Hamilton minden idők legjobbjává válna

Hiába ért föl ötödször is a csúcsra, és véli úgy több szakember is, hogy élete formájában van, Lewis Hamilton úgy érzi, még nem érte el saját maximumát, a célja tehát az, hogy folytassa fejlődését és minden idők legjobb versenyzőjévé váljon.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. F1890: a szurkolótábornak semmi köze ahhoz h vki mekkora talentum. motogpben marquez jó úton jár ahhoz h a valaha volt legnagyobb legyen, ettől még nincsen sok szurkolója.

    továbbra sem kaptam érveket h schumacher miben lett volna jobb mint hamilton. azért mert a ferrarisok azt mondták h miatta nyertek annyit? érdekes módon barrichello is tudott volnavb-t leakasztani azokkal a járgányokkal aki egy jó pilóta volt de semmi több. schumacher csapattársai hót gyengék voltak hamiltonhoz képest, 94-től a klasszis versenyzők már nem voltak f1-ben. sem senna sem prost sem mansell sem piké. 05-től sokkalta erősebb a mezőny.

    Szerintem kaptál nyilvánvaló érveket, de azért válaszolok pár dologra még. Szerintem van köze a szurkolótábornak, a vak is látta, hogy ez a felhajtás Schumacher kiemelkedő dolgai miatt jött össze. Persze meg lehet jegyezni Hamilton-nál is volt hasonló 07 körül, Alonso-nál volt leginkabb felhajtás talán, manapság Maxnál, de szerintem pl. Hakkinen is kapott hasonló felhajtást anno.

    A csapattársas levezetésből én soha nem értettem hogyan jön ki az h Hamilton jobb pilóta. Hamilton a saját korszakában erősebb csapattársat kapott, Schumacher gyengébbeket. Hamilton meg is izzadt szinte mindegyikkel, Button első versenyén már nyert mellette, Nico hozta egy körön, Kovát-Bottast verte ugyan nagyon, de MS ennél is jobban nyert házon belül, 2 évben nullázta kvalikon a csapattársat. Első évében kapott 1 4x vb Piquet-t aki visszavonulóban volt ugyan bár előző 2 évben eléggé ott volt azért még a szeren, MS meg évközben ugrott be és verte időmérőn egyből. Multkor olvastam egy elemzést, visszavonuló évében is legalább annyira hozta 1 körön Massát mint Alonso a zenitjén Massa fejsérülése után. És ami talán a legfontosabb, MS eleve azért nem kapott erősebb csapattársakat, mert nyilvánvaló öngól volt bármelyik csapatnak nem teljes válszélességgel beállni mögé, látva amit nyom. Szóval szerintem vagy nem lehet összehasonlítani a különböző szitukat a különböző korszakokban, vagy ha össze akarjuk mérni akkor sem sok jelét látom hogy Hamilton egyértelműen jobb a csapattársai miatt.

    Hogy 05ig gyenge lett volna a mezőny, hát nem tudom. Rész igazság, hogy a korábbi világbajnokok nélkül szegényebb lett a mezőny a 90es évek első felében, egy generációváltás jött, ahol Schumacher vitte el a show jó részét. Az is igaz, hogy a mai generáció érettebben érkezik meg a sportba, a korszak más, a tech sokkal előrébb tart – így volt ez anno is mondjuk a 93tól érkező generáció is érettebb világ volt mint Keke korszaka, aki kiszállt anno a kocsiból azt egyből rágyújtott. Van amikor többen odaérnek a tűzhöz, van amikor páran kisajátítják a babérokat. De 10 év múlva majd ugyanúgy megmondja valaki, h Ham-nek könnyű csapattársai voltak, ha belegondolok Bot és Vet idei teljesítményéből nem jön le h nagyobb talentumok volnának Hill-nél Villeneuve-nel, Mikánál. Persze a nagy többség tisztában van vele, h mindenkinek a saját korszakában kell a legjobbnak lennie, és nehezen lehet összemérni a korszakokat. De ha MS szempontjából nézem, pont hogy az is az egyik védjegye volt, ahogy adaptálta a különböző korok más-más tech reguláit, sok változást sikeresen megélt.

  2. sztarvorsz: Mondjuk azt Ferrari siker szériát sokkal jobban tulajdonítják Schumacher érdemének is ahogy a csapat felépülésének része volt (persze vágom az idetartozó összeesküvés elméleteidet illetve azt is mennyire fájtak az MS sikerek), Hamilton Mercedeses sikereiben azért sokkal jobban alá lesz húzva a Mercedes szó az utókornak. A nem űrautós éveket nézve meg Hamilton-nak igazából egy 07-es évet hoztok fel állandóan, amit döntetlenre kieszközölt házon belül egy top1 autóval, egy ostoba Denis-el, ahol kötelezőek lettek volna a címek. Schumachernél azért én inkább tudnék mazsolázgatni a klasszis dolgokból a nem vb éveiből is, a csapattársakat meg nem szimplan megverte hanem más ligában autózott mellettük. Száraz statokat nézve is kevesebb poleból (arra esélyes autóból) több sikert kisajtolt.

    Persze más korszakokról beszélünk, szóval soha sem reális ez az összevetés szerintem. Annyi, h nekem speciel tévé előtt nagyobbat szólt a Schumacher jelenség, később mikor meglehetett jobban ismerni az embert a sisak mögött, az csak mégjobban megmagyarázta zsenijét, ami óriási rajongótábort is generált. Hamilton-nak ahhoz még kell majd par insta poszt.

    a szurkolótábornak semmi köze ahhoz h vki mekkora talentum. motogpben marquez jó úton jár ahhoz h a valaha volt legnagyobb legyen, ettől még nincsen sok szurkolója.

    továbbra sem kaptam érveket h schumacher miben lett volna jobb mint hamilton. azért mert a ferrarisok azt mondták h miatta nyertek annyit? érdekes módon barrichello is tudott volna vb-t leakasztani azokkal a járgányokkal aki egy jó pilóta volt de semmi több. schumacher csapattársai hót gyengék voltak hamiltonhoz képest, 94-től a klasszis versenyzők már nem voltak f1-ben. sem senna sem prost sem mansell sem piké. 05-től sokkalta erősebb a mezőny.

  3. F1890: nem azért de schumacher miben jobb mint ham? 5 vb címet nyert ő is űrhajóval. ráadásul én jól emlékszem h akkoriban a ferrarisok laudat tartották a legjobb ferrarisnak, ez csak azután változott h űrrakétával nyert 5-öt. tehát ne tegyünk úgy mintha hamiltonnál gáz az űrtechnika de pl sennanal,schumachernél nem az. főleg h senna és hamilton csapaton belül is megbírkózott a csapattársával

    Mondjuk azt Ferrari siker szériát sokkal jobban tulajdonítják Schumacher érdemének is ahogy a csapat felépülésének része volt (persze vágom az idetartozó összeesküvés elméleteidet illetve azt is mennyire fájtak az MS sikerek), Hamilton Mercedeses sikereiben azért sokkal jobban alá lesz húzva a Mercedes szó az utókornak. A nem űrautós éveket nézve meg Hamilton-nak igazából egy 07-es évet hoztok fel állandóan, amit döntetlenre kieszközölt házon belül egy top1 autóval, egy ostoba Denis-el, ahol kötelezőek lettek volna a címek. Schumachernél azért én inkább tudnék mazsolázgatni a klasszis dolgokból a nem vb éveiből is, a csapattársakat meg nem szimplan megverte hanem más ligában autózott mellettük. Száraz statokat nézve is kevesebb poleból (arra esélyes autóból) több sikert kisajtolt.

    Persze más korszakokról beszélünk, szóval soha sem reális ez az összevetés szerintem. Annyi, h nekem speciel tévé előtt nagyobbat szólt a Schumacher jelenség, később mikor meglehetett jobban ismerni az embert a sisak mögött, az csak mégjobban megmagyarázta zsenijét, ami óriási rajongótábort is generált. Hamilton-nak ahhoz még kell majd par insta poszt.

