Amerikai Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.



A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 17:00-18:30
2. szabadedzésPéntek 21:00-22:30
3. szabadedzésSzombat 18:00-19:00
IdőmérőSzombat 23:00-00:00
FutamVasárnap 21:00

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. 1. Én jól elszórakoztam a hozzászólásokat olvasgatva 😁
    Nem vagyok érzékeny lelkű

    2. Használj reklámblokkolót azt sem tudtam hogy itt ilyen reklámok vannak
    Igaz nem is érdekelnének

    Mobilon Samsung böngésző arra lehet reklámblokkolót rakni

    frontember:
    1. Amióta ez az új oldal elindult, ilyen színvonaltalan beszélgetés még nem volt itt. Oktalan frocsoges oda-vissza arról, hogy ki tudott csak űrhajóval nyerni, rasszista hangulatú beszólások (***, swarz), igazi szégyen, tenyleg.
    2. Ezek a kellemes szcientológus hirdetések ideiglenes pénzzavar és kényszer miatt vannak, vagy hosszabb távon is várhatóak? ertem,h kell a pénz, de gondoltam, visszajelzek, hogy nekem nem fér bele, hogy gusztustalan, agresszív, egyháznak álcázott üzleti alapú, kirekesztő, zsaroló erőszakszervezetek jelen legyenek ott, ahol én vagyok.Nem tudom, kinek a döntése volt, de ahogy Betyarsereg hirdetéseket, ugy a szcientologiat meg a hit gyülekezetet sem szívesen látnék itt rendszeresen, ha ez számít. Köszi.

  2. T.L.G:
    Azért ez akkoriban nem volt ilyen egyértelmű. Emlékszem, amikor 2012-ben ezt bejelntették, a fórum kb. 50%-a elmondta pénzéhes embernek Hamiltont, aki az egész karrierjét feláldozta a nagyobb fizetésért, és további 30-40% akarta zártosztályra küldeni, vagy szídta az aktuális menedzsmentjét.

    Utólag persze már tudjuk, hogy akkor kiváló taktikai érzékkel egy remek döntést hozott. Még ha ezt sokan nem is akarják beismerni 🙂

    Itt a fórumon nem tudtuk, h egy jaguar 2.0 lesz e belőle, de utólag visszanézve a színfalak mögött szerintem elég jó oddsaik voltak. Ahogy Rosberg mondta anno, mindegy mivan a pályán, mert ő látja mi folyik a gyárban – az új érára / erőforrásra gyúrtak ezerrel. Brawn pályafutásából sokat láttam, de ritkán emlékszem arra, h annyira optimista lett volna bármikor, mint akkoriban. Persze így is biztos volt benne rizikó, illetve azt nem lehetett tudni, hogy még 4 év múlva sem érik be őket. A McLaren ezzel együtt meg financiális problémákkal küzdött, elvesztette a gyári hátteret. Szóval szerintem a hátteret ismerve nem volt olyan nehéz meghozni ezt a döntést Ham részéről, bárhogy is, kétségkív jól döntött.

  3. Megnezve a futam veget megint, Verstappennek meg a buntetessel egyutt is majdnem meglett a 3. hely, Kimi ugyanis nagyon elvette az utolso 2 kanyarra miutan megelozték. +5 sec buntetessel egyutt is +1 sec Verstappen lemaradasa Raikkonenhez kepest. Az lett volna meg a szep…

  4. Go.Michael: Az első kérdésed gondolom költői akart lenni. 🙂 Másodikra válaszolva, ha előbb reagálnak és mondjuk nem 2 körrel a futam vége előtt. Vettel kiállását is későinek gondoltam és épp befért Max elé, párban jöttek mint a gyorsvonat,1,5-2 mp-el gyorsabbak voltak mindenkinél, főleg Seb, zárójelben jegyzem meg így is elkapták volna a finnt, mert látni nincs önbizalma-lendülete, de lett volna valamelyest esélye védekezni. Máskor a ferrari ilyen taktikai hiba végett mindennek el van hordva.

    Szerintem a Mercedes most csak azert nincs hibaztatva mert 0 darab Bottas szurkolo van.

    Egyebkent a Finn a verseny semelyik szakaszaban sem volt gyors, tokmindegy milyen gumin ment. Van szerzodese a jovo evre is, de ha nem javul, szerintem a karrierjenek is annyi mert a kis csapatnak sem fog kelleni olyan pilota aki koronkent 5 tizedet hagy benne. Koronkent 5 tized az aranyat er, plane a kozepmezonyben.

  5. Paberto: Mit lehet tenni Bottassal ha lassu? Hogyan tudta volna segiteni a csapat?

    Az első kérdésed gondolom költői akart lenni. 🙂 Másodikra válaszolva, ha előbb reagálnak és mondjuk nem 2 körrel a futam vége előtt. Vettel kiállását is későinek gondoltam és épp befért Max elé, párban jöttek mint a gyorsvonat, 1,5-2 mp-el gyorsabbak voltak mindenkinél, főleg Seb, zárójelben jegyzem meg így is elkapták volna a finnt, mert látni nincs önbizalma-lendülete, de lett volna valamelyest esélye védekezni. Máskor a ferrari ilyen taktikai hiba végett mindennek el van hordva.

