Monacói Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 10:30-12:00
2. szabadedzésPéntek 14:30-16:00
3. szabadedzésSzombat 12:00-13:00
IdőmérőSzombat 15:00-16:00
FutamVasárnap 14:00

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Wolverine: Igen de hanyadik körében? Kimi nyomott két lassabb 16-os kört.Gondolom kezdett gyanús lenni neki hogy Vettel sehol és elkezdte nyomni. Két 15 közepe kör. A Ferka megy egyből hozta is Vettelt nehogy Kimi visszajöjjön.

    Tudom hogy erre nincs bizonyíték, nem is lesz valószínűleg, de nekem Kimi arca és nyilatkozata elég bizonyíték hogy átbaszták. Ha simán lassabb nem szokott így besértődni.

    Egy pilóta sem örül, ha pole-ból végül második lett.

  2. de ha így volt és ezt így végigcsinálta, minden alapot elvesz magától és a szurkolóitól, hogy meg legyen szólva a ferrari…

    K_i_m_i_:
    Gyanus, hogy ez előre le volt beszélve.Kimit nem engedtél elmenni ,semmilyen rádiózást nem hallottunk ,semmi kérdezést mintha ez le lett volna fixálva már verseny előtt,hogy ez így lesz.Mi meg azt hiszünk amit akarunk.Tudta mindenki a dolgát,azt ennyi.

  3. Zasalamel:
    Kimi szlágyon a leggyorsabb volt, így az az elmélet h nem szóltak rá megdőlt.

    Igen de hanyadik körében? Kimi nyomott két lassabb 16-os kört. Gondolom kezdett gyanús lenni neki hogy Vettel sehol és elkezdte nyomni. Két 15 közepe kör. A Ferka megy egyből hozta is Vettelt nehogy Kimi visszajöjjön.

    Tudom hogy erre nincs bizonyíték, nem is lesz valószínűleg, de nekem Kimi arca és nyilatkozata elég bizonyíték hogy átbaszták. Ha simán lassabb nem szokott így besértődni.

  4. Gyanus, hogy ez előre le volt beszélve.Kimit nem engedtél elmenni ,semmilyen rádiózást nem hallottunk ,semmi kérdezést mintha ez le lett volna fixálva már verseny előtt,hogy ez így lesz.Mi meg azt hiszünk amit akarunk.Tudta mindenki a dolgát,azt ennyi.

  5. Zasalamel: Sztem azért volt csalódott, mert teljesen megvolt győződve arról, hogy frissebb gumikkal gyorsabb mint vettel. Utólag visszanézve sztem ő is ráfog jönni, hogy vert helyzetben volt azzal h etap végére drasztikusan lelassult és vettel ott loholt a nyakán.

    Talán mondani kellett volna hogy “Kimi seb gyorsabb, kapcsolj rá”.

  6. Kiderül 2 hét múlva.

    Zasalamel: Sztem azért volt csalódott, mert teljesen megvolt győződve arról, hogy frissebb gumikkal gyorsabb mint vettel. Utólag visszanézve sztem ő is ráfog jönni, hogy vert helyzetben volt azzal h etap végére drasztikusan lelassult és vettel ott loholt a nyakán.

  7. Nem fogják kibeszélni, hogy mikor mit is beszélnek meg. Amit Seb mondott ez természetes. Rendben is van. Azt viszont nem hiszem, hogy erre célzott amikor azt mondta, hogy vannak szabályok.

    Ui: írtam neked egy PM-et FB. De már végülis annyira nem is fontos.

    F1890: vettel annyit mondott erről h annyit beszéltek csak meg h aki előrébb van azt illeti meg az első kiállás joga

  8. K_i_m_i_: Jah persze,ez rendben is lenne ,de ő pont nem olyan hogy esetleg a gumi problémát ne említse meg a futam után ,eddig mindig mondta ha így is volt.Most meg semmi ilyesmit nem említett.Baszott nagy csalódottság és düh látszott rajta,ami nem hiszem h azért van mert nem tudott volna gyorsabban menni.Nem ,itt volt valami csapaton belül,amit szerintem soha nem tudunk meg.Én is csak találgatok mint ahogy itt mindenki.De tudjuk ha valaki akkor ő besimeri és elismeri ha esetleg jobb volt nála vagy nem működött volna a gumi.Hát hogy mi lesz ezután, majd kiderül.De most én is úgy érzem valami “megváltozott” benne és ez biztos hogy befolyásolni fogja a jövővel kapcsolatos döntését.Meglátjuk.

    Sztem azért volt csalódott, mert teljesen megvolt győződve arról, hogy frissebb gumikkal gyorsabb mint vettel. Utólag visszanézve sztem ő is ráfog jönni, hogy vert helyzetben volt azzal h etap végére drasztikusan lelassult és vettel ott loholt a nyakán.

  9. DUdi:
    Hát igen. Erről beszélünk feltételes módban. Volt-e valamilyen megbeszélés, ha volt miről szólt. Sosem fog már kiderülni. Talán jobb is. Amúgy “jobban örülnék” ha az miatt a 2 kör miatt lenne olyan feszült és ideges, minthogy az miatt, hogy egy esetleges megbeszélés ellenére valaki máshogy cselekedett.

    vettel annyit mondott erről h annyit beszéltek csak meg h aki előrébb van azt illeti meg az első kiállás joga

  10. Zasalamel: Kimi 1.17-es időket ment az ultrával az etapja végén, Ricci meg Bottasék mentek 1.16-os időket. Ha tovább kint maradt volna, akkor még a dobogóról is lecsúszott volna.
    Még egyszer mondom, Kimi sakkmatt helyzetbe került azzal, hogy jobban elkopott az ultrája.

    Jah persze,ez rendben is lenne ,de ő pont nem olyan hogy esetleg a gumi problémát ne említse meg a futam után ,eddig mindig mondta ha így is volt.Most meg semmi ilyesmit nem említett.Baszott nagy csalódottság és düh látszott rajta,ami nem hiszem h azért van mert nem tudott volna gyorsabban menni.Nem ,itt volt valami csapaton belül,amit szerintem soha nem tudunk meg.Én is csak találgatok mint ahogy itt mindenki.De tudjuk ha valaki akkor ő besimeri és elismeri ha esetleg jobb volt nála vagy nem működött volna a gumi.Hát hogy mi lesz ezután, majd kiderül.De most én is úgy érzem valami “megváltozott” benne és ez biztos hogy befolyásolni fogja a jövővel kapcsolatos döntését.Meglátjuk.

  11. Hát igen. Erről beszélünk feltételes módban. Volt-e valamilyen megbeszélés, ha volt miről szólt. Sosem fog már kiderülni. Talán jobb is. Amúgy “jobban örülnék” ha az miatt a 2 kör miatt lenne olyan feszült és ideges, minthogy az miatt, hogy egy esetleges megbeszélés ellenére valaki máshogy cselekedett.

    guide: Nagyon sajnálom Kimit,látszott rajta,hogy nyerni akart.Ha ilyen gyors marad a ferrari biztos vagyok benne,hogy fog is pl. Silverstoneban vagy nálunk.
    Szerintem azért volt megdöbbenve,mert nem értette hogyan kerülhetett elé Vettel.Talán,ha megnézi az adatokat és látja,hogy milyen 2 megakört ment Seb akkor megnyugszik.Akkor volt szemétség a dologban,ha esetleg az első etap végén nem nyomta és ő is tudott volna sokkal gyorsabb lenni.Viszont,ha a 17-es tempó volt a maximum,akkor az ő szempontjából is helyes döntés volt a kerékcsere,mert az új gumival gyorsabb lett.

  12. guide: Nagyon sajnálom Kimit,látszott rajta,hogy nyerni akart.Ha ilyen gyors marad a ferrari biztos vagyok benne,hogy fog is pl. Silverstoneban vagy nálunk.
    Szerintem azért volt megdöbbenve,mert nem értette hogyan kerülhetett elé Vettel.Talán,ha megnézi az adatokat és látja,hogy milyen 2 megakört ment Seb akkor megnyugszik.Akkor volt szemétség a dologban,ha esetleg az első etap végén nem nyomta és ő is tudott volna sokkal gyorsabb lenni.Viszont,ha a 17-es tempó volt a maximum,akkor az ő szempontjából is helyes döntés volt a kerékcsere,mert az új gumival gyorsabb lett.

    Egyetértek. Egyébként sztem ezt a pirelli baszta el, barcelonában is vicc volt, hogy hami a lággyal simán tudott menni 40 kört és gyorsabb is volt mint vettel közepessel.

  13. guide: Nagyon sajnálom Kimit,látszott rajta,hogy nyerni akart.Ha ilyen gyors marad a ferrari biztos vagyok benne,hogy fog is pl. Silverstoneban vagy nálunk.
    Szerintem azért volt megdöbbenve,mert nem értette hogyan kerülhetett elé Vettel.Talán,ha megnézi az adatokat és látja,hogy milyen 2 megakört ment Seb akkor megnyugszik.Akkor volt szemétség a dologban,ha esetleg az első etap végén nem nyomta és ő is tudott volna sokkal gyorsabb lenni.Viszont,ha a 17-es tempó volt a maximum,akkor az ő szempontjából is helyes döntés volt a kerékcsere,mert az új gumival gyorsabb lett.

    Teljes mértékben egyetértek. Engem is az érdekelne mi ment a rádióban hogy esetleg hajtották vagy nyugtatták kiállás előtt. mert ez a nem mindegy.

  14. DUdi:
    Valóban. Tévedtem. A lekörözések miatt volt. A lényeg az, hogy feltartották. Ezen a pályán ez előfordul, nehéz előzni.