  4. GreenHonda: 17 brazil kvali, “ne tegyünk felelőtlen kijelentéseket”, ha már itt tartunk. de ezt már írtam.

    egyébként te szoktál adni az Alonso nehéz természetét leíró szakértői véleményekre, mert elég sokan mondják. Annak idején 2012-ban kb a szakértők 80% százaléka elmondta h Alonso a legjobb. Nem azért, hogy ezzel bizonyítsak, és mert én ezek alapján ítélkezem, csak kíváncsi vagyok itt miért nem számít annyira a véleményük számodra.

    a szakértők véleményére sohasem adok, mert az is csak szubjektív vélemény. a vele együtt dolgozók véleményére adok – (persze itt is lekel szűrni a közös sikerek által keltett heurisztikák általi kinyilatkoztatásokat mikor fellegekbe emelnek vkit)

  5. F1890: Hamilton iden vagy tavaly kretenkedett ? Nem. Ergo eleg nagyot fejlodott 07hez kepest. En barkivel akivel beszelek errol es nem alonsos mindenki kivetel nelkul egyetert ebben h hamilton messzebre jithat 07tol mint alonso.
    10-12 ertelmetlen mert egxiknel az egyik pilota abszolut ki volt szolgalva a masik csapatnal meg hamiltonnak glegy vb csapattarsa volt akit nem rendeltek moge

    17 brazil kvali, “ne tegyünk felelőtlen kijelentéseket”, ha már itt tartunk. de ezt már írtam.

    egyébként te szoktál adni az Alonso nehéz természetét leíró szakértői véleményekre, mert elég sokan mondják. Annak idején 2012-ban kb a szakértők 80% százaléka elmondta h Alonso a legjobb. Nem azért, hogy ezzel bizonyítsak, és mert én ezek alapján ítélkeznék, csak kíváncsi vagyok itt miért nem számít annyira a véleményük számodra.

  6. Tapani: Kimi akkor leszerződött volna a Williams-szel, azzal meg 2012-ben ugyancsak behúzott volna legalább egy futamot, aztán mehetett volna a Ferkához.
    Kiminek a második ferkás korszaka előtt minden évben több ajánlata is volt.
    2009-ben hívta a Meki, a Merci, és a Toyota is (akik csak miatta maradtak volna), a Lotus-os időkben is hívták a Mekihez, és ugye a Ferrari…

    Alonsot ki hívta az elmúlt pár évben? Talán egyszer Haas, legalább is emlékszem valami ilyesmi pletykára. 🙂

    Ezt a fejlődést meg nem úgy kell elképzelni, hogy mindig jobb és jobb lesz a versenyző, ez változó, de azért nyilván senki sincs még újoncként olyan szinten, mint mondjuk később, többszörös bajnokként.

    Kimi csak szerette volna McLarent 2010-ben , de a McLaren Buttont választotta helyette. A Mercedes és a Toyota jó, ha urban legenda szintjén volt.:-}
    Alonso még maradhatott volna, de egyenlőre befejezte. Hogy nem kell Alonso senkinek az egy nagyon érdekes gondolat. Én ikább azt mondanám, ha a Ferrarinál nem lesz elég orvosság a Lecrerc injectio akkor szerintem elkezd zörögni a haraszt. Tudod te is honnan és milyen körülmények között jött el Alonso 2007-ben.;-}
    Gondolom Verstappen és a Ferrari fejében és esetleges opciójában ott lehet vagy már van a szerződés. De a Mercedest ismerve nem tartom lehetetlennek azt sem, hogy Elhappolja a Ferrari elől Verstappent.

  7. velorex: Ja, és egy kis találós kérdés: hol lenne most Kimi, ha Kubicának nincs az a fatális balesete?

    Kimi akkor leszerződött volna a Williams-szel, azzal meg 2012-ben ugyancsak behúzott volna legalább egy futamot, aztán mehetett volna a Ferkához.
    Kiminek a második ferkás korszaka előtt minden évben több ajánlata is volt.
    2009-ben hívta a Meki, a Merci, és a Toyota is (akik csak miatta maradtak volna), a Lotus-os időkben is hívták a Mekihez, és ugye a Ferrari…

    Alonsot ki hívta az elmúlt pár évben? Talán egyszer Haas, legalább is emlékszem valami ilyesmi pletykára. 🙂

    Ezt a fejlődést meg nem úgy kell elképzelni, hogy mindig jobb és jobb lesz a versenyző, ez változó, de azért nyilván senki sincs még újoncként olyan szinten, mint mondjuk később, többszörös bajnokként.

  8. Tapani:
    Alonak szinte mindig voltak ilyen “szárnysegédei”

    Ki így, ki úgy segítette a “mester”. Meg ugye volt Hamilton. Újoncként.

    Amúgy a vitához csak ennyit szerettem volna hozzászólni.

    Tudom nehéz felfogni, hogy Hamilton a téma és a töretlen fejlődése. Mivel ennyire idevágó a hozzászólásod, én is megkérdelek,Kimi fejlődéséről mi a véleményed a 2007-es vb.-i címének megszerzése utáni években?:-}
    2008-ban gondolom rápihent a 2007-es évi nagy csapaton belüli véres küzdelem kiheverésére.
    Ja, és egy kis találós kérdés: hol lenne most Kimi, ha Kubicának nincs az a fatális balesete? Gondolom, ha nincs az a baleset akkor most Kimiről 2018-ban nem a FIA gálán készített maligánfokos képeket lehetne böngészni.;-}

  9. Tpal: Ja, volt benne kb. végtelen tesztkilométer meg a GP2-ben full hasonló stílusú Bridgestone gumikkal versenyzett, mint amik 07-ben voltak, Alonsonak és Kiminek pedig át kellett szokniuk egy más stílusra, mert 06-ban Michelinnel versenyeztek, másrészt a csapatváltás miatt még kevesebb teszt is jutott nekik, ami az akkori technológiai színvonal mellett nagy hátrány volt.

    Lehet fejlődni, mostanra elég kiforrott lett, de Alonso is elég jó éveket futott a Ferrarival, Hamiltonnak pedig a McLarennél egyszer sem sikerült teljesítményben felülmúlni 07-et.

    Azt nem tudom, hogy Hamilton-t a 2006-os a GP 2-es szezonja mennyire segített 2007-ben a Bridgestone gumik használatában.
    Mindenesetre 2007-ben a Ferrari óriási handycap-pel indult. A Bridgestone gumijait úgy ismerte, mint a tenyerét hiszen rájuk lett fejlesztve.

  10. Tpal: Ja, volt benne kb. végtelen tesztkilométer meg a GP2-ben full hasonló stílusú Bridgestone gumikkal versenyzett, mint amik 07-ben voltak, Alonsonak és Kiminek pedig át kellett szokniuk egy más stílusra, mert 06-ban Michelinnel versenyeztek, másrészt a csapatváltás miatt még kevesebb teszt is jutott nekik, ami az akkori technológiai színvonal mellett nagy hátrány volt.

    Lehet fejlődni, mostanra elég kiforrott lett, de Alonso is elég jó éveket futott a Ferrarival, Hamiltonnak pedig a McLarennél egyszer sem sikerült teljesítményben felülmúlni 07-et.

    mintha a gp2 és az f1-es gumi ugyanolyan lenne 🙂 ráadásul az h végigtesztelte hamilton a 06-os évadot, nagyon erős csúsztatás mivel először szeptember végén ült autóba (mislen gumival) . azt meg ne akard bemagyarázni, hogy egy újonc számára gp2-ről könnyebb a beugrás az f1be mint egy 2-zeres vb számára aki 5 évet lehúzott schumacher kimi ellen csatázott már.
    hamilton 12-es évében csak egyszer hibázott valenciában, az h a kocsija állandóan lerohadt arról ő nem tehet. alonso ugyanúgy hibázott a ferrarinal is mint a 07es mclarenben, akkor ha hamiltonnál fel van ez róva, akkor ott is kijelenthető h ő sem fejlődött volna semmit?