  6. frontember:
    1. Amióta ez az új oldal elindult, ilyen színvonaltalan beszélgetés még nem volt itt. Oktalan frocsoges oda-vissza arról, hogy ki tudott csak űrhajóval nyerni, rasszista hangulatú beszólások (***, swarz), igazi szégyen, tenyleg.
    2. Ezek a kellemes szcientológus hirdetések ideiglenes pénzzavar és kényszer miatt vannak, vagy hosszabb távon is várhatóak? ertem,h kell a pénz, de gondoltam, visszajelzek, hogy nekem nem fér bele, hogy gusztustalan, agresszív, egyháznak álcázott üzleti alapú, kirekesztő, zsaroló erőszakszervezetek jelen legyenek ott, ahol én vagyok.Nem tudom, kinek a döntése volt, de ahogy Betyarsereg hirdetéseket, ugy a szcientologiat meg a hit gyülekezetet sem szívesen látnék itt rendszeresen, ha ez számít. Köszi.

    ADblock es nincs tobb reklam. Youtube-ra ugyanez.

  7. frontember:
    1. Amióta ez az új oldal elindult, ilyen színvonaltalan beszélgetés még nem volt itt. Oktalan frocsoges oda-vissza arról, hogy ki tudott csak űrhajóval nyerni, rasszista hangulatú beszólások (***, swarz), igazi szégyen, tenyleg.
    2. Ezek a kellemes szcientológus hirdetések ideiglenes pénzzavar és kényszer miatt vannak, vagy hosszabb távon is várhatóak? ertem,h kell a pénz, de gondoltam, visszajelzek, hogy nekem nem fér bele, hogy gusztustalan, agresszív, egyháznak álcázott üzleti alapú, kirekesztő, zsaroló erőszakszervezetek jelen legyenek ott, ahol én vagyok.Nem tudom, kinek a döntése volt, de ahogy Betyarsereg hirdetéseket, ugy a szcientologiat meg a hit gyülekezetet sem szívesen látnék itt rendszeresen, ha ez számít. Köszi.

    a gugli hirdetések személyre szólóan történnek(gugli algoritmus alapán).tehát nem mi választjuk ki hogy mi kerüljön oda. (adblock és a probléma meg van oldva) az oldal fenntartásához elengedhetetlen, hogy legalább a fixköltséget önmagától kitermelje ezen hirdetések, pénzt meg nem akartunk eddig sem beszedni senkitől.

  8. Go.Michael:
    Azt hiszem a csapat szempontjából a maximumot kihozták ebből a hétvégéből, kettős dobogó, ennél több nem volt benne, nagyon erős a Hamilton-merci kombó austinban.
    A pontokat pedig kár számolgatni, mert ez a vb cím az elmúlt 3 de inkább szingapúr-maláj nagydíjon úszott el, ahol egyértelműen győzelmi esélyeink voltak és a red bull is verte a mercit. Tényleg nagy kár, mert egy nagyon izgalmas szezonhajrá lett meg nem írott.
    Vettel testbeszéde mindent elárul, a vak is látja hogy elengedte … Kimi teljesítménye pedig ide-oda, 10 futamra jut egy pazar versenyzés, de nagyon szimpatikus az a “baráti” viszony közöttük és ma jól ment a finn. Meg lehet nézni a fényesre polírozott Ham-Bottas duót, nagy ívbe tojtak mi van a finnel… no mind1 is, elég rendesen elfogyott fejben Kovalainen honfitársa.

    Viszont a legnagyobb “poén” számomra, nevezzük annak, hogy Allison vehette át a trófeát… hát komolyan mondom nála nagyobb pojácát.. 🙂 Ezekből a képsorokból kell erőt meríteni és még keményebben dolgozni, a csapat adott a sikerhez!

    Mit lehet tenni Bottassal ha lassu? Hogyan tudta volna segiteni a csapat?

  9. 1. Amióta ez az új oldal elindult, ilyen színvonaltalan beszélgetés még nem volt itt. Oktalan frocsoges oda-vissza arról, hogy ki tudott csak űrhajóval nyerni, rasszista hangulatú beszólások (***, swarz), igazi szégyen, tenyleg.
    2. Ezek a kellemes szcientológus hirdetések ideiglenes pénzzavar és kényszer miatt vannak, vagy hosszabb távon is várhatóak? ertem,h kell a pénz, de gondoltam, visszajelzek, hogy nekem nem fér bele, hogy gusztustalan, agresszív, egyháznak álcázott üzleti alapú, kirekesztő, zsaroló erőszakszervezetek jelen legyenek ott, ahol én vagyok. Nem tudom, kinek a döntése volt, de ahogy Betyarsereg hirdetéseket, ugy a szcientologiat meg a hit gyülekezetet sem szívesen látnék itt rendszeresen, ha ez számít. Köszi.

