Jobban megviselte Ricciardót a csapatváltás, mint hitte

A 100. versenye teljesítésével Daniel Ricciardo lezárta F1-es pályafutása Red Bull-os fejezetét, és már új csapatával, a Renault-val ismerkedik. Az energiaitalos márkával 2008 óta kapcsolatban álló ausztrált egyelőre nehéz elképzelni egy másik csapat színeiben, és ez önmagában is megmutatja, mekkora irányváltást jelentett számára, hogy a belőle királykategóriás élversenyzőt faragó osztrákok helyett a Renault mellett tette le a voksát.

Ricciardót már év elején foglalkoztatta a jövőjének kérdése, ám akkoriban azt mondogatta, hogy nem szeretné, ha ez elterelné a figyelmét a versenyzésről. Döntését végül augusztus elején hozta meg, ám ma már belátja, a váratlan csapatváltásáig vezető út összességében nem volt jó hatással a teljesítményére, és komolyabban befolyásolta őt, mint azt előzetesen hitte.

Ez a hatás viszont közvetett módon jelentkezett nála. „Akkoriban nem gondoltam, hogy így lenne. Én úgy érzem, hogy még ha az autóm felé tartva elesnék és fejre állnék, megsértve a karomat, még azt is ki tudnám zárni az autóba ülve. A hatás inkább abban jelentkezett – és ennek akkoriban nem voltam tudatában –, amikor távol voltam a pályától. Amikor nyolc helyett csak hat órát aludtam, mert folyamatosan járt az agyam. Ezeknek a hatása összeadódott” – nyilatkozta az ESPN-nek.

„Úgy vélem, én erősebb vagyok ennél, és amikor az autóban ülök, át tudok kapcsolni. De talán egy kicsit tudat alatt mégis elterelte a figyelmemet. Az biztos, hogy voltak éjszakák, amelyeken nem aludtam annyit, amennyit kellett volna, mert ez járt a fejemben. Az ilyesmi felgyülemlik, és emiatt talán már nem voltam olyan éles, mint korábban.”

Ricciardo monacói futamgyőzelme után már egyszer sem állhatott dobogóra a Red Bull-lal, az időmérőkön folyamatosan alulmaradt Max Verstappennel szemben, emellett pedig a balszerencse is üldözte őt, és állandó technikai problémák keserítették az életét. Mindezek után eljutott arra a szintre, hogy mexikói kiesését követően kijelentette, legszívesebben már nem is teljesítené a hátralévő két versenyét.

Ezek alapján a hétszeres futamgyőztes számára nem is kétséges, hogy a 2018-as volt F1-es pályafutása legnehezebb éve. „Száz százalékig! Még úgy is, ha nem tekintjük az eredményeket, hiszen annyi minden zajlott körülöttem. Megvoltak a mélységek és a magaslatok, pár kiesésem őrület volt. De közben ugyanebben az évben ott volt Monaco is csúcspontként. Szóval eléggé furcsa egy szezon volt, intenzívebb, mint amilyet valaha is tapasztaltam – a csapatváltásról hozott döntésem előtt és után is.”

Szólj hozzá

Légy az első hozzászóló