  11. F1890: dehogynem. az évad végi tabellán hamilton neve volt előrébb, ami azt jelenti h ő nyerte a viadalt. újonc létére, ami azt vetíti előre h ha újoncként ezt tudta akkor ott tudott még simán fejlődni (és ez látszik is hiszen olyan malőröket mint kínában,németországban,vagy brazilíában már nem követ el)

    Ja, volt benne kb. végtelen tesztkilométer meg a GP2-ben full hasonló stílusú Bridgestone gumikkal versenyzett, mint amik 07-ben voltak, Alonsonak és Kiminek pedig át kellett szokniuk egy más stílusra, mert 06-ban Michelinnel versenyeztek, másrészt a csapatváltás miatt még kevesebb teszt is jutott nekik, ami az akkori technológiai színvonal mellett nagy hátrány volt.

    Lehet fejlődni, mostanra elég kiforrott lett, de Alonso is elég jó éveket futott a Ferrarival, Hamiltonnak pedig a McLarennél egyszer sem sikerült teljesítményben felülmúlni 07-et.

  12. F1890: 2008ban tudtommal évad utolsó két futamánál nem vezetett 17 ponttal 🙂
    2008ban a ferrari messze jobb autó volt mint a mclaren 🙂

    én csak azt sajnálom h vki ennyire nem ért az f1-hez és pöfékelve osztja az észt h a másik hülyeséget ír. miközben én érvekkel támasztom alá a mondandómat, te meg folyamatosan szépíted alonso styleból adott szituációt.

    Terelni továbbra is tudsz, pláne akkor, ha nincs megfelelő érvelés a tarsolyodban. Az én szakértelmemnek a te általad való minősítése ezeket figyelembe véve számomra felejtős már azért is, mert itt mások is másképpen látják Hamilton töretlen fejlődését.
    Miszerint Hamilton 2008-ban igencsak esett kelt az egész évadban, tele volt a gatyája, mert rajta volt a McLaren terhe. 2007-ben Hamiltonnak nem volt semmi vesztenivalója , teljesen tehermentesen vezethetett addig, amíg az utolsó két futamon rászakadt a vb.-i cím megszerzésének súlya. A két utolsó futam fejleményei magukért beszélnek.
    Hol írtam én Alonsoról itt szépítést?
    Továbbra is mulattatnak a hozzászólásaidat.

  13. F1890: ha szerinted massa ugyanannyi pontot képes rabolni az egyiktől mint button, akkor nincs miről beszélni. szerinted egy újonc egyből mindent tud? valójában magát az f1-et árazod be azzal h szerinted hamilton 07 után kevesebbet tud fejlődni mint az az ember aki már 5 éve ott van f1-ben 🙂

    na de kár volt belemenni ebbe, mert továbbra sem látok semmi olyan érvet ami alono mellett szólna hamilton ellenében. csak azt h hamilton továbbra is hibázott, bezzeg alonso makulátlan volt- de ha meg hibázott, ki lehet magyarázni azt is 🙂

    Nem értetted a lényeget. Én azt írtam, mivel hasonló szintű volt nagyjából a két autó Button és Massa versenyzése nem csak hátrány lehetett Hamiltonnak, hanem ez szituktól függ.

    Ezzel nem az F1 presztízsét csökkentettem, hanem Hamiltont képességeit emeltem fel. Egyébként meg az előszobákban elég jól fel lehet készülni az F1-re, abban az időben meg talán még jobban is. Azért ne tegyünk úgy mintha életükben az első futam első szabadedzésén ülne először a kocsiban! 🙂

    Én nem mondtam hogy Alonsonak ki lehet magyarázni a hibáját, Hamiltonnak meg nem. Leírtam a tényeket, hogy ki hibázott kettejük között pályafutásában eddig kevesebbet. Jelenleg úgy, hogy Alonsonak több éve van kevesebbet hibázott összességében, szóval nem igazán értem miről akarsz engem meggyőzni, mert semmi értelme.

  14. GreenHonda: 10 Hockenheim és 12 USA, ezekben szerzett előnyöket Alonso, de amúgy mindent saját magának kellett megoldani a tempójával. Nem mintha nem tudta volna, én nem vagyok benne biztos hogy nem tudta volna megelőzni Massát pl. Egyébként a -7 ponttal is Hamilton előtt lett volna. Arról nem is beszélve, hogy minden csapatnál szabad a verseny adott ideig. Picit túl van dramatizálva ez az elnyomásosdi. Massa sosem volt képes Alonso szintjét hozni, ezért lett belőle kettes. Button jobb pilóta, de ne feledjük hasonló kocsik voltak (nagyjából) és Alonsonak is ellenfele a pályán, közvetlenül. Arról meg ne is beszéljüönk, hogy általában Buttonnál mivel mindketten gyorsabbak voltak, csapaton belül néha annak van ilyenkor előnye aki pont a csapattárs. Tehát ha Hamilton Button mögött van játszhat egy helycsere, míg Alonso van Button mögött akkor ott feltartás. És Button erősebb, mint Massa, ergo többet kell h előforduljon mint Massa Hamilton előtt, akkor az megint nem Alonsonak könnyebb. Azért itt komplexebben nézzük meg a dolgokat! Az ha előre tudják mi lesz, nem szó szerint kell érteni, csak számítanak rá. Az előretervezés nem úgy történik, hogy megmondják kerek-perec, mert belekalkulálják azt is hogy például mi van abban az 5% esélyben ha mégis jobban sikerülne egy pilótának a szezon, aki gyengébb. De mivel valószínűleg nem ez történik, abban a tudatban szerződik valaki alahova, hogy ő !szinte! tuti elsőszámú lesz. És erről nem egyszer nyilatkoztak.

    ha szerinted massa ugyanannyi pontot képes rabolni az egyiktől mint button, akkor nincs miről beszélni. szerinted egy újonc egyből mindent tud? valójában magát az f1-et árazod be azzal h szerinted hamilton 07 után kevesebbet tud fejlődni mint az az ember aki már 5 éve ott van f1-ben 🙂

    na de kár volt belemenni ebbe, mert továbbra sem látok semmi olyan érvet ami alono mellett szólna hamilton ellenében. csak azt h hamilton továbbra is hibázott, bezzeg alonso makulátlan volt- de ha meg hibázott, ki lehet magyarázni azt is 🙂

  15. F1890: Hamilton iden vagy tavaly kretenkedett ? Nem. Ergo eleg nagyot fejlodott 07hez kepest. En barkivel akivel beszelek errol es nem alonsos mindenki kivetel nelkul egyetert ebben h hamilton messzebre jithat 07tol mint alonso.
    10-12 ertelmetlen mert egxiknel az egyik pilota abszolut ki volt szolgalva a masik csapatnal meg hamiltonnak glegy vb csapattarsa volt akit nem rendeltek moge

    Én ezt így nem merném kijelenteni. Alonsónak honnan tudod hogy ez nem olyan éve volt ahol picit lehetett volna gyorsabb is magához képest? 03-ban például miért volt gyorsabb Trullinál, és 04-ben miért nem olyan szinten? Mert fejlődött? Visszafele? Még csak azt sem mondhatjuk hogy kedvezőbb helyzetből várta 2003-at, hiszen egy évet kihagyott előtte.

  16. F1890: Hamilton iden vagy tavaly kretenkedett ? Nem. Ergo eleg nagyot fejlodott 07hez kepest. En barkivel akivel beszelek errol es nem alonsos mindenki kivetel nelkul egyetert ebben h hamilton messzebre jithat 07tol mint alonso.
    10-12 ertelmetlen mert egxiknel az egyik pilota abszolut ki volt szolgalva a masik csapatnal meg hamiltonnak glegy vb csapattarsa volt akit nem rendeltek moge

    10 Hockenheim és 12 USA, ezekben szerzett előnyöket Alonso, de amúgy mindent saját magának kellett megoldani a tempójával. Nem mintha nem tudta volna, én nem vagyok benne biztos hogy nem tudta volna megelőzni Massát pl. Egyébként a -7 ponttal is Hamilton előtt lett volna. Arról nem is beszélve, hogy minden csapatnál szabad a verseny adott ideig. Picit túl van dramatizálva ez az elnyomásosdi. Massa sosem volt képes Alonso szintjét hozni, ezért lett belőle kettes. Button jobb pilóta, de ne feledjük hasonló kocsik voltak (nagyjából) és Alonsonak is ellenfele a pályán, közvetlenül. Arról meg ne is beszéljüönk, hogy általában Buttonnál mivel mindketten gyorsabbak voltak, csapaton belül néha annak van ilyenkor előnye aki pont a csapattárs. Tehát ha Hamilton Button mögött van játszhat egy helycsere, míg Alonso van Button mögött akkor ott feltartás. És Button erősebb, mint Massa, ergo többet kell h előforduljon mint Massa Hamilton előtt, akkor az megint nem Alonsonak könnyebb. Azért itt komplexebben nézzük meg a dolgokat! Az ha előre tudják mi lesz, nem szó szerint kell érteni, csak számítanak rá. Az előretervezés nem úgy történik, hogy megmondják kerek-perec, mert belekalkulálják azt is hogy például mi van abban az 5% esélyben ha mégis jobban sikerülne egy pilótának a szezon, aki gyengébb. De mivel valószínűleg nem ez történik, abban a tudatban szerződik valaki alahova, hogy ő !szinte! tuti elsőszámú lesz. És erről nem egyszer nyilatkoztak.

