Brazil Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 14:00
2. szabadedzésPéntek 18:00
3. szabadedzésSzombat 15:00
IdőmérőSzombat 18:00
FutamVasárnap 18:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3  
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. View this post on Instagram

    📊 | What the Championship would look like without the Top 3 teams, after the Mexican GP 🇲🇽 – The Hulk leads, with 6 "wins" 💪 • Swipe ⬅⬅ for a more detailed picture of how the "Class B" championship (also called "Formula 1.5") looks. • • • 📝 | Remember that Nico doesn't care too much about this "Class B" stuff – he's more interested real wins, real podiums and real championships, as he should be. So while we won't be putting much emphasis on this, it's still nice to see Nico leading some championship again… Fingers crossed that will soon be the real one 🤞🤞 • • • via @formula1point5 – If you haven't already, check out their cool account for a closer look at the "other" championship. • • • #NicoHulkenberg #NicoHülkenberg #HulkHulkenberg #Hulkenberg #Hülkenberg #NH27 #Hulk #Hülki #Hulki #TheHulk #Renault #RenaultSport #RenaultSportF1 #RS18 #BelieveInHulk #TeamHulk #France #Germany #F1 #Formula1 #Formel1 #Formule1 #SergioPerez #EstebanOcon #CarlosSainz #KevinMagnussen #FernandoAlonso #PierreGasly #F1ClassB #F12018

    A post shared by Nico Hülkenberg Fan Page (@hulkenberg_fans) on

    Érdekes hogy Hülki mekkora előnnyel vezet(ne), úgy hogy volt egy igen nagy hibája spaban, és most sem szerzett pontot.

  2. deze75: nincsen ezzel semmi gond…én az F1-t szeretem te pedig inkább csak Alo-t…..

    Nincs semmi gondom a f1-ggyel. Ha lennének szoros csaták. És nemcsak a Mercedes dominalna. De inkább az kiabradito hogy a Mercedeseket meg csinálhatnak bármit úgyse kapnak büntetést.

  3. Bar elolvastam minden hozzaszolast, nem igazan emlekszem, hogy honnan indult az utolso kb 200, aminek mar koze nem volt a futamhoz 😀
    Sebaj.
    Mindenesetre en ugy gondolom, hogy izgalmas futam volt annak ellenere, hogy nekem semmi okom nem volt az izgalomra. Talan az egyetlen verseny az idei evben, ahol mind a 3 top csapat mind a 6 versenyzoje kepben volt valamennyire a futam soran. Talan Bottas teljesitett a leggyengebben. Ricsi szerencsetlensegere most is hatranybol indult.
    Max megerdemelte volna a gyozelmet, DE, HA stb… Ocon feleslegesen akart vitezkedni, mert meg a pontszerzes kozeleben sem volt. (McLaren oldalrol ez pozitivum, hogy az FI csak 1 pontot hozott)
    A futam utani torteneseket nem lattam videon, de eleg volt a hozzaszolasokat elolvasni. Szerintem itt nem arrol van szo, hogy puhapocs az egyik, meg idiota a masik. Ocon hibazott a palyan, kapott buntetest (sokat-keveset dontse el ki-ki maga) Maxnak volt azert bo fel oraja lehiggadni, igy azt sem erzem idevalonak, aki a hetkoznapi balesetet hozza fel, amikor kiszallsz a kocsibol es nekimennel a masiknak. Persze parhuzamot vonni is felesleges, mert ott az ember (szenvedo fel) sajat tulajdonat megrongalo szemely ellen van beizzitva, ami sok esetben rengeteg stresszt is hoz magaval (nincs penz, biztositok genyosaga, stb) Nem idevalo akkor sem ez a viselkedes, ahogy mas sportagban sem. PL foci. Lokdosodesert (felrugott altal) is sarga/piros lappal szankcionalhatjak a szenvedo felet is. Ez amolyan onbiraskodas. Persze legyen benne erzelem, ne legyen az illeto robot, de pl Ricsi belebokszol a levegobe, vagy ordit egy nagyot, mittomen belerug a kocsiba, mikor kiszall, vagy leorditja a masik fejet. Szoval ki lehet mutatni az erzelmeket anelkul is, hogy kiskakast jatszon az ember. Ugy velem orulhet, hogy nem buntetik erte. Azzal meg nem kell jonni, hogy mi volt 30 eve, semmi nem olyan mar. 30 eve nem is vezethetett volna autot 😀 Teljesen mas vilag. Mint a muszlimok, akik 300-zal el vannak maradva es meg vannak gyozodve arrol, hogy az a jo. Na mar messzire mentem.
    Szerintem elvezetes verseny volt, elozott merci ferrarit, ferrari mercit, RB ferrarit es mercit, mi kell nektek meg, hogy jonak mondjatok egy futamot? Kozepmezonyt szinte nem is mutattak egesz futamon, kb csak a tablazatbol lehetett tudni, hogy mi a 7.-tol lefele a helyzet. Iden az volt a jellemzo, hogy az elso 6-bol valaki(k) legures terben mozogtak egesz futamon es kerekcsere, meg kockas zaszlo alatt lehetett latni oket, aztan elveztuk a Sirotkin-Hartley parharcot.

  4. Vettel the best: Már nem azért,de ha végig olvastad volna a hsz-eket,akkor láthattad volna,hogy senkinek eszébe se jutott Alonso(miért is kellene)!
    Csakhát NANDO meg GREENHONDA nem bírnak magukkal és Vettel szarozásával vezetik le a “mester” sikertelenségét!Ja hogy nekik lehet?
    Mindegy is,én lezártam a témát,Vettel még itt lesz jövőre is Alonso meg nem! 🙂

    Hol magyarázom én Alonso sikertelenségét? Egyáltalán nem erről van szó, én a Ferrari sikertelenségét magyaráztam.

  5. Vettel the best: Már nem azért,de ha végig olvastad volna a hsz-eket,akkor láthattad volna,hogy senkinek eszébe se jutott Alonso(miért is kellene)!
    Csakhát NANDO meg GREENHONDA nem bírnak magukkal és Vettel szarozásával vezetik le a “mester” sikertelenségét!Ja hogy nekik lehet?
    Mindegy is,én lezártam a témát,Vettel még itt lesz jövőre is Alonso meg nem!

    És sokra megy vele Vettel. Jövőre is nézheti hogy Hamilton 6.vb címét. A Ferrarinál meg Leclerc lesz az akit támogatni fognak.

  6. Vettel the best: Már nem azért,de ha végig olvastad volna a hsz-eket,akkor láthattad volna,hogy senkinek eszébe se jutott Alonso(miért is kellene)!
    Csakhát NANDO meg GREENHONDA nem bírnak magukkal és Vettel szarozásával vezetik le a “mester” sikertelenségét!Ja hogy nekik lehet?
    Mindegy is,én lezártam a témát,Vettel még itt lesz jövőre is Alonso meg nem! 🙂

    Köszi, hogy megerősítetted, amit írtam. 🙂

  7. Lordring:
    deze75 & Vettel the best – Ezek valami alfa állapotú troll botok? Vagy ez a gyökér szint már itt is a mérvadó? Ki tudja habzóbb szájjal mocskolni a másik kedvencét és erre élvez? Tiszta óvoda.

    Már nem azért,de ha végig olvastad volna a hsz-eket,akkor láthattad volna,hogy senkinek eszébe se jutott Alonso(miért is kellene)!
    Csakhát NANDO meg GREENHONDA nem bírnak magukkal és Vettel szarozásával vezetik le a “mester” sikertelenségét!Ja hogy nekik lehet?
    Mindegy is,én lezártam a témát,Vettel még itt lesz jövőre is Alonso meg nem! 🙂

  8. Lordring:
    deze75 & Vettel the best – Ezek valami alfa állapotú troll botok? Vagy ez a gyökér szint már itt is a mérvadó? Ki tudja habzóbb szájjal mocskolni a másik kedvencét és erre élvez? Tiszta óvoda.

    Ezek hús-vér emberek. Sajnos nem bírják lenyelni, hogy Hamilton Vettelt és lassan már Schumachert is leárazza.
    Mick Schumacher is jobban tenné, ha Hamilton visszavonulása után debütálna…

  9. deze75:
    Velo és Nándi a két vén csataló…ennyi maradt nektek…merengeni a múltban ….számolgatni az elbukott éveket stb…ez nem Alo hibája ez szimplán a ti vergődésetek.😂😂😂.Szapulni Vettelt…ezt érdemelte Alo….nem tanult soha ,hogy ezzel a GOD móddal szart sem ér itt……Kár,hogy ti is ebben nyomjátok.
    NEM KELL ÉVEK óta senkinek ALo érted?Kápis…Ez a béna Vettel meg kell a Ferkának kápis?

    NA EZ A LÉNYEG ÉS PONT!!!

  10. GreenHonda: Ezzel nem értek egyet. Alonso futamtempója a nyers sebességével, a következetességével és a térlátásával, valamint a csatákban, rajtoknál és rajt után előre tervezési képességével, illetve alkalmazkodásával nem lehet szerintem versenyre kelni. Komplex pilóta. Egy dolog, ha Hamilton jobb nála picit időmérőn, (de ez sem 100%), viszont mivel kerékcsere, hibázás, rajt, helyezkedés, egyéb körülmények játszanak egy futamon ezért akkorát nem jelent ha nem túl sokszor előrébb indul nála Hamilton. Úgyhogy a pontokban Alonso nálam a favorit év végén.

    Én ilyen 13-7-re 12-8-ra adnám az időmérőket Haminak attól függ Alo milyen napot fog ki, mert ő is képes extra köröket összerakni, viszont versenyben ennek a fordítottja lenne, szóval nálam nagyon egál a két pilóta, talán a helyzet felismerés a verseny olvasása miatt lehetséges, hogy Alo komplettebb és ezért az ő javára billenne a mérleg. Ha csak a mai versenyét nézzük haminak folyamatosan a versenyről kérdezősködött egyszerűen nem tudta mi folyik körülötte !

  11. Lewanda_17:
    Lewis – és ez teljesen objektív vélemény – tehetségesebb pilóta, mint Alonso, és egyetértek F1890-nel abban, hogy nem tudta volna megverni Lewist, ahogyan 2007-ben sem tudta. Alonosnak onnan már csak lefelé vezetett az útja, akármennyire is kihajtotta a Ferrariból, amit ki lehetett. Egy rendkívül jó versenyző, de tehetségben elmarad Lewistól. Egyébként nagyon sajnálom, hogy ők ketten 2007 után soha nem tudtak igazából szembeszállni egymással, örültem volna neki.

    Vettel számomra az egyik legnagyobb kérdőjel a mezőnyben, négyszeres VB cím ide, vagy oda. Gyors, nagyon gyors egy kiváló autóval, de a mezőnyben mutatott versenyzése nem győzött meg.

