Olasz Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 10:30-12:00
2. szabadedzésPéntek 14:30-16:00
3. szabadedzésSzombat 12:00-13:00
IdőmérőSzombat 15:00-16:00
FutamVasárnap 14:00

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Go.Michael: Egészen hihetetlen pár pilóta meddig elmegy a csapattal szemben. Én megértem pl. Alonso frusztrációját, bizonyított bajnok, baromi jó pilóta, és a honda elüldözi-ellehetetleníti a jövőjét. De amit a csapat irányába mutat, saját maga alatt vágjam a fát, és már a többi csapat is pedezgeti hogy ilyen pilóta nem épp az álmuk. Max detto, csak épp az 1 futamgyőzelmén kívül semmit se tett az asztalra és még a tojáshéj is rajta van. Tehetséges pilóta és bosszantó ez a rengeteg műszaki hiba, de könyörgöm, elég távol áll attól hogy követelőzzön. Tehetség-ígéret, de másik oldalról az apjával egy időzített bomba. Nem éppen építő jellegű a közeg a jövőjére nézve. De egy példát mondjak, 2006 Suzuka, ferrari elfüstölt – oda a vb cím, Schumi bement a boxba és vigasztalta a szerelőket. Neki egyébként az átlagnál is sokkal jobb volt a kapcsolata a szerelőkkel illetve csapattal. Verstappen a jövő nagy bajnoka lehet, csak legyen türelemmel és néha számoljon el tízig mielőtt kinyitja a száját.

    Alonso-nal csak-csak visszanyal ez a fagyi ugy latszik. Sajnalom mert hianyzik az elmezonybol, illetve nem hiszem, hogy olyan szar ember volna, egyszeruen csak van mas pilota, akivel biztosabban egyutt lehet mukodni es teljesitmenyben sem jelent akkora minuszt.

    Max azert 1 mas sztori, szerintem kicsit fel van fujva ez az egesz a szemelyisegevel kapcsolatban (persze meglatjuk hogy fejlodik tovabb), illetve az apja az, aki keveri a kartyat inkabb.

  2. Mesélj még…
    Nehéz volt nem végig követni, ha forma- nézz valaki. 😀

    Go.Michael: Értem, akkor tárcsázni kellene a renault vezetők számát és pontosítani hogy Alonso amúgy egy jó kedélyű barátságos fickó, akinek a töke tele van a honda erőforrással, innen az indulat. ? Végig követtem Alo pályafutását, nem véletlenül van ebben a helyzetben, és nem véletlenül nem mer rá befizetni a merci se. (amit egyébként rohadtul sajnálok) Semmi baj nincs vele, ő egy temperamentumos ürge, akinél ha klappol minden akkor mámor van, de ha sűrűsödnek a fellegek akkor isten ments. A mondandón pedig erről szólt, ő egy ilyen pilóta, akit sokan szeretnek vagy sem a személyisége miatt. Verstappen egy másik tészta, Schumacher pedig főleg.

  3. ann23: Pontosítanék. Alonso a McLaren, tehát a csapat irányába teljesen pozitívakat nyilatkozik, állandóan dicséri őket, kiáll mellettük és jól is dolgoznak együtt. Ő csak és kizárólag a Hondát kritizálja. Nem ugyanaz a kettő.

    Értem, akkor tárcsázni kellene a renault vezetők számát és pontosítani hogy Alonso amúgy egy jó kedélyű barátságos fickó, akinek a töke tele van a honda erőforrással, innen az indulat. 😀 Végig követtem Alo pályafutását, nem véletlenül van ebben a helyzetben, és nem véletlenül nem mer rá befizetni a merci se. (amit egyébként rohadtul sajnálok) Semmi baj nincs vele, ő egy temperamentumos ürge, akinél ha klappol minden akkor mámor van, de ha sűrűsödnek a fellegek akkor isten ments. A mondandón pedig erről szólt, ő egy ilyen pilóta, akit sokan szeretnek vagy sem a személyisége miatt. Verstappen egy másik tészta, Schumacher pedig főleg.

  4. ann23: Pontosítanék. Alonso a McLaren, tehát a csapat irányába teljesen pozitívakat nyilatkozik, állandóan dicséri őket, kiáll mellettük és jól is dolgoznak együtt. Ő csak és kizárólag a Hondát kritizálja. Nem ugyanaz a kettő.

    Hát azért a versenymérnöke sem lennék szívesen, amilyen hangnemben szkott vele is beszélni. Másrészt pedig a honda a csapat része.

  5. Zasalamel: Azért ne hasonlítsuk egy 40 éves rutinos, szarrá nyert bajnokot egy bizonyítani vágyó, energikus kölyökkel.
    Sumi se volt egy szent, Senna pl pofán vágta, vagy bunyózni akart Coultharddal és még sorolnám….

    Félre beszélsz, itt most a téma, hogy ki sz*rik a saját fészkébe és ki nem. Sosem fogom elfelejteni Domenicali szavait: Schumi az EGYETLEN olyan versenyzője volt, aki soha nem kritizálta nyílvánosan a csapatát. Ha valami gebasz volt, azt a csapaton belül beszélték meg és nem a rádióban.

  6. Go.Michael: Egészen hihetetlen pár pilóta meddig elmegy a csapattal szemben. Én megértem pl. Alonso frusztrációját, bizonyított bajnok, baromi jó pilóta, és a honda elüldözi-ellehetetleníti a jövőjét. De amit a csapat irányába mutat, saját maga alatt vágjam a fát, és már a többi csapat is pedezgeti hogy ilyen pilóta nem épp az álmuk. Max detto, csak épp az 1 futamgyőzelmén kívül semmit se tett az asztalra és még a tojáshéj is rajta van. Tehetséges pilóta és bosszantó ez a rengeteg műszaki hiba, de könyörgöm, elég távol áll attól hogy követelőzzön. Tehetség-ígéret, de másik oldalról az apjával egy időzített bomba. Nem éppen építő jellegű a közeg a jövőjére nézve. De egy példát mondjak, 2006 Suzuka, ferrari elfüstölt – oda a vb cím, Schumi bement a boxba és vigasztalta a szerelőket. Neki egyébként az átlagnál is sokkal jobb volt a kapcsolata a szerelőkkel illetve csapattal. Verstappen a jövő nagy bajnoka lehet, csak legyen türelemmel és néha számoljon el tízig mielőtt kinyitja a száját.

    Pontosítanék. Alonso a McLaren, tehát a csapat irányába teljesen pozitívakat nyilatkozik, állandóan dicséri őket, kiáll mellettük és jól is dolgoznak együtt. Ő csak és kizárólag a Hondát kritizálja. Nem ugyanaz a kettő.

  7. Go.Michael: Egészen hihetetlen pár pilóta meddig elmegy a csapattal szemben. Én megértem pl. Alonso frusztrációját, bizonyított bajnok, baromi jó pilóta, és a honda elüldözi-ellehetetleníti a jövőjét. De amit a csapat irányába mutat, saját maga alatt vágjam a fát, és már a többi csapat is pedezgeti hogy ilyen pilóta nem épp az álmuk. Max detto, csak épp az 1 futamgyőzelmén kívül semmit se tett az asztalra és még a tojáshéj is rajta van. Tehetséges pilóta és bosszantó ez a rengeteg műszaki hiba, de könyörgöm, elég távol áll attól hogy követelőzzön. Tehetség-ígéret, de másik oldalról az apjával egy időzített bomba. Nem éppen építő jellegű a közeg a jövőjére nézve. De egy példát mondjak, 2006 Suzuka, ferrari elfüstölt – oda a vb cím, Schumi bement a boxba és vigasztalta a szerelőket. Neki egyébként az átlagnál is sokkal jobb volt a kapcsolata a szerelőkkel illetve csapattal. Verstappen a jövő nagy bajnoka lehet, csak legyen türelemmel és néha számoljon el tízig mielőtt kinyitja a száját.

