Brazil Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 15:00
2. szabadedzésPéntek 19:00
3. szabadedzésSzombat 16:00
IdőmérőSzombat 19:00
FutamVasárnap 18:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3  
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Jó lenne egy komoly meccs a két éllovas között ma, és erre szerintem elég jó sansz is adódhat. Eldőlt már a vb és igazából veszíteni való nélkül mehet mindenki. Én kicsit erősebbnek érzem most a ferrarit és látva a merci gumikezelését, talán ma előnyben lehet a tegnapi taktikával Vettel. Remélem Kimi is fel fog férni a dobogóra, Bottast meg kell verni, és szerintem ez ma nem lesz probléma a honfitársának.

    Forza Ferrari!

  2. plman:
    szerintem sima vettel győzelem lesz, már ha nem csinál valami hülységet ismét a német. igazából még azt is elképzelhetőnek tartom, kimi fel tud jönni majd a második helyre. mondjuk a szabaddzéseket egyáltalán nem tudtam figyelni, hogy a gumik hogyan viselkednek a mercin és a ferrarin.
    Ricci meg gondolom majd valamikor kiesik műszaki hibával.
    egyébként esőre van esély?

    Így néz ki most az ég:

    https://pbs.twimg.com/media/DrvJE5OWkAAx3nu.jpg

    https://pbs.twimg.com/media/DrvEUWPXcAApMAf.jpg

  3. szerintem sima vettel győzelem lesz, már ha nem csinál valami hülységet ismét a német. igazából még azt is elképzelhetőnek tartom, kimi fel tud jönni majd a második helyre. mondjuk a szabaddzéseket egyáltalán nem tudtam figyelni, hogy a gumik hogyan viselkednek a mercin és a ferrarin.
    Ricci meg gondolom majd valamikor kiesik műszaki hibával.
    egyébként esőre van esély?

  4. Nando:
    Michelisz elmész te, tudod hova, azt mondja, hogy a kimis eset Hamiltonnal említésre sem méltó… Baszki Kimi gyyorskörön volt Hami meg az ideális íven kóborolt ! ?

    Szokásos, nem az első hülyesége Michelisztől amúgy. Gondolom Michelisz nem tudja, h Kimi ott bukott 2-3 tizedet.

  5. Én a tegnapi eseteket nem is kommentálnám, inkább örülök hogy jövőre Kimi végett a Ferrari – Mercedes csata csak részben fog érdekelni már.
    Ami egyébként az FIA fura döntései miatt egyébként is borítékolható lesz ha véletlenül szorosabb lesz az idei évnél…

    Szóval idén még a szokásos a szlogenem (Hogy jövőre mi lesz pontosan még nem tudom… ??)

    Go Kimi7 & Vettel5!
    Forza Ferrari!

  6. A legjobb védekezés a támadás szokták mondani, de az hogy valaki érvek nélkül a fórumot lealacsonyítva próbál vitába szállni teljesen egyértelmű helyzetekkel szembe, ahhoz már nem kevés elvakultság kell miközben a többire azt mondja, hogy csak egy antidrukker, utáló stb.. NA EZ FACEBOOK SZÍNVONAL.
    A másik fele a történetnek, hogy a sirotkinos esetre azt mondani nem történt semmi megint csak a szemellenzőt viselő ember ismérve, ugyanis ebből egy csúnya baleset is lehetett volna, de mivel Sirotkin még idejében kapcsolt és szó szerint lement a pályáról azért, hogy ne ütközzön össze a másik autóval, ezért ezt egy legyintéssel elintézni nem lehet, kevesebbért is láttunk már vizsgálatot és ennek semmi köze ahhoz, hogy mért körön voltak vagy sem, veszélyes helyzetet teremtett elő a másik autó azzal, hogy hirtelen irányt váltott, ha ez valakinek nem tiszta sor ezek után sem, azzal sajnos nem lehet mit kezdeni.
    Vettel mérlegelése és pénzbüntetése meg az FiA kabaréba illő pantominja, a szabálykönyvet meg úgy értelmezik ahogy kedvük van, ha például konkrétumok hiányoznak belőle mit lehet és mit nem, van egy be vett procedúra amihez hozzászoktak Vettelnek meg sietős volt a dolog, mert lógott az eső lába, de hogy csak a mutogatásért büntették azt erősen kétlem még ha ez is az indoklás, volt egy külső felvétel ahol látszik, hogy kilöki maga alól a mérleget, valószínűleg erre is berághattak, mondjuk ehhez az is hozzátartozik, hogy ezeket alap elvárás lenne rögzíteni.

