Formula-E Kibeszélő

A bajnokság eseményeit az alábbi posztban tárgyalhatjuk ki.

1Ad Diriyah ePrixSzaúd-ArábiaRiyadh Street Circuit2018 december 15.
2Marrakesh ePrixMarokkóCircuit International Automobile Moulay El Hassan2019 január 12.
3Santiago ePrixChileParque O'Higgins Circuit2019 január 26.
4Mexico City ePrixMexikóAutódromo Hermanos Rodríguez2019 február 16.
5Hong Kong ePrixHong KongHong Kong Central Harbourfront Circuit2019 március 10.
6Sanya ePrixKínaSanya Street Circuit2019 március 23.
7Rome ePrixOlaszországCircuito Cittadino dell'EUR2019 április 13.
8Paris ePrixFranciaParis Street Circuit2019 április 27.
9Monaco ePrixMonacoCircuit de Monaco, Monte-Carlo2019 május 11.
10Berlin ePrixNémetTempelhof Airport Street Circuit2019 május 25.
11Bern ePrixSvájckésőbb2019 június 9.
12New York City ePrix 1. versenyUSABrooklyn Street Circuit2019 július 13.
13New York City ePrix 2. versenyUSABrooklyn Street Circuit2019 július 14.

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Denis Hunter: Teny, hogy sokkal szelesebb es valoban lehetett elozni dodzsemezes nelkul is, mar csak az akksikkal kellene csinalni valamit, mert ez is sporolosdiba megy at. Heidfeld volt a kommentatorokkal a studioban es mondta, hogy kb az elso 3 kor utan, amikor megy a helyezkedes, meg az elozgetes, el kell kezdeni sporolni az energiaval es hiaba van szinte minden versenyen SC, vagy FCY, mert szuk a palya es sok a kocc, igy is a vegere altalaban elfogynak az autok. Szerencsesebbek a cel utan, kevesbe szerencsesek a cel elott. Lenne inkabb 5 korrel rovidebb, de azt lehessen tolni maxon. Tiszta ciki, hogy szinte minden autoversenyzes a taktikarol, sporolasrol szol. Egy 24 oras Le Mansnal megertem, de B+ ez egy 45 perces futam. F1-et is a sporolosdi oli meg. Gumi, motor, uzemanyag, mindenfele alkatresz. Lassan a falusi rallyverseny izgalmasabb lesz, mert ott kinyomjak a szemet a kocsinak (mar ha lenne) 😀
    Mindenesetre FE meg mindig 10x izgalmasabb az F1-nel, csak gyerekcipoben jar meg. F1nek meg az efajta idomeros rendszer sem segitene, mert kb 5 korrel a kezdes utan a top 6 auto menne az elen. Talan Monacoban nem.

    Én reménykedem abban, hogy az idei év tapasztalatai után jövőre esetleg csökkentenek a távokon.

  2. McLarenHonda:
    Jó ez a berlini pálya, izgalmas futam volt, Digrassi meg Vergne nagyot mentek.

    Teny, hogy sokkal szelesebb es valoban lehetett elozni dodzsemezes nelkul is, mar csak az akksikkal kellene csinalni valamit, mert ez is sporolosdiba megy at. Heidfeld volt a kommentatorokkal a studioban es mondta, hogy kb az elso 3 kor utan, amikor megy a helyezkedes, meg az elozgetes, el kell kezdeni sporolni az energiaval es hiaba van szinte minden versenyen SC, vagy FCY, mert szuk a palya es sok a kocc, igy is a vegere altalaban elfogynak az autok. Szerencsesebbek a cel utan, kevesbe szerencsesek a cel elott. Lenne inkabb 5 korrel rovidebb, de azt lehessen tolni maxon. Tiszta ciki, hogy szinte minden autoversenyzes a taktikarol, sporolasrol szol. Egy 24 oras Le Mansnal megertem, de B+ ez egy 45 perces futam. F1-et is a sporolosdi oli meg. Gumi, motor, uzemanyag, mindenfele alkatresz. Lassan a falusi rallyverseny izgalmasabb lesz, mert ott kinyomjak a szemet a kocsinak (mar ha lenne) 😀
    Mindenesetre FE meg mindig 10x izgalmasabb az F1-nel, csak gyerekcipoben jar meg. F1nek meg az efajta idomeros rendszer sem segitene, mert kb 5 korrel a kezdes utan a top 6 auto menne az elen. Talan Monacoban nem.

