Ausztrál Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.



A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 14:00
2. szabadedzésPéntek 18:00
3. szabadedzésSzombat 15:00
IdőmérőSzombat 18:00
FutamVasárnap 18:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. chapman88: Van aki vezesse őket,na! 😀 😀
    Nincsenek tehetsègek a red bull programban vagy mi? Ha szerinted “taknyok” vezetik az autòt. A williams meg a saját csapdája a fizetős pilòtáival, kb erre is vártam tőlük. Azèrt Kubica megèrt volna egy versenyhètvègèt valamelyik sztár helyett. 😀

    Még beülhet akár idén is, ha Sirotkin sokat fogja így nyomni mint ezen időmérőn akkor fél évnél lehet nem lesz tovább a mezőny tagja 😀

  2. Csak most néztem meg a futamot, mert nem volt kedvem miatta felkelni, sok év óta először. Viszont bejött a tippem, ami az volt, hogy valamilyen taktikai húzással a Ferka fog nyerni, mint tavaly. Itt kb. lehetetlen előzni, szerintem Monaco-t meg a Ringet leszámítva Hami bárhol simán elment volna Vettel mellett. Ráadásul A Merci pechjére Bottas már tegnap kiesett a hátvédpozícióból, pedig sztm ott lett volna a 2. helyen 3-4 tizedre Hamitól. Sajnos a hétvége összképe alapján egyelőre a Vörösök a Bikákkal lesznek versenyben, nem a Mercivel. Ami viszont egyértelmű , hogy a Meki nem döntött rosszul a motorváltással. Baljós tesztek ide-oda, a két Torro-ból az egyikben meghalt a motor, a másik meg utolsó lett. Pedig a Torro általában jó kasznit csinál, és főleg év elején erősek szoktak lenni. Alo 5. helye is nagy mák, mert ha kiveszek minden mázlipozíciót belőle, akkor inkább 9. volt a reális, de ahogy ő is mondta, most már legalább küzdeni tudnak, nem kell nézni, ahogy az egyenesekben mindenki elmegy mellettük. Mégha egy ilyen előzéskiller pályáról is van szó.

  3. Jesszus látom megint Kimi miatt volt a nagy vita ! 😀 Szerintem egyáltalán nem kell csalódottnak lenni, úgy érzem és úgy láttam, hogy most Kimi nagyon akar jobb volt a tempója, mondhatni Vettelnek köze nem volt nemhogy az első, de még a második helyhez sem. Az elmúlt pár év alapján most kezdte legjobban az évét, ha a folytatásban legalább ezt a formát fenn tudja tartani és nem csak egy-egy futamokra villant tempót, akkor elég nagy az esélye, hogy legalább ő is be tud mákolni egy versenyt.

  4. Pontosan. Ha ez a mák nincs akkor Hamilton, Raikkonen, Vettel sorrendben futnak be és a Ferrarinak van 33 pontja.
    Így meg lett Vettel, Hamilton, Raikkonen sorrend és a Ferrarinak 40 pont. Ennyi a történet…

    Zasalamel: Továbbá azt sem értem mi változott volna, ha Kiminek közlik, h vettel még kint maradt? Nem befolyásolja az eredményt, mivel vettel tiszta körülmények között esélye nem volt Kimi elé visszajönnie. Kimi kapta a kedvező taktikát az elévágással, amire Hamiék gyorsan reagáltak is. Vettel megnyújtotta az etapját, várva a csodára h hátha történik valami és bejött, az ilyen eset 10-ből egyszer sikerül.

  5. Giulia:
    Kezd nevetséges lenni, hogy semmi sem jó. Kimi kapta a kedvező taktikát és rosszul jött ki a lépés. Nemcsak Kiminek, Hamiltonnak is. És abba belelátni dolgokat, hogy Kimi azt mondta, hogy “not really” és nem azt, hogy “no”, tényleg vicces…nem kell elemezni minden egyes szavát valakinek, mintha mind összesküvésről árulkodna kódolt nyelven. Lassan már Seb fizette le a Haast, hogy rontsák el a szerelők a kerékcseréket és olyan helyen parkoljanak le, hogy kelljen a VSC és akkor majd Seb kimegy kerékcserére és megnyeri a futamot. Konkrétan emlékszem, hogy tavaly Monacóban is a Kimisek váltig állították, hogy a Ferrari szándékosan szivatta le Kimit. Ha övé a taktikai előny, ha nem, mindig direkt szúrnak ki vele.

    Reménytelen küzdelem.

  6. Giulia:
    Kezd nevetséges lenni, hogy semmi sem jó. Kimi kapta a kedvező taktikát és rosszul jött ki a lépés. Nemcsak Kiminek, Hamiltonnak is. És abba belelátni dolgokat, hogy Kimi azt mondta, hogy “not really” és nem azt, hogy “no”, tényleg vicces…nem kell elemezni minden egyes szavát valakinek, mintha mind összesküvésről árulkodna kódolt nyelven. Lassan már Seb fizette le a Haast, hogy rontsák el a szerelők a kerékcseréket és olyan helyen parkoljanak le, hogy kelljen a VSC és akkor majd Seb kimegy kerékcserére és megnyeri a futamot. Konkrétan emlékszem, hogy tavaly Monacóban is a Kimisek váltig állították, hogy a Ferrari szándékosan szivatta le Kimit. Ha övé a taktikai előny, ha nem, mindig direkt szúrnak ki vele.

    lentebb én konkrét köridőkre lebontottam, mi miért alakult így. Kimaxolta a ferrari ezt a hétvégét, ha nekem valaki ez a sormintát mondja pénteken, biztos kinevetem. Egyébiránt ’10 óta rendszeresen arról szólt a fáma, hogy mennyire dilettáns a stratégiai csoport aki a taktikát összeállítja, sose mernek meglépni egy kínálkozó lehetőséget. Most hogy meglépték meg az van mindenki bajára, ellenfelek pedig nem tudnak veszíteni. Örök korforgás ez, én viszont boldog vagyok 1-3 bőven király eredmény most. 🙂

  7. Továbbra se értem ezt a Kimis huzavonátokat… Ha jobban rálép a gázra sem történik semmi. Tehát vegyünk már észre dolgokat:
    1: Ő is tud kommunikálni, miért nem kérdez, ha valami nem világos.
    2: Ne legyen már ennyire teszetosza, nyomja neki, azt cső. Ha valami szar, majd szólnak a boxból – mint ahogy ezt Hamilton például kérdés nélkül megtette (oké, kérdezte, de csak költőien, már nyomta is neki…)
    3: Ez az, ami miatt pláne nem értem a sírást: ha jobban nyomja mégis mi lett volna szerintetek? Hamilton elengedi majd? Ugyanúgy megragadt volna mögötte… És Vettel NEM Kimi elé jött közvetlen, hanem Hamilton elé, baszom… Ennyire nehéz gondolkodni néha?

  8. Giulia:
    Kezd nevetséges lenni, hogy semmi sem jó. Kimi kapta a kedvező taktikát és rosszul jött ki a lépés. Nemcsak Kiminek, Hamiltonnak is. És abba belelátni dolgokat, hogy Kimi azt mondta, hogy “not really” és nem azt, hogy “no”, tényleg vicces…nem kell elemezni minden egyes szavát valakinek, mintha mind összesküvésről árulkodna kódolt nyelven. Lassan már Seb fizette le a Haast, hogy rontsák el a szerelők a kerékcseréket és olyan helyen parkoljanak le, hogy kelljen a VSC és akkor majd Seb kimegy kerékcserére és megnyeri a futamot. Konkrétan emlékszem, hogy tavaly Monacóban is a Kimisek váltig állították, hogy a Ferrari szándékosan szivatta le Kimit. Ha övé a taktikai előny, ha nem, mindig direkt szúrnak ki vele.

