Spanyol Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 14:00
2. szabadedzésPéntek 18:00
3. szabadedzésSzombat 15:00
IdőmérőSzombat 18:00
FutamVasárnap 18:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3  
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. kayassine:
    Nekem csak az nem világos, hogy a McLaren mint régi csapat kezd lassan magához térni és valahogy ezt valahogy mindig el kell vitatni. Mindig csak mázli, nem is a Honda volt szar, lám a Toro Rosso…
    Nem látom ez mire jó. Nyilván sok baromságot összehordtak, és rájátszottak a Honda gyengeségére is. Ez nem volt szép, de érthető volt. Most a csapat stabil pontszerző, ott van a középmezőnyben, innen lehet építkezni. A Honda korszakban ez messze nem így volt. Próbálták magyarázni a bizonyítványt, csak a szájkarate maradt nekik. A McLaren már nem egy élcsapat, az elmúlt, de még visszaküzdhetik magukat, ahogy a Renault is. Ebben eddig teljesen meggátolta őket a Honda, akihez képest a Renault motor iskomoly előrelépés.

    Nekem meg csak az nem világos, hogy küzdik majd fel magukat… Ha a Renault betalál majd, akkor ugyanúgy fogja kezelni a partnercsapatait, mint a Mercedes vagy a Ferrari. Ezért tárgyal a Red Bull a Hondával, nem azért, mert olyan csudajó a Honda motor. A privát csapatoknak csak egy független motorgyártóval lesz esélyük élcsapattá válni, de a McLaren ezt az esélyét már eljátszotta, azok után, ahogy viselkedtek a Hondával, szerinted melyik gyártó lenne olyan hülye, hogy pont a Mekivel fog össze? Fika meg szabotázs az ment ezerrel a Meki részéről (Emlékezzünk, hogy azt is megvétózták, hogy a Honda más csapatot is kiszolgáljon, ezáltal pedig több adatot gyűjthessenek össze), a megfelelő kommunikáció és együttműködés nem.

  2. Nekem csak az nem világos, hogy a McLaren mint régi csapat kezd lassan magához térni és valahogy ezt valahogy mindig el kell vitatni. Mindig csak mázli, nem is a Honda volt szar, lám a Toro Rosso…
    Nem látom ez mire jó. Nyilván sok baromságot összehordtak, és rájátszottak a Honda gyengeségére is. Ez nem volt szép, de érthető volt. Most a csapat stabil pontszerző, ott van a középmezőnyben, innen lehet építkezni. A Honda korszakban ez messze nem így volt. Próbálták magyarázni a bizonyítványt, csak a szájkarate maradt nekik. A McLaren már nem egy élcsapat, az elmúlt, de még visszaküzdhetik magukat, ahogy a Renault is. Ebben eddig teljesen meggátolta őket a Honda, akihez képest a Renault motor is komoly előrelépés.

  3. F1890: szerintem ez csak saját vélemény, de pont annyival jobbak mint ahogy a rönó jobb mint a honda. a kasztni erősorrendjében és hátrányában sztem nem sikerült tavaly óta előrelépni.

    Ha viszont azt vesszük, hogy tavaly csudakasztni volt, akkor bizony elkúrták az ideit, nem kicsit. 😀

  4. Nando: De mondta bárki is, hogy nyers erőben ott vannak ahol kellene, hogy legyenek ? nem hiszem.. Csak a Hondás évekhez képest jóval előrébb tartanak és ezt a számok alá is támasztják még ha az élmezőnytől jócskán el is vannak maradva, elcsúsztak mindennel, de azért még így is bőven látható a különbség az elmúlt évek szenvedéséhez képest, az autó közel sem tökéletes, sőt megmerem kockáztatni, hogy több a gond vele mint a tavalyival.
    Azért valamit csak jól csinálhatnak, ha a Ferrari és a Mercedes is átvesz tőlük megoldásokat, csak az egész csomag valamiért nagyon nehezen akar összeállni !

    szerintem ez csak saját vélemény, de pont annyival jobbak mint ahogy a rönó jobb mint a honda. a kasztni erősorrendjében és hátrányában sztem nem sikerült tavaly óta előrelépni.

