Ausztrál Nagydíj Kibeszélő

Kezdődik a 2017-es évada.Ennek megfelelően a megszokott és jól bevált  Kibeszélő Topicot is létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 02:00-03:30
2. szabadedzésPéntek 06:00-07:30
3. szabadedzésSzombat 04:00-05:00
IdőmérőSzombat 07:00-08:00
FutamVasárnap 07:00-09:00

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. csoppeer: Nem teljesen. Vettelnek rakj hozzá másfél percet. 1 körrel rövidebb volt a futam. Versenytempoban még most is messze vannak 04 től.

    Bár ebbe benne van a tankolás meg spórolás is. Mármint a lassúságban.

    Sztem meg pont reális, mert igaz h 1 körrel kevesebb volt, de ugyanakkor 2004-ben maxra tekerhették az autót.
    Na majd kínára kivi leszek.

  2. Zasalamel:
    Egyébként egy kis érdekesség:

    Utánanéztem egy kicsit milyen futamidőt ment vettel:
    2017 Vettel 1ó 24perc 11 mp
    2007 Kimi 1 ó 25 perc 28 mp
    2004 Sumi 1 óra 24 perc 15 mp

    Vagyis hivatalosan kijelenthetjük, hogy idén valóban a leggyorsabb lett az F1.

    Nem teljesen. Vettelnek rakj hozzá másfél percet. 1 körrel rövidebb volt a futam. Versenytempoban még most is messze vannak 04 től.

    Bár ebbe benne van a tankolás meg spórolás is. Mármint a lassúságban.

  3. De hat pont ezt magyaraztam el, hiaba alnak be vettel moge mar most ha a kovetkezo 6 versenyen kiesik, kimi meg “biztonsagosdit” jatszik a hatodik helyen, nem erted ezt a masik szempontot..

    mrkendit: Meg is válaszoltad a problémát. Nem engedhető meg, hogy a szerencsére bízzák az eredményességet. Amelyik csapat hamarabb leteszi a voksát az egyik versenyző mellett nagymértékben megnő a VB esélye.

  4. Envo:
    ha ketten egy szinten vannak az miért jelent 50%-50%-ot? Lehet minden versenyt a ferka húz be, csak mögötte 1 mp-re ott lesz a merci, mert mindig úgy jön ki a lépés, a valószínűség =/= statisztika

    túlsterilizálod azt a kérdést amit nem kéne, és abból akarsz messzemenő konklúziót levonni. a konklúziód jó, viszont a feltételezés abszurd, miszerint 50-50 lesz a statisztika (ez csak valószínűségre lenne igaz), ezért is van az hogy az év második felére döntik el ki mögé állnak, mert azelőtt baromság ezt meglépni, bárkinek kijöhet a lépés. HA kijön valakinek amögé állnak nem pedig előre a második versenytől.

    Meg is válaszoltad a problémát. Nem engedhető meg, hogy a szerencsére bízzák az eredményességet. Amelyik csapat hamarabb leteszi a voksát az egyik versenyző mellett nagymértékben megnő a VB esélye.

  5. ha ketten egy szinten vannak az miért jelent 50%-50%-ot? Lehet minden versenyt a ferka húz be, csak mögötte 1 mp-re ott lesz a merci, mert mindig úgy jön ki a lépés, a valószínűség =/= statisztika

    túlsterilizálod azt a kérdést amit nem kéne, és abból akarsz messzemenő konklúziót levonni. a konklúziód jó, viszont a feltételezés abszurd, miszerint 50-50 lesz a statisztika (ez csak valószínűségre lenne igaz), ezért is van az hogy az év második felére döntik el ki mögé állnak, mert azelőtt baromság ezt meglépni, bárkinek kijöhet a lépés. HA kijön valakinek amögé állnak nem pedig előre a második versenytől.

    mrkendit: Számomra egyértelmű hogy egy-két pályán kívül nem lesz itt előzés önerőből.
    A boxban fogják előzgetni egymást, ehhez pedig kell a csapattárs segítsége, ha az első nem tud kiautózni egy kiállásnyi előnyt. Ma is behúzhatta volna Hamilton, ha Bottas leszakítja a többieket. Tudom hogy ez a legtöbb embernek nem tetszik ,de mivel ez nem csak egyének párharca hanem csapatsport a logika ezt követeli meg. Ha taktikai csataként nézed a futamot bár nem olyan látványos mint a test-test elleni küzdelem ,de valami élvezetet majd az is fog nyújtani, főleg akkor ha kedvencedet szivatják éppen.

  6. Envo:
    szóval szerinted ha egyenlőek a viszonyok akkor pont 50%-50% lesz a nyerések aránya a 2 csapat között, és az fog dönteni, hogy csapaton belül ne 25%-25%-25%-25% legyen a pilóták részére, hanem valamelyiknél több és az lesz a vb.

    ez annyi sebből vérzik, és nonszensz hogy hozzá sem tudok szólni…

    Számomra egyértelmű hogy egy-két pályán kívül nem lesz itt előzés önerőből.
    A boxban fogják előzgetni egymást, ehhez pedig kell a csapattárs segítsége, ha az első nem tud kiautózni egy kiállásnyi előnyt. Ma is behúzhatta volna Hamilton, ha Bottas leszakítja a többieket. Tudom hogy ez a legtöbb embernek nem tetszik ,de mivel ez nem csak egyének párharca hanem csapatsport a logika ezt követeli meg. Ha taktikai csataként nézed a futamot bár nem olyan látványos mint a test-test elleni küzdelem ,de valami élvezetet majd az is fog nyújtani, főleg akkor ha kedvencedet szivatják éppen. 🙂

  7. Szarvasember:
    Mennyit változatát egy teli szünet alatt! Ennek én csak pozitívan örülök.

    hm, mi vol a régi nicked?:D nem rémlik a neved 😀
    változtam, mert megtaláltam a pozitívat a tesztekben 😀 azelőtt igen, bevallom h negatívan álltam a szezonhoz. de a teszt első két napján már éreztem h itt nagy dolog van készülőben, és bejött 🙂

  8. Mennyit változatát egy teli szünet alatt! Ennek én csak pozitívan örülök. ?

    F1890: ez igaz. de tegyük fel gyorsabb hamilton mint kimi 1 seccel. de vettelt nem tudja leszakítani… tehát amint verstappenhez képest vettel kiautózza a boxkiállásnyi előnyt felrakják neki a lágyat és hamiltonra körönként 2 secet ver rá… és bizony vettelt nem tartotta volna fel kimi mert a csapattársa és rászólnak h engedd el azonnal. hamiltont meg nyílvánvalóan feltartotta volna kimi és akkor vettel meg kiautózza azt az előnyt h kimi elé keveredjen. ezért mondom h itt ma hamilton verve volt, pont azért mert első etapban vettel tapadt rá. ma gyorsabb volt a futamon a gebe, tegnap merci volt a gyorsabb. lehet kínában máshogy lesz. csak szerintem ma a merci sehogysem nyert volna, max a győzelem hátránya lett volna kevesebb. de igazából tökmindegy h egy centivel vagy egy mérfölddel nyersz. ha nyersz nyersz.