  3. 1
    France Jean-Eric Vergne China Techeetah 51 46’05.547 28
    2
    United Kingdom Oliver Rowland Japan Nissan e.dams 51 46’05.748 0.201 0.201 18
    3
    Brazil Felipe Massa Monaco Venturi 51 46’06.808 1.261 1.060 15
    4
    Germany Pascal Wehrlein India Mahindra Racing 51 46’06.986 1.439 0.178 13
    5
    Switzerland Sébastien Buemi Japan Nissan e.dams 51 46’11.762 6.215 4.776 10
    6
    Portugal Antonio FelixdaCosta United States Andretti Autosport 51 46’21.503 15.956 9.741 8
    7
    New Zealand Mitch Evans United Kingdom Jaguar Racing 51 46’21.760 16.213 0.257 6
    8
    Germany Daniel Abt Germany Audi Sport ABT Schaeffler 51 46’21.947 16.400 0.187 4
    9
    Germany Andre Lotterer China Techeetah 51 46’22.395 16.848 0.448 2
    10
    United Kingdom Alex Lynn United Kingdom Jaguar Racing 51 46’23.659 18.112 1.264 1
    11
    Belgium Stoffel Vandoorne Germany HWA AG 51 46’24.098 18.551 0.439
    12
    Argentina Jose Maria Lopez United States Dragon Racing 51 46’24.407 18.860 0.309
    13
    Belgium Jérôme d’Ambrosio India Mahindra Racing 51 46’27.035 21.488 2.628
    14
    United Kingdom Gary Paffett Germany HWA AG 51 46’27.400 21.853 0.365
    15
    United Kingdom Alexander Sims United States Andretti Autosport 51 46’32.481 26.934 5.081
    16
    France Tom Dillmann United Kingdom NIO Formula E Team 51 46’37.408 31.861 4.927
    17
    United Kingdom Sam Bird United Kingdom Virgin Racing 50 45’26.843 1 Lap 1 Lap
    Netherlands Robin Frijns United Kingdom Virgin Racing 46 41’52.081 5 Laps 4 Laps
    United Kingdom Oliver Turvey United Kingdom NIO Formula E Team 32 30’33.153 19 Laps 14 Laps
    Brazil Lucas diGrassi Germany Audi Sport ABT Schaeffler 31 28’31.831 20 Laps 1 Lap
    Switzerland Edoardo Mortara Monaco Venturi 29 26’44.202 22 Laps 2 Laps
    Germany Maximilian Gunther United States Dragon Racing 29 26’53.843 22 Laps 9.641

  4. Ez egy igazan erdekes es esemenydus verseny volt, szurkoltam a hatso regiosoknak, hogy legyen egy jo versenyuk, a Niosok jol elbaltaztak a lehetoseget, Paffet szepen, hiba nelkul, lathatatlanul felosont a 8. helyre, Dragonosok is szereztek jopar pontot. Nissan meg folyamat szorja az 1-2-ket, nincsenek is sehol mar a bajnoksagban.

  5. Egesz jo kis verseny volt, vegre egy hibamentes verseny Vandoorne-tol. Paffet megint szeretncsetlen volt, kapott elolrol, hatulrol is. Persze a HWA-nak meg mindig hatalmas a lemaradasa es szerencsejuk is volt az esovel az idomeron, de legalabb latszik a feny az alagut vegen es verseny kozben nem csak hatrafele sodrodtak folyamatosan, mint eddig.
    7 futam, 7 gyoztes versenyzo, 7 gyoztes csapat, 7 kulonbozo pole szerzo. F1-ben sem tudom eltalalni, ki nyer a kb 4 versenyzobol, azt hiszem FE tippversenyen az lenne a gyoztes, aki pontot szerezne az evad soran 😀