    Ezzel nem értek egyet. Alonso futamtempója a nyers sebességével, a következetességével és a térlátásával, valamint a csatákban, rajtoknál és rajt után előre tervezési képességével, illetve alkalmazkodásával nem lehet szerintem versenyre kelni. Komplex pilóta. Egy dolog, ha Hamilton jobb nála picit időmérőn, (de ez sem 100%), viszont mivel kerékcsere, hibázás, rajt, helyezkedés, egyéb körülmények játszanak egy futamon ezért akkorát nem jelent ha nem túl sokszor előrébb indul nála Hamilton. Úgyhogy a pontokban Alonso nálam a favorit év végén.

  12. Zasalamel: Arra leszek majd még kíváncsi,h jövőre ha neadj isten ez a leclerc gyerek beválik és nagy vb harc lesz hamival, akkor mit lép az fia? Csak mert azt tudjuk h lec todt embere. 😀

    Leclercet pont ezért nem fogják bántani, mert a Todt família védence, ezért lehet újra egy kis remény a Ferrarinál, hogy végre nem egy mostoha gyermek szerepét fogják betölteni az FiA-nál. 😀
    Persze viccet félretéve, voltak bennem kételyek a srác kapcsán, de az amit a Q2-ben villantott megerősített abban, hogy van benne valami különleges, ha Vettel nem lesz ennél meggyőzőbb és Maxi alatt a Honda sem fog szépen muzsikálni, akkor kb Leclerc lesz az utolsó mentsvár egy izgalmas Vb-re, persze ezt nagyon idézőjelbe tenném, mert a tapasztalatlansága miatt elég nagy hátrányból indul majd a második évében egy 4x-es meg 5x-ös Vb ellen. De lehetnek ebből nagy dolgok jövőre !

  13. F1890: ebből látszik h mennyire gyenge mezőny volt azok után h minden vb visszavonult vagy meghalt 94 évad közepére. irvine egyébként még polet sem szerzett soha, ami eléggé vicces. viszont jackie stewart mondta h neki valójában mákja volt h clark meghalt mert ő jobb volt nála.

    és a gilles villnöv féle sztároláshoz annyit, h ezt a sajtó nem veri nagy dobra mert kell a hősa népnek de egy két versenyző mondta h nagyon sajnálják h meghalt villnöv, de “megkönnyebbülés” számukra, mert a pályán őrült volt és sok veszélyes szituációba kerültek miatta

    igen nála is észrevettem h nem volt akkora talentum, mint a legendgyárosok ahogy próbálták prezentálni

  14. Zasalamel: Arra leszek majd még kíváncsi,h jövőre ha neadj isten ez a leclerc gyerek beválik és nagy vb harc lesz hamival, akkor mit lép az fia? Csak mert azt tudjuk h lec todt embere. 😀

    Nem azért de Vettel mintha most 16 évesen bekerült volna az F1-be kb úgy viselkedik. Egyébként ez a mérlegelés egy szabály egy rakat szar tényleg. Szegény Bianchi is utolsó időmérőjén, suzukában úgy csúszott le a q2-ről hogy a mérlegelésre muszáj volt mennie, én már ott kiakadtam ezen, de úgy látszik ehhez is csak egy favorit kocsi kell h észrevegyék, és még mennyi mindennel így van ez 🙂 Ja és a másik h ezt még aznap szombaton olvastam, és nem azért tudom mert többet foglalkozik vele az ember balesete/halála után.

  15. F1890: alonso konkrétan ebbe fürdött bele sztem úgyh nem elhanyagolható tényező ez sem.verstappenre leszek kíváncsi h ha adott esetben egy vb hajrában a rb miatt bukik vmi apró hiba miatt hogyan fog reagálni. úgy mint alonso vagy úgy mint ma, vagy esetleg hideg fejjel

    sztem ő alonsos vehemenciában és ilyen helyzetekben, de az egyenlősdit bírja viszont. az apja egyébként nem áll jó hírében agresszió tekintetében, valami volt a feleségével még annó azt hiszem. kicsit nekem ez visszataszító. egy volt szaktársam ismerőse tudja h ki ő hollandból és nem igazán tudott pozitívan nyilatkozni róla, kicsit ilyen zülledt fazon, ilyesmire emlékszem

  16. Nando: Ez lehetséges, viszont Alo nem húzta volna be így a fülét farkát ilyen ítéletek láttán és nem intézte volna el annyival az egészet, hogy inkább nem mondok semmit, ő nyomást tudott volna gyakorolni az FiA-ra pl a nagyközönség hergelésével akár, szóval ő ilyen szempontból mesterien tudta volna kavarni a lapokat.

    Arra leszek majd még kíváncsi,h jövőre ha neadj isten ez a leclerc gyerek beválik és nagy vb harc lesz hamival, akkor mit lép az fia? Csak mert azt tudjuk h lec todt embere. 😀

  17. F1890: hamilton 10-es éve is kb hasonló volt a 07-eshez. szóval hamilton elég magas szinten mutatkozott be, de volt két nagy hibája év végén. ezekből tanult, erősödött fejlődött és jobbá vált.07 után elsősorban beállítások terén és abban tudott fejlődni h hogyan működik az egész f1-es világ, és gyltek emellé a versenyszituációk, kilóméterek.de teljes szezont nézve valóban évente volt mindig 1-2 hibája(ahogy mindenkinek kb, alonsot is beleértve). makulátlannak 13 óta mondanám ahol már nem csak h piszok gyors volt, hanem konstans is.
    egyébként a történethez hozzátartozik az is h kivel h lehet dolgozni, és mindannyian tudjuk h kivel volt nehezebb jópár mérnök elmondása alapján akik ott ültek a megbeszéléseken

    13-ban szorítottam a makulátlan évéért Hamiltonnak, akkor valahogy szurkoltam neki h ő is legyen Alonso szint ilyen téren. De Bottasnak nekiment brazilon, szóval az off lett

  18. Nando: Ez lehetséges, viszont Alo nem húzta volna be így a fülét farkát ilyen ítéletek láttán és nem intézte volna el annyival az egészet, hogy inkább nem mondok semmit, ő nyomást tudott volna gyakorolni az FiA-ra pl a nagyközönség hergelésével akár, szóval ő ilyen szempontból mesterien tudta volna kavarni a lapokat.

    Igen, ebben van valami.

  19. GreenHonda: Igen, hozzátartozik ugyan, de ugye ha ezt most beleszámoljuk az nem a pályán mutatott teljesítmény tehát nem konkrétan idevág, mert nem a versenyzés maga. Ezen még könnyű változtatni, viszont ha vki lassú és h gyorsabb legyn azon nehezebb.

    Az sem mindegy hogy hasonlítunk, ha ezt bele is vesszük esetleg, ha már nagyon minden körülményt szeretnénk vizsgálni. Mint csapattársak vagy mint két külön csapata 1-es 2-es szisztémában mit tudnának.

    alonso konkrétan ebbe fürdött bele sztem úgyh nem elhanyagolható tényező ez sem. verstappenre leszek kíváncsi h ha adott esetben egy vb hajrában a rb miatt bukik vmi apró hiba miatt hogyan fog reagálni. úgy mint alonso vagy úgy mint ma, vagy esetleg hideg fejjel

  20. GreenHonda: Igen elég fura Hamilton fejlődési görbéje. Élete egyik legstabilabb szezonja volt 07, még úgy is, ha kínában és brazilon hibázott. Alonso gyakrabban le tudta hozni a stabilabb szezont a britnél. Esőben lehet Hamilton javára dőlt el a mérleg 07-ben, de az egész pályafutásukból azért ki lehet venni hogy Alonso is van olyan jó esőben mint Hamilton. Most ez olyan h mondjuk Szocsi és Suzuka nem megy Hamiltonnak és pont akkor helyettesítené a csapattársát valami kalsszis aki pont azokon a páláykon jobb lenne nála kb ilyen szint. Hakkinen is beült Senna mellé aztán kettő kvalin meg is verte asszem egyből. Persze mindenki tudjah ez hosszabb távon rpoahdtul nem lett volna így, hiáéba nem voltak több évig csapattársak

    Persze ezzel én is tisztában vagyok, szóval ez az egész nagyon vegyes, hogy kinek mikor hogyan jön ki a legjobb formája vagy hogy milyen szintről indul és onnan hova tud, vagy éppen hova nem tud már fejlődni, ezért mondom hogy 07-ből kiindul mikor az egy nagyon erős év volt nem lehet, hogy azóta csak jobb lett meg gyorsabb, mert ez így önmagában nem állja meg a helyét pont azért, mert hullámzó is volt utána, annyi biztosan kijelenthető, hogy tapasztaltabb lett hiszen már 5x világbajnok viszont ehhez mindennek össze kellett állnia, mert önmagában a gyorsaság még nem elég, nem kevés szerencse kell, hogy jókor legyen jó helyen.

  21. GreenHonda: egyébként most letérve arról ki a jobb, és nem pont erre értem csak, azért nem kell mindent elhinni, ahogy az Irvine nyilatkozatról sem. Videófelvételen Tyrrell is elmondta h igazából 73-ban Stewart csak azért lett bajnok mert Cevertel lebeszélték h a brit éve lesz aztán majd utána jön Ő. Hát persze, valamikor Cevert halála után cirka 10 éven belül kellett még gyártani az urban legendeket. Pont Cevert majd 3 év tanulás után még majd szépen várja az idő idejét, hiszen a jósnő megmondta a turisták által népszerű helyeken mind, hogy ott is dominálni fognak, ráadásul pont a következő szezontól nem voltak favoritok 😀 És persze Cevert aki nyugodtan tűri h igazából “gyorsabb volt és megelőzhette volna ha akarja Jackie-t” akkor ő most ebben az évben csak második lesz 😀

    Irvinenak mondjuk nem sok szüksége lett volna arra a szerződési paraméterre, ha neki az lett volna a fleadata h feltartsa a mezőnyt. 97 suzukában ahogy láttam egyébként nem nagyon érdekelte 🙂 de ha igaz is lenne ahogy mondom nem igazán számítana, amikor nem egyszer 1,7 mp-ket kapott időmérőn Schumitól 😀

    ebből látszik h mennyire gyenge mezőny volt azok után h minden vb visszavonult vagy meghalt 94 évad közepére. irvine egyébként még polet sem szerzett soha, ami eléggé vicces. viszont jackie stewart mondta h neki valójában mákja volt h clark meghalt mert ő jobb volt nála.

