Ausztrál Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 15:00
2. szabadedzésPéntek 19:00
3. szabadedzésSzombat 16:00
IdőmérőSzombat 19:00
FutamVasárnap 18:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3  
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Remélem nem valami gagyi futamra keltem fel, törés-zúzást kavarodást akaroook ! 😀 Nem bánnám, ha maxi kipöckölne elől valakit a startnál az legalább kicsit felkavarná az állóvizet, ami tetszene, ha Hamilton és Vettel is megszívná a rajtnál és kapaszkodniuk kellene vissza.

  2. trialboj:
    Emberek mi van itt? komolyan így viselkedik mindenki aki elméletileg érti az f1et?
    Csak 2 oldalnyi hsz-t olvastam, és mindenki úgy beszél, ha már csak matematikai esély lenne legyőzni a mercit.

    Többen leírtátok ti is, hogy tavaly is pont ekkora hátránnyal kezdett a ferka, és egész jó év lett belőle, amit lehet úgy is nézni, hogy ők vesztették el, nem a merci nyerte meg.

    Azt is tudja mindenki hogy ez nem szabványos pálya, nem ezekből van több, tehát, még ha itt nem is akkora királyok, lehet máshol fordított a helyzet.

    De ami a legfontosabb, hogy még 1 pontot nem kapott senki sem, a verseny holnap lesz, fogalmatok sincs róla ,ki hogy kezeli valójában a gumikat.

    Mire megy már most a károgás, óbégatás, jaj én ezek után már a ringre sem megyek ki, elvettétek a kedvem a további olvasgatástól.

    Az újoncoknak gratula, főleg Norrisnak, aki hihetetlen különbséggel verte a rutinosabb Sainzot, egy talán nem olyan rossz autóban.

    pont ezért ma a Q2 után is úgy éreztem nem érdemes itt lenni, ez megy itt minden évben, megy a hype aztán azt egyik percről a másikra felülbírálják, közben mindenki tudja milyen pálya Melbourne,
    ha az élethez is így állnak hozzá akkor *** szar lehet

  3. Még csak 1 időmérőn vagyunk túl, szóval nem muszáj túl sokat belelátni, az évad még előttünk áll. Nekem az a bajom, hogy egyrészt látom az előző évek tendenciáit. Illetve most megint egy olyan év indul, ahol van 3 top csapat és ezekből egyedül a Mercedest tudom megnevezni mint stabil, kiforrott, kicentizett top gépezetet. A Ferrari-nál új csk van, új elnök, és a technikai igazgató más poszton nyomja. Lehet, hogy ez kifizetődő lesz közép-hosszú távon, csak az idei évben lehet korai lesz így vb-t nyerni. Az tavalyi év második felében lévő káosz hiába rendeződött, érezteti a hatását a pályán. Nagyon hiányzik a folytonosság. A Red Bull-Honda házasságban szintén lehet potenciál papíron, de mégis csak egy új technika, új kapcsolat, közép-hosszú távon bíztató inkább mint az idei vb-t tekintve. Ezzel szemben a Mercedes az összes energiáját az apró finomságokra tudta-tudja fordítani, nem csapatépítésre megy az effort, meg van a recept, csak finomítgatni kell.

  4. plman: Kubica falat érintett a 10-s kanyarban és egy jobb hátsó defekt lett a következménye a dolognak. sokat nem számított mert a williamsnek sajnos semmi köze nincs a mezőnyhöz.

    sajnos azt vágom hogy a mezőnyhöz nem sok közük, de nem értettem a különbséget a csapattárshoz se. köszi az infót, így már érthető

  5. Emberek mi van itt? komolyan így viselkedik mindenki aki elméletileg érti az f1et?
    Csak 2 oldalnyi hsz-t olvastam, és mindenki úgy beszél, ha már csak matematikai esély lenne legyőzni a mercit.

    Többen leírtátok ti is, hogy tavaly is pont ekkora hátránnyal kezdett a ferka, és egész jó év lett belőle, amit lehet úgy is nézni, hogy ők vesztették el, nem a merci nyerte meg.

    Azt is tudja mindenki hogy ez nem szabványos pálya, nem ezekből van több, tehát, még ha itt nem is akkora királyok, lehet máshol fordított a helyzet.

    De ami a legfontosabb, hogy még 1 pontot nem kapott senki sem, a verseny holnap lesz, fogalmatok sincs róla ,ki hogy kezeli valójában a gumikat.

    Mire megy már most a károgás, óbégatás, jaj én ezek után már a ringre sem megyek ki, elvettétek a kedvem a további olvasgatástól.

    Az újoncoknak gratula, főleg Norrisnak, aki hihetetlen különbséggel verte a rutinosabb Sainzot, egy talán nem olyan rossz autóban.