  6. feeder_series: Én is így vagyok vele, nem igazán javult a versenyzés jellege, eddig az összes futam inkább bosszantó volt, mint szórakoztató. És az eddig látottak alapján ezt az attack mode-ot is egy szükségtelen elemnek tartom, a mezőny nagy része is inkább megszabadul tőle a full course yellow/SC alatt.

    eddig egesz jol mukodott, csak most nagyon egyutt volt az eleje es ugye aki elo van, az csak veszithet vele. Meg mindig sok a koccanas, szerintem a gen2es kocsiknak mar szukek ezek a palyak. Szamomra viszont meg mindig erdekes, valtozatos es amiatt “vonzo”, hogy az elso 6 versenyzo 10 ponton belul van, es az elso 4 gyarto meg 3 pontra egymastol. NIO-n meg a HWA-n kivul mindenki versenykepes.

  7. F1890:
    én bárhogy akarom megszeretni ezt, nekem valahogy nem jön át. mintha egy dodzsemet nézné f4-es autókkal mikiegér pályákon.

    bar ennek most az a lenyege, hogy belvarosokban nyomassak a futamokat, fejlodesuk miatt nem lehet szerintem ezt sokaig csinalni es normalis palyakra kell vinni a futamokat. Vagy legalabb normalis utcai palyakra, nem ilyen bolyazott repterek, meg ami itt is volt 9 fele aszfalt egy kanyarban 😀

  8. F1890:
    én bárhogy akarom megszeretni ezt, nekem valahogy nem jön át. mintha egy dodzsemet nézné f4-es autókkal mikiegér pályákon.

    Én is így vagyok vele, nem igazán javult a versenyzés jellege, eddig az összes futam inkább bosszantó volt, mint szórakoztató. És az eddig látottak alapján ezt az attack mode-ot is egy szükségtelen elemnek tartom, a mezőny nagy része is inkább megszabadul tőle a full course yellow/SC alatt.

  9. Hat ez nem volt valami nagy szam, majdnem elaludtam, igaz faradt is voltam. A gyoztes kilete sem igazan jon be, HWA meg mindig hulladek, azert meging sok koccanas es lokdosodes volt. Csak ez a full course yellow nem jon be, meg tehetetlenek a takaritasnal a rovid utcai palyakon.
    Mondacoban az F1es vonalvezetesen mennek? Mert az eleg hosszu lenne nekik.

  10. Kíváncsi leszek erre a Sanyára, szintén egy új helyszín, trópusi környezet Kínában:
    https://i.postimg.cc/RCbn8SRD/Senza-titolo-1.png

    A pálya egy hídon halad át mindkét irányban:
    https://i.postimg.cc/Mpg92ckP/Senza-titolo-2.png

    És az előzetes infók alapján a hosszú egyenesek miatt az energia menedzsment kritikus lesz a versenyen.

    A bejáratás és a szabadedzések péntek késő este – szombat éjjel lesznek.

    Időmérő hajnali 4-kor

    Futam szombat reggel magyar idő szerint 8-9 között

  11. feeder_series:
    Azt hiszem alkalmas időpont arra hogy megjegyezzem: ha valaki a jövőben újra Palmerrel/Valsecchivel említi egy lapon Vandoorne-t, számítson rá hogy egyszer véletlenszerűen megjelenek valahol és pofán verem! 😀

    Sikerult egy esos idomerot behuzni, de a versenye a kiesese ellenere is eleg gyengere sikerult, ahogy Paffet-e is. Gondolom a HWA sincs a helyzet magaslatan, de azert mindkettejuket siman eloztek egy olyan palyan, ahol nagyon nehez elozni. Szerintem meg itt is nagyon messze van a jobbaktol.

  12. DUdi: Vandoore F1-es karrierjére szerintem tökéletesen illik a “rosszkor volt rossz helyen” kifejezés.

    Vmi olyat nyilatkozott h a mclarennel minden alonso korul forgott. Es h nem beszelhetett rola. Kiv vagyok mit jelwnt ez.

