Japán Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 14:00
2. szabadedzésPéntek 18:00
3. szabadedzésSzombat 15:00
IdőmérőSzombat 18:00
FutamVasárnap 18:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3  
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Kanadával bezárólag fej-fej mellett voltak, akkor Vettel vezetett 1 ponttal. Azóta Hamilton szerzett 7 győzelmet, 2 második helyet és volt egy kiesése Ausztriában. Vettelnek ezalatt az idő alatt 2 győzelem, 1 második hely, 3 harmadik és 1-1 db 4-5-6 hely és 1 kiesés gyűlt össze.

  2. deze75: Nézd nekünk nem kell téged meggyőzni ….6 évig csöndben voltál…sírtál versenyről versenyre mentegetted,hogy egy 2. vonalas Nico meg egy 2. vonal Jenson is legyőzte….én nem ez alapján ítélem meg Lewis-t….próbáld ki te is…bár neked SEb fikázásán kívül nem nagyon megy semmi…(ebben viszont profi vagy)😂😂

    most akkor csendben voltam, vagy sírtam versenyről versenyre? 😀 Mellesleg most nem azért, de az a másodvonalas Nico mennyivel dörzsöltebb és profibb ellenfél volt a bajnoki csatában? Most őszintén, idén a legjobb szárnysegéde Hamiltonnak Vettel volt, nem Bottas 😀

  3. andrea1: En ezt úgy értem, ha normális feltételek között zajlik a csata. Egy pár érdekesség volt ott csak Kimi nem nyitja ki a száját, persze ez nem menti fel őt se, de azért Salo és Vilander elmondta Alonso taktikáját, egy egy szabadedzés alatt ahol szakkomentarkodtak, de nem akarnak részletekbe menni mert ezt Kimitol tudják és nem igazán adott nekik felhatalmazást arra hogy részleteket is elmondjanak, mert nem akart ezzel foglalkozni, megoldódott a történet, Arrivabene segített ebben, hallgatta meg mi zajlik és erre mondta tudjuk milyen Alonso megjegyzése. Pár dolog mondjuk így is elég volt, csak tapasztalatlan mérnököt kapottakciója az szép volt. 😀

    Nem lehet érteni, amiket írsz. Te magyar vagy?

  4. F1890: vettel 15-ben sok 4-re vertem meg kimit, úgy h abudhabiban eltaktikázták neki a q2-t. alo 16-3-ra verte kimit úgy h kiminek totál idegen volt a kocsi. kimi 16-ban megverte vettelt 11:10-re, elmúlt két évben meg ilyen 14-7 lesz az arány kettejük között. sztem más az h ennyire valakire fejlesztenek mint alonso és úgy kap ki, vagy kiminek is fekszik a kocsi és kikap b hasonló arányban.

    webber meg rosberget verte el, aki meg eléggé közel volt hamiltonhoz 🙂 na akkor most mi van?

    rosbergről írtam az utolsó mondatot. ebben h új volt neki a kocsi nem nagyon látok akkora súlyt, és még mindig tartom h massa jobb volt raikkonnenél két és fél évig kvalikon,Alonso meg a brazilt elgyepálta durva arányokban. mellesleg arról igen elfelejtesz írni h mi volt a jó időmérősnek tartott Trullival mikor 03-ban Alonso magasan már fölé nőtt és nem 04-ről 05-re jött meg az Alonso féle drasztikus különbség csapattársakhoz képest mint azt egyszer állítottad, hanem jóval előtte. 01-et is nyilván mondhatjuk de akkor kütyaütő csapattársai voltak

  5. guide: Nem lenne szoros,mert ahol Alonso ott van,ott az autót rá kalibrálják és az egyedi stílusa miatt más nem nagyon boldogul vele.

    En ezt úgy értem, ha normális feltételek között zajlik a csata. Egy pár érdekesség volt ott csak Kimi nem nyitja ki a száját, persze ez nem menti fel őt se, de azért Salo és Vilander elmondta Alonso taktikáját, egy egy szabadedzés alatt ahol szakkomentarkodtak, de nem akarnak részletekbe menni mert ezt Kimitol tudják és nem igazán adott nekik felhatalmazást arra hogy részleteket is elmondjanak, mert nem akart ezzel foglalkozni, megoldódott a történet, Arrivabene segített ebben, hallgatta meg mi zajlik és erre mondta tudjuk milyen Alonso megjegyzése. Pár dolog mondjuk így is elég volt, csak tapasztalatlan mérnököt kapott akciója az szép volt. 😀

  6. F1890: akkor elárulom h webber kvalimenő volt mindaddig míg vettel nem lett a csapattársa. mario theissen mondta h meglepődött h webbert ilyen szinten megtudta verni kvalikon vettel. kimit meg úgy veri kb azonos százaléban h a finnek jobban fekszenek ezek az autók mint a 14-es

    Feleslegesen futod a köröket…55 pole és nem pole menő……beszarok

  7. GreenHonda: Vettel nem akkora kvalimenő mint amennyire eddig képzeltük:

    1. alap: Massa és Raikkonen kb egy szint, ici-pici különbség van köztük, talán a brazil időmérőkön picit jobb volt, míg Rai picit következetesebb. 10-től 12-ig rommá volt verve Massa kvalikon Alonso által, erre Vettel Raikkonent nem tudja ekkora arányban verni időmérőkön.

    2. alap: Mark Webber, aki kb Coulthard szintét hozta nagyjából, aki verve volt Hakkinen és Raikkonen által még tisztességes keretek között, az nálam nem akkora pilóta, hogy nálam Vettel kvalimenő legyen, legalább is arra biztos nem, hogy Alonsonál jobb legyen. De én nem is igazán értem, sztem Alonso és Vettel is nagyon jó időmérőn, top-5ben bent vannak, ezek pici különbségek. De köztünk nincs különbség. Verstappen és Hamilton előttük áll szerintem, ennyi kb.

    vettel 15-ben sok 4-re vertem meg kimit, úgy h abudhabiban eltaktikázták neki a q2-t. alo 16-3-ra verte kimit úgy h kiminek totál idegen volt a kocsi. kimi 16-ban megverte vettelt 11:10-re, elmúlt két évben meg ilyen 14-7 lesz az arány kettejük között. sztem más az h ennyire valakire fejlesztenek mint alonso és úgy kap ki, vagy kiminek is fekszik a kocsi és kikap b hasonló arányban.

    webber meg rosberget verte el, aki meg eléggé közel volt hamiltonhoz 🙂 na akkor most mi van?