  7. Zasalamel: HA Hamilton átül a ferrariba, akkor már őt is ugyanúgy büntetni fogják, mint a többieket. Bár az tény, h Bottas-szal nem fog tudni vb-t nyerni a merci.

    A Fia-nak is fontos,hogy mi a közvélekedés a munkájukkal kapcsolatban.Nézd csak meg Charliet,hogy mentegeti a vitatott döntéseiket.Ha a sajtó rájuk zúdítaná a kritikát,akkor…Mindegy.A sajtó nagy hatalom.

  8. guide: Nektek ferrarisoknak csak egy esélyetek van.Az,ha Hamilton átszerződik a vörösökhöz.Vinné magával a rajongótáborát és a mögötte álló hatalmas média túlerőt.Ez már elegendő nyomást jelentene a FIA-ra.Rossz ezt nekem Vettel szurkolóként kimondani,de sajnos így látom.

    HA Hamilton átül a ferrariba, akkor már őt is ugyanúgy büntetni fogják, mint a többieket. Bár az tény, h Bottas-szal nem fog tudni vb-t nyerni a merci.

  9. Zasalamel: Nem tudom az FIA meddig fogja húzn iezt a fajta kivételezést a mercivel. De sokatmondó, hogy egyre több mercis fannak is szemet szúr ez a bánásmód.

    Ráadásul jövőre a pirelli milyen véletlen, h pont azokat a gumikat fogja gyártani, amit idén spanyolban használtak. ?

    Ezek után mégis ki a f*szom kíváncsi az F1-re? A merci szószerint kifizette az egész bajnokságot.

    Nektek ferrarisoknak csak egy esélyetek van.Az,ha Hamilton átszerződik a vörösökhöz.Vinné magával a rajongótáborát és a mögötte álló hatalmas média túlerőt.Ez már elegendő nyomást jelentene a FIA-ra.Rossz ezt nekem Vettel szurkolóként kimondani,de sajnos így látom.

  10. Zasalamel: Nem tudom az FIA meddig fogja húzn iezt a fajta kivételezést a mercivel. De sokatmondó, hogy egyre több mercis fannak is szemet szúr ez a bánásmód.

    Ráadásul jövőre a pirelli milyen véletlen, h pont azokat a gumikat fogja gyártani, amit idén spanyolban használtak. ?

    Ezek után mégis ki a f*szom kíváncsi az F1-re? A merci szószerint kifizette az egész bajnokságot.

    Ez már tényleg kabaré amit művelnek a németekkel. Ha nem megy nekik gyorsan változtatnak a gumikon, a rivális autóját folyton ellenőrzik mert nekik nem tetszik ha valaki jobb náluk, a pilótáik meg folyton megússzák az olyan eseteket is mint a tegnapi. Arról nem is beszélve, hogy amikor a Red Bull dominált évről-évre tiltottak be valamilyen megoldást az autójukról. Még a Ferrarit is próbálták ellehetetleníti ilyen-olyan módon. A Mercedest meg úgy tűnik nem lehet büntetni mert még kiszállnának. Egyébként az egész csak rosszabb lett mióta felbukkant ez az amerikai banda. Tiszta showműsort csináltak az F1-ből. Nekem az új logó is még mindig b****a a szememet. Az óra tízes kezdés meg a halálom. Legyen Ham nyolcszoros aztán lépjen le. Akkor talán lesz értelme nézni is.

  11. guide:
    Vettelből a Ferrari a legrosszabbat hozza ki,nem kéne ezt erőltetni.
    Hamilton a világ legnagyobb önpromótere.Az Fia …szánalmasak.Már az is eszembe jutott,hogy azért hívták ki Vettelt és tötymörögtek vele ,hogy ne jusson be a q3-ba.:/ Szóval jó szórakozás ez a forma1,csak nem szabad komolyan venni.

    Nem tudom az FIA meddig fogja húzn iezt a fajta kivételezést a mercivel. De sokatmondó, hogy egyre több mercis fannak is szemet szúr ez a bánásmód.

    Ráadásul jövőre a pirelli milyen véletlen, h pont azokat a gumikat fogja gyártani, amit idén spanyolban használtak. 😀

    Ezek után mégis ki a f*szom kíváncsi az F1-re? A merci szószerint kifizette az egész bajnokságot.