    és a gilles villnöv féle sztároláshoz annyit, h ezt a sajtó nem veri nagy dobra mert kell a hős a népnek de egy két versenyző mondta h nagyon sajnálják h meghalt villnöv, de “megkönnyebbülés” számukra, mert a pályán őrült volt és sok veszélyes szituációba kerültek miatta

  22. F1890: hamilton 10-es éve is kb hasonló volt a 07-eshez. szóval hamilton elég magas szinten mutatkozott be, de volt két nagy hibája év végén. ezekből tanult, erősödött fejlődött és jobbá vált.07 után elsősorban beállítások terén és abban tudott fejlődni h hogyan működik az egész f1-es világ, és gyltek emellé a versenyszituációk, kilóméterek.de teljes szezont nézve valóban évente volt mindig 1-2 hibája. makulátlannak 13 óta mondanám ahol már nem csak h piszok gyors volt, hanem konstans is.
    egyébként a történethez hozzátartozik az is h kivel h lehet dolgozni, és mindannyian tudjuk h kivel volt nehezebb jópár mérnök elmondása alapján akik ott ültek a megbeszéléseken

    Igen, hozzátartozik ugyan, de ugye ha ezt most beleszámoljuk az nem a pályán mutatott teljesítmény tehát nem konkrétan idevág, mert nem a versenyzés maga. Ezen még könnyű változtatni, viszont ha vki lassú és h gyorsabb legyn azon nehezebb.

    Tegyük fel amúgy ha ezt belevennénk, akkor az sem mindegy, hogy hasoníltunk! ha már nagyon minden körülményt szeretnénk vizsgálni: Mint csapattársak vagy mint két külön csapaban 1-es 2-es szisztémában a csapattársukkal

  23. F1890: de most erről senki nem beszélt h hamiltont akadályozták volna. arról van csupán szó, h hamilton még a csapatot is meglepte h képes alonsoval lépést tartani. mert az egész csapatot úgy építették fel h alonso lesz aki harcba megy a vb-t és hamilton még tanulni fog tőle első évében és később lesz csak képes a nagyobb dolgokra. mint a regazzoni-lauda féle ferrari. csak ott is az volt h lauda egyből borsot tört az “öreg” alá

    egyébként most letérve arról ki a jobb, és nem pont erre értem csak, azért nem kell mindent elhinni, ahogy az Irvine nyilatkozatról sem. Videófelvételen Tyrrell is elmondta h igazából 73-ban Stewart csak azért lett bajnok mert Ceverttel lebeszélték h a brit éve lesz aztán majd utána jön Ő. Hát persze, valamikor Cevert halála után cirka 10-15 éven belül kellett még gyártani az urban legendeket. Pont Cevert majd 3 év tanulás után még majd szépen várja az eljövendő idejét, hiszen a jósda megmondta a turisták által népszerű helyeken, hogy ott is dominálni fognak. ráadásul pont a következő szezontól nem voltak favoritok 😀 És persze Cevert aki nyugodtan tűri h igazából “gyorsabb volt és megelőzhette volna ha akarja Jackie-t” akkor ő most ebben az évben csak második lesz, csak így elfogadja és megnyugszik 😀 aztán minden futamot így végigversenyzik

    Irvinenak mondjuk nem sok szüksége lett volna arra a szerződési paraméterre, ha neki az lett volna a fleadata h feltartsa a mezőnyt. 97 suzukában ahogy láttam egyébként nem nagyon érdekelte 🙂 de ha igaz is lenne ahogy mondom nem igazán számítana, amikor nem egyszer 1,7 mp-ket kapott időmérőn Schumitól 😀

  24. Zasalamel:
    Egy dolog (számomra) biztos, Alonso az idei ferrarival többet kihozott volna, mint vettel. Lehet még vb címet is, bár látva a merci FIA hátszélt, ebben nem vok biztos.

    Ez lehetséges, viszont Alo nem húzta volna be így a fülét farkát ilyen ítéletek láttán és nem intézte volna el annyival az egészet, hogy inkább nem mondok semmit, ő nyomást tudott volna gyakorolni az FiA-ra pl a nagyközönség hergelésével akár, szóval ő ilyen szempontból mesterien tudta volna kavarni a lapokat.

  25. GreenHonda: magának de erről nem is beszéltem, hanem hogy kinek van meg a legjobb képessége arra, hogy a legtöbb pontot hozza év végén. a kvalifikációs minimális hátrányát egyébként én meg egyszer majd megvizsgálom, de azt is amit mondtál. egyrészt, lehet az sem túlságosan valós, de lehet hogy a futamtempót kicsit túlértékeltem, a spanyol javára. de így egész pályafutást tekintve Alonso az erősebb kettejük közül, ettől függetlenül ebben biztos vagyok.

    Egyébként sokáig úgy tűánt, hogy 2007 volt a legerősebb éve Hamiltonnak, egészen 2012-ig 🙂 don’t forget

    hamilton 10-es éve is kb hasonló volt a 07-eshez. szóval hamilton elég magas szinten mutatkozott be, de volt két nagy hibája év végén. ezekből tanult, erősödött fejlődött és jobbá vált.07 után elsősorban beállítások terén és abban tudott fejlődni h hogyan működik az egész f1-es világ, és gyltek emellé a versenyszituációk, kilóméterek. de teljes szezont nézve valóban évente volt mindig 1-2 hibája(ahogy mindenkinek kb, alonsot is beleértve). makulátlannak 13 óta mondanám ahol már nem csak h piszok gyors volt, hanem konstans is.
    egyébként a történethez hozzátartozik az is h kivel h lehet dolgozni, és mindannyian tudjuk h kivel volt nehezebb jópár mérnök elmondása alapján akik ott ültek a megbeszéléseken

  26. Nando: No akkor egy bizonyos logika mentén, megrekedt volna a fejlődésben ? 🙂 de hát az nem lehet valaki szerint egy fiatal sokkal gyorsabban fejlődik..

    Igen elég fura Hamilton fejlődési görbéje. Élete egyik legstabilabb szezonja volt 07, még úgy is, ha kínában és brazilon hibázott. Alonso gyakrabban le tudta hozni a stabilabb szezont a britnél. Esőben lehet Hamilton javára dőlt el a mérleg 07-ben, de az egész pályafutásukból azért ki lehet venni hogy Alonso is van olyan jó esőben mint Hamilton. Most ez olyan h mondjuk Szocsi és Suzuka nem megy Hamiltonnak és pont akkor helyettesítené a csapattársát valami kalsszis aki pont azokon a páláykon jobb lenne nála kb ilyen szint. Hakkinen is beült Senna mellé aztán kettő kvalin meg is verte asszem egyből. Persze mindenki tudjah ez hosszabb távon rpoahdtul nem lett volna így, hiáéba nem voltak több évig csapattársak

  27. Grobari: Brit nagydíjon Hamilton átgázolt a mezőnyön. Ugyanolyan tempót autózott mint az élen Vettel. Ha nincs a kilökés sima győzelem a Mercinek. Spaban meg a rajt teremtette meg a Ferrari esélyét. Ott is azonos tempót mentek hangyányit jobb volt a Ferrari. Csak a végén Hamilton már lecsavarta a motort azért volt nagy a különbség.

    Az első körben a kigyorsítással DRS -nélkül faképnél tudta hagyni Hamiltont. Gondolom ez is csak a véletlen műve vagy Hamilton lúzer.

  28. velorex: Igen, mindent, ami szem-szájnak ingere- egy rossz szélcsatornában megtervezett autót, ami a pályán olyan volt, mint egy kehes gebe!:-}

    Ez nem igaz ez csak kitaláció, olyan jó volt ott minden a felszereltségtől kezdve az autón át, hogy még ma is azt használják… 🙂

  29. guide: Alonso a Ferrarinál is megkapott mindent,amit csak kívánt.Az eredménytelenség viszont minden harmóniát előbb-utóbb megbont.Könnyű Hamiltonnak jó politikusnak lenni,ha sorra nyerik együtt a világbajnoki címeket.Alonso jogosan volt frusztrált,csak ezt nem kellett volna a nyilvánosság elé tárni.

    Valahol mind kettőt meg lehet érteni Alonsonal a frusztráltsagot úgy kezelte. Vettel meg sokat hibázik.

  30. guide: Alonso a Ferrarinál is megkapott mindent,amit csak kívánt.Az eredménytelenség viszont minden harmóniát előbb-utóbb megbont.Könnyű Hamiltonnak jó politikusnak lenni,ha sorra nyerik együtt a világbajnoki címeket.Alonso jogosan volt frusztrált,csak ezt nem kellett volna a nyilvánosság elé tárni.

    Igen, mindent, ami szem-szájnak ingere- egy rossz szélcsatornában megtervezett autót, ami a pályán olyan volt, mint egy kehes gebe!:-}

  31. F1890: az első kanyarban már kb 5. volt aztán defektet kapott. de aki nézte a köridejeit az láthatta h a leggyorsabb volt a pályán. mondjuk mindegy is mert kicsúszott aztán daruval visszarakták, de végül 0 pontot szerzett.

    Hamiltonnál amúgy feltűnően sok defekt volt úgy pályafutása során, ennek is gondolkodtam már az okain. Talán a gyorsaságra ment túlzottan ész nélkül, és a kíméletesség rovására, ez okozhatta vesztét, aztán vagy bejött vagy nem!? Ez kb egy taktikának felel meg, de sokszor lehet ezért hiába volt jó tempója ha adott futamon defektet kapott, a kulcs talán h picit visszavegyen a tempóban és ugyanannyiszor célba érjen, mint a többiek (defekt nélkül). de ez csak egy teória.. 07 isztambul, 08 hungaroring, stb

  32. F1890: és azt kinek köszönhette alonso? mert abból akadt a probléma h hamiltonnak megfelelt az egyenlősdi, a másiknak meg nem. így felváltva mentek ki a kvalira elsőként, felváltva kapták 1 körrel kevesebb benzint. az h hamiltont meg jobban kedvelték – az meg alapvető emberi érzés. gondolom te sem szívlelnéd túlzottan azt aki feljelentette a csapatot, és megzsarolta az igazgatót. hamilton sem volt szent mert hungaroringen paraszt módon viselkedett, de én még mindig úgy gondolom h a mclaren technikailag és taktikailag ugyanúgy kiszolgálta a 2 versenyzőt. az meg h egyik sikerének jobban örültek mint a másikénak, azt sztem még ők sem tagadták. végső soron azt a vb-t mind alonso mind hamilton megnyerhette volna ha fujiban,kínában nem dobják el az autót

    magának de erről nem is beszéltem, hanem hogy kinek van meg a legjobb képessége arra, hogy a legtöbb pontot hozza év végén. a kvalifikációs minimális hátrányát egyébként én meg egyszer majd megvizsgálom, de azt is amit mondtál. egyrészt, lehet az sem túlságosan valós, de lehet hogy a futamtempót kicsit túlértékeltem, a spanyol javára. *SZERK.: mert néha Alonsot abban is előrébb látom futamtempóban, viszont legrosszabb esetben egál lesz nálam Hamiltonnal ebben.* Egy szó mint száz, így egész pályafutást tekintve Alonso az erősebb kettejük közül, ettől függetlenül ebben biztos vagyok.

    Egyébként sokáig úgy tűánt, hogy 2007 volt a legerősebb éve Hamiltonnak, egészen 2012-ig 🙂 don’t forget

  33. F1890: és azt kinek köszönhette alonso? mert abból akadt a probléma h hamiltonnak megfelelt az egyenlősdi, a másiknak meg nem. így felváltva mentek ki a kvalira elsőként, felváltva kapták 1 körrel kevesebb benzint. az h hamiltont meg jobban kedvelték – az meg alapvető emberi érzés. gondolom te sem szívlelnéd túlzottan azt aki feljelentette a csapatot, és megzsarolta az igazgatót. hamilton sem volt szent mert hungaroringen paraszt módon viselkedett, de én még mindig úgy gondolom h a mclaren technikailag és taktikailag ugyanúgy kiszolgálta a 2 versenyzőt. az meg h egyik sikerének jobban örültek mint a másikénak, azt sztem még ők sem tagadták. végső soron azt a vb-t mind alonso mind hamilton megnyerhette volna ha fujiban,kínában nem dobják el az autót

    Ott Hamilton Ron Dennisnek azt mondta hogy *** ***.

  34. F1890: a probléma mindezzel az h az egész 07-es mclaren csapatot alonso köré tervezték 🙂 ezt le is nyilatkozták évelején, és később is. a gond csupán az volt h még a mclaren sem számított arra h hamilton ennyire hamar felveszi a kesztyűt! ezt is lenyilatkozták h még őket is meglepte ez. 07 monacoig alonso volt az első számú, és akkor volt az h hamilton kijelentette h nem fog többet asszisztálni alonsonak, és kezdődött a baj

    Ó persze és még hiszünk a mesékben, ők nem tudták mennyire jó ez a Hami gyerek és csak véletlen ültették be De La Rosa helyett, és oly annyira Alora terveztek mindent, hogy mit ad isten 2007 előtt hamival legalább annyit teszteltek mint Aloval..

  35. F1890: az első kanyarban már kb 5. volt aztán defektet kapott. de aki nézte a köridejeit az láthatta h a leggyorsabb volt a pályán. mondjuk mindegy is mert kicsúszott aztán daruval visszarakták, de végül 0 pontot szerzett.

    Értem, és ő milyen üzemanyagmennyiség mellett volt a leggyorsabb, mert akkoriban lehetett ezzel taktikázni? 🙂

  36. Go.Michael: Szerintem tehetségben, Alonso páratlan ebben a mezőnyben. Mondom mindezt úgy, hogy mindig is ellenfél volt a számomra. Amiben jobb Hamilton, hogy sokkal jobb “politikus”. Ebben Alonso nem volt kimagasló és valahogy egy idő után mindig elfogyott a levegő körülötte. De ő ettől volt különleges, kellett köré az a közeg, amiben úszott mint hal a vízben. Ez egyedül a renaultnál volt meg. Viszont ha a csupasz pilótát vesszük, skilleket, akkor tehetségben szerintem Alonso van olyan jó mint Hamilton, ha nem jobb. Most viszont teljesen fogatlan oroszlánná lett, ezt pedig mint ellenfél is rossz látni. Az eredményesség már egy másik kérdés, oda kell a “politika”, amit lehet karrier menedzselésnek is hívni, ki hogy gondolja. Alonso karrierje szerintem hihetetlenül kis kockákon csúszott ennyire parkolópályára. 1-2 rossz döntés, és kampec. Én pl. az ő önéletrajzi könyvére marhára kíváncsi lennék. Nagyon könnyű 5 mercis cím távlatában kijelenteni, hogy Ham jobb mint Alonso. Annyira összetett óramű az f1, hogy ez felelőtlen cselekedet.
    Hogy mennyire kell politika az f1-hez, és mennyire “király” ebben az angol, azt tökéletesen megmutatja 16 decembere, amikor nem merték meglépni Alonsot a mercinél. Ott eldőlt volna a fent boncolgatott kérdés. Nekem mint szemlélőnek pedig óriási csalódás, hogy az a műsort, azt a rivalizálást, nem töltötték újra. Nekem hiányzik egy ilyen kőkemény rivalizálás, elpuhult az f1, sajnos. Persze egy tökéletes darabhoz nagyszerű színészek kellenek. Ok – okozat.

    Alonso a Ferrarinál is megkapott mindent,amit csak kívánt.Az eredménytelenség viszont minden harmóniát előbb-utóbb megbont.Könnyű Hamiltonnak jó politikusnak lenni,ha sorra nyerik együtt a világbajnoki címeket.Alonso jogosan volt frusztrált,csak ezt nem kellett volna a nyilvánosság elé tárni.

  37. sztarvorsz: Hamtonba meg sok-sok éve pénzt energiát fektettek mint a csapat neveltje, ki voltak éhezve ők is meg a szurkolóik is egy ígéretes angol tehetségre, nagyon nagy szó volt az ő bemutatkozása, nem igazán volt tervbe, hogy bármi akadályt görgessenek elé..

    de most erről senki nem beszélt h hamiltont akadályozták volna. arról van csupán szó, h hamilton még a csapatot is meglepte h képes alonsoval lépést tartani. mert az egész csapatot úgy építették fel h alonso lesz aki harcba megy a vb-t és hamilton még tanulni fog tőle első évében és később lesz csak képes a nagyobb dolgokra. mint a regazzoni-lauda féle ferrari. csak ott is az volt h lauda egyből borsot tört az “öreg” alá

  38. F1890: a probléma mindezzel az h az egész 07-es mclaren csapatot alonso köré tervezték 🙂 ezt le is nyilatkozták évelején, és később is. a gond csupán az volt h még a mclaren sem számított arra h hamilton ennyire hamar felveszi a kesztyűt! ezt is lenyilatkozták h még őket is meglepte ez. 07 monacoig alonso volt az első számú, és akkor volt az h hamilton kijelentette h nem fog többet asszisztálni alonsonak, és kezdődött a baj

    Hamtonba meg sok-sok éve pénzt energiát fektettek mint a csapat neveltje, ki voltak éhezve ők is meg a szurkolóik is egy ígéretes angol tehetségre, nagyon nagy szó volt az ő bemutatkozása, nem igazán volt tervbe, hogy bármi akadályt görgessenek elé..

  39. GreenHonda: igen de a szezon második felére meg kb ellenségek voltak (Alonso és a csapat).

    és azt kinek köszönhette alonso? mert abból akadt a probléma h hamiltonnak megfelelt az egyenlősdi, a másiknak meg nem. így felváltva mentek ki a kvalira elsőként, felváltva kapták 1 körrel kevesebb benzint. az h hamiltont meg jobban kedvelték – az meg alapvető emberi érzés. gondolom te sem szívlelnéd túlzottan azt aki feljelentette a csapatot, és megzsarolta az igazgatót. hamilton sem volt szent mert hungaroringen paraszt módon viselkedett, de én még mindig úgy gondolom h a mclaren technikailag és taktikailag ugyanúgy kiszolgálta a 2 versenyzőt. az meg h egyik sikerének jobban örültek mint a másikénak, azt sztem még ők sem tagadták. végső soron azt a vb-t mind alonso mind hamilton megnyerhette volna ha fujiban,kínában nem dobják el az autót

  40. velorex: Persze Spaban is tiszta véletlenül és Brit nagydíj is a vak véletlen műve volt.
    Newey olyan autót nyomott a versenyzői alá, mint az idei évi Red Bull, akik egy roppant gyenge Renault hajtáslánccal versenyeket tudnak nyerni.Newey soha sem a zavarosban halászik Ő úgy olvassa az F1 mindenkori autóépítésnek a szabályait, mint, ahogyanJ. S. Bach bármilyen, pár hangos, kis zenei témából több órás művetkomponált.

    Brit nagydíjon Hamilton átgázolt a mezőnyön. Ugyanolyan tempót autózott mint az élen Vettel. Ha nincs a kilökés sima győzelem a Mercinek. Spaban meg a rajt teremtette meg a Ferrari esélyét. Ott is azonos tempót mentek hangyányit jobb volt a Ferrari. Csak a végén Hamilton már lecsavarta a motort azért volt nagy a különbség.

  41. F1890: a probléma mindezzel az h az egész 07-es mclaren csapatot alonso köré tervezték ezt le is nyilatkozták évelején, és később is. a gond csupán az volt h még a mclaren sem számított arra h hamilton ennyire hamar felveszi a kesztyűt! ezt is lenyilatkozták h még őket is meglepte ez. 07 monacoig alonso volt az első számú, és akkor volt az h hamilton kijelentette h nem fog többet asszisztálni alonsonak, és kezdődött a baj

    Akkor el kell olvasni hogy anno Ron Dennis mivel edesgette oda Alonsot.

  42. GreenHonda: de button változó körülmények esetében sem tudott elékerülni 😀 kínában valóban sokkal jobb volt, de fujiban a szarrá verés nekem kicsit erős. a nürburgringen meg a mezőny végéről rajtolt azt nem kéne sztem számításba venni 🙂

    az első kanyarban már kb 5. volt aztán defektet kapott. de aki nézte a köridejeit az láthatta h a leggyorsabb volt a pályán. mondjuk mindegy is mert kicsúszott aztán daruval visszarakták, de végül 0 pontot szerzett.

  43. F1890: a probléma mindezzel az h az egész 07-es mclaren csapatot alonso köré tervezték 🙂 ezt le is nyilatkozták évelején, és később is. a gond csupán az volt h még a mclaren sem számított arra h hamilton ennyire hamar felveszi a kesztyűt! ezt is lenyilatkozták h még őket is meglepte ez. 07 monacoig alonso volt az első számú, és akkor volt az h hamilton kijelentette h nem fog többet asszisztálni alonsonak, és kezdődött a baj

    igen de a szezon második felére meg kb ellenségek voltak (Alonso és a csapat).

  44. F1890: akkor nézd szépen vissza a 07-es futamokat ahol egy lewis hamilton nevezetű úriember esőben szarrá verte alonsot tempó terén fujiban,kínában is. illetve nurburgringen is, de ott 1 kör hátrányból ment már. button meg nem esőben volt jó hanem száraz és nedves körülmények között, 2010-ben azzal nyert futamokat h jókor ment ki a boxba kereket cserélni. de nézd vissza nyugodtan h 10-ben ausztráliában esőben hamilton megelőzte buttont majd button hamarabb állt ki és nyert, kínában ugyanez volta szitu h nagyot húzott a brit azzal h jókor cserélt.

    de button változó körülmények esetében sem tudott elékerülni 😀 kínában valóban sokkal jobb volt, de fujiban a szarrá verés nekem kicsit erős. a nürburgringen meg a mezőny végéről rajtolt azt nem kéne sztem számításba venni 🙂

  45. sztarvorsz: Az Alonso összevetés olyan, mintha most beülne Ham egy holland top csapatba Max mellé, kiváncsi volnék hogy venné az akadályokat egy szuper támogató háttér nélkül. 07-ben toronymagasan kellett volna nyerni azzal az autóval, nagyon nagy fail volt hogy a Ferrari ellopta a címet – Alonso hibája is h ennyire elcsesződött a légkör, de azért ő egy ilyen csomagból jobb napjain szintekkel többet kisajtol.

    a probléma mindezzel az h az egész 07-es mclaren csapatot alonso köré tervezték 🙂 ezt le is nyilatkozták évelején, és később is. a gond csupán az volt h még a mclaren sem számított arra h hamilton ennyire hamar felveszi a kesztyűt! ezt is lenyilatkozták h még őket is meglepte ez. 07 monacoig alonso volt az első számú, és akkor volt az h hamilton kijelentette h nem fog többet asszisztálni alonsonak, és kezdődött a baj

  46. Grobari: Már megint próbálod a saját ízlésed szerint beállítani a dolgokat. A Ferrari max. Austinban meg Mexikóban volt jobb. Minden pályán a Mercedes volt előnyben.