    és sztem toto nem az elbaltázott taktika miatt volt ideges, hanem szimplán azért mert a ferrari legyőzte ma őket.

  9. Envo:
    xD

    amúgy itt nem olvasnak az emberek nyilatkozatokat? még a hivatalos f1 youtube oldal is kitette… na mind1

    “tudjuk mi volt a probléma csak már időmérőn nem tudtuk belőni rá a kocsit, és muszáj voltam végigszenvedni az ultrákat, semmi baj nincs, tudjuk mit csinálunk”

    https://youtu.be/gTkGqF8ewVI?t=1m22s

    erről beszélek én is egy ideje a másik cikk alatt… ezért szajkózom, hogy még korai az egész évet Vettel-Hamilton párharcára leszűkíteni!

  10. xD

    amúgy itt nem olvasnak az emberek nyilatkozatokat? még a hivatalos f1 youtube oldal is kitette… na mind1

    “tudjuk mi volt a probléma csak már időmérőn nem tudtuk belőni rá a kocsit, és muszáj voltam végigszenvedni az ultrákat, semmi baj nincs, tudjuk mit csinálunk”

    Kepano: A Ferrari is német vb-t akar.

  11. szóval szerinted ha egyenlőek a viszonyok akkor pont 50%-50% lesz a nyerések aránya a 2 csapat között, és az fog dönteni, hogy csapaton belül ne 25%-25%-25%-25% legyen a pilóták részére, hanem valamelyiknél több és az lesz a vb.

    ez annyi sebből vérzik, és nonszensz hogy hozzá sem tudok szólni…

    mrkendit: Nincs ebben semmi hülyeség. Nem a látványról írtam, hanem a VB-ről. Mivel nehezen lehet előzni, és nincs meg a dominancia jelenleg egyik csapatnak sem, minden pontra nagy szüksége lesz a pilótáknak. Főleg, ha az RB is megérkezik.

  12. F1890: sztem nem kell itt majd senkit se nagyon kötelezni. kimi és bottas más kávéház mint ham és vet. legalábbis sztem stabilan verni fogják a csapattársukat minden rosszindulat nélkül

    minden rosszindulat nélkül mondom, hogy ezt majd még meglátjuk… Ha Kínában is hasonló lesz a szitu, akkor talán… de mint mondtam, majd meglátjuk!

  13. GM555: Szóval… nem lehet előzni, a mezőny szanaszét.. és akkor az egyetlen izgalomfaktort is vegyük ki már most az egész évből, hogy a dolog ne négyesélyes legyen egy darabig, hanem még unalmasabb: csak kettő… A B A B A B A B. Azért ennél talán a Mercinek és a Ferrarinak is több marketing érzéke van, hogy várjanak ezzel a döntéssel a szezon közepéig.

    sztem nem kell itt majd senkit se nagyon kötelezni. kimi és bottas más kávéház mint ham és vet. legalábbis sztem stabilan verni fogják a csapattársukat minden rosszindulat nélkül (mármint ham és vet bottast és kimit) – ausztráliából kiindulva

  14. mrkendit: Nincs ebben semmi hülyeség. Nem a látványról írtam, hanem a VB-ről. Mivel nehezen lehet előzni, és nincs meg a dominancia jelenleg egyik csapatnak sem, minden pontra nagy szüksége lesz a pilótáknak. Főleg, ha az RB is megérkezik.

    Szóval… nem lehet előzni, a mezőny szanaszét.. és akkor az egyetlen izgalomfaktort is vegyük ki már most az egész évből, hogy a dolog ne négyesélyes legyen egy darabig, hanem még unalmasabb: csak kettő… A B A B A B A B. Azért ennél talán a Mercinek és a Ferrarinak is több marketing érzéke van, hogy várjanak ezzel a döntéssel a szezon közepéig.

  15. GM555: Ez hülyeség amit írtál… jó hogy nem írtad le egyből hogy akkor legyen Hamilton meg Vettel közt, oszt jónapot… Nem tudjuk hogy alakulnak a következő futamok, verseny és látvány szempontjából is jobb ha hagyják a pilótákat kibontakozni. Majd a Hungaroring után már lehet ilyeneken gondolkozni, de nem most!

    Nincs ebben semmi hülyeség. Nem a látványról írtam, hanem a VB-ről. Mivel nehezen lehet előzni, és nincs meg a dominancia jelenleg egyik csapatnak sem, minden pontra nagy szüksége lesz a pilótáknak. Főleg, ha az RB is megérkezik.

  16. Én Hamilton kihozatalának időzítését nem tartottam helyesnek.

    Envo:
    Nincs “ha”.

    Ebben a szituban segített Vettelnek Maxi, viszont ez nem azt jelenti hogy nélküli ne lett volna meg, egyik nem következik a másikból (A => B igaz, de !A => !B nem igaz; tehát ott volt Ver => könnyen nyert Vettel , ez igaz, Ha nincs ott Ver => Hamilton nyer, már viszont nem.) ROssz a logikai következtetés.

  17. mrkendit:
    Úgy látom ha az erőviszonyok nem változnak, kulcskérdés rögtön felállítani a csapaton belülisorrendet. Az a csapat fog VB nyerni, amelyik rögtön letisztázza, hogy melyik pilótának mi a feladata, és a második ezt a feladatot el tudja, és el is akarja végezni.

    Ez hülyeség amit írtál… jó hogy nem írtad le egyből hogy akkor legyen Hamilton meg Vettel közt, oszt jónapot… Nem tudjuk hogy alakulnak a következő futamok, verseny és látvány szempontjából is jobb ha hagyják a pilótákat kibontakozni. Majd a Hungaroring után már lehet ilyeneken gondolkozni, de nem most!