    állították? szerintem ez még ugyanúgy állítás. HIszen ha mindegy az eredmény 1-2be jönnek be egymás után nem fut kint Vettel még jó pár kört és nem használja ki Vettel azt hogy jól bánik a gumikkal. Érdekes módon amikor előtte évben simán ragaszkodtak egymás mögött az egy kör különbséghez lásd német futam és még hozhatnánk plt. Itt meg csak konkrétan információról nem beszéltek tisztán. Nyilván mindig a másik fél a hülye és h meri felhánytorgatni tényleg süljön le az arca az emebrnek. Erre írták lent jómagam hogy nem azok részesültek ma a szerencsébe akik igazán megérdemelték volna a hétvége alapján. A not really és a not között van különbség, mire válaszolta de ha a magyart elolvasod még hozzátette azzal hogy megérti miért tette és nem rossz a fordítás mert Kultanak válaszolt aki egy finn sportújságíró és jó barátja. 😉

  9. Kezd nevetséges lenni, hogy semmi sem jó. Kimi kapta a kedvező taktikát és rosszul jött ki a lépés. Nemcsak Kiminek, Hamiltonnak is. És abba belelátni dolgokat, hogy Kimi azt mondta, hogy “not really” és nem azt, hogy “no”, tényleg vicces…nem kell elemezni minden egyes szavát valakinek, mintha mind összesküvésről árulkodna kódolt nyelven. Lassan már Seb fizette le a Haast, hogy rontsák el a szerelők a kerékcseréket és olyan helyen parkoljanak le, hogy kelljen a VSC és akkor majd Seb kimegy kerékcserére és megnyeri a futamot. Konkrétan emlékszem, hogy tavaly Monacóban is a Kimisek váltig állították, hogy a Ferrari szándékosan szivatta le Kimit. Ha övé a taktikai előny, ha nem, mindig direkt szúrnak ki vele.

  10. andrea1: A többet látok bele lehet, bár nekem inkább szokásos és ez a múltból fakad és jogosan, de már uncsi ez mára. meglátjuk mi lesz később vagy inkább ne akarjuk tudni, hosszú a szezon még. Q: Kimi, how surprised were you by Sebastian’s tactics because on the radio it sounded like you were pretty surprised?
    KR: Not really. The only thing I was surprised because we were talking on the radio that they didn’t let me know what he was doing…

    Ez is jó válasz a kérdésre. Not really, egyszer elbeszélgetnék vele hogy azért sejtegeti ezeket és ezt arra értem amit te is írtál bármit megtehet. Remélem ezt tudja legalább. 😀

    Kimi is megtehetné, amit Vettel. Csak ő túl “jó” gyerek, mint Bottas. Nincs bennük az a csibészség, mint Haminál, Vettelnél, Alonál, Suminál, ő olyan h inkább sz*rik az egészre akkor.

  11. F1890: egyébként az igaz h vettel a kedvenc, meg bármit megtehet de most ebbe sztem többet látsz bele mint ami. végülis szóltak vettelről neki csak nem azonnal, de mivel nem volt rá veszélyes vettel ezért igazából nem volt tényező ez.(sőt amint gyorsabb volt rászóltak) az meg h végül vettel nyert az meg mák dolog

    A többet látok bele lehet, bár nekem inkább szokásos és ez a múltból fakad és jogosan, de már uncsi ez mára. meglátjuk mi lesz később vagy inkább ne akarjuk tudni, hosszú a szezon még. Q: Kimi, how surprised were you by Sebastian’s tactics because on the radio it sounded like you were pretty surprised?
    KR: Not really. The only thing I was surprised because we were talking on the radio that they didn’t let me know what he was doing…

    Ez is jó válasz a kérdésre. Not really, egyszer elbeszélgetnék vele hogy azért sejtegeti ezeket és ezt arra értem amit te is írtál bármit megtehet. Remélem ezt tudja legalább. 😀

  12. andrea1: Milyen érzések? Egy szituáció történt, kimi godnolom abba a hitbe volt hogy ő kijön , jött ham,és akkor jön Vettel is max 1-2 kör különbséggel vagy tájékoztatják. Erre volt a kérdés még kint van? Azt mondta mindig 100 variációról beszélünk egy verseny előtt. Kijött, vesztett a 20-22 kör között 1 mpt, majd a következő 3 körben gyorsabb volt (oké Vettel régin ment),közlik vele a 22. kör környékén kint van még, ő tudta h a 4mp ellenére még versenyben vannak, miért ne lennének? de nem szólt senki arról hogy kint van vagy a 100 variációból mit döntöttek, ami azért jól jön. AZtán lett ami lett, ez így alakult. Most azt mondta megérti a próbálkozást. Ennyi szóval a feje felett döntöttek, oké de nem szólni? Azért ki a felelős. 😀ÉS most minden elelnérzésemet félreteszem a Ferrari iránt ez akkor is gáz. Ha nem teszem félre akkor azt tudom mondani a szokásos, bármit felülírhat Vettel, vagy a csapat ne hegyezzük ki, de mondjuk kimi is sebet említette. Mondjuk egyszer kiváncsi lennék mik azok a megállapodások futam előtt, egyszer végig ülnék egy ilyet miket beszélnek meg.

    egyébként az igaz h vettel a kedvenc, meg bármit megtehet de most ebbe sztem többet látsz bele mint ami. végülis szóltak vettelről neki csak nem azonnal, de mivel nem volt rá veszélyes vettel ezért igazából nem volt tényező ez.(sőt amint gyorsabb volt rászóltak) az meg h végül vettel nyert az meg mák dolog

  13. guide: Érzések ellen hasztalanok az észérvek.Ez van sajnos.

    Milyen érzések? Egy szituáció történt, kimi godnolom abba a hitbe volt hogy ő kijön , jött ham,és akkor jön Vettel is max 1-2 kör különbséggel vagy tájékoztatják. Erre volt a kérdés még kint van? Azt mondta mindig 100 variációról beszélünk egy verseny előtt. Kijött, vesztett a 20-22 kör között 1 mpt, majd a következő 3 körben gyorsabb volt (oké Vettel régin ment), közlik vele a 22. kör környékén kint van még, ő tudta h a 4mp ellenére még versenyben vannak, miért ne lennének? de nem szólt senki arról hogy kint van vagy a 100 variációból mit döntöttek, ami azért jól jön. AZtán lett ami lett, ez így alakult. Most azt mondta megérti a próbálkozást. Ennyi szóval a feje felett döntöttek, oké de nem szólni? Azért ki a felelős. 😀 ÉS most minden elelnérzésemet félreteszem a Ferrari iránt ez akkor is gáz. Ha nem teszem félre akkor azt tudom mondani a szokásos, bármit felülírhat Vettel, vagy a csapat ne hegyezzük ki, de mondjuk kimi is sebet említette. Mondjuk egyszer kiváncsi lennék mik azok a megállapodások futam előtt, egyszer végig ülnék egy ilyet miket beszélnek meg. Clear meg erre azt mondta erre vártak, nyilván egy ilyen csapatnak ilyen ktsgvetéssel ezzel tud versenezni hátha történik valami, történt. Érthető mind a két eset, nekik nem volt más választásuk, rizikóztak hiszen utána messze volt bárki is. Bárki ideges lenne emiatt főéleg h nem te fogod ki a szerencsét szokásosan.

