Spanyol Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 10:30-12:00
2. szabadedzésPéntek 14:30-16:00
3. szabadedzésSzombat 12:00-13:00
IdőmérőSzombat 15:00-16:00
FutamVasárnap 14:00

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. F1890:
    nagyon kiv leszek h lesz e aki bepróbálkozik 2 kiállással, hiszen visszalehet hozni a keményebb keverékeken futó vetélytársakkal szemben egy plusz kiállást ha igaz h 2 seccel lassabb

    FP2-n rendesen szenvedett mindenki a szimuláció végén, azt is elmondták, hogy a közepesek is rendre elmentek a hátsó tengelyen, illetve a Pirelli is 2 kiállást jósolt.

  2. F1890: tudom h az, 2 éve nem is nézem, csak elvétve . de mikor nézem mindig felbasz az amatőrök gyülekezete

    Lopezzel, Müllerrel és Loebbel szerintem érdekes volt az utóbbi években, de azt egyetlen sorozat sem bírja el,hogy a legjobbak gyakorlatilag egyszerre lelépnek. Mintha jövőre visszavonulna az F1-ből Vet, Ham és Rai.

  3. Már az előszezoni teszteken is lehetett látni amúgy, hogy a 3. szektoros sikánt a Merci veszi a legjobban. Nagyon stabilak a rázóköveken (is). Abból kiindulva, hogy a Merci a hosszabb autó, nekik kéne inkább szenvedniük ott. Szerintem a felfüggesztésük nagyon jó, legalábbis az ilyen nagy mechanikai tapadást igénylő részeken.

  4. KIMI AND THE RED POWER: El ne hidd már, hogy az a hajszálnyi elfékezés 4 tized volt… A Ferrari végig agyon volt verve az utolsó szektorban. Bottas úgy volt gyorsabb a Ferrariknál a 3.-ban, hogy a sikán kigyorsításánál keresztbe állt, rengeteg lendületet veszítve az utána következő padlógázas részhez. Meg lehetett volna a pole, de kb annyival, mint amennyivel kikapott. Egyébként az igazán nagy potenciál Räikkönenben volt tegnap, aki nagyot hibázva, régi belső égésűvel is 2,5 tizedre volt Sebtől, 3 tizedre se a pole-tól.

    Nem azt írtam, hogy 4 tizeddel, hanem hogy meg lehetett volna a pole. 😀 Az a 4 tized nagyon erős volt, persze veszített volna az utolsó szektorban, ott a merci érzi a legjobban ezt a pályát, viszont a pálya első részében Seb olyant hozott amire én speciel nem számítottam.

    Az az elfékezéssel elment kb másfél tized, amivel a pole is, kár érte nagyon, de hátha sikerül egy jót rajtolni.

  5. Illő lenne ideírni hogy tisztelet a kivételnek…

    velorex:
    Sírok a röhögéstől az antialonsosokon, akik régészeket meghazudtoló ásatásokat végeznek, hogy valami fekáliát összekaparjanak Alonso teljesítményének és versenyzői kvalitásának befeketítésére. Beteges emberek gyülekezete -persze ezek az antik Kimi táborából kerülnek ki, ez a tény magáért beszél. Gondolom nem elégíti ki őket az, hogy Kimi csapattársa kétszer állt a dobogó legtetején és vezeti a vb.i táblázatot miközben kedvencük a negyedik a ponttáblázaton , miközben önkritikát gyakorolva elismeri a gyenge teljesítményét.
    Hajrá fiúk, nyomjátok, élvezetes a műsorotok!:-}

  6. KIMI AND THE RED POWER: El ne hidd már, hogy az a hajszálnyi elfékezés 4 tized volt… A Ferrari végig agyon volt verve az utolsó szektorban. Bottas úgy volt gyorsabb a Ferrariknál a 3.-ban, hogy a sikán kigyorsításánál keresztbe állt, rengeteg lendületet veszítve az utána következő padlógázas részhez. Meg lehetett volna a pole, de kb annyival, mint amennyivel kikapott. Egyébként az igazán nagy potenciál Räikkönenben volt tegnap, aki nagyon hibázva, régi belső égésűvel is 2,5 tizedre volt Sebtől, 3 tizedre se a pole-tól.

    Elvileg Sebnek régit tettek vissza. Az utolsó körben “Fetl”(Gyulásan) nagyon jó kört rakott össze. Kimi nem hiába nyilatkozta amit nyilatkozott.

  7. Go.Michael:
    Ha Vettel nem hibázza el az utolsó szektort, azért robbantott volna a ferrari, középső szakaszban több mint 4 tized, durva egy kör volt az. Úgy néz ki javul az időmérős beállítás és ezt jó látni. Holnap szerintem ismét az első kanyarban fog eldőlni, aki elsőnek fordul, félig győztesnek mondhatja magát.

    El ne hidd már, hogy az a hajszálnyi elfékezés 4 tized volt… A Ferrari végig agyon volt verve az utolsó szektorban. Bottas úgy volt gyorsabb a Ferrariknál a 3.-ban, hogy a sikán kigyorsításánál keresztbe állt, rengeteg lendületet veszítve az utána következő padlógázas részhez. Meg lehetett volna a pole, de kb annyival, mint amennyivel kikapott. Egyébként az igazán nagy potenciál Räikkönenben volt tegnap, aki nagyot hibázva, régi belső égésűvel is 2,5 tizedre volt Sebtől, 3 tizedre se a pole-tól.

  8. Go.Michael:
    Ha Vettel nem hibázza el az utolsó szektort, azért robbantott volna a ferrari, középső szakaszban több mint 4 tized, durva egy kör volt az. Úgy néz ki javul az időmérős beállítás és ezt jó látni. Holnap szerintem ismét az első kanyarban fog eldőlni, aki elsőnek fordul, félig győztesnek mondhatja magát.

    Hiba nélkül is kapott volna 3 tizedet az utolsó szektorban, ott amúgy is jobb volt a Merci, plusz Hamilton az első körében olyan szektoridőt ment ott, amiről azt nyilatkozta, h maga sem értette hogy csinálta. a közelében sem volt ott a masodik körében sem ő sem Bottas. Meglett volna a pole Vettelnek, de 1 tizeden belül lett volna a különbség.

  9. M.Innocenti:
    Én azt mondom, a győztes kiléte most Bottason áll, ha lerajtolja Vettelt, akkor az egyik Merci nyer (Hamilton rajtjától függően), ha nem, akkor Seb.

    minimum Vettel új kórmányt kapott rövidebb kuplungkarral, hogy jobban érezze a fogáspontot

    tegnap az időmérőn is elvégzett pár rajtgyakorlatot, ezt talán csak a motorcsere miatt

    reménykedek 😀

  10. Ha Vettel nem hibázza el az utolsó szektort, azért robbantott volna a ferrari, középső szakaszban több mint 4 tized, durva egy kör volt az. Úgy néz ki javul az időmérős beállítás és ezt jó látni. Holnap szerintem ismét az első kanyarban fog eldőlni, aki elsőnek fordul, félig győztesnek mondhatja magát.

