F3: Mick Schumacher újra nyert és bejelentkezett a bajnoki címért!

A Prema Powerteam színeiben versenyző Mick Schumacher nyerte a Formula-3-as Európa bajnokság nürburgringi első versenyét szombat délelőtt, melyet követően összetettben előrelépett a második helyre. 

A hétszeres F1-es világbajnok fia valamivel jobban rugaszkodott el a második helyről és az első kanyarban könnyedén kifékezte poleból induló csapattársát, Robert Shwartzmant.

Még az első kört sem fejezhették be, máris pályára kellett küldeni a biztonsági autót az első féktávon történt kisebb tömegbaleset miatt, amely Jüri Vips személyében egy “vezéráldozatot” is követelt. Az újraindítást remekül abszolválta Schumacher és tekintélyes előnyre tett szert, de Shwartzman nem adta fel és egyre nagyobb nyomás alá helyezte a futam előrehaladtával.

Az utolsó körökre aztán a bajnoki éllovas Dan Ticktum is felzárkózott a premás duóra. A Red Bull juniorja a rajtnál pozíciót vesztett Ralf Aronnal szemben, később azonban egy nagyszerű manőverrel szerezte azt vissza az észttől és jó tempót diktálva fokozatosan csökkenteni tudta a különbséget, amiből kifolyólag egy hármas csata látszott kibontakozni az élen. Bár a verseny hajrájában már csak tizedekre autóztak egymás mögött, támadási pozícióba végül senki sem tudott kerülni, így Mick Schumacher megszerezte idei negyedik futamgyőzelmét Shwartzman és Ticktum előtt. Egyrészt ennek, másrészt Jüri Vips nullázásának köszönhetően pedig feljött a pontverseny második helyére, Dan Ticktum első számú üldözőjévé válva ezzel.

Aron a már korábban említett Ticktum elleni vesztes csata után ritmust vesztett és egy kanyarral később Enaam Ahmed is bebújt mellé. A Hitech GP brit versenyzője zárt így negyedikként, Aronnak meg kellett elégednie az ötödik pozícióval.

A bajnoki címre még esélyesnek számító Marcus Armstrong egy motorcsere miatti tíz rajthelyes büntetés után a 18. helyről kellett megkezdenie a felzárkózást. Hasznot húzva a kialakuló káoszból a startot követően már hetedik volt, majd az előtte haladó Artem Petrovra kiugrás miatt kiosztott boxutca-áthajtásos büntetésnek hála, végül hatodikként látta meg a kockás zászlót csapattársa, a szintén rajtbüntetéssel sújtott Guan Yu Zhou előtt. Pontot szerzett még Jonathan Aberdein, Ben Hingeley és Keyvan Andres Soori.

Folytatás holnap délelőtt a második, majd délután a harmadik versennyel.

Az első futam teljes egészében megtekinthető az alábbi linken:

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Saba: Akárhol fog végezni ebben az évben tuti, hogy jövőre nem megy az f1-be. Megmonta már korábban, hogy nem siet sehová, felkészülten akar tovább lépni. F2 lesz ebből 100 %, kíváncsi leszek melyik csapattal szerzőik le.

    Szerintem se, csak itt már szóba került, hogy lenne elég pontja az F1-hez meg nem lepne meg, ha most lenne is 1-2 csapat aki ajánlana neki szerződést márcsak a reklámérték miatt is. De egyelőre az F2 lenne az ésszerű lépés, ott szóbahozták már az ART-tal.

  2. feeder_series: mondjuk én úgy tudom, hogy a Prema pilótáknak bejárása van Maranelloba tréningezni, szóval ez már lassan mindenki rendelkezésére áll. annak idején még Kiss Pál Tomi is járt a csapattársaival a Red Bull szimulátorában gyakorolni.

    Nem vagyok bennfentes, de úgy gondoltam, hogy oda csak a ferrari akadémisták mehetnek. Svarztman, Armstrong, meg a kínai.

  3. Saba: Nem lepne meg, ha a merci szimulátorába betehette volna a hátsóját. Megjegyzem Norris már az f3-ban is nyomathatta a mclaren szimulátorában, szóval volt egy kis előnye a többiekkkel szemben.

    mondjuk én úgy tudom, hogy a Prema pilótáknak bejárása van Maranelloba tréningezni, szóval ez már lassan mindenki rendelkezésére áll. annak idején még Kiss Pál Tomi is járt a csapattársaival a Red Bull szimulátorában gyakorolni.

