Ausztrál Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésCsütörtök 11:00
2. szabadedzésCsütörtök 15:00
3. szabadedzésSzombat 12:00
IdőmérőSzombat 15:00
FutamVasárnap 15:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3  
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Paberto:
    Tavaly is 6 tizedet kaptak a Ferrarik a Mercedestol idomeron itt, aztan a kovetkezo 3 hetvegen a Ferrari volt a leggyorsabb…

    igen, de mondjuk tavaly télen nem olvashattad azt h a merci bajban van 🙂 egyébként az összes szaki sztem elmehet a picsába h bekajolták a merci “problémáit” 😛

  2. Nando: Azért a Q3-ba illett volna becsusszanni 1 autóval, de ez a pálya mióta visszajöttek nem ízlik nekik annyira, lesz ez még jobb szerintem.

    Hulkenberg a hiba nélkül talán bent lett volna.
    Na de mindegy. Holnap osztják a pontokat. Arra úgyse fogadnék nagy összegben, hogy mind a 2 Haas célba ér 😀

  3. Nando:
    Húha mi lesz itt az időmérőn, Haas több mint qrva gyors ezen a pályán a Red Bull meg vagy nagyon altat vagy nagyon nem talál valamit, mert a Toro szinte ugyanazt tudja ránézésre. Maxinál meg azért kellett a csere, mert a tankkal volt gond állítólag, és így egyszerűbbnek látták cserélni a kasznit mint bűvészkedni vele.
    Elől meg nagyon érződik egyelőre, hogy ez Hamilton pályája, Renaultra kíváncsi vagyok mennyi van még bennük, túl sok az a 6 tized a Haasoktól, nem hiszem hogy ennyire messze vannak, túl nagy szakadék lenne az eddigiekhez képest.

    Szerintem a Renault sajnos tényleg gyenge. Aztán persze cáfoljanak rám nyugodtan, ha tudnak, de eddig nem győztek meg.

  4. Húha mi lesz itt az időmérőn, Haas több mint qrva gyors ezen a pályán a Red Bull meg vagy nagyon altat vagy nagyon nem talál valamit, mert a Toro szinte ugyanazt tudja ránézésre. Maxinál meg azért kellett a csere, mert a tankkal volt gond állítólag, és így egyszerűbbnek látták cserélni a kasznit mint bűvészkedni vele.
    Elől meg nagyon érződik egyelőre, hogy ez Hamilton pályája, Renaultra kíváncsi vagyok mennyi van még bennük, túl sok az a 6 tized a Haasoktól, nem hiszem hogy ennyire messze vannak, túl nagy szakadék lenne az eddigiekhez képest.

  5. Hagyjuk már ezeket a prognosztizálásokat, még csak két *** szabadedzés ment le, gyerekek! 😀 Ausztrália amúgy sem tükrözi a legjobban az erőviszonyokat. Máskor már írtam, de még egyszer: tavaly Ausztráliában egy 2015 reload nézett ki Merci-Ferka erőviszony terén pl

  6. lehet hogy merci pole lesz, lehet hogy merci 1-2, de sztem pár tized előnyük lehet max, ahogy írták többen is, azért az eléggé merész lenne ha az alfa a ferrari szintjén állna 😀
    én még mindig abban bízok hogy jó év lehet, sok csatával, a Williams az ami nagyon elszomorít 🙁 hrt/minárdi szintjén állnak és nem tudom fel lehet-e állni innen, remélem, kár lenne a Williams névért ha elvéreznének.
    viszont pár óra és reálisabb képet látunk az erősorrendről, várom már iszonyat 🙂

  7. Egyedül az ad számomra bízakodásra okot, hogy az kimi/alfa is ugyanazt az időt futotta mint vettel, erősen kétlem hogy alfa ferka szintjén lenne. Nagyon remélem lesz bőven tartalék még a ferrariban.

    Továbbá Wéber Gabi is említette, hogy a belső kamerákból ő arra tippel, hogy a ferka végig full telitankkal körözött.

  8. Sidious: Annak semmi értelme, hogy ráraknak egy halom új alkatrészt a kocsira és tönkreteszik vele a beállítás, azzal max azt érik el, hogy Gasly gyorsabb lesz a régi csomaggal, mert azt tudták optimalizálni. Holnap már csak 1 szabadedzés lesz az ráadásul nem is másfél órás csak 1, nincs idő arra, hogy kipróbálják rendesen, az időmérő kezdetétől meg már parc fermé van. Két oldalon találtam erről infót az ex dzsípilájvon meg ezen a holland oldalon: https://www.f1maximaal.nl/nieuws/max-verstappen/219225/chassis-van-verstappen-gewisseld-na-tweede-vrije-training-in-australie
    Fejlesztésekről egyik se ír.