  11. Nem olvastam végig ezt a topikot, de jó hallani, hogy elég egy semmiből jött 7. hely, és ismét róla beszélnek :))

    Holnap kiderült menyire volt szerencse ez a motorteljesítmény, tudja tartani a lépést a többiekkel v sem.
    Nem tudom melyik frusztrálóbb, az első vagy utolsó körben kiesni, neki már idén mindkettő megvolt, szóval érik egy befejezett verseny :))

    velorex:
    Sírok a röhögéstől az antialonsosokon, akik régészeket meghazudtoló ásatásokat végeznek, hogy valami fekáliát összekaparjanak Alonso teljesítményének és versenyzői kvalitásának befeketítésére. Beteges emberek gyülekezete -persze ezek az antik Kimi táborából kerülnek ki, ez a tény magáért beszél. Gondolom nem elégíti ki őket az, hogy Kimi csapattársa kétszer állt a dobogó legtetején és vezeti a vb.i táblázatot miközben kedvencük a negyedik a ponttáblázaton , miközben önkritikát gyakorolva elismeri a gyenge teljesítményét.
    Hajrá fiúk, nyomjátok, élvezetes a műsorotok!:-}

  12. Nem tudom, hogy tulajdonképpen mit is láttunk ma a Mclaren-Hondától. lehet, hogy holnap 3 kört bír a gép és ez ma csak egy reklám szerűség volt minden beteg módon feltekerve, de Alonso keményen odatette ezt a mai körét! Szép volt nem kérdéses!
    Az első szabadedzés alapján azt hittem komolyabb előnyt szereztek a Mercik a frissített csomagjukkal, de egyenlőre úgy néz ki, hogy a Ferrari tartja a lépést! A Redbull is ledolgozott pár tizedet a hátrányából, még egy két ilyen frissítés és komolyan kell velük is számolni!

  13. Sírok a röhögéstől az antialonsosokon, akik régészeket meghazudtoló ásatásokat végeznek, hogy valami fekáliát összekaparjanak Alonso teljesítményének és versenyzői kvalitásának befeketítésére. Beteges emberek gyülekezete -persze ezek az antik Kimi táborából kerülnek ki, ez a tény magáért beszél. Gondolom nem elégíti ki őket az, hogy Kimi csapattársa kétszer állt a dobogó legtetején és vezeti a vb.i táblázatot miközben kedvencük a negyedik a ponttáblázaton , miközben önkritikát gyakorolva elismeri a gyenge teljesítményét.
    Hajrá fiúk, nyomjátok, élvezetes a műsorotok!:-}

  14. Nando: Őszintén ? Én nem hiszem.. Hazai pályán 7. helyről indulva tuti rácsavarnak mindent, aztán vagy végig bírja vagy nem. Csak remélni tudom, hogy végig bírja, annak semmi értelme, hogy 7. helyről rajtolva bekullog tizenakárhanyadik helyen motorkímélő üzemmódban. Nyilatkoztak valami olyasmit, hogy a Honda módosított valami apróságot meglátjuk bírja-e !

    Ezen apró módosítás nem segít. 😀

  15. Nando: Őszintén ? Én nem hiszem.. Hazai pályán 7. helyről indulva tuti rácsavarnak mindent, aztán vagy végig bírja vagy nem. Csak remélni tudom, hogy végig bírja, annak semmi értelme, hogy 7. helyről rajtolva bekullog tizenakárhanyadik helyen motorkímélő üzemmódban. Nyilatkoztak valami olyasmit, hogy a Honda módosított valami apróságot meglátjuk bírja-e !

    Alonso zseniális a rajtnál és az első körben , előzni meg nem lehet itt. Nyilván kiesik motorhiba miatt, de ha esetleg mégsem, akkor szerintem meglesz a pontszerzés.

  16. ann23: Mindegy, az én örömömet nem rontják el ma. Nagyon izgi lesz a holnapi verseny, vajon végigbírja a verda?

    Őszintén ? Én nem hiszem.. Hazai pályán 7. helyről indulva tuti rácsavarnak mindent, aztán vagy végig bírja vagy nem. Csak remélni tudom, hogy végig bírja, annak semmi értelme, hogy 7. helyről rajtolva bekullog tizenakárhanyadik helyen motorkímélő üzemmódban. Nyilatkoztak valami olyasmit, hogy a Honda módosított valami apróságot meglátjuk bírja-e !

  17. continental:
    A rengeteg kiesés miatt nem lehet teljes képet látni,de mikor mindketten célba értek,akk 2-1 Alonak.
    Egy körön nyilván gyenge volt Marquez,és nyilván nem is jobb Alónál,viszont jobb eredményeket ért el nála futamokon,ergó legyőzte.

    Futamokon is sokkal gyorsabb volt, csak marquesnek volt 2 szerencsés futama azokkal a 9. helyekkel ( alo azokon kiesett, azért nem ō lett a 9.) Nálam egy legyōzés nem így néz ki, de ezen nem fogunk összeveszni. 😀

  18. continental:
    A rengeteg kiesés miatt nem lehet teljes képet látni,de mikor mindketten célba értek,akk 2-1 Alonak.
    Egy körön nyilván gyenge volt Marquez,és nyilván nem is jobb Alónál,viszont jobb eredményeket ért el nála futamokon,ergó legyőzte.

    Ezt ne ragozzuk túl, Alonso nem kikapott, hanem felkoncolta és élve megfőzte Marquest. Abban viszont igazad van, h általában indokolatlanul nagyok a különbségek Alonso javára. Szerintem Rai nagyon peches volt az autóval a közös évükben, Fisi és Massa pedig mentálisan nagyon gyengék, és egyszerűen emiatt teljesítettek a sajat tudásuk alatt Alonso mellett… Mindketten elkezdtek a saját képességeikben is kételkedni, és elment minden önbizalmuk. Vandoorne-t egyelőre nem tudom hova tenni. Szerintem Monacóban villantani fog.

  19. continental:
    Massa Schumacher mellett sem tűnt annyira gyengének,ahogy Bottas mellett sem,aki pedig Hamhoz nagyon közel van.
    Nehéz viszonyítani,de az mindenképp fura,h 2 versenyző is fogalmatlanná válik Alo csapattársaként,míg előtte-utána jól megy.

    Fisichella peches is volt rendesen,2005-ben győzelemmel kezdett,aztán 6-7x esett ki kb.,míg Alo 1x..

    Pontosan ez az,Vettelt Aloval egy szintre teszed,miközben Kimi ott van Vettel közelében,Alo mellett meg kb mint aki nem találja a gázpedált.

    Számomra fura,h Alo mellett egyébként jó versenyzől elfelejtenek vezetni,nyilván bizonyítani nem tudom,de biztos vagyok benne,h ez nem (csak) tudásbeli különbség.

    Az nagyon érdekelne, hogy szerinted mi történik a versenyzőkkel Alonso mellett. Ugyanazzal az autóval mennek, de lehet gyengített motort kap, meg demo autót. Azért megnézném Vettellel egy autóban. Ő gondolom nem kapna 5+ tizedeket, mint a legtöbb csapattársa.

  20. A rengeteg kiesés miatt nem lehet teljes képet látni,de mikor mindketten célba értek,akk 2-1 Alonak.
    Egy körön nyilván gyenge volt Marquez,és nyilván nem is jobb Alónál,viszont jobb eredményeket ért el nála futamokon,ergó legyőzte.

    jay: Gondolom nem néztél akkor f1-et, vagy csak nem figyelted ōket, de a kettejük közti különbséget nem fogják visszaadni a helyezéseik. Marqueznek az a két 9. helye nyílván úgy jött, hogy kiesett elōle mindenki. Tempóban hatalmas difi volt köztük alo javára.