    Nagyon sajnálom Kimit,látszott rajta,hogy nyerni akart.Ha ilyen gyors marad a ferrari biztos vagyok benne,hogy fog is pl. Silverstoneban vagy nálunk.
    Szerintem azért volt megdöbbenve,mert nem értette hogyan kerülhetett elé Vettel.Talán,ha megnézi az adatokat és látja,hogy milyen 2 megakört ment Seb akkor megnyugszik.Akkor volt szemétség a dologban,ha esetleg az első etap végén nem nyomta és ő is tudott volna sokkal gyorsabb lenni.Viszont,ha a 17-es tempó volt a maximum,akkor az ő szempontjából is helyes döntés volt a kerékcsere,mert az új gumival gyorsabb lett.

  15. DUdi:
    Valóban. Tévedtem. A lekörözések miatt volt. A lényeg az, hogy feltartották. Ezen a pályán ez előfordul, nehéz előzni.

    Egyébként vettel is küzdött a lekörözésekkel amikor 1.15-s időket ment, nemcsak kimi. Az meg h kimi jobban küzdött a lekörözésekkel az sztem nem a csapat sara.

  16. DUdi:
    Bottas 5 mp-re volt a kerékcseréjénél, Ric 7 mp-re volt Kimitől amikor cserélt. Ez minden csak nem az a időtáv amit át lehetne ugorni. Elévágásra 1 versenyzőnek volt esélye és az Seb. Nem volt itt veszélyben a dobogó.

    Ebből látszik, hogyha kiatúzott volna 5-7 sec előnyt vettellel szemben, akkor nem lett volna veszélyben az első helye sem, de mivel vettel végig ott ragadt és sokáig sem húzhatta 1.17-es időkkel, így sakkmatt helyzetbe került.

  17. DUdi:
    Bottas 5 mp-re volt a kerékcseréjénél, Ric 7 mp-re volt Kimitől amikor cserélt. Ez minden csak nem az a időtáv amit át lehetne ugorni. Elévágásra 1 versenyzőnek volt esélye és az Seb. Nem volt itt veszélyben a dobogó.

    Hagyjad, mindjárt belemagyarázzák hogy Kimi annyira lassú volt hogy ha még egy kört kint marad akkor visszaesik 10.nek.

  18. Valóban. Tévedtem. A lekörözések miatt volt. A lényeg az, hogy feltartották. Ezen a pályán ez előfordul, nehéz előzni.

    guide:
    Miért mondjátok,hogy a kerékcsere után Kimi beragadt Sainz mögé? Az adatok azt mutatják,hogy eléje jött vissza 4 másodperccel.Szerintem Kimi a lekörözöttekre gondolt,amikor forgalomról beszélt,úgy láttam Button volt az.

    http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=982&graf=3&dr1=Kimi%20Raikkonen&dr2=Carlos%20Sainz%20Jr.

  19. Ezért is írok feltételes módban. Nehéz tényeket leírni mivel nagyon sok mindent nem tudunk. Több a kérés, mint a tény jelenleg.

    F1890: na igen, de az egész taktika csak feltételezés… így ezért gondolom én azt h azzal h nem tudta leszakítani vettelt és verstappen szlággyal gyorsabb volt így kb vert helyzetbe hozta magát. igazáól ezután két dolog történthet. vagy mindig kinyomja az első etapon az autó szemét és nem ad módot semmire, vagy teljesen beleszarik és massa 2.0 lesz belőle. de úgy gondolom h lehet utolsó éve, így már nincs veszítenivalója így mehetne felszabadultan

  20. Bottas 5 mp-re volt a kerékcseréjénél, Ric 7 mp-re volt Kimitől amikor cserélt. Ez minden csak nem az a időtáv amit át lehetne ugorni. Elévágásra 1 versenyzőnek volt esélye és az Seb. Nem volt itt veszélyben a dobogó.

    Zasalamel: Kimi 1.17-es időket ment az ultrával az etapja végén, Ricci meg Bottasék mentek 1.16-os időket. Ha tovább kint maradt volna, akkor még a dobogóról is lecsúszott volna.
    Még egyszer mondom, Kimi sakkmatt helyzetbe került azzal, hogy jobban elkopott az ultrája.

  21. Dacára az 1.17-es időknek Kimi nyerhetett volna ha nem Sainz mögé sikerült volna kihozni…

    F1890:
    amúgy minden bántás és rosszindulat nélkül, szerintetek h kellett volna taktikázni kimivel h nyerjen? értsd vettel taktikáját nem vonhatjátok bele, hanem csak kimivel sakkozhatunk h mit kellett volna máshogy csinálni. az olyat zárjuk ki h vettelt következő körben hívjuk be mint kimi, mert az már nem kimi taktikája hanem kimi taktikája úgy h vettel nem is taktikűázik

  22. GM555: Ezen én is elgondolkoztam ma reggel… hogy vajon innentől hogy fog hozzáállni a dolgokhoz. Feladta-e magábán ezt az egész évet/csapatot és szarik innentől bele, totál motiválatnal lesz VAGY bekattan mint Rosberg 2015 végén, és azt mondja hogy akkor innentől csakazértis! Valami megváltozott Monaco után… a kérdés az hogy melyik irányba.

    Hát ha tényleg feladta és szarik bele mindenbe, akkor ideje vosszavonulni. Hidd el h a mezőny 90%-a szívesebben ülne most egy ferrariba és inkább autókáznának elől, minthogy körözzenek a mezőny sűrűjében.

  23. DUdi:
    Ez is csak találgatás. Hogy Seb mennyit tudott volna elmenni. Lehet neki is ez volt a max. Ha lett volna még benne akkor miért nem ment tovább? Megcsinálta ezt Szocsiban is. Elég necces volt azért, hogy Kimi elé tud-e jönni.

    na igen, de az egész taktika csak feltételezés… így ezért gondolom én azt h azzal h nem tudta leszakítani vettelt és verstappen szlággyal gyorsabb volt így kb vert helyzetbe hozta magát. igazáól ezután két dolog történthet. vagy mindig kinyomja az első etapon az autó szemét és nem ad módot semmire, vagy teljesen beleszarik és massa 2.0 lesz belőle. de úgy gondolom h lehet utolsó éve, így már nincs veszítenivalója így mehetne felszabadultan

  24. Ez is csak találgatás. Hogy Seb mennyit tudott volna elmenni. Lehet neki is ez volt a max. Ha lett volna még benne akkor miért nem ment tovább? Megcsinálta ezt Szocsiban is. Elég necces volt azért, hogy Kimi elé tud-e jönni.

    F1890: oké sainzot ha megelőzi az egy dolog. de akkor meg vettel nem csak 4-5 kört tesz rá hanem 6-8-at és ígyis megverhette volna. ezért gondolom én azt h mivel nem tudta leszakítani vettelt több secre a kiállás előtt ezért vert szituban volt emiatt

  25. KIMI AND THE RED POWER: Itt az a kérdés -még mindig-, hogy a Ferrarinak mi volt a célja a verseny előtt. Mindenképp 1-2-ben bejönni és ezért biztonságit taktikázni, vagy engedni őket versenyezni? Räikkönen azzal, hogy kijött, biztos volt, hogy a többiek előtt marad még egy kisebb boxhibával is, viszont ha úgy áll hozzá, hogy Vettellel is versenyezni kell, akkor nyugodtan autókázhatott volna még elöl és ki tudja mi tartalék lett volna még azokban a gumikban ha nem rántják be. Elvégre ő az autóból nem tudhatta mikor jön, ezért nem is hiszem, hogy kinyomta volna az ultrákból ami bennük volt, míg Vettel pontosan tudta mikorra kell időzíteni a legjobb köreit. Mi kívülről azt láttuk, hogy lassul, de senki nem tudhatja, hogy csak ők, hogy mi állt a háttérben, elvégre elöl volt, kontrollálta a versenyt és neki csak figyelni kellett, hogy mögötte mikor jönnek ki, majd reagálni. Csak éppen Vettel szembe ment mindezzel, hogy közben elkezdett versenyezni és kihasználni azt, hogy Kimiék oldaláról az volt szem előtt, hogy biztosan elöl maradjanak. Ezt már sosem tudjuk meg.

    Kimi 1.17-es időket ment az ultrával az etapja végén, Ricci meg Bottasék mentek 1.16-os időket. Ha tovább kint maradt volna, akkor még a dobogóról is lecsúszott volna.
    Még egyszer mondom, Kimi sakkmatt helyzetbe került azzal, hogy jobban elkopott az ultrája.

  26. Ez nem szeretet kérdése. Ez kőkemény üzlet. Ez az egész nem erről a versenyről szólt. a VB címről. Maximalzálni kellett a megszerezhető pontokat Lewis gyengélkedése miatt. Csapat szempontból meg mindegy ki jön be 1-2-ben az egyéni miatt viszont nem. Ez van.
    Amíg nem mondja el valaki, hogy mi is volt az eredeti terv, mit beszéltek meg addig csak találgatunk.
    De továbbra is azt gondolom, hgy valami a verseny közben megváltozott és ő erről nem tudott. Volt már ilyen, lesz is ilyen. Ez van. Nagyon kell az egyéni VB cím is, nem csak a konstruktőri.

    Zasalamel: Az lehet, hogy vettelt jobban imádja a csapat mint Kimit, de a versenytempó nem a csapat szeretete határozza meg. Kimi az ultra etap végén látványosan belassult, behívták szlágyért amivel 1 secet felgyorsult. Viszotn azzal nem számolt Kimi h vettel kopott ultrával még gyorsabb tudott lenni.

    Kimi saját magát hozta sakk matt helyzetbe, azzal h ultrával az etap végére drasztikusan belassult.