    Azért azt is vegyük figyelembe, hogy Sumi azzal a csapattal 5 vb címet és kb 70 győzelmet zsebelt be, nyilván könnyebb volt lenyelnie a 2006-os bukást, mint pl Alonak a 2012-es elveszett vb címet.

  8. M.Innocenti: Mondjuk a Merci meg az autón nem fejlesztett mostanában semmit, Barcelonára hoztak egy komoly aero csomagot, aztán a Red Bull ringen még került ez-az a kocsira, de azóta gyakorlatilag semmi. Mintha kezdenének átállni Allison tempójára

    Véleményem szerint és az utóbbi jó pár évről is lehetett olvasni, ez a turbó korszakos merci motor kegyetlen jó. Ezt erősítik évről-évre illetve futamról-futamra, zseniális technika, de hát készültek pár évet 14-es kezdetre. E mellett az aero csomag is bőven helyt áll. Talán idén abban a ferrari valamivel jobb, viszont motorerőben egyértelmű az előnyük. Allisont meg hagyjuk. 😀 Én nagyon sajnálom ami vele történt, de ebben a merciben ő csak egy a 100-1000 dolgozó közül.

  9. Go.Michael: Ez nem csoda, mintha még tartana a vakáció, merci hozott egy új motort, addig mi apró újításokat és mintha kivárásra játszanánk a póker asztalnál. A vak is látja hogy motorerőben már hátrányban vagyunk, eddig talán egy hajszállal jobb volt a merci de ez most nagyobb különbség. Lehetett volna szorosabb ez sokkal, csalóka ez a két, egyértelműen nem tudták belőni pénteken az autót szombaton meg lehetőség se volt rá. Kell az a motor, felesleges már halogatni. Nekem viszont nagyobb rejtély Kimi, hihetetlen küszködött az autóval, egyszer baromi jól vezet máskor meg egészen elképesztő… negatív értelemben. Bottas pedig mint egy hűséges kiskutya ott van Hamilton mögött. Marha nehéz ez így, szerencsére olyan pályán jönnek amik jobban fekszenek az autónak és remélhetőleg kettőzött erővel mehet a harc majd a merci duó ellen.

    Az egyetlen pozitívum a ferka szemszögéből nézve, hogy a két legkedvezőtlenebb pályán túl vannak. Szingapúrban erősen oda kell baszni egy kettős győzelemmel, ha akarnak még vmit a vb címmel.

  10. sztarvorsz: Pedig ez volt a helyzet, 2012-ben már bőven voltak bejátszások, és legalább ilyen technikai szopóágon volt mint manapság Max (nem kicsit több eredménnyel a háta mögött). De korábban sem volt sosem ez jellemző a pályán kívüli károgás- szájkarate stb. Schumacher-től, sőt pont a fegyelmezettség, csapatszellem, munkamoráll inkább. Ahogy Sennára is. Prost mondjuk legendás panaszkodó volt, pedig ő még korábban nyomta.

    Egészen hihetetlen pár pilóta meddig elmegy a csapattal szemben. Én megértem pl. Alonso frusztrációját, bizonyított bajnok, baromi jó pilóta, és a honda elüldözi-ellehetetleníti a jövőjét. De amit a csapat irányába mutat, saját maga alatt vágjam a fát, és már a többi csapat is pedezgeti hogy ilyen pilóta nem épp az álmuk. Max detto, csak épp az 1 futamgyőzelmén kívül semmit se tett az asztalra és még a tojáshéj is rajta van. Tehetséges pilóta és bosszantó ez a rengeteg műszaki hiba, de könyörgöm, elég távol áll attól hogy követelőzzön. Tehetség-ígéret, de másik oldalról az apjával egy időzített bomba. Nem éppen építő jellegű a közeg a jövőjére nézve. De egy példát mondjak, 2006 Suzuka, ferrari elfüstölt – oda a vb cím, Schumi bement a boxba és vigasztalta a szerelőket. Neki egyébként az átlagnál is sokkal jobb volt a kapcsolata a szerelőkkel illetve csapattal. Verstappen a jövő nagy bajnoka lehet, csak legyen türelemmel és néha számoljon el tízig mielőtt kinyitja a száját.

  11. Go.Michael: Ez nem csoda, mintha még tartana a vakáció, merci hozott egy új motort, addig mi apró újításokat és mintha kivárásra játszanánk a póker asztalnál. A vak is látja hogy motorerőben már hátrányban vagyunk, eddig talán egy hajszállal jobb volt a merci de ez most nagyobb különbség. Lehetett volna szorosabb ez sokkal, csalóka ez a két, egyértelműen nem tudták belőni pénteken az autót szombaton meg lehetőség se volt rá. Kell az a motor, felesleges már halogatni. Nekem viszont nagyobb rejtély Kimi, hihetetlen küszködött az autóval, egyszer baromi jól vezet máskor meg egészen elképesztő… negatív értelemben. Bottas pedig mint egy hűséges kiskutya ott van Hamilton mögött. Marha nehéz ez így, szerencsére olyan pályán jönnek amik jobban fekszenek az autónak és remélhetőleg kettőzött erővel mehet a harc majd a merci duó ellen.

    Mondjuk a Merci meg az autón nem fejlesztett mostanában semmit, Barcelonára hoztak egy komoly aero csomagot, aztán a Red Bull ringen még került ez-az a kocsira, de azóta gyakorlatilag semmi. Mintha kezdenének átállni Allison tempójára 😀

  12. Zasalamel:
    Marchionne azonnali fejlesztést követel a Ferrarinál, na hátha bevezeti a túlórázást az elnök.

    Ez nem csoda, mintha még tartana a vakáció, merci hozott egy új motort, addig mi apró újításokat és mintha kivárásra játszanánk a póker asztalnál. A vak is látja hogy motorerőben már hátrányban vagyunk, eddig talán egy hajszállal jobb volt a merci de ez most nagyobb különbség. Lehetett volna szorosabb ez sokkal, csalóka ez a két, egyértelműen nem tudták belőni pénteken az autót szombaton meg lehetőség se volt rá. Kell az a motor, felesleges már halogatni. Nekem viszont nagyobb rejtély Kimi, hihetetlen küszködött az autóval, egyszer baromi jól vezet máskor meg egészen elképesztő… negatív értelemben. Bottas pedig mint egy hűséges kiskutya ott van Hamilton mögött. Marha nehéz ez így, szerencsére olyan pályán jönnek amik jobban fekszenek az autónak és remélhetőleg kettőzött erővel mehet a harc majd a merci duó ellen.

  13. sztarvorsz: Pedig ez volt a helyzet, 2012-ben már bőven voltak bejátszások, és legalább ilyen technikai szopóágon volt mint manapság Max (nem kicsit több eredménnyel a háta mögött). De korábban sem volt sosem ez jellemző a pályán kívüli károgás- szájkarate stb. Schumacher-től, sőt pont a fegyelmezettség, csapatszellem, munkamoráll inkább. Ahogy Sennára is. Prost mondjuk legendás panaszkodó volt, pedig ő még korábban nyomta.