  18. Nando:
    Birom mennyit tudtok vitázni a semmin, mi lesz ha még történik is valami egy-egy versenyen?!:D Egyébként ha a Baszott hosszu Kinai egyenesben sem tudnak majd elözni, akkor rugott megint egy oriási öngolt az f1.. (sorry telorol irok)

    ez itt már évek óta így megy… 😀

  19. Timad: Ennyire azért nem kell bedurcizni
    Annyit mondott, hogy nagyon lapos, unalmas futam volt, ami nagyon igaz, összesen emlékszem egy kikerülésre meg egy FI előzésre és ennyi, a világon semmi nem történt a futamon. Mit kell mindjárt Ferrarizni, meg bezzeg a kedvenced, meg menj el nem kell nézni Ezek egyikét sem említette meg, csak, hogy szar volt a futam ami nagyon igaz, te meg ide ráncigálsz olyan dolgokat amik ott sem voltak…
    Bele kell még jönni a győztes szurkoló szerepébe is

    Ember, ki durcáskodott itt? 😀

    Leírtam mennyire örülök hogy végre versenyképes a ferrari és egy igazán jó-izgalmas évre van kilátás, mert a merci és a ferrari nagyon egy szinten van, jelenleg szerintem csak az adott pálya fog dönteni, épp melyik autónak fekszik jobban. Azért mert nincs 30 előzés egy versenyen, hála a drs rendszernek, attól még biza lehet izgalmas egy verseny. Brawn ezt a kamu előzést akarja megszüntetni, amivel én egyet értek. Hihetetlen savanyú a szőlő nektek, és egyből a mákkal meg a szerencsével jöttök ha nem a megszokott figurák nyernek. Azt már meg sem említem hogy oltottátok agyba-főbe a ferrarit egész elmúlt szezonban, illetve holtidényben. Béke!

  20. Olvasva egy-két nyilatkozatot, ez a tartós pirelli sem oldotta meg azt hogy versenyzők tövig nyomják a pedált, hiszen a benzinnel továbbra is spórolniuk kell. Valahogy nem bírnak ebből az ördögi körből kimászni. Kiváncsi vagyok, hogy Ross B. mit fog kitalálni, ha a többi versenyen sem lesz előzés. Esetleg kötelező két kiállás?

  21. renault4:
    Verstappen-Hamilton húsos kampó, amit követően Horner megjegyezte, legalábbegy sörrel jöhet Verstappennek Vettel…
    Azért , mert a kedvencemnek nem megy még lehet meglátni azt, ami az élen történik, de a rég nem látott nagy dicsőség és a ködnek tudom be ezeket a szurkáidat …

    Ködről beszélsz, amikor a mai győzelmet szerencsének titulálod? Nem tudom melyikünk van nagyobb ködben. 😀 Igazából meg sem lepődök, a formula.hu-n is mindig ment a vita, ettől szép is a sport, hogy nem egynek szurkolunk, hála a jó Istenek. 🙂

  22. Úgy látom ha az erőviszonyok nem változnak, kulcskérdés rögtön felállítani a csapaton belüli sorrendet. Az a csapat fog VB nyerni, amelyik rögtön letisztázza, hogy melyik pilótának mi a feladata, és a második ezt a feladatot el tudja, és el is akarja végezni.

  23. Ha így van amit Totoval kapcsolatban írsz , akkor elég korán adta meg magát a Mercedes vezetősége:-) és nem bízott Hamiltonban és a csomagban, de ebben az esetben mégiscsak a pit wall szúrta el Hamilton kihozatalát, mert érezték azt, hogy a Ferrari jobb.Ebben az esetben viszont kockáztatniuk kellett volna a kiállás elhúzásával…

    F1890: ez igaz. de tegyük fel gyorsabb hamilton mint kimi 1 seccel. de vettelt nem tudja leszakítani… tehát amint verstappenhez képest vettel kiautózza a boxkiállásnyi előnyt felrakják neki a lágyat és hamiltonra körönként 2 secet ver rá… és bizony vettelt nem tartotta volna fel kimi mert a csapattársa és rászólnak h engedd el azonnal. hamiltont meg nyílvánvalóan feltartotta volna kimi és akkor vettel meg kiautózza azt az előnyt h kimi elé keveredjen. ezért mondom h itt ma hamilton verve volt, pont azért mert első etapban vettel tapadt rá. ma gyorsabb volt a futamon a gebe, tegnap merci volt a gyorsabb. lehet kínában máshogy lesz. csak szerintem ma a merci sehogysem nyert volna, max a győzelem hátránya lett volna kevesebb. de igazából tökmindegy h egy centivel vagy egy mérfölddel nyersz. ha nyersz nyersz.

    és sztem toto nem az elbaltázott taktika miatt volt ideges, hanem szimplán azért mert a ferrari legyőzte ma őket.

  24. renault4:
    A kiállást követően Hamilton visszaérkezésételszámolták, azt nem hiszem, hogy elvárták volna Hamiltontól azt, hogy Kimi majd söprögeti előttea pályát miközben megelőzi!Hamiltom egy másodperccel gyorsabb köröket ment, mint Kimi! Ha kint tartják akkor nem a két versenyző mögé ragad be!!!!

    ez igaz. de tegyük fel gyorsabb hamilton mint kimi 1 seccel. de vettelt nem tudja leszakítani… tehát amint verstappenhez képest vettel kiautózza a boxkiállásnyi előnyt felrakják neki a lágyat és hamiltonra körönként 2 secet ver rá… és bizony vettelt nem tartotta volna fel kimi mert a csapattársa és rászólnak h engedd el azonnal. hamiltont meg nyílvánvalóan feltartotta volna kimi és akkor vettel meg kiautózza azt az előnyt h kimi elé keveredjen. ezért mondom h itt ma hamilton verve volt, pont azért mert első etapban vettel tapadt rá. ma gyorsabb volt a futamon a gebe, tegnap merci volt a gyorsabb. lehet kínában máshogy lesz. csak szerintem ma a merci sehogysem nyert volna, max a győzelem hátránya lett volna kevesebb. de igazából tökmindegy h egy centivel vagy egy mérfölddel nyersz. ha nyersz nyersz.