  27. DUdi:
    Mivel nincsenek egyenlőre rádiós részek ezért én innen azt gondolom, hogy nem kellett volna még cserélniük. Nem tudom, hogy tudta-e (jelezték-e neki), hogy nincs helyzetben Sainzhoz képest. Lehet szólni kellett volna neki, hogy ő is nyomja meg 2 körig, csavarjon ki minden a gumikból (lehet elég lett volna 1 is), hogy Sainz elé jöjjön ki.
    Akkor szerintem jó lehetett volna. Persze ez csak okoskodás mert nincsenek meg a rádiós beszélgetések az sok mindent megkönnyítene. Valóban elkopott a gumija, vagy csak előre megbeszélt dolgokhoz ragaszkodott, ragaszkodtak. Ő kérte e cserét például.

    Még egy kör nem biztos h belefért volna, mert Ricci veszélyes volt Kimire.

  28. DUdi:
    Nem tudom. Nekem nincs meg az az érzésem, hogy annyira hagynák őket. Nem csodálnám, ha kimondatlanul is Seb lenne az első számú. Persze valahol jogos is lenne, mert hiszen nagyszerűen kezdte az évet, minden klappol nagyon is esélyes a VB címre.
    Valami biztos nem úgy történt ahogy megbeszélték. Hogy mi azt nem tudom, de biztosnak tűnik, hogy döntő volt. De ha valamit megbeszéltek és a csapat annak ellenére cselekedett akkor azt gondolom, hogy Kimi adott esetben jogosan érzi azt, hogy átverték. Nem véletlenül mondta azt, hogy vannak belső szabályok amihez tartják magukat. Nem szokott ezzel dobálózni.
    Persze sosem fogjuk megtudni, mert Ő van olyan hülye, hogy nem veri nagydobra és inkább csendben hallgat mégha ezzel a saját megítélését is rontja. A Ferrarinál meg amúgy is tavaly óta szájzár van kifelé, csak a “jót” kommunikálhatják. Ezt viszont nagyon sajnálom.

    Azért kíváncsi leszek ezzel a tegnapi versennyel kicsinálták-e végleg vagy felhúzták

    Ezen én is elgondolkoztam ma reggel… hogy vajon innentől hogy fog hozzáállni a dolgokhoz. Feladta-e magábán ezt az egész évet/csapatot és szarik innentől bele, totál motiválatnal lesz VAGY bekattan mint Rosberg 2015 végén, és azt mondja hogy akkor innentől csakazértis! Valami megváltozott Monaco után… a kérdés az hogy melyik irányba.

  29. F1890:
    igazából a belinkelt idők azt mutatják h verstappenék gyorsabbak voltak nála, mert kimi csak 1.17-es köridőt ment. és kimi is gyorsabb volt utána a szlágyakon , tehát önmagában ez egy jó döntés volt kimire vonatkozóan h kihívták. sztem a képletben vettel egy olyan ismeretlen tényező volt ami meglepte kimit, h a csapatot igen-vagy nem azt már nem tudhatjuk. szóval sztem önmagában kimi taktikája “helyes” volt az ő szempontjából, vettel volt ultragyors mert maradt tartalék a gumikban. ahogy ricsinek is maradt, és folyamatosan lopta a távolságot a finnhez képest.
    a mercivel ellentétben sztem itt kevésbé szólnak bele a kűzdelembe, jobban hagyják a pilótáikat egyéni érdekeket is vezérelve taktikázni. csak szerintem fordítva ha vettel jött volna ki friss gumikért akkor meg ugyanúgy lopta volna kimihezképest a távot hiszen kimi 1.17-re volt csak képes. az h mennyire etikus hagyni ezt h vettel tovább kint marad mert gyorsabb az már más kérdés megint csak. de azért a futam nem csak 30 körig tart hanem 78-ig. ez már ízlés kérdése… csak mikor a merci folyamatosan öltefutamokat apolkorrekt taktikájával és anyáztuk őket, most meg végre hagyják őket játszani most ez a baj, így nehéz bármit is tenni h jó legyen mindenkinek.

    Itt az a kérdés -még mindig-, hogy a Ferrarinak mi volt a célja a verseny előtt. Mindenképp 1-2-ben bejönni és ezért biztonságit taktikázni, vagy engedni őket versenyezni? Räikkönen azzal, hogy kijött, biztos volt, hogy a többiek előtt marad még egy kisebb boxhibával is, viszont ha úgy áll hozzá, hogy Vettellel is versenyezni kell, akkor nyugodtan autókázhatott volna még elöl és ki tudja mi tartalék lett volna még azokban a gumikban ha nem rántják be. Elvégre ő az autóból nem tudhatta mikor jön, ezért nem is hiszem, hogy kinyomta volna az ultrákból ami bennük volt, míg Vettel pontosan tudta mikorra kell időzíteni a legjobb köreit. Mi kívülről azt láttuk, hogy lassul, de senki nem tudhatja, hogy csak ők, hogy mi állt a háttérben, elvégre elöl volt, kontrollálta a versenyt és neki csak figyelni kellett, hogy mögötte mikor jönnek ki, majd reagálni. Csak éppen Vettel szembe ment mindezzel, hogy közben elkezdett versenyezni és kihasználni azt, hogy Kimiék oldaláról az volt szem előtt, hogy biztosan elöl maradjanak. Ezt már sosem tudjuk meg.

  30. DUdi:
    Lehet, hogy minden szemétnek el leszek most mondva, de mindegy. Azt gondolom, hogy már szombaton elrontotta Kimi a Ferrari jó előre szépen kidolgozott taktikáját. Szerintem abszolút nem számítottak arra, hogy első rajthelyet szerez. Én nagyra értékelem Arrivabenét (régen is és most is), de látványos volt az, ahogy nem tudott ő sem mit kezdeni ezzel a szituációval. Lehet rám mondani, hogy elfogult vagyok, de ha a csapat versenyzője kb. 9 év utána szezon legnehezebb versenyén első rajthelyet szerez hát egy kicsit nagyobb örömre számítok. Mindenkinek az arcára volt írva minden. Kimiére, Sebére és Arrivabenéére. Kissé kínos volt. A csapattagok, szerelők örültek igazán
    Azzal, hogy megszerezte az első helyet és ráadásul a versenyen is elsőnek fordult -szerintem- nehéz helyzetbe hozta a csapatot. A csapatnak elsődlegesen a saját és ezzel párhuzamosan Seb VB címéért dolgozik. Ez valahol talán természetes is, hiszen Seb a Ferrari jövője és nem Kimi.Azzal, hogy Lewis elrontotta az időmérőt gyakorlatilag kaptak egy olyan helyzetet amit mindenképpen ki kellett használni. És ebbe már nem fért bele egy esetleges Kimi győzelem, hiszen maximalizálmni kellett a pontokat.

    Lehet mondani, hogy lassú volt meg mindent, de ők voltak elől, ők kontrollálták a verseny Bottas 5 mp-re volt lemaradva, kizárt, hogy működött volna az elévágás.
    A kerékcsere időzítése nem biztos, hogy jó volt. Akár Kimi kérte ezt, akár nem. Ha Kimi kérte akkor lehet szólni kellett volna neki, hogy necces lesz, ha a csapat döntött akkor talán még rosszabb. Hiába volt Sebnek 2 extra gyors köre a verseny Kimi szempontjából azon ment el, hogy a kivezető körén beragadt Sainz mögé. Nem sokon múlott, de ezen ment el szerintem.
    Jó lenne tudni, hogy mire célzott Kimi amikor a belső szabályokról beszélt. Biztos nem úgy történt valami ahogy megbeszélték, mert nem hiszem, hogy amúgy felhozta volna ezt. Könnyen benne van az, hogy pl. meg volt beszélve, hogy egymás után fognak cserélni (mint anno a Mercinél) és döntsék el a pályán a dolgokat, ne taktikából. Nem tudom, hogy van-e ilyen, volt-e ilyen megbeszélés, csak találgatok.
    Arrivabene meg egyértelműen félrebeszélt szerintem a verseny végén. Valami nagyon félre ment. Láthatóan nagyon nehezen emésztette meg Kimi ezt. És nem azt, hogy Seb első és ő második lett, hanem valami mást.
    Mindegy, gyanítom sosem fog már ez sem kiderülni.

    Az lehet, hogy vettelt jobban imádja a csapat mint Kimit, de a versenytempó nem a csapat szeretete határozza meg. Kimi az ultra etap végén látványosan belassult, behívták szlágyért amivel 1 secet felgyorsult. Viszotn azzal nem számolt Kimi h vettel kopott ultrával még gyorsabb tudott lenni.

    Kimi saját magát hozta sakk matt helyzetbe, azzal h ultrával az etap végére drasztikusan belassult.

  31. DUdi:
    Mivel nincsenek egyenlőre rádiós részek ezért én innen azt gondolom, hogy nem kellett volna még cserélniük. Nem tudom, hogy tudta-e (jelezték-e neki), hogy nincs helyzetben Sainzhoz képest. Lehet szólni kellett volna neki, hogy ő is nyomja meg 2 körig, csavarjon ki minden a gumikból (lehet elég lett volna 1 is), hogy Sainz elé jöjjön ki.
    Akkor szerintem jó lehetett volna. Persze ez csak okoskodás mert nincsenek meg a rádiós beszélgetések az sok mindent megkönnyítene. Valóban elkopott a gumija, vagy csak előre megbeszélt dolgokhoz ragaszkodott, ragaszkodtak. Ő kérte- e cserét például.

    oké sainzot ha megelőzi az egy dolog. de akkor meg vettel nem csak 4-5 kört tesz rá hanem 6-8-at és ígyis megverhette volna. ezért gondolom én azt h mivel nem tudta leszakítani vettelt több secre a kiállás előtt ezért vert szituban volt emiatt

  32. DUdi:
    Nem tudom. Nekem nincs meg az az érzésem, hogy annyira hagynák őket. Nem csodálnám, ha kimondatlanul is Seb lenne az első számú. Persze valahol jogos is lenne, mert hiszen nagyszerűen kezdte az évet, minden klappol nagyon is esélyes a VB címre.
    Valami biztos nem úgy történt ahogy megbeszélték. Hogy mi azt nem tudom, de biztosnak tűnik, hogy döntő volt. De ha valamit megbeszéltek és a csapat annak ellenére cselekedett akkor azt gondolom, hogy Kimi adott esetben jogosan érzi azt, hogy átverték. Nem véletlenül mondta azt, hogy vannak belső szabályok amihez tartják magukat. Nem szokott ezzel dobálózni.
    Persze sosem fogjuk megtudni, mert Ő van olyan hülye, hogy nem veri nagydobra és inkább csendben hallgat mégha ezzel a saját megítélését is rontja. A Ferrarinál meg amúgy is tavaly óta szájzár van kifelé, csak a “jót” kommunikálhatják. Ezt viszont nagyon sajnálom.

    Azért kíváncsi leszek ezzel a tegnapi versennyel kicsinálták-e végleg vagy felhúzták

    igazából én úgy látom a szitut, h míg vettel sokszor felülbírálja a csapat taktikáját addig kimi vhogy nem csinálja ezt, vagy nem meri.

  33. Mivel nincsenek egyenlőre rádiós részek ezért én innen azt gondolom, hogy nem kellett volna még cserélniük. Nem tudom, hogy tudta-e (jelezték-e neki), hogy nincs helyzetben Sainzhoz képest. Lehet szólni kellett volna neki, hogy ő is nyomja meg 2 körig, csavarjon ki minden a gumikból (lehet elég lett volna 1 is), hogy Sainz elé jöjjön ki.
    Akkor szerintem jó lehetett volna. Persze ez csak okoskodás mert nincsenek meg a rádiós beszélgetések az sok mindent megkönnyítene. Valóban elkopott a gumija, vagy csak előre megbeszélt dolgokhoz ragaszkodott, ragaszkodtak. Ő kérte- e cserét például.

    F1890:
    amúgy minden bántás és rosszindulat nélkül, szerintetek h kellett volna taktikázni kimivel h nyerjen? értsd vettel taktikáját nem vonhatjátok bele, hanem csak kimivel sakkozhatunk h mit kellett volna máshogy csinálni. az olyat zárjuk ki h vettelt következő körben hívjuk be mint kimi, mert most csak kimi taktikája érdekel

  34. Nem tudom. Nekem nincs meg az az érzésem, hogy annyira hagynák őket. Nem csodálnám, ha kimondatlanul is Seb lenne az első számú. Persze valahol jogos is lenne, mert hiszen nagyszerűen kezdte az évet, minden klappol nagyon is esélyes a VB címre.
    Valami biztos nem úgy történt ahogy megbeszélték. Hogy mi azt nem tudom, de biztosnak tűnik, hogy döntő volt. De ha valamit megbeszéltek és a csapat annak ellenére cselekedett akkor azt gondolom, hogy Kimi adott esetben jogosan érzi azt, hogy átverték. Nem véletlenül mondta azt, hogy vannak belső szabályok amihez tartják magukat. Nem szokott ezzel dobálózni.
    Persze sosem fogjuk megtudni, mert Ő van olyan hülye, hogy nem veri nagydobra és inkább csendben hallgat mégha ezzel a saját megítélését is rontja. A Ferrarinál meg amúgy is tavaly óta szájzár van kifelé, csak a “jót” kommunikálhatják. Ezt viszont nagyon sajnálom.

    Azért kíváncsi leszek ezzel a tegnapi versennyel kicsinálták-e végleg vagy felhúzták 🙂

    F1890:
    igazából a belinkelt idők azt mutatják h verstappenék gyorsabbak voltak nála, mert kimi csak 1.17-es köridőt ment. és kimi is gyorsabb volt utána a szlágyakon , tehát önmagában ez egy jó döntés volt kimire vonatkozóan h kihívták. sztem a képletben vettel egy olyan ismeretlen tényező volt ami meglepte kimit, h a csapatot igen-vagy nem azt már nem tudhatjuk. szóval sztem önmagában kimi taktikája “helyes” volt az ő szempontjából, vettel volt ultragyors mert maradt tartalék a gumikban. ahogy ricsinek is maradt, és folyamatosan lopta a távolságot a finnhez képest.
    a mercivel ellentétben sztem itt kevésbé szólnak bele a kűzdelembe, jobban hagyják a pilótáikat egyéni érdekeket is vezérelve taktikázni. csak szerintem fordítva ha vettel jött volna ki friss gumikért akkor meg ugyanúgy lopta volna kimihezképest a távot hiszen kimi 1.17-re volt csak képes. az h mennyire etikus hagyni ezt h vettel tovább kint marad mert gyorsabb az már más kérdés megint csak. de azért a futam nem csak 30 körig tart hanem 78-ig. ez már ízlés kérdése… csak mikor a merci folyamatosan öltefutamokat apolkorrekt taktikájával és anyáztuk őket, most meg végre hagyják őket játszani most ez a baj, így nehéz bármit is tenni h jó legyen mindenkinek.

  35. amúgy minden bántás és rosszindulat nélkül, szerintetek h kellett volna taktikázni kimivel h nyerjen? értsd vettel taktikáját nem vonhatjátok bele, hanem csak kimivel sakkozhatunk h mit kellett volna máshogy csinálni. az olyat zárjuk ki h vettelt következő körben hívjuk be mint kimi, mert az már nem kimi taktikája hanem kimi taktikája úgy h vettel nem is taktikűázik

  36. Én arra is gondoltam már hogy ez a helycsere Vettel szorult helyzete miatt is történhetett (fel és elhasznált turbók) és annak tükrében már logikus is volt hogy Vettel végezzen előrébb mint Kimi…

    Ha lesznek 10 helyes büntetés(ek) Vettelnek később az év folyamán akkor a tegnapi +7 pont még nagyon jól jöhet…

    DUdi:
    Lehet, hogy minden szemétnek el leszek most mondva, de mindegy. Azt gondolom, hogy már szombaton elrontotta Kimi a Ferrari jó előre szépen kidolgozott taktikáját. Szerintem abszolút nem számítottak arra, hogy első rajthelyet szerez. Én nagyra értékelem Arrivabenét (régen is és most is), de látványos volt az, ahogy nem tudott ő sem mit kezdeni ezzel a szituációval. Lehet rám mondani, hogy elfogult vagyok, de ha a csapat versenyzője kb. 9 év utána szezon legnehezebb versenyén első rajthelyet szerez hát egy kicsit nagyobb örömre számítok. Mindenkinek az arcára volt írva minden. Kimiére, Sebére és Arrivabenéére. Kissé kínos volt. A csapattagok, szerelők örültek igazán
    Azzal, hogy megszerezte az első helyet és ráadásul a versenyen is elsőnek fordult -szerintem- nehéz helyzetbe hozta a csapatot. A csapatnak elsődlegesen a saját és ezzel párhuzamosan Seb VB címéért dolgozik. Ez valahol talán természetes is, hiszen Seb a Ferrari jövője és nem Kimi.Azzal, hogy Lewis elrontotta az időmérőt gyakorlatilag kaptak egy olyan helyzetet amit mindenképpen ki kellett használni. És ebbe már nem fért bele egy esetleges Kimi győzelem, hiszen maximalizálmni kellett a pontokat.

    Lehet mondani, hogy lassú volt meg mindent, de ők voltak elől, ők kontrollálták a verseny Bottas 5 mp-re volt lemaradva, kizárt, hogy működött volna az elévágás.
    A kerékcsere időzítése nem biztos, hogy jó volt. Akár Kimi kérte ezt, akár nem. Ha Kimi kérte akkor lehet szólni kellett volna neki, hogy necces lesz, ha a csapat döntött akkor talán még rosszabb. Hiába volt Sebnek 2 extra gyors köre a verseny Kimi szempontjából azon ment el, hogy a kivezető körén beragadt Sainz mögé. Nem sokon múlott, de ezen ment el szerintem.
    Jó lenne tudni, hogy mire célzott Kimi amikor a belső szabályokról beszélt. Biztos nem úgy történt valami ahogy megbeszélték, mert nem hiszem, hogy amúgy felhozta volna ezt. Könnyen benne van az, hogy pl. meg volt beszélve, hogy egymás után fognak cserélni (mint anno a Mercinél) és döntsék el a pályán a dolgokat, ne taktikából. Nem tudom, hogy van-e ilyen, volt-e ilyen megbeszélés, csak találgatok.
    Arrivabene meg egyértelműen félrebeszélt szerintem a verseny végén. Valami nagyon félre ment. Láthatóan nagyon nehezen emésztette meg Kimi ezt. És nem azt, hogy Seb első és ő második lett, hanem valami mást.
    Mindegy, gyanítom sosem fog már ez sem kiderülni.

