Spanyol Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 10:30-12:00
2. szabadedzésPéntek 14:30-16:00
3. szabadedzésSzombat 12:00-13:00
IdőmérőSzombat 15:00-16:00
FutamVasárnap 14:00

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Vito07Zoli: Kimi VB címet akarok.Sokkal nagyobb szenzàciò lenne mint hogy Vettel vagy Lewis behúzza a következöt. Arròl nem beszélve hogy sírna Arrivabene Ron Dennis még lehet Martin is, a nèzökröl jobb nem beszélni

    Amugy èrdekes volt a rajtnàl jobb oldalon a lelàtò; Finn, Spanyol, Finn ,Spanyol, Finn,Spanyol zàszlòk kizàròlag. Alonso miatt egyèrtelmü deeeee Kimi?

    szerintem titokban mindenki szívesen látna Kimit vb-nek idén… (még a Vettelesek is csak nem merik bevallani) 🙂 🙂

  2. Pedig azt mondta az új vezetőség ott van Maxi 😀 még januárban. Meglepő volt számomra mikor Chase elég hosszan beszélgetett még Oroszországban Kimivel, a dobogó előtt elvonta a társaságtól,Putyintol és utána. Szóval lehet már megtiszteli őt is,a jelenlétét. 😀 mondjuk ő a lelátón látta mennyire drukkolnak neki az emberek.

    Bogyi007:
    Nincs ebben semmi különös ha voltál már kint versenyen. Két éve voltam utoljára a Ringen és akkor is a legtöbb drukker Kimi szerelésben volt..
    Előtte 2011-ben voltam, akkor még nem volt szó Kimi visszatéréséről pláne nem arról hogy lesz még Ferrari pilóta de akkor is sokan voltak kimis pólóban vagy sapkákban.

    Rengetegen kedvelik őt még most is. Kicsit bajban is lesznek szerintem mint a Libertynél mind az egyes pályák tulajdonosainál ha ő visszavonul…

    Anno 2007-ben amikor világbajnok lett sírtam örömömben és az egyik legjobb cimborámat hívtam telefonon (Atocha – igen az aki anno nagyon sok F1 videót csinált zenékkel spékelve) aki nagy Schumi fan volt és akkor mondtam neki azt, hogy most értettem megigazán azt hogy mit élhetett át amikor Michael bajnok lett…

  3. Nincs ebben semmi különös ha voltál már kint versenyen. Két éve voltam utoljára a Ringen és akkor is a legtöbb drukker Kimi szerelésben volt..
    Előtte 2011-ben voltam, akkor még nem volt szó Kimi visszatéréséről pláne nem arról hogy lesz még Ferrari pilóta de akkor is sokan voltak kimis pólóban vagy sapkákban.

    Rengetegen kedvelik őt még most is. Kicsit bajban is lesznek szerintem mint a Libertynél mind az egyes pályák tulajdonosainál ha ő visszavonul…

    Anno 2007-ben amikor világbajnok lett sírtam örömömben és az egyik legjobb cimborámat hívtam telefonon (Atocha – igen az aki anno nagyon sok F1 videót csinált zenékkel spékelve) aki nagy Schumi fan volt és akkor mondtam neki azt, hogy most értettem meg igazán azt hogy mit élhetett át amikor Michael bajnok lett…

    Vito07Zoli: Kimi VB címet akarok.Sokkal nagyobb szenzàciò lenne mint hogy Vettel vagy Lewis behúzza a következöt. Arròl nem beszélve hogy sírna Arrivabene Ron Dennis még lehet Martin is, a nèzökröl jobb nem beszélni ?

    Amugy èrdekes volt a rajtnàl jobb oldalon a lelàtò; Finn, Spanyol, Finn ,Spanyol, Finn,Spanyol zàszlòk kizàròlag. Alonso miatt egyèrtelmü deeeee Kimi?

  4. Bogyi007:
    Felkapott lett a kissrác az már bizonyos…
    https://www.youtube.com/watch?v=V7pY-LYfqjU

    Kimi VB címet akarok.Sokkal nagyobb szenzàciò lenne mint hogy Vettel vagy Lewis behúzza a következöt. Arròl nem beszélve hogy sírna Arrivabene Ron Dennis még lehet Martin is, a nèzökröl jobb nem beszélni 😀

    Amugy èrdekes volt a rajtnàl jobb oldalon a lelàtò; Finn, Spanyol, Finn , Spanyol, Finn,Spanyol zàszlòk kizàròlag. Alonso miatt egyèrtelmü deeeee Kimi?