    Szerk.: Kíváncsiságból utánanéztem, a Premának van már saját szimulátora is
    https://www.automotivetestingtechnologyinternational.com/wp-content/uploads/2018/03/1.-cruden.jpg

  4. feeder_series: biztos a Liberty csorgat le némi pénzt, mert pánikolnak, hogy hogyan töltik majd ki az Alonso és Kimi után maradó űrt

    de egyébként tényleg elég furcsa egy ilyen drasztikus formajavulás, nem dolgozik valamelyik pilótaprogrammal, vagy specialistával az utóbbi időben? vagy egyszerűen a homlokára csapott és rájött, hogyan kell összerakni egy időmérőt?

    Nem lepne meg, ha a merci szimulátorába betehette volna a hátsóját. Megjegyzem Norris már az f3-ban is nyomathatta a mclaren szimulátorában, szóval volt egy kis előnye a többiekkkel szemben.

  5. Zasalamel:
    Ahogy nézem a harmadikat is simán behúzza, ha nem történik valami váratlan. Rejtély mivan ezzel a gyerekkel, biztos Mick ül abban az autóban? 😀

    biztos a Liberty csorgat le némi pénzt, mert pánikolnak, hogy hogyan töltik majd ki az Alonso és Kimi után maradó űrt 😀

    de egyébként tényleg elég furcsa egy ilyen drasztikus formajavulás, nem dolgozik valamelyik pilótaprogrammal, vagy specialistával az utóbbi időben? 😀 vagy egyszerűen a homlokára csapott és rájött, hogyan kell összerakni egy időmérőt?

  6. Sidious:
    Nem semmi ez a formajavulás, ami SPA óta van. Nem tudom, hogy az első győzelem jelentett ekkora lökést pszichikailag vagy csak rájöttek valamire a beállításoknál, de most már simán benne van a bajnoki cím is. Elvileg ha 1. vagy 2. helyen végez akár az F1-be is mehetne, mert lenne hozzá elég pontja, de talán itt jobb lenne, ha nem ugranának ekkorákat, mert a neve miatt átlagon felüliek az elvárások és egyből beleállna a sajtó, meg a szurkolók egy része, ha nem menne jól. 1-2 F2-es szezon még kellene előtte attól függően, hogy az, hogy sikerül elsőre. Ott legalább a pirellihez valamilyen szinten hozzá lehet szokni, amit rendszeresen kiemeltek az elmúlt időben, hogy teljesen másképp kell vele menni, mint más gumiszállítók termékeivel.

    Akárhol fog végezni ebben az évben tuti, hogy jövőre nem megy az f1-be. Megmonta már korábban, hogy nem siet sehová, felkészülten akar tovább lépni. F2 lesz ebből 100 %, kíváncsi leszek melyik csapattal szerzőik le.

  7. Nem semmi ez a formajavulás, ami SPA óta van. Nem tudom, hogy az első győzelem jelentett ekkora lökést pszichikailag vagy csak rájöttek valamire a beállításoknál, de most már simán benne van a bajnoki cím is. Elvileg ha 1. vagy 2. helyen végez akár az F1-be is mehetne, mert lenne hozzá elég pontja, de talán itt jobb lenne, ha nem ugranának ekkorákat, mert a neve miatt átlagon felüliek az elvárások és egyből beleállna a sajtó, meg a szurkolók egy része, ha nem menne jól. 1-2 F2-es szezon még kellene előtte attól függően, hogy az, hogy sikerül elsőre. Ott legalább a pirellihez valamilyen szinten hozzá lehet szokni, amit rendszeresen kiemeltek az elmúlt időben, hogy teljesen másképp kell vele menni, mint más gumiszállítók termékeivel.

  8. Daveko:
    A licensz pontokat néztem, ha most 2. lenne év végén, az 25 pont, 2016ról van 2X10 pontja az F4ből (ha duplán számít a 2 2. hely), akkor ezzel meg is lenne a szükséges 40 ? Jövőre mar viszont kiesik a 20 F4 pont, ha jól értelmezem.

    Pontosan, ha jövőre még nem mutatkozik be az F1-ben, akkor a következő két évben az idei eredményétől függően legalább egy top5-top6-os helyezést kell majd felmutatnia az F2-ben ahhoz, hogy felléphessen.

