
Az első két napon „csöndben” végezték dolgukat, az utolsón pedig odatették magukat a Ducati motorosai, jelezve: 2019-ben komolyan számolni kell majd velük. Az olaszok befoglalták az első négy helyet – versenyzőik pedig mind az eddigi pályacsúcson belül voltak.
Miután Maverick Vinales tegnap megközelítette az eddig érvényes pályacsúcsot (ezt Jorge Lorenzo tartotta, igaz, eredménye nem minősült hivatalos körrekordnak, hiszen ő is egy teszten érte el azt), várható volt, hogy az utolsó tesztnapon valaki megdönti azt, arra viszont talán senki sem számított, hogy hat versenyző is jobb kört fut az eddigi legjobbnál.
A – nem hivatalos – csúcs most Danilo Petruccié, ő volt ugyanis a leggyorsabb a zárónapon három márkatársát, Francesco Bagnaiát (a talán legnagyobb meglepetését szállító olasz újonc egy korábbi specifikációjú Ducatival körözött!), Jack Millert és Andrea Doviziosót megelőzve.
Dovizioso a tesztnap után megjegyezte, bár már így is elégedett motorjával, érzi, hogy vannak még benne kiaknázatlan lehetőségek, és még mindig van tér a javításra is. Csapatvezetőjük hozzátette, a motorosok minden fejlesztéssel elégedettek voltak, és a tesztsorozat során futott versenyszimulációk is bizakodásra adnak okot. A vörösök tehát nagyon egyben vannak, az erős kezdés pedig főleg annak tükrében lehet „félelmetes” a riválisok számára, hogy a Honda élversenyzői mind sérüléssel küzdenek, a Suzuki és a Yamaha kapcsán pedig továbbra is kérdéses, képesek lesznek-e folyamatosan jól teljesíteni (az előbbi márka például ma halványabb volt, az utóbbival kapcsolatban pedig Valentino Rossi megjegyezte, bár látható a fejlődés, többre lesz szükség a Ducati és a Honda legyőzőséhez).
A Yamaha esetében azért pozitív, hogy a hosszabb etapok nekik is jól sikerültek, versenyzőik pedig megjegyezték, egyelőre úgy tűnik, nem küszködnek annyit a gumikopással, mint tavaly. Vinales ráadásul tovább gyorsult tegnap óta – ő volt az ötödik a tabellán, és ezzel együtt az ötödik motoros, aki befért az eddigi pályacsúcs alá. Versenyzőik a főmérnök elmondása szerint – ellenben a korábbi évekkel – többé-kevésbé ugyanabba az irányba haladnak, és egyforma visszajelzéseket adnak a motorról, igaz, arról még folynak a „viták”, melyik aerodinamikai csomagot használják majd. A motorral kapcsolatban viszont úgy tűnik, már nincsenek kérdőjelek: Rossi elmondta, az többé-kevésbé már eldőlt, melyik erőforrást használják a kipróbált prototípusok közül.
Bokasérülés ide, bokasérülés oda a tavalyi pályacsúcsot Cal Crutchlow is túlszárnyalta. Bár egy esést ma is elkönyvelhetett, a brit összesen 61 kört teljesített, tehát fizikailag is egyre jobban bírja a motorozást azt követően, hogy Ausztráliában tizenhét helyen törött/zúzódott a bokája… ma a címvédő, Marc Márquez is aktívabb volt, igaz fájós válla miatt továbbra sem futott teljes programot, sőt a hírek szerint néha motorozás közben is oda-odanyúlt a fájós testrészhez. Ő végül 11. lett az eredménylistán, néhány ezreddel elmaradva a top10-et záró Rossitól.
A Moto2 friss bajnokaként érkező Bagnaia (aki papíron még csak ismerkedik a MotoGP-vel, mégis ma a második leggyorsabb időt futotta) mellett Aleix Espargaró volt a nap kellemes meglepetése, hiszen hetedik lett az Apriliával, és alig maradt el a sokat emlegetett, ma már a múltnak átadott Lorenzo-féle körrekordtól. Hiába azonban a spanyol jó szereplése, a további radikális fejlesztésekkel készülő csapat öröme nem lehetett teljes, Andrea Iannone ugyanis betegség miatt visszalépett a mai naptól.