  17. GreenHonda: Abban azért igaza van hogy Hamiltonnál ha megyünk előre hibák terén nem éppen az általad vizionált fejlődési görbe mutatkozik meg, 08-on túl pedig ha megyünk szépen előre akkor újfent ezt lehet állítani. De már írtam pár dolgot amik megdöntik az elméletedet ezzel kapcsolatban. Neked is van ebben részigazságod, mert több pilótánál láthatóan gyengébb az első év, de ez nem ilyen betonbiztos, és az sem hogy több év után nem lehet még fejlődni.

    Alonso pedig a 10,11,12-ben ugyan nem volt Hamilton csapattársa, de annak idején azért éreztem hogy illett volna legalább egyik évben a britnek előtte végeznie a kocsik egymáshoz történő viszonyítását látva. Hát, egyikben sem történt meg.

    Hamilton iden vagy tavaly kretenkedett ? Nem. Ergo eleg nagyot fejlodott 07hez kepest. En barkivel akivel beszelek errol es nem alonsos mindenki kivetel nelkul egyetert ebben h hamilton messzebre jithat 07tol mint alonso.
    10-12 ertelmetlen mert egxiknel az egyik pilota abszolut ki volt szolgalva a masik csapatnal meg hamiltonnak glegy vb csapattarsa volt akit nem rendeltek moge

  18. F1890: 2008ban tudtommal évad utolsó két futamánál nem vezetett 17 ponttal 🙂
    2008ban a ferrari messze jobb autó volt mint a mclaren 🙂

    én csak azt sajnálom h vki ennyire nem ért az f1-hez és pöfékelve osztja az észt h a másik hülyeséget ír. miközben én érvekkel támasztom alá a mondandómat, te meg folyamatosan szépíted alonso styleból adott szituációt.

    Abban azért igaza van hogy Hamiltonnál ha megyünk előre hibák terén nem éppen az általad vizionált fejlődési görbe mutatkozik meg, 08-on túl pedig ha megyünk szépen előre akkor újfent ezt lehet állítani. De már írtam pár dolgot amik megdöntik az elméletedet ezzel kapcsolatban. Neked is van ebben részigazságod, mert több pilótánál láthatóan gyengébb az első év, de ez nem ilyen betonbiztos, és az sem hogy több év után nem lehet még fejlődni.

    Alonso pedig a 10,11,12-ben ugyan nem volt Hamilton csapattársa, de annak idején azért éreztem hogy illett volna legalább egyik évben a britnek előtte végeznie a kocsik egymáshoz történő viszonyítását látva. Hát, egyikben sem történt meg.

  19. velorex: Pontszám az pontszám. 1=1
    No megint sikerült megröhögtetni ezzel a Hamilton fejlődésével és malőröket nem követ el.2008-ban Kanada, stószaranka.A bakiparádés évben -úgy, hogy nem zavarta Alonso jelenléte ,tiszta volt a levegő csapaton belül -alig tudott nyerni Hamilton egy másodvonalas Massaval szemben, akinek a Ferrari benzintömlős kígyóbűvölő mutatványával hazavágta Massa vb.-i címét. ;-}
    Megint azt tudom mondani mesélj még, annyira szórakoztat.

    2008ban tudtommal évad utolsó két futamánál nem vezetett 17 ponttal 🙂
    2008ban a ferrari messze jobb autó volt mint a mclaren 🙂

    én csak azt sajnálom h vki ennyire nem ért az f1-hez és pöfékelve osztja az észt h a másik hülyeséget ír. miközben én érvekkel támasztom alá a mondandómat, te meg folyamatosan szépíted alonso styleból adott szituációt.

  20. F1890: dehogynem. az évad végi tabellán hamilton neve volt előrébb, ami azt jelenti h ő nyerte a viadalt. újonc létére, ami azt vetíti előre h ha újoncként ezt tudta akkor ott tudott még simán fejlődni (és ez látszik is hiszen olyan malőröket mint kínában,németországban,vagy brazilíában már nem követ el)

    Pontszám az pontszám. 1=1
    No megint sikerült megröhögtetni ezzel a Hamilton fejlődésével és malőröket nem követ el.
    2008-ban Kanada, stószaranka. A bakiparádés évben -úgy, hogy nem zavarta Alonso jelenléte ,tiszta volt a levegő csapaton belül -alig tudott nyerni Hamilton egy másodvonalas Massaval szemben, akinek a Ferrari benzintömlős kígyóbűvölő mutatványával hazavágta Massa vb.-i címét. ;-}
    Megint azt tudom mondani mesélj még, annyira szórakoztat.

  21. velorex: Gondolod volt más opciója, amikor már a ringen ki akarta rúgni Dennis?
    Pontegyenlőség nem legyőzés. Hamiltonnak sem sikerült mindig a csapattárs elleni győzelem.

    dehogynem. az évad végi tabellán hamilton neve volt előrébb, ami azt jelenti h ő nyerte a viadalt. újonc létére, ami azt vetíti előre h ha újoncként ezt tudta akkor ott tudott még simán fejlődni (és ez látszik is hiszen olyan malőröket mint kínában,németországban,vagy brazilíában már nem követ el)

  22. F1890: akkor miért nem maradt 08-ra? miért zsarolta meg dennist h ő legyen az elsőszámú? miért nem volt jó neki az egál bánásmód?
    a helyzet az h amit a paddockon belüli emberek akik vele dolgoztak elmondtak, alonso szereti ha minden róla szól ha ő egyértelműen egyes pilóta. hamilton sosem kért ilyet, ő lezúzott mindenkit erőből

    Gondolod volt más opciója, amikor már a ringen ki akarta rúgni Dennis?
    Pontegyenlőség nem legyőzés. Hamiltonnak sem sikerült mindig a csapattárs elleni győzelem.

  23. velorex: Szakadok meg a röhögéstől ,amikor ilyeneket olvasok ” a spanyolnak életében egyszer volt versenyképes csapattársa és 1 év után megfutamodott.” Nem semmi Alonsoról ilyet állítani. Mindenesetre realitás nem az erősséged. A pontegyenlőség szerintem nem legyőzés, Alonso pedig nem éppen a megfutamodós fajta.Rosbergellenben az, aki valóban nem állt ki újból bizonyítani.

    akkor miért nem maradt 08-ra? miért zsarolta meg dennist h ő legyen az elsőszámú? miért nem volt jó neki az egál bánásmód?
    a helyzet az h amit a paddockon belüli emberek akik vele dolgoztak elmondtak, alonso szereti ha minden róla szól ha ő egyértelműen egyes pilóta. hamilton sosem kért ilyet, ő lezúzott mindenkit erőből

  24. Sidious: LOL 😀 Ez elég érdekes vélemény egy vélhetően Alonso szurkolótól, amikor a spanyolnak életében egyszer volt versenyképes csapattársa és 1 év után megfutamodott. Meg persze ott volt az a két év Buttonnal, de akkor meg egy sz*r volt az autó, így nyilván ott nem volt sok értelme annak, hogy egymással rivalizáljanak. Hamilton 4-ből 3x verte Rosberget, aztán amikor 4. próbálkozásra Rosberg nagy nehezen, megbízhatóbb autóval megtudta nyerni a csapaton belüli párharcot pár héttel az utolsó futam után bejelentette, hogy visszavonul, mert annyi energiát kivett belőle azaz év. Nem kicsit sikerült ezt elferdítened úgy, hogy Hamilton akart maga mellé egy wingman-t. Mióta itt van az F1-ben 3 vb csapattársa volt és mindhármat letudta győzni. Kovalainen óta most először kapott olyat maga mellé akivel nem kell megküzdenie, ezt se azért, mert kikövetelte a csapattól, hanem, mert Rosberg váratlan visszavonulása után ez volt a legjobb opciója a Mercinek, mert már mindenkinek szerződése volt a következő szezonra, igazából Bottasnak is csak ott nyilván mivel motorpartner a Williams megtudták oldani. Azóta meg nem volt okuk cserélni, mert ez így most működik és a csapatnak sokkal könnyebb ezt kezelni, mint két top pilótát.