  37. DUdi:
    Lehet, hogy minden szemétnek el leszek most mondva, de mindegy. Azt gondolom, hogy már szombaton elrontotta Kimi a Ferrari jó előre szépen kidolgozott taktikáját. Szerintem abszolút nem számítottak arra, hogy első rajthelyet szerez. Én nagyra értékelem Arrivabenét (régen is és most is), de látványos volt az, ahogy nem tudott ő sem mit kezdeni ezzel a szituációval. Lehet rám mondani, hogy elfogult vagyok, de ha a csapat versenyzője kb. 9 év utána szezon legnehezebb versenyén első rajthelyet szerez hát egy kicsit nagyobb örömre számítok. Mindenkinek az arcára volt írva minden. Kimiére, Sebére és Arrivabenéére. Kissé kínos volt. A csapattagok, szerelők örültek igazán
    Azzal, hogy megszerezte az első helyet és ráadásul a versenyen is elsőnek fordult -szerintem- nehéz helyzetbe hozta a csapatot. A csapatnak elsődlegesen a saját és ezzel párhuzamosan Seb VB címéért dolgozik. Ez valahol talán természetes is, hiszen Seb a Ferrari jövője és nem Kimi.Azzal, hogy Lewis elrontotta az időmérőt gyakorlatilag kaptak egy olyan helyzetet amit mindenképpen ki kellett használni. És ebbe már nem fért bele egy esetleges Kimi győzelem, hiszen maximalizálmni kellett a pontokat.

    Lehet mondani, hogy lassú volt meg mindent, de ők voltak elől, ők kontrollálták a verseny Bottas 5 mp-re volt lemaradva, kizárt, hogy működött volna az elévágás.
    A kerékcsere időzítése nem biztos, hogy jó volt. Akár Kimi kérte ezt, akár nem. Ha Kimi kérte akkor lehet szólni kellett volna neki, hogy necces lesz, ha a csapat döntött akkor talán még rosszabb. Hiába volt Sebnek 2 extra gyors köre a verseny Kimi szempontjából azon ment el, hogy a kivezető körén beragadt Sainz mögé. Nem sokon múlott, de ezen ment el szerintem.
    Jó lenne tudni, hogy mire célzott Kimi amikor a belső szabályokról beszélt. Biztos nem úgy történt valami ahogy megbeszélték, mert nem hiszem, hogy amúgy felhozta volna ezt. Könnyen benne van az, hogy pl. meg volt beszélve, hogy egymás után fognak cserélni (mint anno a Mercinél) és döntsék el a pályán a dolgokat, ne taktikából. Nem tudom, hogy van-e ilyen, volt-e ilyen megbeszélés, csak találgatok.
    Arrivabene meg egyértelműen félrebeszélt szerintem a verseny végén. Valami nagyon félre ment. Láthatóan nagyon nehezen emésztette meg Kimi ezt. És nem azt, hogy Seb első és ő második lett, hanem valami mást.
    Mindegy, gyanítom sosem fog már ez sem kiderülni.

    DUdi:
    Lehet, hogy minden szemétnek el leszek most mondva, de mindegy. Azt gondolom, hogy már szombaton elrontotta Kimi a Ferrari jó előre szépen kidolgozott taktikáját. Szerintem abszolút nem számítottak arra, hogy első rajthelyet szerez. Én nagyra értékelem Arrivabenét (régen is és most is), de látványos volt az, ahogy nem tudott ő sem mit kezdeni ezzel a szituációval. Lehet rám mondani, hogy elfogult vagyok, de ha a csapat versenyzője kb. 9 év utána szezon legnehezebb versenyén első rajthelyet szerez hát egy kicsit nagyobb örömre számítok. Mindenkinek az arcára volt írva minden. Kimiére, Sebére és Arrivabenéére. Kissé kínos volt. A csapattagok, szerelők örültek igazán
    Azzal, hogy megszerezte az első helyet és ráadásul a versenyen is elsőnek fordult -szerintem- nehéz helyzetbe hozta a csapatot. A csapatnak elsődlegesen a saját és ezzel párhuzamosan Seb VB címéért dolgozik. Ez valahol talán természetes is, hiszen Seb a Ferrari jövője és nem Kimi.Azzal, hogy Lewis elrontotta az időmérőt gyakorlatilag kaptak egy olyan helyzetet amit mindenképpen ki kellett használni. És ebbe már nem fért bele egy esetleges Kimi győzelem, hiszen maximalizálmni kellett a pontokat.

    Lehet mondani, hogy lassú volt meg mindent, de ők voltak elől, ők kontrollálták a verseny Bottas 5 mp-re volt lemaradva, kizárt, hogy működött volna az elévágás.
    A kerékcsere időzítése nem biztos, hogy jó volt. Akár Kimi kérte ezt, akár nem. Ha Kimi kérte akkor lehet szólni kellett volna neki, hogy necces lesz, ha a csapat döntött akkor talán még rosszabb. Hiába volt Sebnek 2 extra gyors köre a verseny Kimi szempontjából azon ment el, hogy a kivezető körén beragadt Sainz mögé. Nem sokon múlott, de ezen ment el szerintem.
    Jó lenne tudni, hogy mire célzott Kimi amikor a belső szabályokról beszélt. Biztos nem úgy történt valami ahogy megbeszélték, mert nem hiszem, hogy amúgy felhozta volna ezt. Könnyen benne van az, hogy pl. meg volt beszélve, hogy egymás után fognak cserélni (mint anno a Mercinél) és döntsék el a pályán a dolgokat, ne taktikából. Nem tudom, hogy van-e ilyen, volt-e ilyen megbeszélés, csak találgatok.
    Arrivabene meg egyértelműen félrebeszélt szerintem a verseny végén. Valami nagyon félre ment. Láthatóan nagyon nehezen emésztette meg Kimi ezt. És nem azt, hogy Seb első és ő második lett, hanem valami mást.
    Mindegy, gyanítom sosem fog már ez sem kiderülni.

    igazából a belinkelt idők azt mutatják h verstappenék gyorsabbak voltak nála, mert kimi csak 1.17-es köridőt ment. és kimi is gyorsabb volt utána a szlágyakon , tehát önmagában ez egy jó döntés volt kimire vonatkozóan h kihívták. sztem a képletben vettel egy olyan ismeretlen tényező volt ami meglepte kimit, h a csapatot igen-vagy nem azt már nem tudhatjuk. szóval sztem önmagában kimi taktikája “helyes” volt az ő szempontjából, vettel volt ultragyors mert maradt tartalék a gumikban. ahogy ricsinek is maradt, és folyamatosan lopta a távolságot a finnhez képest.
    a mercivel ellentétben sztem itt kevésbé szólnak bele a kűzdelembe, jobban hagyják a pilótáikat egyéni érdekeket is vezérelve taktikázni. csak szerintem fordítva ha vettel jött volna ki friss gumikért akkor meg ugyanúgy lopta volna kimihez képest a távot hiszen kimi 1.17-re volt csak képes. az h mennyire etikus hagyni ezt h vettel tovább kint marad mert gyorsabb az már más kérdés megint csak. de azért a futam nem csak 30 körig tart hanem 78-ig. ez már ízlés kérdése… csak mikor a merci folyamatosan ölte futamokat a polkorrekt taktikájával és anyáztuk őket, most meg végre hagyják őket játszani most ez a baj, így nehéz bármit is tenni h jó legyen mindenkinek.

  38. Letezhetett olyan stratégia is, amivel Kimi nyer, de azért ő is tehetett volna többet az ügy érdekében. 1mp-vel Vettel előtt állt ki, ott már ki volt szolgáltatva egy elévágásnak mert nem volt semmilyen előny kiépítve. A box előtti köreit 1-1,5 secel lassabban teljesítette mint Vettel (körökkel későbbi gumikon), és inkább Vettel érkezett meg rá, minthogy ő pakolt volna rá. Azért ők ott versenyben voltak.

  39. Ennyit találtam:
    Autosport Live‏ @autosportlive
    Raikkonen asks if it’s time to stop – and Ferrari calls him in. #F1

    Nincs nagyon sok rádiózás fent, vagy keveset beszéltek vagy nem tudom mi volt.

    Tomika:
    Az valoban latvanyos volt hogy szombaton megzavarodtak kicsitKimi miatt nem gondoltak arra hogy “belekop a levesukbe” Valakinek nincs meg a box elotti radiozas? Nagyon erdekelne mondtak-e Kiminek hogy emelje a tempot vagy sem…

  40. DUdi:
    Lehet, hogy minden szemétnek el leszek most mondva, de mindegy. Azt gondolom, hogy már szombaton elrontotta Kimi a Ferrari jó előre szépen kidolgozott taktikáját. Szerintem abszolút nem számítottak arra, hogy első rajthelyet szerez. Én nagyra értékelem Arrivabenét (régen is és most is), de látványos volt az, ahogy nem tudott ő sem mit kezdeni ezzel a szituációval. Lehet rám mondani, hogy elfogult vagyok, de ha a csapat versenyzője kb. 9 év utána szezon legnehezebb versenyén első rajthelyet szerez hát egy kicsit nagyobb örömre számítok. Mindenkinek az arcára volt írva minden. Kimiére, Sebére és Arrivabenéére. Kissé kínos volt. A csapattagok, szerelők örültek igazán
    Azzal, hogy megszerezte az első helyet és ráadásul a versenyen is elsőnek fordult -szerintem- nehéz helyzetbe hozta a csapatot. A csapatnak elsődlegesen a saját és ezzel párhuzamosan Seb VB címéért dolgozik. Ez valahol talán természetes is, hiszen Seb a Ferrari jövője és nem Kimi.Azzal, hogy Lewis elrontotta az időmérőt gyakorlatilag kaptak egy olyan helyzetet amit mindenképpen ki kellett használni. És ebbe már nem fért bele egy esetleges Kimi győzelem, hiszen maximalizálmni kellett a pontokat.