  5. Szerintem azt a lekörözést Vettel nézte be, de nagyon. Massa már jól láthatóan lehúzódott kívülre, simán elfért volna mellette Vettel, de ő elbambult, követte Massát, mint a mágnest a szög, csak az utolsó pillanatban vette észre, hogy le kellett volna előznie, de akkor már késő volt, csak reflexből rántott egyet a kormányon. Sokat elmond, hogy Vettel nem kezdett el üvöltözni a rádióban, pedig szokása :). Tudta jól, hogy ő nézte be.

    albutr:
    Pedig nem ujonc Massa es ez mar 2*Kavar bele.

  6. A kettő között azért van egy alapvető különbség: ott Seb és Kimi azonos taktikával ment, és pozícióharc volt kettejük között. Ott azért érthető volt, hogy a Ferrri a fair play jegyében nem akart beleszólni a küzdelemben, még akkor is, ha egyébként egyetértek, meg kellett volna lépni.

    Itt egy 20 másodperccel lemaradt, immáron más stratégián lévő pilótáról beszélünk, aki nem volt versenyhelyzetben Lewis-szal. Szerintem azért nem ugyanaz a kettő, nagyon nem.

    Bogyi007:
    Kínában amikor kézenfekvő lett volna hogy segítsék egymást akkor az elmaradt – sok Kimi drukker sem értette ezt miért nem történt meg.

    Szóval hagyjuk az álomvilágot…

  7. ann23:
    Úgy néz ki, Vandoorne elszúrta monacói esélyeit, mert 3 helyes rajtbüntetést kapott.

    Az még nem vészes, de ez a 3 rajthely pont annyit jelenthet, hogy lecsúszik 1 esetleges pontszerzésről, Kb Button áll a Mclaren becsülete, hogy végre ők is pontot szerezzenek, mert már egyedül csak ők állnak pont nélkül a tabellán, ami egy 3. legnagyobb költségvetéssel rendelkező csapatnak ultragáz.

  8. T.L.G:
    Nagyon szép volt Lewis! És Vetteltől is szép volt, ez egy nagy csata volt.

    Akik a Mercedest vagy Bottast fikázzák, azok szerintem egy kicsit gondolják át. Adott volt egy pilóta, akinek semmi esélye a 3. helynél jobb helyre, annyival le van maradva. Viszont akkor előnye van, hogy biztosan beér harmadik helyen. Ha kimegy, zöld utat adunk a legfőbb riválisnak. Ha nem megy ki, picit megnehezítjük a dolgát és a másik versenyző, aki még nyerhet, kezére játszunk. Vajon mit kell csinálni? Nem kell rögtön csapatsorrendről beszélni, egyszerűen a Mercedes meglépte azt, amit meg kellett lépnie. Bottas sem vesztett vele semmit, hiszen így is megmaradt a 3. pozíciója (aztán tech hibája). Amelyik Ferrari szurkoló azt hiszi, hogy a Ferrari ebben a helyzetben nem csinálta volna meg ugyanezt Kimivel, az elég komoly álomvilágban él.

    Csapatsorrendről majd akkor lesz értelme beszélni, hogyha Bottas ott van az 1. helyen, Hamilton a másodikon, és ott, senkitől sem zavartatva Bottas adja át a pozíciót. Egyébként lassan Vettel és Hamilton csapattárssal szembeni pontelőnye miatt meg kell ezt lépnie mindkét csapatnak szerintem. Itt 1-1 pontokon is eldölhet a Vb.

    Nem álomvilág az, egyszerűen csak elvakultak.. Tökéletes taktikát választott a Merci ennek érdekében kint hagyták Bottast, akinek amúgy sem volt meg a tempója.. A következő versenyek is erről szólhatnak, hogyan használják a csapatok a másik pilótát, mert elég valószínű, hogy ezzel a nullázással Bottas és Kimi is kiszállt a győzelemért folytatott csatában. ( Persze, nem kiabálom el, mert bármi megtörténhet, de elég valószínűtlen, hogy a VB harcot megtudná fordítani bármelyik Finn is! )

  9. Kínában amikor kézenfekvő lett volna hogy segítsék egymást akkor az elmaradt – sok Kimi drukker sem értette ezt miért nem történt meg.

    Szóval hagyjuk az álomvilágot…

    T.L.G:
    Nagyon szép volt Lewis! És Vetteltől is szép volt, ez egy nagy csata volt.