    és sztem toto nem az elbaltázott taktika miatt volt ideges, hanem szimplán azért mert a ferrari legyőzte ma őket.

  25. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül…

    Timad: Ennyire azért nem kell bedurcizni
    Annyit mondott, hogy nagyon lapos, unalmas futam volt, ami nagyon igaz, összesen emlékszem egy kikerülésre meg egy FI előzésre és ennyi, a világon semmi nem történt a futamon. Mit kell mindjárt Ferrarizni, meg bezzeg a kedvenced, meg menj el nem kell nézni Ezek egyikét sem említette meg, csak, hogy szar volt a futam ami nagyon igaz, te meg ide ráncigálsz olyan dolgokat amik ott sem voltak…
    Bele kell még jönni a győztes szurkoló szerepébe is

    Timad: Ennyire azért nem kell bedurcizni
    Annyit mondott, hogy nagyon lapos, unalmas futam volt, ami nagyon igaz, összesen emlékszem egy kikerülésre meg egy FI előzésre és ennyi, a világon semmi nem történt a futamon. Mit kell mindjárt Ferrarizni, meg bezzeg a kedvenced, meg menj el nem kell nézni Ezek egyikét sem említette meg, csak, hogy szar volt a futam ami nagyon igaz, te meg ide ráncigálsz olyan dolgokat amik ott sem voltak…
    Bele kell még jönni a győztes szurkoló szerepébe is

  26. pont
    lehet ráfogni egy hibás döntésre, de azt a hibás döntést valahogy kiharcolták
    ferrari nyert, és kész

    F1890: én szeretem utólagosan kielemezni h mit kellett volna tennie vesztes szituban a másiknak, de ma hamilton verve volt mégpedig kimi helyzete miatt. ő volt a kulcsszereplő h akármit csinált volna hamilton ma vettel ígyis úgyis elé keveredik a boxkiállás után

  27. A kiállást követően Hamilton visszaérkezését elszámolták, azt nem hiszem, hogy elvárták volna Hamiltontól azt, hogy Kimi majd söprögeti előtte a pályát miközben megelőzi!
    Hamiltom egy másodperccel gyorsabb köröket ment, mint Kimi! Ha kint tartják akkor nem a két versenyző mögé ragad be!!!!

    F1890: tényleg nem értelek. friss lággyal gyorsabban megy az ember mint egy használt ultrával. úgyh vettelék amint kiautózták volna a verstappenhez képesti boxkiállásnyi előnyt kihozták volna őt mivel kimi elengedte volna a németet. hamiltont ha kihozzák akkor beragad kimi mögé mivel itt nem lehet előzni.

    megpróbálták tehát izomból hogy hamilton majd áthámozza magát mind verstappenen mind kimi. na ez nem ment, mivel nem lehet előzni.

    ma itt hamilton egyedül akkor nyert volna ha bottas lerajtolja vettelt, mivel bottas ultrás etapja hót gyenge volt

  28. Go.Michael: Az hogy a Te kedvenced nem úgy szerepelt, ezért nem a Ferrari a hibás. Olyan verseny mindig lesz, ahol kevés az akció és történés, elmúlt jó pár évben nem is egy ilyen volt, érdekes eddig nem zavart senkit..

    Régi mondás, ha nem tetszik, ne nézd.

    Ennyire azért nem kell bedurcizni 😀
    Annyit mondott, hogy nagyon lapos, unalmas futam volt, ami nagyon igaz, összesen emlékszem egy kikerülésre meg egy FI előzésre és ennyi, a világon semmi nem történt a futamon. Mit kell mindjárt Ferrarizni, meg bezzeg a kedvenced, meg menj el nem kell nézni 😀 Ezek egyikét sem említette meg, csak, hogy szar volt a futam ami nagyon igaz, te meg ide ráncigálsz olyan dolgokat amik ott sem voltak…
    Bele kell még jönni a győztes szurkoló szerepébe is 😀 😉 🙂

  29. Ba Ricky:
    sok a ha…..
    ha a merci gyors, nyer
    ha a ferrari bedöglik hami nyer
    ha Ver 3 évvel fiatalabb, ma hami nem szorul be mögé
    ha a rönó tudna motort csinálni…
    sok a ha, mind fasság
    ma a ferrari győzött, kínában bárki megteheti még, talán hondát kivéve

    én szeretem utólagosan kielemezni h mit kellett volna tennie vesztes szituban a másiknak, de ma hamilton verve volt mégpedig kimi helyzete miatt. ő volt a kulcsszereplő h akármit csinált volna hamilton ma vettel ígyis úgyis elé keveredik a boxkiállás után

  30. sok a ha…..
    ha a merci gyors, nyer
    ha a ferrari bedöglik hami nyer
    ha Ver 3 évvel fiatalabb, ma hami nem szorul be mögé
    ha a rönó tudna motort csinálni…
    sok a ha, mind fasság
    ma a ferrari győzött, kínában bárki megteheti még, talán hondát kivéve

  31. renault4:
    Hamilton köridői az “A” verziót nem igazán támasztja alá…

    tényleg nem értelek. friss lággyal gyorsabban megy az ember mint egy használt ultrával. úgyh vettelék amint kiautózták volna a verstappenhez képesti boxkiállásnyi előnyt kihozták volna őt mivel kimi elengedte volna a németet. hamiltont ha kihozzák akkor beragad kimi mögé mivel itt nem lehet előzni.

    megpróbálták tehát izomból hogy hamilton majd áthámozza magát mind verstappenen mind kimi. na ez nem ment, mivel nem lehet előzni.

    ma itt hamilton egyedül akkor nyert volna ha bottas lerajtolja vettelt, mivel bottas ultrás etapja hót gyenge volt

  32. Nincs “ha”.

    Ebben a szituban segített Vettelnek Maxi, viszont ez nem azt jelenti hogy nélküli ne lett volna meg, egyik nem következik a másikból (A => B igaz, de !A => !B nem igaz; tehát ott volt Ver => könnyen nyert Vettel , ez igaz, Ha nincs ott Ver => Hamilton nyer, már viszont nem.) ROssz a logikai következtetés.

    renault4:
    Verstappen-Hamilton húsos kampó, amit követően Horner megjegyezte, legalábbegy sörrel jöhet Verstappennek Vettel…
    Azért , mert a kedvencemnek nem megy még lehet meglátni azt, ami az élen történik, de a rég nem látott nagy dicsőség és a ködnek tudom be ezeket a szurkáidat …

  33. gyorsabbnak kellett volna lennie a ferrarinal, úgy, hogy jobban bánik a gumikkal is. Ilyen egyszerű!
    majd köv versenyhétvégén bemutathatják, vagy nem, ez a jövő kérdése:D

    F1890: milyen másik csapat hibája?
    tényleg érdekel h ma hogy nyerhetett volna hamilton. vázold a taktikát h mit kellett volna csinálnia a mercinek ma h nyerjenek?