  21. Nando: Én már bele se megyek inkább, ugyanazokat a dolgokat mantrázzák mintha kötelező lenne, most volt csóriknak egy kis sikerélménye, de valahogy muszáj ezt ellensúlyozni, hogy huszadjára is leírják, ugyanazt a szemellenzős teóriát. ?

    Mindegy, az én örömömet nem rontják el ma. Nagyon izgi lesz a holnapi verseny, vajon végigbírja a verda? 😀

  22. Massa Schumacher mellett sem tűnt annyira gyengének,ahogy Bottas mellett sem,aki pedig Hamhoz nagyon közel van.
    Nehéz viszonyítani,de az mindenképp fura,h 2 versenyző is fogalmatlanná válik Alo csapattársaként,míg előtte-utána jól megy.

    Fisichella peches is volt rendesen,2005-ben győzelemmel kezdett,aztán 6-7x esett ki kb.,míg Alo 1x..

    Pontosan ez az,Vettelt Aloval egy szintre teszed,miközben Kimi ott van Vettel közelében,Alo mellett meg kb mint aki nem találja a gázpedált.

    Számomra fura,h Alo mellett egyébként jó versenyzől elfelejtenek vezetni,nyilván bizonyítani nem tudom,de biztos vagyok benne,h ez nem (csak) tudásbeli különbség.

    F1890: sztem ebben semmi meglepő nincs. minden csak viszonyítás kérdése. egy kimi és massa közel hasonló kaliber (kimi jobb picit, de nem annyival mint alo) alo mindkettőt elintézte eléggé. tehát az h massa jól ment , jónak tűnt kimi mellett az viszonyítási alap miatt van. egy fisichella is ***jónak tűnt aztán megkapta alot és bucizták, még egy kova is verte…

    az meg h massa 14-ben polet szerzett, nem érv alonso ellen. hiszen massanak ott a 2. legjobb autója volt. pl massa most is nyerne évente 1-2 futamot egy mercivel, ahogy 08-ban is nyert párat hiszen annyival előrébb volt a ferrari mindenkinél.

    szóval az én véleményem az h egy jó autóval igen sokan képesek nyerni. viszont nem mindegy h ki a csapattársa, mert a viszonyítási alap megváltozik. sztem egy 15 éves periódusban azért lehet látni h aki minden egyes szabályváltozáskor ott van, az tényleg top szint. és mindenkinek megvannak az erősségeik gyengeségeik, és nem véletlen h azért csak ham vet aloról szól az f1 elmúlt 10 évben. és akkor most érkezett meg maxiking akiről meg a kövi 10 év fog szólni , mert addigra ham és vet is visszavonul és én nem nagyon látok nagy rivális neki a korosztályából. aztán persze lehet kap vki egy rakétát a ***e alá és nyereget pár vb-t.

  23. continental:
    Marquez 2x lett 9.,Alonak 10. hely volt a legjobbja 1x.8-8 kiesés mellett.

    Gondolom nem néztél akkor f1-et, vagy csak nem figyelted ōket, de a kettejük közti különbséget nem fogják visszaadni a helyezéseik. Marqueznek az a két 9. helye nyílván úgy jött, hogy kiesett elōle mindenki. Tempóban hatalmas difi volt köztük alo javára.

  24. ann23: Borzasztó, nagyon unalmas. Mindig próbálok kimaradni az ilyen lerágott csontokon való csámcsogásból. Én nem szeretem pl. ismételni magam… Csak azt nem értem, hogy miért mindig Alonso múltja a téma, és miért mindig őt vesézik ki (szó szerint!) a “bűneiért”, miközben mások hibáin is lehetne csámcsogni.

    Én már bele se megyek inkább, ugyanazokat a dolgokat mantrázzák mintha kötelező lenne, most volt csóriknak egy kis sikerélménye, de valahogy muszáj ezt ellensúlyozni, hogy huszadjára is leírják, ugyanazt a szemellenzős teóriát. 😀

  25. M.Innocenti: Nem húztak fel azóta egy új központot brit földön? Nem kötözködés, egyébként is érdekel, mert mintha erről lett volna szó a visszatéréskor, de azóta nem is hallani róla ?

    Valami kirendeltségük ha minden igaz van, de hát magát a motort továbbra is Japánban fejlesztik. Most olvastam azt is, hogy az AVL-en keresztül segítene a Mercedes a Hondának, ezért már Japánban nyitottak is egy bázist. Remélhetőleg tényleg közel van már az együttműködés, mert ez így tarthatatlan.

  26. ann23: Nem terelek semmit, a vita arra van, hogyha nem vagy elégedett a válaszommal akkor visszakérdezel.

    A japánok teljesen elszeparáltan dolgozhatnak a motoron a világ másik végén, nem áll föléjük Alonso minden hétvégén, hogy basztassa őket. Miattuk nem alakulnak úgy a dolgok ahogy illene. Tavaly elindultak egy úton, de ezen a télen megint inkább a mélyvízet választották, és csináltak egy újabb (isten tudja hányadik) alapjaiban áttervezett motort. Mi értelme volt? Ez is a Honda döntése volt, ők szúrják el folyamatosan. Nem hogy versenyzésre alkalmatlan emiatt az autó idén, hanem konkrétan arra is, hogy körbemenjenek vele. Idén egyedül Alonso nem fejezett még be futamot. Ne csodálkozzon senki ha ki van akadva. Ehhez még Schumachernek se lenne türelme, az 100%. De biztos cifrák hangzanának el egy Hamiltontól vagy Vetteltől is.

    Szóval a Honda problémáit kivetíteni Alonsóra már tényleg a legalja.

    Alo még elég jól kezeli a helyzetet, mert csak szurkálódik és inkább már elvicceli a tényt, hogy szar a Honda, pl az Indys teszten is ugratta a Hondásokat, hogy jó az autó csak több erő kellene, mindezt nevetve, persze a Hondások vették a lapot ! 😀 Túl van misztifikálva Alonso személye azok részéről akik sohasem kedvelték, így bármikor képesek vele szemben felnagyítani, bármit csak azért, hogy bizonygassák, hogy Alonso mekkora egy rohadék, de ahogy te mondtad tényleg a legalja, amikor a mostani bravúrja után is, csak a rosszat mantrázzák és évtizedes storykat hoznak fel, plusz úgy állítják be mintha kussban kellene tűrni ezt a szerencsétlenséget 3. éve, 1 bajnok sem tűrné ezt, se a nagy Schumi se senki más..

  27. Marquez 2x lett 9.,Alonak 10. hely volt a legjobbja 1x.8-8 kiesés mellett.

    jay: Azért marquest hagyjuk már. köze nem volt alo tempójához soha, bemákolt egyszer egy jobb eredményt és ezzel végzett elōtte, ennyi.
    Indyn meg bármekkora is a hype, csoda lenne egy top 3 is szerintem neki.

  28. Nando:
    Azért mennyire kell megkeseredettnek lenni, hogy Alo mostani bravúrja után 10-15 éves dolgokat hozzatok fel, ki-kivel volt pariban ?! ?

    Borzasztó, nagyon unalmas. 😀 Mindig próbálok kimaradni az ilyen lerágott csontokon való csámcsogásból. Én nem szeretem pl. ismételni magam… Csak azt nem értem, hogy miért mindig Alonso múltja a téma, és miért mindig őt vesézik ki (szó szerint!) a “bűneiért”, miközben mások hibáin is lehetne csámcsogni.