  10. Azt hiszem a csapat szempontjából a maximumot kihozták ebből a hétvégéből, kettős dobogó, ennél több nem volt benne, nagyon erős a Hamilton-merci kombó austinban.
    A pontokat pedig kár számolgatni, mert ez a vb cím az elmúlt 3 de inkább szingapúr-maláj nagydíjon úszott el, ahol egyértelműen győzelmi esélyeink voltak és a red bull is verte a mercit. Tényleg nagy kár, mert egy nagyon izgalmas szezonhajrá lett meg nem írott.
    Vettel testbeszéde mindent elárul, a vak is látja hogy elengedte … Kimi teljesítménye pedig ide-oda, 10 futamra jut egy pazar versenyzés, de nagyon szimpatikus az a “baráti” viszony közöttük és ma jól ment a finn. Meg lehet nézni a fényesre polírozott Ham-Bottas duót, nagy ívbe tojtak mi van a finnel… no mind1 is, elég rendesen elfogyott fejben Kovalainen honfitársa.

    Viszont a legnagyobb “poén” számomra, nevezzük annak, hogy Allison vehette át a trófeát… hát komolyan mondom nála nagyobb pojácát.. 🙂 Ezekből a képsorokból kell erőt meríteni és még keményebben dolgozni, a csapat adott a sikerhez!

  11. Kepano..: Rossi tényleg öreg már, de anno a Ducatin öregedett meg 80 mp alatt. Szóval most már helytálló, hogy öreg, ahhoz képest jól is megy, de már a Ducatis blama óta ezzel mosdatják, és akkor nem a korával volt a gond. Ha kicsit is képben lennél az ottani dolgokkal, akkor tudnád. Így nem érdemes idekeverni azt, mert fingod sincs a dolgokról.

    Na görgettem!Milyen blama?
    Tudod mi a blama?Az,hogy Pedrosat minden évben elveri valamelyik aktuális csapattársa!😀
    Amúgy a Kimis mosdatásra még mindíg nem kaptam választ!

  12. kimi-sebfan: Ja 3 év alatt 3 pole!😀
    Same!

    En kerek elnezest hogy Hamilton akkor is tud pole-t es gyozelmet szerezni amikor nincs alatta VB eselyes auto sem, urhajorol nem is beszelve. Lehet nem rossz pilota esetleg?

    2009:
    Pole – 4
    Win – 2

    2010:
    Pole – 1
    Win – 3

    2011:
    Pole – 1
    Win – 3

    2012:
    Pole – 7
    Win – 4
    Bar ez VB eselyes auto lett volna ha nem esik ki hatszor…

    2013:
    Pole – 5
    Win – 1

  13. Zasalamel: Bogyi, Vettel körönként 1-1,5 seccel gyorsabb volt Kiminél és volt kettejük közt 2 sec különbség Bottas megelőzése után, volt hátra 8-7 kör, szted Kimi halott gumikkal kivédte volna vettelt elengedés nélkül?

    Gondolkozz már egy picit, ezzel az elengedéssel elérték azt h Verstappen ne zárkózzon fel azonnal Kimire. Magyarul időt spóroltak meg.

    És ha Vettel bevédi Kimit? Akkor pláne nem zárkózott volna fel rá Verstappen. 😀
    Igen, nyilván csupa szívjóságból vettek el pozíciót Kimitől, ez roppant logikus. Anyám borogass!

  14. Paberto: Megegyszer csak hogy te is megertsd. A Ferrari “dontte el” hogy milyen motor legyen. A Mercedes az eredeti 4 hengeres szabalyra keszult.

    Ezt mikor álmodtad? Rohadtul nem így volt! Renault volt a leghangosabb meg a Merci! A Ferrari csak annyit szeretett volna elérni, hogy ne legyen sor4 érthető okokból!

  15. guide:
    Elégedett vagyok a mai futammal.Kimi végre felállhatott a dobogóra,nagyszerűen ment!
    Vettel megtett mindent,de sajna a pénteki versenyszimuláció hiánya meglátszott a köridőkön,nagyon gyorsan elkoptak a gumijai.Szerencse,hogy a szuper lágy viszonylag jól működött.Szép volt,amíg tartott,de ma bebizonyosodott,hogy Hamilton és a Mercedese ellen nincs már semmi esély.Bottas előtt kell végezni az összetettben,most már egyedül ez a cél.

    A Merci ellen nincs esély!☺
    Ha kb.egál lenne a két autó,a rajt után csak a ***ét látta volna Ham Vettelnek!

  16. Bogyi007:
    Itt maga a Ferrari hozzáállása miatt van a gondunk sokaknak. Igaz Kimi semmivel nem volna előrébb (egyébként de mivel éppen Verstappen van közel hozzá a pontversenyben) Mindegy lett volna hogy 69 vagy 66 pont lett volna a különbség mivel 75 pont szerezhető maximálisan ami egy futamon a 6. helyet jelenti. Ennyit kell elérni minimum Lewisnak 3 azaz három futam alatt miközben Sebnek mindhárom futamot szintén minimum még kellene nyernie. Ez képtelenség egyértelműen.

    Hagyni kellett volna Kimit a második helyen, mert így sokadjára is annyit mutatott a Ferrari hogy Kimi SOHA DE TÉNYLEG SOHA nem érhet be Vettel előtt. Köszönjük meg Maxikának hogy a versenygőz miatt ez az elvett második hely végül nem egy negyedik helyezésben mutatkozott meg..