  5. F1890: én nem akarok semmit sem kimagyarázni vagy basztatni a mclarent, csak objektíven közelítem meg a dolgokat. és láthatóanmegrekedtek egy szinten a kasztnival. a számok nem nagyon hazudgálnak. én nem kicsinyítem le az eredményeiket, de azért hozzátartozik a sztorihoz h alo mindig a zavarosban kihozza közel a maxot futamokon, míg a többi balfácán esik kel előtte. szóval ez nem a mclaer nyers ereje hanem inkább az h kiesnek előlük és szépen csipegetik a pontokat. persze a középmezőny versenyzése erről szól h keveset kell hibázni és élni kell a lehetőségekkel. de nyers erőből ez még mindig kevéske

    De mondta bárki is, hogy nyers erőben ott vannak ahol kellene, hogy legyenek ? nem hiszem.. Csak a Hondás évekhez képest jóval előrébb tartanak és ezt a számok alá is támasztják még ha az élmezőnytől jócskán el is vannak maradva, elcsúsztak mindennel, de azért még így is bőven látható a különbség az elmúlt évek szenvedéséhez képest, az autó közel sem tökéletes, sőt megmerem kockáztatni, hogy több a gond vele mint a tavalyival.
    Azért valamit csak jól csinálhatnak, ha a Ferrari és a Mercedes is átvesz tőlük megoldásokat, csak az egész csomag valamiért nagyon nehezen akar összeállni !

  6. Nando: Ez gyönyörűűű volt megint a részedről, akkor szedd össze az elmúlt versenyek eredményeit és vesd össze azokat is. 😉 Tavaly itt volt a legerősebb időmérőn a Mclaren és a Honda.. A 3. szektorban azt hiszem ők is voltak az egyik leggyorsabbak ami azt mutatja, hogy az az autó tényleg nem volt rossz..
    Vannak bajok a Mclarennél és senki nem tagadja, de ahogy te lekicsinyítesz minden eredményt velük kapcsolatban akárhányszor szóba jönnek az eléggé nevetséges, ez a picsányi kijelentés megint barokkos túlzás a részedről, max provokációnak jó.. 😀
    Az autó nemműködik tökéletesen ezt Vandoorne is elmondta, tavaly ennél sokkal vezethetőbb volt a gép, ami egyes feltételezések szerint lehet az új hátsó felfüggesztés oka is meg, hogy a nagyobb és nehezebb Renault motor miatt át kellett tervezni az autó hátulját !

    én nem akarok semmit sem kimagyarázni vagy basztatni a mclarent, csak objektíven közelítem meg a dolgokat. és láthatóan megrekedtek egy szinten a kasztnival. a számok nem nagyon hazudgálnak. én nem kicsinyítem le az eredményeiket, de azért hozzátartozik a sztorihoz h alo mindig a zavarosban kihozza közel a maxot futamokon, míg a többi balfácán esik kel előtte. szóval ez nem a mclaer nyers ereje hanem inkább az h kiesnek előlük és szépen csipegetik a pontokat. persze a középmezőny versenyzése erről szól h keveset kell hibázni és élni kell a lehetőségekkel. de nyers erőből ez még mindig kevéske

  7. F1890: csak most látom h 3. személyben címeztél felém vmit.
    inkább a számokkal válaszolok ha nem gond 🙂

    2017ben 1,9 sec hátrány kvalin 2,4%-os lemaradás
    2018ban 1,55 sec hátrány kvalin 2 %-os lemaradás.
    és ha a mclaren elméletét nézzük miszerint a hondahoz képest a rönó 1 secet jelent, akkor picsányit nem fejlődtek 🙂

    na jöhet szokás szerint a kifogás és a rizsa h nem is úgy van ez a mclaren ***sokat fejlődött stb. tedd a szívedre a kezed, ha nem a mclarennél lenne alonso, baromira nem védenéd őket, hanem nevetségesnek tartanád ezt