    Szakadok meg a röhögéstől , amikor ilyeneket olvasok ” a spanyolnak életében egyszer volt versenyképes csapattársa és 1 év után megfutamodott.” Nem semmi Alonsoról ilyet állítani. Mindenesetre realitás nem az erősséged. A pontegyenlőség szerintem nem legyőzés, Alonso pedig nem éppen a megfutamodós fajta.
    Rosberg ellenben az, aki valóban nem állt ki újból bizonyítani.

  25. Jo, hogy van tema a holtszezonban, de neha mar faj olvasni, amiket irtok 😀 Tok felesleges azon vitazni, hogy ki minden idok legjobbja. Angoloknak Hamilton (meg a rasszistaknak is), nemeteknek Schumacher, Merciseknek nem tudom, ha van ilyen. Ferrarisoknak megint Sumi, kiveve persze, ha Hamilton egyszer odaigazol es nyer nekik par cimet. Akkor a vorosok fele atallna. Nem GoMichael, vagy Grabowszky, de pl Zasalamel siman. Sokat szamit a szimpatia, ettol fuggetlenul el lehet ismerni a masik eredmenyesseget. Sok szemszogbol lehet nezni a dolgokat. Hamiltonnak mindig gyozelemre (nem VB) eselyes autoja volt, de neki volt a legtobb VB csapattarsa is (talan a tortenelemben is, ezt nem tudom) Ki is kapott kettotol, meg volt egy dontetlenje. Tehat nem verhetetlen, de a mostaniak kozul o tunik a legosszetettebnek. Masik cikknel mar irtam, hogy Alonso most kiszall, talan Max lesz az uj top 3-as Ham es Vet mellett, persze ebbe meg Leclerc is beleszolhat. Gaslyban nem latom a potencialt. Hamilton meg abban kulonbozik a masik tobbszorosoktol, hogy nem zsinorban huzta be a cimeit, ha ugy nezzuk, meg mindig “csak” kettot nyert sorozatban Vettel 4-e es Sumi 5-jevel szemben.

  26. Sidious: LOL 😀 Ez elég érdekes vélemény egy vélhetően Alonso szurkolótól, amikor a spanyolnak életében egyszer volt versenyképes csapattársa és 1 év után megfutamodott. Meg persze ott volt az a két év Buttonnal, de akkor meg egy sz*r volt az autó, így nyilván ott nem volt sok értelme annak, hogy egymással rivalizáljanak. Hamilton 4-ből 3x verte Rosberget, aztán amikor 4. próbálkozásra Rosberg nagy nehezen, megbízhatóbb autóval megtudta nyerni a csapaton belüli párharcot pár héttel az utolsó futam után bejelentette, hogy visszavonul, mert annyi energiát kivett belőle azaz év. Nem kicsit sikerült ezt elferdítened úgy, hogy Hamilton akart maga mellé egy wingman-t. Mióta itt van az F1-ben 3 vb csapattársa volt és mindhármat letudta győzni. Kovalainen óta most először kapott olyat maga mellé akivel nem kell megküzdenie, ezt se azért, mert kikövetelte a csapattól, hanem, mert Rosberg váratlan visszavonulása után ez volt a legjobb opciója a Mercinek, mert már mindenkinek szerződése volt a következő szezonra, igazából Bottasnak is csak ott nyilván mivel motorpartner a Williams megtudták oldani. Azóta meg nem volt okuk cserélni, mert ez így most működik és a csapatnak sokkal könnyebb ezt kezelni, mint két top pilótát.

    Tehát a rakétával nyert címek azért teszik minden idők legjobb autóversenyzőjévé Hamiltont, mert nekem Alonso a kedvencem, és neki meg milyen csapattársai voltak már. Ahha, értem. 😂

  27. Grabowsky78: A Mclarennek pontosan az volt a filozófiája, hogy versenyezhetnek a pilótáik egymás ellen szóval ezt számonkérni elég vicces. Viszont pont amiatt tört ki a balhé, mert Ron-nak Hamilton volt a kedvence! Nem hinném, hogy nagyon hátráltatták volna Alonsoval szemben aki hát finoman szólva nem viselkedett valami szépen! Nehogy már azt mond nekem, hogy azok után, hogy Alonso-t ki akarták dobni a csapattól ennek ellenére megkapta azt a bánásmódot, mint Hami. Sőt, még őt tolták Hami ellenében! A Mercinél szintén ezt hallgattunk 2014óta, hogy náluk szabad a verseny (egész addig amíg nem alakul ki kerék a kerék elleni csata) és egyenlően bánnak a pilótákkal és, hogy őszinte legyek én ezt nem is cáfoltam pont az alternatív taktikákat hiányoltam, hogy mindig egyforma taktikán voltak ami arra volt jó, hogy vonatoztak és az nyert aki a poleból indult(egy-két esetet leszámítva)! Te sem gondolod komolyan, hogy Hamiltonnak nem volt kiemelt státusza, pl a Mclarennél, vagy akár a Mercinél? Hamilton pont olyan pilótának ismerem aki ha egy pillanatra is azt érezné, hogy a csapat nincs mellett 100%ig akkor azzal nem lenne tele az összes közösségi média vagy nem “anyázna” a rádióba! Ugyan már! 😀

    minden egyes mclarennél dolgozó az alábbiakat mondja:
    hamilton és alonso mindig ugyanazt a taktikát és technikát kapta meg. tehát csakis saját képességük alapján került ki a nyertes. a britek jobban bírták hamiltont mivel brit, de ez emberi oldal is h általában egy közösségben aki beleszarik a csapatba azt nem nagyon szívlelik. mindezek ellenére a mclaren fair módon biztosította alonsonak ugyanazon feltételeket.

    senna-prost ott az első kanyaros szabály élt 89-ig. és alig volt akció egymás között. általában ott az nyert aki elsőként elfordult. hamilton-alonso között is valójában pályán csak egy csörte volt, és az 07 usaban, egyébként sosem csaptak össze. schumacher sosem csatázott a csapattársakkal, tehát sztem ne hiányoljunk olyan dolgot az egyiknél ami a másik kettőnél sem fordult elő 🙂
    a ham-rosberg csatánál meg 4 év alatt volt 10-15 eset ahol bizony kerék a kerék ellen csatáztak. 60 futam alatt

  28. Paberto: A csapattarsal valo kuzdelemhez szolnek csak hozza. 2007-ben Alonsoval gyilkoltak egymast csapaton belul es ev vegere mindketten egyetlen egy ponttal maradtak le a bajnoki cimrol. 2016 Rosberg… gondolom nem kell magyarazni. Ha csak ebben a ket evben megkapta volna azt a tamogatast (kiemelt statusz csapaton belul) mint Schumacer, most arrol lenne szo hogy 2 pilota rendelkezik 7 VB cimmel, es vajon Hamiltonnak meglesz e a 8-9 cim mielott visszavonul.