    Lehet mondani, hogy lassú volt meg mindent, de ők voltak elől, ők kontrollálták a verseny Bottas 5 mp-re volt lemaradva, kizárt, hogy működött volna az elévágás.
    A kerékcsere időzítése nem biztos, hogy jó volt. Akár Kimi kérte ezt, akár nem. Ha Kimi kérte akkor lehet szólni kellett volna neki, hogy necces lesz, ha a csapat döntött akkor talán még rosszabb. Hiába volt Sebnek 2 extra gyors köre a verseny Kimi szempontjából azon ment el, hogy a kivezető körén beragadt Sainz mögé. Nem sokon múlott, de ezen ment el szerintem.
    Jó lenne tudni, hogy mire célzott Kimi amikor a belső szabályokról beszélt. Biztos nem úgy történt valami ahogy megbeszélték, mert nem hiszem, hogy amúgy felhozta volna ezt. Könnyen benne van az, hogy pl. meg volt beszélve, hogy egymás után fognak cserélni (mint anno a Mercinél) és döntsék el a pályán a dolgokat, ne taktikából. Nem tudom, hogy van-e ilyen, volt-e ilyen megbeszélés, csak találgatok.
    Arrivabene meg egyértelműen félrebeszélt szerintem a verseny végén. Valami nagyon félre ment. Láthatóan nagyon nehezen emésztette meg Kimi ezt. És nem azt, hogy Seb első és ő második lett, hanem valami mást.
    Mindegy, gyanítom sosem fog már ez sem kiderülni.

    Egyértelműen látszott hogy nem örülnek igazán Kimi pole-jának. Arrivabene első szava is az volt hogy kár hogy Vettel hibázott. Nem is értettem hogy miért kár, hiszen Bottas így is megvan. Szerintem egyébként tavaly nagyon örültek volna neki, de így hogy Vettel a VB-ért megy nem fér bele ha Kimi legyőzi.

    Ami meg Kimi csalódottságát illeti, szerintem két dolog van a háttérben. Egyrész ő is furcsának találta hogy miután hívták beragadt Sainz mögé, másrészt ez csak találgatás de szerintem nem szóltak neki hogy Vettel gyorsabb. Ő meg magától nem is gondolhatta hogy a 40 körös gumikon gyorsabbnak lehet lenni.

    Mindenesetre közel volt oroszban is a pole, spanyolban is meglehetett volna, remélem Kimi előszedi a tavalyi időmérős formáját és jó sokszor végez Vettel előtt. A versenyen úgyis kiszedik előle, de legalább dolgozzon vele a csapat, meg halljuk a remek kis magyarázkodásikat.

  41. DUdi:
    Lehet, hogy minden szemétnek el leszek most mondva, de mindegy. Azt gondolom, hogy már szombaton elrontotta Kimi a Ferrari jó előre szépen kidolgozott taktikáját. Szerintem abszolút nem számítottak arra, hogy első rajthelyet szerez. Én nagyra értékelem Arrivabenét (régen is és most is), de látványos volt az, ahogy nem tudott ő sem mit kezdeni ezzel a szituációval. Lehet rám mondani, hogy elfogult vagyok, de ha a csapat versenyzője kb. 9 év utána szezon legnehezebb versenyén első rajthelyet szerez hát egy kicsit nagyobb örömre számítok. Mindenkinek az arcára volt írva minden. Kimiére, Sebére és Arrivabenéére. Kissé kínos volt. A csapattagok, szerelők örültek igazán
    Azzal, hogy megszerezte az első helyet és ráadásul a versenyen is elsőnek fordult -szerintem- nehéz helyzetbe hozta a csapatot. A csapatnak elsődlegesen a saját és ezzel párhuzamosan Seb VB címéért dolgozik. Ez valahol talán természetes is, hiszen Seb a Ferrari jövője és nem Kimi.Azzal, hogy Lewis elrontotta az időmérőt gyakorlatilag kaptak egy olyan helyzetet amit mindenképpen ki kellett használni. És ebbe már nem fért bele egy esetleges Kimi győzelem, hiszen maximalizálmni kellett a pontokat.

    Lehet mondani, hogy lassú volt meg mindent, de ők voltak elől, ők kontrollálták a verseny Bottas 5 mp-re volt lemaradva, kizárt, hogy működött volna az elévágás.
    A kerékcsere időzítése nem biztos, hogy jó volt. Akár Kimi kérte ezt, akár nem. Ha Kimi kérte akkor lehet szólni kellett volna neki, hogy necces lesz, ha a csapat döntött akkor talán még rosszabb. Hiába volt Sebnek 2 extra gyors köre a verseny Kimi szempontjából azon ment el, hogy a kivezető körén beragadt Sainz mögé. Nem sokon múlott, de ezen ment el szerintem.
    Jó lenne tudni, hogy mire célzott Kimi amikor a belső szabályokról beszélt. Biztos nem úgy történt valami ahogy megbeszélték, mert nem hiszem, hogy amúgy felhozta volna ezt. Könnyen benne van az, hogy pl. meg volt beszélve, hogy egymás után fognak cserélni (mint anno a Mercinél) és döntsék el a pályán a dolgokat, ne taktikából. Nem tudom, hogy van-e ilyen, volt-e ilyen megbeszélés, csak találgatok.
    Arrivabene meg egyértelműen félrebeszélt szerintem a verseny végén. Valami nagyon félre ment. Láthatóan nagyon nehezen emésztette meg Kimi ezt. És nem azt, hogy Seb első és ő második lett, hanem valami mást.
    Mindegy, gyanítom sosem fog már ez sem kiderülni.

    hát igen… pontosan Kimi az aki nem szokott belső dolgokról kifelé beszélni, és máskor is mindig a csapatot védte, rendszeresen többesszámban beszél mikor kérdezik, egy igazi csapatjátékos. Ennek fényében nem elhanyagolható az a mondata. Engem is nagyon érdekel hogy mire utalhatott ezzel a kijelentésésvel.

  42. Lehet, hogy minden szemétnek el leszek most mondva, de mindegy. Azt gondolom, hogy már szombaton elrontotta Kimi a Ferrari jó előre szépen kidolgozott taktikáját. Szerintem abszolút nem számítottak arra, hogy első rajthelyet szerez. Én nagyra értékelem Arrivabenét (régen is és most is), de látványos volt az, ahogy nem tudott ő sem mit kezdeni ezzel a szituációval. Lehet rám mondani, hogy elfogult vagyok, de ha a csapat versenyzője kb. 9 év után a szezon legnehezebb versenyén első rajthelyet szerez hát egy kicsit nagyobb örömre számítok. Mindenkinek az arcára volt írva minden. Kimiére, Sebére és Arrivabenéére. Kissé kínos volt. A csapattagok, szerelők örültek igazán
    Azzal, hogy megszerezte az első helyet és ráadásul a versenyen is elsőnek fordult -szerintem- nehéz helyzetbe hozta a csapatot. A csapatnak elsődlegesen a saját és ezzel párhuzamosan Seb VB címéért dolgozik. Ez valahol talán természetes is, hiszen Seb a Ferrari jövője és nem Kimi.Azzal, hogy Lewis elrontotta az időmérőt gyakorlatilag kaptak egy olyan helyzetet amit mindenképpen ki kellett használni. És ebbe már nem fért bele egy esetleges Kimi győzelem, hiszen maximalizálmni kellett a pontokat.

    Lehet mondani, hogy lassú volt meg mindent, de ők voltak elől, ők kontrollálták a verseny Bottas 5 mp-re volt lemaradva, kizárt, hogy működött volna az elévágás.
    A kerékcsere időzítése nem biztos, hogy jó volt. Akár Kimi kérte ezt, akár nem. Ha Kimi kérte akkor lehet szólni kellett volna neki, hogy necces lesz, ha a csapat döntött akkor talán még rosszabb. Hiába volt Sebnek 2 extra gyors köre a verseny Kimi szempontjából azon ment el, hogy a kivezető körén beragadt Sainz mögé. Nem sokon múlott, de ezen ment el szerintem.
    Jó lenne tudni, hogy mire célzott Kimi amikor a belső szabályokról beszélt. Biztos nem úgy történt valami ahogy megbeszélték, mert nem hiszem, hogy amúgy felhozta volna ezt. Könnyen benne van az, hogy pl. meg volt beszélve, hogy egymás után fognak cserélni (mint anno a Mercinél) és döntsék el a pályán a dolgokat, ne taktikából. Nem tudom, hogy van-e ilyen, volt-e ilyen megbeszélés, csak találgatok.
    Arrivabene meg egyértelműen félrebeszélt szerintem a verseny végén. Valami nagyon félre ment. Láthatóan nagyon nehezen emésztette meg Kimi ezt. És nem azt, hogy Seb első és ő második lett, hanem valami mást.
    Mindegy, gyanítom sosem fog már ez sem kiderülni.

  43. Bogyi007:
    A mai Nemzeti Sportban olvassátok el a futambeszámolót.

    Zsoldos Barna korábbi cikkeiben korábban finoman szólva nem érződött hogy ő Kimit kedvelné, most mégis mintha a tegnapi futam kapcsán felé húzna inkább.

    A cikk címe: A gyanú árnyéka

    berakod ide a linket plz?

  44. Kepano: Az egy dolog, hogy mit érez a pilóta… A mérnökök sok mindent látnak és tudnak. Kimit kint kellett volna hagyni, mert így, hogy rögtön behívták, tulajdonképpen átbaszták az agyát, mert azt hitte, ő van megfelelő stratégián, és Vettelt is hozzák utána…

    És itt kurvára nem arról van szó, hogy vb-ért mennek, és ezért eldurvult a viszonyuk. Kimi érzi, hogy átcseszték, és még Vettel álszent magyarázkodását is végig kellett hallgatnia.

    Ha kint maradt volna Kimi, akkor Vettel megcsinálta volna az elévágást, és még lehet Ricci is elkapta volna. Akkor meg azért sírnátok.

  45. A mai Nemzeti Sportban olvassátok el a futambeszámolót.

    Zsoldos Barna korábbi cikkeiben korábban finoman szólva nem érződött hogy ő Kimit kedvelné, most mégis mintha a tegnapi futam kapcsán felé húzna inkább.