  29. Saba: Bár terelni próbálsz, de tudom hogy érted te amiről beszélek.
    Nem is vitattam, hogy őt akarták, csakhát a dolgok nem úgy alakultak ahogy tervezték. Ebben a helyzetben pedig a legkevésbé van szükségük egy fusztrált sztár pilótára, aki telekiabálja a világsajtót, hogy mekkora szarok. Tudják azt ők is. Egyébként mintha az rémlene, hogy Alonso fizuját a honda állja, de lehet tévedek.

    Nem terelek semmit, a vita arra van, hogyha nem vagy elégedett a válaszommal akkor visszakérdezel.

    A japánok teljesen elszeparáltan dolgozhatnak a motoron a világ másik végén, nem áll föléjük Alonso minden hétvégén, hogy basztassa őket. Miattuk nem alakulnak úgy a dolgok ahogy illene. Tavaly elindultak egy úton, de ezen a télen megint inkább a mélyvízet választották, és csináltak egy újabb (isten tudja hányadik) alapjaiban áttervezett motort. Mi értelme volt? Ez is a Honda döntése volt, ők szúrják el folyamatosan. Nem hogy versenyzésre alkalmatlan emiatt az autó idén, hanem konkrétan arra is, hogy körbemenjenek vele. Idén egyedül Alonso nem fejezett még be futamot. Ne csodálkozzon senki ha ki van akadva. Ehhez még Schumachernek se lenne türelme, az 100%. De biztos cifrák hangzanának el egy Hamiltontól vagy Vetteltől is.

    Szóval a Honda problémáit kivetíteni Alonsóra már tényleg a legalja.

  30. continental:
    Alonso jó,ez nem kérdés,de messze nem verhetetlen.
    Webber verte még anno talán a Forma 3000-ben csapattársként,verte Marquez,verte Trulli időmérőn és pontok terén is 04-ben,és verte Ham újoncként.
    Kb 2007 óta van ez,h a csapattársai csak kullognak mögötte.Az én véleményem,h azóta csak olyan szerződést ír alá,h kiemelten kezeljék.
    Elég fura h Massa jól ment korábban,megjelent Alo és sokszor a mezőny vegén kullogott egy győzelemre esélyes autóval.
    Aztán elment a Williamshez,és ismét jól ment,pole-t szerzett,stb.
    Kimi szintén,a Lotussal remekelt,megkapta Alót,és hirtelen mintha elfelejtett vna vezetni.Alo elment és igaz esetében túlzás azt mondani h olyan jól megy,de azért ott van Vettel közelében,hozza amit kell,nem csak kóvályog.
    Amikor már ilyen 6-7-8 tizedes különbségről beszélünk körönként,én kizártnak tartom,h a tudáson múljon,sokkal inkább autóbeállítási problémákon.

    Kíváncsi leszek most az Indy-re,amennyire hype-olják Alót,kb utcahosszal kellene nyernie,a technika adott lesz.

    Mondjuk a 2014-es autó nagyon nem feküdt se Kiminek,se Vettelnek.

  31. continental:
    Alonso jó,ez nem kérdés,de messze nem verhetetlen.
    Webber verte még anno talán a Forma 3000-ben csapattársként,verte Marquez,verte Trulli időmérőn és pontok terén is 04-ben,és verte Ham újoncként.
    Kb 2007 óta van ez,h a csapattársai csak kullognak mögötte.Az én véleményem,h azóta csak olyan szerződést ír alá,h kiemelten kezeljék.
    Elég fura h Massa jól ment korábban,megjelent Alo és sokszor a mezőny vegén kullogott egy győzelemre esélyes autóval.
    Aztán elment a Williamshez,és ismét jól ment,pole-t szerzett,stb.
    Kimi szintén,a Lotussal remekelt,megkapta Alót,és hirtelen mintha elfelejtett vna vezetni.Alo elment és igaz esetében túlzás azt mondani h olyan jól megy,de azért ott van Vettel közelében,hozza amit kell,nem csak kóvályog.
    Amikor már ilyen 6-7-8 tizedes különbségről beszélünk körönként,én kizártnak tartom,h a tudáson múljon,sokkal inkább autóbeállítási problémákon.

    Kíváncsi leszek most az Indy-re,amennyire hype-olják Alót,kb utcahosszal kellene nyernie,a technika adott lesz.

    A 2 másodperccel lassabb Marques verte a 0 pontjával? Azért ne őrüljünk már meg..

  32. guide:
    Nekem Alonso teljesítménye egy rejtély.
    A legjobbak is ki szoktak kapni néha a csapattársaiktól vagy épp szoros velük a küzdelem.Alonso ezzel szemben szinte földbe döngöli a márkatársait.Egyetlen kivétel Hamilton volt.De ha Ham kb ugyanolyan gyors,ő miért van közelebb a csapattársaihoz,Alo meg miért nem? Azok a pilóták,akik Alonso mellett vannak sokszor olyan gyengén szerepelnek,hogy akár abba is hagyhatnák a versenyzést.Ha Alonso a bűvös 6 tizeddel gyorsabb mindenkinél,akkor miért nem tudott többször győzni a Ferrarinál?

    Ezen gondolkoztam én is. Alonso olyan szinten semmisíti meg a csapattarsait, ami telejsen szokatlan manapság az F1-ben. Hamitlonon kívül mindenkivel szemben megmagyarázhatatlanul nagy volt a különbség, illetve még Trulli tudott 2004-ben valamit kezdeni vele. A legrosszabb éve az volt, amikor egy Hamilton kaliberű pilóta ugyanannyi pontot szerzett, mint ő..

  33. continental:
    Alonso jó,ez nem kérdés,de messze nem verhetetlen.
    Webber verte még anno talán a Forma 3000-ben csapattársként,verte Marquez,verte Trulli időmérőn és pontok terén is 04-ben,és verte Ham újoncként.
    Kb 2007 óta van ez,h a csapattársai csak kullognak mögötte.Az én véleményem,h azóta csak olyan szerződést ír alá,h kiemelten kezeljék.
    Elég fura h Massa jól ment korábban,megjelent Alo és sokszor a mezőny vegén kullogott egy győzelemre esélyes autóval.
    Aztán elment a Williamshez,és ismét jól ment,pole-t szerzett,stb.
    Kimi szintén,a Lotussal remekelt,megkapta Alót,és hirtelen mintha elfelejtett vna vezetni.Alo elment és igaz esetében túlzás azt mondani h olyan jól megy,de azért ott van Vettel közelében,hozza amit kell,nem csak kóvályog.
    Amikor már ilyen 6-7-8 tizedes különbségről beszélünk körönként,én kizártnak tartom,h a tudáson múljon,sokkal inkább autóbeállítási problémákon.