  12. cnote76:
    Van itt Hamilton utálat meg színvonal látom Szomorú, hogy ez a fórum is a Facebook hozzászólások szintjére süllyed. Régen (motorsportal) azért itt nagyjából a szabályokat és a versenyzést ismerő emberek kommenteltek…

    Komolyan azért fröcsögnek a Hamilton utálók, hogy lehúzódott az ideális ívről, hogy helyet adjon EGY NEM GYORS KÖRÖN LEVŐ AUTÓNAK? Az egész csak azért tűnik szabálytalannak, mert látványos volt, hogy nem értették meg egymást, és mindketten ugyan arra mozdultak…

    Aki kicsit is ért a versenyzéshez, az tudja, hogy a Raikkonen-es eset bár kevésbé volt látványos, de valójában az volt az igazán megkérdőjelezhető. Nem az esetek látványossága a döntő egy szabályosság kérdésében! Raikkonen viszont abban a körben a lassabb gumival valami 2. időt autózott, tehát feltartásról nem volt szó, ezért nem volt büntetés.

    Vettel kihívása változó körülmények között tényleg paraszt dolog volt, plusz az a tökölés amit lenyomtak ott a bójával az már tényleg nagyon nevetséges

    A gond az hogy Hamilton és a Mercedes bármit csinál úgy sem kap semmit.ha más ezért kapott volna 3 rajthelyes büntetést.meg ott van a német nagydíj esete is. Ők mindent megusznak. Nincs bünti. Mások meg kisebb vétséger is büntetik.

  13. guide:
    Vettelből a Ferrari a legrosszabbat hozza ki,nem kéne ezt erőltetni.
    Hamilton a világ legnagyobb önpromótere.Az Fia …szánalmasak.Már az is eszembe jutott,hogy azért hívták ki Vettelt és tötymörögtek vele ,hogy ne jusson be a q3-ba.:/ Szóval jó szórakozás ez a forma1,csak nem szabad komolyan venni.

    Hát én idén be is fejezem a f1 nézést.

  14. Vettelből a Ferrari a legrosszabbat hozza ki,nem kéne ezt erőltetni.
    Hamilton a világ legnagyobb önpromótere.Az Fia …szánalmasak.Már az is eszembe jutott,hogy azért hívták ki Vettelt és tötymörögtek vele ,hogy ne jusson be a q3-ba.:/ Szóval jó szórakozás ez a forma1,csak nem szabad komolyan venni.

  15. erdekesen alakuhat a verseny. En ugy gondolom az utobbi versenyeken mutatott gumikezelese a mercinek nem biztato, foleg ugy, hogy a Ferrari kitaktikazta az idomeron a lagy kevereket, ami a rajtnal nem elonyos, de siman behuzhatjak a versenyt 1-2-ben. Ezt termeszetesen csodalatos kommentatorparosunk eszre sem vette 🙂 RB-nek eselye sincs, Ricsi feljon Max moge es bekocsikaznak senkifoldjen. McLaren egy hulladek meg a kisebbfajta kapkodos kaoszos Q1-et sem tudtak a maguk javara forditani. Talan Alonso varazsol valamit, ha nem lokik ki az elso 2 korben, mert a kulonbsegek szerencsere nem ledolgozhatatlanok. “Orom” az uromben, hogy az FI is gyengen szerepelt. Az eso termeszetesen mindent borithat.
    Go McLaren

  16. Azoknak akik nincsenek tisztában a szabállyal

    “A szabálykönyv szerint a mérlegelésre érkező versenyzőnek “egyből az FIA garázshoz kell hajtania és leállítania a motort”, azonban sem a mérlegre állás módjával, sem a távozással kapcsolatban nem szerepel benne konkrétum.

    Saját tapasztalatból és rengeteg F1-es verseny alapján ez kézi mozgatást jelent, azonban procedúra mindig tettre kész felügyelőkkel történik, a bóján a kézzel, amit egyből el is emelnek az útból és alapvetően határozott irányítás mellett zajlik.

    Tegnap viszont volt némi zavar a rendszerben, amit Vettel is érzékelt, és mivel nem volt mért ideje a Q2 ezen szakaszában az érkező eső tudatában nem akart további másodperceket veszíteni, így saját maga állt fel a mérlegre, majd leállította a motort, és a mérést követően újraindítva azt távozott. Az egész helyzetet tetézte, hogy a mérési pont a boxutca még emelkedő részén található.

    Vettel a 25.000 eurós büntetést a technikai ellenőrök utasításainak figyelmen kívül hagyásáért kapta, a mérlegelési szabályt viszont nem szegte meg. Mondjuk aki látta a belső kamerás felvételt, az alapján azok az “utasítások” inkább valamiféle Benny Hill remake-nek tűntek, mintsem határozott utasításoknak.”

  17. Őszintén szólva én sem értem, hogy hamiltont miért nem büntették meg 5 helyesre. Ha nem sirotkin miatt mivel az tissztázódott, akkor kimi miatt.
    viszont azt sem értem, hogy Vettel hogyan úszhatta meg ilyen könnynen. kétszer is gázt adott amikor a bójás ember az autó előtt volt, a második alkalommal majdnem ráhajtott a fószer lábára. Legalábbis a fedélzeti kamerán keresztül úgy tünt, aztán lehet, hogy nem az az olyan közel. nyilván a fószer csipkedhette volna magát de basszus akkor is ez mi már? meg közben az a bábelőadás is mi volt már? Azok helyében akik ezt a mérést végezték egyszerűen nem hajtottam volna végre, oszt cső. vettel meg indulhatna a 15 helyről mivel miatta nem lehetett végrehajtani a vizsgálatot. Ezek után ez a nulla büntetés meg nevetséges, úgy ahogy az egész FIA is. Ilyenkor kellene precedens értékű büntit oda tolni, mert így a FIA totál elveszti a tekintélyét. legalábbis szerintem.

  18. Tapani: Hülyeséget írsz. Kimi abban a szektorban lassabb volt, míg a középsőben egyéni legjobbat, a harmadikban meg lilát ment. Ráadásul Vettelt korábban ugyanilyen “feltartásért” büntették hátrasorolással, a minimum lenne, hogy Lajost behívják magyarázkodni.

    És ne csodálkozz a “színvonalon”, ez a mérhetetlenül gusztustalan nagymértékű részrehajlás szépen lassan azokban is erős ellenszenvet vált ki, akiknek eddig nem volt baja a beképzelt divatguruval.
    Mondjuk nekem már a pénteki boxutcában leadott álelérzékenyülős, önsajnáltatós interjúnál okádhatnékom volt. Már egy igazi mesebeli hős lesz ebből a csokifiúból. Ez kell a népnek, meg valóvilág és Széjjel-szarral Bukarest.

    Erre nem emlékszem pontosan, ha tényleg lassabb volt abban a szektorban mint mondjuk egy másik lágy gumis körén, akkor valóban vizsgálni kellett volna. Ahogy mondtam, ez tényleg megkérdőjelezhető eset volt, a Sirotkinos viszont nem

  19. 141
    DUdi:
    2018-11-11 at 09:52

    Itt tökéletesen látszik mért kapott pénzbüntetést (ezért kell fel és letolni róla, hogy ne lője ki a NEM FIX padot az autó) és egy kis megrovást (ha eltalálja az a pad egy ember bokáját az szépen lerendezi)… Kicsit most is leszállt a lila köd, mint 17 Bakuban. Olcsón megúszta maradjunk annyiban. Mint ahogy Ham is a Rai esetet, Szirotkiné pedig említésre sem méltó.

  20. cnote76:
    Van itt Hamilton utálat meg színvonal látom ? Szomorú, hogy ez a fórum is a Facebook hozzászólások szintjére süllyed. Régen (motorsportal) azért itt nagyjából a szabályokat és a versenyzést ismerő emberek kommenteltek…

    Komolyan azért fröcsögnek a Hamilton utálók, hogy lehúzódott az ideális ívről, hogy helyet adjon EGY NEM GYORS KÖRÖN LEVŐ AUTÓNAK? ? ? Az egész csak azért tűnik szabálytalannak, mert látványos volt, hogy nem értették meg egymást, és mindketten ugyan arra mozdultak…

    Aki kicsit is ért a versenyzéshez, az tudja, hogy a Raikkonen-es eset bár kevésbé volt látványos, de valójában az volt az igazán megkérdőjelezhető. Nem az esetek látványossága a döntő egy szabályosság kérdésében! Raikkonen viszont abban a körben a lassabb gumival valami 2. időt autózott, tehát feltartásról nem volt szó, ezért nem volt büntetés.

    Vettel kihívása változó körülmények között tényleg paraszt dolog volt, plusz az a tökölés amit lenyomtak ott a bójával az már tényleg nagyon nevetséges

    Hülyeséget írsz. Kimi abban a szektorban lassabb volt, míg a középsőben egyéni legjobbat, a harmadikban meg lilát ment. Ráadásul Vettelt korábban ugyanilyen “feltartásért” büntették hátrasorolással, a minimum lenne, hogy Lajost behívják magyarázkodni.

    És ne csodálkozz a “színvonalon”, ez a mérhetetlenül gusztustalan nagymértékű részrehajlás szépen lassan azokban is erős ellenszenvet vált ki, akiknek eddig nem volt baja a beképzelt divatguruval.
    Mondjuk nekem már a pénteki boxutcában leadott álelérzékenyülős, önsajnáltatós interjúnál okádhatnékom volt. Már egy igazi mesebeli hős lesz ebből a csokifiúból. Ez kell a népnek, meg valóvilág és Széjjel-szarral Bukarest.