  9. Jó látni hogy beindult, sokan ezt ne nézték ki belőle.
    ,ezek szerint mégis tud versenyezni a srác:) 15:50kor lesz a következő futam! Remélem sikerül az F1, személy szerint csak egy Schumachernek tudok igazán szurkolni:)
    A licensz pontokat néztem, ha most 2. lenne év végén, az 25 pont, 2016ról van 2X10 pontja az F4ből (ha duplán számít a 2 2. hely), akkor ezzel meg is lenne a szükséges 40 ? Jövőre mar viszont kiesik a 20 F4 pont, ha jól értelmezem.

  10. trialboj:
    Miért nem a fejük felett van a légbeömlő nyílás? Milyen nyomorult megoldás már ez?

    Pedig F3-ban egészen az ősidők óta ez a hagyomány

    https://imgur.com/a/emFnOjn

    Igazából szimplán egy olcsó és egyszerű megoldás arra, hogy egyrészt a motorok teljesítményét is szabályozzák, másrészt pedig megakadályozzák, hogy aerodinamikai célokra is felhasználhassák a konstruktőrök a légáramlatokat.

  11. Denis Hunter:
    Kivancsi lennek a Ferrari egy Schumacher nevu ujoncot bevallalna-e. Mondjuk jovore meg lenyomna vmi sorozatot, aztan Leclerc koppanna, mert 20-tol Sch venne at a helyet. Megdurvabb, ha Leclerc-Sch paros, ha nem nyer Vettel jovore sem 😀
    Persze felesleges ilyeneket talalgatni, fogunk meg olvasni mindenfele szerzodest, amig odakerul, ha sikerul neki.

    Ezeket még kár számolgatni. Mondjuk jó kérdés hogy jövőre feljebb lép-e.

  12. Saba: Először legyenek meg a licencpontjai, aztán lehet kombinálni. Jelenleg inkább a merci az, amelyik foglalkozik vele, nem a ferrari. Ma pl. egy merci dtm autót vezethetet Berger révén.

    nem is a jovo evre gondoltam, irtam, hogy jovore lenyomna meg valami sorozatot (nemtom mi jonne neki) aztan. Hogy most ki foglalkozik vele az tok mindegy, oda megy, ahol kap ulest. Merciseknel mar sokan varnak arra a 2 ulesre, ami bebetonozva latszik, Ferrari ulesre is palyaznak sokan, Toronal is 10 jelentkezo van a 2-re (ebbol persze talan 3 komoly), McLarennek meg ott van De Vries, akinek igertek a jovoben valamikor, ezzel az erovel varhat meg tobb evet is, mire Alonso es Kimi utan visszavonul valaki. Max kirugnak par selejtet.

  13. Denis Hunter:
    Kivancsi lennek a Ferrari egy Schumacher nevu ujoncot bevallalna-e. Mondjuk jovore meg lenyomna vmi sorozatot, aztan Leclerc koppanna, mert 20-tol Sch venne at a helyet. Megdurvabb, ha Leclerc-Sch paros, ha nem nyer Vettel jovore sem
    Persze felesleges ilyeneket talalgatni, fogunk meg olvasni mindenfele szerzodest, amig odakerul, ha sikerul neki.

    Először legyenek meg a licencpontjai, aztán lehet kombinálni. Jelenleg inkább a merci az, amelyik foglalkozik vele, nem a ferrari. Ma pl. egy merci dtm autót vezethetet Berger révén.

  14. Ennyit jelent, hogy nem a tömegből kell rajtolnia. A versenytempó jó volt korábban is, csak a rajtpozíció miatt nem jöttek a győzelmek. Jelenleg a legjobb premas, remélem kitart a jó forma, aztán jövőre irány az f2.
    Előtte azért holnap be kell húzni a poleból a két futamot.

  15. Kivancsi lennek a Ferrari egy Schumacher nevu ujoncot bevallalna-e. Mondjuk jovore meg lenyomna vmi sorozatot, aztan Leclerc koppanna, mert 20-tol Sch venne at a helyet. Megdurvabb, ha Leclerc-Sch paros, ha nem nyer Vettel jovore sem 😀
    Persze felesleges ilyeneket talalgatni, fogunk meg olvasni mindenfele szerzodest, amig odakerul, ha sikerul neki.