    Akik a Mercedest vagy Bottast fikázzák, azok szerintem egy kicsit gondolják át. dott volt egy pilóta, akinek semmi esélye a 3. helynél jobb helyre, annyival le van maradva. Viszont akkor előnye van, hogy biztosan beér harmadik helyen. Ha kimegy, zöld utat adunk a legfőbb riválisnak. Ha nem megy ki, picit megnehezítjük a dolgát és a másik versenyző, aki még nyerhet, kezére játszunk. Vajon mit kell csinálni? Nem kell rögtön csapatsorrendről beszélni, egyszerűen a Mercedes meglépte azt, amit meg kellett lépnie. Bottas sem vesztett vele semmit, hiszen így is megmaradt a 3. pozíciója (aztán tech hibája). Amelyik Ferrari szurkoló azt hiszi, hogy a Ferrari ebben a helyzetben nem csinálta volna meg ugyanezt Kimivel, az elég komoly álomvilágban él.

    Csapatsorrendről majd akkor lesz értelme beszélni, hogyha Bottas ott van az 1. helyen, Hamilton a másodikon, és ott, senkitől sem zavartatva Bottas adja át a pozíciót. Egyébként lassan Vettel és Hamilton csapattárssal szembeni pontelőnye miatt meg kell ezt lépnie mindkét csapatnak szerintem. Itt 1-1 pontokon is eldölhet a Vb.

  10. Nagyon szép volt Lewis! És Vetteltől is szép volt, ez egy nagy csata volt.

    Akik a Mercedest vagy Bottast fikázzák, azok szerintem egy kicsit gondolják át. Adott volt egy pilóta, akinek semmi esélye a 3. helynél jobb helyre, annyival le van maradva. Viszont akkor előnye van, hogy biztosan beér harmadik helyen. Ha kimegy, zöld utat adunk a legfőbb riválisnak. Ha nem megy ki, picit megnehezítjük a dolgát és a másik versenyző, aki még nyerhet, kezére játszunk. Vajon mit kell csinálni? Nem kell rögtön csapatsorrendről beszélni, egyszerűen a Mercedes meglépte azt, amit meg kellett lépnie. Bottas sem vesztett vele semmit, hiszen így is megmaradt a 3. pozíciója (aztán tech hibája). Amelyik Ferrari szurkoló azt hiszi, hogy a Ferrari ebben a helyzetben nem csinálta volna meg ugyanezt Kimivel, az elég komoly álomvilágban él.

    Csapatsorrendről majd akkor lesz értelme beszélni, hogyha Bottas ott van az 1. helyen, Hamilton a másodikon, és ott, senkitől sem zavartatva Bottas adja át a pozíciót. Egyébként lassan Vettel és Hamilton csapattárssal szembeni pontelőnye miatt meg kell ezt lépnie mindkét csapatnak szerintem. Itt 1-1 pontokon is eldölhet a Vb.

  11. F1890: helyettesítsd be ugyanazet a tényezőt vettel és bottasnal

    vettelnek kb 20 körrel frissebb gumi
    drs
    4,5 tizedre volt és éppenhogycsak megtudta előzni a tuját.

    hamilton 6,5-ről drsel 1 lágyabb keverékkel iszonyat simán elment mellette…

    sztem fölösleges erről vitázni mert elég egyértelmű a merci fölénye ha maxra tekerik a mocit

    Viszont akkor a Ferrarinak nagy elonyben kellene lennie a kanyarokban mert max aeroval tudjak ledoglozni a motorero hatrany mivel azonos koridokre kepesek az autok. De a szektoridok es a vegsebessegek nem ezt mutatjak amire tokeletes volt ez a palya hogy megnezzuk.

    Talan annyi elonye van motor teren a Mercedesnek hogy az a bizonyos idomeros program jobb mint barki mase, de megis 5 szazad volt a kulonbseg ugy hogy Vettel a vegen sokat vesztett habar egyikuk kore sem volt tiszta tegnap.

  12. Itt ne keress logikát 😀

    Vito07Zoli: De amikor Vettel kibaszta Kimit Spa-ban akkor kuss volt. Ahogy akkor is kuss van mikor Kimiröl megfeledkeznek a futamon és csak Vettelre koncentràlnak. De most a mercit annyàzzàk mert vízhordòznak miközben azèrt *** a ferka mert ök meg tisztességesen versenyeznek. Vicces.