    Bogyi, Vettel körönként 1-1,5 seccel gyorsabb volt Kiminél és volt kettejük közt 2 sec különbség Bottas megelőzése után, volt hátra 8-7 kör, szted Kimi halott gumikkal kivédte volna vettelt elengedés nélkül?

    Gondolkozz már egy picit, ezzel az elengedéssel elérték azt h Verstappen ne zárkózzon fel azonnal Kimire. Magyarul időt spóroltak meg.

  17. Kepano..: Befújt diffúzort alkalmazott a Toyota a Williams és az FI is.
    Egyébként meg ilyenek a technikai sportok. Jó autó nélkül nincs győzelem. Vagy szerinted a kapszulafejű Zsigulival nyerte a címeit?

    Kapszulafajű!😀😀😀Az milyen?
    Kimit a barátom rókaképűnek hívja,de egyik se érdekel,én a nőket szeretem!

  18. Elégedett vagyok a mai futammal.Kimi végre felállhatott a dobogóra,nagyszerűen ment!
    Vettel megtett mindent,de sajna a pénteki versenyszimuláció hiánya meglátszott a köridőkön,nagyon gyorsan elkoptak a gumijai.Szerencse,hogy a szuper lágy viszonylag jól működött.Szép volt,amíg tartott,de ma bebizonyosodott,hogy Hamilton és a Mercedese ellen nincs már semmi esély.Bottas előtt kell végezni az összetettben,most már egyedül ez a cél.

  19. Itt maga a Ferrari hozzáállása miatt van a gondunk sokaknak. Igaz Kimi semmivel nem volna előrébb (egyébként de mivel éppen Verstappen van közel hozzá a pontversenyben) Mindegy lett volna hogy 69 vagy 66 pont lett volna a különbség mivel 75 pont szerezhető maximálisan ami egy futamon a 6. helyet jelenti. Ennyit kell elérni minimum Lewisnak 3 azaz három futam alatt miközben Sebnek mindhárom futamot szintén minimum még kellene nyernie. Ez képtelenség egyértelműen.

    Hagyni kellett volna Kimit a második helyen, mert így sokadjára is annyit mutatott a Ferrari hogy Kimi SOHA DE TÉNYLEG SOHA nem érhet be Vettel előtt. Köszönjük meg Maxikának hogy a versenygőz miatt ez az elvett második hely végül nem egy negyedik helyezésben mutatkozott meg..

    KIMI AND THE RED POWER: Ha szerinted Vettelnek már teljesen felesleges az a 3 pont, akkor Kiminek mennyire? Teljesen mértékben le***ja. Futott egy nagyon erős versenyt, kettős dobogót értek el. Ez a lényeg. Jövőre újra megpróbálhatja, bár sajnos konstansan már nem képes Vettel szintjén lenni.

  20. Stonefly:
    A Mercedes szerette volna eltolni az új turbókorszak kezdetét, mondván hogy drága, és hogy a V8 teljesen praktikus még évekig. Lehurrogták a többiek, főleg a Renault. Azt hitték valószinű hogy a Mercedes nincs bevethető állapotban ezért akarnak halasztani, tévedtek.

    Valszeg még nem álltak teljesen készen a mercisek, belegondolni is hihetetlen milyen motorral rukkoltak volna elő 100% állapotban.

  21. A Mercedes szerette volna eltolni az új turbókorszak kezdetét, mondván hogy drága, és hogy a V8 teljesen praktikus még évekig. Lehurrogták a többiek, főleg a Renault. Azt hitték valószinű hogy a Mercedes nincs bevethető állapotban ezért akarnak halasztani, tévedtek.

  22. kimi-sebfan: Még jó hogy te nem!☺
    A P1 Racen azzal osztod Rossit,hogy a kora nem lehet kufogás,ittmeg Kimit azzal mosdatod,hogy már 38 éves!
    😀😀😀

    Rossi tényleg öreg már, de anno a Ducatin öregedett meg 80 mp alatt. Szóval most már helytálló, hogy öreg, ahhoz képest jól is megy, de már a Ducatis blama óta ezzel mosdatják, és akkor nem a korával volt a gond. Ha kicsit is képben lennél az ottani dolgokkal, akkor tudnád. Így nem érdemes idekeverni azt, mert fingod sincs a dolgokról.

  23. Kepano..: Én arról beszélek, hogy reális volt, hogy megnyeri az uccsó két futamot, mert kiegyenlítettek voltak az erőviszonyok.
    Jelenleg ott tartunk, hogy a Merci (legalábbis Hamiltonnal) bedarálja a Ferkát bármilyen körülmények között.

    Sztem pályafüggő, szingapúrban meg malájban meg Vettel darálta volna be Hamit.

  24. Kepano..: Nekünk nem magyarázta el Niki Lauda, hogy az új éra motorszabályait tulajdonképpen a Merci szabta meg. Tudatlanok voltunk. Hamilton nem.

    Megegyszer csak hogy te is megertsd. A Ferrari “dontte el” hogy milyen motor legyen. A Mercedes az eredeti 4 hengeres szabalyra keszult.

  25. T.L.G:
    Azért ez akkoriban nem volt ilyen egyértelmű. Emlékszem, amikor 2012-ben ezt bejelntették, a fórum kb. 50%-a elmondta pénzéhes embernek Hamiltont, aki az egész karrierjét feláldozta a nagyobb fizetésért, és további 30-40% akarta zártosztályra küldeni, vagy szídta az aktuális menedzsmentjét.