    De tessék ilyet én is tudok 😉 “csak ennyit jelent a Honda különbség” 🙂
    https://old.reddit.com/r/formula1/comments/872u8f/fastest_lap_comparison_2017_vs_2018/
    https://old.reddit.com/r/formula1/comments/8c8hcq/2018_chinese_grand_prix_qualifying_times_vs_2017/

  8. F1890: csak most látom h 3. személyben címeztél felém vmit.
    inkább a számokkal válaszolok ha nem gond 🙂

    2017ben 1,9 sec hátrány kvalin 2,4%-os lemaradás
    2018ban 1,55 sec hátrány kvalin 2 %-os lemaradás.
    és ha a mclaren elméletét nézzük miszerint a hondahoz képest a rönó 1 secet jelent, akkor picsányit nem fejlődtek 🙂

    na jöhet szokás szerint a kifogás és a rizsa h nem is úgy van ez a mclaren ***sokat fejlődött stb. tedd a szívedre a kezed, ha nem a mclarennél lenne alonso, baromira nem védenéd őket, hanem nevetségesnek tartanád ezt

    Ez gyönyörűűű volt megint a részedről, akkor szedd össze az elmúlt versenyek eredményeit és vesd össze azokat is. 😉 Tavaly itt volt a legerősebb időmérőn a Mclaren és a Honda.. A 3. szektorban azt hiszem ők is voltak az egyik leggyorsabbak ami azt mutatja, hogy az az autó tényleg nem volt rossz..
    Vannak bajok a Mclarennél és senki nem tagadja, de ahogy te lekicsinyítesz minden eredményt velük kapcsolatban akárhányszor szóba jönnek az eléggé nevetséges, ez a picsányi kijelentés megint barokkos túlzás a részedről, max provokációnak jó.. 😀
    Az autó nem működik tökéletesen ezt Vandoorne is elmondta, tavaly ennél sokkal vezethetőbb volt a gép, ami egyes feltételezések szerint lehet az új hátsó felfüggesztés oka is meg, hogy a nagyobb és nehezebb Renault motor miatt át kellett tervezni az autó hátulját !

  9. Nando: LOL Alonso nem a szuperlágy miatt jutott be, már a lágy akkor is jobban működött a Q2-ben, de ne zavartasd magad, csak az utolsó szektort sz@rul rakta össze, pedig az első kettő az egyéni legjobbja volt.. 😀 Még jobban is járt volna versenyen ha mondjuk a 11 vagy 12. helyről indul, mert szabadon választhatott volna a gumit és úgy valószínűleg sokkal jobb lett volna a versenye, mert a superek körökön belül elfogytak és csak hátrányt jelentettek a verseny első felében.
    De ezeken a feltételezéseken mindig jót nevetek kiesett volna, ha így meg úgy lett volna és különben is még pontot sem szerez ! 😀 😀

    csak most látom h 3. személyben címeztél felém vmit.
    inkább a számokkal válaszolok ha nem gond 🙂

    2017ben 1,9 sec hátrány kvalin 2,4%-os lemaradás
    2018ban 1,55 sec hátrány kvalin 2 %-os lemaradás.
    és ha a mclaren elméletét nézzük miszerint a hondahoz képest a rönó 1 secet jelent, akkor picsányit nem fejlődtek 🙂

    na jöhet szokás szerint a kifogás és a rizsa h nem is úgy van ez a mclaren ***sokat fejlődött stb. tedd a szívedre a kezed, ha nem a mclarennél lenne alonso, baromira nem védenéd őket, hanem nevetségesnek tartanád ezt

  10. Bogyi007:
    Te meg azt nem veszed figyelembe hogyha Alonso a Q2-ben nem teszi fel a szuperlágyakat akkor a viharba se lett volna a Q3-ba való jutáshoz ergo még hátrébbról indul s látva a roncsderbit lehet hogy most ő is kiesett volna vagy csak szimplán nem lett volna pontszerzés neki…

    .