    Az űrrakétáról meg annyit, hogy Webber hol volt minden évben? Még a 2.helyet se tudta soha elcsípni. Semmivel sem volt nagyobb főlénye az RB-nek mint a Mercedesnek 14-17 között.

    Persze Spaban is tiszta véletlenül és Brit nagydíj is a vak véletlen műve volt.
    Newey olyan autót nyomott a versenyzői alá, mint az idei évi Red Bull, akik egy roppant gyenge Renault hajtáslánccal versenyeket tudnak nyerni.
    Newey soha sem a zavarosban halászik Ő úgy olvassa az F1 mindenkori autóépítésnek a szabályait, mint, ahogyan J. S. Bach bármilyen, pár hangos, kis zenei témából több órás művet komponált.

  47. GreenHonda: Alonsonál is hasonló volt a helyzet. 15-ben sem volt igazán olyan futam, ahol erőből előtte végzett volna, ugyanezt lehetett mondani 10-re is Hamilton esetében. Azt leszámítva, hogy esőben én nem láttam hogy Button mikor keveredett volna Alonso elé, de Hamilton elé sikerült. Sőt 09-ben még egy Kovalainen is előtte futott be, igaz a sarkában volt

    akkor nézd szépen vissza a 07-es futamokat ahol egy lewis hamilton nevezetű úriember esőben szarrá verte alonsot tempó terén fujiban,kínában is. illetve nurburgringen is, de ott 1 kör hátrányból ment már. button meg nem esőben volt jó hanem száraz és nedves körülmények között, 2010-ben azzal nyert futamokat h jókor ment ki a boxba kereket cserélni. de nézd vissza nyugodtan h 10-ben ausztráliában esőben hamilton megelőzte buttont majd button hamarabb állt ki és nyert, kínában ugyanez volt a szitu h nagyot húzott a brit azzal h jókor cserélt.

  48. deze75:
    Velo és Nándi a két vén csataló…ennyi maradt nektek…merengeni a múltban ….számolgatni az elbukott éveket stb…ez nem Alo hibája ez szimplán a ti vergődésetek..Szapulni Vettelt…ezt érdemelte Alo….nem tanult soha ,hogy ezzel a GOD móddal szart sem ér itt……Kár,hogy ti is ebben nyomjátok.
    NEM KELL ÉVEK óta senkinek ALo érted?Kápis…Ez a béna Vettel meg kell a Ferkának kápis?

    De meddig. Úgy nézz ki hogy a Ferrari már Leclercben gondolkodik.

  49. F1890: a helyzet az h buttont valójában hamilton simán verte. asszem 2011-ben japánban volt az első olyan száraz futam ahol önerőből hamilton előtt végzett (értsd semelyiknek nem volt technikai hibája, sem kreténkedése(önhiba). tehát az számomra olyan évad volt ahol hamilton megverte saját magát, mintsem a másik verte volna meg erőből.

    Alonsonál is hasonló volt a helyzet. 15-ben sem volt igazán olyan futam, ahol erőből előtte végzett volna, ugyanezt lehetett mondani 10-re is Hamilton esetében. Azt leszámítva, hogy esőben én nem láttam hogy Button mikor keveredett volna Alonso elé, de Hamilton elé sikerült. Sőt 09-ben még egy Kovalainen is előtte futott be, igaz a sarkában volt

  50. F1890: mert egy újonc még a mclaren elmondása szerint is alonso beállításait használta. ergó nem volt képben ezzel a történettel hamilton még nagyon nem, így első évében abból kajolt kb amit adtak neki. a kövi évadban meg már jobban magára tudja szabni a beállításokat ami hatalmas előny, és akkor a versenyszituációkról, kudarcokról, pofonokról, mentális nyomásról stb-ről nem is beszélve.
    a 2. év abból a szempontból könnyebb h már ismered a helyszíneket tudod h mi vár rád ott, merre van a hotel, mikre kell figyelned egy adott helyszínen/kanyarban. ezek nagyon apró dolgok, de többet tud fejlődni egy újonc a kövi években még akkoris ha első évada nagyon magas szintű volt – de azért kína és brazíl féle hibák ott voltak amik klasszikus tapasztalatlanságból fakadnak- mint aki már eléggé régóta űzi az ipart. szóval számomra igencsak egyértelmű h hamilton azonos kocsival megverné alonsot, de sztem mindenkit a mezőnyből.

    Az Alonso összevetés olyan, mintha most beülne Ham egy holland top csapatba Max mellé, kiváncsi volnék hogy venné az akadályokat egy szuper támogató háttér nélkül. 07-ben toronymagasan kellett volna nyerni azzal az autóval, nagyon nagy fail volt hogy a Ferrari ellopta a címet – Alonso hibája is h ennyire elcsesződött a légkör, de azért ő egy ilyen csomagból jobb napjain szintekkel többet kisajtol.

  51. Lewanda_17:
    Lewis – és ez teljesen objektív vélemény – tehetségesebb pilóta, mint Alonso, és egyetértek F1890-nel abban, hogy nem tudta volna megverni Lewist, ahogyan 2007-ben sem tudta. Alonosnak onnan már csak lefelé vezetett az útja, akármennyire is kihajtotta a Ferrariból, amit ki lehetett. Egy rendkívül jó versenyző, de tehetségben elmarad Lewistól. Egyébként nagyon sajnálom, hogy ők ketten 2007 után soha nem tudtak igazából szembeszállni egymással, örültem volna neki.

    Vettel számomra az egyik legnagyobb kérdőjel a mezőnyben, négyszeres VB cím ide, vagy oda. Gyors, nagyon gyors egy kiváló autóval, de a mezőnyben mutatott versenyzése nem győzött meg.

    Szerintem tehetségben, Alonso páratlan ebben a mezőnyben. Mondom mindezt úgy, hogy mindig is ellenfél volt a számomra. Amiben jobb Hamilton, hogy sokkal jobb “politikus”. Ebben Alonso nem volt kimagasló és valahogy egy idő után mindig elfogyott a levegő körülötte. De ő ettől volt különleges, kellett köré az a közeg, amiben úszott mint hal a vízben. Ez egyedül a renaultnál volt meg. Viszont ha a csupasz pilótát vesszük, skilleket, akkor tehetségben szerintem Alonso van olyan jó mint Hamilton, ha nem jobb. Most viszont teljesen fogatlan oroszlánná lett, ezt pedig mint ellenfél is rossz látni. Az eredményesség már egy másik kérdés, oda kell a “politika”, amit lehet karrier menedzselésnek is hívni, ki hogy gondolja. Alonso karrierje szerintem hihetetlenül kis kockákon csúszott ennyire parkolópályára. 1-2 rossz döntés, és kampec. Én pl. az ő önéletrajzi könyvére marhára kíváncsi lennék. Nagyon könnyű 5 mercis cím távlatában kijelenteni, hogy Ham jobb mint Alonso. Annyira összetett óramű az f1, hogy ez felelőtlen cselekedet.
    Hogy mennyire kell politika az f1-hez, és mennyire “király” ebben az angol, azt tökéletesen megmutatja 16 decembere, amikor nem merték meglépni Alonsot a mercinél. Ott eldőlt volna a fent boncolgatott kérdés. Nekem mint szemlélőnek pedig óriási csalódás, hogy az a műsort, azt a rivalizálást, nem töltötték újra. Nekem hiányzik egy ilyen kőkemény rivalizálás, elpuhult az f1, sajnos. Persze egy tökéletes darabhoz nagyszerű színészek kellenek. Ok – okozat.

  52. F1890: igen, mert alonsonak massa volt a csapattársa, míg hamiltonnak button. szóval számomra nem érv h azzal érvelünk h alonso 4. lett és massa sehol. prost is vígan verte a csapattársait kvalikon míg egy bizonyos senna nem került melléje. na ugyanez történt alonsoval 07ben időmérőkön

    senna és prost időmérős párharca azért elég más képet festett mint alonsoé és hamiltoné, azért ez eléggé nyilvánvalónak kéne lennie

    egy dolog h ki volt a csapattársa akkor de bizonyos dolgokat csapattársak nélkül is meg lehet magyarázni. nyilván nehezebb, de itt túl nagy volt a különbség itt erről beszélek. másrészt nem szívesen bocsátkozom ilyenkor ebbe bele, de button mindkettejük mellett mivel ment, így már van alapom erről beszélni

  53. GreenHonda: 2007 sem volt olyan rég, nem gondolom hogy akkorát számítana ez a “mi vár rád” téma. Túl van dimenzionálva, mint ezek a felesleges kötelező kérdések a sajtótájékoztatókon.

    Olyat még elég sokszor hallunk, hogy a csapattárs beállításaival valaki gyorsabb, és megosztják egymás beállításait rendre. És mi van, ha azóta is Alonso az, aki jobban tudja mondjuk kettejük közül beállítani? Ez is elég érdekes felvetés, lehet így van, de lehet nem. Én mindenesetre abból, ahogy Button ellen hogy mentek, igazolta azt a tényt, amire számítottam.

    ui.: az h hol van a szálloda nem igazán tesz keresztbe a teljesítménynek és az idegenség, főleg nem egy Hamilton szintnél. Ebben is rejlik a zsenialitása. Mellesleg Alonsonak akkoriban láthatólag nagy megviseltséget okozott ez a csapaton belüli harc, mi sem mutatja jobban, hogy aki négyszer kicsúszik ugyanabban a kanyarban, ahhoz képest, mit tud, akkor ott nem valószínű hogy minden okés. Egy ilyen állapotra már felkészült Alonso sem egy 07-es Alonso, mellékesen. Kétszer már nem törne össze, mert a kiskirály megtanulta h nem csak ő létezik, mint Briattorenél és Stoddartnál. Ennél nagyobb nyomás a 12-es vb harc volt amit meg 2 hibával letolt, lenyűgöző teljesítményt nyújtva. Az indiai rajt amikor a két McLarent megette eklatáns példa.

    a helyzet az h buttont valójában hamilton simán verte. asszem 2011-ben japánban volt az első olyan száraz futam ahol önerőből hamilton előtt végzett (értsd semelyiknek nem volt technikai hibája, sem kreténkedése(önhiba). tehát az számomra olyan évad volt ahol hamilton megverte saját magát, mintsem a másik verte volna meg erőből.

  54. GreenHonda: Rosberg nem volt olyan szint, hogy megmagyarázza a futamon elszenvedett vereséget Hamiltonnál. Időmérőn erősebb volt a német, mint egy Button, de nem csak a kvalikról van szó.