  8. F1890: akkor elárulom h webber kvalimenő volt mindaddig míg vettel nem lett a csapattársa. mario theissen mondta h meglepődött h webbert ilyen szinten megtudta verni kvalikon vettel. kimit meg úgy veri kb azonos százaléban h a finnek jobban fekszenek ezek az autók mint a 14-es

    Webber igen amikor még Schumin kívül Alonso volt klasszis lehet nagynak számított 😀 Persze értem amit mondasz hogy színesebb a kép, de Heidfeld na ő talán tényleg nem volt az az időmérő pilóta. Kik voltak Webber csapattársai kik ellen ment még nézzük: Yoong, Pizzonia, vagy Wilson, kire gondoltál? Mario Thessiennek gondolom a Williamsnél szakadt le tőle az álla 😀 Rosberg első éve meg én csodálkozom milyen gyengére sikeredett.

  9. F1890: akkor elárulom h webber kvalimenő volt mindaddig míg vettel nem lett a csapattársa. mario theissen mondta h meglepődött h webbert ilyen szinten megtudta verni kvalikon vettel. kimit meg úgy veri kb azonos százaléban h a finnek jobban fekszenek ezek az autók mint a 14-es

    Vettel nem akkora kvalimenő mint amennyire eddig képzeltük:

    1. alap: Massa és Raikkonen kb egy szint, ici-pici különbség van köztük, talán a brazil időmérőkön picit jobb volt, míg Rai picit következetesebb. 10-től 12-ig rommá volt verve Massa kvalikon Alonso által, erre Vettel Raikkonent nem tudja ekkora arányban verni időmérőkön.

    2. alap: Mark Webber, aki kb Coulthard szintét hozta nagyjából, aki verve volt Hakkinen és Raikkonen által még tisztességes keretek között, az nálam nem akkora pilóta, hogy nálam Vettel kvalimenő legyen, legalább is arra biztos nem, hogy Alonsonál jobb legyen. De én nem is igazán értem, sztem Alonso és Vettel is nagyon jó időmérőn, top-5ben bent vannak, ezek pici különbségek. De köztünk nincs különbség. Verstappen és Hamilton előttük áll szerintem, ennyi kb.

  10. GreenHonda:
    Mark Webber és Vitantonio Liuzzi ellen hogy akkora kvalikirály volt Vettel, én meg attól nem esek hasra.

    akkor elárulom h webber kvalimenő volt mindaddig míg vettel nem lett a csapattársa. mario theissen mondta h meglepődött h webbert ilyen szinten megtudta verni kvalikon vettel. kimit meg úgy veri kb azonos százaléban h a finnek jobban fekszenek ezek az autók mint a 14-es

  11. F1890: de én pont ezt mondom h alo lehet ennyiszer nem indult volna élről. na mindegy, ez úgyis csak teoretikus elmélet. szerintem a merci most olyan erős lett mint évekig és így nyomás sincs hamiltonékon mert sima rajt cél győzelmeket aratnak úgy h bottas is befut 2.nak

    De én meg azt mondom hogy a Vettel kvalis fölénye Alonsoval szemben nem létezik.

  12. GreenHonda: Dehogynincs, Alonso esetében te is tudod hogy sokkal több klasszis szerepelt mint Schumi idejében.

    Igen, Alonsonak több gyengébb csapattársa volt, de kirajzolódik elég láthatóan miért ő a jobb pilóta. Az meg hogy Vettel miért nem akkora kvalimenő, megint alátámasztja az igazam. Hamiltonnak egy pici előnye van időmérőn Alosnoval szemben, de Vettelhez képest szerintem nem sok. Egyébként a spanyol is szerintem elég erős időmérőn, csak vannak nála jobbak is, de nagyon kevés.

    de én pont ezt mondom h alo lehet ennyiszer nem indult volna élről. na mindegy, ez úgyis csak teoretikus elmélet. szerintem a merci most olyan erős lett mint évekig és így nyomás sincs hamiltonékon mert sima rajt cél győzelmeket aratnak úgy h bottas is befut 2.nak

  13. F1890: a világon semmi különbség nincs h ki mikor csinálja szerintem.egy top pilóta mindig is jobb lesz a középmezőnyben főleg a végén mint az ottani gyengék.
    alo összes csapattársát rommá verte, aztán hamilton 1 évig volt mellette illetve trullit kibaszták mellőle akik fenyegetés volt.

    szóval félreértés ne legyen szerintem is ebben az évben alonso közelebb lenne hamiltonhoz. de az h vb lenne az fals dolog. illetve ő sem hibátlan, neki is voltak hibái 10-ben és 12-ben is.

    Dehogynincs, Alonso esetében te is tudod hogy sokkal több klasszis szerepelt mint Schumi idejében.

    Igen, Alonsonak több gyengébb csapattársa volt, de kirajzolódik elég láthatóan miért ő a jobb pilóta. Az meg hogy Vettel miért nem akkora kvalimenő, megint alátámasztja az igazam. Hamiltonnak egy pici előnye van időmérőn Alosnoval szemben, de Vettel sztem nem erősebb ebben nála. Egyébként a spanyol is szerintem elég erős időmérőn

  14. GreenHonda: Rai túl közel volt hozzá esőben, én ezért gondolom. Alo rommá szokta verni esőben.

    jújj csak az a difi h Alo nem akkor tájt csinálta ezeket mint Schumi 😀

    a világon semmi különbség nincs h ki mikor csinálja szerintem.egy top pilóta mindig is jobb lesz a középmezőnyben főleg a végén mint az ottani gyengék.
    alo összes csapattársát rommá verte, aztán hamilton 1 évig volt mellette illetve trullit kibaszták mellőle akik fenyegetés volt.

    szóval félreértés ne legyen szerintem is ebben az évben alonso közelebb lenne hamiltonhoz. de az h vb lenne az fals dolog. illetve ő sem hibátlan, neki is voltak hibái 10-ben és 12-ben is.

  15. Denis Hunter: akkor az elso felevbol kellett volna sokkal jobban kijonnie. Kesz is. Ettol meg siman nyiltnak kellene lennie a bajnoksagnak. Guide meg irja, hogy az eso sokszor rosszul jott ki. Csak szolok, az eso mindenkinek ugyanakkor es ugyanugy esik. De gondolom az is a merci hibaja, hogy ki mikor megy ki a palyara.

    Nem mindegy az eső,mert az autók nem egyformán működnek.Vettel a Toroval 2007-ben,2008-ban akkor villogott igazán,ha nedves volt a pálya.A red bullos időkben is jól ment esőben.Most meg szinte nem tud a pályán maradni nedves körülmények között.Kimire például nincs ekkora hatása.

  16. F1890: ez a jobb rajtoló helyezkedő olyan mint amikor schumacher indult a középmezőnyben és sztárolták h a sok középszer között mekkora istencsászár 😀 én ettől nem esek hasra, más lehet 🙂

    esőben ezt a mercit nem lehet megverni, nem hiába ha bottas képes 2. helyekre.