    Utólag persze már tudjuk, hogy akkor kiváló taktikai érzékkel egy remek döntést hozott. Még ha ezt sokan nem is akarják beismerni 🙂

    Szerintem Lauda elmagyarázta Hamiltonnak,hogy a Mercedes nem ugyanazt a motort fogja adni a Mclarennek,mint amit a gyári csapat fog használni.

  26. KIMI AND THE RED POWER: Reális esély? McLaren 1-2 volt Japánban amíg Alonso el nem dobta, majd 20 szerezhető pont ellenében volt 17 pont hátrány. Ez aztán baromi reális volt. Kisebb fajta csoda történt az utolsó 2 versenyen, tekintve, hogy Ham alatt a McLaren abban az évben 1x sem állt meg.

    Én arról beszélek, hogy reális volt, hogy megnyeri az uccsó két futamot, mert kiegyenlítettek voltak az erőviszonyok.
    Jelenleg ott tartunk, hogy a Merci (legalábbis Hamiltonnal) bedarálja a Ferkát bármilyen körülmények között.

  27. Kepano..: Nekünk nem magyarázta el Niki Lauda, hogy az új éra motorszabályait tulajdonképpen a Merci szabta meg. Tudatlanok voltunk. Hamilton nem.

    Azt tudom, hogy Hami mercis szerződését nagyrészt Brawn-nak köszönheti, aki még a mekis éveiben többször is felkereste és fűzte lewist h igazoljon át hozzájuk. Felvázolta Lewisnak h a merci hányadán áll a hibriddel és h mióta készülnek erre.

  28. Kepano..: Akkor reális esély volt még a vébére, még ha necces is volt. Most nem csak a ponthártáy a gond, hanem, hogy az év végére a Merci bedarálta a Ferrarit. Erőből már nem fog Vettel futamot nyerni idén.

    Reális esély? McLaren 1-2 volt Japánban amíg Alonso el nem dobta, majd 20 szerezhető pont ellenében volt 17 pont hátrány. Ez aztán baromi reális volt. Kisebb fajta csoda történt az utolsó 2 versenyen, tekintve, hogy Ham alatt a McLaren abban az évben 1x sem állt meg.

  29. T.L.G:
    Azért ez akkoriban nem volt ilyen egyértelmű. Emlékszem, amikor 2012-ben ezt bejelntették, a fórum kb. 50%-a elmondta pénzéhes embernek Hamiltont, aki az egész karrierjét feláldozta a nagyobb fizetésért, és további 30-40% akarta zártosztályra küldeni, vagy szídta az aktuális menedzsmentjét.

    Utólag persze már tudjuk, hogy akkor kiváló taktikai érzékkel egy remek döntést hozott. Még ha ezt sokan nem is akarják beismerni 🙂

    Nekünk nem magyarázta el Niki Lauda, hogy az új éra motorszabályait tulajdonképpen a Merci szabta meg. Tudatlanok voltunk. Hamilton nem.

  30. sztarvorsz: Vettel lépése tökösebb volt, persze nyert már előtte 4 címet szóval belefért a rizikó. Hamilton döntése meg racionális, okos volt, de teljesen egyértelmű volt, hogy a jövő siker csapata nem a leáldozófélben lévő McLaren, hanem a jó ideje az új érára készülő merci lesz. Nézd vissza Brawn, Toto, Rosberg stb. egyéb szakértők nyilatkozatait, milyen szinten voltak biztosak abban már 12 körül, hogy sikeresek lesznek.

    Ahogy a Mclaren is biztos volt a sikerben a Honda szereplésével.

  31. F1890: azért reálisnak nem mondanám. hamiltonnak 17 pont előnye volt 20 pont volt szerezhető. de a lényeg h bejött végül

    De kiegyenlítettek voltak az erőviszonyok. Anno Japánban eltaktikázták magukat, most Vettelt bedarálta Hamilton. Már két külön liga a két autó.

  32. Kepano..: Akkor reális esély volt még a vébére, még ha necces is volt. Most nem csak a ponthártáy a gond, hanem, hogy az év végére a Merci bedarálta a Ferrarit. Erőből már nem fog Vettel futamot nyerni idén.

    Ha szerinted Vettelnek már teljesen felesleges az a 3 pont, akkor Kiminek mennyire? Teljesen mértékben leszarja. Futott egy nagyon erős versenyt, kettős dobogót értek el. Ez a lényeg. Jövőre újra megpróbálhatja, bár sajnos konstansan már nem képes Vettel szintjén lenni.

  33. Paberto: A Mercedes 4 hengeres motort tervezett de a Ferrari keresere (mondvan nekik kozuk sincs a 4 hengeres motorokhoz) V6-ra valtoztattak a szabalyokat es eltolták meg 1 evvel az uj motorok bevezeteset hogy mindenkinek legyen ideje atallni. Ennyire lett a Mercedesre szabva…

    Ja és ezért fagyasztották be az előnyüket gyorsan?
    AHA!!!