    Azért ne hasonlítsuk egy 40 éves rutinos, szarrá nyert bajnokot egy bizonyítani vágyó, energikus kölyökkel.
    Sumi se volt egy szent, Senna pl pofán vágta, vagy bunyózni akart Coultharddal és még sorolnám….

  14. Zasalamel: Ezt nem tudhatjuk, régen alig voltak rádióbejátszások, sőt… manapság már sokkalta több infot kapunk a versenyzőkről.

    Pedig ez volt a helyzet, 2012-ben már bőven voltak bejátszások, és legalább ilyen technikai szopóágon volt mint manapság Max (nem kicsit több eredménnyel a háta mögött). De korábban sem volt sosem ez jellemző a pályán kívüli károgás- szájkarate stb. Schumacher-től, sőt pont a fegyelmezettség, csapatszellem, munkamoráll inkább. Ahogy Sennára is. Prost mondjuk legendás panaszkodó volt, pedig ő még korábban nyomta.

  15. sztarvorsz: Szerintem jó részben Verstappen papa az, aki a kést szorongatja a Red Bull torkának ha kell, illetve irányítja a kölyök karrierjét, hiszen még gyerek. A srác meg még keresi önmagát, szerintem amúgy 1 intelligens srác, én nem mondanám arogánsank, kölyök még. Ha túlságosan elszáll azzal megfogja szívni, ahogy Horner is mondta, úgy kell alakítaní, oktatni a srácot, hogy közben ne írtsák ki a tüzet belőle.

    Ettől függetlenül egyetértek a mondandóddal, pl.: Schumachertől sosem lehetett károgást hallani a csapattal szemben (pl.: legutóbb 12-ben lett volna mire bőven), biztos, hogy ez is volt az egyik nagy erőssége.

    Ezt nem tudhatjuk, régen alig voltak rádióbejátszások, sőt… manapság már sokkalta több infot kapunk a versenyzőkről.

  16. frontember: Most nyilván viccelsz, amikor egy 4x világbajnok morgását egyenlővé teszed egy 19 éves 1szeres futamgyőztes fenyegetozesevel. Maradjunk annyiban, h mást engedhetnek meg maguknak.

    Szerintem jó részben Verstappen papa az, aki a kést szorongatja a Red Bull torkának ha kell, illetve irányítja a kölyök karrierjét, hiszen még gyerek. A srác meg még keresi önmagát, szerintem amúgy 1 intelligens srác, én nem mondanám arogánsank, kölyök még. Ha túlságosan elszáll azzal megfogja szívni, ahogy Horner is mondta, úgy kell alakítaní, oktatni a srácot, hogy közben ne írtsák ki a tüzet belőle.

    Ettől függetlenül egyetértek a mondandóddal, pl.: Schumachertől sosem lehetett károgást hallani a csapattal szemben (pl.: legutóbb 12-ben lett volna mire bőven), biztos, hogy ez is volt az egyik nagy erőssége.

  17. frontember: Nos, ha sem Hamilton, sem Verstappen helyzetét, a körülményeket, a “kellemetlenkedés” morális hátterét nem vesszük figyelembe, akkor valóban nem állja meg a helyét. Ha szándékkal nem akarod megérteni, akkor legyen, engem Verstappen közel sem érdekel annyira, hogy ennyit beszéljünk róla. Ha ez a szurkolóinak belefér, hogy fenyegeti meg zsarolja a csapatot, akkor legyen, srácok ?

    én nem szurkolok neki, csak úgy vagyok vele mint hamiltonnal, élvezet nézni h a pályán van. az olyan érveket amiket meg a hétvégén olvasok egynéhány embertől az szimplán nem állja meg a helyét, jelen esetben ez sem, h sohasem viselkedett még senki sem így, mert ott volt a példa h ez már mással is megtörtént. ettől függetlenül én is azt gondolom h fölösleges maga körül generálni a feszültséget ezekkel a nyilatkozatokkal

  18. F1890: hamilton az 5. versenyén nyilvánosan kellemetlen helyzetbe hozta a mclarent monacoban ahol kijelentette h csapatutasítás történt, és többet nem fog engedelmeskedni mindennek (ekkor az FIA felfüggesztett büntetéssel sújtotta a csapatot mert akkoriban nem volt megengedett a csapatutasítás, majd a hungaroringen történt rádiózás elegendő bizonyítékot szolgáltatott a szabályok megszegésének és ott már levonták a 15 pontot). tehát önmagában az, h soha senki nem csinált még ilyet a csapatával, főleg fiatalon, nem állja meg a helyét

    Másképpen viselkednek a pilóták,ha érzik,hogy világbajnokságot nyerhetnek.Akkor még a legjobb barátok is egymás torkának eshetnek.Az RB az idén esélytelen.Inkább úgy kellene felfognia,hogy inkább most történjen ez a sok szerencsétlenség,mint később,ha majd a bajnoki címért küzd.

  19. Sidious: De Vettelnek és Hamiltonnak nem is volt ennyire megbízhatatlan autója. Még 2014-ben is Vettel sokkal jobban állt a megbízhatósággal plusz akkor őmár 4x-es bajnok volt mégis többször kiakadt a rádión meg ki is használta az alkalmat és lelépett. Hamilton meg tavaly gyártotta az összeesküvéses elméleteket miután volt 1 motorhibája futamon meg 3 vagy 4 időmérőn. Az, hogy az embernek van néhány technikai gondja egy évben az rendben van, de ennyi probléma az már nem normális főleg akkor, ha emellett a csapattárs autója meg viszonylag működik. Szóval nem látok ebben semmi különöset. Verstappen autójának minősíthetetlen a megbízhatósága és nyilván nem fogják ezt örökké tűrni. Nem az 1. vagy a 2. probléma után kezdtek fenyegetőzni. 6 kiesés 13 futam alatt, ebből pedig 5 technikai jellegű. Ocon meg most mire lenne kiakadva? A Force India megy ahogy kell, az egyetlen problémát Perez egója jelenti a számára, de ezzel nyilván nem sok mindent tud csinálni, azon kívül, hogy beszól a rádión meg a közösségi médiában, amikor éppen megint összeérnek.

    Nincs igazad.
    Vettel feltűnően jámbor módon viselte 2014-ben a szerencsétlenségeit.Valószínűleg azért,mert már jóval korábban megbeszélték,hogy ha minden összejön neki a Ferrarinál,akkor elszerződik.Egyébként nem emlékszem egyetlen esetre sem,amikor nyilvánosan kijelentette volna,hogy ha nem kap ilyen vagy olyan autót az RB-től,akkor lelép.A színfalak mögött persze ez előfordulhatott,de azon ugye nem csámcsog az f1-es közönség és a csapat sem szégyenül meg a világ előtt.Nem túl udvarias,lovagias dolog 19 évesen Adrian Newey autóját “nem értékelni”,különösen akkor,ha ők hozták be a forma1-be.Maxnak hatalmas egója van,mondjuk ebbe belejátszott az apja is,meg a média hype. Szerintem kicsit nagyobb a magabiztossága,mint amennyit eddig letett az asztalra.De ez az én véleményem,a szerényebb embereket jobban értékelem.
    Mondjuk az a legviccesebb az egészben,hogy senki nem tudja megmondani előre,hogy jövőre kié lesz a legjobb autó!Tök felesleges “verni az asztalt”,lehet,hogy az ő ülése a legjobb.:)