    Rai túl közel volt hozzá esőben, én ezért gondolom. Alo rommá szokta verni esőben.

    jújj csak az a difi h Alo nem akkor tájt csinálta ezeket mint Schumi 😀

  17. GreenHonda: hungaroringen esőben előrébb végzett volna az biztos. igen ám csak alonsonak jobb a futamtempója egy picit és jobb rajtoló/helyezkedő

    ez a jobb rajtoló helyezkedő olyan mint amikor schumacher indult a középmezőnyben és sztárolták h a sok középszer között mekkora istencsászár 😀 én ettől nem esek hasra, más lehet 🙂

    esőben ezt a mercit nem lehet megverni, nem hiába ha bottas képes 2. helyekre.

    illetve a futamtempótól sem esek haszra mivel egy hamilton kb pariban volt vele újonc létére 🙂

  18. F1890: alonso francián 2? lol ezt te sem gondolod komolyan. hungaroringen 1? bocs ez nevetséges. alonso eleve gyengébb kvalis kettejüknél ezért lehet nem is indult volna pl kanadában az élről ahogy bakuban sem

    jajj te azt ne mondd nekem h Alonsot kb legyőzné Raikkonen idén kvalikon xdd

  19. GreenHonda: 12-ben lement igen a kanyarban de 1-2 mp-t ha vesztett vele de ilyenek mindenkinek voltak sztem egész évben amit elfelejtünk. Időmérőn 2013-ban kapott ki sokszor, de ő lett ott is a győztes csapaton belül. Meg sokszor csak századok voltak mikor vesztett

    12-ben ausztráliában iesett q2-ben már ha vettelnél fel van sorolva ez a kvalis gond. 12 japánban rajtnál kidózerolta magát, illetve monacoban is részese volt a rajtbalesetnek amit ő indított el, csak persze akkoris másra volt kenve 🙂
    ő sem makulátlan azért. de abban egyetértek h valszeg olasz nagydíjig alonso vezette volna a tabellát

  20. F1890: igen és ezek az élen töltött körök mikor voltak? elárulom. ausztrália, bahrein, baku, németország, anglia, belgium,kína,kanada. kb ebből adódnak . a nagyrészük biztos. más futamon reális győzelmi esélyei nem nagyon voltak vettelnek. szóval igen, az első féléves statokból él vettel.

    akkor az elso felevbol kellett volna sokkal jobban kijonnie. Kesz is. Ettol meg siman nyiltnak kellene lennie a bajnoksagnak. Guide meg irja, hogy az eso sokszor rosszul jott ki. Csak szolok, az eso mindenkinek ugyanakkor es ugyanugy esik. De gondolom az is a merci hibaja, hogy ki mikor megy ki a palyara.

  21. F1890: alonso francián 2? lol ezt te sem gondolod komolyan. hungaroringen 1? bocs ez nevetséges. alonso eleve gyengébb kvalis kettejüknél ezért lehet nem is indult volna pl kanadában az élről ahogy bakuban sem

    hungaroringen esőben előrébb végzett volna az biztos időmérőn, ott abba köthetsz bele h a futamon nem tudom milyen időket mentek szárazon 🙂 igen ám csak alonsonak jobb a futamtempója egy picit és jobb rajtoló/helyezkedő

  22. guide: A világbajnoki harcban azért ő sem volt gép.2012 év végén többször is kikapott Massatól,egyszer a Ferrari még a váltóját is kicserélte,hogy elé kerüljön a rajtrácson.Brazíliában is előle indult és később Alonso is kicsúszott a vizes pályán.

    12-ben lement igen a kanyarban de 1-2 mp-t ha vesztett vele de ilyenek mindenkinek voltak sztem egész évben amit elfelejtünk. Időmérőn 2013-ban kapott ki sokszor, de ő lett ott is a győztes csapaton belül. Meg sokszor csak századok voltak mikor vesztett

  23. GreenHonda: Értem. Adjuk meg akkor neki! A súlya nem sokat csökkent a hibának ettől függetlenül.

    Számoltam a következő módon, helyettesítve Alonsoval: bakuban 1, francián 2, németen 2, hungaroringen 1, monzában 2, suzukában 2. Hát 9 ponttal vezetné a vb-t. És akkor pl Sochi aprósággal nem is foglalkoztam.

    alonso francián 2? lol ezt te sem gondolod komolyan. hungaroringen 1? bocs ez nevetséges. alonso eleve gyengébb kvalis kettejüknél ezért lehet nem is indult volna pl kanadában az élről ahogy bakuban sem

  24. guide: Senki nem mondja,hogy Vettelnek nem kellene sokkal több pontjának lenni,de túlzóak azok a vélemények,hogy a Ferrari mennyivel jobb autó volt.Vettel sokat hibázott,de a csapata is.Az eső is sokszor rosszkor jött.

    nem allitom, hogy a Ferrari jobb, sot most a merci mindenkepp elonyben van, de azt olvasni ev eleje ota, hogy nincs eselye a vorosoknek, ez amitol egnek all a hajam. Ezzel a koncepcioval igenis harcban kellene lenni a VB cimert. Azt sem mondom, hogy mas jobban vezetne az autot, de nem az auto a hibas az idei teljesitmenyert az is biztos. Nem is csak Vettel, de o meg a csapat sokat bukott. Es ehez a mercinek meg Hamiltonnak semmi koze. Neki felev utan megint hihetetlen jo sorozata van, de tavaly ilyenkor ugyanennyi pontja volt (Japan elott), az idei Ferrari viszont elismerten jobb lett a tavalyinal.

  25. GreenHonda: Értem, adjuk meg akkor neki. A súlya nem sokat csökkent a hibának ettől függetlenül.

    Számoltam a következő módon, helyettesítve Alonsoval: bakuban vettel 1, francián 2, németen 2, hungaroringen 1, monzában 2, suzukában 2. Hát 9 ponttal vezetné a vb-t. És akkor pl Sochi aprósággal nem is foglalkoztam.

    Ne haragudj,de ez azért mulatságos.

  26. Denis Hunter: mint a gumik a multkori versenyen mi ? Miert hiszed magad tevedhetetlennek? De legyen. Ham megnyeri nemetet, Vettel 2. most Japan elott nem 50 pont lett volna az elony, hanem 13 (Vettel +30 Ham -7 es meg mindig csak ugyanazt a 2 versenyt neztem) Gondolod ugyanugy megy Max ellen, inkabb ment volna a 3. helyre es akkor most lenne 23 hatranya. Arra erdekes mod senki nem valaszolt, hogy hiaba nyert Ham tobb versenyt, Vettel sokkal tobbet volt az elen, mert a merci urhajo es engedte biztos.

    igen és ezek az élen töltött körök mikor voltak? elárulom. ausztrália, bahrein, baku, németország, anglia, belgium,kína,kanada. kb ebből adódnak . a nagyrészük biztos. más futamon reális győzelmi esélyei nem nagyon voltak vettelnek. szóval igen, az első féléves statokból él vettel.