  14. Zasalamel: Továbbá azt sem értem mi változott volna, ha Kiminek közlik, h vettel még kint maradt? Nem befolyásolja az eredményt, mivel vettel tiszta körülmények között esélye nem volt Kimi elé visszajönnie. Kimi kapta a kedvező taktikát az elévágással, amire Hamiék gyorsan reagáltak is. Vettel megnyújtotta az etapját, várva a csodára h hátha történik valami és bejött, az ilyen eset 10-ből egyszer sikerül.

    röviden ennyi

  15. guide: Érzések ellen hasztalanok az észérvek.Ez van sajnos.

    Továbbá azt sem értem mi változott volna, ha Kiminek közlik, h vettel még kint maradt? Nem befolyásolja az eredményt, mivel vettel tiszta körülmények között esélye nem volt Kimi elé visszajönnie. Kimi kapta a kedvező taktikát az elévágással, amire Hamiék gyorsan reagáltak is. Vettel megnyújtotta az etapját, várva a csodára h hátha történik valami és bejött, az ilyen eset 10-ből egyszer sikerül.

  16. andrea1: Egy olvasok egy korrekt, lojális embert.
    kettő:

    olvasok egy lojális, rendes emebrtől egy összegzést.
    kettő: „Nem nagyon lepett meg Seb taktikája. Az egyetlen, ami meglepett, hogy a rádión nem igazán mondták nekem, hogy mit csinál.”
    Futam közben erről hanganyag is van:
    és akkor szó szerint idézném a rádióban elhangzottakat.
    Engineer: “We need a little bit more pace Kimi, Seb is lapping 28.5”
    Kimi: “Has he not stopped yet?”
    Engineer: “Not yet”
    Kimi: ** you tell me now!? You first say to me that you are not in a hurry?! ** me up with this!”
    Akkor most mi van? Ha valaki ezt megkérdőjelezi még konkrétan a ***. Még az legyen hülyének nézve és örüljön alamizsnáknak. Ez a mai futam és egy része a mainak.
    3.Kimi: Neki ez volt a legjobb opciója, és nem volt fenyegetés hátulról.” Na erre megnézném hogy pl Ham mit szólna és nem a durcát játszana. Nagyon kedvelem Kimit, nagyon jó ember, igazi gerinces ember, de h mindent meg lehet tenni vele és hagyja. Hihetetlen. Ezt ne mondja nekem senki hogy normális, emrt az ugyanolyan álomvilágban él mint mondjuk Kimi.

    Én is a kommunikációban látom a hibát.Valószínűleg még Kimi és az új versenymérnöke nem találták meg az összhangot.Van még mit tanulnia az új versenymérnöknek.Remélhetőleg hamar összecsiszolódnak.Vettelnek meg grat.Remélem ő is ráérez majd az autóra.Go Kimi!

  17. Zasalamel: Az a baj, h nem kell ehhez adatbázis sem, mert a vak is látja, hogy vettel nem volt veszélyes Kimire. Csak Vettel mázlijának, vagy Kimi pechjére a legrosszabbkor jött ki az SC, ami Vettel malmára hajtotta a vizet. Aki ezt nem látja, az nem is akarja látni.

    Érzések ellen hasztalanok az észérvek.Ez van sajnos.

  18. guide: http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=997&graf=3&dr1=Sebastian%20Vettel&dr2=Kimi%20Raikkonen
    A rádióforgalmazás,amit bemásoltál és ami miatt pipa vagy honnan van?Lehet tudni,hogy hanyadik körben történt?Mert két részre osztható,az egyik a kerékcsere után történhetett,a másik talán előtte?Abból gondolom,hogy nem valószínű,hogy még egyszer cserélni akartak volna.
    Az időeredményekből az látszik,hogy Kiminek elég szép,4 másodperces előnye volt Vettel előtt a kerékcserekor.Szóval,ha Vettel hirtelen megtáltosodik(ami nem történt meg) és 1 másodperccel gyorsabban kezd el autózni,akkor is kellett volna neki 4 kör,hogy Kimire veszélyes legyen.Vagyis mondhatta azt a mérnöke neki,hogy nyugi,nem kell teperni,mert igaza volt.Amikor látta,hogy Vettel egy kicsit gyorsabb,akkor rögtön szólt neki,hogy fokozza a tempót.Nem így látod?

    Nem látom hogy itt bármiről tájékoztatnak, főleg ki micsodával próbálkozik, nyilván óriási mák volt a vsc, ez vagy bejön vagy sem sajnos bejött. Tudod mit virágvsárnap. Hátha ez az új mérnöknek a hibája (legyünk naivak)

  19. guide: http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=997&graf=3&dr1=Sebastian%20Vettel&dr2=Kimi%20Raikkonen
    A rádióforgalmazás,amit bemásoltál és ami miatt pipa vagy honnan van?Lehet tudni,hogy hanyadik körben történt?Mert két részre osztható,az egyik a kerékcsere után történhetett,a másik talán előtte?Abból gondolom,hogy nem valószínű,hogy még egyszer cserélni akartak volna.
    Az időeredményekből az látszik,hogy Kiminek elég szép,4 másodperces előnye volt Vettel előtt a kerékcserekor.Szóval,ha Vettel hirtelen megtáltosodik(ami nem történt meg) és 1 másodperccel gyorsabban kezd el autózni,akkor is kellett volna neki 4 kör,hogy Kimire veszélyes legyen.Vagyis mondhatta azt a mérnöke neki,hogy nyugi,nem kell teperni,mert igaza volt.Amikor látta,hogy Vettel egy kicsit gyorsabb,akkor rögtön szólt neki,hogy fokozza a tempót.Nem így látod?

    Az a baj, h nem kell ehhez adatbázis sem, mert a vak is látja, hogy vettel nem volt veszélyes Kimire. Csak Vettel mázlijának, vagy Kimi pechjére a legrosszabbkor jött ki az SC, ami Vettel malmára hajtotta a vizet. Aki ezt nem látja, az nem is akarja látni.

  20. andrea1: Egy olvasok egy korrekt, lojális embert.
    kettő:

    olvasok egy lojális, rendes emebrtől egy összegzést.
    kettő: „Nem nagyon lepett meg Seb taktikája. Az egyetlen, ami meglepett, hogy a rádión nem igazán mondták nekem, hogy mit csinál.”
    Futam közben erről hanganyag is van:
    és akkor szó szerint idézném a rádióban elhangzottakat.
    Engineer: “We need a little bit more pace Kimi, Seb is lapping 28.5”
    Kimi: “Has he not stopped yet?”
    Engineer: “Not yet”
    Kimi: ** you tell me now!? You first say to me that you are not in a hurry?! ** me up with this!”
    Akkor most mi van? Ha valaki ezt megkérdőjelezi még konkrétan a ***. Még az legyen hülyének nézve és örüljön alamizsnáknak. Ez a mai futam és egy része a mainak.
    3.Kimi: Neki ez volt a legjobb opciója, és nem volt fenyegetés hátulról.” Na erre megnézném hogy pl Ham mit szólna és nem a durcát játszana. Nagyon kedvelem Kimit, nagyon jó ember, igazi gerinces ember, de h mindent meg lehet tenni vele és hagyja. Hihetetlen. Ezt ne mondja nekem senki hogy normális, emrt az ugyanolyan álomvilágban él mint mondjuk Kimi.

    Számold össze,a kivezetőkört ne vedd,mert az Vettelnek is lassú lett volna,összesen 3 kör alatt veszített 1 másodpercet.Vagyis 3 másodperccel Kimi után jött volna ki Vettel,ha a 22. körben kijön cserélni.Azután meg újra Kimi volt a gyorsabb.Időben szóltak neki,hogy figyeljen.