  34. Hamilton köridői az “A” verziót nem igazán támasztja alá…

    F1890: na akkor vázolom.
    A lehetőség, megvárják míg vettel elé vág.
    B lehetőség azt cisnálják mint most, h kihozzák. mint láthatjuk nem lehet előzni, tehát mindenképpen beragadt volna verstappen vagy kimi mögé…

    Ha megpróbálják kiautózni az előnyt kimihez képest, akkor vettelt hamarabb kihozzák és őt elengedni kimi és elévágás miatt megelőzik a mercit. SAKK-MATT szituban volt hamilton. nem nyert volna ma sehogy

  35. Verstappen-Hamilton húsos kampó, amit követően Horner megjegyezte, legalább egy sörrel jöhet Verstappennek Vettel…
    Azért , mert a kedvencemnek nem megy még lehet meglátni azt, ami az élen történik, de a rég nem látott nagy dicsőség és a ködnek tudom be ezeket a szurkáidat …

    Go.Michael: Szerintem jobb a saját érdekedben ha nem kezded el magyarázni, Vettel miért nyert ma “szerencséből” mert csak magadat járatnád le ezzel a hatalmas blődséggel. Ha a merci olyan jó lett volna akkor Verstappen kiállása után elkapták volna a ferrarit, de nem hogy elkapni, közelíteni sem tudtak rá.

    Elképesztő hogy vannak olyan emberek akiknek egyszerűen semmi sem jó. Tényleg ne nézzétek, ha ennyire rossz… ebbe a “vitába” pedig nem fogok bele menni, mert nincs miről vitatkozni. Drukkolj a kedvencednek, hogy teljesítsen jól!

  36. renault4:
    Láttad ugye Toto Wolf kocsmai jelenetét? Akkor nem kell magyarázkodni, egyszerűen elqrták Hamilton kiállását! Hamilton kiállásakor jobb időt ment, mint Vettel. Vettel gyengébb időt futott a kiállása előtti körben , mint Hamilton, amikor kiállt….

    na akkor vázolom.
    A lehetőség, megvárják míg vettel elé vág.
    B lehetőség azt cisnálják mint most, h kihozzák. mint láthatjuk nem lehet előzni, tehát mindenképpen beragadt volna verstappen vagy kimi mögé…

    Ha megpróbálják kiautózni az előnyt kimihez képest, akkor vettelt hamarabb kihozzák és őt elengedni kimi és elévágás miatt megelőzik a mercit. SAKK-MATT szituban volt hamilton. nem nyert volna ma sehogy

  37. Láttad ugye Toto Wolf kocsmai jelenetét? Akkor nem kell magyarázkodni, egyszerűen elqrták Hamilton kiállását! Hamilton kiállásakor jobb időt ment, mint Vettel. Vettel gyengébb időt futott a kiállása előtti körben , mint Hamilton, amikor kiállt….

    F1890: milyen másik csapat hibája?
    tényleg érdekel h ma hogy nyerhetett volna hamilton. vázold a taktikát h mit kellett volna csinálnia a mercinek ma h nyerjenek?

  38. renault4:
    Ha átolvasod a hozzászólásokat ésa versenyzők nyilatkozatait, akkor neked is lejön az, hogynem igazán arról szólt a mai futam amit a nagy változásoktól remélni lehetett és a pilóták sem igazán komálták ezt. Éppenséggel az elmúlt évek állóvize zavarta a pilótákat és az Ő véleményüket és kívánalmaikat is figyelembe véve lépték meg ezeket a változtatásokat…,;-)
    Ja, hogy Te csak azt kedveled, hogy a kedvenced a másik csapat bakiját követően “brillírozik” akkor csak gratulálni tudok…

    Szerintem jobb a saját érdekedben ha nem kezded el magyarázni, Vettel miért nyert ma “szerencséből” mert csak magadat járatnád le ezzel a hatalmas blődséggel. Ha a merci olyan jó lett volna akkor Verstappen kiállása után elkapták volna a ferrarit, de nem hogy elkapni, közelíteni sem tudtak rá.

    Elképesztő hogy vannak olyan emberek akiknek egyszerűen semmi sem jó. Tényleg ne nézzétek, ha ennyire rossz… ebbe a “vitába” pedig nem fogok bele menni, mert nincs miről vitatkozni. Drukkolj a kedvencednek, hogy teljesítsen jól!

  39. renault4:
    Ha átolvasod a hozzászólásokat ésa versenyzők nyilatkozatait, akkor neked is lejön az, hogynem igazán arról szólt a mai futam amit a nagy változásoktól remélni lehetett és a pilóták sem igazán komálták ezt. Éppenséggel az elmúlt évek állóvize zavarta a pilótákat és az Ő véleményüket és kívánalmaikat is figyelembe véve lépték meg ezeket a változtatásokat…,;-)
    Ja, hogy Te csak azt kedveled, hogy a kedvenced a másik csapat bakiját követően “brillírozik” akkor csak gratulálni tudok…

    milyen másik csapat hibája?
    tényleg érdekel h ma hogy nyerhetett volna hamilton. vázold a taktikát h mit kellett volna csinálnia a mercinek ma h nyerjenek?

  40. Ha átolvasod a hozzászólásokat és a versenyzők nyilatkozatait, akkor neked is lejön az, hogy nem igazán arról szólt a mai futam amit a nagy változásoktól remélni lehetett és a pilóták sem igazán komálták ezt. Éppenséggel az elmúlt évek állóvize zavarta a pilótákat és az Ő véleményüket és kívánalmaikat is figyelembe véve lépték meg ezeket a változtatásokat…,;-)
    Ja, hogy Te csak azt kedveled, hogy a kedvenced a másik csapat bakiját követően -a szabályváltoztatások ellenére- senkitől sem zavartatva- “brillírozik” akkor csak gratulálni tudok…

    Go.Michael: Az hogy a Te kedvenced nem úgy szerepelt, ezért nem a Ferrari a hibás. Olyan verseny mindig lesz, ahol kevés az akció és történés, elmúlt jó pár évben nem is egy ilyen volt, érdekes eddig nem zavart senkit..