  27. F1890: igen, azt modnom h az utolsó körben volt az h a lekörözöttek feltartották őket, és magnussen majdnem belement kimibe hamilton meg kikerülte őket. nem azért mondom mert könnyebb feldolgozni a vereséget. csak úgy gondolom h nagyon rossz és félrevezető az h a médijában utána sem járnak a dolgoknak és így puffogtatják az ember képébe a tényeket. és most ez csak egy sport nem oszt nem szoroz az életben, de vannak komolyabb témák is.

    mivel egyre jobban esett, nem gondolnám h tartható lett volna az első hely hamiltonnal szemben. igen a 2. hely teljesen reális volt akkoris. kár érte, de idén sem vettel sem a csapat nem volt arra elég h vb-t nyerjenek. talán majd jövőre…. de h őszinte legyek abban sem hiszek túlzottan 🙂

    Értem. Adjuk meg akkor neki! A súlya nem sokat csökkent a hibának ettől függetlenül.

    Számoltam a következő módon, helyettesítve Alonsoval: bakuban 1, francián 2, németen 2, hungaroringen 1, monzában 2, suzukában 2. Hát 9 ponttal vezetné a vb-t. És akkor pl Sochi féle aprósággal nem is foglalkoztam.

  28. Denis Hunter: mint a gumik a multkori versenyen mi ? Miert hiszed magad tevedhetetlennek? De legyen. Ham megnyeri nemetet, Vettel 2. most Japan elott nem 50 pont lett volna az elony, hanem 13 (Vettel +30 Ham -7 es meg mindig csak ugyanazt a 2 versenyt neztem) Gondolod ugyanugy megy Max ellen, inkabb ment volna a 3. helyre es akkor most lenne 23 hatranya. Arra erdekes mod senki nem valaszolt, hogy hiaba nyert Ham tobb versenyt, Vettel sokkal tobbet volt az elen, mert a merci urhajo es engedte biztos.

    Senki nem mondja,hogy Vettelnek nem kellene sokkal több pontjának lenni,de túlzóak azok a vélemények,hogy a Ferrari mennyivel jobb autó volt.Vettel sokat hibázott,de a csapata is.Az eső is sokszor rosszkor jött.

  29. F1890: ez színtiszta fizika. de nincs kedvem róla vitázni mert eléggé egyértelmű volt h hamilton bedarál ott mindenkit azon körülmények között úgy h most cserélt ő gumit a többi meg kopottan volt kint.

    mint a gumik a multkori versenyen mi ? Miert hiszed magad tevedhetetlennek? De legyen. Ham megnyeri nemetet, Vettel 2. most Japan elott nem 50 pont lett volna az elony, hanem 13 (Vettel +30 Ham -7 es meg mindig csak ugyanazt a 2 versenyt neztem) Gondolod ugyanugy megy Max ellen, inkabb ment volna a 3. helyre es akkor most lenne 23 hatranya. Arra erdekes mod senki nem valaszolt, hogy hiaba nyert Ham tobb versenyt, Vettel sokkal tobbet volt az elen, mert a merci urhajo es engedte biztos.

  30. GreenHonda: Elhiszem, hogy ideges lett, de Alonso is tudott pl ideges lenni mégsem hibázott soha. :\ 2007-ben esett szét a spanyol egyedül, de ott maga az egész csapatmorál, konkrétan az élete mindennapjaivá vált hogy rágódott. Bár még ott sem lett egy Hami 2011 belőle. Csak hát az ilyen mint Kanada négyszer kicsúszni ugyanabban a kanyarban … 😀

    A világbajnoki harcban azért ő sem volt gép.2012 év végén többször is kikapott Massatól,egyszer a Ferrari még a váltóját is kicserélte,hogy elé kerüljön a rajtrácson.Brazíliában is előle indult és később Alonso is kicsúszott a vizes pályán.

  31. GreenHonda: És ha Vettelnek kicsit később, de sikerült volna felmelegíteni? Mármint azon 6 kör alatt? Am utolsó körben pl 0,012-vel volt csak gyorsabb 😀 Kicsit inkább a frusztrációt érzem rajtad, mert te úgy könnyebben viseled, ha megmagyarázod hogy amúgy sem lett volna esély, de szerintem ezt nem kellene tolni. Épp pszichológiailag magad alatt vágod a fát, mert akkor még mindig azt jelentené hogy a Ferrari nem rakott össze olyan csomagot ami szükséges. Ha meg egyszer sem rakott össze eddig úgy reménytelenebb azért a szitu a jövőre nézve…

    Persze azt nem tudom többiek hogy voltak ezzel a kopott lággyal 🙂 Ha tegyük fel második Vettel még az is sokkal jobb amúgy mintha kiesik

    igen, azt modnom h az utolsó körben volt az h a lekörözöttek feltartották őket, és magnussen majdnem belement kimibe hamilton meg kikerülte őket. nem azért mondom mert könnyebb feldolgozni a vereséget. csak úgy gondolom h nagyon rossz és félrevezető az h a médijában utána sem járnak a dolgoknak és így puffogtatják az ember képébe a tényeket. és most ez csak egy sport nem oszt nem szoroz az életben, de vannak komolyabb témák is.

    mivel egyre jobban esett, nem gondolnám h tartható lett volna az első hely hamiltonnal szemben. igen a 2. hely teljesen reális volt akkoris. kár érte, de idén sem vettel sem a csapat nem volt arra elég h vb-t nyerjenek. talán majd jövőre…. de h őszinte legyek abban sem hiszek túlzottan 🙂

  32. guide: Szívesen!Ha az ember megnézi a számokat,akkor azért sokszor másképpen látja a dolgokat.Vettel 10 körön keresztül autózott Kimi mögött,a hátsójában Hamiltonnal,aki a keményebb keveréken is nagyon jó időket futott.Nem csoda,hogy ideges lett.

    Elhiszem, hogy ideges lett, de Alonso is tudott pl ideges lenni mégsem hibázott soha. :\ 2007-ben esett szét a spanyol egyedül, de ott maga az egész csapatmorál, konkrétan az élete mindennapjaivá vált hogy rágódott. Bár még ott sem lett egy Hami 2011 belőle. Csak hát az ilyen mint Kanada négyszer kicsúszni ugyanabban a kanyarban … 😀

  33. GreenHonda: Köszi! Hogy hogy McLaren site-ról van ez?

    Szívesen!Ha az ember megnézi a számokat,akkor azért sokszor másképpen látja a dolgokat.Vettel 10 körön keresztül autózott Kimi mögött,a hátsójában Hamiltonnal,aki a keményebb keveréken is nagyon jó időket futott.Nem csoda,hogy ideges lett.