    LOL Alonso nem a szuperlágy miatt jutott be, már a lágy akkor is jobban működött a Q2-ben, de ne zavartasd magad, csak az utolsó szektort sz@rul rakta össze, pedig az első kettő az egyéni legjobbja volt.. 😀 Még jobban is járt volna versenyen ha mondjuk a 11 vagy 12. helyről indul, mert szabadon választhatott volna a gumit és úgy valószínűleg sokkal jobb lett volna a versenye, mert a superek körökön belül elfogytak és csak hátrányt jelentettek a verseny első felében.
    De ezeken a feltételezéseken mindig jót nevetek kiesett volna, ha így meg úgy lett volna és különben is még pontot sem szerez ! 😀 😀

  11. Te meg azt nem veszed figyelembe hogyha Alonso a Q2-ben nem teszi fel a szuperlágyakat akkor a viharba se lett volna a Q3-ba való jutáshoz ergo még hátrébbról indul s látva a roncsderbit lehet hogy most ő is kiesett volna vagy csak szimplán nem lett volna pontszerzés neki…

    Nando: Hagyd a francba minden verseny után próbálja a Mclarent lehúzni, de azt figyelembe se veszi, hogy már az elején elment a verseny, kezdve azzal, hogy Superen rajtolt, utána grozsant kellett kerülgetni és még a tetejében beragadt egy időre Leclerc mögé, miközben Magnussen és Sainz is senkitől sem zavartatva autózott jó ideig, persze amikor megelőzte Leclercet pár kört alatt ellépett 10mp-re tőle.. Nagyon nem volt tiszta versenye Alonak és így is sikerült behozni 8. helyre az autót, mondhatni egyedül Magnussennek volt zavartalan a versenye !

    .

  12. Denis Hunter: senki nem allitotta, hogy a fejlesztesekkel ok lesznek a biztos 4. ero. Javulast vartak, ami ha kicsi is, de volt. Es azt feltetelezni, hogy ki ki elott vegez, badarsag, mert annyira azert nem sima a kozepmezony, mint a top3, hogy mindket versenyzot parosaval lehet besorolni. Nezd csak meg a korabbi versenyeket. Egyszer a Haas, majd Toro, Sauber, FI volt kiemelkedo, de sosem 2 autoval, ezt meg egy kozepcsapat sem csinalta meg iden, hogy behoznak 2 autot a top 3 utan sorban.
    Kimi ok, de Hulknek problemai voltak egesz 7vegen, valamint elozni nehez itt es hatulrol jott volna, Alonso Sainz mogott vegzett 3 mp-cel (igaz a vegen neki is voltak gondjai, de addig is 7 mp volt az elonye) Grojean meg, hagyjuk. Pontja sincs, de te ot is Alonso ele raknad az erosorrendben, neki meg csak makja van.

    Én nem látom a javulást. Időmérőn is csak elcsípte Alo a q3-as bejutást úgy, hogy Hulknak technikai gondjai voltak. És most a szokásos 7. hely sem lett meg, pedig most is estek ki olyanok, akik előttük végeztek volna. Gro meg lehet, hogy hibázik folyamatosan, de ugyanúgy Haas-ban ül, szóval attól még nem lesz jobb a Meki, hogy Gro egy bénaság.

  13. Denis Hunter: senki nem allitotta, hogy a fejlesztesekkel ok lesznek a biztos 4. ero. Javulast vartak, ami ha kicsi is, de volt. Es azt feltetelezni, hogy ki ki elott vegez, badarsag, mert annyira azert nem sima a kozepmezony, mint a top3, hogy mindket versenyzot parosaval lehet besorolni. Nezd csak meg a korabbi versenyeket. Egyszer a Haas, majd Toro, Sauber, FI volt kiemelkedo, de sosem 2 autoval, ezt meg egy kozepcsapat sem csinalta meg iden, hogy behoznak 2 autot a top 3 utan sorban.
    Kimi ok, de Hulknek problemai voltak egesz 7vegen, valamint elozni nehez itt es hatulrol jott volna, Alonso Sainz mogott vegzett 3 mp-cel (igaz a vegen neki is voltak gondjai, de addig is 7 mp volt az elonye) Grojean meg, hagyjuk. Pontja sincs, de te ot is Alonso ele raknad az erosorrendben, neki meg csak makja van.

    én hétvége előtt is mondtam h várni kell még pár futamot míg belövik a kocsit. úgyh számomra ez h 7-8 lett még nem mérvadó. egy tiszta hétvégére leszek kíváncsi mikor nem lesz sem mák sem semmi crash sem előtte sem mögötte.

    vándorn meg vérgyenge akárhogyan nézem, remélem jövőre jön norris

  14. Denis Hunter:

    Hagyd a francba minden verseny után próbálja a Mclarent lehúzni, de azt figyelembe se veszi, hogy már az elején elment a verseny, kezdve azzal, hogy Superen rajtolt, utána grozsant kellett kerülgetni és még a tetejében beragadt egy időre Leclerc mögé, miközben Magnussen és Sainz is senkitől sem zavartatva autózott jó ideig, persze amikor megelőzte Leclercet pár kört alatt ellépett 10mp-re tőle.. Nagyon nem volt tiszta versenye Alonak és így is sikerült behozni 8. helyre az autót, mondhatni egyedül Magnussennek volt zavartalan a versenye !

  15. F1890: hulk kimi gro ezek előtte végezhettek volna. számomra ez kevés, de lehet idő kell míg beállítják a kocsit. önerőből még mindig nins meg tisztán a 7. hely

    senki nem allitotta, hogy a fejlesztesekkel ok lesznek a biztos 4. ero. Javulast vartak, ami ha kicsi is, de volt. Es azt feltetelezni, hogy ki ki elott vegez, badarsag, mert annyira azert nem sima a kozepmezony, mint a top3, hogy mindket versenyzot parosaval lehet besorolni. Nezd csak meg a korabbi versenyeket. Egyszer a Haas, majd Toro, Sauber, FI volt kiemelkedo, de sosem 2 autoval, ezt meg egy kozepcsapat sem csinalta meg iden, hogy behoznak 2 autot a top 3 utan sorban.
    Kimi ok, de Hulknek problemai voltak egesz 7vegen, valamint elozni nehez itt es hatulrol jott volna, Alonso Sainz mogott vegzett 3 mp-cel (igaz a vegen neki is voltak gondjai, de addig is 7 mp volt az elonye) Grojean meg, hagyjuk. Pontja sincs, de te ot is Alonso ele raknad az erosorrendben, neki meg csak makja van.

  16. Denis Hunter: Miert mak megint a 8.? 8. helyrol rajtolt Alonso, Kimi esett ki elole. Igaz a rajt szar volt es ezaltal eppen Grojean is elotte volt a baleset pillanataban, de igy is visszaesett a 11. helyre es onnan mar “csak” Kimi esett ki elole. Sainz jobb volt, elotte is vegzett. Szerinted Hulk, Grojean, Ocon es netan meg Gasly is elotte vegzett volna?

    ugyanez rad is igaz ki esett ki elole Kimin kivul?

    hulk kimi gro ezek előtte végezhettek volna. számomra ez kevés, de lehet idő kell míg beállítják a kocsit. önerőből még mindig nins meg tisztán a 7. hely

  17. F1890:
    Akkor összegezném az itt látottakat.

    A mclaren hiába 7. megint kiszaltózott előlük 3 autó, úgyh még ha közelebb is kerültek az élmezőnyhöz (százalékos értelemben max hajszálnyit), most sem váltották meg a világot.