  13. Paberto: “Motorero foleny”

    3 fontos tenyezo volt ma Hamilton elozesenel:

    1 – gumielony, vagyis jobb kanyartempo es kigyorsitas az egyenes elejen
    2 – DRS
    3 – szembeszel az egyenesben egesz nap igy a szelarnyek meg hatekonyabb volt ma mint altalaban. Skyon ezt elemeztek eppen.

    helyettesítsd be ugyanazet a tényezőt vettel és bottasnal

    vettelnek kb 20 körrel frissebb gumi
    drs
    4,5 tizedre volt és éppenhogycsak megtudta előzni a tuját.

    hamilton 6,5-ről drsel 1 lágyabb keverékkel iszonyat simán elment mellette…

    sztem fölösleges erről vitázni mert elég egyértelmű a merci fölénye ha maxra tekerik a mocit

  14. andrea1:
    ilyenkor sajnálom, hogy nem Vettelt vitte ki magával, csak hogy mégjobban sírjál.

    De amikor Vettel kibaszta Kimit Spa-ban akkor kuss volt. Ahogy akkor is kuss van mikor Kimiröl megfeledkeznek a futamon és csak Vettelre koncentràlnak. De most a mercit annyàzzàk mert vízhordòznak miközben azèrt *** a ferka mert ök meg tisztességesen versenyeznek. Vicces.

  15. F1890: nem kell, hiszen önerőből is verve van. viszont ezek után érdemes azon elgondolkozni h a 2. számúk ezt fogják játszani? h feltartják a másikat miután kiment frissgumiért?
    kár h a mercinek még mindig van motorerő fölénye mert ők ezt könnyedén betudják játszani fordítva meg nem nagyon

    “Motorero foleny”

    3 fontos tenyezo volt ma Hamilton elozesenel:

    1 – gumielony, vagyis jobb kanyartempo es kigyorsitas az egyenes elejen
    2 – DRS
    3 – szembeszel az egyenesben egesz nap igy a szelarnyek meg hatekonyabb volt ma mint altalaban. Skyon ezt elemeztek eppen.

  16. Nando: Ez igaz, viszont sokkal több esélye lett volna elcsípni egy pontszerzést, mert előzni még mindig nem nagyon lehet ezzel az autóval és a végén, csak a gumielőnynek volt köszönhető, hogy tudott javítani pár helyet.

    Mindegy, ezt már sose tudjuk meg. Sajnos megint ő járt pórul a rajtnál.

  17. F1890:
    wehrlein a nap emebre nálam. egy tavalyi motorral így menni. elképesztő

    Ha mondjuk a FI-t belevesszük az élmezőnyhöz, őket leszámítva akkor komolyan Ő az egyetlen értelmes és tehetséges pilóta a hátsó traktusból. Nem tudok még egy nevet mondani aki valamire is való. PAL-VAN-STO hármas egészen nevetséges, hiába a gyenge honda motor.

    Massa nálam teljesen kiverte a biztosítékot. De egyébként mi a williams motivációja, célja idén? Egy versenyzővel pontot szerezni? Nevetséges.

  18. Egyébként a merci ezt kb. bármikor eljátszhatja amit most is megcsináltak. Bottas annyira tetű lassú, hogy őt nyugodtan be lehet áldozni futam közbe azért, hogy vettelt szopassa. Kiállások után vettel kb. mögé jönne vissza, ezért bottast szándékosan kint lehet tartani hogy tartsa vettelt.

  19. ann23: Sztem Massa kilökése nélkül se tudtunk volna pontot szerezni, mert a tempó hiányzott. Rajtnál is ahogy vártam, a merci motorosok rögtön megelőzték.

    Ez igaz, viszont sokkal több esélye lett volna elcsípni egy pontszerzést, mert előzni még mindig nem nagyon lehet ezzel az autóval és a végén, csak a gumielőnynek volt köszönhető, hogy tudott javítani pár helyet.

  20. Kár azért a középső etapért, akkor nyerte meg a merci ezt a futamot. Nem gondoltam volna a lágy kibír közel 30 kört, azért ez elég hajmeresztő.

    Egy valamit sajnálok még, hogy Kimi az elején kiesett. Elég jó ritmusban volt a hétvégén, és azért nem mindegy hogy 2 mercit kell egy embernek legyűrni, ha Kimi ott lett volna mint tényező az egyenletben Hamiltonnak nem lett volna ennyire házon belül egyértelmű a taktika. Jó volt ez, izgalmas idei évünk van, végre valahára!