  21. cnote76:
    Van itt Hamilton utálat meg színvonal látom ? Szomorú, hogy ez a fórum is a Facebook hozzászólások szintjére süllyed. Régen (motorsportal) azért itt nagyjából a szabályokat és a versenyzést ismerő emberek kommenteltek…

    Komolyan azért fröcsögnek a Hamilton utálók, hogy lehúzódott az ideális ívről, hogy helyet adjon EGY NEM GYORS KÖRÖN LEVŐ AUTÓNAK? ? ? Az egész csak azért tűnik szabálytalannak, mert látványos volt, hogy nem értették meg egymást, és mindketten ugyan arra mozdultak…

    Aki kicsit is ért a versenyzéshez, az tudja, hogy a Raikkonen-es eset bár kevésbé volt látványos, de valójában az volt az igazán megkérdőjelezhető. Nem az esetek látványossága a döntő egy szabályosság kérdésében! Raikkonen viszont abban a körben a lassabb gumival valami 2. időt autózott, tehát feltartásról nem volt szó, ezért nem volt büntetés.

    Vettel kihívása változó körülmények között tényleg paraszt dolog volt, plusz az a tökölés amit lenyomtak ott a bójával az már tényleg nagyon nevetséges

    Csak, hogy tisztázzuk! Azzal ha az FIA folyamatosan csal Hamilton javára arról nem Hamilton tehet! A többit nem is kommentálnám, mert csak egy magyarázkodás magyarázása lenne! Hamilton bármit tehet az FIA leszarja ezen nincs mit magyarázni! Vettelt meg a Ferrarit meg szopatják folyamatosan!

  22. cnote76:
    Van itt Hamilton utálat meg színvonal látom ? Szomorú, hogy ez a fórum is a Facebook hozzászólások szintjére süllyed. Régen (motorsportal) azért itt nagyjából a szabályokat és a versenyzést ismerő emberek kommenteltek…

    Komolyan azért fröcsögnek a Hamilton utálók, hogy lehúzódott az ideális ívről, hogy helyet adjon EGY NEM GYORS KÖRÖN LEVŐ AUTÓNAK? ? ? Az egész csak azért tűnik szabálytalannak, mert látványos volt, hogy nem értették meg egymást, és mindketten ugyan arra mozdultak…

    Aki kicsit is ért a versenyzéshez, az tudja, hogy a Raikkonen-es eset bár kevésbé volt látványos, de valójában az volt az igazán megkérdőjelezhető. Nem az esetek látványossága a döntő egy szabályosság kérdésében! Raikkonen viszont abban a körben a lassabb gumival valami 2. időt autózott, tehát feltartásról nem volt szó, ezért nem volt büntetés.

    Vettel kihívása változó körülmények között tényleg paraszt dolog volt, plusz az a tökölés amit lenyomtak ott a bójával az már tényleg nagyon nevetséges

    Köszönjük hogy viszont te itt vagy közöttünk aki mindannyiunk felett állsz ✅✅… említetted hogy itt rajtad kívül nem sokan értenek az autóversenyzéshez… Nem Hamilton utálat van!!! csak nem ismerd fel a szemellenzod miatt hogy Ham mit csinált …. és te értesz az autoversenyzeshez ???????

  23. Van itt Hamilton utálat meg színvonal látom 😀 Szomorú, hogy ez a fórum is a Facebook hozzászólások szintjére süllyed. Régen (motorsportal) azért itt nagyjából a szabályokat és a versenyzést ismerő emberek kommenteltek…

    Komolyan azért fröcsögnek a Hamilton utálók, hogy lehúzódott az ideális ívről, hogy helyet adjon EGY NEM GYORS KÖRÖN LEVŐ AUTÓNAK? 😀 😀 Az egész csak azért tűnik szabálytalannak, mert látványos volt, hogy nem értették meg egymást, és mindketten ugyan arra mozdultak…

    Aki kicsit is ért a versenyzéshez, az tudja, hogy a Raikkonen-es eset bár kevésbé volt látványos, de valójában az volt az igazán megkérdőjelezhető. Nem az esetek látványossága a döntő egy szabályosság kérdésében! Raikkonen viszont abban a körben a lassabb gumival valami 2. időt autózott, tehát feltartásról nem volt szó, ezért nem volt büntetés.

    Vettel kihívása változó körülmények között tényleg paraszt dolog volt, plusz az a tökölés amit lenyomtak ott a bójával az már tényleg nagyon nevetséges

  24. stuntman.mike:
    Ismét nagy a következetlenség az FIA részéről. Mint kiderült, Vettel nem vétett a szabályzat betűje ellen. Az, hogy az autót az FIA emberei tolják fel a mérlegre és onnan le amolyan szokásjog, de ezt biztosan ő is tudta, csak siettetni akarta a folyamatot. Így a pénzbüntetést jogosnak tartom, mert látszott, hogy az íratlan protokollnak nem akar eleget tenni. Gondolom ezután majd ezt is szépen a szabályzatba foglalják. Ilyen szituációban egyébként tényleg szívatás az a lassú mérlegelési folyamat és nem tartom kizártnak, hogy az FIA azért tesz keresztbe a Ferrarinak, mert az megszerezte tőlük Mekiest.