    A Mclarennek pontosan az volt a filozófiája, hogy versenyezhetnek a pilótáik egymás ellen szóval ezt számonkérni elég vicces. Viszont pont amiatt tört ki a balhé, mert Ron-nak Hamilton volt a kedvence! Nem hinném, hogy nagyon hátráltatták volna Alonsoval szemben aki hát finoman szólva nem viselkedett valami szépen! Nehogy már azt mond nekem, hogy azok után, hogy Alonso-t ki akarták dobni a csapattól ennek ellenére megkapta azt a bánásmódot, mint Hami. Sőt, még őt tolták Hami ellenében! A Mercinél szintén ezt hallgattunk 2014óta, hogy náluk szabad a verseny (egész addig amíg nem alakul ki kerék a kerék elleni csata) és egyenlően bánnak a pilótákkal és, hogy őszinte legyek én ezt nem is cáfoltam pont az alternatív taktikákat hiányoltam, hogy mindig egyforma taktikán voltak ami arra volt jó, hogy vonatoztak és az nyert aki a poleból indult(egy-két esetet leszámítva)! Te sem gondolod komolyan, hogy Hamiltonnak nem volt kiemelt státusza, pl a Mclarennél, vagy akár a Mercinél? Hamilton pont olyan pilótának ismerem aki ha egy pillanatra is azt érezné, hogy a csapat nincs mellett 100%ig akkor azzal nem lenne tele az összes közösségi média vagy nem “anyázna” a rádióba! Ugyan már! 😀

  29. Grabowsky78: Sokkal profibb hozzáállás, alázat a sport iránt, sztár alűr mentes magánélet! Nekem ez bőven elég! Hol írtam én ilyet, hogy Schuminál nem gáz de Hamiltonnál gáz ha űrautóval nyer? Idézd! Aki nem elfogtult nagyon jól tudja, hogy jó ideje nem lehet nyerni technikai fölény nélkül csak pilóta képességekkel és mázlival bajnokságot! Csapaton belül megbirkózott? Kivel? Bottassal? Buttonnal? Rosberggel? Rosberggel csak pontokban birkoztak max, mert a Merci az első éves összecsapásuk után csak olyan taktikával küldte ki őket, hogy még véletlenül se legyen kerék a kerék elleni csatájuk!

    A csapattarsal valo kuzdelemhez szolnek csak hozza. 2007-ben Alonsoval gyilkoltak egymast csapaton belul es ev vegere mindketten egyetlen egy ponttal maradtak le a bajnoki cimrol. 2016 Rosberg… gondolom nem kell magyarazni. Ha csak ebben a ket evben megkapta volna azt a tamogatast (kiemelt statusz csapaton belul) mint Schumacer, most arrol lenne szo hogy 2 pilota rendelkezik 7 VB cimmel, es vajon Hamiltonnak meglesz e a 8-9 cim mielott visszavonul.

  30. Timad: Persze, hogy tudjuk, hogy jelentős technikai fölény nélkül jó ideje nem lehet nyerni, hisz 96-ban Damon Hill, 97-ben Villeneuve nyerte a címet, úgy “hogy Schumacher a mezőny tagja volt, csak mondom!” XD

    Én megértem, hogy neked Schumi meg Senna a legjobb, de ez nem indokolja az összefüggéstelen, fszságok összehordását 😀

    Amúgy imádom olvasni ezt a párbeszédet:

    F1890: Miben jobb Schumi Hamiltonnál?
    Te: Igazából semmiben, de szimpatikusabb.

    XD

    Bocs, idézni nem tudom :/ 🙁 de vettem az arroganciát és próbáltam értelmezni amit írtál.

    A Hamilton imádóknak, minden ***ság ami nem kedvenckéjükről szól!

  31. Szerintem Schumit Rosberg elkalapalta,mindig úgy éreztem,hogy Schumacher kapja a nyerő taktikát kettejük közül es meg ugy is Rosberg volt a jobb.Igaz hogy egy kiöregedő hibát hibára halmozo Schumit kellett levernie és arra mar nem emlékszem melyikuk szerzett több pontot,de Rosberg jobb volt.Emiatt gondolom úgy, hogy Hamilton sem rosszabb.Es emlekszek meg olyanra is,hogy Senna mennyire ki volt készülve Schumacher től,mivel túl gyors volt.Sajnos idejük nem maradt tényleg megméretni magukat egymás ellen.
    Szerintem

  32. Grabowsky78: Sokkal profibb hozzáállás, alázat a sport iránt, sztár alűr mentes magánélet! Nekem ez bőven elég! Hol írtam én ilyet, hogy Schuminál nem gáz de Hamiltonnál gáz ha űrautóval nyer? Idézd! Aki nem elfogtult nagyon jól tudja, hogy jó ideje nem lehet nyerni technikai fölény nélkül csak pilóta képességekkel és mázlival bajnokságot! Csapaton belül megbirkózott? Kivel? Bottassal? Buttonnal? Rosberggel? Rosberggel csak pontokban birkoztak max, mert a Merci az első éves összecsapásuk után csak olyan taktikával küldte ki őket, hogy még véletlenül se legyen kerék a kerék elleni csatájuk!

    Persze, hogy tudjuk, hogy jelentős technikai fölény nélkül jó ideje nem lehet nyerni, hisz 96-ban Damon Hill, 97-ben Villeneuve nyerte a címet, úgy “hogy Schumacher a mezőny tagja volt, csak mondom!” XD

    Én megértem, hogy neked Schumi meg Senna a legjobb, de ez nem indokolja az összefüggéstelen, fszságok összehordását 😀

    Amúgy imádom olvasni ezt a párbeszédet:

    F1890: Miben jobb Schumi Hamiltonnál?
    Te: Igazából semmiben, de szimpatikusabb.

    XD

    Bocs, idézni nem tudom :/ 🙁 de vettem az arroganciát és próbáltam értelmezni amit írtál.

  33. Grabowsky78: Sokkal profibb hozzáállás, alázat a sport iránt, sztár alűr mentes magánélet! Nekem ez bőven elég! Hol írtam én ilyet, hogy Schuminál nem gáz de Hamiltonnál gáz ha űrautóval nyer? Idézd! Aki nem elfogtult nagyon jól tudja, hogy jó ideje nem lehet nyerni technikai fölény nélkül csak pilóta képességekkel és mázlival bajnokságot! Csapaton belül megbirkózott? Kivel? Bottassal? Buttonnal? Rosberggel? Rosberggel csak pontokban birkoztak max, mert a Merci az első éves összecsapásuk után csak olyan taktikával küldte ki őket, hogy még véletlenül se legyen kerék a kerék elleni csatájuk!

    ha hamilton nem lenne alázatos soha nem vitte volna semmire. egy olyan csóringer gyerek mint ő pont h alázatos mert tudta jól h másoknak több esélye van, neki csak egy!

    a magánélet meg baromira nem tartozik hozzá egy pilóta teljesítmény értékeléséhez. az max a szimpátiához tartozik, de ne keverjük a teljesítmény a szimpátiával.

    schumachernek kik voltak a csapattársai? hányszor vívott ellenük kerék-kerék elleni párharcot? na ugye h ami miatt hamiltont lehúzod az schumachernél nyomokban sem tartalmaz.

    mellesleg nézd vissza a 88-89es évadot. a ham rosberg párharcban jóval több volt a kerék kerék elleni küzdelem mint a senna-prost(88-89), hamilton-alonso 07-es csatában.

  34. F1890: nem azért de schumacher miben jobb mint ham? 5 vb címet nyert ő is űrhajóval. ráadásul én jól emlékszem h akkoriban a ferrarisok laudat tartották a legjobb ferrarisnak, ez csak azután változott h űrrakétával nyert 5-öt. tehát ne tegyünk úgy mintha hamiltonnál gáz az űrtechnika de pl sennanal,schumachernél nem az. főleg h senna és hamilton csapaton belül is megbírkózott a csapattársával

    Sokkal profibb hozzáállás, alázat a sport iránt, sztár alűr mentes magánélet! Nekem ez bőven elég! Hol írtam én ilyet, hogy Schuminál nem gáz de Hamiltonnál gáz ha űrautóval nyer? Idézd! Aki nem elfogtult nagyon jól tudja, hogy jó ideje nem lehet nyerni technikai fölény nélkül csak pilóta képességekkel és mázlival bajnokságot! Csapaton belül megbirkózott? Kivel? Bottassal? Buttonnal? Rosberggel? Rosberggel csak pontokban birkoztak max, mert a Merci az első éves összecsapásuk után csak olyan taktikával küldte ki őket, hogy még véletlenül se legyen kerék a kerék elleni csatájuk!

