F3: Bemutatkozott az új versenyautó!

A terveknek megfelelően Abu-Dzabiban, a GP3 szezonzáró helyszínén rántotta le a leplet a Dallara az új Formula 3-as versenyautóról, melyet a 2019-ben induló nemzetközi F3-as bajnokság fog használni az elkövetkező három évad során.

Az olasz független gyártó és a leendő FIA Formula-3-as bajnokság szervezői a Yas Marina pálya paddockjában mutatták be a nagyközönségnek az új F3-as gépet az idei utolsó nagydíjhétvége csütörtöki napján, amellyel a sorozat pilótái a 2019-es, 2020-as és 21-es szezonokban fognak majd versenyezni.

A 2019-es modell ötvözi a jelenlegi GP3 és FIA F3 szabályrendszerek előnyös tulajdonságait. Az erőforrást és a hajtásláncot GP3-as elődjétől örökli: a Mecachrome 3.4 literes 6 hengeres szívómotorja 380 lóerő leadására képes 8000-es fordulatszám mellett, a felhasznált technológiák fejlesztésekor pedig elsődleges szempont volt megtalálni az arany középutat a teljesítmény és a költséghatékonyság között.

Az aerodinamikát az előzések megkönnyítése érdekében úgy optimalizálták, hogy a hasmagasság változása minél kevésbé befolyásolja az autó menettulajdonságait, továbbá a korábbi Formula-3-as szabályok jellegzetességének számító széles spektrumú felfüggesztés beállítási lehetőségeket is meghagyták a csapatok számára.

Az FIA aktuális törekvései nyomán az autó fel van szerelve glóriával, amely azonban a Formula-1-el ellentétben titán ötvözet helyett acélból készül. Emellett pedig természetesen megfelel az FIA egyéb 2019-es F3-as szintű biztonsági előírásainak.

Az új Formula-3-as gép október 11-én sikeres bejáratáson esett át Magny-Cours egyik rövidebb vonalvezetését használva, majd pedig összesen 165 kört tett meg az azt követő hetekben a francia helyszínen. A Dallara az év fennmaradó részében folytatni fogja a felkészülési programját megbízhatósági tesztekkel, továbbá decemberben három teljesítménytesztet is végrehajtanak, ahol teljes terhelés mellett járatják majd az új modellt.

A csapatok az első példányt január közepén kapják meg, míg a fennmaradó két darab februárban kerül majd leszállításra. A tél folyamán a versenyistállóknak lehetőségük lesz egy autóval egy kollektív bejáratáson is részt venni, ahol már az első hivatalos téli tesztet megelőzően is ismerkedhetnek az új technikával.

Szólj hozzá

Légy az első hozzászóló