  34. Kepano..: Akkor reális esély volt még a vébére, még ha necces is volt. Most nem csak a ponthártáy a gond, hanem, hogy az év végére a Merci bedarálta a Ferrarit. Erőből már nem fog Vettel futamot nyerni idén.

    azért reálisnak nem mondanám. hamiltonnak 17 pont előnye volt 20 pont volt szerezhető. de a lényeg h bejött végül

  35. Azért ez akkoriban nem volt ilyen egyértelmű. Emlékszem, amikor 2012-ben ezt bejelntették, a fórum kb. 50%-a elmondta pénzéhes embernek Hamiltont, aki az egész karrierjét feláldozta a nagyobb fizetésért, és további 30-40% akarta zártosztályra küldeni, vagy szídta az aktuális menedzsmentjét.

    Utólag persze már tudjuk, hogy akkor kiváló taktikai érzékkel egy remek döntést hozott. Még ha ezt sokan nem is akarják beismerni 🙂

    sztarvorsz: Vettel lépése tökösebb volt, persze nyert már előtte 4 címet szóval belefért a rizikó. Hamilton döntése meg racionális, okos volt, de teljesen egyértelmű volt, hogy a jövő siker csapata nem a leáldozófélben lévő McLaren, hanem a jó ideje az új érára készülő merci lesz. Nézd vissza Brawn, Toto, Rosberg stb. egyéb szakértők nyilatkozatait, milyen szinten voltak biztosak abban már 12 körül, hogy sikeresek lesznek.

  36. KIMI AND THE RED POWER: A Ferrari csapat ma tökéletesen működött. A boxfal a maximumot hozta ki ebből a versenyből. Fordítva Räikkönen is megkapta volna a 3 pontot, ahogy anno Japánban kirántották Massát a boxba teljesen indokolatlanul, csak azért, hogy Kimi 1(!) ponttal beljebb legyen. Úgyhogy gondolkozz mielőtt beszélsz.

    Akkor reális esély volt még a vébére, még ha necces is volt. Most nem csak a ponthártáy a gond, hanem, hogy az év végére a Merci bedarálta a Ferrarit. Erőből már nem fog Vettel futamot nyerni idén.

  37. Bogyi007:
    NEM!!! a ferrari csapat(???) miatt nem lett második ma (direkt írtam kisbetűvel és megkérdőjelezve)

    Kiminek most kéne a sisakot odabaszni a góré elé s azt mondani hogy dugják fel maguknak a plusz három pontjukat…

    A Ferrari csapat ma tökéletesen működött. A boxfal a maximumot hozta ki ebből a versenyből. Fordítva Räikkönen is megkapta volna a 3 pontot, ahogy anno Japánban kirántották Massát a boxba teljesen indokolatlanul, csak azért, hogy Kimi 1(!) ponttal beljebb legyen. Úgyhogy gondolkozz mielőtt beszélsz.

  38. Paberto: Megis hatrabb vegeztek a bajnoksagban 2012ben mint a Ferrari 2014ben. De ez mindegy. Most komolyan! Miben volt nagyobb kockazat? Atulni egy Mercedesbe ami meg semmit nem mutatott vagy egy Ferrariba ami meg tudjuk milyen eredmenyeket produkalt…

    sztem hamilton nem volt hülye, körbe járta a dolgokat. szóval valszeg tudta h kb a 3 motorgyártó hol áll akkoriban. mi nem láttunk bele és marhaságnak tűnt, de ő már akkoris azt mondta h csak gyári motorral lehet majd nyerni… úgyh ez a kockázat is olyan h kb egál.

  39. Bogyi007:
    NEM!!! a ferrari csapat(???) miatt nem lett második ma (direkt írtam kisbetűvel és megkérdőjelezve)

    Kiminek most kéne a sisakot odabaszni a góré elé s azt mondani hogy dugják fel maguknak a plusz három pontjukat…

    Es Kimi most mire menne azzal az extra 3 ponttal amiert a sisakot kene dobalni?

  40. kimi-sebfan: Ahonnan nem tudott volna menni,ha 3.lett volna a bajnokságba minimum.Alo lépett,ott volt a ziccer.2015-re is RB-s szerződése volt.Csak ezt sokan nem tudják felfogni!
    A Ferrarihoz akart menni,csak tudnám minek!☺
    Az,hogy kikapott Ricsardótól kit érdekel?Ham is kikapott Buttontól,na és?

    Tehát egy világbajnok és egy csapatújonc tök ugyanaz a kategória. 😀
    Ti vettelesek annyira szemellenzősek vagytok, hogy az hihetetlen.

  41. F1890: kb hasonló volt. a merci nyert önerőből futamot 2012-ben a ferrari meg nem, ráadásul két polet is szereztek.

    Megis hatrabb vegeztek a bajnoksagban 2012ben mint a Ferrari 2014ben. De ez mindegy. Most komolyan! Miben volt nagyobb kockazat? Atulni egy Mercedesbe ami meg semmit nem mutatott vagy egy Ferrariba ami meg tudjuk milyen eredmenyeket produkalt…

  42. Tpal: Azért ez így nem igaz. De ha már kell egy magas labda, akkor Hamilton egy bajnokesélyes autót hagyott el a Merci kedvéért, míg Vettel a Red Bulltól az első nehezebb szezon után, abban az évben nyeretlenül, a csapattársától kikapva távozott.