  21. Saba: Olvasd már el aztán nyugodj le.
    http://f1vilag.hu/hirek/raikkonen-ferrari-nem-szolt-vettel-taktikajarol/

    Egy olvasok egy korrekt, lojális embert.
    kettő:

    Saba: Olvasd már el aztán nyugodj le.
    http://f1vilag.hu/hirek/raikkonen-ferrari-nem-szolt-vettel-taktikajarol/

    olvasok egy lojális, rendes emebrtől egy összegzést.
    kettő: „Nem nagyon lepett meg Seb taktikája. Az egyetlen, ami meglepett, hogy a rádión nem igazán mondták nekem, hogy mit csinál.”
    Futam közben erről hanganyag is van:
    és akkor szó szerint idézném a rádióban elhangzottakat.
    Engineer: “We need a little bit more pace Kimi, Seb is lapping 28.5”
    Kimi: “Has he not stopped yet?”
    Engineer: “Not yet”
    Kimi: ** you tell me now!? You first say to me that you are not in a hurry?! ** me up with this!”
    Akkor most mi van? Ha valaki ezt megkérdőjelezi még konkrétan a hülye. Még az legyen hülyének nézve és örüljön alamizsnáknak. Ez a mai futam és egy része a mainak.
    3.Kimi: Neki ez volt a legjobb opciója, és nem volt fenyegetés hátulról.” Na erre megnézném hogy pl Ham mit szólna és nem a durcát játszana. Nagyon kedvelem Kimit, nagyon jó ember, igazi gerinces ember, de h mindent meg lehet tenni vele és hagyja. Hihetetlen. Ezt ne mondja nekem senki hogy normális, emrt az ugyanolyan álomvilágban él mint mondjuk Kimi.

  22. andrea1: Ha osszeirod miről mit lehet gondolni akkor nyilván könnyebb a hangulatot fenntartani és nem veri ki a hisztit ha másnak más a véleménye, egy olyan esetre ahol van egy hangfelvétel és kérdéseket tesz fel megkerdojelezi..es ha még a nemtetszeset is fogadják el.. Ennyi.. Hülyének bárkit lehet nézni, de azért mert véleményen van azért ne, mert csak könnyebb ezt mondani mielőtt logikusan egy esetet értékelni lehetne, végig gondolni, van benne necc dolog, de érthető, ez a másikat nem vigasztalja, oké lehet örülni de hozzátartozik ez is, megtörtént és elég komolyan…es akkor ne kibeszelo legyen a neve.

    http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=997&graf=3&dr1=Sebastian%20Vettel&dr2=Kimi%20Raikkonen
    A rádióforgalmazás,amit bemásoltál és ami miatt pipa vagy honnan van?Lehet tudni,hogy hanyadik körben történt?Mert két részre osztható,az egyik a kerékcsere után történhetett,a másik talán előtte?Abból gondolom,hogy nem valószínű,hogy még egyszer cserélni akartak volna.
    Az időeredményekből az látszik,hogy Kiminek elég szép,4 másodperces előnye volt Vettel előtt a kerékcserekor.Szóval,ha Vettel hirtelen megtáltosodik(ami nem történt meg) és 1 másodperccel gyorsabban kezd el autózni,akkor is kellett volna neki 4 kör,hogy Kimire veszélyes legyen.Vagyis mondhatta azt a mérnöke neki,hogy nyugi,nem kell teperni,mert igaza volt.Amikor látta,hogy Vettel egy kicsit gyorsabb,akkor rögtön szólt neki,hogy fokozza a tempót.Nem így látod?

  23. andrea1: Ha osszeirod miről mit lehet gondolni akkor nyilván könnyebb a hangulatot fenntartani és nem veri ki a hisztit ha másnak más a véleménye, egy olyan esetre ahol van egy hangfelvétel és kérdéseket tesz fel megkerdojelezi..es ha még a nemtetszeset is fogadják el.. Ennyi.. Hülyének bárkit lehet nézni, de azért mert véleményen van azért ne, mert csak könnyebb ezt mondani mielőtt logikusan egy esetet értékelni lehetne, végig gondolni, van benne necc dolog, de érthető, ez a másikat nem vigasztalja, oké lehet örülni de hozzátartozik ez is, megtörtént és elég komolyan…es akkor ne kibeszelo legyen a neve.

    Olvasd már el aztán nyugodj le.
    http://f1vilag.hu/hirek/raikkonen-ferrari-nem-szolt-vettel-taktikajarol/

  24. guide: Az egyenesben gyorsak,nehéz őket előzni.Azért reménykedek benne,hogy megbízható a motor és megértik majd az autót és akkor gyorsulhatnak.:)

    Az alukkormányozottság sztem gyorsan orvosolható, a merci is asszem barcelonától kezdett magára találni. Egyedül a moci kérdéses, h ezt a magas fogyasztást mikorra fogják tudni megoldani, de az biztos h motorerővel nincs olyan nagy gond. Nem olyan reménytelen ez az irány egyelőre, csak fejleszteni, fejleszteni….

  25. Zasalamel: Annyi pozitívumot szeretnék mondani, ha már itt egyesek gondoskodtak azért h ne érezz/érezzük jól magunkat. Hogy ezze la hosszabb tengelytávval mintha magabiztosabb lenne a ferka a rajtnál meg a drs védekezésben. Csak ezt az alulkormányozottságot (ami ugye tavaly a mercinél volt) meg ezt a magas fogyasztást kell orvosolni, ami sztem nem lehetetlen. LEhet több potenciál van e megoldás felé, mintha maradtak volna a tavalyi alapnál.

    Ha osszeirod miről mit lehet gondolni akkor nyilván könnyebb a hangulatot fenntartani és nem veri ki a hisztit ha másnak más a véleménye, egy olyan esetre ahol van egy hangfelvétel és kérdéseket tesz fel megkerdojelezi..es ha még a nemtetszeset is fogadják el.. Ennyi.. Hülyének bárkit lehet nézni, de azért mert véleményen van azért ne, mert csak könnyebb ezt mondani mielőtt logikusan egy esetet értékelni lehetne, végig gondolni, van benne necc dolog, de érthető, ez a másikat nem vigasztalja, oké lehet örülni de hozzátartozik ez is, megtörtént és elég komolyan…es akkor ne kibeszelo legyen a neve.

  26. Zasalamel: 😀 Annyi pozitívumot szeretnék mondani, ha már itt egyesek gondoskodtak azért h ne érezz/érezzük jól magunkat. Hogy ezze la hosszabb tengelytávval mintha magabiztosabb lenne a ferka a drs védekezésben. Csak ezt az alulkormányozottságot (ami ugye tavaly a mercinél volt) meg ezt a magas fogyasztást kell orvosolni, ami sztem nem lehetetlen.

    Az egyenesben gyorsak,nehéz őket előzni.Azért reménykedek benne,hogy megbízható a motor és megértik majd az autót és akkor gyorsulhatnak.:)

  27. guide:
    Emberek!Virágvasárnap van,a Jóistenhez kell menni panaszra.Ő intézte így a mai napot,talán Hamilton arcáról akarta egy kicsit letörölni a mosolyt.Ne gyűlölködjetek.Piace!

    😀 Annyi pozitívumot szeretnék mondani, ha már itt egyesek gondoskodtak azért h ne érezz/érezzük jól magunkat. Hogy ezze la hosszabb tengelytávval mintha magabiztosabb lenne a ferka a rajtnál meg a drs védekezésben. Csak ezt az alulkormányozottságot (ami ugye tavaly a mercinél volt) meg ezt a magas fogyasztást kell orvosolni, ami sztem nem lehetetlen. LEhet több potenciál van e megoldás felé, mintha maradtak volna a tavalyi alapnál.

  28. Zasalamel: Nem te nem fogadod el, eddig se fogadtad el, hanem mentél a saját elképzeléseid felé. Egyébként már bánom, h leálltam veled( meg Andival) vitatkozni, sztem itt én ezt most befejeztem.