  34. F1890: 12 másodperc előnye volt úgy h ham 6 kör alatt kb 12 secet dolgozott le . ennyit számít h nedves pályán a friss abroncsokat üzemi hőfokra könnyebb visszamelegíteni mint egy kopott lágyat. az utolsó körben volt az h a lekörözöttek bénáztak és feltartottak mindenkit

    És ha Vettelnek kicsit később, de sikerült volna felmelegíteni? Mármint azon 6 kör alatt? Am utolsó körben pl 0,012-vel volt csak gyorsabb 😀 Kicsit inkább a frusztrációt érzem rajtad, mert te úgy könnyebben viseled, ha megmagyarázod hogy amúgy sem lett volna esély, de szerintem ezt nem kellene tolni. Épp pszichológiailag magad alatt vágod a fát, mert akkor még mindig azt jelentené hogy a Ferrari nem rakott össze olyan csomagot ami szükséges. Ha meg egyszer sem rakott össze eddig úgy reménytelenebb azért a szitu a jövőre nézve…

    Persze azt nem tudom többiek hogy voltak ezzel a kopott lággyal 🙂 Ha tegyük fel második Vettel még az is sokkal jobb amúgy mintha kiesik

  35. GreenHonda: De te honnét tudod hogy ez így is maradt volna? A pálya folyamatosan változott, volt hogy rohadt nedves volt az aszfalt. Mintha minden kőbe lenne vésve. Másrészt akkor Vettel nem takarékoskodhatott? Szeretem ezeket a kettős mércéket. Elvileg a lágyabb keveréknek is gyorsabbnak kéne lennie a keményebbnél, aztán az sem mindig így van (csak egy példa). Meg emlékeim szerint Vettelnek hatalmas előnye volt.

    12 másodperc előnye volt úgy h ham 6 kör alatt kb 12 secet dolgozott le . ennyit számít h nedves pályán a friss abroncsokat üzemi hőfokra könnyebb visszamelegíteni mint egy kopott lágyat. az utolsó körben volt az h a lekörözöttek bénáztak és feltartottak mindenkit. ez a futam akkor nagyonis hamiltonnak állt, nem hiába nyomta vettel sztem akkor

  36. F1890: teljesen jól. és te? gondolom nem néztél utána a köridőknek, és a körülményeknek sem 🙂

    De te honnét tudod hogy ez így is maradt volna? A pálya folyamatosan változott, volt hogy rohadt nedves volt az aszfalt. Mintha minden kőbe lenne vésve. Másrészt akkor Vettel nem takarékoskodhatott? Szeretem ezeket a kettős mércéket. Elvileg a lágyabb keveréknek is gyorsabbnak kéne lennie a keményebbnél, aztán az sem mindig így van (csak egy példa). Meg emlékeim szerint Vettelnek hatalmas előnye volt.

  37. Bogyi007:
    Az előrejelzések sosem biztosak, ezt itthon már az időjárás-jelentésekből is tudatjuk. 😁
    Másrészt azért írtam GH-t hogy célozzak a rövidítéseidre. 😉

    Deze75 bocsánat semmit sem akartam kifordítani. Az eső kapcsán írtam hogy az volt olyan szemét hogy ki esett miatta Vettel.
    Éppen az van hogy Ferrari drukker létemre ismerem el Lewis és a Mercedes teljesítményét. Sőt a pontverseny jelenlegi állására tekintve írtam azt hogy innentől a Mercedes korrekt csapatmunkával még Bottast is behozhatja Vettel elé akár…

    Írtam valahol hogy nem értettem? Képzeld, leesett már elsőre is! 😀

  38. Denis Hunter: sok mult azert a versenyzokon, csak 2 futamot nezel (Vettel ennel tobbet hibazott) Nemet es Baku. Vettel 1. Ham 2. Vettel +38, Ham -14 (minimum) Meg mindig siman nyilt lenne a bajnoksag. Tavaly is eselyesek voltak, csak sokat hibaztak 2. felevben. Iden meg siman harcban lehetnenek.

    azt a német futamot vettel nem nyerte volna meg. hamilton 2 seccel gyorsabb volt körönként nála mert friss gumi és lágyabb gumi volt rajta ami a nedves aszfalton jobb tapadást biztosított volna

  39. F1890: ha szerinted az idei év a pilótákon múlna csak akkor nem tudok mit mondani. igen egy ideig olaszig lehetett ezt mondani, de azóta megint a merci olyan fölényben van h takarékon nyerik a futamokat. alonso sem tudna mit tenni ezellen, lásd 2012 mikor vettel poleból nyert 4 futamot lazán. jah ott még japánban rajtnál kidózerolta saját magát a spanyol de erről persze sohasincs említés 🙂

    sok mult azert a versenyzokon, csak 2 futamot nezel (Vettel ennel tobbet hibazott) Nemet es Baku. Vettel 1. Ham 2. Vettel +38, Ham -14 (minimum) Meg mindig siman nyilt lenne a bajnoksag. Tavaly is eselyesek voltak, csak sokat hibaztak 2. felevben. Iden meg siman harcban lehetnenek.

  40. Bogyi007:
    Az előrejelzések sosem biztosak, ezt itthon már az időjárás-jelentésekből is tudatjuk. 😁
    Másrészt azért írtam GH-t hogy célozzak a rövidítéseidre. 😉

    Deze75 bocsánat semmit sem akartam kifordítani. Az eső kapcsán írtam hogy az volt olyan szemét hogy ki esett miatta Vettel.
    Éppen az van hogy Ferrari drukker létemre ismerem el Lewis és a Mercedes teljesítményét. Sőt a pontverseny jelenlegi állására tekintve írtam azt hogy innentől a Mercedes korrekt csapatmunkával még Bottast is behozhatja Vettel elé akár…

    Ez nálam sem kérdés ebben az évben minden szinten jobbak voltak ….össze kell szedni magunkat minden terem és hajrá… Forza

  41. Az előrejelzések sosem biztosak, ezt itthon már az időjárás-jelentésekből is tudatjuk. 😁
    Másrészt azért írtam GH-t hogy célozzak a rövidítéseidre. 😉

    Deze75 bocsánat semmit sem akartam kifordítani. Az eső kapcsán írtam hogy az volt olyan szemét hogy ki esett miatta Vettel.
    Éppen az van hogy Ferrari drukker létemre ismerem el Lewis és a Mercedes teljesítményét. Sőt a pontverseny jelenlegi állására tekintve írtam azt hogy innentől a Mercedes korrekt csapatmunkával még Bottast is behozhatja Vettel elé akár…

    GreenHonda: Miféle előrejelzést? Egy dolgot írj mit írtam biztosra! 😀

  42. Bogyi007:
    Igen még Vellelt is elintézte…
    A szemétje, hogy is merészet esni és megnehezíteni a dolgát egyeseknek…

    Magyarázhatjuk a dolgokat de 200-ból 186 pont az elismerésre méltó.

