Pirelli: Nem megoldás a két kötelező kiállás

A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola kételkedik abban, hogy a két kiállás kötelezővé tétele sokkal izgalmasabbá tenné a Forma–1-es versenyeket, ebben az esetben ugyanis előfordulhatna, hogy mindenki ugyanazt a taktikát választja.

Mario Isola (Fotó: XPB)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Zasalamel:
    Akkor mégegyszer akik információk hiányában ócsárolnak egy céget.

    1. Gyorsan kopó, ratyi gumikat kérnek a pirellitől, mert ha túl tartós az sem jó nekik, mert unalmassá válik a verseny.

    2. Tesztkorlátozások mellett baromi nehéz olyan keveréket csinálni, ami megfeleljen az évente drasztikusan változó kocsiknak.

    3. Nincs más világhírű gumicég, akik ilyen feltételek mellett fog gumit gyártani az F1-nek.

    Két lehetőség van:

    Vagy jöjjenek a tartós gumik, de akkor hozzák vissza a tankolást, különben semmi nem fog történni a pályán, csak sétakocsikázás. (lásd 2010)

    Vagy pedig maradjanak a gyorsan kopó gumik és akkor tankolás nélkül is történik valami a pályán.

    Akkor két dolog. Mi volt “pár” éve a felrobbanó gumikkal, majd az év közben történt sutyiba változtatással? Illetve nem arról szóltak a hírek, hogy a Hankook mennyivel professzionálisabb gyárral rendelkezik?

  2. Ma már olyan magas szinten van a technológia, hogy nehéz izgalmassá tenni a versenyt, közben pedig a versenyzők is sokkal felkészültebben érkeznek meg az F1-be, mint 10-15 éve, így az emberi oldala is sokkal professzionálisabb lett, így a szabályok örökös megváltoztatása nem megodás a problémára.

    Mindig lesz egy optimális stratégia, amit 10-ből 9 versenyzőnél követni fognak, mindig lesz egy számítógép, ami egy 56 körös versenyre kb. szektorról szektorra meg tudja mondani, hogy mennyit kell menni, azt az a priori ismeretek alapján folyamatosan korrigálni tudja, a versenyzőnek a dolga pedig nagyjából ennek a gépies végrehajtása. A szimulátorok pedig annyi megbízható adatot szolgáltatnak már, hogy gyakorlatilag a pénteki szabadedzéseket el is lehetne törölni. Én inkább azon gondolkodnék, hogy miként lehetne a versenyhétvégéket átszervezni úgy, hogy azok tartalmasabbak és izgalmasabbak legyenek, mint a mostaniak.

  3. Akkor mégegyszer akik információk hiányában ócsárolnak egy céget.

    1. Gyorsan kopó, ratyi gumikat kérnek a pirellitől, mert ha túl tartós az sem jó nekik, mert unalmassá válik a verseny.

    2. Tesztkorlátozások mellett baromi nehéz olyan keveréket csinálni, ami megfeleljen az évente drasztikusan változó kocsiknak.

    3. Nincs más világhírű gumicég, akik ilyen feltételek mellett fog gumit gyártani az F1-nek.

    Két lehetőség van:

    Vagy jöjjenek a tartós gumik, de akkor hozzák vissza a tankolást, különben semmi nem fog történni a pályán, csak sétakocsikázás. (lásd 2010)

    Vagy pedig maradjanak a gyorsan kopó gumik és akkor tankolás nélkül is történik valami a pályán.

  4. F1890: igen, azt is kikéne venni. nagyon feldobná a bulit, mert kiszámíthatatlanná válna, annyi féle eshetőség lenne. főleg 1-2 fokos eltérések miatt ami szabadedzésekhez képest van.

    persze itt is leszimulálnák hogy mi a legjobb eshetőség egy futamra, de pl aki hátulról indul az is tudna matekozni h nem áll ki stb stb

    amilyen ratyi gumikat csinalnak meg sajat maguk sem tudjak leszimulalni a kiallasok idejet, meg leggyorsabb verziot, legalabbis nagyon ritkan jon be a Pirellinek.

  5. Wolverine: Nem hülyeség, a Moto GP-ben is működik az eltérő gumi tengelyenként. Bár én még azt is eltörölném hogy arról a gumiról kelljen rajtolniuk amit a Q2-ben használtak. Kiváncsi vagyok ki merné bevállalni a legkeményebb gumiról való rajtolást, az első 1-2 biztos nem, de szerintem a 4-5.helytől esélye lenne.

    igen, azt is kikéne venni. nagyon feldobná a bulit, mert kiszámíthatatlanná válna, annyi féle eshetőség lenne. főleg 1-2 fokos eltérések miatt ami szabadedzésekhez képest van.

    persze itt is leszimulálnák hogy mi a legjobb eshetőség egy futamra, de pl aki hátulról indul az is tudna matekozni h nem áll ki stb stb

  6. F1890:
    visszahoznám, h nem kötelező a kiállás. bárki bármilyen gumit feltehet bármelyik kerékre. lenne kavarodás, és sztem ezt fp-n nem is lehetne tökéletesen tesztelni

    Nem hülyeség, a Moto GP-ben is működik az eltérő gumi tengelyenként. Bár én még azt is eltörölném hogy arról a gumiról kelljen rajtolniuk amit a Q2-ben használtak. Kiváncsi vagyok ki merné bevállalni a legkeményebb gumiról való rajtolást, az első 1-2 biztos nem, de szerintem a 4-5.helytől esélye lenne.