A Ducati dominanciájával zárult a malajziai tesztsorozat

Danilo Petrucci (Kép: Ducati)

Az első két napon „csöndben” végezték dolgukat, az utolsón pedig odatették magukat a Ducati motorosai, jelezve: 2019-ben komolyan számolni kell majd velük. Az olaszok befoglalták az első négy helyet – versenyzőik pedig mind az eddigi pályacsúcson belül voltak.  

Miután Maverick Vinales tegnap megközelítette az eddig érvényes pályacsúcsot (ezt Jorge Lorenzo tartotta, igaz, eredménye nem minősült hivatalos körrekordnak, hiszen ő is egy teszten érte el azt), várható volt, hogy az utolsó tesztnapon valaki megdönti azt, arra viszont talán senki sem számított, hogy hat versenyző is jobb kört fut az eddigi legjobbnál.

A – nem hivatalos – csúcs most Danilo Petruccié, ő volt ugyanis a leggyorsabb a zárónapon három márkatársát, Francesco Bagnaiát (a talán legnagyobb meglepetését szállító olasz újonc egy korábbi specifikációjú Ducatival körözött!), Jack Millert és Andrea Doviziosót megelőzve.

Dovizioso a tesztnap után megjegyezte, bár már így is elégedett motorjával, érzi, hogy vannak még benne kiaknázatlan lehetőségek, és még mindig van tér a javításra is. Csapatvezetőjük hozzátette, a motorosok minden fejlesztéssel elégedettek voltak, és a tesztsorozat során futott versenyszimulációk is bizakodásra adnak okot. A vörösök tehát nagyon egyben vannak, az erős kezdés pedig főleg annak tükrében lehet „félelmetes” a riválisok számára, hogy a Honda élversenyzői mind sérüléssel küzdenek, a Suzuki és a Yamaha kapcsán pedig továbbra is kérdéses, képesek lesznek-e folyamatosan jól teljesíteni (az előbbi márka például ma halványabb volt, az utóbbival kapcsolatban pedig Valentino Rossi megjegyezte, bár látható a fejlődés, többre lesz szükség a Ducati és a Honda legyőzőséhez).

A Yamaha esetében azért pozitív, hogy a hosszabb etapok nekik is jól sikerültek, versenyzőik pedig megjegyezték, egyelőre úgy tűnik, nem küszködnek annyit a gumikopással, mint tavaly. Vinales ráadásul tovább gyorsult tegnap óta – ő volt az ötödik a tabellán, és ezzel együtt az ötödik motoros, aki befért az eddigi pályacsúcs alá. Versenyzőik a főmérnök elmondása szerint – ellenben a korábbi évekkel – többé-kevésbé ugyanabba az irányba haladnak, és egyforma visszajelzéseket adnak a motorról, igaz, arról még folynak a „viták”, melyik aerodinamikai csomagot használják majd. A motorral kapcsolatban viszont úgy tűnik, már nincsenek kérdőjelek: Rossi elmondta, az többé-kevésbé már eldőlt, melyik erőforrást használják a kipróbált prototípusok közül.

Bokasérülés ide, bokasérülés oda a tavalyi pályacsúcsot Cal Crutchlow is túlszárnyalta. Bár egy esést ma is elkönyvelhetett, a brit összesen 61 kört teljesített, tehát fizikailag is egyre jobban bírja a motorozást azt követően, hogy Ausztráliában tizenhét helyen törött/zúzódott a bokája… ma a címvédő, Marc Márquez is aktívabb volt, igaz fájós válla miatt továbbra sem futott teljes programot, sőt a hírek szerint néha motorozás közben is oda-odanyúlt a fájós testrészhez. Ő végül 11. lett az eredménylistán, néhány ezreddel elmaradva a top10-et záró Rossitól.

A Moto2 friss bajnokaként érkező Bagnaia (aki papíron még csak ismerkedik a MotoGP-vel, mégis ma a második leggyorsabb időt futotta) mellett Aleix Espargaró volt a nap kellemes meglepetése, hiszen hetedik lett az Apriliával, és alig maradt el a sokat emlegetett, ma már a múltnak átadott Lorenzo-féle körrekordtól. Hiába azonban a spanyol jó szereplése, a további radikális fejlesztésekkel készülő csapat öröme nem lehetett teljes, Andrea Iannone ugyanis betegség miatt visszalépett a mai naptól.