    Hamilton esetében pedig megdöbbentő, hogy még csak magyarázkodni sem hívták be. Sokszor láttuk már, hogy valaki vét egy szabály ellen, de az kimagyarázható azzal, hogy nem okozott veszélyt. Ilyen volt mikor Hamilton a boxutca bejáratától mégis visszavágott a pályára versenyen. Máskor büntetnek, ha valaki nem tét helyzetben tart fel egy másik pilótát, vagy okoz veszélyes szituációt. Ilyen volt Vettel esete, aki Sainzot zavarta egy edzésen. Büntetést kapott, pusztán a (nem szándékos) veszélyeztetés miatt, pedig ott nem téthelyzet volt. Mindezek után itt van Hamilton mostani esete, aki felvezető körön, ami szintén nem téthelyzet, de veszélyt okoz (ugyancsak nem szándékosan). És mégcsak nem is vizsgálják, csak mert a másik még nem mért időt futott (de attól még nem mehet ő gyorsabban, ha neki az kell a gumik felmelegítéséhez, vagy egy ideálisabb pozícióhoz?). A boxutcáról visszatérő eseténél vétett a szabályok ellen, de a veszélytelenség miatt méltányosságból nem büntettek. Most talán nem vétett a szabályok ellen, de az okozott veszélyes helyzetek miatt itt is mérlegelniük kellett volna és legalább behívni, pénzbüntetéssel súlytani.

    Az ilyen következetlen ítélkezés miatt még az egyébként totális érdektelenségbe forduló utolsó néhány futamot is fárasztó nyomon követni.

    Viszont RAikkonen meg igen.

  25. Ismét nagy a következetlenség az FIA részéről. Mint kiderült, Vettel nem vétett a szabályzat betűje ellen. Az, hogy az autót az FIA emberei tolják fel a mérlegre és onnan le amolyan szokásjog, de ezt biztosan ő is tudta, csak siettetni akarta a folyamatot. Így a pénzbüntetést jogosnak tartom, mert látszott, hogy az íratlan protokollnak nem akar eleget tenni. Gondolom ezután majd ezt is szépen a szabályzatba foglalják. Ilyen szituációban egyébként tényleg szívatás az a lassú mérlegelési folyamat és nem tartom kizártnak, hogy az FIA azért tesz keresztbe a Ferrarinak, mert az megszerezte tőlük Mekiest.

    Hamilton esetében pedig megdöbbentő, hogy még csak magyarázkodni sem hívták be. Sokszor láttuk már, hogy valaki vét egy szabály ellen, de az kimagyarázható azzal, hogy nem okozott veszélyt. Ilyen volt mikor Hamilton a boxutca bejáratától mégis visszavágott a pályára versenyen. Máskor büntetnek, ha valaki nem tét helyzetben tart fel egy másik pilótát, vagy okoz veszélyes szituációt. Ilyen volt Vettel esete, aki Sainzot zavarta egy edzésen. Büntetést kapott, pusztán a (nem szándékos) veszélyeztetés miatt, pedig ott nem téthelyzet volt. Mindezek után itt van Hamilton mostani esete, aki felvezető körön, ami szintén nem téthelyzet, de veszélyt okoz (ugyancsak nem szándékosan). És mégcsak nem is vizsgálják, csak mert a másik még nem mért időt futott (de attól még nem mehet ő gyorsabban, ha neki az kell a gumik felmelegítéséhez, vagy egy ideálisabb pozícióhoz?). A boxutcáról visszatérő eseténél vétett a szabályok ellen, de a veszélytelenség miatt méltányosságból nem büntettek. Most talán nem vétett a szabályok ellen, de az okozott veszélyes helyzetek miatt itt is mérlegelniük kellett volna és legalább behívni, pénzbüntetéssel súlytani.

    Az ilyen következetlen ítélkezés miatt még az egyébként totális érdektelenségbe forduló utolsó néhány futamot is fárasztó nyomon követni.

  26. Emberek, még csak cikk sem született róla hogy Lewist behívták volna beszélgetni a bírókhoz? Mi a franc ez, komolyan nem is vizsgálták? Ha ezt ők komolyan így intézik, akkor hogy várhatják el hogy az eddigieket szem előtt tartva, és ezzel megfejelve bárki elhiggye hogy nem a mercit tolják 1000 el?

    Innentől minden, eddig őrültségnek hangzó teóriának lehet értelme.
    Lewis utolsó 4 címe pedig ismét értéktelenedik egy kicsit, mert ekkora hátszele még talán a ferkának sem volt (ilyen hosszú ideig)

  27. Nando:
    Idén hanyadik ez már amikor Hamiltonnak elnéznek egy nyilvánvaló szabálytalanságot ? És úgy az egész Mercis pályafutása alatt hány volt már… Azért itt már kicsit túl van tolva a bicikli részlehajlás terén vagy nevezzük akárminek ezt !

    FUCKING CSALÁSNAK NEVEZNÉM!!!!!!

  28. feeder_series: Neked azért elég gyakran nehéz a felfogásod, ha a Ferrariról van szó. Az a bója azért van ott, mert meg kell állni előtte és kikapcsolni a motort, érted, ez a probléma alapja, hogy Vettel ehelyett átgázolt a technikán ?

    Valamiért Hamilton büntetéséről, pontosan úgy lapítasz, mint az AMG-FIA Hamilton fun club. Vajon miért van ez????

  29. Vettel the best: Paberto,Feeder meg a Lewanda nem így gondolja.?

    Olvasd már vissza a hszom, hogy szerintem is mekkora genyóság volt Vettel kiintése időmérő alatt.

    Lewisnak pedig járt volna a büntetés visszanézve… ugyanakkor akármennyire genyóság is volt Vettel kiintése, ettől függetlenül szabálytalan volt – hiába nem értek egyet ezzel. Szóval mind a kettő megérdemelte volna a büntetést, amit Vettel azt hiszem pénzbüntetésben meg is kapott. Szerencsére nem zárták ki.

  30. Nando:
    Vettel kiintése mérlegelésre meg szimplán egy genyó húzás volt, ráadásul mindezt olyan ráérősen tették mintha nem is lenne tétje minden egyes másodpercnek, és ezek után még nekik áll feljebb, hogy tönkre ment a sz.arjuk, mondjuk semmi olyat nem láttam amitől tönkre kellett volna mennie. Szóval ja mérlegelve a dolgokat most már nagyon egyoldalra billenek itt a dolgok, amit nehéz szó nélkül hagyni még nekem is, pedig nekem abszolút nincs érdekeltségem egyik félnél sem, de ez már tényleg sok !

    Paberto,Feeder meg a Lewanda nem így gondolja.?

  31. Miért nem csak a leintés után inthetik ki az autókat mérlegelésre? Miféle trükközést védenek azzal hogy már a q123 elején v közepén kirántanak pár pilótát? Nehogy a minimum súly alá menjenek?

    Azért az tényleg nem normális, hogy rá kell tolni az autókat, miért nem elég ha rááll 5 mpig ott maradt esetleg leállítja a motort, és utána aksiról indul és megy tovább, mint egy mini pit stop.

  32. feeder_series: Neked azért elég gyakran nehéz a felfogásod, ha a Ferrariról van szó. Az a bója azért van ott, mert meg kell állni előtte és kikapcsolni a motort, érted, ez a probléma alapja, hogy Vettel ehelyett átgázolt a technikán ?

    Igen, megállni, kikapcsolni a motort, betolni, mérni, letolni és mehet és már vége is a Q2-nek mért idő nélkül. 😀 Mindezt olyan helyzetben, amikor bármikor leszakadt volna az ég. 😀

    Te is érdekes vagy amikor merciről van szó. Gondolom azt is megmagyarázod Hamit miért nem büntetik. 😀

  33. Zasalamel: Értem, szóval az FIA arra sem vette a fáradtságot, hogy eltakarítsák onnan azt a k*rva bólyát, és az öreg húzta a száját h fellökte a bólyát, majd szándékosan húzva az időt próbálta kicsit tovább feltartani vettelt.

    Mindeközben Hamilton bohóckodva a pályán az egyiket feltartja, a másikat meg kitereli a pályáról.

    Eredmény: vettelt vizsgálják

    Gratulálok FIA

    Neked azért elég gyakran nehéz a felfogásod, ha a Ferrariról van szó. Az a bója azért van ott, mert meg kell állni előtte és kikapcsolni a motort, érted, ez a probléma alapja, hogy Vettel ehelyett átgázolt a technikán 😀

  34. F1890:

    a bíró a bójával lehetett volna fürgébb is ez tény de azért vettel kétszer is gázt adott miközben az autó lőtt volt a csávó, ez azért elég komoly dolog szerintem. ugyanakkor vettel megsértette a mérlegeés protokolját amit nyilván nem véletlen találtak ki.