    Kíváncsi leszek most az Indy-re,amennyire hype-olják Alót,kb utcahosszal kellene nyernie,a technika adott lesz.

    sztem ebben semmi meglepő nincs. minden csak viszonyítás kérdése. egy kimi és massa közel hasonló kaliber (kimi jobb picit, de nem annyival mint alo) alo mindkettőt elintézte eléggé. tehát az h massa jól ment , jónak tűnt kimi mellett az viszonyítási alap miatt van. egy fisichella is ***jónak tűnt aztán megkapta alot és bucizták, még egy kova is verte…

    az meg h massa 14-ben polet szerzett, nem érv alonso ellen. hiszen massanak ott a 2. legjobb autója volt. pl massa most is nyerne évente 1-2 futamot egy mercivel, ahogy 08-ban is nyert párat hiszen annyival előrébb volt a ferrari mindenkinél.

    szóval az én véleményem az h egy jó autóval igen sokan képesek nyerni. viszont nem mindegy h ki a csapattársa, mert a viszonyítási alap megváltozik. sztem egy 15 éves periódusban azért lehet látni h aki minden egyes szabályváltozáskor ott van, az tényleg top szint. és mindenkinek megvannak az erősségeik gyengeségeik, és nem véletlen h azért csak ham vet aloról szól az f1 elmúlt 10 évben. és akkor most érkezett meg maxiking akiről meg a kövi 10 év fog szólni , mert addigra ham és vet is visszavonul és én nem nagyon látok nagy rivális neki a korosztályából. aztán persze lehet kap vki egy rakétát a ***e alá és nyereget pár vb-t.

  34. continental:
    Alonso jó,ez nem kérdés,de messze nem verhetetlen.
    Webber verte még anno talán a Forma 3000-ben csapattársként,verte Marquez,verte Trulli időmérőn és pontok terén is 04-ben,és verte Ham újoncként.
    Kb 2007 óta van ez,h a csapattársai csak kullognak mögötte.Az én véleményem,h azóta csak olyan szerződést ír alá,h kiemelten kezeljék.
    Elég fura h Massa jól ment korábban,megjelent Alo és sokszor a mezőny vegén kullogott egy győzelemre esélyes autóval.
    Aztán elment a Williamshez,és ismét jól ment,pole-t szerzett,stb.
    Kimi szintén,a Lotussal remekelt,megkapta Alót,és hirtelen mintha elfelejtett vna vezetni.Alo elment és igaz esetében túlzás azt mondani h olyan jól megy,de azért ott van Vettel közelében,hozza amit kell,nem csak kóvályog.
    Amikor már ilyen 6-7-8 tizedes különbségről beszélünk körönként,én kizártnak tartom,h a tudáson múljon,sokkal inkább autóbeállítási problémákon.

    Kíváncsi leszek most az Indy-re,amennyire hype-olják Alót,kb utcahosszal kellene nyernie,a technika adott lesz.

    Azért marquest hagyjuk már. 😀 köze nem volt alo tempójához soha, bemákolt egyszer egy jobb eredményt és ezzel végzett elōtte, ennyi.
    Indyn meg bármekkora is a hype, csoda lenne egy top 3 is szerintem neki.

  35. VettelFactor:
    Megint bajok vannak, ha jönnek azok a 100 feletti százalékok. ? Még mindig nincs ilyen, csak az, hogy mindent ki tud hozni Alonso az autóból, ami 100%. Több nem lehet, ezt fogadjuk már el és ne beszéljünk hülyeségeket.

    Ha a teljesen száraz valóságot akarjuk nézni, akkor valószínűleg még egy a pilóták által tökéletesnek tartott kör is legfeljebb néhány tized százalékra közelíti meg az elméleti 100%-ot. Ember számára szinte lehetetlen feladat elérni, valószínűleg ha kifejlesztenénk egy olyan MI-t, aminek a feladata a lehető leggyorsabban körbemenni a pályán, a tanulási fázis után megverne bárkit a mezőnyben, mert az emberekhez képest nagyságrendekkel gyorsabban tudna érzékelni és döntéseket hozni.

    Ha a konkrét esetet nézzük, Alonso körében volt pár komolyabb ellenkormányzás most is. 🙂

  36. ann23: Nem jó a kérdés. Attól, h “6 tizeddel jobb” a csapattársánál, nem jelenti azt, h minden hátrányt tud kompenzálni egy gyorsabb autóhoz képest. A RB érában viszont pont azért volt közel, mert sokat tett oda ő pluszban. Massa “tempóban” nagyon messze lettek volna a címtől.

    De 6 tized az f1-ben rengeteg!A Ferrari nagyon sok pénz költ és azért amióta Vettel ott van, azóta is látszik,hogy nem olyan rossz az az autó és nem volt az 2010-es évek elején sem.Talán értitek,hogy mire akarok kilyukadni.És ne vedd sértésnek,csak keresem a magyarázatot.

  37. ernike: Szerintem Alonso kvalitása igazán akkor jön ki ha szar autóból kell kihozni mindent. Ebben senki nem jobb nála ezt állítom. Egy jól és könnyen vezethető gyors autóval csökken ez az előny. Egy jó autót a legtöbb pilóta szerintem behoz 4-5 tizeden belülre.

    Igen, Alonso annál jobb minél gyengébb az autója, minél kilátástalanabb helyzetbe kerül. Jó autó esetében kvalitása leginkább hosszútávon jöhet ki, hogy konstans és alig hibázik.

  38. Alonso jó,ez nem kérdés,de messze nem verhetetlen.
    Webber verte még anno talán a Forma 3000-ben csapattársként,verte Marquez,verte Trulli időmérőn és pontok terén is 04-ben,és verte Ham újoncként.
    Kb 2007 óta van ez,h a csapattársai csak kullognak mögötte.Az én véleményem,h azóta csak olyan szerződést ír alá,h kiemelten kezeljék.
    Elég fura h Massa jól ment korábban,megjelent Alo és sokszor a mezőny vegén kullogott egy győzelemre esélyes autóval.
    Aztán elment a Williamshez,és ismét jól ment,pole-t szerzett,stb.
    Kimi szintén,a Lotussal remekelt,megkapta Alót,és hirtelen mintha elfelejtett vna vezetni.Alo elment és igaz esetében túlzás azt mondani h olyan jól megy,de azért ott van Vettel közelében,hozza amit kell,nem csak kóvályog.
    Amikor már ilyen 6-7-8 tizedes különbségről beszélünk körönként,én kizártnak tartom,h a tudáson múljon,sokkal inkább autóbeállítási problémákon.

    Kíváncsi leszek most az Indy-re,amennyire hype-olják Alót,kb utcahosszal kellene nyernie,a technika adott lesz.

    guide:
    Nekem Alonso teljesítménye egy rejtély.
    A legjobbak is ki szoktak kapni néha a csapattársaiktól vagy épp szoros velük a küzdelem.Alonso ezzel szemben szinte földbe döngöli a márkatársait.Egyetlen kivétel Hamilton volt.De ha Ham kb ugyanolyan gyors,ő miért van közelebb a csapattársaihoz,Alo meg miért nem? Azok a pilóták,akik Alonso mellett vannak sokszor olyan gyengén szerepelnek,hogy akár abba is hagyhatnák a versenyzést.Ha Alonso a bűvös 6 tizeddel gyorsabb mindenkinél,akkor miért nem tudott többször győzni a Ferrarinál?