    És mint írtam Vettelnek már nagyobb a hátránya Lewissal szemben mint a pontelőnye Bottashoz képest.

    Nem lepődnék meg ha az év végére Vettel még a Vb 2. helyét is elvesztené…

    hiába próbálod kiforgatni egyáltalán nem azt írtam,hogy rossz munkát végzett Lewis…az meg hogy csőlátásod van és nem nézel részleteket a te bajod…

  43. Bogyi007:
    Igen még Vellelt is elintézte…
    A szemétje, hogy is merészet esni és megnehezíteni a dolgát egyeseknek…

    Magyarázhatjuk a dolgokat de 200-ból 186 pont az elismerésre méltó.

    És mint írtam Vettelnek már nagyobb a hátránya Lewissal szemben mint a pontelőnye Bottashoz képest.

    Nem lepődnék meg ha az év végére Vettel még a Vb 2. helyét is elvesztené…

    Akkor a mercinek Bottas mögé kell állnia.

  44. Igen még Vellelt is elintézte…
    A szemétje, hogy is merészet esni és megnehezíteni a dolgát egyeseknek…

    Magyarázhatjuk a dolgokat de 200-ból 186 pont az elismerésre méltó.

    És mint írtam Vettelnek már nagyobb a hátránya Lewissal szemben mint a pontelőnye Bottashoz képest.

    Nem lepődnék meg ha az év végére Vettel még a Vb 2. helyét is elvesztené…

    deze75: being last after being spun by Kimi in GB….előtte legyorsulta Vettel..az nem számít
    – starting 14th in Germany…..segített az eső is bőven
    – starting 3rd behind two quicker cars in Italy..csak éppen a Merci tempója sokkal jobb volt ott is
    – being up against a considerably quicker car in Belgium…..ezt Vettel is megcsinálta Hungary

  45. Köszönjük a jövő évi előrejelzést kedves GH. 😂🤣😁

    GreenHonda: Nem igazán számottevő, és ezzel mindent nem védtél le megint. Na mindegy remélem jövőre CL küzd a vb címért, és kíváncsi vagyok MA lesz-e a még a csapatfőnök, és h SV meddig marad a Ferrarinál, meg h VB a Mercedesnél. De TW azt hiszem marasztalni fogja ha nagyon bejön ez a filozófia a gyakorlati körülményekben:\

  46. Bogyi007:
    Ezzel össze is van foglalva minden…

    being last after being spun by Kimi in GB….előtte legyorsulta Vettel..az nem számít
    – starting 14th in Germany…..segített az eső is bőven
    – starting 3rd behind two quicker cars in Italy..csak éppen a Merci tempója sokkal jobb volt ott is
    – being up against a considerably quicker car in Belgium…..ezt Vettel is megcsinálta Hungary

  47. Az utóbbi 2-3 futam egyértelműen a mercié volt ezt ki kell mondani. De ezzel együtt is Vettel alsóhangon 50-60 pontot vesztett egyéni hibákból és elkerülhető szituációkból. Ezek nélkül még szoros lenne a bajnokság. Ha az utolsó 4 futamon is marad a merci fölény, akkor kijelenthető, hogy az autó számított. De ha még egyet fordulnak az erőviszonyok…

  48. andrea1: Nem tudok mit kezdeni az ebből fakadó problémáiddal, dolgozd fel szerintem. Mivel bevalik ez a filozófia így maradni fog Bottas ameddig csak lehet. Az a helyzet Hamilton esetében a Merci egy teljesen Messi Barca szintű szisztéma szerint rendezkedtek be,és mivel Hamilton teljes mértékben kihozza ebből a maximumot addig úgy se változtatnak. Mondjuk csapatfoni szinten mivel látod hogy ez működik, nem akarsz te se változtatni.. Lassan elérhető távolságban van Schumi rekordjai, milyen nagy dolog lenne nekik, magának a Mercinek is ha velük döntenék meg.

    Igen, bár annak is van egy nyomása, hogy a saját neveltjeiket ha kidobáják az nem vet rájuk jü fényt, plusz nem azért támogatták h elmenjen tőlük. Ezért bízom abban hogy 20-ra jön Ocon. Ha Bottas megint jókora lemaradásban lesz több versenyhétvégén, szerintem meglépik.

  49. F1890: ha szerinted az idei év a pilótákon múlna csak akkor nem tudok mit mondani. igen egy ideig olaszig lehetett ezt mondani, de azóta megint a merci olyan fölényben van h takarékon nyerik a futamokat. alonso sem tudna mit tenni ezellen, lásd 2012 mikor vettel poleból nyert 4 futamot lazán. jah ott még japánban rajtnál kidózerolta saját magát a spanyol de erről persze sohasincs említés 🙂

    Emeld ki az egyetlen hibáját akkor, ha ez neked megfelelő, ennél csak többet hibáznak! 🙂 Én is meg szoktam említeni, ha Alonso nem tett valamit jól, nem vagyok a rajongója sem stb. 12-t meg ne hasoníltsd szerintem ide, mivel a Red Bull második félévben jókora tempóelőnyben volt, főleg időmérőkön. Most azonban más a helyzet, mivel állításoddal ellentétben egyébként még Verstappen is utolérte Bottast, nem hogy ha ott lett volna egy Ferrari, csak ugye ehhez kéne egy pilóta is a pirosakhoz 🙂

    Sochiban is pont az az Alonsoi zsenialitás hiányzott védekezésnél, hogy legalább csökkentse a hátrányát 🙂 Vettel erre nem képes, de ezt nem most fedeztem fel. 2016-ban én már leírtam a németet, ott vált teljesen világossá számomra, hogy nem Alo és nem Ham szint.

  50. guide:
    Amúgy lehet tudni, hogy Verstappent a forma1-es karrierje alatt hányszor előzték meg?

    Jó a kérdés!
    Én még egy kicsit tovább mennék ezen a szálon. Hány olyan eset volt, amikor nem történt galiba, amikor Verstappent előzni akarták vagy , amikor ő előzött mást? :-}

  51. GreenHonda: Nem igazán számottevő, és ezzel mindent nem védtél le megint. Na mindegy remélem jövőre CL küzd a vb címért, és kíváncsi vagyok MA lesz-e a még a csapatfőnök, és h SV meddig marad a Ferrarinál, meg h VB a Mercedesnél. De TW azt hiszem marasztalni fogja ha nagyon bejön ez a filozófia a gyakorlati körülményekben:\

    Nem tudok mit kezdeni az ebből fakadó problémáiddal, dolgozd fel szerintem. Mivel bevalik ez a filozófia így maradni fog Bottas ameddig csak lehet. Az a helyzet Hamilton esetében a Merci egy teljesen Messi Barca szintű szisztéma szerint rendezkedtek be,és mivel Hamilton teljes mértékben kihozza ebből a maximumot addig úgy se változtatnak. Mondjuk csapatfoni szinten mivel látod hogy ez működik, nem akarsz te se változtatni.. Lassan elérhető távolságban van Schumi rekordjai, milyen nagy dolog lenne nekik, magának a Mercinek is ha velük döntenék meg.

