Belga Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 14:00
2. szabadedzésPéntek 18:00
3. szabadedzésSzombat 15:00
IdőmérőSzombat 18:00
FutamVasárnap 18:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3  
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. trialboj: Feletted linkelték Vettel rajtját, én a kézfejét sem látom a fekete kesztyű miatt, te hogy vetted ki hogy mit csinál az ujjaival?

    mikor elkezdett fekete kesztyűt használni, mindjárt az ugrott be, hogy valamilyen műveletet akarnak takarni, mert mi más értelme lenne? de akkor még nem voltak ilyen gombok (kitudja) és a kórmány mögötti karokkal játszadoztak (minden bizonnyal)

    nehezen kivehető, hogy a nagyujja rajta van a gombon, de mikor kialszanak a piros lámpák, látni ahogy lerántja róla és a felvétel is ezt követően pár milliszekundumra megakad

    és nagy képernyőn magas fényerővel jobban látni

    https://streamable.com/nhkrw

  2. velorex:
    A Ferrari egyértelműen már jobb a Mercedesnél, mind az időmérőn, minda futamon. A gumikezelésben is Mercedes előtt jár a hajtáslánca is rafinált lehetőségeket rejt. Ahogy Vettel legyorsultaHamiltont az első körben az magáért beszél. Nem volt szükség a hátsószárny nyitására sem. A következő futam, ami hasonló erőpálya lesz a Ferrari lesza favorit.
    Amiviszont bődületesen frusztráló, hogy ilyen karakterű pályán a Red Bull sem rúghat labdába a nagy rakás guanó Renault hajtáslánc miatt.
    Hülkenberg sem nagyon lehet büszke Alonso felnyársalására. Ez nem egy top pilótára emlékeztető tett volt.
    Egyébként egy förtelmesen unalmas futam volt.

    Az időmérőn száraz pályán pár század volt a különbség az első három között.A futam második felében Hamilton egyértelműen elvette a gázt.Vettelt nem tudta volna megelőzni és így is van még 17 pont előnye.Ez neki egyenlőre elég.
    Én örülnék a legjobban,ha a Ferrari minden szempontból már a Mercedes előtt lenne,de ezt nem látom bizonyítottnak.Ugye senki nem gondolja komolyan,hogy az RB is átlépte a Mercedest?!
    http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1009&graf=3&dr1=Lewis%20Hamilton&dr2=Max%20Verstappen

  3. A Ferrari egyértelműen már jobb a Mercedesnél, mind az időmérőn, mind a futamon. A gumikezelésben is Mercedes előtt jár a hajtáslánca is rafinált lehetőségeket rejt. Ahogy Vettel legyorsulta Hamiltont az első körben az magáért beszél. Nem volt szükség a hátsószárny nyitására sem. A következő futam, ami hasonló erőpálya lesz a Ferrari lesz a favorit.
    Ami viszont bődületesen frusztráló, hogy ilyen karakterű pályán a Red Bull sem rúghat labdába a nagy rakás guanó Renault hajtáslánc miatt.
    Hülkenberg sem nagyon lehet büszke Alonso felnyársalására. Ez nem egy top pilótára emlékeztető tett volt.
    Egyébként egy förtelmesen unalmas futam volt.

  4. DUdi: Bottas meg +5 mp a Sirotikba való rongyolásáért. Mivel 7.2-vel ment Perez előtt ezért ez a “nesze semmi fogd meg jól” büntetés. Jah meg +2 fekete pont a bizibe 😀

    Vicc, óriási nagy vicc az összes ítélet, 1doorne elleni figyelmetlensége sokkal veszélyesebb volt. Tiszta fej vagy írás hogy mikor van épp büntetés vagy sem. Bár igazából német gp után nekem semmilyen fajta elvárásom nincs az fia-val kapcsolatban.

  5. Ez milyen egy bitang unalmas maszlag volt. Pedig ez egy jó pálya, de onnan hogy Vettel egyből megette Lewist, nagyjából meg lehetett tippelni a további sorrendet.
    Alonso kiesése, azt leszámítva hogy veszélyes volt főleg Leclercre, és az ő háta is kapott rendesen, talán nem is akkora baj, mert ezen a pályán semmit nem tudott volna csinálni.
    Az érdekelt volna hogy ha Vettel marad 2. az elős kör után, akkor ő vajon végig tudott volna támadni, vagy itt 2 opció van, megelőzöd lazán, vagy ülsz mögötte 1.5mpre?!