    Én örülök az eredménynek, látva a ferrari küszködését. Örülök a mekinek Alonsoval. Örülök Kiminek is h versenyképes. Két hét múlva ugyanitt. Szevasztok.

    </blockquote>
    Jesszus, menjen afelé amerre a tömeg megy vagy amit azt gondolod jó? Had döntse már el mit akar gondolni. :O

  29. Zasalamel: Nem te nem fogadod el, eddig se fogadtad el, hanem mentél a saját elképzeléseid felé. Egyébként már bánom, h leálltam veled( meg Andival) vitatkozni, sztem itt én ezt most befejeztem.

    Az a külömbség kettőnk között, hogy amit én írtam azt alá is támasztottam. Arra nem nagyon feleltél eddig (#524 és #549) csak a vége felé személyeskedtél. Nem baj van ez így.
    Na sziasztok.

  30. DUdi: Na ácsi. Én nem kötöttem bele semmibe. Véleményem van, még ha nem is tetszik Neked vagy másnak. Én is elfogadom más véleményét és érvelélést, ha jogos.

    Nem te nem fogadod el, eddig se fogadtad el, hanem mentél a saját elképzeléseid felé. Egyébként már bánom, h leálltam veled( meg Andival) vitatkozni, sztem itt én ezt most befejeztem.

    Én örülök az eredménynek, látva a ferrari küszködését. Örülök a mekinek Alonsoval. Örülök Kiminek is h versenyképes. Két hét múlva ugyanitt. Szevasztok.

  31. Zasalamel: 544

    Egyébként nem akartok közös profilt Andreával, kicsit fárasztó kétszer leírni ugyanazt a választ.

    Na akkor azt hiszem itt a vége, fuss el véle ennek mára. Így is jobban belegabalyodtam, mint kellett volna.
    A véleményemet leírtam. Ezt tartom is,még ha nem is tetszik.
    További szép napot mindenkinek 🙂

  32. Zasalamel: De te (meg Dudi barátod) mindig mindig beleköttök valamibe, nem veszitek észre? Inkább örülni kéne, h Kimi jobb formában van mint vártuk.

    A DUdi barátom egy személyeskedés ez nem kell, először. Ha van egy írásos és mostmar egy hangfelvétel azzal nem tudok mit kezdeni, van. Egy döntés ma amivel kérdések vannak csak

  33. Zasalamel: De te (meg Dudi barátod) mindig mindig beleköttök valamibe, nem veszitek észre? Inkább örülni kéne, h Kimi jobb formában van mint vártuk.

    Na ácsi. Én nem kötöttem bele semmibe. Véleményem van, még ha nem is tetszik Neked vagy másnak. Én is elfogadom más véleményét és érvelélést, ha jogos.

  34. guide: Vettel hihetetlenül mákos volt,ilyen 10 évente egyszer fordul elő egy versenyzővel.Hiába tartották kinn tovább,nem tudott jó időket menni,lassú volt,legfeljebb egy kicsit közelebb került volna Kimihez.Nem látok semmi hibát a Ferrari stratégiájában.

    Nem a taktikával van bajom. Hanem azzal, hogy nem szóltak Kiminek arról, hogy Seb váltott. Végre kimondta legalább. Egyértelműen. Nincs azzal gond, hogy menet közben változtattak, de az már szerintem nem fair, hogy erről a csapattárását nem tájékoztatják, csak jóval később. A csóri meg azt gondolta közben, hogy minden úgy halad mint ahogy megbeszélték. Pedig nem. Ezért volt dühös. Szerintem jogosan.
    Ennyi.

  35. Zasalamel: Nem írok a levegőbe, csak én meg is jegyzek dolgokat, arról nem én tehetek h mások nem emlékeznek rá.

    Ha a másik fél nem emlékszik fel kell frissíteni, itt és itt írtad. Mert mondhatod h volt ilyen, de ha a másikat akarod hülyének tüntetni, mert így csak vád, a másik esetleg kételkedik ennek a megtörtentebe. Ennyi, teljesen egyszerű

  36. Zasalamel: Értem, most meg jön az, mintha először nézel F1-et. NEm tudok mit csinálni, ahogy korábban is írtam, ha az ember beleakar kötni valamibe, az úgyis beleköt. Ennyi.

    Abba lehet belekötni ami megtörténik és hagy maga mögött kérdéseket. Ha valaki talál benne kérdéseket azt el kell viselni

  37. andrea1: Te meg a Ferrari szemszögbőlaz 😀 te is egy szemszögbol nézed… Vagy ez nem ua :D? De. Nekem úgy tűnik ha a szemszögökben ragadunk le

    Nem, én egyik szempontból sem nézem a dolgokat. Ha a ferrari szar, akkor én megmondom h szar, mint ahogy láthattad a korábbi kommentjeimet is és nem próbálom mosdatni őket, ha esetleg szarok lennének.

  38. guide: Vettel hihetetlenül mákos volt,ilyen 10 évente egyszer fordul elő egy versenyzővel.Hiába tartották kinn tovább,nem tudott jó időket menni,lassú volt,legfeljebb egy kicsit közelebb került volna Kimihez.Nem látok semmi hibát a Ferrari stratégiájában.

    Nem mákos volt, hanem jó volt a stratégia, ahogy Vettel is mondta. Aki tud a “sorok között olvasni”, az tudja miről van szó.

  39. andrea1: Nah könnyen ment egy vadaskodast kB csak vadaskodasnak titulálni úgy írj valamit amit bizonyítani is tudsz. Tényleg várom hol írtam ilyet. Mert így csak írsz a levegőbe, azt meg nehezen lehet követni

    Nem írok a levegőbe, csak én meg is jegyzek dolgokat, arról nem én tehetek h mások nem emlékeznek rá.

  40. andrea1: Ez egy feltevés mi lenne ha akkor így történne, nem létezik ilyen. Minden körülmény más és más, ezt vizsgáljuk jelenleg mert ez történt meg. Azt nem tudod vizsgalni ami nem történt meg mert ilyen nincs. Szóval ezzel a hszal nem lehet mit kezdeni. A vége meg írjuk annak személyes véleményed, elvakultság mert jobb nem jutott eszedbe és erre sincs bizonyíték mert nem ismerjük egymást, mondanám személyeskedésnek aminek itt nincs helye. Linkeltem egy komoly párbeszédet de erre jön a személyeskedés, ami nem engem minősít

    Értem, most meg jön az, mintha először nézel F1-et. NEm tudok mit csinálni, ahogy korábban is írtam, ha az ember beleakar kötni valamibe, az úgyis beleköt. Ennyi.

  41. DUdi: Először olvasd el mire válaszoltam. Mit írt Guide. Miért kellene elégedettnek lenni azért, mert a csapattársa szerencsével nyert, ő meg a 3. lett?
    Amúgy meg a “mi lett volna ha…” senkit nem érdekel.
    Seb nyer ő 3. lett. Ez kerül be a történelemkönyvekbe.

    +1

  42. Zasalamel: Bocs, de nem fogok több hónapra visszamenőleg 1000 kommentet visszatekerni, nem hazudok, volt ebből is vita, h kimit mindig kint hagyták és h minek. Most meg az a baj, h hamarabb behívták.

    Nah könnyen ment egy vadaskodast kB csak vadaskodasnak titulálni úgy írj valamit amit bizonyítani is tudsz. Tényleg várom hol írtam ilyet. Mert így csak írsz a levegőbe, azt meg nehezen lehet követni

  43. DUdi: Győzelem és egy 3. hely. Miért kellene elégedettnek lenni?

    Vettel hihetetlenül mákos volt,ilyen 10 évente egyszer fordul elő egy versenyzővel.Hiába tartották kinn tovább,nem tudott jó időket menni,lassú volt,legfeljebb egy kicsit közelebb került volna Kimihez.Nem látok semmi hibát a Ferrari stratégiájában.