  6. Tapani: Sajnos kiderült, hogy nem vb. 4. technika az Alfa, de én bízok a folyamatos fejlődésben. Én 4 pontot várok a holnapi versenytől, majd meglátjuk, mi lesz.

    Szerintem amilyen szoros volt mar tavaly is a kozepmezony, nem lesz iden sem konkret 4. ero. A haas meg mindig jo Ausztraliaban, ahogy a merci is. Ha ez a mercinek pl 7 tizedet hoz a Ferrarival szemben, lehet a haas is fel mp-vel hatrebb lesz, ami a szoros kozepmezonyben sokat szamit. De tavaly nem volt egy csapat sem, aki 5 egymas utani 7vegen stabil 4. volt, mindig mas szerezte a 2. ligas “gyozelmeket” Renault, FI, Haas, 1x talan a Toro es a McLaren, na meg a Sauber is. Szoval nem kell elkeseredni, ha Kimi nem 7. lesz minden versenyen.

  7. Érdekes látni a két első szárnykoncepció jövőjét. A téli tesztek nagy kerdése volt hogy vajon a mercedes mikor kezdi el átalakítani az autóját a teszteket látva sikeresebbnek gondolt ferrari/alfa koncepcióra.
    Egyenlőre úgy fest hogy ha levonjuk a mercedesnek kedvező “melbournfaktort” akkor sincsenek a ferrari mögött…..akiket ugye másolni kellene nekik.
    Ha a ferrarié a téves koncepció akkor vannak csak igazán szarban.
    Holnap valamivel többet látunk. De Vettel arca mindent elárult az időmérő után, nem csak az első sor bánata volt az arcán.

    Én azt mondom, a mercedes gépezet nem fog megállni a 2021-es újrtervezésnél sem.
    Valami olyan vállalatirányítási, szimulációs, motivációs, és pszichó előnyben vannak, hogy ihaj. Ja és mindezt B csapat nélkül, amit ugye pl. a Renault a saját problémáinak forrásaként könyvel el.
    A Mercedes a B csapat költségét valahol máshol használja fel hatékonyabban.

  8. Tapani: Arra gondolok, hogy amikor nem jön össze neki a dolog, főleg mikor ő hibázik, azután fel tudja szívni magát, míg Vettel ellenkezően “működik”.

    Szerintem nektek sem így kéne hozzáállni ehhez a szezonhoz, tavaly ugyanitt le lett alázva a Ferrari, de ha a német nagyjából hibátlan évet fut, akkor egészen érdekes lett volna a vége. Sajnos rossz ómen, hogy már az első időmérőn rallizott (mondjuk szerencséjére nem lett baj belőle), meg hogy teljesen lekettyenve nyilatkozott a kvali után.

    Annyira szerintem nincs lekettyenve.

  9. andrea1: hát nézve a mezőnyt… tele van fiatal sráccal, tele nagy lelkesedéssel, tapasztalt középmezőnybeli versneyzőkkel mint Hülk, Perez na meg a Haas srácok akiknél elmegy sokszor a gyógyszer. Ettől azért féltem, főleg akik nem viszik bele az eszüket is a csatákba lásd Magnussen SPAba…para inkább a helyzet. ?

    Izgi lesz, az biztos.

  10. Tapani: Ne is mondd… Az utóbbi években jellemző volt, hogy elóvatoskodja a rajtot, és elmennek mellette páran, itt meg a sűrűjében még keményebb lesz.

    hát nézve a mezőnyt… tele van fiatal sráccal, tele nagy lelkesedéssel, tapasztalt középmezőnybeli versneyzőkkel mint Hülk, Perez na meg a Haas srácok akiknél elmegy sokszor a gyógyszer. Ettől azért féltem, főleg akik nem viszik bele az eszüket is a csatákba lásd Magnussen SPAba…para inkább a helyzet. 😀

  11. andrea1: kemény verseny lesz főleg így elsőre a középmezőnybe, Kiminek is bele kell szoknia az ottani helyzethez, észnél kell lenni holnap.

    Ne is mondd… Az utóbbi években jellemző volt, hogy elóvatoskodja a rajtot, és elmennek mellette páran, itt meg a sűrűjében még keményebb lesz.

  12. Tapani: Majd kiderül, mennyivel könnyebb előzni. A Renault viszont tényleg veszélyes lesz.

    jah hát most a 11 és 12. hely nagyon jó nekik…Gasly is előre fog jönni…kemény verseny lesz főleg így elsőre a középmezőnybe, Kiminek is bele kell szoknia az ottani helyzethez, észnél kell lenni holnap.