  6. F1890:
    most néztem meg belsőből, vettel direkt beleemelt ó rúzs előtt 2-3-szor is h ne kerüljön közel hamiltonhoz. hamilton meg ó rúzs bejáratánál tette mindezt 😀 játszottak a fiúk

    rajtnál jól látni, hogy Vettel a baloldali rejtett gombot egyszerre engedi el a kuplungal

  7. Stonefly: Nagyon nem szeretném ha ez valami veleményes megoldás lenne mert az FIA korábban sok ilyen megoldást boncolgatott addig amíg mindenki meg nem értette hogy működik, vagy csak hogy valóban létezik a kiskapu.
    Most túl egyszerűen túl lépett rajta mindenki, hozzáteszem az ellenfelek is. Érdekes mindenesetre, biztos nem véletlenül tűnt fel az ellenfeleknek. Remélem a Mercedes már dolgozik a sajátján. 😊

    Hát egyelőre nem úgy néz ki, hogy a merci rájött egyáltalán erre a tükkre, addig nehéz lesz kidolgzni egy sajátot, de majd kiderül. 😀

  8. Zasalamel: Egyébként valóban egálban van a két csapat tempó terén, viszont úgy látom mintha a ferkának van vmi trükkje, amit ha bekapcsol akkor egy pillanatra úgy megy mint egy rakéta az egyenesben, gondolom erre utalt Lewis is.

    Nagyon nem szeretném ha ez valami veleményes megoldás lenne mert az FIA korábban sok ilyen megoldást boncolgatott addig amíg mindenki meg nem értette hogy működik, vagy csak hogy valóban létezik a kiskapu.
    Most túl egyszerűen túl lépett rajta mindenki, hozzáteszem az ellenfelek is. Érdekes mindenesetre, biztos nem véletlenül tűnt fel az ellenfeleknek. Remélem a Mercedes már dolgozik a sajátján. 😊

  9. Stonefly: Pont annyival hogy elől is tudott maradni. Ez valóban azt jelenti hogy gyorsabb. De én azt egálnak veszem ha az egyik nem tud látvanyosan meglógni, a masik meg loholhatna mögötte 1 tozedeket adva kapva 1 mp belül, csak mivel értelme nincs ezért beáll a szokásos távra, kivárva hogy valami váratlan történik.

    Egyébként valóban egálban van a két csapat tempó terén, viszont úgy látom mintha a ferkának van vmi trükkje, amit ha bekapcsol akkor egy pillanatra úgy megy mint egy rakéta az egyenesben, gondolom erre utalt Lewis is.

  10. Bance: szoros volt, de azt a 3-4 mpet ki is kellett valahogy autózni,meglepett, hogy a 2. szektor nem volt egyértelmű mint a kvalin,

    mikor a Kemmel-en kibújt Vettel Hamilton mögül, szélárnyék ide vagy oda, mint ha bekapcsolta volna a tartalék rakétát, fura volt

    Érdekes volt valóban, kiállt mellé és elment mellette. Visszanézem majd.

  11. Zasalamel: Korábban még azt mondtad, h a ferka gyorsabb. (lásd 487)

    Pont annyival hogy elől is tudott maradni. Ez valóban azt jelenti hogy gyorsabb. De én azt egálnak veszem ha az egyik nem tud látvanyosan meglógni, a masik meg loholhatna mögötte 1 tizedeket adva kapva 1 mp belül, csak mivel értelme nincs ezért beáll a szokásos távra, kivárva hogy valami váratlan történik.