  44. Zasalamel: Fordított helyzetben gondolom semmi problémád nem lenne. Azt sajnálod, h vettel mákolt és nem kimi. De ez meg elvakultság.

    Ez egy feltevés mi lenne ha akkor így történne, nem létezik ilyen. Minden körülmény más és más, ezt vizsgáljuk jelenleg mert ez történt meg. Azt nem tudod vizsgalni ami nem történt meg mert ilyen nincs. Szóval ezzel a hszal nem lehet mit kezdeni. A vége meg írjuk annak személyes véleményed, elvakultság mert jobb nem jutott eszedbe és erre sincs bizonyíték mert nem ismerjük egymást, mondanám személyeskedésnek aminek itt nincs helye. Linkeltem egy komoly párbeszédet de erre jön a személyeskedés, ami nem engem minősít

  45. DUdi: Először olvasd el mire válaszoltam. Mit írt Guide. Miért kellene elégedettnek lenni azért, mert a csapattársa szerencsével nyert, ő meg a 3. lett?
    Amúgy meg a “mi lett volna ha…” senkit nem érdekel.
    Seb nyer ő 3. lett. Ez kerül be a történelemkönyvekbe.

    Akkor meg légyszíves a körülményeket is figyelembe venni, nemcsak az eredményeket. HA nincs sc&mák, akkor Kimi 2 és Vettel 3, pont és nincs miről beszélni.

  46. Zasalamel: Kérjen bocsánatot vettel, h szerencsés volt, vagy mit kellett volna tennie, h ti valamikor is elégedettek legyetek (már ha van ilyen). Mégegyszer elmondom h ti is megértsétek, Kimi volt jobb helyzetben, csak közben vettel mákolt. Ha nincs SC, akkor vettel Kimi mögé ér vissza, kapis?

    Először olvasd el mire válaszoltam. Mit írt Guide. Miért kellene elégedettnek lenni azért, mert a csapattársa szerencsével nyert, ő meg a 3. lett?
    Amúgy meg a “mi lett volna ha…” senkit nem érdekel.
    Seb nyer ő 3. lett. Ez kerül be a történelemkönyvekbe.

  47. andrea1: Linkeld be hol írtam neked pont ilyet, kíváncsi vagyok. Kérlek írd meg, küld el,melyik versenyre írtam ezt.

    Bocs, de nem fogok több hónapra visszamenőleg 1000 kommentet visszatekerni, nem hazudok, volt ebből is vita, h kimit mindig kint hagyták és h minek. Most meg az a baj, h hamarabb behívták.

  48. Zasalamel: Hidd el, akkor is találnál kellemetlenséget. Nem gondolod, h kicsit már túlzóan egyirányból nézed a dolgokat?

    Hihetetlen milyen hulyeséget írsz most. Tisztán emlékszem, h tavaly az volt a problémád, hogy Kimit mindig kint hagyják 6-7 körrel mint a többiek. Most meg az a bajod, h nem hagyták kint.

    Linkeld be hol írtam neked pont ilyet, kíváncsi vagyok. Kérlek írd meg, küld el,melyik versenyre írtam ezt.

  49. DUdi: Győzelem és egy 3. hely. Miért kellene elégedettnek lenni?

    Kérjen bocsánatot vettel, h szerencsés volt, vagy mit kellett volna tennie, h ti valamikor is elégedettek legyetek (már ha van ilyen). Mégegyszer elmondom h ti is megértsétek, Kimi volt jobb helyzetben, csak közben vettel mákolt. Ha nincs SC, akkor vettel Kimi mögé ér vissza, kapis?

  50. guide: Nem tudsz örülni annak,hogy Kimi gyorsabb volt,mint Vettel? Ha nincs a VSC simán Kimi mögé jön vissza a pályára a kerékcsere után!Mit kellett volna tennie a Ferrarinak,hogy elégedett legyél??

    Győzelem és egy 3. hely. Miért kellene elégedettnek lenni?

  51. Asked if he was surprised by Vettel’s tactics, Raikkonen said: “Not really! The only thing that was surprising, because we obviously speak about these things on the radio, was that they didn’t let me know what he was doing.

    Valószínű nem véletlenül volt feszült a rádióban.

  52. andrea1: Persze van ilyen és lehetőséget ad az embereknek hogy ne nezhessek hülyének az embert. Nem mindig lehet hülyének nézni az embert, ennyi és ez pech. A ferrari kérje a rádió eltorleset es akkor nincs kellemetlenség.

    Hidd el, akkor is találnál kellemetlenséget. Nem gondolod, h kicsit már túlzóan egyirányból nézed a dolgokat?

    Hihetetlen milyen hulyeséget írsz most. Tisztán emlékszem, h tavaly az volt a problémád, hogy Kimit mindig kint hagyják 6-7 körrel mint a többiek. Most meg az a bajod, h nem hagyták kint.

  53. guide: Nem tudsz örülni annak,hogy Kimi gyorsabb volt,mint Vettel? Ha nincs a VSC simán Kimi mögé jön vissza a pályára a kerékcsere után!Mit kellett volna tennie a Ferrarinak,hogy elégedett legyél??

    Több pontot és győzelmet vitt haza? Na ebben van különbség. ezt nem nehéz kitalálni. A rádióuzenet meg egyértelmű volt, mit keresett kint seb még mikor kimi már rég letudta a kerékcsere? 6_7 körrel azután, ezt tette fel kérdésnek kimi, a vicceltek velem mellekmondatban szintén egyértelmű. (tényleg gondolkodom sokszor h ha egymás mellett vannak a szavak azt miért nem sikerül osszerakni) Kimi is ezt mondja a nyilatkozatába, nem tudott róla. Aztán nyilván a végén azt mondta a rádióba h sajnos neked nem volt szerencsed az scvel. Ez oké, ebben tudtak bízni, nyilván egy ilyen csapat csak scbe bízhat mert teljesítmény nincs mögötte, de akkor közölni kell. Halkan, De kivi lennék fordított esetben kimi kint marad 6-7 kört,van egy 1000resem rá h nem. Legyen pl. Amugy mindig is tudtam h nem szerencsés ember de ennyire. Nem akarom azt hallani Mit ma rádióba hallottam, igaza van. De mondom ha ezt xy és yx lenne akkor is így gondolom, ha rosberg Ham lenne akkor is. Kommunikálni kell és legfőképpen úgy játszani h ne aknász módon, mert ha tényleg nem ment jól kimi megértem, ma jól ment.

  54. andrea1: Persze van ilyen és lehetőséget ad az embereknek hogy ne nezhessek hülyének az embert. Nem mindig lehet hülyének nézni az embert, ennyi és ez pech. A ferrari kérje a rádió eltorleset es akkor nincs kellemetlenség.