    Egyébként Alonso mindig ott tudott lenni, akármi is volt a lottó erőviszonyoknál akár 12-ben. Belgiumban míg Button pole szerzett, Hamilton kilencedik volt, de pl ott Alonso azért is csak hozott egy negyedik helyet. De ezekből több volt, ezért gondolom azt, hogy Alonso hozná a legtöbb pontot egy adott szezonban. Univerzálisabb pilóta, nekem egyértelemű.

    DE miért nem kell senkinek ez az univerzális isten?…A világ egyik legszebb nőjének,ha büdös a szája trágárul beszél,mindenkit szapul….az bizony előbb utóbb partvonalra kerül…hiába is szép…ennyi a story….nyeld le a békát,ahogy én is lenyelem,hogy ebben az évben elég szar volt Seb

  55. F1890: mert egy újonc még a mclaren elmondása szerint is alonso beállításait használta. ergó nem volt képben ezzel a történettel hamilton még nagyon nem, így első évében abból kajolt kb amit adtak neki. a kövi évadban meg már jobban magára tudja szabni a beállításokat ami hatalmas előny, és akkor a versenyszituációkról, kudarcokról, pofonokról, mentális nyomásról stb-ről nem is beszélve.
    a 2. év abból a szempontból könnyebb h már ismered a helyszíneket tudod h mi vár rád ott, merre van a hotel, mikre kell figyelned egy adott helyszínen/kanyarban. ezek nagyon apró dolgok, de többet tud fejlődni egy újonc a kövi években még akkoris ha első évada nagyon magas szintű volt – de azért kína és brazíl féle hibák ott voltak amik klasszikus tapasztalatlanságból fakadnak- mint aki már eléggé régóta űzi az ipart. szóval számomra igencsak egyértelmű h hamilton azonos kocsival megverné alonsot, de sztem mindenkit a mezőnyből.

    2007 sem volt olyan rég, nem gondolom hogy akkorát számítana ez a “mi vár rád” téma. Túl van dimenzionálva, mint ezek a felesleges kötelező kérdések a sajtótájékoztatókon.

    Olyat még elég sokszor hallunk, hogy a csapattárs beállításaival valaki gyorsabb, és megosztják egymás beállításait rendre. És mi van, ha azóta is Alonso az, aki jobban tudja mondjuk kettejük közül beállítani? Ez is elég érdekes felvetés, lehet így van, de lehet nem. Én mindenesetre abból, ahogy Button ellen hogy mentek, igazolta azt a tényt, amire számítottam.

    ui.: az h hol van a szálloda nem igazán tesz keresztbe a teljesítménynek és az idegenség, főleg nem egy Hamilton szintnél. Ebben is rejlik a zsenialitása. Mellesleg Alonsonak akkoriban láthatólag nagy megviseltséget okozott ez a csapaton belüli harc, mi sem mutatja jobban, hogy aki négyszer kicsúszik ugyanabban a kanyarban, ahhoz képest, mit tud, akkor ott nem valószínű hogy minden okés. Egy ilyen állapotra már felkészült Alonso sem egy 07-es Alonso, mellékesen. Kétszer már nem törne össze, mert a kiskirály megtanulta h nem csak ő létezik, mint Briattorenél és Stoddartnál. Ennél nagyobb nyomás a 12-es vb harc volt amit meg 2 hibával letolt, lenyűgöző teljesítményt nyújtva. Az indiai rajt és első szektor, amikor a két McLarent megette eklatáns példa.

  56. GreenHonda: Rosberg nem volt olyan szint, hogy megmagyarázza a futamon elszenvedett vereséget Hamiltonnál. Időmérőn erősebb volt a német, mint egy Button, de nem csak a kvalikról van szó.

    Egyébként Alonso mindig ott tudott lenni, akármi is volt a lottó erőviszonyoknál akár 12-ben. Belgiumban míg Button pole szerzett, Hamilton kilencedik volt, de pl ott Alonso azért is csak hozott egy negyedik helyet. De ezekből több volt, ezért gondolom azt, hogy Alonso hozná a legtöbb pontot egy adott szezonban. Univerzálisabb pilóta, nekem egyértelemű.

    igen, mert alonsonak massa volt a csapattársa, míg hamiltonnak button. szóval számomra nem érv h azzal érvelünk h alonso 4. lett és massa sehol. prost is vígan verte a csapattársait kvalikon míg egy bizonyos senna nem került melléje. na ugyanez történt alonsoval 07ben időmérőkön

  57. velorex:
    No , hogy még jobban kenegessem a sebeidet.Vettelnek ezzel a Ferrarival nyújtott teljesítménye még jobban rávilágít arra, hogy milyen űrrakéta volt Vettel alatt a Red Bullnál. Az idei Ferrari az idény második felétől számítottan már jobb volt, mint a Mercedes.

    Már megint próbálod a saját ízlésed szerint beállítani a dolgokat. A Ferrari max. Austinban meg Mexikóban volt jobb. Minden pályán a Mercedes volt előnyben.

    Az űrrakétáról meg annyit, hogy Webber hol volt minden évben? Még a 2.helyet se tudta soha elcsípni. Semmivel sem volt nagyobb főlénye az RB-nek mint a Mercedesnek 14-17 között.

  58. GreenHonda: Ezt innen nem lehet megállapítani. Nyilván ha sokat tesztelt F1-es kocsit is előtte valaki( és Hamilton igen úgy tudom), akkor főleg szerintem olyan nagy jelentőpséget itt a potenciálnak nem kell tulajdonítani. Valakinél nyilván nem így megy, mert én is látok sok pilótánál nagy fejlődést a második évben, de ez nem ennyire fekete-fehér.

    Nagy potenciál meg rejtőzhet évek után is valakiben. Miért ne lehetne? Meg ha alá is támasztja valami, csak jobban hiszem. Kicsit túltolják közhelyesen ezt h mindenki első éve csak jóval gyengébb lehet mint a többi, meg h szabály szerint egyenletesen csak így működik egy pilóta fejlődése. Ennél azért komplexebb.

    Fogadd el még az egyik fejlődik, addig a másik biztos csak malmozik. 😀 Biztos egy 3-4 évvel fiatalabb pilóta dupla annyit fejlődik, ez mindaddig igaz is lenne ameddig nem éri el a kellő tapasztalatot, na már most egy 100-as skálán tegyük fel egy fiatal zseni 90-es szinten kezd, akkor a tempója az évek során már csak kicsit javul, viszont rengeteg tapasztalatot gyűjt az évek alatt amivel ezt a szintet fent tudja tartani vagy még minimálisan javul, de ez még nem azt jelenti, hogy valaki a fiatalabb kora miatt másodperceket gyorsul az évek alatt, sőt, szóval kár ezt az egészet feszegetni, mert nagyon együgyűnek hat.
    (Persze a 3-4 évvel idősebb több tapasztalatot felhalmozó is tud javulni minden tekintetben.)

  59. Velo és Nándi a két vén csataló…ennyi maradt nektek…merengeni a múltban ….számolgatni az elbukott éveket stb…ez nem Alo hibája ez szimplán a ti vergődésetek.😂😂😂.Szapulni Vettelt…ezt érdemelte Alo….nem tanult soha ,hogy ezzel a GOD móddal szart sem ér itt……Kár,hogy ti is ebben nyomjátok.
    NEM KELL ÉVEK óta senkinek ALo érted?Kápis…Ez a béna Vettel meg kell a Ferkának kápis?

  60. F1890: nem rémlik h alonsonak 13-ban rosberg féle kaliber csapattársa lett volna. így ez is olyan h bottas megverte massát mondhatni könnyedén erre hamiltontól eléggé kikap.

    Rosberg nem volt olyan szint, hogy megmagyarázza a futamon elszenvedett vereséget Hamiltonnál. Időmérőn erősebb volt a német, mint egy Button, de nem csak a kvalikról van szó.

    Egyébként Alonso mindig ott tudott lenni, akármi is volt a lottó erőviszonyoknál akár 12-ben. Belgiumban míg Button pole szerzett, Hamilton kilencedik volt, de pl ott Alonso azért is csak hozott egy negyedik helyet. De ezekből több volt, ezért gondolom azt, hogy Alonso hozná a legtöbb pontot egy adott szezonban. Univerzálisabb pilóta, nekem egyértelemű.

  61. GreenHonda: Ezt innen nem lehet megállapítani. Nyilván ha sokat tesztelt F1-es kocsit is előtte valaki( és Hamilton igen úgy tudom), akkor főleg szerintem olyan nagy jelentőpséget itt a potenciálnak nem kell tulajdonítani. Valakinél nyilván nem így megy, mert én is látok sok pilótánál nagy fejlődést a második évben, de ez nem ennyire fekete-fehér.

    Nagy potenciál meg rejtőzhet évek után is valakiben. Miért ne lehetne? Meg ha alá is támasztja valami, csak jobban hiszem. Kicsit túltolják közhelyesen ezt h mindenki első éve csak jóval gyengébb lehet mint a többi, meg h szabály szerint egyenletesen csak így működik egy pilóta fejlődése. Ennél azért komplexebb.

    mert egy újonc még a mclaren elmondása szerint is alonso beállításait használta. ergó nem volt képben ezzel a történettel hamilton még nagyon nem, így első évében abból kajolt kb amit adtak neki. a kövi évadban meg már jobban magára tudja szabni a beállításokat ami hatalmas előny, és akkor a versenyszituációkról, kudarcokról, pofonokról, mentális nyomásról stb-ről nem is beszélve.
    a 2. év abból a szempontból könnyebb h már ismered a helyszíneket tudod h mi vár rád ott, merre van a hotel, mikre kell figyelned egy adott helyszínen/kanyarban. ezek nagyon apró dolgok, de többet tud fejlődni egy újonc a kövi években még akkoris ha első évada nagyon magas szintű volt – de azért kína és brazíl féle hibák ott voltak amik klasszikus tapasztalatlanságból fakadnak- mint aki már eléggé régóta űzi az ipart. szóval számomra igencsak egyértelmű h hamilton azonos kocsival megverné alonsot, de sztem mindenkit a mezőnyből.

  62. Lewis – és ez teljesen objektív vélemény – tehetségesebb pilóta, mint Alonso, és egyetértek F1890-nel abban, hogy nem tudta volna megverni Lewist, ahogyan 2007-ben sem tudta. Alonosnak onnan már csak lefelé vezetett az útja, akármennyire is kihajtotta a Ferrariból, amit ki lehetett. Egy rendkívül jó versenyző, de tehetségben elmarad Lewistól. Egyébként nagyon sajnálom, hogy ők ketten 2007 után soha nem tudtak igazából szembeszállni egymással, örültem volna neki.

    Vettel számomra az egyik legnagyobb kérdőjel a mezőnyben, négyszeres VB cím ide, vagy oda. Gyors, nagyon gyors egy kiváló autóval, de a mezőnyben mutatott versenyzése nem győzött meg.