  35. Grabowsky78:
    Ha 20 címet nyeret meg vele az FIA az én szememben akkor sem lesz soha az életben jobb, mint Schumi meg Senna! Viszont kétségtelen, hogy a saját korszaka kiemelkedő versenyzője! Ritka az olyan pilóta aki egy körön is gyors, versenyezni is tud, és még esőben is jól tud menni! Akárhogy is divat lett fikázni Vettelt idén pontosan úgy, mint tavaly előtt a Ferrarit aztán mikor csak ők tudták felvenni a versenyt a Mercivel hirtelen elkussolt mindenki. Mindenkinek lehet egy gyengébb éve, de valahogy azt elfelejti mindenki, hogy Hamiltont elverte egy bizonyos Jenson Button mikor volt egy rosszabb szezonja, de gondolom erre is van magyarázata elvakultéknak, na mindegy! Vettel 4 címét is úgy szerezte, hogy Hamilton a mezőny tagja volt, csak mondom!

    nem azért de schumacher miben jobb mint ham? 5 vb címet nyert ő is űrhajóval. ráadásul én jól emlékszem h akkoriban a ferrarisok laudat tartották a legjobb ferrarisnak, ez csak azután változott h űrrakétával nyert 5-öt. tehát ne tegyünk úgy mintha hamiltonnál gáz az űrtechnika de pl sennanal,schumachernél nem az. főleg h senna és hamilton csapaton belül is megbírkózott a csapattársával

  36. Sztem nem kizárt, h Hamilton Senná-nál is jobb, Senna piszok gyors volt, ugyanakkor forrófejű is, aki vettelhez hasonló módon hajlamos volt buta hibákra, még domináns autóban is.

    Persze ***ság a kor legjeit egymáshoz hasonlítani, de abban sztem mindenki egyetérthet, h jelenlegi generáció legjobbja Hamilton.

  37. Ha 20 címet nyeret meg vele az FIA az én szememben akkor sem lesz soha az életben jobb, mint Schumi meg Senna! Viszont kétségtelen, hogy a saját korszaka kiemelkedő versenyzője! Ritka az olyan pilóta aki egy körön is gyors, versenyezni is tud, és még esőben is jól tud menni! Akárhogy is divat lett fikázni Vettelt idén pontosan úgy, mint tavaly előtt a Ferrarit aztán mikor csak ők tudták felvenni a versenyt a Mercivel hirtelen elkussolt mindenki. Mindenkinek lehet egy gyengébb éve, de valahogy azt elfelejti mindenki, hogy Hamiltont elverte egy bizonyos Jenson Button mikor volt egy rosszabb szezonja, de gondolom erre is van magyarázata elvakultéknak, na mindegy! Vettel 4 címét is úgy szerezte, hogy Hamilton a mezőny tagja volt, csak mondom!

  38. Lordring:
    Sőt, minden idők legjobb mindenje 😂… Az utóbbi négy címéből hármat úgy nyert, hogy a mezőnyél másodperccel gyorsabb autóban ült. Ez 3 cím semmit nem mond el a képességeiről. És még így is képes volt kikapni Rosbergtől, hozatott is maga mellé gyorsan egy deklarált hátvédet,nehogy házon belül versenyeznie kelljen ugyanazzal vagy hasonló autóval.Nem kérdés, hogy a F1 történetének legjobbjai között van, de az elmúlt négy címealapján maximum a Mercedes kaphatná meg joggal aminden idők legjobb autója titulust.De látom a FIA-Mercedes szövetség nagyon rágyúrt már a rekorddöntésre és nyomják hozzá a marketinget ezerrel.

    LOL 😀 Ez elég érdekes vélemény egy vélhetően Alonso szurkolótól, amikor a spanyolnak életében egyszer volt versenyképes csapattársa és 1 év után megfutamodott. Meg persze ott volt az a két év Buttonnal, de akkor meg egy sz*r volt az autó, így nyilván ott nem volt sok értelme annak, hogy egymással rivalizáljanak. Hamilton 4-ből 3x verte Rosberget, aztán amikor 4. próbálkozásra Rosberg nagy nehezen, megbízhatóbb autóval megtudta nyerni a csapaton belüli párharcot pár héttel az utolsó futam után bejelentette, hogy visszavonul, mert annyi energiát kivett belőle azaz év. Nem kicsit sikerült ezt elferdítened úgy, hogy Hamilton akart maga mellé egy wingman-t. Mióta itt van az F1-ben 3 vb csapattársa volt és mindhármat letudta győzni. Kovalainen óta most először kapott olyat maga mellé akivel nem kell megküzdenie, ezt se azért, mert kikövetelte a csapattól, hanem, mert Rosberg váratlan visszavonulása után ez volt a legjobb opciója a Mercinek, mert már mindenkinek szerződése volt a következő szezonra, igazából Bottasnak is csak ott nyilván mivel motorpartner a Williams megtudták oldani. Azóta meg nem volt okuk cserélni, mert ez így most működik és a csapatnak sokkal könnyebb ezt kezelni, mint két top pilótát.

  39. Fangiotól kezdve Clarkon, Sennán és Schumacheren át Vettelig mindenki úgy ért el kiemelkedő sikereket, hogy közben az adott korszak legkiválóbb gárdája kiemelkedő technikát adott alá. De nem is értem, hogy ebben mi kifogásolható, mikor ez az autósport lényege.

    Én sokkal inkább onnan közelíteném meg ezt a kérdést, hogy egy adott pilóta megérdemli-e azt, hogy ilyen helyzetbe kerüljön. Ahogy az itteni hozzászólások is mutatják, egy fanatikusabb Vettel, vagy Alonso rajongó nyilván kisebbíti az érdemeit, mert hisznek benne, hogy hasonló helyzetben ezt az ő kedvencük is meg tudná csinálni, de ezzel nincsen is baj.

    Viszont érdekes módon Hamiltonnal az még sosem esett meg a pályafutása során, hogy a csapata elkezdett volna kételkedni abban, hogy minden szempontból ő lenne-e a legalkalmasabb ember az egyik ülésükre. Azért ezen kéne inkább elgondolkodni, hiszen Alonsoval ez már több alkalommal megesett és a jelek alapján hasonló folyamat megy végbe most Vettel esetén is a Ferrarinál (persze utóbbi esetben nem tűnik a dolog visszafordíthatatlannak). A maga idejükben mondott volna nemet bármelyik csapat egy Fangiora, Clarkra, Sennára, Schumacherre, ha náluk szeretett volna vezetni?

  40. Sőt, minden idők legjobb mindenje 😂… Az utóbbi négy címéből hármat úgy nyert, hogy a mezőnyél másodperccel gyorsabb autóban ült. Ez 3 cím semmit nem mond el a képességeiről. És még így is képes volt kikapni Rosbergtől, hozatott is maga mellé gyorsan egy deklarált hátvédet, nehogy házon belül versenyeznie kelljen ugyanazzal vagy hasonló autóval. Nem kérdés, hogy a F1 történetének legjobbjai között van, de az elmúlt négy címe alapján maximum a Mercedes kaphatná meg joggal a minden idők legjobb autója titulust. De látom a FIA-Mercedes szövetség nagyon rágyúrt már a rekorddöntésre és nyomják hozzá a marketinget ezerrel.

  41. trialboj: Egy szóval nem mondtam hogy Ham hibája a Ferka és Vettel ***kodása. Ő tökéletesen hozta az évet (ami kevés hibát vétett azt mondjuk nem büntették, de ez már nem osztott volna sokat).