    Ahonnan nem tudott volna menni,ha 3.lett volna a bajnokságba minimum.Alo lépett,ott volt a ziccer.2015-re is RB-s szerződése volt.Csak ezt sokan nem tudják felfogni!
    A Ferrarihoz akart menni,csak tudnám minek!☺
    Az,hogy kikapott Ricsardótól kit érdekel?Ham is kikapott Buttontól,na és?

  43. Ericsson és Verstappen büntetését nem értettem. Máskor, máshol lehet ilyeneket tenni, de meg kell baszni itt őket, nehogy örülhessen a harmadik helynek a holland, a svéd pedig végre tudott csatázni a középmezőnnyel, 14. hely meglehetett volna szerintem nagy eséllyel, verve Magnussent, de talán Hartley-t és Strollt is. De nem, ki kell baszni az emberrel

  44. kimi-sebfan: Valahogy a Mercedestől nem tud elszakadni!Ők már erre az erara készültak,mivel rájuk lett szabva!

    A Mercedes 4 hengeres motort tervezett de a Ferrari keresere (mondvan nekik kozuk sincs a 4 hengeres motorokhoz) V6-ra valtoztattak a szabalyokat es eltolták meg 1 evvel az uj motorok bevezeteset hogy mindenkinek legyen ideje atallni. Ennyire lett a Mercedesre szabva…

  45. Bocsánat a tőlem szokatlan sok trágár megnyilvánulásért de kurvára pipa s mérges vagyok a Ferrari mint csapat miatt…

    Egy valaminek örülök hogy ígyis-úgyis TOVÁBBRA IS KIMI MARAD AZ UTOLSÓ VILÁGBAJNOKUK…

    EZT LEGALÁBB NEM VEHETIK EL TŐLE!!!

  46. Zasalamel: Így is úgyis megelőzte volna vettel, csak a középső szektorban kb 1 seccel gyorsabb volt mint Kimi. A kanyarban elment volna mellette.
    Azért nem húzott el, mert szélárnyékot adott Kiminek az egyenesben, hogy Verstappen ne tudja megelőzni.

    Pont az ilyen szarságok miatt utálom a vörös bandát. Remélem Kimi marad az uccsó bajnokuk örökre. 🙂

  47. Kepano..: Nos akkor szerinted mi értelme volt a helycserének? Mert a “Seb van mögötted” egyértelmű TO volt, már akkor, mikor még ott sem volt közvetlen mögötte.

    Megfordítom. Mi értelme lett volna Kiminek akármit is csinálni a gyorsabb Vettel ellen? Annyival jobb gumik voltak a német alatt, hogy Kiminek esélye sem volt. A rádió azért szólt, hogy még véletlenül se szórjon el időt Seb ellen és rántsa magára Verstappent. Egy újabb bizonyítéka kettejük kivételes csapatmunkájának. A Force India ugyanilyen szituációban kettős kiesést produkál…

  48. Paberto: Naaaa 🙂 A 2014-es Ferrari sokkal jobb volt mint a 2012-es Mercedes.

    Vettel lépése tökösebb volt, persze nyert már előtte 4 címet szóval belefért a rizikó. Hamilton döntése meg racionális, okos volt, de teljesen egyértelmű volt, hogy a jövő siker csapata nem a leáldozófélben lévő McLaren, hanem a jó ideje az új érára készülő merci lesz. Nézd vissza Brawn, Toto, Rosberg stb. egyéb szakértők nyilatkozatait, milyen szinten voltak biztosak abban már 12 körül, hogy sikeresek lesznek.

  49. Kepano..: Nos akkor szerinted mi értelme volt a helycserének? Mert a “Seb van mögötted” egyértelmű TO volt, már akkor, mikor még ott sem volt közvetlen mögötte.

    Így is úgyis megelőzte volna vettel, csak a középső szektorban kb 1 seccel gyorsabb volt mint Kimi. A kanyarban elment volna mellette.
    Azért nem húzott el, mert szélárnyékot adott Kiminek az egyenesben, hogy Verstappen ne tudja megelőzni.

  50. Tpal: Azért ez így nem igaz. De ha már kell egy magas labda, akkor Hamilton egy bajnokesélyes autót hagyott el a Merci kedvéért, míg Vettel a Red Bulltól az első nehezebb szezon után, abban az évben nyeretlenül, a csapattársától kikapva távozott.

    Mar lecsaptam a 445-os hsz-ben, koszonom.

  51. NEM!!! a ferrari csapat(???) miatt nem lett második ma (direkt írtam kisbetűvel és megkérdőjelezve)

    Kiminek most kéne a sisakot odabaszni a góré elé s azt mondani hogy dugják fel maguknak a plusz három pontjukat…

    Wolverine: Én úgy figyeltem meg hogy mind az első mind a második etapban jóval gyorsabb volt mint Vettel. Csak hát Vettel a rajt után első volt Kimi meg 6. ezért nem tudott ma előtte végezni.

  52. F1890: ígyis úgyis megelőzte volna sztem. értelmetlen lett volna csatáztatni őket. és mielőtt mondod h vettel nem húzott el, igen. nem ment el mert drs-t akart adni kiminek utolsó körben. ha meg elkezdenek csatázni max megelőzte volna biztosan kimit, így meg “sikerült” csak szabálytalanul

    Gondoltam, hogy csak blablára futja. Nem baj, tőled nem is vártam mást.

  53. Paberto: Naaaa 🙂 A 2014-es Ferrari jobb volt mint a 2012-es Mercedes.

    Azért ez így nem igaz. De ha már kell egy magas labda, akkor Hamilton egy bajnokesélyes autót hagyott el a Merci kedvéért, míg Vettel a Red Bulltól az első nehezebb szezon után, abban az évben nyeretlenül, a csapattársától kikapva távozott.

  54. Paberto: 2012 Szingapurban alairt abbol a McLarenbol amivel futamokat nyert es a VB-ert ment ahhoz a Mercedeshez ami akkoriban a Q3-ba sem nagyon tudott bejutni. Vettel vagy Raikkonen mikor tette ezt meg?

    Hamilton meg nem merne elmenni rallizni 2 évre, majd visszatérni egy gyenge középcsapattal.
    Muszáj dedóba nyomni?

  55. Kepano..: Nos akkor szerinted mi értelme volt a helycserének? Mert a “Seb van mögötted” egyértelmű TO volt, már akkor, mikor még ott sem volt közvetlen mögötte.

    ígyis úgyis megelőzte volna sztem. értelmetlen lett volna csatáztatni őket. és mielőtt mondod h vettel nem húzott el, igen. nem ment el mert drs-t akart adni kiminek utolsó körben. ha meg elkezdenek csatázni max megelőzte volna biztosan kimit, így meg “sikerült” csak szabálytalanul

  56. Bogyi007:
    Ja a legutolsó Drs zónában a korábbiakban ezt sem tudta megtenni…
    De mondom az egész elengedésnek nem volt értelme. 69 helyett így lett 66 pont a hátrány miközben 75 a szerezhető maximum. Minimum 2x nulláznia kellene Lewisnak és még akkor is lenne 16 pont amit le kellene dolgozni és persze mindhárom futamot Vettelnek kéne nyernie.

    Ez totálisan kizárt…

    Sajnáltam Kimit, de annyi szól az ilyen döntések mellett, hogy amig esély van matematikailag addig bármi történhet. Elég Schumi lábtörésére gondolni, vagy arra a helyzetre amibe most Monteiro van.

  57. F1890: nem lesz, már jópár hónapja lemondtam róla, nem is idegeskedem ezen :). mindig kell vmi szépet vmi jót látni az f1-ben. én nekem pedig tetszik h verstappen és ocon kezd oda oda ugatni a nagyoknak, verstappen már ott van, ocon meg csak elején tud beleszólni a játékba. sajnos az első 2 hely az lefutott

    Nos akkor szerinted mi értelme volt a helycserének? Mert a “Seb van mögötted” egyértelmű TO volt, már akkor, mikor még ott sem volt közvetlen mögötte.

  58. macska:
    Sajnos itt is az van, mint az élet sok más területén, hogy olyanok ülnek fontos döntéshozói pozíciókban, akiknek lehet, hogy a papírjuk megvan arról, hogy értenek hozzá, de logikusan gondolkodni nem tudnak.

    Az FIA szeretne látványos show-t csinálni, hogy legyen olyan igazi ámerikás a F1, a COTA-n adott a lelkes közönség, és van egy srác, aki mer fityiszt mutatni bárkinek, mer versenyezni, mer olyat tenni, ami miatt az emberek imádják. Mi ez, ha nem maga a show? És akkor közlik vele, hogy mehetsz lefelé, mertél versenyezni, azt itt nem szabad.

    Szerintem ez megin csak egy újabb olyan dolog, ami nem hat pozitívan a F1 hosszútávú jövőjére. Nem logikus döntés. Lehet, hogy kikockázva elhagyta Max a pályát, de kit érdekel ez az utolsó körben? Sokkal fontosabb szerintem, hogy van itt egy gyerek, aki valaki akar lenni, alkotni akar a pályán, és ez az, amiért imádjuk a Forma1-et. Nem a Bottas-Massa-Ericsson vonal miatt, akik csak úgy vannak tölteléknek, és örülnek, hogy ott lehetnek.

    Mennyire igazságtalan döntés! Amikor kiírták a büntetést, be is zártam a streamet. Kár volt ébren maradni ezért.

    Végre következetesek voltak! Ha van szabály, akkor tartsák be. Ennyi erővel Kimi is levághatta volna a pályát.

  59. Ja a legutolsó Drs zónában a korábbiakban ezt sem tudta megtenni…
    De mondom az egész elengedésnek nem volt értelme. 69 helyett így lett 66 pont a hátrány miközben 75 a szerezhető maximum. Minimum 2x nulláznia kellene Lewisnak és még akkor is lenne 16 pont amit le kellene dolgozni és persze mindhárom futamot Vettelnek kéne nyernie.

    Ez totálisan kizárt…

    Wolverine: Kimi ma összességében jobb volt mint Vettel szerintem, de a végén egyértelmű hogy csak azért nem szakadt el Vettel mert DRS-t akart adni Kiminek.