    A cikk címe: A gyanú árnyéka

  46. Saba: Ez tény öregem, mert emlékszem rád. Baromi nagy szurkoló vagy te. Ha szarul megy Kimi, jobb ha elhúz, mert szánalom amit csinál, ahelyett hogy bíztál volna benne.
    Nekem életem egyik nagy élménye volt, amikor az Öreget 2012-ben élőben láthattam a ringen, bántam én, hogy a bünti miatt utolsóként loholt a mezőny után.

    Hiába próbálod firtatni a szurkolói mivoltom…
    Igen rossz nézni, hogy már nem megy úgy neki, de még rosszabb, hogy ha éppen megy is, nem mehet.

    Én meg azt nem értem, hogy lehet olyan győzelmeknek örülni, ahol machináció volt a háttérben. Schuminak is rengeteg ilyen volt, kezdve a kipörgésgátlós Benetton érával egészen a To-któl hemzsegő Ferraris korszakig.

  47. Saba: Mi abban az álszent, hogy a szabály az, hogy aki előrébb rajtol és elől van, az jöhet ki hamarabb?
    Úgy rémlik Szocsiban nem zavart, hogy Vettel tovább kinn tudott maradni (mint ahogy most is), és így átadta ezt az elsőségét Kiminek, amivel a finn feljött a dobogóra.

    Mivan? Kimi alapból dobogón volt akkor.

  48. Kepano: Az igaz, hogy írtam, a helyében már visszavonultam, de ha égne a pofám, akkor nem szurkolnék neki.

    Szánalmas, hogy csak egy ilyen szar riposztocskára futja…

    Ez tény öregem, mert emlékszem rád. Baromi nagy szurkoló vagy te. Ha szarul megy Kimi, jobb ha elhúz, mert szánalom amit csinál, ahelyett hogy bíztál volna benne.
    Nekem életem egyik nagy élménye volt, amikor az Öreget 2012-ben élőben láthattam a ringen, bántam én, hogy a bünti miatt utolsóként loholt a mezőny után.

  49. Wolverine: Nem jó a szó amit használsz. A korlátozott nem passzol a szövegkörnyezetbe, max kishitűt írhattál volna. És ki mástól várjuk hogy verje meg? Kimi másodszámúként nem fogja.

    És attól majd Kiminek jobb lesz, ha nem Vettel lesz a vb hanem Hamilton? Meglepne ha ő ilyen korlátozottan gondolkodna, mert a lényeg ugyanaz marad, nem ő lesz a vb. Remélem ide már illik a szó.

  50. Saba: Vicces ez tőled kisgyerek, amikor már tavaly óta azon rinyálsz, hogy miért nem megy már el a finn nyugdíjba, hogy ne égjen az arcod miatta.

    Az igaz, hogy írtam, a helyében már visszavonultam, de ha égne a pofám, akkor nem szurkolnék neki.

    Szánalmas, hogy csak egy ilyen szar riposztocskára futja…

  51. Kepano: Az egy dolog, hogy mit érez a pilóta… A mérnökök sok mindent látnak és tudnak. Kimit kint kellett volna hagyni, mert így, hogy rögtön behívták, tulajdonképpen átbaszták az agyát, mert azt hitte, ő van megfelelő stratégián, és Vettelt is hozzák utána…

    És itt kurvára nem arról van szó, hogy vb-ért mennek, és ezért eldurvult a viszonyuk. Kimi érzi, hogy átcseszték, és még Vettel álszent magyarázkodását is végig kellett hallgatnia.

    Nálad nem,de nálam igen,mert mind a kettőjüket kedvelem!
    Írtam már,hogy Ricsi jött fel keményen Vettelre,ha Kimi továbbra is 17-et autózva kinn marad,3 kör és ott loholt volna Vettel hátsójában.Ha akkor Vettelt hozzák ki,hogy ne vágjon elé,most az lenne a baj!A Ferrari keze is meg volt kötve valamilyen szinten.

  52. Kepano: Te gázozol? Aki már Kínában is csapatutasításért rinyált, aztán hetekig folytattad utána a picsogást…
    Hát rohadjmeg.

    Vicces ez tőled kisgyerek, amikor már tavaly óta azon rinyálsz, hogy miért nem megy már el a finn nyugdíjba, hogy ne égjen az arcod miatta.

  53. Kepano: Az egy dolog, hogy mit érez a pilóta… A mérnökök sok mindent látnak és tudnak. Kimit kint kellett volna hagyni, mert így, hogy rögtön behívták, tulajdonképpen átbaszták az agyát, mert azt hitte, ő van megfelelő stratégián, és Vettelt is hozzák utána…

    És itt kurvára nem arról van szó, hogy vb-ért mennek, és ezért eldurvult a viszonyuk. Kimi érzi, hogy átcseszték, és még Vettel álszent magyarázkodását is végig kellett hallgatnia.

    Mi abban az álszent, hogy a szabály az, hogy aki előrébb rajtol és elől van, az jöhet ki hamarabb?
    Úgy rémlik Szocsiban nem zavart, hogy Vettel tovább kinn tudott maradni (mint ahogy most is), és így átadta ezt az elsőségét Kiminek, amivel a finn feljött a dobogóra.

  54. Saba: Egyébként ti tényleg ilyen korlátozottak vagytok, hogy Hamilton vb címére vágytok? Milyen gáz ez már!Ha az én kedvencem kerülne ilyen helyzetbe arra vágynék minden idegszálammal, hogy szegje le a fejét és a jövőben minden futamot húzzon be és nyerje meg a vb-t.

    Te gázozol? Aki már Kínában is csapatutasításért rinyált, aztán hetekig folytattad utána a picsogást…
    Hát rohadjmeg.

  55. Wolverine: Hát igen, ez Hamiltonon múlik, és amit idén láttam tőle az nem győzött meg hogy bármi esélye lesz Vettel ellen. Rosberget elverhette senkitől sem zavartatva űrhajóval két koncert között, se Vettel és az idei Ferrari ellen ez kevés lesz.

    Majd kibaszatják Vettelt Bottas-szal. Problem solved.

  56. Saba: Egyébként ti tényleg ilyen korlátozottak vagytok, hogy Hamilton vb címére vágytok? Milyen gáz ez már!Ha az én kedvencem kerülne ilyen helyzetbe arra vágynék minden idegszálammal, hogy szegje le a fejét és a jövőben minden futamot húzzon be és nyerje meg a vb-t.

    Nem jó a szó amit használsz. A korlátozott nem passzol a szövegkörnyezetbe, max kishitűt írhattál volna. És ki mástól várjuk hogy verje meg? Kimi másodszámúként nem fogja.

  57. guide: Milyen hülye? Ha Kimi is tudott volna 15-öt menni,akkor miért nem tette meg?Azt sejtette,hogy kerékcsere készül,mert rákérdezett,hogy menjen e.
    Mindegy.Tudtam,hogy ez lesz a vége.Nagyon sajnálom,hogy tönkrement a jó kapcsolatuk,mert ez látszik sajnos.Úgy tűnik,akik világbajnoki címért mennek,azokra ez a sors vár.:(

    Az egy dolog, hogy mit érez a pilóta… A mérnökök sok mindent látnak és tudnak. Kimit kint kellett volna hagyni, mert így, hogy rögtön behívták, tulajdonképpen átbaszták az agyát, mert azt hitte, ő van megfelelő stratégián, és Vettelt is hozzák utána…

    És itt kurvára nem arról van szó, hogy vb-ért mennek, és ezért eldurvult a viszonyuk. Kimi érzi, hogy átcseszték, és még Vettel álszent magyarázkodását is végig kellett hallgatnia.

  58. Saba: Még szerencse, hogy ez nem rajtatok múlik.

    Hát igen, ez Hamiltonon múlik, és amit idén láttam tőle az nem győzött meg hogy bármi esélye lesz Vettel ellen. Rosberget elverhette senkitől sem zavartatva űrhajóval két koncert között, se Vettel és az idei Ferrari ellen ez kevés lesz.

  59. Kepano: Majd meglátjuk… Hami is azt hitte tavaly, hogy majd nem számít egy-két büntetés…

    Egyébként ti tényleg ilyen korlátozottak vagytok, hogy Hamilton vb címére vágytok? Milyen gáz ez már! Ha az én kedvencem kerülne ilyen helyzetbe arra vágynék minden idegszálammal, hogy szegje le a fejét és a jövőben minden futamot húzzon be és nyerje meg a vb-t.

  60. frontember: azokban az években (06-07-08) alakult ki a Formula/Motorsportal közösség, és akkoriban gyakorlatilag naponta 20-22 órában egy néhány száz fős csapat megosztotta a gondolatait. Nem tudom, hányan vannak még itt abból az első csapatból, de néhány embert boldogan láttam itt. Akkoriban futamok után olyan szintű elemzések mentek, hogy stintenként, és guminként, meg voltak mindenféle elképesztő arcok, akik valahonnan folyamatosan tolták, hogy milyen légterelő hol változott, fotók, videók, és minden. És volt a csapatban, aki fejből tolta, hogy 1985-ben melyik futamon kivel történt hasonló eset :)) szóval volt néhány durván fanatikus arc…

    Na ez a csapat kábé megállapodott abban, hogy Alonso 2007-es szezonját illetően a valóságot sosem fogjuk teljesen tudni, de az a több ezer cikk, meg minden, ami akkor erről szólt, azt tette leghihetőbb verzióvá, hogy Alonso felbaszta magát, amiért Dennis a saját újonc kedvencét ugyanolyan bánásmódban részesítette, mint őt, és az új gyerek meg dobogón kezdte a pályafutását, és a 6. futamát életében megnyerte, Alonso meg megőrült az idegtől

    A Hungaroringen megtörtént a robbanás, Dennis ultimátot adott Alonsonak, aki megzsarolta Dennist, miközben a háttérben ugyanakkor ment az ipari kémkedés iszonyú csúnyán. Na a zsarolást állítólag nem kellett volna, mert Dennis minden hülyesége ellenére egyrészt akkor éppen egy VB aspiráns McLaren főnöke volt, plusz hát kapcsolatrendszerben Alonso nagypálya, de Dennissel nem ugyanaz a liga ugye. És akkor így kellett Flavio-hoz hazamenekülni néhány évre. Páran akkor még azt is biztosra állították, hogy az volt az egyetlen útvonal akkor Alonso számára, hogy egyáltalán maradhasson a sportban, de én ezt sosem hittem el, akkor sem.