    Régi mondás, ha nem tetszik, ne nézd.

  41. renault4:
    Csak az 52. körben volt autóversenyhez méltó momentum a mai futamon. Ha futamonként ennyi lesz a történésésa látványosság, akkor Brawnék lehúzhatják a rolót.

    Az hogy a Te kedvenced nem úgy szerepelt, ezért nem a Ferrari a hibás. Olyan verseny mindig lesz, ahol kevés az akció és történés, elmúlt jó pár évben nem is egy ilyen volt, érdekes eddig nem zavart senkit.. 🙂

    Régi mondás, ha nem tetszik, ne nézd.

  42. Igen spórolás volt a mai futamon a nagy változások ellenére is.
    A fogyasztás , az átfolyáslimit az, ami meggyilkolja a versenyt, ha ez nem volna szabályozva akkor nem ilyen képet festene a verseny. Egyet nem lehet elfelejteni bármennyire is környezetbaráttá akarja tenni a FIA az F1 -et, BENZIN nélkül nem fog menni a teljesítmény szabad növelése!

    Grabowsky78:
    Ferrari győzelemnek nagyon örülök, annak is, hogy nem egy mázli győzelem volt, hanem ez megvolt erőből! Viszont ami árnyalja nekem a képet, sajnos beigazolódott amit már sokan megmondtak előre, nehéz lesz előzni ezekkel a kocsikkal és nehéz is! Ki akarják venni a DRS-t, hogyan? Még azzal együtt sem lehetett előzni, a leggyengébb motoros mchondát fél verseny alatt tudta megelőzni a legerősebb motoros force i. ami nem valami jó előjel! Szóval dögösek az autók, úgy néz ki sikerült az erőviszonyon csavarni egyet, de sajnos előzés szempontjából ez egy rohadt nagy öngól! A Gumikkal is picit túllőttek a célon! Nem nagyon esett szó és már fogyasztásos grafikon sincs, de lehet valamit tudni arról, hogyan fogyasztottak ezek a 17es kocsik? Mennyire van értelme ennyire strapabíró gumikat alkalmazni a jelenlegi fogyasztás mellett! Mert ha spórolni kell a benzinnel akkor tök mindegy, hogy a gumi bírná a strapát, de úgyis vissza kell venni a tempóból, akkor meg végképp értelmetlen egy fél versenyt is kibíró ultra lágy gumi! Meglátjuk mit mutatnak kínában azért ott több lehetőség van előzni.

  43. Ferrari győzelemnek nagyon örülök, annak is, hogy nem egy mázli győzelem volt, hanem ez megvolt erőből! Viszont ami árnyalja nekem a képet, sajnos beigazolódott amit már sokan megmondtak előre, nehéz lesz előzni ezekkel a kocsikkal és nehéz is! Ki akarják venni a DRS-t, hogyan? Még azzal együtt sem lehetett előzni, a leggyengébb motoros mchondát fél verseny alatt tudta megelőzni a legerősebb motoros force i. ami nem valami jó előjel! Szóval dögösek az autók, úgy néz ki sikerült az erőviszonyon csavarni egyet, de sajnos előzés szempontjából ez egy rohadt nagy öngól! A Gumikkal is picit túllőttek a célon! Nem nagyon esett szó és már fogyasztásos grafikon sincs, de lehet valamit tudni arról, hogyan fogyasztottak ezek a 17es kocsik? Mennyire van értelme ennyire strapabíró gumikat alkalmazni a jelenlegi fogyasztás mellett! Mert ha spórolni kell a benzinnel akkor tök mindegy, hogy a gumi bírná a strapát, de úgyis vissza kell venni a tempóból, akkor meg végképp értelmetlen egy fél versenyt is kibíró ultra lágy gumi! Meglátjuk mit mutatnak kínában azért ott több lehetőség van előzni.

  44. Csak az 52. körben volt autóversenyhez méltó momentum a mai futamon. Ha futamonként ennyi lesz a történés és a látványosság, akkor Brawnék lehúzhatják a rolót.

    Go.Michael:
    Egészen elképesztő, mióta vártam erre, versenyképes a Ferrari! Seb profi volt, az autó nagyszerű, micsoda évünk lesz. Szép volt!

  45. Timad: mi?

    Am. nekem az jött le, hogy Hamilton nagyon nem érezte a gumikat, mmint persze gyors volt velük meg minden, de hányszor mondta, hogy meghaltak a gumik aztán csak csak elment velük még 10-20-30 köröket… :/ A mercinél sem lehetnek velük nagyon tisztában, annak ellenére, hogy Hamilton nem érezte jónak őket attól még a csapatnak lehetett volna annyi adata, tapasztalata, hogy megnyugtassák jó lesz az.

    De simán megijedtek, hogy Hamilton szólt, elfogytak a gumik és kihívták kerékcserére… holott simán mehetett volna addig amíg a többiek, erre rá kéne érezni a következő versenyig. Nagyon felkészületlennek érződött csapat és Hamilton részéről is.

    csak szokás szerint sírt a szája, azt hitte még abudhabiban van

  46. most már csak azt kéne megoldani, hogy lehessen előzni a pályán és akkor elég jó csata alakulhatna ki a Merci és a Ferrari között.
    amúgy Hamilton nagyon szar volt ma, állandóan a gumikat szidta, simán maradhatott volna a Merci, Vettel sosem tudta volna megelőzni a pályán, kerékcserében meg a Merci sokkal gyorsabb mint a Ferrari..de a nagy Hamilton megoldotta.. 😀 😀 Vettel viszont nagyon profin lehozta a mait, emelem kalapom.

  47. .cmr.:
    Megy a Ferrari ajnározása, csak nehogy a Mercedes és a Red Bull kitaláljon idő előtt egy B specifikációs felfüggesztést az elkaszált helyett. Mellesleg “állítólag” a mostani helyszín nem igazán mérce az erősorrendet tekintve, de ha nem hozzák ki olyan korán Hamiltont, akkor sima győzelem lett volna, tehát nem volt ez olyan nagy győzelem Vetteltől, mert ahogyan láthattuk, nulla előzés volt a futamon.