  39. Hogyne tudna. MA már nagyon régóta ott van a csapattal, Schumacher bajnoki cimeinel,Kimivel azóta ápol baráti viszonyt, nem.véletlen aa kinevezése, az hogy Alonsot anno úgy kommentálta nagyon jól ismeri Alot mindent elarul, arra is.utalt a megfigyelése során.arra.jutott a csapat széthúzott, azt hiszem.a tegnapi interjún rá is.kérdeztek nála, egyértelmű utazást tett a személyiségét illető problémára,miért azok vannak akik. A másik Marchionne se az utcáról tévedt be,egy ilyen cég nem.kívülről rak ilyen.poziba embert,azt azért gondolhatod,ráadásul támogatottság is kell házonbelül. 😉

    jay: MA meg marchionne aztán marha sokat tud az alo féle ferraris idōszakról. Bár mondjuk a többi kommented is ezer sebbōl vérzik, de nem baj.

  40. Megint bajok vannak, ha jönnek azok a 100 feletti százalékok. 😀 Még mindig nincs ilyen, csak az, hogy mindent ki tud hozni Alonso az autóból, ami 100%. Több nem lehet, ezt fogadjuk már el és ne beszéljünk hülyeségeket. Félre ne értsetek, szerintem is kemény volt ez a 7. hely. Mindent kisajtolt a vasból, de ő sem képes csodákra.

    Egyébként kíváncsi lennék, hogy mit tudnának egy Merci / Ferrari / Renault motorral. Nem lennék meglepve, ha tényleg Rb. szinten lenne a kasztni maga.

  41. ann23: “Én nem értem a hondásokat, hogy még mindig nem jöttek rá, hogy a létező legjobb dolog ami megtörténik velük az az, hogy lejár Alonso szerződése.”

    1. a Honda csak motorbeszállító
    2. Alonso a McLaren pilótája
    3. a csapat Alonsót akarta, beleértve a Hondát is
    4. a csapat nem hogy kiosztaná a türelmetlen és nyugtalan versenyzőjét, hanem egyetért vele

    Alonso nélkül is elégedetlen lenne az egész csapat, az egész F1 és az egész világ velük! A F1 üzlet, a szponzorvesztések és a presztízsveszteség miatt jobban fájhat a fejük. Tehát a legjobb dolog, ami történhet a Hondával, ha szépen elfogadják a Mercedes segítségét, és jövőre nem rántják magukkal a Saubert is a totális mélységbe. (Náluk azért neccesebb lenne anyagilag ha nem lépnének előre továbbra se.)

    Amúgy a RB-Renault konfliktusban is a RB pilóták voltak a hibásak?

    Bár terelni próbálsz, de tudom hogy érted te amiről beszélek.
    Nem is vitattam, hogy őt akarták, csakhát a dolgok nem úgy alakultak ahogy tervezték. Ebben a helyzetben pedig a legkevésbé van szükségük egy fusztrált sztár pilótára, aki telekiabálja a világsajtót, hogy mekkora szarok. Tudják azt ők is. Egyébként mintha az rémlene, hogy Alonso fizuját a honda állja, de lehet tévedek.

  42. ernike: Szerintem Alonso kvalitása igazán akkor jön ki ha szar autóból kell kihozni mindent. Ebben senki nem jobb nála ezt állítom. Egy jól és könnyen vezethető gyors autóval csökken ez az előny. Egy jó autót a legtöbb pilóta szerintem behoz 4-5 tizeden belülre.

    azért ez is kicsit urband legend szvsz. hamilton pl 09-ben amiket művelt évelején, egy kanyarban szar kocsival az is zseniális volt. csak ugye alonso mindig hypolva van h többet hoz ki a kocsiból mint 100%. félreértés ne essen, sztem elég jól megy

  43. guide:
    Nekem Alonso teljesítménye egy rejtély.
    A legjobbak is ki szoktak kapni néha a csapattársaiktól vagy épp szoros velük a küzdelem.Alonso ezzel szemben szinte földbe döngöli a márkatársait.Egyetlen kivétel Hamilton volt.De ha Ham kb ugyanolyan gyors,ő miért van közelebb a csapattársaihoz,Alo meg miért nem? Azok a pilóták,akik Alonso mellett vannak sokszor olyan gyengén szerepelnek,hogy akár abba is hagyhatnák a versenyzést.Ha Alonso a bűvös 6 tizeddel gyorsabb mindenkinél,akkor miért nem tudott többször győzni a Ferrarinál?

    Nem jó a kérdés. Attól, h “6 tizeddel jobb” a csapattársánál, nem jelenti azt, h minden hátrányt tud kompenzálni egy gyorsabb autóhoz képest. A RB érában viszont pont azért volt közel, mert sokat tett oda ő pluszban. Massa “tempóban” nagyon messze lettek volna a címtől.

  44. guide: Alonso nélkül is elégedetlen lenne az egész csapat, az egész F1 és az egész világ velük! A F1 üzlet, a szponzorvesztések és a presztízsveszteség miatt jobban fájhat a fejük. Tehát a legjobb dolog, ami történhet a Hondával, ha szépen elfogadják a Mercedes segítségét, és jövőre nem rántják magukkal a Saubert is a totális mélységbe. (Náluk azért neccesebb lenne anyagilag ha nem lépnének előre továbbra se.)

    Szerintem Alonso kvalitása igazán akkor jön ki ha szar autóból kell kihozni mindent. Ebben senki nem jobb nála ezt állítom. Egy jól és könnyen vezethető gyors autóval csökken ez az előny. Egy jó autót a legtöbb pilóta szerintem behoz 4-5 tizeden belülre.

  45. Saba: Aztán melyik mondatommal állítottam azt, hogy a honda nem csinál szar motort?

    “Én nem értem a hondásokat, hogy még mindig nem jöttek rá, hogy a létező legjobb dolog ami megtörténik velük az az, hogy lejár Alonso szerződése.”

    1. a Honda csak motorbeszállító
    2. Alonso a McLaren pilótája
    3. a csapat Alonsót akarta, beleértve a Hondát is
    4. a csapat nem hogy kiosztaná a türelmetlen és nyugtalan versenyzőjét, hanem egyetért vele

    Alonso nélkül is elégedetlen lenne az egész csapat, az egész F1 és az egész világ velük! A F1 üzlet, a szponzorvesztések és a presztízsveszteség miatt jobban fájhat a fejük. Tehát a legjobb dolog, ami történhet a Hondával, ha szépen elfogadják a Mercedes segítségét, és jövőre nem rántják magukkal a Saubert is a totális mélységbe. (Náluk azért neccesebb lenne anyagilag ha nem lépnének előre továbbra se.)

    Amúgy a RB-Renault konfliktusban is a RB pilóták voltak a hibásak? 😀

  46. guide:
    Nekem Alonso teljesítménye egy rejtély.
    A legjobbak is ki szoktak kapni néha a csapattársaiktól vagy épp szoros velük a küzdelem.Alonso ezzel szemben szinte földbe döngöli a márkatársait.Egyetlen kivétel Hamilton volt.De ha a Ham kb ugyanolyan gyors,ő miért van közelebb a csapattársaihoz,Alo meg miért nem? Azok a pilóták,akik
    Alonso mellett vannak sokszor olyan gyengén szerepelnek,hogy akár abba is hagyhatnák a versenyzést.Ha Alonso a bűvös 6 tizeddel gyorsabb mindenkinél,akkor miért nem tudott többször győzni a Ferrarinál?

    Buttont max tavaly döngölte földbe, de azért ez is túlzás. 2015-ben pariban voltak.
    Trulli is ugyanazt hozta 2004-ben, mint a félisten.