  20. F1890: hamilton az 5. versenyén nyilvánosan kellemetlen helyzetbe hozta a mclarent monacoban ahol kijelentette h csapatutasítás történt, és többet nem fog engedelmeskedni mindennek (ekkor az FIA felfüggesztett büntetéssel sújtotta a csapatot mert akkoriban nem volt megengedett a csapatutasítás, majd a hungaroringen történt rádiózás elegendő bizonyítékot szolgáltatott a szabályok megszegésének és ott már levonták a 15 pontot). tehát önmagában az, h soha senki nem csinált még ilyet a csapatával, főleg fiatalon, nem állja meg a helyét

    Nos, ha sem Hamilton, sem Verstappen helyzetét, a körülményeket, a “kellemetlenkedés” morális hátterét nem vesszük figyelembe, akkor valóban nem állja meg a helyét. Ha szándékkal nem akarod megérteni, akkor legyen, engem Verstappen közel sem érdekel annyira, hogy ennyit beszéljünk róla. Ha ez a szurkolóinak belefér, hogy fenyegeti meg zsarolja a csapatot, akkor legyen, srácok 🙂

  21. frontember: Bizonyára emlékszel, hogy a sportág történetének legnagyobb kembotranya zajlott éppen, Alonso megzsarolta Dennist, hatalmas *** magy háború zajlott csapaton belül, és Hamilton is egyszer ingerültté vált, igen. Ne hasonlitsuk már össze a békeidőkben dolgozó Red Bullhoz, ahol a megbízhatóság a legnagyobb para. Nem uvoltoznek a csapat meetingen, nincs konkrétan két, egymással ellenséges csapat a csapaton belül, és VB cím esély sincs, mint Alonsoek esetében. Úgyhogy ez sajnos nem jó hasonlat. Hamilton egy végletekig kiélezett helyzetben egyszer beszólt, Verstappen pedig 2 hónapja pattog..

    hamilton az 5. versenyén nyilvánosan kellemetlen helyzetbe hozta a mclarent monacoban ahol kijelentette h csapatutasítás történt, és többet nem fog engedelmeskedni mindennek (ekkor az FIA felfüggesztett büntetéssel sújtotta a csapatot mert akkoriban nem volt megengedett a csapatutasítás, majd a hungaroringen történt rádiózás elegendő bizonyítékot szolgáltatott a szabályok megszegésének és ott már levonták a 15 pontot). tehát önmagában az, h soha senki nem csinált még ilyet a csapatával, főleg fiatalon, nem állja meg a helyét

  22. Sidious: De Vettelnek és Hamiltonnak nem is volt ennyire megbízhatatlan autója. Még 2014-ben is Vettel sokkal jobban állt a megbízhatósággal plusz akkor őmár 4x-es bajnok volt mégis többször kiakadt a rádión meg ki is használta az alkalmat és lelépett. Hamilton meg tavaly gyártotta az összeesküvéses elméleteket miután volt 1 motorhibája futamon meg 3 vagy 4 időmérőn. Az, hogy az embernek van néhány technikai gondja egy évben az rendben van, de ennyi probléma az már nem normális főleg akkor, ha emellett a csapattárs autója meg viszonylag működik. Szóval nem látok ebben semmi különöset. Verstappen autójának minősíthetetlen a megbízhatósága és nyilván nem fogják ezt örökké tűrni. Nem az 1. vagy a 2. probléma után kezdtek fenyegetőzni. 6 kiesés 13 futam alatt, ebből pedig 5 technikai jellegű. Ocon meg most mire lenne kiakadva? A Force India megy ahogy kell, az egyetlen problémát Perez egója jelenti a számára, de ezzel nyilván nem sok mindent tud csinálni, azon kívül, hogy beszól a rádión meg a közösségi médiában, amikor éppen megint összeérnek.

    Most nyilván viccelsz, amikor egy 4x világbajnok morgását egyenlővé teszed egy 19 éves 1szeres futamgyőztes fenyegetozesevel. Maradjunk annyiban, h mást engedhetnek meg maguknak.

  23. F1890: hamilton kb a 10. futamán küldte el az anyjába ron dennist a mclaren akkori tulajának kb 50%-t birtokló csapatvezetőt

    Bizonyára emlékszel, hogy a sportág történetének legnagyobb kembotranya zajlott éppen, Alonso megzsarolta Dennist, hatalmas *** magy háború zajlott csapaton belül, és Hamilton is egyszer ingerültté vált, igen. Ne hasonlitsuk már össze a békeidőkben dolgozó Red Bullhoz, ahol a megbízhatóság a legnagyobb para. Nem uvoltoznek a csapat meetingen, nincs konkrétan két, egymással ellenséges csapat a csapaton belül, és VB cím esély sincs, mint Alonsoek esetében. Úgyhogy ez sajnos nem jó hasonlat. Hamilton egy végletekig kiélezett helyzetben egyszer beszólt, Verstappen pedig 2 hónapja pattog..

  24. frontember: Igaz, amit leírsz, és van teljesítmény valóban. Mások is törtek-zúztak kolyokkent, a különbség csak annyi, hogy a karrierjük első pechszériájára közben/után se Vettel, se Hamilton nem kezdte el fenyegetni a csapatot, ugatott a motorszallitonak, egyik sem merészelt olyan durvasagokat mondani, hogy “élcsapat ilyet nem csinál”, sem olyat, hogy “elfogy a türelem”, nem éreztette egyik sem, hogy ő jobb, mint a csapat, Max pedig Spaban nem először nyomta ezt az ellenszenves gusztustalan dumát. Ennél mindegyik csodaújoncban több alatt, több türelem, több megértés, és főleg több csapat szellem volt. Ilyen arrogáns módon szerintem akkor sem lehet nyilatkozni,ha amúgy *** jó tényleg a gyerek, bár ahogy megy előre a szezon, egyre inkább úgy gondolom, hogy Ocon pl jobb, összességében. És kussban teszi a dolgát egy közép csapatban, és hálás a végtelenségig. Nem pampog, meg ultimátumot ad. Markonak…. :))) rá fog baszni erre a gyerek….

    hamilton kb a 10. futamán küldte el az anyjába ron dennist a mclaren akkori tulajának kb 50%-t birtokló csapatvezetőt

  25. frontember: Igaz, amit leírsz, és van teljesítmény valóban. Mások is törtek-zúztak kolyokkent, a különbség csak annyi, hogy a karrierjük első pechszériájára közben/után se Vettel, se Hamilton nem kezdte el fenyegetni a csapatot, ugatott a motorszallitonak, egyik sem merészelt olyan durvasagokat mondani, hogy “élcsapat ilyet nem csinál”, sem olyat, hogy “elfogy a türelem”, nem éreztette egyik sem, hogy ő jobb, mint a csapat, Max pedig Spaban nem először nyomta ezt az ellenszenves gusztustalan dumát. Ennél mindegyik csodaújoncban több alatt, több türelem, több megértés, és főleg több csapat szellem volt. Ilyen arrogáns módon szerintem akkor sem lehet nyilatkozni,ha amúgy *** jó tényleg a gyerek, bár ahogy megy előre a szezon, egyre inkább úgy gondolom, hogy Ocon pl jobb, összességében. És kussban teszi a dolgát egy közép csapatban, és hálás a végtelenségig. Nem pampog, meg ultimátumot ad. Markonak…. :))) rá fog baszni erre a gyerek….

    De Vettelnek és Hamiltonnak nem is volt ennyire megbízhatatlan autója. Még 2014-ben is Vettel sokkal jobban állt a megbízhatósággal plusz akkor ő már 4x-es bajnok volt mégis többször kiakadt a rádión meg ki is használta az alkalmat és lelépett. Hamilton meg tavaly gyártotta az összeesküvéses elméleteket miután volt 1 motorhibája futamon meg 3 vagy 4 időmérőn. Az, hogy az embernek van néhány technikai gondja egy évben az rendben van, de ennyi probléma az már nem normális főleg akkor, ha emellett a csapattárs autója meg viszonylag működik. Szóval nem látok ebben semmi különöset. Verstappen autójának minősíthetetlen a megbízhatósága és nyilván nem fogják ezt örökké tűrni. Nem az 1. vagy a 2. probléma után kezdtek fenyegetőzni. 6 kiesés 13 futam alatt, ebből pedig 5 technikai jellegű. Ocon meg most mire lenne kiakadva? A Force India megy ahogy kell, az egyetlen problémát Perez egója jelenti a számára, de ezzel nyilván nem sok mindent tud csinálni, azon kívül, hogy beszól a rádión meg a közösségi médiában, amikor éppen megint összeérnek.

  26. Így visszanézve a Verstappen incidenst, Max ezt túltolta, éretlen megmozdulás volt. Nekem ugyanaz a véleményem a sráccal kapcsolatban, ami tavaly is volt. Iszonyatosan bíztató tehetség, de túl korán érkezett meg a forma1-be, még be kell érnie – és lehet szükség lesz még jó pár évre ehhez. Neki ez az első x év kritikus, nagyon könnyen leírhatja magát. Mindenesetre bőven vannak nagyon bíztató villanásai is, a Merci is úgy tűnik vinné 19-ben – szerintem kb. addigra nőhet fel igazán a feladathoz, de ehhez jól kell reagálnia a nyomásra, meg kell erősödnie, leszegett fejjel dolgoznia kell. Ma volt mit ellesnie Ricsitől.

  27. Sidious: Te miről beszélsz? Barcelona Bottas hibája volt, ott rögtön két autót ütött ki egyszerre, de nyilván rajtnál van ilyen, ha hárman vannak egymás mellett, ezért is nem büntettek senkit. Ausztriában meg tönkrement a kuplung, ami eredményezte Verstappen nagyon gyenge rajtját, majd Kvyat torpedózott és kiütötte Alonsot, aki így kiütötte Verstappent. De Max elmondta a futam után, hogy tök mindegy volt az első kanyaros ütközés, mert így is úgyis ki kellett volna álljon a kuplung miatt. Bár a hozzászólásokból, ahogy látom neked úgyis hiába beszélek, mert te eldöntötted magadban, hogy Verstappen túlértékelt, nem gondolkodik, nincs mögötte teljesítmény stb stb gondolom valamelyik Ferrarisnak szurkolsz és maradtak benned tüskék tavalyról. De emlékezz rá, hogy 2010-ben még Vettelt is crash kidnek hívták aztán 2011-ben Hamilton vette át ezt a szerepet. Természetes dolog, hogy egy 18-19 éves versenyző nem tökéletes, elég baj is lenne, ha ebben a korban már hiba nélkül menne, mert az azt jelentené, hogy nem nehéz vezetni az autókat. De az eredmények egyáltalán nincsenek arányban azzal amennyi hibát eddig Verstappen elkövetett idén. Mert balesetek miatt nem vesztett többet 20 pontnál, viszont a technika miatt már jóval többet számold össze Bahreint, Kanadát, Bakut, Ausztriát, Belgiumot, hogy mennyi pont ment el. Sokszor 15-18, de Bakuban még az 1. hely is meglehetett volna ha Ricciardobol indulunk ki.

    Igaz, amit leírsz, és van teljesítmény valóban. Mások is törtek-zúztak kolyokkent, a különbség csak annyi, hogy a karrierjük első pechszériájára közben/után se Vettel, se Hamilton nem kezdte el fenyegetni a csapatot, ugatott a motorszallitonak, egyik sem merészelt olyan durvasagokat mondani, hogy “élcsapat ilyet nem csinál”, sem olyat, hogy “elfogy a türelem”, nem éreztette egyik sem, hogy ő jobb, mint a csapat, Max pedig Spaban nem először nyomta ezt az ellenszenves gusztustalan dumát. Ennél mindegyik csodaújoncban több alatt, több türelem, több megértés, és főleg több csapat szellem volt. Ilyen arrogáns módon szerintem akkor sem lehet nyilatkozni,ha amúgy *** jó tényleg a gyerek, bár ahogy megy előre a szezon, egyre inkább úgy gondolom, hogy Ocon pl jobb, összességében. És kussban teszi a dolgát egy közép csapatban, és hálás a végtelenségig. Nem pampog, meg ultimátumot ad. Markonak…. :))) rá fog baszni erre a gyerek….

  28. guide:
    Annyi düh,harag,keserűség van benne,hogy Alonso helyében én kihagynám 2018-at.Menjen el az Indybe vagy más sorozatba,esetleg pihenjen egy kicsit és ha van értelme jöjjön vissza 2019-ben.A 3 nagynál nincs hely,a Renault finoman visszautasította,a Honda túl gyenge.Egy közép csapathoz szerződni,ami ráadásul motort is csak partnerként kap,szerintem megalázó egy Alonso kaliberű versenyzőnek.

    Brown szerint Alonso nagyon valószínű, hogy marad ha Renaultra váltanak. A harag és a düh csak a Hondának szól, attól akar megszabadulni. Azt már elmondta 100x, hogy a csapatot szereti és az autóval elégedett, csak így, hogy nincs erő nem tudnak sok mindent csinálni, neki meg ez, hogy a Palmer és társai kerülik ki már harmadik éve nagyon kínos, főleg, ha azt nézzük, hogy már nincs sok ideje, tehát azt se mondhatja, hogy majd 5 év múlva biztos jó lesz, mert addigra már valószínűleg nem lesz itt. Viszont, ha a Mclaren szerezne egy normálisabb motort, akkor ha vb címet nem is szerezne, de az biztos, hogy sokkal méltóságteljesebben vonulhatna vissza. Három évnyi szenvedés után szerintem nagyon örülne annak is, ha újra dobogóra állna és nem azért kerülne képernyőre, mert megint el kell mondani, hogy mekkora sz*r a Honda vagy éppen azért, mert már féltávnál ki kell álljanak és jó poén, hogy leül egy kempingszékbe a pálya szélén, hanem azért, mert elérnek valami eredményt.

  29. Zasalamel: “Ígyisúgyis el kellett volna engednie…”, ez még nem magyarázat arra, h kapjon 20-30 secet a csapattársától. Igen, egy nagy nulla a “paripa” a 373 pontjával a 2 helyen, csak tudnám miért mindig a ferkát baszogatod, elvégre mercinek szurkolsz, továbbá a többi csapat a béka ***e alatt vannak.

    2-ből másodiknak lenni tényleg nagyszám. Taps!

  30. Kepano..: Kiminek így-is úgy-is el kellett volna engedni Vettelt. Kimi nem volt ma a toppon, de nem az ő teljesítménye a legnagyobb baj most gebééknél, hanem az, hogy újra lemaradnak a fejlesztési versenyben, mint a borravaló. Már most temetitek a vb-t, nem véletlenül. Egy nagy nulla az a “paripa”.