    Bar en lerogadom ha alonso nincs a mclarennel a mclaren marad a hondanal is

  13. feeder_series:
    Azt hiszem alkalmas időpont arra hogy megjegyezzem: ha valaki a jövőben újra Palmerrel/Valsecchivel említi egy lapon Vandoorne-t, számítson rá hogy egyszer véletlenszerűen megjelenek valahol és pofán verem! 😀

    Vandoore F1-es karrierjére szerintem tökéletesen illik a “rosszkor volt rossz helyen” kifejezés.

  14. feeder_series:
    Hétvégén jön az ötödik forduló Hong Kongból, több szempontból is érdekesnek ígérkezik:
    – Hong Kongban egész héten ömlik az eső és továbbra is 100% körüli eséllyel hétvégén is ez lesz a helyzet
    – kivételesen VASÁRNAP lesz a versenynap
    – A Formula-E az 50. versenyét ünnepli (hogy repül az idő!)
    – a Hong Kong-i pálya már az előző generációs autókkal is eléggé mikiegér pályának hatott, szóval az új gépekkel, esőben eléggé kaotikussá alakulhatnak a dolgok

    ha jól rémlik, az eddigi 49 versenyen még egyszer sem kavart be az eső, vagy talán idén szaúd-arábiában egy kicsit

  15. Hétvégén jön az ötödik forduló Hong Kongból, több szempontból is érdekesnek ígérkezik:
    – Hong Kongban egész héten ömlik az eső és továbbra is 100% körüli eséllyel hétvégén is ez lesz a helyzet
    – kivételesen VASÁRNAP lesz a versenynap
    – A Formula-E az 50. versenyét ünnepli (hogy repül az idő!)
    – a Hong Kong-i pálya már az előző generációs autókkal is eléggé mikiegér pályának hatott, szóval az új gépekkel, esőben eléggé kaotikussá alakulhatnak a dolgok

  16. Pascal a sikan levagasaert kapta a buntit, nem az energia elfogyasaert. Ki is volt irva. Mivel kb a fele mezonynek elfogyott az energiaja es csak o kapta a buntit.
    Nekem tetszik akkor is, hogy ilyen kaoszfutamok vannak, nem lehet a masodik kanyar utan megmondani, hogy ki lesz a gyoztes. Es a legjobbak is hiaba hatulrol indulnak, nem eszik meg a mezonyt 10 kor alatt. Bar most Bird es Ambrosio szepen feljott.

  17. McLarenHonda: Már miért? Mert verseny van a pályán? Tudom, ez az f1től távol áll, ott inkább a sajtóban üzengetnek. Az jobban is érdekli az embereket.

    a tegnapi kommentemben jelentősen közrejátszott wehrlein pechje.
    de hogy visszatérjünk arra mi nem tetszik:
    mennek egy mikiegér pályán, hülye időmérő rendszer(ezt a bajnok is szóvá tette h semmi értelme), szavazz arról ki kapjon extra powert, és ha vki elfogy a végén teljesítménye akkor kap egy seces büntit 🙂

    persze vannak jó versenyek ezt senki se tagadja.

  18. Mindenesetre az F1 ellophatna par trukkot, hogy izgalmassa tegye a versenyeket. Bar Vergne most ki volt akadva, mert az elso 6os a kvalin eselytelen volt a jo rajtpoziciora, de ez megint csak erdekes valtozo, hiszen a legutobb meg siman ott voltak az elso csoportbeliek is az elejen. Szoval ha most is jo helyrol indult volna, semmi baja nem lenne a rendszerrel. Ahogy a kommentatorok mondtak, a nezoknek viszont ez jo. Tavaly a BMW-n, vagyis akkor meg Andretti nemtom mi volt a neve csapaton kivul minden csapatnak volt legalabb 1 dobogos helyezese. Iden mar ok is nyertek. Most 3 futam utan mar csak a HWA-nak nincs pontja, de az is csak Vandoorne bal***saga miatt. 3 futam 3 kulonbozo versenyzo 3 kulonbozo csapat vezeti a bajnoksagot. Es a futam latvanyos, izgalmas, fordulatos. Kicsit amator meg itt ott, de gondolom mindenki tanulja a Gen2 kocsikat is, ahogy nagyobb lesz a nezettseg, tobb lesz a penz, profibb lesz a lebonyolitas. Persze lehet, hogy ezzel egyenesen aranyosan egyre unalmasabba is valik, mint az F1, de most jo nezni. Elso evet neztem vegig, azota nem kovettem, de iden sztem figyelemmel fogom kiserni, annak ellenere, hogy nincs igazan kinek szurkolnom, meg ismerkedek az egesszel.