  35. F1890:

    Értem, szóval az FIA arra sem vette a fáradtságot, hogy eltakarítsák onnan azt a k*rva bólyát, és az öreg húzta a száját h fellökte a bólyát, majd szándékosan húzva az időt próbálta kicsit tovább feltartani vettelt.

    Mindeközben Hamilton bohóckodva a pályán az egyiket feltartja, a másikat meg kitereli a pályáról.

    Eredmény: vettelt vizsgálják

    Gratulálok FIA

  36. Vettel kiintése mérlegelésre meg szimplán egy genyó húzás volt, ráadásul mindezt olyan ráérősen tették mintha nem is lenne tétje minden egyes másodpercnek, és ezek után még nekik áll feljebb, hogy tönkre ment a sz.arjuk, mondjuk semmi olyat nem láttam amitől tönkre kellett volna mennie. Szóval ja mérlegelve a dolgokat most már nagyon egyoldalra billenek itt a dolgok, amit nehéz szó nélkül hagyni még nekem is, pedig nekem abszolút nincs érdekeltségem egyik félnél sem, de ez már tényleg sok !

  37. szerintem Hamilton mutatványa egy 5 helyest megérdemelne, valamint kíváncsi leszek, hogy amit vettel csinált annak lesz-e következménye, mert nem tudom, hogy sikerült-e a mérlegelése, mivel a visszajátszáskor nekem úgy tünt, hogy nem megfelelően állt fel a mérlegre, és amikor jelezték neki, hogy ez így nem jó akkor egyszerűen továbbb hajtott valamint amikor néha mutatnak egy ilyen mérlegelést akkor akkor a kiválasztott versenyző mindig megáll és rátolják a mérlegre az autót. szóval szerintem hamilton és vettel is vizsgálat alá kerül majd az időmérő után, szóval szerintem izgulhatnak mindketten.

  38. Lewanda_17: Szerintem attól mehetett max tönkre, hogy Vettel felrallizott rá, mert ugye le kell állítani az autót és megvárni míg feltolják azt… de ilyen körülmények között? ? VICCIA nem FIA

    Én ezt értem, hogy ettől mehetett tönkre, de talán nem úgy kellene megtervezni az ilyen dolgokat, hogy ennyitől tönkremenjenek… Ez konkrétan a vicc kategória. Ennél nagyobb poén az lesz, amikor ezért nem pénzbüntetés jár majd, hanem hátrasorolás…

  39. lolkabolka: Ezt pofáztam én is. És már bocsánat, de ha egy mérlegelő cucc ami elméletben ~700+ kg-t el kell hogy bírjon tönkremegy attól, hogy legurul róla egy autó… az nálam inkább az FIA-t minősíti.

    Szerintem attól mehetett max tönkre, hogy Vettel felrallizott rá, mert ugye le kell állítani az autót és megvárni míg feltolják azt… de ilyen körülmények között? 😀 VICCIA nem FIA

  40. Lewanda_17:
    Egyébként elég szenya volt kihívni Vettelt, kvali közben, úgyh bármelyik percben leszakadhatott volna az ég, én tökre megértem a reakcióját, én valószínűleg ki is szálltam volna és megdobálom a bójával az FIAsokat.

    Ezt pofáztam én is. És már bocsánat, de ha egy mérlegelő cucc ami elméletben ~700+ kg-t el kell hogy bírjon tönkremegy attól, hogy legurul róla egy autó… az nálam inkább az FIA-t minősíti.

  41. Lewanda_17:
    Ha valakinek hátránya származott volna belőle, vélhetően megbüntetik. Vettel viszont egyértelműen szabálytalan volt, és kárt is okozott.

    Miről beszélsz? 😀 2 alkalommal is a pálya közepén kóborolt, és nem rajta múlt, hogy ne egy óriási baleset legyen belőle. Abból mekkora baj történt, hogy Vettel túl gyorsan közlekedett piros zászlónál? Ettől függetlenül a szabály az szabály, ami alapján Hamilton legalább a 4. helyre vándorolhat vissza.

  42. Lewanda_17:
    Ha valakinek hátránya származott volna belőle, vélhetően megbüntetik. Vettel viszont egyértelműen szabálytalan volt, és kárt is okozott.

    Na mert ausztriában kinek származott belőle hátránya? Sainz bőven továbbment… de igazából hockenheim után ezen totálisan felesleges meglepődni.

  43. Idén hanyadik ez már amikor Hamiltonnak elnéznek egy nyilvánvaló szabálytalanságot ? És úgy az egész Mercis pályafutása alatt hány volt már… Azért itt már kicsit túl van tolva a bicikli részlehajlás terén vagy nevezzük akárminek ezt !