  12. Stonefly:
    Nem semmi lesz ez az év, hátvédek már egyértelműek, 2 csapat csontra azonos teljesítménnyel, 2 4x világbajnok.
    Nekem úgy tűnt, hogy a tempó ma csont azonos volt. Semmi értelme nem volt erőlködni Vettel mögött, de a 3-4 mp különbség tartása se okozott gondot Hamiltonnak, de Vettel sem tudott nagyon előre szaladni.

    szoros volt, de azt a 3-4 mpet ki is kellett valahogy autózni, meglepett, hogy a 2. szektor nem volt egyértelmű mint a kvalin,

    mikor a Kemmel-en kibújt Vettel Hamilton mögül, szélárnyék ide vagy oda, mint ha bekapcsolta volna a tartalék rakétát, fura volt

  13. Stonefly:
    Nem semmi lesz ez az év, hátvédek már egyértelműek, 2 csapat csontra azonos teljesítménnyel, 2 4x világbajnok.
    Nekem úgy tűnt, hogy a tempó ma csont azonos volt. Semmi értelme nem volt erőlködni Vettel mögött, de a 3-4 mp különbség tartása se okozott gondot Hamiltonnak, de Vettel sem tudott nagyon előre szaladni.

    Korábban még azt mondtad, h a ferka gyorsabb. (lásd 487)

  14. Nem semmi lesz ez az év, hátvédek már egyértelműek, 2 csapat csontra azonos teljesítménnyel, 2 4x világbajnok.
    Nekem úgy tűnt, hogy a tempó ma csont azonos volt. Semmi értelme nem volt erőlködni Vettel mögött, de a 3-4 mp különbség tartása se okozott gondot Hamiltonnak, de Vettel sem tudott nagyon előre szaladni.

  15. Go.Michael:
    Vettel szépen megcsípte az első kör elején ezt az első helyet, utána pedig nyomta ami a csövön kifér. Az első etapban közel volt Hamilton, de lágyon elég sokat kaptak, ez engem meglepett hogy ennyire sima lett a vége és 10 mp+. Szerintem Hamilton ezért volt a kelleténél visszafogottabb a nyilatkozatnál.Kemény lesz a szezon hátralevő része, de az autó a jó eredményhez, menni kell előre és minden lehetőséget kihasználni.

    Elvileg fogyóban volt a benya a merciben és muszáj volt a végére spórolni, hasonló jelenség lehetett mint kanadában, ott is Bottas rendesen visszavett a végére.

  16. Bogyi007:
    Év elején és tavaly mindenki bírálta, de azt hiszem ez már nem is az első alkalom hogy kiderült hogy ez bizony szükséges döntés volt. Talán az F2-ben volt egy hasonló eset idén?

    Igazat megvallva engem nem a kinézete zavart leginkább, hanem h ez a halo félmegoldás, mert ugyanúgy fenáll a veszély, h egy kisebb alkatrész találja el a pilóta fejét (ahogy massánál). HA biztonságot akarnak, akkor ott a zárt fülke, de ez így kicsit olyan mintha “legyen biztonságos, de ne annyira..” elvet követik.

  17. Vettel szépen megcsípte az első kör elején ezt az első helyet, utána pedig nyomta ami a csövön kifér. Az első etapban közel volt Hamilton, de lágyon elég sokat kaptak, ez engem meglepett hogy ennyire sima lett a vége és 10 mp+. Szerintem Hamilton ezért volt a kelleténél visszafogottabb a nyilatkozatnál. Kemény lesz a szezon hátralevő része, de az autó a jó eredményhez, menni kell előre és minden lehetőséget kihasználni.

  18. Grobari:
    Érdekes az RB amit művel Ricsivel. Hagyják kint körözni 2 kör hátrányban. Ilyenkor óvni kéne a technikát.

    Szerintem nem lenne meglepő, ha motort cserélnének Monzában, mert úgyse fogják innen végig bírni egy Renault motorral a szezont, ha meg már valahol kell cserélni, akkor ott van a legkevesebb esélyük, viszont még így is kényelmesen felérhetnek az 5.-6. helyre, így meg tök mindegy volt, ha jött volna egy SC, akkor Ricsi visszavehette volna a körét és szerezhetett volna pár pontot.

  19. roberto23:
    De én azt se értem Ric mi a francert korozget 2 kor hátrányban. Ennek max akkor lenne értelme ha jönne a sc, de így csak a motort erőlteti teljesen feleslegesen.

    Szerintem csak szimplán van kedve hozzá és nem érdekli az idei év pontok szempontjából már, én megértem, ha nem lennének ezek az “x-et használhatsz adott évben” szabályok sokkal többen jönnének vissza versenyezni akár 2-3-4-5 kör hátrányban is, már csak az adatok miatt is.