    Közben olvasgattam én is és nem feltétlenül sérülés miatt cserélhetik az egész kasznit mert amúgy arról még mindig nincs hír csak találgatás, hanem mert a különböző beállításokra nem jól reagált az autó ez is lehet egy ok, mindenesetre én azért ameddig nem erősítik meg miért történt ez a csere még nem dobnám azt a lehetőséget, hogy akár fejlesztések is érkezhettek ezzel együtt az autóra.

  9. Nando: Simán vállalhatnak ekkora kockázatot, ha hisznek az új csomagban, egyelőre én sehol nem olvastam, hogy bármilyen gond lett volna a régivel és azért cserélnek, ha csak egy készült el akkor elég egyértelmű, hogy ki kapja meg, ha úgy ítélték meg hogy messze vannak, akkor ennyi kockázatot még vállalhatnak is, legfeljebb ugyanott lesznek ahol eddig.

    Annak semmi értelme, hogy ráraknak egy halom új alkatrészt a kocsira és tönkreteszik vele a beállítás, azzal max azt érik el, hogy Gasly gyorsabb lesz a régi csomaggal, mert azt tudták optimalizálni. Holnap már csak 1 szabadedzés lesz az ráadásul nem is másfél órás csak 1, nincs idő arra, hogy kipróbálják rendesen, az időmérő kezdetétől meg már parc fermé van. Két oldalon találtam erről infót az ex dzsípilájvon meg ezen a holland oldalon: https://www.f1maximaal.nl/nieuws/max-verstappen/219225/chassis-van-verstappen-gewisseld-na-tweede-vrije-training-in-australie
    Fejlesztésekről egyik se ír.

  10. Sidious: Ez elég valószínűtlen, mert egyrészt, ha csak holnap reggel rakják fel a kínai csomagot, akkor azzal majd megint másképp fog viselkedni a kocsi, nem lesz elég idejük arra, hogy beállítsák és, hogy kipróbálják, hogy hogy működik a rövid és hosszú etapokon. Másrészt, akkor Gasly kocsiját is átépítenék, kivéve ha nincs elég alkatrész és csak 1 autóra tudják felrakni, de erről nincs semmi infó. Plusz ahogy én itt olvastam azon az oldalon, amit senki nem olvas meg le google fordítóztam a holland cikkeket arról van szó, hogy a monocoque-ot cserélnék, arra meg általában nincs szükség ahhoz, hogy felrakjanak fejlesztéseket. Azt inkább akkor szokták, ha valami hajszálrepedés van, amit nem találnak és nem úgy viselkedik tőle a kocsi ahogy azt várnák vagy úgy megrongálódik, hogy nincs értelme javítani, de nyilván most jelenleg nem ez a helyzet, mert nem volt benne semmilyen balesetbe Verstappen.

    Simán vállalhatnak ekkora kockázatot, ha hisznek az új csomagban, egyelőre én sehol nem olvastam, hogy bármilyen gond lett volna a régivel és azért cserélnek, ha csak egy készült el akkor elég egyértelmű, hogy ki kapja meg, ha úgy ítélték meg hogy messze vannak, akkor ennyi kockázatot még vállalhatnak is, legfeljebb ugyanott lesznek ahol eddig.

  11. Nando: Mivel nem sok változás volt felfedezhető az autón, annak ellenére, hogy a kínai csomagot emlegették, ezért én arra gondolok, hogy most jöhetett meg ez a fejlesztés, aminek köze lehet a kaszni változásához.

    Ez elég valószínűtlen, mert egyrészt, ha csak holnap reggel rakják fel a kínai csomagot, akkor azzal majd megint másképp fog viselkedni a kocsi, nem lesz elég idejük arra, hogy beállítsák és, hogy kipróbálják, hogy hogy működik a rövid és hosszú etapokon. Másrészt, akkor Gasly kocsiját is átépítenék, kivéve ha nincs elég alkatrész és csak 1 autóra tudják felrakni, de erről nincs semmi infó. Plusz ahogy én itt olvastam azon az oldalon, amit senki nem olvas meg le google fordítóztam a holland cikkeket arról van szó, hogy a monocoque-ot cserélnék, arra meg általában nincs szükség ahhoz, hogy felrakjanak fejlesztéseket. Azt inkább akkor szokták, ha valami hajszálrepedés van, amit nem találnak és nem úgy viselkedik tőle a kocsi ahogy azt várnák vagy úgy megrongálódik, hogy nincs értelme javítani, de nyilván most jelenleg nem ez a helyzet, mert nem volt benne semmilyen balesetbe Verstappen.