  13. Vettel the best: Mikor volt Haminak utoljára kudarca?Esetleg annyi,hogy nem nyert meg minden polet meg futamot??

    Arra gondolok, hogy amikor nem jön össze neki a dolog, főleg mikor ő hibázik, azután fel tudja szívni magát, míg Vettel ellenkezően “működik”.

    Szerintem nektek sem így kéne hozzáállni ehhez a szezonhoz, tavaly ugyanitt le lett alázva a Ferrari, de ha a német nagyjából hibátlan évet fut, akkor egészen érdekes lett volna a vége. Sajnos rossz ómen, hogy már az első időmérőn rallizott (mondjuk szerencséjére nem lett baj belőle), meg hogy teljesen lekettyenve nyilatkozott a kvali után.

  14. andrea1: Mondjuk aversenytempó még érdekes lesz, egyelőre nem negyedik erő…annyi szól mellettük h félre is kellett tenni egy csomó fejlesztést, nem működtek a teszt második hetére vitt fejlesztések… sok idő elment vele aztán az utolsó nap Kimi kipróbálta mégegyszer, délutánra leszedték mert nem azt hozta amit keleltt volna, Kimi se volt vele elégedett és maradtak az első héten próbált dolgoknál. Úgy néz ki ez ennyire elég most. Érdekes lesz a versenytempó, a gumikezelés. Reméljük folyamatosan tudnak az évben fejlődni, holnap én tartok tőle visszafele fogunk esni…rönó gasly.

    Majd kiderül, mennyivel könnyebb előzni. A Renault viszont tényleg veszélyes lesz.

  15. Tapani:
    Vettel amúgy teljesen rosszul áll hozzá a dologhoz, emiatt nem lesz bajnok idén sem. Érdekes, hogy míg Haminek pont hogy extra motivációt szokott adni a kudarc, addig Vettelt épp ellenkezőleg teljesen demotiválttá teszi.

    Mikor volt Haminak utoljára kudarca?Esetleg annyi,hogy nem nyert meg minden polet meg futamot??

  16. Tapani:
    Vettel amúgy teljesen rosszul áll hozzá a dologhoz, emiatt nem lesz bajnok idén sem. Érdekes, hogy míg Haminek pont hogy extra motivációt szokott adni a kudarc, addig Vettelt épp ellenkezőleg teljesen demotiválttá teszi.

    jah, hamilton is 7 tizedet letud dolgozni 😛

  17. Tapani: Sajnos kiderült, hogy nem vb. 4. technika az Alfa, de én bízok a folyamatos fejlődésben. Én 4 pontot várok a holnapi versenytől, majd meglátjuk, mi lesz.

    Mondjuk a versenytempó még érdekes lesz, egyelőre nem negyedik erő…annyi szól mellettük h félre is kellett tenni egy csomó fejlesztést, nem működtek a teszt második hetére vitt fejlesztések… sok idő elment vele aztán az utolsó nap Kimi kipróbálta mégegyszer, délutánra leszedték mert nem azt hozta amit keleltt volna, Kimi se volt vele elégedett és maradtak az első héten próbált dolgoknál. Úgy néz ki ez ennyire elég most. Érdekes lesz a versenytempó, a gumikezelés. Reméljük folyamatosan tudnak az évben fejlődni, holnap én tartok tőle visszafele fogunk esni…rönó gasly.

  18. andrea1:
    megnéztem délelőtt Kimi körét, milyen hibát követett el esetleg mert Perez, Gro és ő nem javított, minimálisat a q2es köréhez képest, Norris aki 1:22.423-at futott a q2be ,futotta meg szinte Kimi q2-es körét 22.304, ez 3 századdal jobb Kimi q2-es körénél… amivel elé is került mert Kimi tudott javulni 2 századot, Lando majdnem másfél tizezedet…de igazából semmi hiba nem volt a körében…ott a második szektorelső egyenesén látszik a videóban hiányzott az erő, tűnt ki jobban. Sajnálom mert ha legalább azt a javulást hozza amit Norris, de akár többet.. Norris és Magnussen is meglehetett volna. Így azért aggasztó a holnap, remélem nem lesz off a nap..mondjuk azt se értettem, mindneki Perez és Kimin kívül két körből oldotta meg a q3-at, Kimi esetében ezt nem szoktam érteni.

    Sajnos kiderült, hogy nem vb. 4. technika az Alfa, de én bízok a folyamatos fejlődésben. Én 4 pontot várok a holnapi versenytől, majd meglátjuk, mi lesz.

  19. Denis Hunter: Meg ha sokak szerint nagy jelentosege van egy idomeronek (szerintem nem annyira), akkor sem igazan szamit, mennyivel jobb egyik a masiknal. