F2: Nyck de Vries nyert az esős-száraz főversenyen!

A McLaren junior pilótáiról szólt az FIA Formula-2-es bajnokság első futama a Hungaroringen. Az esőben Lando Norris megállíthatatlannak tűnt, de a felszáradó pályán hamar tönkretette slick abroncsait, így de Vries hatalmas hátrányból óriási előnyre szert téve végül fölényes győzelmet aratott.

A Formula-1-es időmérő edzés után továbbra is esős körülmények között sorakozott fel a rajtrácsra az F2-es mezőny. A zord időjárás ellenére Charlie Whitingék úgy döntöttek, hogy állórajttal indítják el a futamot, miután a Silverstone-i forduló után egy átfogó fejlesztési csomagot vezettek be az autó és az erőforrás megbízhatóságának növelésére.

Ennek ellenére a rajthoz készülődés ezúttal sem zajlott zökkenőmentesen: éppen a pontverseny éllovasát, George Russellt kellett a boxutcába tolni kuplungproblémák miatt.

Lando Norris riválisa balszerencséjének köszönhetően az ötödik helyről kezdhette meg a futamot, ám a rajtnál visszacsúszott a mezőny sűrűjébe. Azonban nem kellett sok idő hozzá, hogy kiderüljön, lényegesen erősebb tempóra képes a többieknél ilyen körülmények között és remek előzésekkel zárkózott vissza az élen haladó csapattársára, Sergio Sette Camarára.

Először Antonio Fuocot és Jack Aitkent autózta körbe a kettes kanyarban, majd nem sokkal később a tizenhármasban Luca Ghiottot utasította maga mögé. Nyck de Vries legyűrésével 1-2-ben haladt a két Carlin, végül kisvártatva Camara megelőzésével Norris átvette a vezetést.

Ezen a ponton még a brazilnál is három másodperccel gyorsabban autózott körönként, így néhány kör alatt 10 másodperces előnyre tett szert vele szemben.

Sette Camara eközben egyre inkább küszködött, de Vries, Fuoco és Aitken is átugrotta őt, mielőtt a mezőnyből elsőként a boxba hajtott slick gumikért.

Három körön belül a teljes mezőny követte a Carlin példáját és a kerékcserék után továbbra is Norris vezette a futamot 13 másodperccel de Vries Premája előtt.

A slick gumikon viszont Lando Norris rendkívül szenvedett, holland kollégája hatalmas tempókülönbséggel zárkózott rá vissza. Néhány körön belül de Vries már közvetlenül a brit nyakában loholt és meg is előzte őt a nyolcas kanyarban, a leintésig pedig egészen 16.5 másodpercre húzott el a Carlintól.

Az utolsó körökben Norris tempója tovább gyengült, aminek következtében Sette Camara és Antonio Fuoco is utolérte. Camara az utolsó két körben rendre megpróbált beszúrni az első kanyar féktávján, de a második alkalommal túlcsúszott az íven, maga elé engedve Fuoco-t a Charouzzal.

Fuoco keményen támadta Norrist a végjátékban és megkísérelte körbeautózni a McLaren juniort az utolsó előtti kanyarban, de a távolról bevetődő Camara végül nekiütközött és megforgatta az olasz pilótát.

Lando Norris a második helyével 19 pontra csökkentette hátrányát George Russellel szemben, miután a Mercedes tartalékpilótája motorproblémák miatt végül az utolsó helyről feladni kényszerült a versenyt.

Sergio Sette Camarát intették le harmadikként, de az ütközés után 10 másodperces időbüntetéssel sújtották, ezért végül a dobogó legalsó fokára Fuoco állhatott fel, akit Jack Aitken, Alex Albon és Luca Ghiotto követett a pontszerzők sorában.

Camara a hetedik helyre csúszott vissza büntetése után, Artyom Markelov pedig megszerezte a vasárnapi fordított rajtrács pole pozícióját.

A top 10-et a két japán versenyző zárta Tadaszuke Makino – Nirei Fukuzumi sorrendben.

Az 1. verseny eredménye

Poz.PilótaCsapatKörIdőKül.Leggy.kör
1N. de VriesPREMA Theodore Racing341:00:16.9961:32.832
2L. NorrisCarlin341:00:33.50416.5081:35.120
3A. FuocoCharouz Racing System341:00:37.74820.7521:33.466
4J. AitkenART Grand Prix341:00:38.80121.8051:33.672
5A. AlbonDAMS341:00:40.07323.0771:34.093
6L. GhiottoCampos Vexatec Racing341:00:45.69228.6961:33.268
7S. Sette CâmaraCarlin341:00:46.09529.0991:33.290
8A. MarkelovRUSSIAN TIME341:00:52.59035.5941:34.600
9T. MakinoRUSSIAN TIME341:00:53.30036.3041:34.329
10N. FukuzumiBWT Arden341:00:54.11037.1141:35.232
11R. MerhiMP Motorsport341:00:54.97937.9831:35.314
12A. MainiTrident341:00:55.33238.3361:33.235
13S. GelaelPREMA Theodore Racing341:00:56.11639.1201:33.617
14A. LorandiTrident341:00:56.85439.8581:33.212
15R. NissanyCampos Vexatec Racing341:01:05.06848.0721:32.615
16M. GüntherBWT Arden341:01:10.23753.2411:33.894
17L. DelétrazCharouz Racing System341:01:30.69273.6961:32.972
18R. BoschungMP Motorsport331:01:17.4221 LAP1:32.473
N. LatifiDAMS2952:32.459DNF1:34.483
G. RussellART Grand Prix1122:22.716DNF1:52.576

Szólj hozzá

Légy az első hozzászóló