  12. Azért átbogarászva magam a hosszú etapok legjobb körein, megértem hogy a Red Bull és a Ferrari kicsit meglepettnek tűnik, mert Hamilton lágyon 5-6 tizeddel tűnik gyorsabbnak, közepesen meg 3 tizeddel. Jöhetne már az az időmérő kíváncsi vagyok kiben mennyi van még !

    Én arra tippelek hogy a Ferrariban sok maradt, nem létezik, hogy az Alfa ennyire közel van hozzájuk.
    A tesztek után arról szóltak a hírek, hogy mind a 4 motor most van a legközelebb egymáshoz, ezt egyelőre a célegyenesben mért sebességek is alá támasztják, bár majd úgy is az időmérős módok lesznek a vízválasztók.

  13. The Oscar goes to… Mercedes! 😂
    Mondjuk én nem látok semmi meglepőt, szerntem hasonlóan alakul ez eddig, mint az előző két évben. Majd holnap már odalép a Ferrari is és lesz egy jó kis csata a pole-ért, amit valószínűleg majd Hamilton fog behúzni, mert nem csak a Mercinek fekszik ez a pálya, de személy szerint Hamiltonnak is. Aztán a versenyen általában szokott vele valami történni, de ha most nem így lesz, a Ferrari és Vettel úgy is vissza fog vágni a következő pályákon, az európai futamokig legalább kettőt szerintem fog nyerni Vettel. Vagyis ugyanott vagyunk, hogy majd az évközbeni fejlesztések fognak dönteni. Talán most azért nem fog eldőlni a bajnoki cím már Mexikóban. Ami egy változás lehet, hogy talán a Red Bull idén közelebb lehet és többször kavarhat be, adná az ég hogy így legyen.

  14. Tomika: Teszt végén is látszott hogy a Merci kezd alakulni de ettől függetlenül most nem a Merci ment nagyot hanem a Ferrári sz.art…. Holnap meg lehet Ferka 1-2 ennyire gyengék nem lehetnek. Az Rb és a Ferka valamiért nem akartak gyors kört futni bár nem értem miért…. Egyébként Verstappennek elvileg kasznit cserélnek.

    Azt lehet tudni miért cserélnek kasznit?

  15. F1890:
    ami még érdekes h binotto sztárolta az autót h különösen jó középgyors gyors kanyarokban. itt elvileg csak ilyenek vannak leszámítva az 1. szektort. és a ferrari tengelytávja elvileg kisebb mint a mercié.

    én továbbra is azt vallom h a teszt első hetén a merci öszvérautója fals tippeket generált, de a 2. héten már lehetett érezni h az az autó is elég jó, plusz mikor toto és hamilton elkezdte h a ferrari az esélyes, már akkor érezni lehet h még sunnyognak is 😀

    Ha visszaemlékszel a tavalyi évre Hamilton ott is fölényesen nyerte a kvalit Melbourneben és sokan már ott elkezdték temetni a szezont, aztán visszaestek és legközelebb csak a Spanyol nagydíjon volt övék a legjobb autó. Szóval ha ennyi is lesz a különbség, ami elég valószínűtlen, mert FP1-hez képest alig javított a Ferrari + a Red Bull is, akkor is simán lehet, hogy ez a pálya valamiért különösen fekszik a Mercinek, míg a riválisoknak nem annyira.

  16. F1890:
    ami még érdekes h binotto sztárolta az autót h különösen jó középgyors gyors kanyarokban. itt elvileg csak ilyenek vannak leszámítva az 1. szektort. és a ferrari tengelytávja elvileg kisebb mint a mercié.