  52. feeder_series: Igazából ti mesélitek be magatoknak, hogy nem így van, mert ezt könnyebb elhinni, mint azt, hogy Vettel nem olyan tehetséges, mint gondoljátok 😀

    Nézd nekünk nem kell téged meggyőzni ….6 évig csöndben voltál…sírtál versenyről versenyre mentegetted,hogy egy 2. vonalas Nico meg egy 2. vonal Jenson is legyőzte….én nem ez alapján ítélem meg Lewis-t….próbáld ki te is…bár neked SEb fikázásán kívül nem nagyon megy semmi…(ebben viszont profi vagy)😂😂

  53. GreenHonda: Mindegy, ha így látod (látjátok), legyen így, de én azt gondolom hogy ez a pilótákon múlt most. Nem mondom, hogy nem jobb most a Mercedes, mert szerintem is jobb valamennyivel, de meg lehetett volna találni azokat a pontokat, amivel a javukra fordítják az egészet. A rajtokban ugyanis most nem lehet úgymond bízni, tehát a wingman a második helyről rajtol eleve nehéz támadni,ezért kéne valami következetes pilóta Hami mellé a második rajtkockába, de hát az nem Vettel és még Raikkonen ha képes lenne legalább bekavarni az állóvízbe már nem ez lenne 🙂

    ha szerinted az idei év a pilótákon múlna csak akkor nem tudok mit mondani. igen egy ideig olaszig lehetett ezt mondani, de azóta megint a merci olyan fölényben van h takarékon nyerik a futamokat. alonso sem tudna mit tenni ezellen, lásd 2012 mikor vettel poleból nyert 4 futamot lazán. jah ott még japánban rajtnál kidózerolta saját magát a spanyol de erről persze sohasincs említés 🙂

  54. F1890: alonso ugyanígy elbukta volna ezt a vb-t csak nem 75 ponttal hanem mondjuk 40-el. nem oszt nem szoroz már jelen esetben. ha a ferrari képes lett volna a nyár végi tempóját hozni akkor igen lehetett volna esélye, de így h a merci mostmár ismét simán dominál (ezt jól mutatja bottas sima 2. helyei is) sztem nem kérdésa dolog

    ez lehet hogy így van, viszont Vettel hibái a szezon kritikus pillanataiban csökkentették a nyomást a Mercin és extra nyomást pakoltak a Scuderia vállára, azért ez sem egy elhanyagolható tényező. szerintem kivételesen az idei évben pont a technikai gárdájuk érdemel dicséretet, míg a pályán dolgozó részük nem igazán

  55. deze75: Elég sokszor láttam..ua a szitu a Ferka lohol egy jobb autó után és kockáztat és belebukik

    Mindegy, ha így látod (látjátok), legyen így, de én azt gondolom hogy ez a pilótákon múlt most. Nem mondom, hogy nem jobb most a Mercedes, mert szerintem is jobb valamennyivel, de meg lehetett volna találni azokat a pontokat, amivel a javukra fordítják az egészet. A rajtokban ugyanis most nem lehet úgymond bízni, tehát a wingman a második helyről rajtol eleve nehéz támadni,ezért kéne valami következetes pilóta Hami mellé a második rajtkockába, de hát az nem Vettel és még Raikkonen ha képes lenne legalább bekavarni az állóvízbe már nem ez lenne 🙂

  56. Egyébként nekem az utolsó 2-3 hétvégén most már egyértelműen pozitív tapasztalataim voltak az F1TV-vel kapcsolatban, most már maga a streaming szolgáltatás megbízhatóan üzemel. Egy hétvége alatt egy-kétszer még előfordul, hogy egy pár másodpercre bufferel az 1.5 óra alatt, de az meg már simán lehet egyéb hálózati probléma miatt.

    Egyedül egy olyan furcsa bug maradt meg, ami Windows/Chrome és Android esetén egyaránt jelentkezik, hogy ha az F1 fiókommal először a központi F1 honlapra, vagy Android appba lépek be és onnan lépek át az F1TV weblapra, vagy appba telefonon, akkor gyakran előfordul, hogy nem hajlandó elindítani a videókat. Viszont mindkét platformon megoldja, ha gyorsan ki- és bejelentkezel az F1TV-n belül és utána indítod el a streamet.

  57. GreenHonda: Gondolom tegnap is csak kicentizni akarták a pole-t 😀

    tegnap hamilton elmondása szerint meg sem nyomta igazán a kört. vettel a hibája előtt 7 tizedes hátrányban volt (igaz ő már esősebb terepen ment)

    mondjuk ebből a szempontból sztem mai sem oszt vagy szoroz már. midnegy mindegy alapon már lehet kockáztatni, mert hamiltont sehogysem lehet elkapni már

  58. F1890: alonso ugyanígy elbukta volna ezt a vb-t csak nem 75 ponttal hanem mondjuk 40-el. nem oszt nem szoroz már jelen esetben. ha a ferrari képes lett volna a nyár végi tempóját hozni akkor igen lehetett volna esélye, de így h a merci mostmár ismét simán dominál (ezt jól mutatja bottas sima 2. helyei is) sztem nem kérdésa dolog

    Bottas nem lesz második ha Vettel nem bénázik megint

  59. GreenHonda: Fikció, csak az a baj hogy konklúzióm eléggé megalapozott, csak meg kéne nézni akkor még egyszer Alonso Ferraris időszakát

    alonso ugyanígy elbukta volna ezt a vb-t csak nem 75 ponttal hanem mondjuk 40-el. nem oszt nem szoroz már jelen esetben. ha a ferrari képes lett volna a nyár végi tempóját hozni akkor igen lehetett volna esélye, de így h a merci mostmár ismét simán dominál (ezt jól mutatja bottas sima 2. helyei is) sztem nem kérdés a dolog

  60. F1890: “aztán egy jó rajttal és szerencsével meg tudta volna verni akár Hamiltont is”
    hát persze, elárulom h hamilton ma takarékon autózott és így is simán nyert. mi lett volna ha megnyomja?:) nem kell itt a rizsa. a merci verhetetlen már szingapúr óta, ahogy a rb volt 13 2. félévében.