    Akármi is lesz pár hónap múlva,Vettel ma fantasztikus volt!!!

  48. continental: Nem is azt mondtam hogy nem volt gyorsa bb,mert de(itt jegyezném meg,hogy nem értem Bottas dícsérgetését,pont azt bizonyította,amit várni lehetett,totál veszélytelen Ham-ra)de pont ezért a gumijai is hamarabb fogytak.Amit Wébee is mondott,az lett volna az érdekes,hoyg ha nem ragad be Verstappen mögé,tempóból mi lett vna a vége.

    Hamilton azt nyilatkozza amúgy, hogy muszáj volt kiálni, mert teljesen elfogytak az abroncsok. A baj, hogy sokkal korábban mint a mezőny nagy részének, ezáltal nehéz volt nem forgalomba visszajönni. Gyakorlatilag nem maradt taktikai lehetősége. Bottas jobban kímélte őket, de azért Hamilton így is simán megverte. Szerintem ezt a győzelmet inkább Ham cseszte el, de lehet hogy nem is volt sok esélyük rá, annyival jobb volt Vettel.

  49. Timad: mi?

    Am. nekem az jött le, hogy Hamilton nagyon nem érezte a gumikat, mmint persze gyors volt velük meg minden, de hányszor mondta, hogy meghaltak a gumik aztán csak csak elment velük még 10-20-30 köröket… :/ A mercinél sem lehetnek velük nagyon tisztában, annak ellenére, hogy Hamilton nem érezte jónak őket attól még a csapatnak lehetett volna annyi adata, tapasztalata, hogy megnyugtassák jó lesz az.

    De simán megijedtek, hogy Hamilton szólt, elfogytak a gumik és kihívták kerékcserére… holott simán mehetett volna addig amíg a többiek, erre rá kéne érezni a következő versenyig. Nagyon felkészületlennek érződött csapat és Hamilton részéről is.

    Persze hogy felkészületlenek,3 éve nem volt részük éles versenyben. 😀

  50. Lombardo: Amikor kiment kereket cserélni Hamilton, még mindig gyorsabb voltBottasnál. Azert hívtákki, mert Vettel hirtelen nagyon megközelítette, és féltek, h elévágásra készülnek.

    Nem is azt mondtam hogy nem volt gyorsa bb,mert de(itt jegyezném meg,hogy nem értem Bottas dícsérgetését,pont azt bizonyította,amit várni lehetett,totál veszélytelen Ham-ra)de pont ezért a gumijai is hamarabb fogytak.Amit Wébee is mondott,az lett volna az érdekes,hoyg ha nem ragad be Verstappen mögé,tempóból mi lett vna a vége.

  51. Megy a Ferrari ajnározása, csak nehogy a Mercedes és a Red Bull kitaláljon idő előtt egy B specifikációs felfüggesztést az elkaszált helyett. Mellesleg “állítólag” a mostani helyszín nem igazán mérce az erősorrendet tekintve, de ha nem hozzák ki olyan korán Hamiltont, akkor sima győzelem lett volna, tehát nem volt ez olyan nagy győzelem Vetteltől, mert ahogyan láthattuk, nulla előzés volt a futamon.

  52. Timad: mi?

    Am. nekem az jött le, hogy Hamilton nagyon nem érezte a gumikat, mmint persze gyors volt velük meg minden, de hányszor mondta, hogy meghaltak a gumik aztán csak csak elment velük még 10-20-30 köröket… :/ A mercinél sem lehetnek velük nagyon tisztában, annak ellenére, hogy Hamilton nem érezte jónak őket attól még a csapatnak lehetett volna annyi adata, tapasztalata, hogy megnyugtassák jó lesz az.

    De simán megijedtek, hogy Hamilton szólt, elfogytak a gumik és kihívták kerékcserére… holott simán mehetett volna addig amíg a többiek, erre rá kéne érezni a következő versenyig. Nagyon felkészületlennek érződött csapat és Hamilton részéről is.

    allison alatt a ferrari is küszködött a gumikkal 😀 most átment oda rombolni picit 😀

  53. Stonefly:
    Na és vajon mi lehetett az a ragasztó szalag darab a Force India motorburkolatának illesztésénél ? ….borzalom a közvetités szintje.

    Ja meg lehet itt Max-ra fogni Hamilton győzelmét, de sajnos a 60-as boxutca korlátozást szopta be.

    mi? 😀

    Am. nekem az jött le, hogy Hamilton nagyon nem érezte a gumikat, mmint persze gyors volt velük meg minden, de hányszor mondta, hogy meghaltak a gumik aztán csak csak elment velük még 10-20-30 köröket… :/ 😀 A mercinél sem lehetnek velük nagyon tisztában, annak ellenére, hogy Hamilton nem érezte jónak őket attól még a csapatnak lehetett volna annyi adata, tapasztalata, hogy megnyugtassák jó lesz az.

    De simán megijedtek, hogy Hamilton szólt, elfogytak a gumik és kihívták kerékcserére… holott simán mehetett volna addig amíg a többiek, erre rá kéne érezni a következő versenyig. Nagyon felkészületlennek érződött csapat és Hamilton részéről is.

  54. F1890:
    azért lenne itt egy kérdés?
    hová tűnt a merci fölénye?:D

    Ha a mezőny nagy részét nézem, simán megmaradt. A Ferrari vette fel végre a fonalat. Jó a kocsi, a motor, Vettelel összeértek, jó ideje keményen gyúrhattak erre az évre, tavaly tesztelték ezerrel az abroncsokat. És talán összeérni látszik a csapat, bármennyi is a digó arra 😀

  55. continental: Azért ment ki hamarabb Ham,mert hamarabb elfogytak a gumijai,mint pl Bottasnak.Úgyhogy nyilván valamiyen szinten Hamilton sara,hogy korábban kellett kihívni.

    Amikor kiment kereket cserélni Hamilton, még mindig gyorsabb volt Bottasnál. Azert hívták ki, mert Vettel hirtelen nagyon megközelítette, és féltek, h elévágásra készülnek.