    Senki sem néz senkit hülyének, a rádiós kommunikáció egy dolog, annyit ér mint a piaci kofa szava, de a köridő az egy abszolút hiteles forrás, érdemes ezeket vizsgálni. Ha végig nézed az időket a futam elejétől látni lehet, hogy 2-5 tized között adott Kiminek Ham, amire a finnek csak 5-8 századok voltak a válaszai, egyszer tudott 0,367 ezredet adni de akkor már 2,6 volt a difi amire jött Hamiltonnak egy 5 tizedes válasza. A kerékcserénél 3,5 mp-re nőtt a különbség ami indokolt volt mert stabilan kapott Hamiltontól minden körben, kiállás előtti körben is 5 tizedet. Aki elől van őt illeti a taktikai előny. Ha maradt volna minden akkor Hamilton szépen lassan elhúz és akkor bevonatoznak a célba, így pedig megpróbálták hátha egy esetleges elévágás vagy a friss gumikon jobban megy a finnek, de a lágy egyértelműen nem feküdt neki ami egyébként furcsa. Az első köre 1:32:5 volt amikor Vettel 1:28:5-ös idővel egalizálta akkor a különbséget kettejük között – a német nem kapcsolt rá, rendre 28 közepét ment. Tehát az idők egyértelmű kéept adnak a futamról, főleg az első harmadáról a kerékcserékig, annak indokoltságáról.
    Egyébként ritka összeszedett volt egész hétvégén a finn, nagyon jól vezetett, ahhoz képest elmúlt év elején mennyire pontatlan volt. Szóval nem érheti negatív kritika, ha neki jön ki a szerencsés vsc-s szakasz akkor ő lett volna egy nagyon jó helyzetben, viszont az autó fekszik neki, tavaly jobban küszködött vele.

  55. andrea1: Mondjuk már idegesítő a téma, de elég egy rádiós kommunikációt elolvasni. Semmi nem változik. Biztos van magyarázat arra is meg mindenre. Ennyi igazából atörtenet és kész. De hagyjuk is biztos másnak van igaza.

    Nem tudsz örülni annak,hogy Kimi gyorsabb volt,mint Vettel? Ha nincs a VSC simán Kimi mögé jön vissza a pályára a kerékcsere után!Mit kellett volna tennie a Ferrarinak,hogy elégedett legyél??

  56. Zasalamel: Biztos vagyok benne, hogy ha nem lenne rádiós kommunikáció, akkor máshol keresitek a kifogásolnivalót. Röviden ennyi.

    Persze van ilyen és lehetőséget ad az embereknek hogy ne nezhessek hülyének az embert. Nem mindig lehet hülyének nézni az embert, ennyi és ez pech. A ferrari kérje a rádió eltorleset es akkor nincs kellemetlenség.

  57. andrea1: Mondjuk már idegesítő a téma, de elég egy rádiós kommunikációt elolvasni. Semmi nem változik. Biztos van magyarázat arra is meg mindenre.

    Biztos vagyok benne, hogy ha nem lenne rádiós kommunikáció, akkor máshol keresnéd a kifogásolnivalót. Aki akar, az úgyis beleköt ami nem tetszik. Röviden ennyi.

  58. Zasalamel: Pontosan! Máskor meg az volt a baj, h Vettelt hamarabb hozták ki, most meg az h később. Hami mögött muszáj volt két eltérő taktikát az egyik elévágásos, a másik meg a potya, az utóbbi jött össze. Most vettel nagyot mákolt, mert általában az elévágásos taktika szokott működni. De nehogy már a ferrari sara legyen, mert lerobbant a két haas.

    Mondjuk már idegesítő a téma, de elég egy rádiós kommunikációt elolvasni. Semmi nem változik. Biztos van magyarázat arra is meg mindenre. Ennyi igazából a törtenet és kész. De hagyjuk is biztos másnak van igaza.

  59. Tapani:
    Álmosító egy futam volt. Szujó továbbra is elviselhetetlen, mint egy rossz kávédaráló, amit nem lehet kikapcsolni.
    A Ferrari sokkal tartozik a Haasnak. Hihetetlen, hogy Kimi sose kerül ilyen helyzetbe, azért remélem a visszavonulása előtt legalább egyszer bemakkol ő is egy győzelmet.
    Hamilton nekem most csalódás volt. Miután Vettel visszajött elé totál szétesett. Persze szinte lehetetlen előzni, de ilyen buta elfékezést… Én pont az ilyenek miatt nem tenném Schumi mellé.
    Verstappen szintén csalódás. Riccit már folyamatosan verni kéne, erre hibát hibára halmoz. De nem is értem, hogy úszta meg a büntit! Kimi nem előzött sárgánál, csak nem lassított tavaly Spaban, és mégis megbüntették, merhogy veszélyes volt. És ez?
    Az FI de eltűnt, hihetetlen…
    Hát így egyelőre ennyit tudok írni. Pozitív csalódás nem volt. :/

    Azt senki nem viseli jól, hogy ha így kerül elé az egyik rivális mint most Hamilton esetében. Az, hogy egyet belehibázott nem valami nagy dolog, főleg így, hogy semmi nem történt, mert nem törte össze az autót, nem írta le a gumikat, csak vesztett kb 2 másodpercet, 3-4 kör után már ott volt megint Vettel mögött. Előzni szinte senki nem tudott, szóval az már nyilvánvaló volt a legelején, hogy Hamiltonnak is csak akkor fog menni, ha Vettel belehibázik valahol, ennek sok köze nincs ahhoz, hogy mennyire volt szétesve. A Red Bullosok a Haast nem tudták megelőzni, Bottas meg a legjobb autóval a 8. helyig jutott úgy, hogy nem hátráltatta semmi. Tehát nyilvánvalóan itt a pályával van a baj, illetve az autókkal. Verstappen pocsék versenyt futott ma, de egy ilyen miatt még elég korai leírni. A tempója meg volt egész hétvégén, csak sz*rul helyezkedett a rajtnál aztán meg kapkodott érthető okokból. A csapat is folyamatosan hajtotta, hogy előzze meg Magnussent, mert elmegy a verseny, ha sokat szerencsétlenkednek mögötte. A VSC előzést meg nyilván azért nem büntették, mert ilyenkor megvan adva, hogy milyen tempóval lehet menni és még azon belül volt, amikor elment Alonso mellett, aki jött ki a boxból. Ebben nem volt kockázat, csak nem volt egyértelmű, hogy ott éppen kinek jár a jobb pozíció.

  60. Saba:
    Szóval, gratula a ferrarinak, behúzták az f1 történetének első és egyetlen mák győzelmét. Itt is látszik,hogy kiváltságosok. Kimi fanok: ha Kimit hozzák be elsőnek és Vettel nyer… okádék ferrari, szar stratégia. Ha Vettelt hozzák be elsőnek és ő nyer … okádék ferrari, szar stratégia.
    Egyébként meg sc nélkül minden versenyen sima Ham pole aztán meg a többiek nézhetik a hátulját. Szép kilátások.
    Éljen az időmérős party mód és éljenek a szép előzések … ja bocs, olyanok nem voltak.

    Pontosan! Máskor meg az volt a baj, h Vettelt hamarabb hozták ki, most meg az h később. Hami mögött muszáj volt két eltérő taktikát az egyik elévágásos, a másik meg a potya, az utóbbi jött össze. Most vettel nagyot mákolt, mert általában az elévágásos taktika szokott működni. De nehogy már a ferrari sara legyen, mert lerobbant a két haas.

  61. Szóval, gratula a ferrarinak, behúzták az f1 történetének első és egyetlen mák győzelmét. Itt is látszik,hogy kiváltságosok. Kimi fanok: ha Kimit hozzák be elsőnek és Vettel nyer … okádék ferrari, szar stratégia. Ha Vettelt hozzák be elsőnek és ő nyer … okádék ferrari, szar stratégia.
    Egyébként meg sc nélkül minden versenyen sima Ham pole aztán meg a többiek nézhetik a hátulját. Szép kilátások.
    Éljen az időmérős party mód és éljenek a szép előzések … ja bocs, olyanok nem voltak.