  47. Nekem Alonso teljesítménye egy rejtély.
    A legjobbak is ki szoktak kapni néha a csapattársaiktól vagy épp szoros velük a küzdelem.Alonso ezzel szemben szinte földbe döngöli a márkatársait.Egyetlen kivétel Hamilton volt.De ha Ham kb ugyanolyan gyors,ő miért van közelebb a csapattársaihoz,Alo meg miért nem? Azok a pilóták,akik Alonso mellett vannak sokszor olyan gyengén szerepelnek,hogy akár abba is hagyhatnák a versenyzést.Ha Alonso a bűvös 6 tizeddel gyorsabb mindenkinél,akkor miért nem tudott többször győzni a Ferrarinál?

  48. Kepano: Ebből a szempontból nagyon beszédes 2009. Amint Massa “kidőlt”, Kimi elkezdett folyamatosan a dobogóért harcolni, előtte meg alig volt normális hétvégéje a finnek.

    Nos, most már csak az a kérdés, ha annyira szar Kiminek a ferrarinál, mert folyton elnyomják őt, akkor vajon miért ment vissza hozzájuk?

  49. Saba:
    Én nem értem a hondásokat, hogy még mindig nem jöttek rá, hogy a létező legjobb dolog ami megtörténik velük az az, hogy lejár Alonso szerződése.
    Egyszerűen képtelenség olyan nyomás alatt megfelelően dolgozni, amit a spanyol képes egy csapatra ráhelyezni. A ferrari tudna nekik mesélni, milyen az, ha Mr. 120% boldogtalan.
    El kell szépen engedni, hozni kell helyette egy megbízható, türelmes versenyzőt, akivel nyugiban fel lehet építeni a csapatot. Ha már versenyképessé váltak, akkor kell szétnézni a piacon egy top pilóta után.

    Attól még, hogy Te utálod Alonsót, a Honda továbbra is szar motort csinál, és ma csak azért mosolyoghattak, mert Alonso brilliánsan ment. 😀

  50. trialboj:
    Úgy csinálsz mintha nem látnád hogy a ferka most sem képes két autót tökéletesen menedzselni. Van Vettel, és ha neki megy akkor megvannak, Kimi azt csinál amit akar, ha me kiesik, akkor van kapacitásuk Kimivel is foglalkozni és kitalálni neki egy taktikát ami passzol a stílusához.

    Nem tudom miről ment a vita, de ez annyira kézenfekvő, hogy már nagyon kézenfekvő :))

    Még jó hogy épp most nyilatkozta le Kimi, hogy beza jobban oda kell tennie magát, de azért csak gyártsad az elméleteidet.
    Gondolom,Kínában is háttérbe nyomták Kimit azért szorulhatott be mögé Vettel. Vagy szocsiban is azért hívták őt be előbb a boxba, mert ő ment elől, ja mégsem.
    Hagyjuk már a baromságot, jelenleg a ferrarinak szüksége van mindkét versenyzőjére ahhoz, hogy legyőzze a mercedest. Nem engedhetik meg maguknak, hogy Kimit háttérbe szorítsák.

  51. trialboj:
    Úgy csinálsz mintha nem látnád hogy a ferka most sem képes két autót tökéletesen menedzselni. Van Vettel, és ha neki megy akkor megvannak, Kimi azt csinál amit akar, ha me kiesik, akkor van kapacitásuk Kimivel is foglalkozni és kitalálni neki egy taktikát ami passzol a stílusához.

    Nem tudom miről ment a vita, de ez annyira kézenfekvő, hogy már nagyon kézenfekvő :))

    Ebből a szempontból nagyon beszédes 2009. Amint Massa “kidőlt”, Kimi elkezdett folyamatosan a dobogóért harcolni, előtte meg alig volt normális hétvégéje a finnek.

  52. Úgy csinálsz mintha nem látnád hogy a ferka most sem képes két autót tökéletesen menedzselni. Van Vettel, és ha neki megy akkor megvannak, Kimi azt csinál amit akar, ha me kiesik, akkor van kapacitásuk Kimivel is foglalkozni és kitalálni neki egy taktikát ami passzol a stílusához.

    Nem tudom miről ment a vita, de ez annyira kézenfekvő, hogy már nagyon kézenfekvő :))

    Alo14: De mi az, hogy Alonsora fókuszáltak?
    Mindkét pilótának van egy saját teamje. Vagy Massa teamje is Alonsora koncentrált?

  53. Alo14: A logikai meneted alapján pedig Massának azért kellett töketlennek tettetnie magát, mert Alonsot “befizették mellé”. Tehát most Stroll mellett is ezt kellene tennie. Mondjuk, ha ez így lett volna, akkor már Ausztráliában (2010) eltették volna az útból, ahol Alot eléggé feltartotta. De nem tették, mert még év eleje volt.

    Egy apróság elkerülte a figyelmedet. Azt írta Alonsot 2x vb-ként!!! fizették be. Ehhez képes Strollt 18 éves, tapasztalatlan újoncként fizették be a csapatba. Biztos ugyanaz a két szitu.
    Időnként nem ártana elolvasnod amit Massa mond.

  54. Én nem értem a hondásokat, hogy még mindig nem jöttek rá, hogy a létező legjobb dolog ami megtörténik velük az az, hogy lejár Alonso szerződése.
    Egyszerűen képtelenség olyan nyomás alatt megfelelően dolgozni, amit a spanyol képes egy csapatra ráhelyezni. A ferrari tudna nekik mesélni, milyen az, ha Mr. 120% boldogtalan.
    El kell szépen engedni, hozni kell helyette egy megbízható, türelmes versenyzőt, akivel nyugiban fel lehet építeni a csapatot. Ha már versenyképessé váltak, akkor kell szétnézni a piacon egy top pilóta után.

  55. Kepano: Massa nem tettetett semmit. Egyszerűen annyi a sztori, hogy Alora fókuszáltak, és vele foglalkoztak.
    Azért durva lett volna, ha már második futamon becsicskítják a szegény kicis sérülésből visszatérő Massát.

    De mi az, hogy Alonsora fókuszáltak? 😀
    Mindkét pilótának van egy saját teamje. Vagy Massa teamje is Alonsora koncentrált?

  56. Alo14: A logikai meneted alapján pedig Massának azért kellett töketlennek tettetnie magát, mert Alonsot “befizették mellé”. Tehát most Stroll mellett is ezt kellene tennie. Mondjuk, ha ez így lett volna, akkor már Ausztráliában (2010) eltették volna az útból, ahol Alot eléggé feltartotta. De nem tették, mert még év eleje volt.

    Massa nem tettetett semmit. Egyszerűen annyi a sztori, hogy Alora fókuszáltak, és vele foglalkoztak.
    Azért durva lett volna, ha már második futamon becsicskítják a szegény kicsi sérülésből visszatérő Massát.

  57. Kepano: Alo 2x vébéként fizette be magát. Sokan viccelődtek is azzal F1-es berkekben, hogy Alo a legjobb fizetős versenyző.

    Stroll csak egy pénzes újonc, mint Palmer vagy Chilton. Az ilyenek jönnek-mennek, hülye lenne a csapat, ha rájuk építene, nem?

    A logikai meneted alapján pedig Massának azért kellett töketlennek tettetnie magát, mert Alonsot “befizették mellé”. Tehát most Stroll mellett is ezt kellene tennie. Mondjuk, ha ez így lett volna, akkor már Ausztráliában (2010) eltették volna az útból, ahol Alot eléggé feltartotta. De nem tették, mert még év eleje volt.