    “Ígyisúgyis el kellett volna engednie…”, ez még nem magyarázat arra, h kapjon 20-30 secet a csapattársától. Igen, egy nagy nulla a “paripa” a 373 pontjával a 2 helyen, csak tudnám miért mindig a ferkát baszogatod, elvégre mercinek szurkolsz, továbbá a többi csapat a béka ***e alatt vannak.

  31. Kepano..: Kiminek így-is úgy-is el kellett volna engedni Vettelt. Kimi nem volt ma a toppon, de nem az ő teljesítménye a legnagyobb baj most gebééknél, hanem az, hogy újra lemaradnak a fejlesztési versenyben, mint a borravaló. Már most temetitek a vb-t, nem véletlenül. Egy nagy nulla az a “paripa”.

    Nem mindegy neked,hogy a Ferrari milyen?
    Tudtommal Hamilton VBnek drukkolsz(bár paradox módon ezzel Kimi ellen is)?

  32. Zasalamel: Volna… de nem így lett és vettel behozta 3-nak, Kimi szépen elszórakozgatott Strollal meg Oconnal, akikkel vettel két kör alatt végzett.

    Kiminek így-is úgy-is el kellett volna engedni Vettelt. Kimi nem volt ma a toppon, de nem az ő teljesítménye a legnagyobb baj most gebééknél, hanem az, hogy újra lemaradnak a fejlesztési versenyben, mint a borravaló. Már most temetitek a vb-t, nem véletlenül. Egy nagy nulla az a “paripa”.

  33. guide:
    Annyi düh,harag,keserűség van benne,hogy Alonso helyében én kihagynám 2018-at.Menjen el az Indybe vagy más sorozatba,esetleg pihenjen egy kicsit és ha van értelme jöjjön vissza 2019-ben.A 3 nagynál nincs hely,a Renault finoman visszautasította,a Honda túl gyenge.Egy közép csapathoz szerződni,ami ráadásul motort is csak partnerként kap,szerintem megalázó egy Alonso kaliberű versenyzőnek.

    Akár vissza is vonulhatna. Ez már mindenkinek kellemetlen.

  34. Kepano..: Az RB-k büntetése nélkül Vettel sem ugrált volna a dobogón. Gratula Ferrarinak a fejlesztési versenyben mutatott zseniális teljesítményhez! Hazai pályán így kikapni…

    Volna… de nem így lett és vettel behozta 3-nak, Kimi szépen elszórakozgatott Strollal meg Oconnal, akikkel vettel két kör alatt végzett.

  35. Annyi düh,harag,keserűség van benne,hogy Alonso helyében én kihagynám 2018-at.Menjen el az Indybe vagy más sorozatba,esetleg pihenjen egy kicsit és ha van értelme jöjjön vissza 2019-ben.A 3 nagynál nincs hely,a Renault finoman visszautasította,a Honda túl gyenge.Egy közép csapathoz szerződni,ami ráadásul motort is csak partnerként kap,szerintem megalázó egy Alonso kaliberű versenyzőnek.

  36. Kepano..: Bizonyos mértékben érthető a frusztráció, de ezt kezelni kell. Kimi soha egy rossz szót nem mondott a McLarenre vagy a Mercire anno, pedig jóval pechesebb volt. Nem, ő leszegett fejjel versenyzett és el is verte a csapattársait a technikai hibák ellenére.

    A rádiózásra pedig csak azt tudom mondani, hogy Maxikának még bőven van hová fejlődni, igenis hasznos információk azok, hogy hol gyorsabb nálad a csapattársad. Az is baj, hogy nem igazán gondolkodik verseny közben, csak a pozíciókra figyel, holott néha okosabb engedni, vagy kicsit beosztani a technikát. Ez még Maldonadónak is ment, azt a bizonyos győzelmét nagyban annak köszönheti, hogy tudta, mikor kellett higgadtan menni, és saját magára koncentrálni. Verstappen Silverstoneban is inkább leállt csatázni Vettellel már-már sportszerűtlenül csak azért, hogy maga mögött tartsa, holott alapjáraton közük sem volt egymás versenyéhez.

    Kimi is volt amikor kiakadt és mondjuk olyat nyilatkozott, hogy lóf*szt sem ér, hogy ő jól megy és gyors az autó, ha nem tudják befejezni a versenyt. Plusz nem egyszer hallottuk már őt is, hogy burkoltan elküldi a versenymérnökét melegebb éghajlatra. Ugye tudom mit csinálok, nem kell minden szektorban figyelmeztetni, hagyj békén stb Az meg, hogy elverte a csapattársát, persze egyrészt nyilván Coulthard nem volt az ő szintjén, Montoyával meg már kiegyenlítettebbek voltak a technikai hibák, plusz a kolumbiai ki is hagyott néhány versenyt 2005-ben miután motocrossozás közben teniszezett. Szóval nehezen összehasonlítható ez a mostani Red Bullos párossal. Itt már 1 műszaki hiba is dönthetne a végső eredményen, most meg jelenleg úgy állunk, hogy Verstappennek 6 kiesése volt Ricciardonak meg 2

  37. Nando: Ehh kár, hogy Maxika még messze van ettől a szinttől.. ?

    mért is? hol voltak ennyi évesen a többiek? mellesleg az elméleted megdőlt, de most átpártoltál az eredményekre. de jó h elvárod h bizonyítson eredményekben maxi ha folyamatosan kiesik a csapattársa elől. amit kell azt megteszi, kvalin veri a csapattársat, futamokon előtte van. arról nem tehet h lerohad az autó

  38. Sidious: Ez most olyan mintha azt mondanád, hogy Ricciardonak felesleges volt bevetődnie több versenyző mellé is, mert megelőzhette volna őket biztonságosabban is a DRS-el.. ? Azért versenyzők, hogy ha kínálkozik egy alkalom, akkor éljenek vele és ne veszítsenek felesleges időt lassabb autók mögött. Nem azért ütköztek össze, mert szűk a kanyar, hanem mert Massa elfékezte magát és nekiment a Red Bullnak. Verstappennél már olyan ez, hogy ha van rajta sapka az a baj, ha nincs akkor meg az. Teljesen mindegy, hogy ő üt ki valakit vagy őt ütik ki, mindig lesznek olyanok akik elmondják, hogy még éretlen, tapasztalatlan, túl agresszív stb

    Ricciardo, azért vetődött be mert hatalmas volt a tempó különbség és friss szuperlágyon volt, plusz ő a dobogóért ment, míg max a középmezőnyben kavírnyászott a Massa manővernél, a verseny meg nem az első körökben dől el, semmit nem veszített volna, ha a síkán után próbálkozik be.

  39. Nando: Pontosan erről beszélek, túlságosan erőszakos, nem elég megfontolt, ebből következően van még mit csiszolni a vezetési szokásain, szerintem. Piszok gyors, de ez már nem a véletlen műve, hogy ő koccan az egyik legtöbbet a mezőnyben !

    ehh, szegény senna, szegény schumacher.

  40. frontember: Nem az ő hibája volt, de az nyilván nem véletlen, hogy neki a többiekhez képest többszörösen sok koccanásos esete van. Mások kompenzálnak, vagy legalább próbálnak, amikor a másik a hülye, Max minden esetben ütközik. Legalábbis fura

    Pontosan erről beszélek, túlságosan erőszakos, nem elég megfontolt, ebből következően van még mit csiszolni a vezetési szokásain, szerintem. Piszok gyors, de ez már nem a véletlen műve, hogy ő koccan az egyik legtöbbet a mezőnyben !