    Az viszont 10 évvel később azt hiszem elmondható, hogy ezekben az években, szerintem egészen a Ferrari végéig, Alonso valamit nagyon másképp csinált a csapatain belül, mint a többi élmenő, de ahogy Schumacher ‘különútja’ legendás sikert eredményezett, Alonsoé totális kudarcot, és olyan, mintha a McLarennél most vezekelne, vagy nem tudom, de rossz nézni….

    Persze tetézve mindez azzal, hogy év végén már nem csak Dennis utazott rá, hanem az egész FIA a kémbotrány miatt de la Rosával együtt, ami önmagában is nagyon kellemetlen lett volna, de miközben épp Dennisből ellenséget csináltál, az nem nagyon fér(t) bele még egy Alonsonak sem, ahogy láttuk

    Kb ez volt az álláspont akkor

    Én még akkor meg fórumozgattam, nemhogy írás de olvasás szintjén se, de én is 2005-2008 ig követtem a leglázasabb szinten az F1-et. Aztán Kimi kiszállása óta nem érdekel annyira hiába jött vissza. Bár ahogy az itt kommentelők számából és az ismerőseimtől hallottakból(mindegyik csak: f1? régen néztem de már nem érdekel) következtetek másokat se érdekel már annyira. Nem is tudom erre mi lehet a magyarázat, hiszen nem unalmasabb ma sem mint mondjuk 2008ban.

    Az Alonso-s témáról: nem is emlékeztem erre a zsarolós részre, tényleg nem érte meg neki pattogni, de így sem panaszkodhat a karrierjére, 2 cím, nagy elismertség és kb végtelen sok pénz az amit elért.

  61. Kepano: Nyilván Vettel is hülye, meg a csapatnál is csak hülye mérnökök dolgoznak.

    Milyen hülye? Ha Kimi is tudott volna 15-öt menni,akkor miért nem tette meg?Azt sejtette,hogy kerékcsere készül,mert rákérdezett,hogy menjen e.
    Mindegy.Tudtam,hogy ez lesz a vége.Nagyon sajnálom,hogy tönkrement a jó kapcsolatuk,mert ez látszik sajnos.Úgy tűnik,akik világbajnoki címért mennek,azokra ez a sors vár.:(

  62. Saba: A technika mindenhol bejátszik. Bottas alatt is elfüstölt már egy merci motor. Mondjuk Hamiltontól még egy-két ilyen vak hétvége és belefér Vettelnél néhány turbó csere is.

    Majd meglátjuk… Hami is azt hitte tavaly, hogy majd nem számít egy-két büntetés…

  63. M.Innocenti: Nekem semmi bajom Maxival és örülök ha jól szerepel, viszont a holland szurkolók annyira tenyérbe mászóan nagy arccal szurkolnak neki, hogy sokszor perverz örömmel tölt el, mikor Ric így a semmiből megveri Elég benézni a nemzetközi fórumokra, ott ugyanez a sírás megy vele kapcsolatban is. Csak nálunk ő valahogy nem túl népszerű.

    Tavaly amikor olyan volt az rb, hogy bárhonnan be tudott vetődni a másik mellé, ill. cikázhatott kedvére, akkor gyűltek a fanjai. Meghát ő lett az f1 megmentője. Most, hogy eddig az rb nem alkalmas ilyen manőverekre, eltűnt Max különlegessé is, ezzel együtt a követői is.

  64. guide:
    Vettelnek az a bűne,hogy futott két 15-ös kört?Most komolyan!Ki a fene gondolta,hogy ennyire gyors lesz,még ő sem!A 1.15,238 volt a futam leggyorsabbja,amíg Perez fel nem rakta a végén a friss gumikat.Szomorú itt egyesek hozzáállása.

    Nyilván Vettel is hülye, meg a csapatnál is csak hülye mérnökök dolgoznak. 😀

  65. félbe maradt egy mondatom, de mindegy is, kezd hatással lenni rám is a töbség mentális ereje, le is lépek nekem holnap kicsit többbet kell autóznom mint ami alónak jutott ma

    további jó szórakozást

    Ba Ricky:
    mit csavarok, 13 polbol indulás

    boldog életed lehet, nincsenek gondok, lehet neked van igazad, minek bonyolítani, amit egyszerűen is végig lehet csinálni.

  66. Vettelnek az a bűne,hogy futott két 15-ös kört?Most komolyan!Ki a fene gondolta,hogy ennyire gyors lesz,még ő sem!A 1.15,238 volt a futam leggyorsabbja,amíg Perez fel nem rakta a végén a friss gumikat.Szomorú itt egyesek hozzáállása.

  67. Wolverine: Azért nem vagyok benne biztos hogy csak emiatt ment el a Mekitől. Bár már csak homályosan emlékszem, de asszem az eset után Ron Dennis Hamitont baszta le amiért nem tartotta magát a megbeszéltekhez. Talán még valami kiabálásról is pletykáltak.

    azokban az években (06-07-08) alakult ki a Formula/Motorsportal közösség, és akkoriban gyakorlatilag naponta 20-22 órában egy néhány száz fős csapat megosztotta a gondolatait. Nem tudom, hányan vannak még itt abból az első csapatból, de néhány embert boldogan láttam itt. Akkoriban futamok után olyan szintű elemzések mentek, hogy stintenként, és guminként, meg voltak mindenféle elképesztő arcok, akik valahonnan folyamatosan tolták, hogy milyen légterelő hol változott, fotók, videók, és minden. És volt a csapatban, aki fejből tolta, hogy 1985-ben melyik futamon kivel történt hasonló eset :)) szóval volt néhány durván fanatikus arc…

    Na ez a csapat kábé megállapodott abban, hogy Alonso 2007-es szezonját illetően a valóságot sosem fogjuk teljesen tudni, de az a több ezer cikk, meg minden, ami akkor erről szólt, azt tette leghihetőbb verzióvá, hogy Alonso felbaszta magát, amiért Dennis a saját újonc kedvencét ugyanolyan bánásmódban részesítette, mint őt, és az új gyerek meg dobogón kezdte a pályafutását, és a 6. futamát életében megnyerte, Alonso meg megőrült az idegtől 🙂

    A Hungaroringen megtörtént a robbanás, Dennis ultimátot adott Alonsonak, aki megzsarolta Dennist, miközben a háttérben ugyanakkor ment az ipari kémkedés iszonyú csúnyán. Na a zsarolást állítólag nem kellett volna, mert Dennis minden hülyesége ellenére egyrészt akkor éppen egy VB aspiráns McLaren főnöke volt, plusz hát kapcsolatrendszerben Alonso nagypálya, de Dennissel nem ugyanaz a liga ugye. És akkor így kellett Flavio-hoz hazamenekülni néhány évre. Páran akkor még azt is biztosra állították, hogy az volt az egyetlen útvonal akkor Alonso számára, hogy egyáltalán maradhasson a sportban, de én ezt sosem hittem el, akkor sem.

    Az viszont 10 évvel később azt hiszem elmondható, hogy ezekben az években, szerintem egészen a Ferrari végéig, Alonso valamit nagyon másképp csinált a csapatain belül, mint a többi élmenő, de ahogy Schumacher ‘különútja’ legendás sikert eredményezett, Alonsoé totális kudarcot, és olyan, mintha a McLarennél most vezekelne, vagy nem tudom, de rossz nézni….

    Persze tetézve mindez azzal, hogy év végén már nem csak Dennis utazott rá, hanem az egész FIA a kémbotrány miatt de la Rosával együtt, ami önmagában is nagyon kellemetlen lett volna, de miközben épp Dennisből ellenséget csináltál, az nem nagyon fér(t) bele még egy Alonsonak sem, ahogy láttuk

    Kb ez volt az álláspont akkor 🙂

  68. frontember: szerintem a 2008-as vb címe is ráment, és úgy már picit aránytalanul nagy önszopatásnak tűnik. Főleg, hogy 2007 után konkrétan 3 évet menekültként töltött, közben részt vett a crashgate-ben, szóval a fél karrierje meg néhány cím ottmaradt 2007-ben, nem biztos, hogy megérte…

    Azért nem vagyok benne biztos hogy csak emiatt ment el a Mekitől. Bár már csak homályosan emlékszem, de asszem az eset után Ron Dennis Hamitont baszta le amiért nem tartotta magát a megbeszéltekhez. Talán még valami kiabálásról is pletykáltak.

  69. best100:
    7

    Konkrètan mèg utol se èrtèk Buttonèkat de màr *** lassú volt…el is buktàk az előnyüket..

    Most kockáztam ki. A 27. körben érték utol Buttont. A uszodánál még Button mögött volt, a rascass kanyarban pedig már mindkét ferrari előtte volt. Kimi ezt megelőző körei: 24.: 1.17.269 25.: 1.17.236 26.: 1.17.938 27.: 1.17.801