  58. én konkrétan az egyszerűségéről beszélek, arról, hogy otthagyta az iskolát, nem szerezte meg a minimumot amit meg kellett volna, és ettől nem lesz hülye, csak egyszerű, nem is volt rá szüksége, mert gyors…, de most hiágyzik belőle az a kis plusz amit kihagyott annó.

    Tomika: Egyetértek. Bár inkább azt mondanám hogy az alkalmazkodó képessége az ami nagyon gyenge,lassú.

  59. F1890: “kkor ahhoz az évhez képest legalább annyi javulási potenciál lenne aloban mint hamiban, sőt talán még több is.” ezt te sem gondolhatod komolyan. csak pár pl, beállítás, mérnökökkel való munka, adatelemzés, pályák ismerete stb…

    “de már abban az évben is majdnem hibátlan volt a ***i(nem sok erősebb éve volt a 2007-esnél)” hát kínában és brazilban azért jópár pontot elszórakázott.

    Írtam, hogy tapasztaltabb mint akkor volt, az pontosan ezekre vonatkozott amiket felsoroltál. Alo meg egyértelműen alulteljesített akkor, szerintem ez elég világos. Kínában meg inkább a csapata bal***kodta el, nem ham. Brazilban meg mit vétett?

  60. Alonsonak meg ez a 120%-a meg a kocsi erején felül teljesít… hagyjuk már, 100% fölötti teljesítmény nincs, pl a kocsim gyári adatai fölött nem lehet kipréselni egy dekát sem, aló maximum a 100% ot hozhatja ki, jelenleg viszont ez összehasonlíthatatlan Ham vet ver társasággal, így ez is értelmetlen, így győzködheti saját magát, meg a világot, sőt bárki bárkit, Alonso mostani képességeiről fingunk nincs.

  61. jay: 2017-ben még mindig azt hiszed, hogy kimi 1-2 tizeden belül van a vet-alo-ham trióhoz képest, miközben ebből a háromból kettővel volt egy csapatban, és hát valljuk be, nem valami fényes a mérlege. Az pedig hogy hami feltörölné a padlót a jelenlegi aloval, azon meg konrétan sikítok :DDD Ha 2007-hez akarsz viszonyítani, akkor ahhoz az évhez képest legalább annyi javulási potenciál lenne aloban mint hamiban, sőt talán még több is. Igaz hogy újonc volt hamilton, de már abban az évben is majdnem hibátlan volt a ***i(nem sok erősebb éve volt a 2007-esnél), alonso meg egész karrierje messze legrosszabb évét hozta akkor. Ha most kerülnének egymás mellé, akkor már tudná mire készüljön, nem zöldfülü újoncként kezelné, nem érnék váratlan meglepetések az angol képességeivel kapcsolatban, szóval teljesen más szitu lenne most kettejük között mint 10 éve. Hamilton tapasztaltabb nyílván azóta, viszont alonsonak meg biztosan nem lenne még egy olyan gyenge szezonja mint 2007-ben.

    “kkor ahhoz az évhez képest legalább annyi javulási potenciál lenne aloban mint hamiban, sőt talán még több is.” ezt te sem gondolhatod komolyan. csak pár pl, beállítás, mérnökökkel való munka, adatelemzés, pályák ismerete stb…

    “de már abban az évben is majdnem hibátlan volt a ***i(nem sok erősebb éve volt a 2007-esnél)” hát kínában és brazilban azért jópár pontot elszórakázott.

  62. Ba Ricky:
    Nem mindenki, csak két tábor.
    Senki mást nem érdekelnek igazán. Mondjuk Kimit sajnálom, hogy így alakult a sorsa, nyers sebességben ő volt a legjobb, de sajnos látszik a tanulatlansága, a mai f1 a “gépeké” mint Ham Vet vagy Ver…

    Egyetértek. Bár inkább azt mondanám hogy az alkalmazkodó képessége az ami nagyon gyenge,lassú.

  63. jay: 2017-ben még mindig azt hiszed, hogy kimi 1-2 tizeden belül van a vet-alo-ham trióhoz képest, miközben ebből a háromból kettővel volt egy csapatban, és hát valljuk be, nem valami fényes a mérlege. Az pedig hogy hami feltörölné a padlót a jelenlegi aloval, azon meg konrétan sikítok :DDD Ha 2007-hez akarsz viszonyítani, akkor ahhoz az évhez képest legalább annyi javulási potenciál lenne aloban mint hamiban, sőt talán még több is. Igaz hogy újonc volt hamilton, de már abban az évben is majdnem hibátlan volt a ***i(nem sok erősebb éve volt a 2007-esnél), alonso meg egész karrierje messze legrosszabb évét hozta akkor. Ha most kerülnének egymás mellé, akkor már tudná mire készüljön, nem zöldfülü újoncként kezelné, nem érnék váratlan meglepetések az angol képességeivel kapcsolatban, szóval teljesen más szitu lenne most kettejük között mint 10 éve. Hamilton tapasztaltabb nyílván azóta, viszont alonsonak meg biztosan nem lenne még egy olyan gyenge szezonja mint 2007-ben.

    Mondanám hogy menj humoristának de sajnos ez ott is kevés lenne 🙂

  64. Nem mindenki, csak két tábor.
    Senki mást nem érdekelnek igazán. Mondjuk Kimit sajnálom, hogy így alakult a sorsa, nyers sebességben ő volt a legjobb, de sajnos látszik a tanulatlansága, a mai f1 a “gépeké” mint Ham Vet vagy Ver…

    Kepano: Én már azt sem értem, hogy hogy jött megint elő a Kimi vs Alonso.

    Mondjuk az igaz, hogy hiába csúcspilóta Hami és Vettel, hót unalmasak. Ez az ő korszakuk, mégis mindenki Aloról meg Kimiről vitázik.

  65. KIMI AND THE RED POWER: Szerinted a bullshit és az 1 mondatban megmondom a frankót kommentek érdekelnek akárkit is? Először és utoljára leírom neked, hogy a fórumozás nem ez. Érvek, ellenérvek. Az ilyen megmondóemberek mint amilyennek te láttatod most magad, szót sem érdemelnek.

    2017-ben még mindig azt hiszed, hogy kimi 1-2 tizeden belül van a vet-alo-ham trióhoz képest, miközben ebből a háromból kettővel volt egy csapatban, és hát valljuk be, nem valami fényes a mérlege. Az pedig hogy hami feltörölné a padlót a jelenlegi aloval, azon meg konrétan sikítok :DDD Ha 2007-hez akarsz viszonyítani, akkor ahhoz az évhez képest legalább annyi javulási potenciál lenne aloban mint hamiban, sőt talán még több is. Igaz hogy újonc volt hamilton, de már abban az évben is majdnem hibátlan volt a ***i(nem sok erősebb éve volt a 2007-esnél), alonso meg egész karrierje messze legrosszabb évét hozta akkor. Ha most kerülnének egymás mellé, akkor már tudná mire készüljön, nem zöldfülü újoncként kezelné, nem érnék váratlan meglepetések az angol képességeivel kapcsolatban, szóval teljesen más szitu lenne most kettejük között mint 10 éve. Hamilton tapasztaltabb nyílván azóta, viszont alonsonak meg biztosan nem lenne még egy olyan gyenge szezonja mint 2007-ben.