  56. ernike: Új ultrákon volt ő is, csak rosszul jelölték.

    ernike: Új ultrákon volt ő is, csak rosszul jelölték.

    ettől függetlenül az első etapban bottas és kimi is bucizva volt iszonyatosan a csapattársak által. és hamiltonra csak a taktika miatt ért fel később a csapattárs, nem pedig amiatt mert gyorsabb volt valójában

  57. Saba:
    Egy valami azért nem változott: Verstappen ismét kulcsfigurája volt a versenynek.
    A másik: vége Hamilton, játszadozzunk egy kicsit Rosberggel taktikájának. Ha ilyen jó marad a ferrari, Vettellel szemben nem fog tudni kényelmesen spórólgatni elől sem.

    Pont hogy nem, az egész futam azt az egyetlen egy nagy konklúziót súlykolta, hogy jobban lehet szívatni a mögötted haladót, mint eddig bármikor. 😀 🙂
    Más kérdés, hogy ezt a Mercedes Hamiltonnal nem ismerte fel.
    Másodpercnyivel volt gyorsabb Hamilton Verstappennél és még csak támadó helyzetbe sem tudott kerülni…

  58. continental: Azért ment ki hamarabb Ham,mert hamarabb elfogytak a gumijai,mint pl Bottasnak.Úgyhogy nyilván valamiyen szinten Hamilton sara,hogy korábban kellett kihívni.

    10 secet vert bottasra… plusz használt ultrákon futotta tegnap a q2-es körét. ha nem ragad be verstappen mögé (tehát nem ideális taktikán volt) futam végére is megmarad a 10. sec

  59. F1890: azért az h kopik a gumi az nem hamilton sara. ezt most elbaszták neki h túl korán hívták ki. persze ha meg nem hívják ki akkor vettel elé vág de ameddig verstappen, kimihez képest nem dolgoznak ki 23 secet nag yhiba volt. mondjuk annyiban szar volt a szitu h a ferrarinak elég lett volna csak a verstappen elleni előny kiautózása mert kimi elengedte volna vettelt. hamiltonéknak meg kimihez képest is 1 kiállásnyi helyet kikellett volna autózni. szóval ez sakkmatt szitu volt nekik. ferrari gyorsabb volt ultrákon. a tegnapi használt szetten futott q2-es kör most megbosszulta magát.
    és bottas valójában azért volt gyorsabb lágyakon mivel 10 körrel frisebbek voltak a gumijai. hamilton meg nem tudta kiautózni a gumijaiban rejlő potenciált hiszen beragadt maxi mögé

    Azért ment ki hamarabb Ham,mert hamarabb elfogytak a gumijai,mint pl Bottasnak.Úgyhogy nyilván valamiyen szinten Hamilton sara,hogy korábban kellett kihívni.

  60. guide:
    1.A verseny dögunalmas volt.Előzni képtelenség,erre valami megoldást kell találniuk.
    2.Hamiltonnak ideje lesz felébredni a téli álmából,mert az ultralágyon Vettel végig ott volt vele,lágyon meg Bottas érte utol.
    3.Kimi miért volt ennyivel lassabb?Valami gond volt az autóval?
    4.Vettelre valószínűleg szájkosarat raktak,mert nem nagyon szól bele a rádióba.
    5.Szujó és Wéber hülyeségeket beszél,ez Szujónál nem meglepő,de Wéber kimászhatna már Verstappen hátsójából.A saját szimpátiája veszélyezteti a tisztánlátását.Tőle többet várnék.

    Egyébként Vettel győzött,szuper évkezdés!!:DDD

    azért az h kopik a gumi az nem hamilton sara. ezt most elbaszták neki h túl korán hívták ki. persze ha meg nem hívják ki akkor vettel elé vág 😀 de ameddig verstappen, kimihez képest nem dolgoznak ki 23 secet nag yhiba volt. mondjuk annyiban szar volt a szitu h a ferrarinak elég lett volna csak a verstappen elleni előny kiautózása mert kimi elengedte volna vettelt. hamiltonéknak meg kimihez képest is 1 kiállásnyi helyet kikellett volna autózni. szóval ez sakkmatt szitu volt nekik. ferrari gyorsabb volt ultrákon. a tegnapi használt szetten futott q2-es kör most megbosszulta magát.
    és bottas valójában azért volt gyorsabb lágyakon mivel 10 körrel frisebbek voltak a gumijai. hamilton meg nem tudta kiautózni a gumijaiban rejlő potenciált hiszen beragadt maxi mögé

  61. Örülök az új abroncsoknak, sajnos kevesebb az előzés, de igazából a kikerülés meg a káosz/random kevesebb. Hitelesebb szerintem. Illetve azt mondom, legyen kevesebb előzés, ha cserébe végre lehet a pályán követni egy autót, támadni. Vettel a tavalyi abroncsokat lehet kinyirta volna Ham mögött, a Mercedes meg kényelmesen kitaktikázta volna őket. Most viszont talán valamivel jobban nyomást lehetett gyakorolni.

  62. Saba:
    Egy valami azért nem változott: Verstappen ismét kulcsfigurája volt a versenynek.
    A másik: vége Hamilton, játszadozzunk egy kicsit Rosberggel taktikájának. Ha ilyen jó marad a ferrari, Vettellel szemben nem fog tudni kényelmesen spórólgatni elől sem.

    Na igen hamilton ***ében most nem a csapattárs volt aki “úgy sem előzi meg” hanem egy másik csapat pilótája, így nyomnia kellett. az eredmény az lett, hogy be is szopta mivel jóval korábban kellett jönnie mint a többieknek, és be is következett az, hogy beragadt valaki mögé és ugrott is a győzelme.
    jó lesz ez végre nyomás alatt a merci ez örvendetes számomra és asszem, hogy sokan vagyunk így ezzel.

  63. 1.A verseny dögunalmas volt.Előzni képtelenség,erre valami megoldást kell találniuk.
    2.Hamiltonnak ideje lesz felébredni a téli álmából,mert az ultralágyon Vettel végig ott volt vele,lágyon meg Bottas érte utol.
    3.Kimi miért volt ennyivel lassabb?Valami gond volt az autóval?
    4.Vettelre valószínűleg szájkosarat raktak,mert nem nagyon szól bele a rádióba.
    5.Szujó és Wéber hülyeségeket beszél,ez Szujónál nem meglepő,de Wéber kimászhatna már Verstappen hátsójából.A saját szimpátiája veszélyezteti a tisztánlátását.Tőle többet várnék.

    Egyébként Vettel győzött,szuper évkezdés!!:DDD