    Gondolom tegnap is csak kicentizni akarták a pole-t 😀 szek.: és ma a második helyet 😀

  61. GreenHonda: aztán egy jó rajttal és szerencsével meg tudta volna verni akár Hamiltont is

    “aztán egy jó rajttal és szerencsével meg tudta volna verni akár Hamiltont is”
    hát persze, elárulom h hamilton ma takarékon autózott és így is simán nyert. mi lett volna ha megnyomja?:) nem kell itt a rizsa. a merci verhetetlen már szingapúr óta, ahogy a rb volt 13 2. félévében.

  62. Kb 5-6 futam volt ahol ha Vettel nem bénázik lejött volna temérdek pont. Aztán meg arról ne is beszéljek, hogy Szocsiban ha nem előzi meg ott Hamilton, akkor lehet máshol sem. Ha meg hogy kijáraton hibázik pont előtte, annak is volt köszönhető, hogy utolérte. Azon a poályán egy fél másodperccel gyorsabb autó nagyon nehezen tud előzni, hagyjuk már. Pont ez a sok apróság, ami döntött kis (sok kicsi sokra megy difiknél) ami Alonsoban ott volt, kellene most és meglenne a vb.

  63. GreenHonda: Ezen a futamon mikor volt összehasonlítható hogy mit tudna a Ferrari? Csak mert ha jól összeraktad Vettel a kört akkor nem volt messze Hamiltontól. Bottas elé mindenképp be tudott volna jönni, aztán egy jó rajttal és szerencsével meg tudta volna verni akár Hamiltont is, akik nyomás alatt már talán elkövetnek vmi hibát is. Főleg, hogy Alonso jobb is nyomáskezelésben és következetességben is Hamiltonnál. Így szerzett Alonso hány meg hány győzelmet, amikor fikarcnyi esélye nem kelett volna, hogy legyen. Ilyenkor hol van a memóriátok?

    A memo rendben van….fikcióiddal nem megyünk sokra…..2007?és a nyomás kezelés…..ja tudom azóta sok idő eltelt stb…Nincs ott Alo mert NEM KELL!!!! Sajnos ez a valóság

  64. F1890: igen gondolom alonso elmúlt 3 futamon is megverte volna hamiltont 🙂

    Ezen a futamon mikor volt összehasonlítható hogy mit tudna a Ferrari? Csak mert ha jól összeraktad Vettel a kört akkor nem volt messze Hamiltontól. Bottas elé mindenképp be tudott volna jönni, aztán egy jó rajttal és szerencsével meg tudta volna verni akár Hamiltont is, akik nyomás alatt már talán elkövetnek vmi hibát is. Főleg, hogy Alonso jobb is nyomáskezelésben és következetességben is Hamiltonnál. Így szerzett Alonso hány meg hány győzelmet, amikor fikarcnyi esélye nem kelett volna, hogy legyen. Ilyenkor hol van a memóriátok?

  65. GreenHonda: Alonso ül a kocsiban ez a vb még könnyen meglehetne. Aztán lehetne nyomni hogy jaj a Mercedes mennyire erős. Ehhez ekkora külömnbségnél sok tényező kell. Ráadásul megbízhatóságban is 2-0ra állnak. Hamilton ellen idén Alonsoval kellett volna indulni, aztán szépen megnyerni a címet. A Mercedes verhető lenne, ha lenne rajtuk egy kis nyomás, és Bottast akármennyire fikázzuk, szerintem jobban megy idén, mint Raikkonen.

    Szóval a Ferrari pilótahátrányban van, az pedig gáz.

    igen gondolom alonso elmúlt 3 futamon is megverte volna hamiltont 🙂

  66. GreenHonda: Alonso ül a kocsiban ez a vb még könnyen meglehetne. Aztán lehetne nyomni hogy jaj a Mercedes mennyire erős. Ehhez ekkora külömnbségnél sok tényező kell. Ráadásul megbízhatóságban is 2-0ra állnak. Hamilton ellen idén Alonsoval kellett volna indulni, aztán szépen megnyerni a címet. A Mercedes verhető lenne, ha lenne rajtuk egy kis nyomás, és Bottast akármennyire fikázzuk, szerintem jobban megy idén, mint Raikkonen.

    Szóval a Ferrari pilótahátrányban van, az pedig gáz.

    Szerintem ezért volt érdemes Leclercet odavinni. Korainak tűnik, de az érkezése vagy kipofozza Vettelt ebből a lehetetlen állapotból… vagy idővel átveszi a szerepét.

  67. F1890: kimi 12 japánban hasonló esetnél első kanyarban egy picit rántott az autón h ne ütközzön hamiltonnal . verstappennek is ezt kellett volna tennie nem pedig tovább kanyarodnia, mert mint látjuk ő volt az inkább aki rákormányozta a másikra. ettől függetlenül vettel elhamarkodta, számításba kell venni a verstappen tényezőt ilyenkor. viszont a konkrét esetnél sztem inkább verstappen a hibás. de a 3 eset közül én is inkább a versenybalesetet mondanám

    Alonso ül a kocsiban ez a vb még könnyen meglehetne. Aztán lehetne nyomni hogy jaj a Mercedes mennyire erős. Ehhez ekkora különbségnél sok tényező kell. Ráadásul megbízhatóságban is 2-0ra állnak tehát többet szívtak idén a szürkék. Hamilton ellen idén Alonsoval kellett volna indulni, aztán szépen megnyerni a címet. A Mercedes verhető lenne, ha lenne rajtuk egy kis nyomás, és Bottast akármennyire fikázzuk, szerintem jobban megy idén, mint Raikkonen.

    Szóval a Ferrari pilótahátrányban van, az pedig gáz.

  68. GreenHonda: Nem igazán számottevő, és ezzel mindent nem védtél le megint. Na mindegy remélem jövőre CL küzd a vb címért, és kíváncsi vagyok MA lesz-e a még a csapatfőnök, és h SV meddig marad a Ferrarinál, meg h VB a Mercedesnél. De TW azt hiszem marasztalni fogja ha nagyon bejön ez a filozófia a gyakorlati körülményekben:\

    Nagyjából így. bár szerintem CL még nem tud majd a VB címért küzdeni, majd a következő évben.

  69. andrea1: MA rövidítést mióta a f1ben van kB így van említve a neve itt,megszokás, szóval jogoskritika lenne kB 3-4 évvel ezelőtt.

    Nem igazán számottevő, és ezzel mindent nem védtél le megint. Na mindegy remélem jövőre CL küzd a vb címért, és kíváncsi vagyok MA lesz-e a még a csapatfőnök, és h SV meddig marad a Ferrarinál, meg h VB a Mercedesnél. De TW azt hiszem marasztalni fogja ha nagyon bejön ez a filozófia a gyakorlati körülményekben:\