    én továbbra is azt vallom h a teszt első hetén a merci öszvérautója fals tippeket generált, de a 2. héten már lehetett érezni h az az autó is elég jó, plusz mikor toto és hamilton elkezdte h a ferrari az esélyes, már akkor érezni lehet h még sunnyognak is 😀

    Teszt végén is látszott hogy a Merci kezd alakulni de ettől függetlenül most nem a Merci ment nagyot hanem a Ferrári sz.art…. Holnap meg lehet Ferka 1-2 ennyire gyengék nem lehetnek. Az Rb és a Ferka valamiért nem akartak gyors kört futni bár nem értem miért…. Egyébként Verstappennek elvileg kasznit cserélnek.

  17. ami még érdekes h binotto sztárolta az autót h különösen jó középgyors gyors kanyarokban. itt elvileg csak ilyenek vannak leszámítva az 1. szektort. és a ferrari tengelytávja elvileg kisebb mint a mercié.

    én továbbra is azt vallom h a teszt első hetén a merci öszvérautója fals tippeket generált, de a 2. héten már lehetett érezni h az az autó is elég jó, plusz mikor toto és hamilton elkezdte h a ferrari az esélyes, már akkor érezni lehet h még sunnyognak is 😀

  18. velorex:
    Nekem furcsa a Ferrari két edzésen nyújtott teljesítménye.
    A téli teszteken azonnal jók, dominánsak és meggyőzőek voltak. Lehet a Mercedes egy hónap alatt újra töltött és a Red Bull is elővette rejtett tartalékait?

    Szerintem valamit elkottáztak a setuppal. Ez esküszöm Ferrari tradíció, hogy imádnak éjszakázni és autót beállítani. Legalább náluk tényleg van értelme a szimulátoros pilótáknak 😀 Tavaly is hány ilyen volt. Pénteken teljes homály, szombatra meg hirtelen minden szuper…

  19. Go.Michael: Ennyi, pluszban tegyük hozzá, hogy az alfa szerkezetének és filozófájának pont nem ezek az utcai, hepehupás, kanyargós pályák fekszenek, hanem amin regeteg az egyenes. 2. Edzésen volt 1 tized a különbség közöttük, aki csak a neveket nézi és úgy ítél az törölje már le magát erről az oldalról…

    azok akik a neveket nézik és úgy ítélnek gondolatodban igazad van, mert ilyet nem lehet… hozzátenném az alfa szemszögéből, ma sikerült elkapnom egy belsőkamerás felvételt Kimiről nemrég, egy teljes kört a második szabadról lehetett végig nézni…hát nagyon magabiztos a volán mögött, nagyon kényelmesen fut alatta az alfa, de ezt egyébként a teszten is lehetett látni nála, nagyon kis apró korrigálások és ez azért emglepő mert az indulásoknál nem szokott ilyen kényelmesen futni, mert tudjuk az eleje neki nagyon kell. Bár ő is megcsúszott, ahogy Lec meg Bottas is. Viszont ezt a magabiztosságot Gionál nem látom, küszködik egyelőre és sokat veszít itt ott. Aztán holnap minden megváltozik és óriási hibát követ el Kimi, ne legyen így, viszont egyelőre csak egyik oldalt magabiztos az alfa, az meg nyilván jöhet az autóból is de lehet csak egy tapasztalt ember ül a volán mögött, mert ha a középmezpny embereit názzük nagyon sok a fiatal tapasztalatlan legény norris, albon, na meg a két kakukktojás a haasba,a kik nem tudnak kiegyensúlyozottak lenni. Ha egyelőre Gioból indulunk ki akkor nehéz kiindulni az alfaból, a teszteken se volt meggyőző…az első napja ijesztő volt, megkérdeztem tényleg ezt akarta Kimi? 😀

  20. feeder_series: Mert ez egy urban legend, hogy két-három kulcsemberen múlik a siker.

    Sose volt eleg 1-2 ember, de manapsag meg vegkepp nem, multi szintu vallalatok lettek foleg a top csapatok, emellett a tech is sokat automatizalodott. 20-30 eve meg azert mas volt nemileg a helyzet. Mikor MS-ek, Brawnek anno odakerultek a Ferrarihoz mar azzal hozzatettek a dolgokhoz h rendet raktak a garazsban, ne csopogjon mar mindenrol az olaj:D

  21. Pernix: Meg Schumacher, tudom.
    De rohadtul érdekel, kik azok az emberek, akik hosszú-hosszú éveken át ilyen magas szinten tudnak tartani egy versenyistállót. És az is, hogy ki, vagy kik hiánya kezdeni hanyatló ágba dönteni a Mercit.