  19. feeder_series: Szerintem ehhez képest egy órával később lesz minden. Magyar idő szerint a kvali 19-20 és futam 20-21

    sok hulye idozona, mindig mast adnak meg. Most Youtube azt mutatja, hogy a practice 1 10:55-kor lesz, ahogy irtam is, a masodik 13:10, az is ok, de a kvalit meg 14:45-re irja, az egyik idoponttal sem egyezik meg. Mondjuk ha azt nezem, hogy a chilei ido -3 hozzank kepest, mert az passzol, akkor a futam nem lehet 20-21, ami angol 19-20, mert az mar 16-17 lenne, szerintem az keso egy futamhoz. Persze nem biztos.

  20. Denis Hunter:
    Idobeosztas:
    Practice 1
    07:55 – 08:55 CLST SAT 26 JAN Angol ido: 10:55-11:55 Magyar ido: 11:55-12:55
    Practice 2
    10:10 – 10:55 CLST SAT 26 JAN Angol ido: 13:10-13:55 Magyar ido: 14:10-14:55
    Qualifying
    19:30 – 20:00 CEST SAT 26 JAN Angol ido: 17:30-18:00 Magyar ido: 18:30-19:00
    E-Prix
    20:00 – 21:00 CEST SAT 26 JAN Angol ido 18:00-19:00 Magyar ido: 19:00-20:00
    Youtube mar nem is adja eloben sem a kvalit, sem a versenyt. Angliaban sem.
    Remelem nem szamoltam el az idoket.

    Szerintem ehhez képest egy órával később lesz minden. Magyar idő szerint a kvali 19-20 és futam 20-21

  21. Idobeosztas:
    Practice 1
    07:55 – 08:55 CLST SAT 26 JAN Angol ido: 10:55-11:55 Magyar ido: 11:55-12:55
    Practice 2
    10:10 – 10:55 CLST SAT 26 JAN Angol ido: 13:10-13:55 Magyar ido: 14:10-14:55
    Qualifying
    19:30 – 20:00 CEST SAT 26 JAN Angol ido: 17:30-18:00 Magyar ido: 18:30-19:00
    E-Prix
    20:00 – 21:00 CEST SAT 26 JAN Angol ido 18:00-19:00 Magyar ido: 19:00-20:00
    Youtube mar nem is adja eloben sem a kvalit, sem a versenyt. Angliaban sem.
    Remelem nem szamoltam el az idoket.

  22. Én is utólag pótoltam a futamot, da Costának benőhetne végre a feje lágya, már a DTM-ben is erősen jellemző volt rá, hogy inkább lezúzta az autót semmint hogy feladjon egy pozíciót, de legalább most utólag vállalta is érte a felelősséget. Frijns a végén lehetett volna picit tökösebb, de így se volt rossz, d’Ambrosio sikerének is tudtam örülni, neki már kifelé állt a szénája a sorozatból egy ideje a csalódást keltő eredmények miatt, a Mahindrával viszont szépen kezdte az évet.

  23. feeder_series:
    Sajnos úgy tűnik az EuroSport hisztizett a YouTube stream miatt, mert most csak náluk lehet nézni az időmérőt és a futamot. (UK-ban továbbra is elérhető a stream)

    nem volt, sot meg mindig nincs Youtube tartalom a versenyrol, le kellett toltenem, hogy megnezhessem. Vmi studios felvetel van par ratyival, akik telepofazzak az egeszet es kb semmit nem latsz a versenybol.