  63. andrea1: Mind vérmérséklet, intelligencia kérdése, Kimi az Kimi, mindenki más. Nyilván nem volt jó ez a szituáció se, de azt gondolom tudni kell viselni egyes szituációkat. Max esetében meg szeretjük ezeket leforditani hogy ovi szituáció, meg a homokozólapátot elveszik szindróma, úgy viselkedik, de ez egyáltalán nem pozitív, nem hat annak. Valami intelligenciát és érettséget bele kellene vinni.

    Azért Verstappent is meglehet érteni.

  64. Vettel the best: Szegény “a legjobb Alonso” már elbukott legalább 8 VB címet a technika miatt!Miért nem tudtak alá adni egy jó autót?😅😅😅

    Nem tudom mi lesz veletek a nagy bajnok nélkül,de remélem diliház nem jön szóba!

    guide: Egyetértek.Alonsonak bizonyos fokig szerencséje van,hogy nem ül győzelemre esélyes autóban.Így a szurkolói még bíznak abban,hogy simán világbajnok lenne.Pedig nem lenne esélye Hamilton ellen és ezt ő is tudja,ezért nem is próbált melléje szerződni,csak a helyére.

    No , hogy még jobban kenegessem a sebeidet.
    Vettelnek ezzel a Ferrarival nyújtott teljesítménye még jobban rávilágít arra, hogy milyen űrrakéta volt Vettel alatt a Red Bullnál. Az idei Ferrari az idény második felétől számítottan már jobb volt, mint a Mercedes.

  65. Vettel the best: A félelmetes az,amikór azt állítod,hogy Alonso ezzel a Ferrarival VB lett volna!
    Az meg hab a tortán,hogy a 2017-es Ferrarival is!😀

    A tények makacs dolgok, néha tudni kell lenyelni a békát, vettel még az idei mercivel se lett volna Vb ezekkel a hibákkal, ez van sajnos. 🤔
    Ott ahol egy már mindenki által visszavonultatott Raiko képes időmérőt és versenyt is nyerni, nem nehéz kitalálni, hogy egy Alonso kaliber mire lenne képes ! 🙂

  66. F1890: ezt te sem gondolhatod komolyan h aki első évét teljesíti abban kisebb a potenciál a fejlődésre mint az aki már 6. 7. évét teljesíti és megmérkőzött schumacherrel is.

    Ezt innen nem lehet megállapítani. Nyilván ha sokat tesztelt F1-es kocsit is előtte valaki( és Hamilton igen úgy tudom), akkor főleg szerintem olyan nagy jelentőpséget itt a potenciálnak nem kell tulajdonítani. Valakinél nyilván nem így megy, mert én is látok sok pilótánál nagy fejlődést a második évben, de ez nem ennyire fekete-fehér.

    Nagy potenciál meg rejtőzhet évek után is valakiben. Miért ne lehetne? Meg ha alá is támasztja valami, csak jobban hiszem. Kicsit túltolják közhelyesen ezt h mindenki első éve csak jóval gyengébb lehet mint a többi, meg h szabály szerint egyenletesen csak így működik egy pilóta fejlődése. Ennél azért komplexebb.

  67. velorex: Az volt az egy szerencséje Vettelnek, hogy Alonso 2008-ban visszautasította a Red Bull ajánlatát.Azért gondolom nehéz megemészteni a mostani helyzetet és ezért van részedről inkább ez az izzadság szagúAlonso pocskondiázás. Persze roppant kínos lehet feldolgozni azt, hogy a Vettel – akitAlonso helyére hoztak és kategóriákkal jobb autóval, amivel még egy majd negyvenes, vízhordónak ledegradált is tud versenyt nyerni- saját , gyermekded hibái miatt elbukja a vb-i címet.

    Kínos a szánalmas vergődésetek,meg a bálványotoknak is!😀

  68. Bogyi007:
    Kimi 10 éve pontosan ezt tette Hamiltonnal, és akkor Kimi ki is esett Lewis végett…

    Mind vérmérséklet, intelligencia kérdése, Kimi az Kimi, mindenki más. Nyilván nem volt jó ez a szituáció se, de azt gondolom tudni kell viselni egyes szituációkat. Max esetében meg szeretjük ezeket leforditani hogy ovi szituáció, meg a homokozólapátot elveszik szindróma, úgy viselkedik, de ez egyáltalán nem pozitív, nem hat annak. Valami intelligenciát és érettséget bele kellene vinni.

  69. velorex: Egyesek számára megállt az idő és elfelejtik azt, hogy szinte mindegyik évben az aero ésa gumik terén óriási változások történtek.

    Nyilván ez is egy olyan dolog, ami nagyban közrejátszik abban, hogy a pilóták mennyire jól alkalmazkodnak az adott szabályokhoz, de hát egyeseknél ez valahogy nincs benne a képletben. 🙂

  70. Nando:
    Egészen félelmetes az, hogy itt miféle fejlődésekről beszélnek egyesek, és szerintetek a másik 10-15 éve alatt mit csinált malmozott ? Évről-évre mindenki a rutin által lesz jobb, van egy szint ahonnan már nem leszel gyrsabb csak rutinosabb, ha valaki megérkezik úgy hogy már meg van a tempója az nem gyorsabb lesz hanem tapasztaltabb, vannak beletenulós pilóták és vannak zsenik akik azonnal hozzák a szintet, ne keverjük már megint a szezont a fazonnal, hogy újonc kora óta ki mennyivel lett gyorsabb, ez nem így működik, ezt rutinnak hívják. olyan ez mintha azt mondanánk, hogy a mostani Hamilton 07-ben 2 másodpercet verne mindenkire 1 körön vagy hogy a mostani Alo 07-ben agyonverné a mezőnyt versenyen, nonszensz gyerekek, hogy miféle hülyeségek mentén alkotnak erősorrendet egyesek.

    A félelmetes az,amikór azt állítod,hogy Alonso ezzel a Ferrarival VB lett volna!
    Az meg hab a tortán,hogy a 2017-es Ferrarival is!😀

  71. Nando:
    Egészen félelmetes az, hogy itt miféle fejlődésekről beszélnek egyesek, és szerintetek a másik 10-15 éve alatt mit csinált malmozott ? Évről-évre mindenki a rutin által lesz jobb, van egy szint ahonnan már nem leszel gyorsabb csak rutinosabb, ha valaki megérkezik úgy hogy már meg van a tempója az nem gyorsabb lesz hanem tapasztaltabb, vannak beletanulós pilóták és vannak zsenik akik azonnal hozzák a szintet, ne keverjük már megint a szezont a fazonnal, hogy újonc kora óta ki mennyivel lett gyorsabb, ez nem így működik, ezt rutinnak hívják. olyan ez mintha azt mondanánk, hogy a mostani Hamilton 07-ben 2 másodpercet verne mindenkire 1 körön vagy hogy a mostani Alo 07-ben agyonverné a mezőnyt versenyen, nonszensz gyerekek, hogy miféle hülyeségek mentén alkotnak erősorrendet egyesek.

    Egyesek számára megállt az idő és elfelejtik azt, hogy szinte mindegyik évben az aero és a gumik terén óriási változások történtek.

  72. deze75:
    Sajnos a mai F1 legnagyobb szégyene,hogy nincs helye Alonak….de erről Ő is tehet.
    Nem értem,hogy egyesek hogyan tudják sziklaszilárdan kijelenteni,hogy Alo már vb lenne ezzel a Ferkával…..aztán ma is mit látunk,hogy a 3. erő voltak csak…gyenge gumi taktika átlagos tempó…de Alo ezzel is 2 kört vert volna mindenkire..😂😂.
    SAJNOS Alo NEM KELL SENKINEK…ez a helyzet…..és nektek ennyi maradt.hogy MI lett volna!!

    Az volt az egy szerencséje Vettelnek, hogy Alonso 2008-ban visszautasította a Red Bull ajánlatát.
    Azért gondolom nehéz megemészteni a mostani helyzetet és ezért van részedről inkább ez az izzadság szagú Alonso pocskondiázás. Persze roppant kínos lehet feldolgozni azt, hogy a Vettel – akit Alonso helyére hoztak és kategóriákkal jobb autóval, amivel még egy majd negyvenes, vízhordónak ledegradált is tud versenyt nyerni- saját , gyermekded hibái miatt elbukja a vb-i címet.

  73. GreenHonda: Ja meg annyit hogy Hamiltonnak volt pár gyenge gumikezelése főleg 13-ban ami Alonsonál sosem fordul elő. pl spanyolon eléggé beárazta Rosberg.

    nem rémlik h alonsonak 13-ban rosberg féle kaliber csapattársa lett volna. így ez is olyan h bottas megverte massát mondhatni könnyedén erre hamiltontól eléggé kikap.

  74. F1890: látom nem siker

    De még mindig ott vagyunk, hogy alonsonak meg voltak a lehetőségei ahhoz h önerőből vb legyen, de ő nem tudott 100%-ot hozni, hiába van úgy beharangozva a teljesítménye. Mert ő is emberből van 10,12-ben hibázott, ha nem tette volna akkor vb. És én nem akarom a nyakába varrni a vereséget, csupán azt mondom, hogy ő sem hozott ki mindent az akkori lehetőségeiből. Főleg 2010-re gondolok itt.

    Ha hamiltonnal vetjük össze akkor 07-ben hamilton újonc létére többször végzett előtte kvalifikáción. Úgy hogy alonso beállításait használta – alonso elmondása szerint ezzel semmi baj nem volt hiszen mégis csak egy újonc így érthető ha a tapasztalt pilótára hagyatkoznak ilyenkor – ezt a brit gp idején nyilatkozta. futamokon akkor még úgy gondolom h alonso gyorsabb volt. de, ha egy újonc ilyen teljesítményre képes, akkor benne sokkalta több potenciál lakozik, mint egy olyan emberben aki már ott volt x ideje. hamilton azóta jobb lett a beállítások terén, jóval több tapasztalata van, jobban tud együtt dolgozni az emberekkel, és kevesebbet is hibázik. és mai f1-ben az nyer- egy csapaton belül- aki hamarabb elfordul az első kanyarban. na már most hamilton kvalin valszeg verné alonsot így egy csapaton belül alonso azonos kocsival nem tudná megverni hamiltont egy teljes idényben a pontszámokat tekintve hiába feltételezzük h futamon gyorsabb. főleg akkor nem ha szerintem már hamilton alonson versenytempóján túlnőtt.

    hamilton hülyegyereknek van beállítva, de 2011-ben miután bejött a pirelli első futamon rögtön 2. volt aztán volt pár gumimélázás, de 12-ben már a világon semmi gondja nem volt vele. a rosberges időkben meg jobban kezelte a gumikat mint a német, kevesebb benyát is fogyasztott pl. vagyis hamilton összességében úgy gyorsabb a többinél, h kevesebb energiát fogyaszt.

    a másik amiről sztem még senki sem beszélt:
    mióta bejöttek a 17-es szabályok,sztem jóval több vezetői hiba, crash van mint az azelőtti érában. nagyobb lett a kanyartempó, jobban mennek a határon, és emiatt több is a hiba.