  41. Nando: Az gond, hogy nála nem először fordul elő, hogy necces egy manőver, túlságosan erőszakos és most ennek a levét itta meg, maga a vezetési stílusa még mindig nincs letisztulva, ez majd idővel változik, de szerintem nem elég megfontolt, Massa ellen amikor a verseny elején járunk nem kellett volna rögtön belemenni és látva az RB tempóját fölösleges volt kívülről bekockáztatni a szűk sikánban.

    Ez most olyan mintha azt mondanád, hogy Ricciardonak felesleges volt bevetődnie több versenyző mellé is, mert megelőzhette volna őket biztonságosabban is a DRS-el.. 😀 Azért versenyzők, hogy ha kínálkozik egy alkalom, akkor éljenek vele és ne veszítsenek felesleges időt lassabb autók mögött. Nem azért ütköztek össze, mert szűk a kanyar, hanem mert Massa elfékezte magát és nekiment a Red Bullnak. Verstappennél már olyan ez, hogy ha van rajta sapka az a baj, ha nincs akkor meg az. Teljesen mindegy, hogy ő üt ki valakit vagy őt ütik ki, mindig lesznek olyanok akik elmondják, hogy még éretlen, tapasztalatlan, túl agresszív stb

  42. frontember: 4 műszaki hibája volt, és két karambolja emlékeim szerint, ami mindkettő ázó hibája volt.Hagyjuk már ezt a “mindig megszívja” dolgot.

    Te miről beszélsz? Barcelona Bottas hibája volt, ott rögtön két autót ütött ki egyszerre, de nyilván rajtnál van ilyen, ha hárman vannak egymás mellett, ezért is nem büntettek senkit. Ausztriában meg tönkrement a kuplung, ami eredményezte Verstappen nagyon gyenge rajtját, majd Kvyat torpedózott és kiütötte Alonsot, aki így kiütötte Verstappent. De Max elmondta a futam után, hogy tök mindegy volt az első kanyaros ütközés, mert így is úgyis ki kellett volna álljon a kuplung miatt. Bár a hozzászólásokból, ahogy látom neked úgyis hiába beszélek, mert te eldöntötted magadban, hogy Verstappen túlértékelt, nem gondolkodik, nincs mögötte teljesítmény stb stb gondolom valamelyik Ferrarisnak szurkolsz és maradtak benned tüskék tavalyról. De emlékezz rá, hogy 2010-ben még Vettelt is crash kidnek hívták aztán 2011-ben Hamilton vette át ezt a szerepet. Természetes dolog, hogy egy 18-19 éves versenyző nem tökéletes, elég baj is lenne, ha ebben a korban már hiba nélkül menne, mert az azt jelentené, hogy nem nehéz vezetni az autókat. De az eredmények egyáltalán nincsenek arányban azzal amennyi hibát eddig Verstappen elkövetett idén. Mert balesetek miatt nem vesztett többet 20 pontnál, viszont a technika miatt már jóval többet számold össze Bahreint, Kanadát, Bakut, Ausztriát, Belgiumot, hogy mennyi pont ment el. Sokszor 15-18, de Bakuban még az 1. hely is meglehetett volna ha Ricciardobol indulunk ki.

  43. Sidious: Nem azért, de ebbe mi volt ész nélküli? külső íven már előrébb volt, de Massa elfékezte magát és nekiment. Ő kérjen bocsánatot, mert próbált előzni?

    Az gond, hogy nála nem először fordul elő, hogy necces egy manőver, túlságosan erőszakos és most ennek a levét itta meg, maga a vezetési stílusa még mindig nincs letisztulva, ez majd idővel változik, de szerintem nem elég megfontolt, Massa ellen amikor a verseny elején járunk nem kellett volna rögtön belemenni és látva az RB tempóját fölösleges volt kívülről bekockáztatni a szűk sikánban.

  44. Sidious: Nem azért, de ebbe mi volt ész nélküli? külső íven már előrébb volt, de Massa elfékezte magát és nekiment. Ő kérjen bocsánatot, mert próbált előzni?

    Nem az ő hibája volt, de az nyilván nem véletlen, hogy neki a többiekhez képest többszörösen sok koccanásos esete van. Mások kompenzálnak, vagy legalább próbálnak, amikor a másik a hülye, Max minden esetben ütközik. Legalábbis fura

  45. Sidious: Hát nem nagyon tudnak mért az asztalra csapni. Ennek a frusztrációnak nagyrészt ők az okai, mert olyan autót adtak neki amivel a versenyek felén kiesett. Ezekből a kiesésekből meg csak 1 volt ütközés miatt. Ma meg nem tudom mire gondolt a mérnök, amikor a verseny utolsó köreiben közölte Verstappennel, aki a 10. helyen autózott és kb fél percre volt Pereztől, hogy x kanyarban Ricciardo gyorsabb.. ? Hát ez azon a ponton milyen szempontból hasznos információ? Ha gyorsabban megy néhány tizeddel akkor is 10. lesz meg ha nem akkor is. Plusz nyilván miután megvolt az ütközés Massával és megint elment a verseny utána Maxnak már tök mindegy volt. Egyszerűen idén bármit csinál a futamokon valahogy, valamivel megfogja szívni.

    Bizonyos mértékben érthető a frusztráció, de ezt kezelni kell. Kimi soha egy rossz szót nem mondott a McLarenre vagy a Mercire anno, pedig jóval pechesebb volt. Nem, ő leszegett fejjel versenyzett és el is verte a csapattársait a technikai hibák ellenére.

    A rádiózásra pedig csak azt tudom mondani, hogy Maxikának még bőven van hová fejlődni, igenis hasznos információk azok, hogy hol gyorsabb nálad a csapattársad. Az is baj, hogy nem igazán gondolkodik verseny közben, csak a pozíciókra figyel, holott néha okosabb engedni, vagy kicsit beosztani a technikát. Ez még Maldonadónak is ment, azt a bizonyos győzelmét nagyban annak köszönheti, hogy tudta, mikor kellett higgadtan menni, és saját magára koncentrálni. Verstappen Silverstoneban is inkább leállt csatázni Vettellel már-már sportszerűtlenül csak azért, hogy maga mögött tartsa, holott alapjáraton közük sem volt egymás versenyéhez.

  46. Sidious: Hát nem nagyon tudnak mért az asztalra csapni. Ennek a frusztrációnak nagyrészt ők az okai, mert olyan autót adtak neki amivel a versenyek felén kiesett. Ezekből a kiesésekből meg csak 1 volt ütközés miatt. Ma meg nem tudom mire gondolt a mérnök, amikor a verseny utolsó köreiben közölte Verstappennel, aki a 10. helyen autózott és kb fél percre volt Pereztől, hogy x kanyarban Ricciardo gyorsabb.. ? Hát ez azon a ponton milyen szempontból hasznos információ? Ha gyorsabban megy néhány tizeddel akkor is 10. lesz meg ha nem akkor is. Plusz nyilván miután megvolt az ütközés Massával és megint elment a verseny utána Maxnak már tök mindegy volt. Egyszerűen idén bármit csinál a futamokon valahogy, valamivel megfogja szívni.

    4 műszaki hibája volt, és két karambolja emlékeim szerint, ami mindkettő ázó hibája volt. Hagyjuk már ezt a “mindig megszívja” dolgot.