  21. Igazából az európai szezonkezdés több szempontból is sorsdöntő volt, és kiderült, hogy a Ferrari tényleg ott van a Mercedesszel az élen, nem maradtak le a fejlesztési versenyben, végre van verseny a mezőny elején, és ez a legfontosabb.

    A különbség a többi csapattal szemben elképesztően nagy.
    A fiatalok közül Palmer, meg Stroll teljesen értelmetlenül van a mezőnyben.
    Alonso remélem azonnal kiszáll ebből a kocsiból.
    Vandoorne pedig szintén hülye volt ma.
    Massa dettó, de tőle lassan megszokjuk.

  22. ernike:
    Viszont Vettel hiába mondja hogy nem kell Kimit félreállítani bizny félre kell. A Merci 1 pilótás a Ferrarinak is segítenie kell Vettelt. Nincs mese sajnos.

    nem kell, hiszen önerőből is verve van. viszont ezek után érdemes azon elgondolkozni h a 2. számúk ezt fogják játszani? h feltartják a másikat miután kiment frissgumiért?
    kár h a mercinek még mindig van motorerő fölénye mert ők ezt könnyedén betudják játszani fordítva meg nem nagyon

  23. Igen és Vettel kényszer motorral hozta ezt a 2. helyet.

    Bogyi007:
    Azért picit Bottas is segített ebben…

    Pirelli kösz hogy elhoztad ide ezt a fölösleges közepes gumikat…

    Hála az égnek nincs gond a fejlesztésekkel a Ferrarinál ha ilyen nagy Mercedes update után is itt vagyunk.

    Force India szép versenyt futott gratula nekik is.

    Verseny embere még Pascal számomra.

  24. Nando:
    Nem mondom, de Massa kicsit most a bögyömben van, Alonak lehetett volna egy jó versenye.

    Massa már egy ideje vállalhatatlan, de a tavalyi teátrális visszavonulása, és utána egy héttel a szemrebbenés nélküli folytatása óta momentuma nincs.

    Alonso ellen is szükségtelen volt, amit csinált, lekörözöttként megint beleszólt a csatába, egy szégyen. Akkor is az, ha ma valószínűleg nem befolyásolta a végeredményt, dehát ez nem szempont. Újonc kisgyerekek is tudják, hogyan kell félreállni, az teljesen elképesztő, hogy Massa veterán pilótaként képtelen erre.

  25. Szép futam volt az első kettőtől!
    Hülkenberg csak behozta a 6.-ra a Renault-t. Jövőre nem hiszem, hogy Palmer lesz a csapattársa szerintem. Fernando sikeres célba érkezéséhez óriási gratula a Hondanak, kenjék a hajukra, mert a McLaren karosszériája nem lehet rossz.

  26. Nem is volt olyan rossz verseny, bár az elég elkeserítő, hogy a 3. helyezett is kis híján kört kap…

    Gratula Hamnak, Ricnek, a FI-nak cakkumpakk, Hulknek és Wehrleinnek.

    Massa-ügy: Vettel pont akkor elfékezte, pedig akkor hagyott helyet neki a brazil. Nem mintha számított volna. Ellenben a német szépen kiterelte Hamot a kiálláskor.

    Rajt meg versenybaleset, rossz ómen középen lenni, Kimi tudhatná.

  27. Azért stratégiában még van mit fejlődnie a vörösöknek. Persze az is igaz, nekik nincs Bottasuk sem.
    Hamilton kikészült, elvan már szokva a kerék a kerék elleni csatától. 🙂
    Na, gratula a győztesnek, Vettelnek,a FI-nak, az rb kuka, majdnem kört kaptak dobogósként.

  28. Nagyon, volt szerencsém találkozni vele akkor amikor még enm volt emg a gyereke és akkor is amikor már igen, ott volt vele a kisfiú. Egészen más. Menynire csodálkozunk milyenek más környezetbe, pedig ők is emberek és nekik az a természetes amit akkor mutatnak, a munkájukba meg olyanok amilyenek.

    Bogyi007:
    Azt hiszem a kissrác Kimi visszavonulása után nem fog mást finn azért kedvelni.

    Gondolom Kiminél azért ennél a szituációnál az is számíthatott hogy már van gyereke…

  29. Azért picit Bottas is segített ebben…

    Pirelli kösz hogy elhoztad ide ezt a fölösleges közepes gumikat…

    Hála az égnek nincs gond a fejlesztésekkel a Ferrarinál ha ilyen nagy Mercedes update után is itt vagyunk.

    Force India szép versenyt futott gratula nekik is.

    Verseny embere még Pascal számomra.