    Jogos a kérdés, sokan szeretnék tudni. Félelmetes gépezet ez a csapat jelenleg.
    Igen valószínű hogy szerintem a szimulációs terület és kapacitás az ami a mezőny fölé helyezi őket. Ez magyarázza számomra hogy sokadik éve a valós teljesítmény alatt tesztelve tudnak tűpontosan felkészülni a szezonra.
    Én sem a tesztek alatt sem most nem jósolgatok. De én ferrarisként nem örültem volna annyira pl. a barcelonai hideg aszfalton rendkivül stabil ferrarinak. A mercedes filozófiája lehet abban különbözik hogy a nem valós feltételek között tudnak torzított beállitásokkal, stb. készünli a késöbbi valós körülményekre. Ez szintén a szimuláció rendkivüli erősségét jelenti számomra, persze ez csak az én véleményem. És igy lehet nem is altatnak szándékosan a teszteken, hanem holt más dimenzióban dolgoznak. Lehet más is erre törekszik de úgy fest a mercinek megy ez a legjobban. Az az autó ami ma futott ebben a formában ma ment először, viszont ez egy ketté osztott tesztprogram és azóta 1 hét meló eredménye. Ez csak vérprofi szimulációval állhat össze ilyen teljesítménnyé.
    A Daimler egy olyan konszern ami az űrkutatástól kezdve az energetikáig ér, baszhatják a költségsapkát….😊

  22. Pernix:
    A Mercinél kik azok a kulcsfigurák, akik ennyiben hozzájárulnak a sikerekhez?
    Nincs már ott Brawn, átmenetileg (?) nincs Niki, Lowe már rég elment, jött a Ferrarinál bűnbaknak kikáltott Allison, és a csapat ennyi év után is képes ilyen magas szintet képviselni, annak ellenére, hogy volt egy nagyon nagy szabályváltoztatás ’17-re, és az idei sem volt jelentéktelen.

    Szerintem csak van egy felepitett gepezet ami az evek alatt osszecsiszolodott. Az h Lowe helyett jott Alison szerintem nem tesz akkora kulonbseget, atszervezes-reform nem volt csak epp mas csinalja ugyanazt (meg persze jo szaki valtott jo szakit). Niki meg szerintem nem sok mindent tett hozza a dolgokhoz, reklamarc meg resztulaj. Brawn biztos h kulcs figura volt anno a csapat felepiteseben, viszont onnantol mar tudja mas is hajtani a kereket, van meg sok jo szakember ott akiket anno osszeharacsoltak.

  23. Pernix: Meg Schumacher, tudom.
    De rohadtul érdekel, kik azok az emberek, akik hosszú-hosszú éveken át ilyen magas szinten tudnak tartani egy versenyistállót. És az is, hogy ki, vagy kik hiánya kezdeni hanyatló ágba dönteni a Mercit.

    kb 1500 ember dolgozik náluk. sztem olyan jó gyors és hatékony az egész vállalat, hogy erre szokás azt mondani h a német minőség. valójában a merci már az 50-es években is bucizta a világot csak a svájci tragédia után kivonultak.

    nagy lóvé, sok ember, jó technológia,top versenyző.

    a ferrarinal meg hiába vannak meg mindezek, sztem gyengébbek abban h nem találnak be minden egyes fejlesztéssal, vagy adott esetben lassabban reagálnak a folyamatokra.

    mondjuk sztem a rb lenne a legprofesszionálisabb csapat, csak hát ott motor nincsen még mindig. honda rönó ide vagy oda 😀

  24. Pernix: Meg Schumacher, tudom.
    De rohadtul érdekel, kik azok az emberek, akik hosszú-hosszú éveken át ilyen magas szinten tudnak tartani egy versenyistállót. És az is, hogy ki, vagy kik hiánya kezdeni hanyatló ágba dönteni a Mercit.

    Mert ez egy urban legend, hogy két-három kulcsemberen múlik a siker.

  25. andrea1: Időeredményeken is látszik az alfa és a ferrari közti különbség, mennyire nem adott ki semmit a ferrari még. Az alfa kb 1 másodperc ha nem több a Ferraritól reálisan.

    Ennyi, pluszban tegyük hozzá, hogy az alfa szerkezetének és filozófájának pont nem ezek az utcai, hepehupás, kanyargós pályák fekszenek, hanem amin regeteg az egyenes. 2. Edzésen volt 1 tized a különbség közöttük, aki csak a neveket nézi és úgy ítél az törölje már le magát erről az oldalról…