    Ja meg annyit hogy Hamiltonnak volt pár gyenge gumikezelése főleg 13-ban ami Alonsonál sosem fordul elő. pl spanyolon eléggé beárazta Rosberg.

  75. Egészen félelmetes az, hogy itt miféle fejlődésekről beszélnek egyesek, és szerintetek a másik 10-15 éve alatt mit csinált malmozott ? Évről-évre mindenki a rutin által lesz jobb, van egy szint ahonnan már nem leszel gyorsabb csak rutinosabb, ha valaki megérkezik úgy hogy már meg van a tempója az nem gyorsabb lesz hanem tapasztaltabb, vannak beletanulós pilóták és vannak zsenik akik azonnal hozzák a szintet, ne keverjük már megint a szezont a fazonnal, hogy újonc kora óta ki mennyivel lett gyorsabb, ez nem így működik, ezt rutinnak hívják. olyan ez mintha azt mondanánk, hogy a mostani Hamilton 07-ben 2 másodpercet verne mindenkire 1 körön vagy hogy a mostani Alo 07-ben agyonverné a mezőnyt versenyen, nonszensz gyerekek, hogy miféle hülyeségek mentén alkotnak erősorrendet egyesek.

  76. F1890: látom nem siker

    De még mindig ott vagyunk, hogy alonsonak meg voltak a lehetőségei ahhoz h önerőből vb legyen, de ő nem tudott 100%-ot hozni, hiába van úgy beharangozva a teljesítménye. Mert ő is emberből van 10,12-ben hibázott, ha nem tette volna akkor vb. És én nem akarom a nyakába varrni a vereséget, csupán azt mondom, hogy ő sem hozott ki mindent az akkori lehetőségeiből. Főleg 2010-re gondolok itt.

    Ha hamiltonnal vetjük össze akkor 07-ben hamilton újonc létére többször végzett előtte kvalifikáción. Úgy hogy alonso beállításait használta – alonso elmondása szerint ezzel semmi baj nem volt hiszen mégis csak egy újonc így érthető ha a tapasztalt pilótára hagyatkoznak ilyenkor – ezt a brit gp idején nyilatkozta. futamokon akkor még úgy gondolom h alonso gyorsabb volt. de, ha egy újonc ilyen teljesítményre képes, akkor benne sokkalta több potenciál lakozik, mint egy olyan emberben aki már ott volt x ideje. hamilton azóta jobb lett a beállítások terén, jóval több tapasztalata van, jobban tud együtt dolgozni az emberekkel, és kevesebbet is hibázik. és mai f1-ben az nyer- egy csapaton belül- aki hamarabb elfordul az első kanyarban. na már most hamilton kvalin valszeg verné alonsot így egy csapaton belül alonso azonos kocsival nem tudná megverni hamiltont egy teljes idényben a pontszámokat tekintve hiába feltételezzük h futamon gyorsabb. főleg akkor nem ha szerintem már hamilton alonson versenytempóján túlnőtt.

    hamilton hülyegyereknek van beállítva, de 2011-ben miután bejött a pirelli első futamon rögtön 2. volt aztán volt pár gumimélázás, de 12-ben már a világon semmi gondja nem volt vele. a rosberges időkben meg jobban kezelte a gumikat mint a német, kevesebb benyát is fogyasztott pl. vagyis hamilton összességében úgy gyorsabb a többinél, h kevesebb energiát fogyaszt.

    a másik amiről sztem még senki sem beszélt:
    mióta bejöttek a 17-es szabályok,sztem jóval több vezetői hiba, crash van mint az azelőtti érában. nagyobb lett a kanyartempó, jobban mennek a határon, és emiatt több is a hiba.

    Egyetértek.Alonsonak bizonyos fokig szerencséje van,hogy nem ül győzelemre esélyes autóban.Így a szurkolói még bíznak abban,hogy simán világbajnok lenne.Pedig nem lenne esélye Hamilton ellen és ezt ő is tudja,ezért nem is próbált melléje szerződni,csak a helyére.

  77. GreenHonda: Igen Alonso is kihasználhatta volna még ennél is jobban az esélyeit, de erre lehetett szerintem következtetni az irományomból. De az mindenkire igaz, és csak a mértékről beszéltem.

    Hamiltonnal oké h újonc létére került össze, de Hamilton, ahogy Vettel is igen kevés idő alatt elérték azt a szintet ami már egy tapasztalt pilótát kitesz magas szinteken. Az biztos, hogy fejlődtek azóta, mert nem kérdés, de ez olyan h valaki gyorsan elér egy szintet és onnan már nem sokat fejlődik. Másrészt én azt gondolom, hogy több év tapasztalat után is lehet fejlődni, tehát adott esetben,pl Buttonnál is volt ilyen mikor a BAR-hoz került és Alonsonál is jött egy ilyen.

    Hamilton első futamán volt szerintem kicsit abban a hátrányban h még újonc volt, Vettel is csaka BMW Sauberes helyettesítésen 07 amerikai nagydíjon, aztán onnantól úgy nyomták mintha nem is újoncok lennének.

    Egyébként múltkor volt szó róla, mi lett volna ha… Hát ha mindent így hagyjunk, csak kivesszük Massát 07-08ból és Schumacherrel cserélem le akkor Schumi olyan 9x-es vb lenne mint az atom. És nem azért mert Őt tartom a legjobbnak 😀

    ezt te sem gondolhatod komolyan h aki első évét teljesíti abban kisebb a potenciál a fejlődésre mint az aki már 6. 7. évét teljesíti és megmérkőzött schumacherrel is.

  78. Kimi 10 éve pontosan ezt tette Hamiltonnal, és akkor Kimi ki is esett Lewis végett…

    Nando: Te milyen büféről beszélsz már ne haragudj, itt nagyon komoly indulatok gyülemlenek fel, tetszik nem tetszik, most teljesen jogosan tette helyre maxika Ocont, Gondolom te a helyében kezet fogsz vele és megveregeted a vállát, hogy ügyes voltál. Ez meg a pályán kívül történt, tehát nem a verseny közepette kezdtek kakaskodni, hanem a színfalak mögött, régen rengeteg ilyen volt csak nem szaladgált mindenki kamerával meg okos telefonnal !

  79. F1890: látom nem siker

    De még mindig ott vagyunk, hogy alonsonak meg voltak a lehetőségei ahhoz h önerőből vb legyen, de ő nem tudott 100%-ot hozni, hiába van úgy beharangozva a teljesítménye. Mert ő is emberből van 10,12-ben hibázott, ha nem tette volna akkor vb. És én nem akarom a nyakába varrni a vereséget, csupán azt mondom, hogy ő sem hozott ki mindent az akkori lehetőségeiből. Főleg 2010-re gondolok itt.

    Ha hamiltonnal vetjük össze akkor 07-ben hamilton újonc létére többször végzett előtte kvalifikáción. Úgy hogy alonso beállításait használta – alonso elmondása szerint ezzel semmi baj nem volt hiszen mégis csak egy újonc így érthető ha a tapasztalt pilótára hagyatkoznak ilyenkor – ezt a brit gp idején nyilatkozta. futamokon akkor még úgy gondolom h alonso gyorsabb volt. de, ha egy újonc ilyen teljesítményre képes, akkor benne sokkalta több potenciál lakozik, mint egy olyan emberben aki már ott volt x ideje. hamilton azóta jobb lett a beállítások terén, jóval több tapasztalata van, jobban tud együtt dolgozni az emberekkel, és kevesebbet is hibázik. és mai f1-ben az nyer aki hamarabb elfordul egy csapaton belül az első kanyarban. na már most hamilton kvalin valszeg verné alonsot így egy csapaton belül alonso azonos kocsival nem tudná megverni hamiltont ha feltételezzük h gyorsabb. főleg akkor nem ha szerintem már hamilton alonson versenytempóján túlnőtt.

    hamilton hülyegyereknek van beállítva, de 2011-ben miután bejött a pirelli első futamon rögtön 2. volt aztán volt pár gumimélázás, de 12-ben már a világon semmi gondja nem volt vele. a rosberges időkben meg jobban kezelte a gumikat mint a német, kevesebb benyát is fogyasztott pl. vagyis hamilton összességében úgy gyorsabb a többinél, h kevesebb energiát fogyaszt.

    a másik amiről sztem még senki sem beszélt:
    mióta bejöttek a 17-es szabályok,sztem jóval több vezetői hiba, crash van mint az azelőtti érában. nagyobb lett a kanyartempó, jobban mennek a határon, és emiatt több is a hiba.

    Igen Alonso is kihasználhatta volna még ennél is jobban az esélyeit, de erre lehetett szerintem következtetni az irományomból. De az mindenkire igaz, és csak a mértékről beszéltem.

    Hamiltonnal oké h újonc létére került össze, de Hamilton, ahogy Vettel is igen kevés idő alatt elérték azt a szintet ami már egy tapasztalt pilótát kitesz magas szinteken. Az biztos, hogy fejlődtek azóta, mert nem kérdés, de ez olyan h valaki gyorsan elér egy szintet és onnan már nem sokat fejlődik. Másrészt én azt gondolom, hogy több év tapasztalat után is lehet fejlődni, tehát adott esetben,pl Buttonnál is volt ilyen mikor a BAR-hoz került és Alonsonál is jött egy ilyen.

    Hamilton első futamán volt szerintem kicsit abban a hátrányban h még újonc volt, Vettel is csak a BMW Sauberes helyettesítésen 07 amerikai nagydíjon, aztán onnantól úgy nyomták mintha nem is újoncok lennének.

    Egyébként múltkor volt szó róla, mi lett volna ha… Hát ha mindent így hagyjunk, csak kivesszük Massát 07-08ból és Schumacherrel cserélem le akkor Schumi olyan 9x-es vb lenne mint az atom. És nem azért mert Őt tartom a legjobbnak 😀

  80. Sajnos a mai F1 legnagyobb szégyene,hogy nincs helye Alonak….de erről Ő is tehet.
    Nem értem,hogy egyesek hogyan tudják sziklaszilárdan kijelenteni,hogy Alo már vb lenne ezzel a Ferkával…..aztán ma is mit látunk,hogy a 3. erő voltak csak…gyenge gumi taktika átlagos tempó…de Alo ezzel is 2 kört vert volna mindenkire..😂😂.
    SAJNOS Alo NEM KELL SENKINEK…ez a helyzet…..és nektek ennyi maradt.hogy MI lett volna!!

  81. F1890: szomorú h neked mindössze ennyi jött le ebből a diskurzusból

    Ha valakinek van egy kis realitás érzéke akkor tiszta véletlenségből sem írna le olyat, hogy Alonso a Ferrarinál azonos fajsúlyú autóval versenyzett a vb.-i címért, mint amilyen Vettel alatt volt.