  47. akik szerint verstappen nem kiemelkedő:
    kvalik tekintetében: 9-4 verstappennek, futamokon 6szor esett ki ricsi elől.
    értem én h ricsi szállítja az eredményeket, de ne állítsuk már be úgy a helyzetet mintha verstappennek csak az arca lenne nagy és nincs mögötte teljesítmény. elvégre hogyan is lehetne “teljesítmény” ha folyamatosan önhibán kívül esik ki a csapattársa elől, aki meg ugyebár célba ér. és ricsi is jó munkát végez, senki sem mondja h nem, de ez eléggé kifordított szituáció elemzés,sztem

  48. Nando: Ezt a mai futam hűen tükrözte van még mit tanulnia Maxikának. Hiába gyors, most is ész nélkül ment bele egy csatába és még pórul is járt !

    Nem azért, de ebbe mi volt ész nélküli? külső íven már előrébb volt, de Massa elfékezte magát és nekiment. Ő kérjen bocsánatot, mert próbált előzni?

  49. Kepano..: Ricci baromira alulértékelt. Nagyon erős képességekkel rendelkező, egyértelműen vb alkat pilóta.

    Ugyanezt gondolom. Verstappen a hatalmas média hiszti után lényegében nem nyújt egyáltalán kiemelkedőt. Volt néhány jó futama, volt 4 műszaki hibája, azonnal hiszteriazni kezdett, miközben Ricciardo rendre döbbenetes teljesítményt nyújt, mellette szimpatikus, kulturált, pokoli gyors. Verstappen pedig vagy nekimegy a másiknak, vagy ha a másik jön túl közel, akkor se megy arrébb, hanem pl ma 3 koccanásos esete volt, egyre rá is baszott nagyon. Ez nem eredmény, hanem ostobaság. Ricciardo viszont tényleg lenyűgöző, minden futamon gyakorlatilag hóba nélkül megy, elképesztően jó pilóta.

    A vége az kész, h Verstappen nyomja a self-marketinget, aztán amikor a nagy csapatok választanak, lesz Maxnal 2-3 vonzóbb lehetőség is.

  50. Kepano..: Én csodálom, hogy pont Markoék nem csaptak még az asztalra. Ők azért keményebbek szoktak lenni.

    Hát nem nagyon tudnak mért az asztalra csapni. Ennek a frusztrációnak nagyrészt ők az okai, mert olyan autót adtak neki amivel a versenyek felén kiesett. Ezekből a kiesésekből meg csak 1 volt ütközés miatt. Ma meg nem tudom mire gondolt a mérnök, amikor a verseny utolsó köreiben közölte Verstappennel, aki a 10. helyen autózott és kb fél percre volt Pereztől, hogy x kanyarban Ricciardo gyorsabb.. 😀 Hát ez azon a ponton milyen szempontból hasznos információ? Ha gyorsabban megy néhány tizeddel akkor is 10. lesz meg ha nem akkor is. Plusz nyilván miután megvolt az ütközés Massával és megint elment a verseny utána Maxnak már tök mindegy volt. Egyszerűen idén bármit csinál a futamokon valahogy, valamivel megfogja szívni.

  51. continental:
    Egyébként egy évadnak van lélektana is,persze h Verstappen ennyi szívás után görcsösen akarja a jó eredményt,míg Ric nyugodt a kis bemákolt győzelmével,neki nincs miért stresszelnie.
    Max fiatal,ráér még nyerni,de pint a fiatalsága miatt dolgozza fel nehezen,h hiába ő a gyorsabb,ez nem mutatkozik meg eredményekben.

    Max mellett egyébként Strollon is látszódik még a rutintalanság, amikor ott ingázott az egyik lekörözött meki mögött, nem tudta h most előzze vagy mgé maradjon mögötte… rossz volt nézni

    Viszont Ocon bámulatos milyen gyorsan fejlődik, semmi bizonytalanság, végig egyenletes tempót diktált, nem esett kétségbe ha megelőzték. Biztos vagyok benne h egyszer eljön a nap, amikor Ocon-t kell legyőzni.

  52. Egyébként egy évadnak van lélektana is,persze h Verstappen ennyi szívás után görcsösen akarja a jó eredményt,míg Ric nyugodt a kis bemákolt győzelmével,neki nincs miért stresszelnie.
    Max fiatal,ráér még nyerni,de pint a fiatalsága miatt dolgozza fel nehezen,h hiába ő a gyorsabb,ez nem mutatkozik meg eredményekben.

  53. Stonefly: Ő eléri lehet minden siker nélkül azt amit Alonso legalább vb cimek után. Kvázi ezt a stilust nem fogja dijjazni sok csapat, de nem is bánom, akiben nincs alázat azt nem tudom értékelni az élet semelyik területén.

    Én csodálom, hogy pont Markoék nem csaptak még az asztalra. Ők azért keményebbek szoktak lenni.

  54. sztarvorsz:
    Ez a kármentésről szólt a Ferrarinál, bár elképesztő előnyben volt a Merci. Bottas az elején átment mindenkin mint kés a vajon, ráesett Hamra aztán behúzta a kéziféket – mi lett volna ha nyomják is a gázt ?

    A másik ami még durva, mikor Kimi a rajt után megelőzte Bottast, de már az utolsó kanyar előtt visszaelőzte bottas. Elképesztő előnyben van a merci a motorok terén, nekem hiába mondja Paberto, h nincs nagy különbség.

  55. Feltűnően nagy a barátság is a két csapat között.

    Bogyi007:
    Kezdem azt hinni hogy a Liberty Media belenyúlt a dolgokba és a monzai futam előtt Lewis nem dominált mert az nem lett volna jó az üzletnek ha éppen a Ferrari hazai futama előtt lettek volna a sárga földbe paszírozva. Mondjuk így sem rózsásabb a kép…

  56. Gratula Oconnak, remélem továbbra is hozza ezt a szintet, mert a legjobb újoncnak tartom egész szezonban. Kár, hogy az FI nem csapott hamarabb az asztalra, mert akár már dobogón is állhatott volna Perez szarságai nélkül. Remélem minél előbb ütőképes autót kap maga alá, részemről szívesen látnám a ferrariban.

  57. Kepano..:
    Maxi gyors, de nem túl okos, és semmi alázat nincs benne. Érdekes volt, amikor rádión közölték vele, hogy Ricci hol gyorsabb, és hol tudna javulna, és konkrétan leszarta. Túl nagy az arc, pedig semmitől sem jobb a már az F1-ből kikopott Maldonádónál, aki legalább önerőből tudott nyerni. Addig oké, amíg ő ***skedik a pályán, de ha már vele teszik, akkor sír, mint egy csecsemő. Az arca is túl nagy, pedig kurvára szerencsés, hogy már 20 alatt egy élcsapat autójában ülhet, még ha az most nem is feltétlenül a legjobb.

    Ő eléri lehet minden siker nélkül azt amit Alonso legalább vb cimek után. Kvázi ezt a stilust nem fogja dijjazni sok csapat, de nem is bánom, akiben nincs alázat azt nem tudom értékelni az élet semelyik területén.

  58. Kezdem azt hinni hogy a Liberty Media belenyúlt a dolgokba és a monzai futam előtt Lewis nem dominált mert az nem lett volna jó az üzletnek ha éppen a Ferrari hazai futama előtt lettek volna a sárga földbe paszírozva. Mondjuk így sem rózsásabb a kép…

    Stonefly:
    Én is azt gondolom spa-ban visszafogottan ment Hamilton. Kár űraútózni a mercedest, év elején pariból indultak, mindenki oda jutott a munkájával ahova, és nincs még vége korántsem az évnek.