    Miert mak megint a 8.? 8. helyrol rajtolt Alonso, Kimi esett ki elole. Igaz a rajt szar volt es ezaltal eppen Grojean is elotte volt a baleset pillanataban, de igy is visszaesett a 11. helyre es onnan mar “csak” Kimi esett ki elole. Sainz jobb volt, elotte is vegzett. Szerinted Hulk, Grojean, Ocon es netan meg Gasly is elotte vegzett volna? Teny, hogy nem valtottak meg a vilagot, amirol amugy szo sem volt, de ha mar optimistak, akkor azzal is bajotok van. Szerintem akkor is elorelepes, hogy nem a 14. helyrol kell hozni a 8.-at, hanem a 8. helyrol kell megtartani azt. Es mak/nem mak, az a lenyege az egesznek, hogy hozd be az autot pontszerzo helyen. Ezt ugye Hamilton es Vettel mellett Alonso csilanta meg. Mind az 5x mak segitsegevel.

    velorex:
    Nem gondoltam volna, hogy Alonso pontot tud hozni ezen a futamon. Mondjuk a kieséseknek volt köszönhető!

    ugyanez rad is igaz ki esett ki elole Kimin kivul?

  18. F1890:
    na legalább a barcelona kikapott nincs veretlen szezon

    Hát ezt elszurtak, kikapni ilyen csapattól, ilyen védelemmel felallni. Kár mert ez butaság volt megint, simán meglehetett volna ez a veretlen bajnoki cím. Mondjuk egy vereség se rossz, otthon Ini utolsó meccsen nem fognak kikapni az biztos, és ott már nyilván Messi se fog pihenni. Bátor edző Ernő.

  19. kayassine:
    Egy verseny alapján nem kell temetni a Ferrarit, de sokan rettegünk attól amikor összeáll a Mercedes kocsija. Remélem még nincs vége az izgalmaknak.
    Szidjátok a Pirellit, de a futamon nem volt módosított gumi, és láttuk mi történt.

    A futamon nem volt módosított gumi?

  20. Egy verseny alapján nem kell temetni a Ferrarit, de sokan rettegünk attól amikor összeáll a Mercedes kocsija. Remélem még nincs vége az izgalmaknak.
    Szidjátok a Pirellit, de a futamon nem volt módosított gumi, és láttuk mi történt.
    Update: hülyeséget beszéltem egy sorral feljebb. Én is ideges lennék a Ferrarisok helyében.

  21. Kiábrándító egy futam volt,a végét már meg sem néztem,inkább mentem a dolgomra.A gumival a ferrarisoknak tettek be a legjobban.Kimi az időmérőn szenvedett,Vettel a futamon.A kiesésről már nem is mondok semmit.:((
    Év elejétől fogva nem voltak illúzióim,ez a motorformula a Mercedesnek kedvez.Persze melléfoghattak volna az új fejlesztéssel,de egy ekkora gyár,hatalmas tudással,nagyszerű mérnökökkel,előbb-utóbb úgyis megoldja a gondjait.HA egyáltalán voltak gondjaik.
    Az is látható,hogy az FIA,Pirelli,hogy úgy mondjam kedveli őket.Ha bajuk van a gumival,nosza segítsünk nekik.Ha a Ferrari gyors,nézzünk a körmükre mit csinálnak.Arrivabene szerint őket senki nem kérdezte meg a gumi változtatásról,csak kész tények elé állították őket.Legyen nekik elég az a pár millió plusz,amit kapnak.Én úgy látom,hogy nincs elég hatalma a vörösöknek,szerintem még az RB-nek is nagyobb van.
    Apropó RB!Ma látható volt,- amit már év eleje óta sejtek,csak a sorozatos balhéik miatt nem volt teljesen tiszta – hogy kb. ugyanolyan gyorsak,ha nem gyorsabbak,mint a Ferrari.Nem olyan rossz az a Renault motor!Azért nem annyira nyilvánvaló ez,mert sem a McLaren,sem a gyári csapat nem képes ütőképes kasztnit csinálni.Az időmérőn vannak hátrányban,de ezt a pályán be tudják hozni.

  22. Hát ez nem volt élvezhető verseny, de legalább a zseniális Ferrari-taktika miatt a tippem elment 🙂

    Grozsanon meg se lepődtem már, de tényleg nem értem, minek van még ez az ember a mezőnyben.

    Kár, hogy a gumikkal manipulál a Pirelli, mert ez egy jó évad lehetett volna, de innentől sima Mercedes…

  23. Alonak sajnos már az elején elment a versenye, kezdve azzal hogy Supereken kellett rajtolnia, és a tetejében meg is bicsaklott alatta az autó, ami után még Grozsan piruettjére is reagálni kellett, ebben ma így ennyi volt, sajnos nem volt tiszta versenye..

  24. Go.Michael: Ez is benne lehet, sőt, elnézve a sebességeket a célegyenesben egyértelműen visszább volt fogva az autó, viszont 2 hét alatt nem változik ennyi tényező az egyenletben. No mind1, pedig egész jó móka lett volna ez.

    Én azért bízok a Ferrariban, mert most jó a gárda. Igaz a Pirellit nem értem.

  25. Paberto: Igazad van majd elfelejtettem. A Pirelli belenyult a felnikbe is hogy Vettel 2. (szuksegtelen) kiallasat is lelassitsak. Koszonom Pirelli!

    Ajj ne mond már, h egyáltalán ne msegített egy kicsit se ma mercinek a módosítás. Számokban nem nagy a 0,4 mm, de versenyen hidd el sokat számít.

  26. Akkor összegezném az itt látottakat.

    A merci nagyon könnyedén nyerte a futamot. A ferrari időmérős motorüzemmódja valszeg erősebb mint a mercié, tehát a maxteljesítmánynél náluk van az előny. Viszont egész évet tekintve futamokon a merci motorüzemmódja sokkalta hatékonyabbnak tűnik.
    A taktika idei évben továbbra is egy fos,érthetetlen h én fotelből megmondom már sokadjára h mit kellene tenniük és mások meg pénzt kapnak a munkájukért.
    A pirelli témához hozzászólva meg, nem gondolnám h egyik futamról a másikra 30 másodpercet buknak csak önmaguktól. Vastagon közrejátszott szerintem a gumimódosítás.

    A 80%-os eső nem jött be , persze parasztvakításnak jó volt 😀
    A mclaren hiába 7. megint kiszaltózott előlük 3 autó, úgyh még ha közelebb is kerültek az élmezőnyhöz (százalékos értelemben max hajszálnyit), most sem váltották meg a világot.

    AZ ilyen pályákat mint barcelona melbörn,abudhabi páros lábbal kéne kitenni a versenynaptárból mert iszonyat unalmas semmittevés folyik a pályán. alkalmatlan a 21. századi autóversenyzésre

  27. velorex: Szerintem nem jó volt most a Ferrari taktikája. Vettel tempója sem volt acélos, lehet kímélő üzemmódban volt Kimi gondjai miatt.

    Ez is benne lehet, sőt, elnézve a sebességeket a célegyenesben egyértelműen visszább volt fogva az autó, viszont 2 hét alatt nem változik ennyi tényező az egyenletben. No mind1, pedig egész jó móka lett volna ez.

  28. Go.Michael: teljesen mind1 a csere mert Ham. már elment 15-18 mp-el. Én arra lennék kíváncsi hogy mi a pék kaszáért kellett ezt a jó kis meccset elvenni, ami eddig megvolt…

    Szerintem nem jó volt most a Ferrari taktikája. Vettel tempója sem volt acélos, lehet kímélő üzemmódban volt Kimi gondjai miatt.

  29. Saba:
    Kíváncsi vagyok, hogy a ferrari mit tud még kitalálni, hogy kigolyózza a versenyzőit a vb címért folytatott harcból. Szánalom egy bagázs.

    Egyébként igen, ilyen “zseniális” stratégiai lépésekkel nem lehet nyerni, az előző sima bakui wint is elb*al***kodták, pedig ott volt 10 sec előyne vettelnek.

  30. Elképesztő mekkora egy ritka bal*** a ferka, amikor lehetne akkor nem lépnek, amikor meg nem kellene akkor meg lépnek, egyszerűen fogalmu ksincsen mi a sz*r folyi ka verseny alatt. Abszolút képtelenek átlánti és okosan reagálni, hihetetlen.

    Ha megvan a tempó, ha nincs meg, ezek mindent elb**asznak amit lehet. 😀