  24. Erdekes futam volt megint egy kiszamithatatlan vegeredmennyel. Ebbol a szempontbol meg mindig jobb az FE, mert total kiszamithatatlan es sokszor tortennek oriasi bakik az elmenoknel is. A DS autosok dorzsolhetik a tenyeruket, mert ezzel a BMW fiaskoval ok nyertek a legtobbet, a futamon ok voltak a legmeggyozobbek ismet szerintem. Az ujonc F1-esek eddig rettentoen leszerepelnek, talan mar nem olyan egyszeru, mint az elejen csatlakozni, hiszen az osszes eddigi bajnok F1-es is volt korabban, de sokat szamit a rutin is mar igy az 5. szezon fele, szoval mar annyira belejottek, hogy egy-egy friss kihullott F1-es nem fogja megvaltani a vilagot ugy erzem. Kell ide is 2-3 ev, hogy elerjenek valamit.

  25. feeder_series:
    Itt lehet szavazni a Fanboostról naponta egyszer:
    https://fanboost.fiaformulae.com/

    Ebben legalabb meg jol teljesit Vandoorne 😀 Bar ha olyan futamokat produkal, mint legutobb, sztem hamar bukja ezt is. Valahol irtak, hogy majd Massa meg Stoffel lenyomja a mezonyt. Nem ugy tunik, hogy nagyon eselyesek lennenek. Persze meg csak egy futam volt es Vandoorne csapata legalabb ujonc, Massaeknal nem tudom mi a mentseg.
    Mindenesetre nem regisztralok csak azert, hogy szavazhassak. Oldjak meg 🙂

  26. Szombaton jön a második forduló Marokkóban! Sajnos a Marrakesh-i pálya nem arról híres, hogy könnyű rajta előzni, de az FE-ben így is egészen szórakoztató versenyek voltak rajta. Ami érdekesség, hogy jelenleg ez az egyetlen vonalvezetés a naptárban, amit más sorozat is használ,
    Az első generációs autó körrekordja: 1:20.115 (Felix Rosenqvist időmérős köre tavalyról)
    WTCC körrekord: 1:21.792 (Tiago Monteiro pole köre 2017-ből)
    Az új WTCR autók ennél 3-4 másodperccel lassabbak

    Szóval érdekes lesz figyelni, hogy a Gen2 autó mennyit fejlődött ehhez képest.

  27. Denis Hunter: miert? szerinted az a kameraallas nem ugyanilyen, amikor a gloriara vannak vetitve az adatok? Itt most az adatok epp nincsenek rajta, de sztem hasonlo a szog.

    De. Ez is olyan csak az elmult par evben divat lett az idiota retro kamera vagy szarnykamera ahol semmit nem latsz az egyik oldalbol.
    Meg azert is tetszik ez az fe kamera mert pont kozepen van 🙂

  28. feeder_series: Egyfelől mondjuk egy ilyen szűk utcai pályán eleve nehéz lehet nyilvántartani, hogy éppen mi történik, de sajnos ez a Formula E-re már régóta jellemző, hogy a rendező az akció jelentős részéről lemarad és sokszor még visszajátszáson sem sikerül megmutatni a lényeget.

    hat igen, en arra vartam, mikor latunk valakit, aki atmegy az attack mode-os bigyon, ezt csak az SC alatt tudtak mutatni. Es kb az elozesek 90%-arol lemaradtak. Csak a kommentatorok mondtak a tablazat szerint, hogy ki esett vissza, vagy ment elorebb. Mentsegukre legyen szolva, rengeteg helycsere van a verseny soran.

  29. Szarvasember:
    Közvetítés az botrányos volt. Amúgy tetszett. Még a hangja is bejött.

    Egyfelől mondjuk egy ilyen szűk utcai pályán eleve nehéz lehet nyilvántartani, hogy éppen mi történik, de sajnos ez a Formula E-re már régóta jellemző, hogy a rendező az akció jelentős részéről lemarad és sokszor még visszajátszáson sem sikerül megmutatni a lényeget.