  62. Paberto:

    Van aki vezesse őket,na! 😀 😀
    Nincsenek tehetsègek a red bull programban vagy mi? Ha szerinted “taknyok” vezetik az autòt. A williams meg a saját csapdája a fizetős pilòtáival, kb erre is vártam tőlük. Azèrt Kubica megèrt volna egy versenyhètvègèt valamelyik sztár helyett. 😀

  63. Álmosító egy futam volt. Szujó továbbra is elviselhetetlen, mint egy rossz kávédaráló, amit nem lehet kikapcsolni.
    A Ferrari sokkal tartozik a Haasnak. Hihetetlen, hogy Kimi sose kerül ilyen helyzetbe, azért remélem a visszavonulása előtt legalább egyszer bemakkol ő is egy győzelmet.
    Hamilton nekem most csalódás volt. Miután Vettel visszajött elé totál szétesett. Persze szinte lehetetlen előzni, de ilyen buta elfékezést… Én pont az ilyenek miatt nem tenném Schumi mellé.
    Verstappen szintén csalódás. Riccit már folyamatosan verni kéne, erre hibát hibára halmoz. De nem is értem, hogy úszta meg a büntit! Kimi nem előzött sárgánál, csak nem lassított tavaly Spaban, és mégis megbüntették, merhogy veszélyes volt. És ez?
    Az FI de eltűnt, hihetetlen…
    Hát így egyelőre ennyit tudok írni. Pozitív csalódás nem volt. :/

  64. Grobari: Érdekes volt Vettel amit Webbernek mondott. “Még nem olyan az autó, amilyet szeretnénk, kicsit trükkös tudod”. Valami ilyesmi. Úgy tűnik az elején tényleg több leszorítóerő van az autónak mint a hátulján. Vettel erre különösen érzékeny. Tavalyelőtt is ezért volt hozzá közel Kimi. 12-ben is hasonló volt a helyzet amikor a befújt diffúzort betiltották.

    Hát igen, ahogy Hamilton is mondaná… díva lett ez a ferrari. De sajnos muszáj volt a tengelytávot hosszabbítani, mert egy mint ahogy mondtam, versenyen a csatákban sokat számít, a másik több olyan pálya van ahol jobb a hosszú tengelytáv.
    Egyetlen pozitív van, hogy motorerőben nincs olyan jelentős lemaradás, csakhát az a fránya fogyasztás…. remélem tudják ezt orvosolni.
    Sajnos az idei mercinek egyszerűen nincs gyengepontja, nagyon betapad, konkrétan sínautó. Remek a motor, nagyon erős és még gazdaságos is. Egyszerűen nem tudnék olyan szempontot, ami akár egy halvány reménysugarat is adna a többieknek az idei évben. 🙁

  65. Marchionne: “There could have been no better start for Ferrari. Congratulations to Sebastian and Kimi, both drove a great race. We know that we still have a lot of work ahead of us, but the first step has been taken in the right direction” #AusGP #ForzaFerrari

    Arrivabene: “The race is on Sunday, points are on Sunday and we got those points. This is a win of the team, of Ferrari. But we have to stay calm, it’s just the first race” #AusGP #ForzaFerrari

  66. Zasalamel: Először ekéztem őket, h miért nem maradtak a rövid tengelytávnál. De mostmár értem, versenyen jobb a hosszabb tengelytáv, mert jobban lehet vele támadni-védekezni drs ben.
    Viszont kijön náluk ugyanaz az a gyengeség, mint tavaly a mercinél, az alulkormányozottság. Kérdés, h a ferka meddig fog ezzel szenvedni, a másik nagy baj a fogyasztás.
    Monaco, szingapúr viszont mostmár teljes mértékben rb pályája lett, mert ők még mindig a rövid tengelytávnál maradtak.

    Érdekes volt Vettel amit Webbernek mondott. “Még nem olyan az autó, amilyet szeretnénk, kicsit trükkös tudod”. Valami ilyesmi. Úgy tűnik az elején tényleg több leszorítóerő van az autónak mint a hátulján. Vettel erre különösen érzékeny. Tavalyelőtt is ezért volt hozzá közel Kimi. 12-ben is hasonló volt a helyzet amikor a befújt diffúzort betiltották.

  67. frequency: Hm,szerinted elavultan gondolkodom,dea te Liberty Media-s hozzáállásod az FIA-val karöltve úgy gondolod a megfelelő? Akkor viszont magyarázd már meg hogy mitől produkál évre évre rosszabb eredményeket a Formula 1?

    Sajnos mennem kell, de lenne még ehhez hozzászólásom

    ha emlékszel én vagyok az egyik leghangosabb aki azt mondja h a liberty nem ért az f1-hez. az fia meg csak egy báb… ezért mondom h az f1 múltszázadban él mert pl ilyen pályák vannak 😀

    egyébként a liberty a futamhétvégéken a fan zone megalkotásáért megérdemli a dicséretet, ahogy az online előfizetésért is ha majd lesz. csak látszik h nagyon bugos a megvalósításuk jópár dologban

  68. frequency: Hm,szerinted elavultan gondolkodom,dea te Liberty Media-s hozzáállásod az FIA-val karöltve úgy gondolod a megfelelő? Akkor viszont magyarázd már meg hogy mitől produkál évre évre rosszabb eredményeket a Formula 1?

    Sajnos mennem kell, de lenne még ehhez hozzászólásom

    Az egész motorsport haldoklik, nemcsak az f1.

  69. F1890: nem akarlak megbántani de pontosan ez a hozzáállás miatt haldoklik az f1. és ezt a szindrómát úgy nevezik h a “múltban élés”. attól h 50 éve jó pálya volt vmi attól még a mai viszonyok miatt már nem feltétlenül alkalmás rá arra h egyrészt futamot rendezzenek rajta, vagy jó futamot rendezzenek rajta, vagy a nézőket érdekelje az adott sportág. na most egy albert park ahol még túraautóval sem tudnak előzni , a nagy kanyartempó miatt a mögötte haladót kidobja a szélárnyék (ez szimpla fizika)ez alkalmatlanná teszi a pályát nálam arra h jó futam legyen. de mondhatnék más példát is, jerez. a 80-as években oda vissza előzgetés volt, de manapság valszeg 1 akció nem lenne ott. és miért? mert annyira megnőtt a kanyartempó a 21. században profivá vált a sportág stb stb. a lényeg az h ami múltban működött az még manapság nem feltétlenül fog, és azért mert vminek múltja van attól még nem feltétlenül kell a továbbiakban is erőltetni. és ez nem csak erre a pályára vonatkozik, hanem bármilyen vezetési stílusra, marketingtevékenységre, vagy vásárlási szokásokra. albert park, monaco, a magyar válogatott klasszikus példák erre. régen jó volt de manapság már csak a múltjából él

    Hm,szerinted elavultan gondolkodom,de a te Liberty Media-s hozzáállásod az FIA-val karöltve úgy gondolod a megfelelő? Akkor viszont magyarázd már meg hogy mitől produkál évre évre rosszabb eredményeket a Formula 1?

    Sajnos mennem kell, de lenne még ehhez hozzászólásom

  70. Grobari: Nem sok jót sejtet ez az év a győzelem ellenére. Tavaly az első etapban erőből ott volt Vettel Hami nyakán. Most a kerékcseréig 5 mp-re leszakadtak a Ferrarik. Az idei autó sajnos nem sikerült olyan jól mint a tavalyi. Örülni kell ennek a győzelemnek mert lehet,hogy kevesebb lesz belőle mint tavaly. Sima Hamilton-Merci év lesz ez is.

    Először ekéztem őket, h miért nem maradtak a rövid tengelytávnál. De mostmár értem, versenyen jobb a hosszabb tengelytáv, mert jobban lehet vele támadni-védekezni drs ben.
    Viszont kijön náluk ugyanaz az a gyengeség, mint tavaly a mercinél, az alulkormányozottság. Kérdés, h a ferka meddig fog ezzel szenvedni, a másik nagy baj a fogyasztás.
    Monaco, szingapúr viszont mostmár teljes mértékben rb pályája lett, mert ők még mindig a rövid tengelytávnál maradtak.