Az előző napokhoz képest ma csendes tesztet zárt a Suzuki és Álex Rins, aki tegnap és tegnapelőtt is második volt, motorjával kapcsolatban pedig nagyon magabiztosan nyilatkozott, amikor kijelentette, elképesztő tempóra képes a használt abroncsokon. A fiatal spanyolnak ma be kellett érnie a 12. helyezéssel, miközben a csapattárs, a MotoGP-vel továbbra is csak ismerkedő Joan Mir eddigi legpozitívabb tesztnapját teljesítve 15. lett. Noha ma nem brillíroztak, Rins szerint a teszt összességében pozitív volt, a Suzuki számára pedig már az is nagy dolog, hogy tartani tudta a 2018-as, meglepően jó szintet úgy, hogy jó eredményeik miatt megfosztották őket a különböző fejlesztési előnyöktől (a MotoGP-ben több ilyen jár a gyengébb gyári csapatoknak).

A KTM-nél ismét az új jövevény, Johann Zarco volt a leggyorsabb, a francia tehát szépen lassan fölveszi a motor ritmusát a vártnál gyengébb kezdés után (a 2018-as teszteken és az első malajziai napon még nem igazán érezte motorját, tegnap viszont jött egy kisebbfajta áttörés). Az osztrákok egyébként szorgos heten tudhatnak a hátuk mögött, hiszen az aerodinamikával, a felfüggesztéssel és magával a vázzal is rengeteget dolgoztak, ami pedig a versenytempót illeti, úgy érzik, sikerült előrelépniük, miközben a Katari tesztre (február 23-25) is újításokkal készülnek.

Az időeredmények:

Helyezés
Rajtszám
Motoros Motor
Időeredmény
Lemaradás
(az elsőtől)
Lemaradás
(az 
előzőtől)
1 9 Danilo Petrucci Ducati GP19 1:58.239
2 63 Francesco Bagnaia Ducati GP18 1:58.302 0.063 0.063
3 43 Jack Miller Ducati GP19 1:58.366 0.127 0.064
4 4 Andrea Dovizioso Ducati GP19 1:58.538 0.299 0.172
5 12 Maverick Vinales Yamaha M1 1:58.644 0.405 0.106
6 35 Cal Crutchlow Honda RC213V 1:58.780 0.541 0.136
7 41 Aleix Espargaró Aprilia RS-GP 1:59.022 0.783 0.242
8 21 Franco Morbidelli Yamaha M1 1:59.141 0.902 0.119
9 30 Nakagami Takaaki Honda RC213V 1:59.148 0.909 0.007
10 46 Valentino Rossi Yamaha M1 1:59.155 0.916 0.007
11 93 Marc Márquez Honda RC213V 1:59.170 0.931 0.015
12 42 Álex Rins Suzuki GSX-RR 1:59.180 0.941 0.010
13 6 Stefan Bradl Honda RC213V 1:59.368 1.129 0.188
14 53 Tito Rabat Ducati GP18 1:59.485 1.246 0.117
15 36 Joan Mir Suzuki GSX-RR 1:59.486 1.247 0.001
16 20 Fabio Quartararo Yamaha M1 1:59.497 1.258 0.011
17 5 Johann Zarco KTM RC16 1:59.640 1.401 0.143
18 44 Pol Espargaró KTM RC16 1:59.751 1.512 0.111
19 88 Miguel Oliveira KTM RC16 1:59.949 1.710 0.198
20 17 Karel Abraham Ducati GP18 2:00.378 2.139 0.429
21 55 Hafizh Syahrin KTM RC16 2:00.766 2.527 0.388
22 50 Sylvain Guintoli Suzuki GSX-RR 2:00.990 2.751 0.224
23 38 Bradley Smith Aprilia RS-GP 2:00.995 2.756 0.005
24 66 Mika Kallio KTM RC16 2:01.020 2.781 0.025
25 T2 Nakasuga/Folger Yamaha M1 2:01.243 3.004 0.223
26 T1 Jonas Folger Yamaha M1 2:01.719 3.480 0.476

Szólj hozzá

Légy az első hozzászóló