Az előző napokhoz képest ma csendes tesztet zárt a Suzuki és Álex Rins, aki tegnap és tegnapelőtt is második volt, motorjával kapcsolatban pedig nagyon magabiztosan nyilatkozott, amikor kijelentette, elképesztő tempóra képes a használt abroncsokon. A fiatal spanyolnak ma be kellett érnie a 12. helyezéssel, miközben a csapattárs, a MotoGP-vel továbbra is csak ismerkedő Joan Mir eddigi legpozitívabb tesztnapját teljesítve 15. lett. Noha ma nem brillíroztak, Rins szerint a teszt összességében pozitív volt, a Suzuki számára pedig már az is nagy dolog, hogy tartani tudta a 2018-as, meglepően jó szintet úgy, hogy jó eredményeik miatt megfosztották őket a különböző fejlesztési előnyöktől (a MotoGP-ben több ilyen jár a gyengébb gyári csapatoknak).
A KTM-nél ismét az új jövevény, Johann Zarco volt a leggyorsabb, a francia tehát szépen lassan fölveszi a motor ritmusát a vártnál gyengébb kezdés után (a 2018-as teszteken és az első malajziai napon még nem igazán érezte motorját, tegnap viszont jött egy kisebbfajta áttörés). Az osztrákok egyébként szorgos heten tudhatnak a hátuk mögött, hiszen az aerodinamikával, a felfüggesztéssel és magával a vázzal is rengeteget dolgoztak, ami pedig a versenytempót illeti, úgy érzik, sikerült előrelépniük, miközben a Katari tesztre (február 23-25) is újításokkal készülnek.
Az időeredmények:
Helyezés |
|
Motoros | Motor |
|
Lemaradás (az elsőtől) |
Lemaradás (az előzőtől) |
||
1 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati GP19 | 1:58.239 | ||||
2 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati GP18 | 1:58.302 | 0.063 | 0.063 | ||
3 | 43 | Jack Miller | Ducati GP19 | 1:58.366 | 0.127 | 0.064 | ||
4 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati GP19 | 1:58.538 | 0.299 | 0.172 | ||
5 | 12 | Maverick Vinales | Yamaha M1 | 1:58.644 | 0.405 | 0.106 | ||
6 | 35 | Cal Crutchlow | Honda RC213V | 1:58.780 | 0.541 | 0.136 | ||
7 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia RS-GP | 1:59.022 | 0.783 | 0.242 | ||
8 | 21 | Franco Morbidelli | Yamaha M1 | 1:59.141 | 0.902 | 0.119 | ||
9 | 30 | Nakagami Takaaki | Honda RC213V | 1:59.148 | 0.909 | 0.007 | ||
10 | 46 | Valentino Rossi | Yamaha M1 | 1:59.155 | 0.916 | 0.007 | ||
11 | 93 | Marc Márquez | Honda RC213V | 1:59.170 | 0.931 | 0.015 | ||
12 | 42 | Álex Rins | Suzuki GSX-RR | 1:59.180 | 0.941 | 0.010 | ||
13 | 6 | Stefan Bradl | Honda RC213V | 1:59.368 | 1.129 | 0.188 | ||
14 | 53 | Tito Rabat | Ducati GP18 | 1:59.485 | 1.246 | 0.117 | ||
15 | 36 | Joan Mir | Suzuki GSX-RR | 1:59.486 | 1.247 | 0.001 | ||
16 | 20 | Fabio Quartararo | Yamaha M1 | 1:59.497 | 1.258 | 0.011 | ||
17 | 5 | Johann Zarco | KTM RC16 | 1:59.640 | 1.401 | 0.143 | ||
18 | 44 | Pol Espargaró | KTM RC16 | 1:59.751 | 1.512 | 0.111 | ||
19 | 88 | Miguel Oliveira | KTM RC16 | 1:59.949 | 1.710 | 0.198 | ||
20 | 17 | Karel Abraham | Ducati GP18 | 2:00.378 | 2.139 | 0.429 | ||
21 | 55 | Hafizh Syahrin | KTM RC16 | 2:00.766 | 2.527 | 0.388 | ||
22 | 50 | Sylvain Guintoli | Suzuki GSX-RR | 2:00.990 | 2.751 | 0.224 | ||
23 | 38 | Bradley Smith | Aprilia RS-GP | 2:00.995 | 2.756 | 0.005 | ||
24 | 66 | Mika Kallio | KTM RC16 | 2:01.020 | 2.781 | 0.025 | ||
25 | T2 | Nakasuga/Folger | Yamaha M1 | 2:01.243 | 3.004 | 0.223 | ||
26 | T1 | Jonas Folger | Yamaha M1 | 2:01.719 | 3.480 | 0.476 |
Szólj hozzá
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.