    De ettől még úgy gondolom, hogy nem kellett 100%os kisajtoljon magából 21 futamon keresztül. A csapata is csak párszor bakizott, és így “könnyű”. Vettel és a ferka is miután hátrányba kerültek, már hibát hibára halmoztak, elment a fejlesztés is az erdőbe, Vettel is értelmetlen manőverekkel akart kompenzálni és így jártunk.
    Jövőre jó lenne látni mit csinál Ham, mikor valóban szorul a hurok, jön a szezon vége, és top forma kell hogy meglegyen a cím, esetleg a csapat sem tökéletes, Bottas sem támogatja már mert úgyis mind1…

    Ham idén tökéletes szezont ment, de ezt mondjuk Alora is ráfoghatjuk, senki által nem volt igazán nyomás alá helyezve, minden futamból kihozta a maximumot, csak nem a vb 1 helyéért harcolt hanem jóval hátrébb, amit nem jegyzünk már 😛

    Nem kellett, mert miután mentek 10-12 futamot úgy, hogy a nyomás a maximumon volt, az egyik fél megtört. Így szerintem nem kérdés, hogy Hamilton mit csinálna, mert a nyomás az ott volt folyamatosan kb Monzáig és ő bírta, Vettel nem. Szerintem így utólag visszanézve az volt az a futam, ahol Vettel és a Ferrari végleg elvesztette a fonalat és eluralkodott a kétségbeesés. Persze fordulhat is még a kocka, Hamiltont is láttuk már elveszve mentálisan, amikor a Scherzingerrel szakítottak 2011-ben. De jelenleg egyértelmű, hogy a brit a komplettebb versenyző.

  42. Sidious: Idén a Ferrarinak rendes autója volt, Vettel hibái miatt szálltak ki a küzdelemből idő előtt. Persze csak a pontokat nézve könnyű egyből rámondani, hogy ez is egy sz*r év volt, mert dominált a Merci, de aki veszi a minimális fáradtságot és összeszámolja, hogy mi lehetett volna Vettel balf*szkodásai nélkül Bakuban, Hockenheimben, Monzában, Suzukában, Austinban már el lehetett volna vinni ezt az utolsó futamig és ez még csak nem is volt az összes verseny a Ferrari részéről, amiből nem hozták ki a maximumot. Idén Hamilton szimplán a jobb versenyző volt, nincs miért magyarázkodjon. Most jelenleg kb azt mondod, hogy az jobb lett volna Hamilton megítélésének, ha ő is eldobálja az autót párszor dobogós helyről mert akkor csak az utolsó futamon nyeri meg és akkor a végéig izgalmas lett volna, pedig pont azt kéne értékelni, ha valaki közel tud kerülni a hibátlan szezonhoz.

    Egy szóval nem mondtam hogy Ham hibája a Ferka és Vettel ***kodása. Ő tökéletesen hozta az évet (ami kevés hibát vétett azt mondjuk nem büntették, de ez már nem osztott volna sokat).

    De ettől még úgy gondolom, hogy nem kellett 100%os kisajtoljon magából 21 futamon keresztül. A csapata is csak párszor bakizott, és így “könnyű”. Vettel és a ferka is miután hátrányba kerültek, már hibát hibára halmoztak, elment a fejlesztés is az erdőbe, Vettel is értelmetlen manőverekkel akart kompenzálni és így jártunk.
    Jövőre jó lenne látni mit csinál Ham, mikor valóban szorul a hurok, jön a szezon vége, és top forma kell hogy meglegyen a cím, esetleg a csapat sem tökéletes, Bottas sem támogatja már mert úgyis mind1…

    Ham idén tökéletes szezont ment, de ezt mondjuk Alora is ráfoghatjuk, senki által nem volt igazán nyomás alá helyezve, minden futamból kihozta a maximumot, csak nem a vb 1 helyéért harcolt hanem jóval hátrébb, amit nem jegyzünk már 😛

  43. trialboj:
    Ha szerencséje van, és se Max se Vettel v akár Leclerc nem kap rendes autót és támogatást, akkor lazán behúzza a 7 címet, az más kérdés, hogy mennyire lesz ez értékes, mert az ilyen címektől amiket futamokkal a vége előtt megnyernek nem esik mindenki hasra.

    És mivel most már van net, és minden ki van posztolva, szerintem ez nem is lesz annyira elfelejtve mint mikor Schumi nyerte magát degeszre.

    Az tény, hogy egy zseniális versenyző, az meg egy másik tény, hogy ebből idén max annyit láttunk, hogy időmérőn, gyors (habár a suta csapattársa 5x megelőzte).

    Ha lezúzna egy igazán kiélezett vb harcot bárkivel, sok új rajongót kapna, és mindenki elismerően beszélne róla.

    Idén a Ferrarinak rendes autója volt, Vettel hibái miatt szálltak ki a küzdelemből idő előtt. Persze csak a pontokat nézve könnyű egyből rámondani, hogy ez is egy sz*r év volt, mert dominált a Merci, de aki veszi a minimális fáradtságot és összeszámolja, hogy mi lehetett volna Vettel balf*szkodásai nélkül Bakuban, Hockenheimben, Monzában, Suzukában, Austinban már el lehetett volna vinni ezt az utolsó futamig és ez még csak nem is volt az összes verseny a Ferrari részéről, amiből nem hozták ki a maximumot. Idén Hamilton szimplán a jobb versenyző volt, nincs miért magyarázkodjon. Most jelenleg kb azt mondod, hogy az jobb lett volna Hamilton megítélésének, ha ő is eldobálja az autót párszor dobogós helyről mert akkor csak az utolsó futamon nyeri meg és akkor a végéig izgalmas lett volna, pedig pont azt kéne értékelni, ha valaki közel tud kerülni a hibátlan szezonhoz.

  44. trialboj:
    Ha szerencséje van, és se Max se Vettel v akár Leclerc nem kap rendes autót és támogatást, akkor lazán behúzza a 7 címet, az más kérdés, hogy mennyire lesz ez értékes, mert az ilyen címektől amiket futamokkal a vége előtt megnyernek nem esik mindenki hasra.

    És mivel most már van net, és minden ki van posztolva, szerintem ez nem is lesz annyira elfelejtve mint mikor Schumi nyerte magát degeszre.

    Az tény, hogy egy zseniális versenyző, az meg egy másik tény, hogy ebből idén max annyit láttunk, hogy időmérőn, gyors (habár a suta csapattársa 5x megelőzte).

    Ha lezúzna egy igazán kiélezett vb harcot bárkivel, sok új rajongót kapna, és mindenki elismerően beszélne róla.

    sztem a rosberg hamilton féle összecsapás valamilyen szinten még komolyabb is volt mint a senna prost. 30 éve múlva ezt a korszakot nagyon sztárolni fogják, főleg ha annyi infot fognak csepegtetni mint ami később kiderült 88-89ről

  45. Wolverine: Aha és mégis miben méred ezt a “megelőzést”? :DDDD

    a saját skálámon. miben volt a többi jobb nála?
    gyorsaságban max clark senna és vettel érhet fel hozzá. fangiot bármennyire is sztárolja a médija be kell ismerni h a világháború utáni kezdeti évek eléggé amatőrök voltak. plusz ez már személyes vélemény de a 70-es évekig nem is volt igazán profi sportág az f1. amolyan sufnituning bajnokság.

    schumacher jó, ezt senki sem vitatja. de valójában 94-ben kihalt vagy visszavonult minden jóravaló versenyző és méltó riválisa csak 03-ban (gyengébb technikával) és 06ban volt. hill,villnöv,frentzen, hakkinen nem egy kaliber alonsoval hamiltonnal vettellel.bocs h nem tartom sokra azokat a riválisait, pedig hakkinen nagy kedvenc volt nekem.

    prost meg ugyge sennatól kikapott. kvalin gyengébb volt, esőben szintén, futamon meg egál volt a kettejük gyorsasága.

  46. Ha szerencséje van, és se Max se Vettel v akár Leclerc nem kap rendes autót és támogatást, akkor lazán behúzza a 7 címet, az más kérdés, hogy mennyire lesz ez értékes, mert az ilyen címektől amiket futamokkal a vége előtt megnyernek nem esik mindenki hasra.

    És mivel most már van net, és minden ki van posztolva, szerintem ez nem is lesz annyira elfelejtve mint mikor Schumi nyerte magát degeszre.

    Az tény, hogy egy zseniális versenyző, az meg egy másik tény, hogy ebből idén max annyit láttunk, hogy időmérőn, gyors (habár a suta csapattársa 5x megelőzte).

    Ha lezúzna egy igazán kiélezett vb harcot bárkivel, sok új rajongót kapna, és mindenki elismerően beszélne róla.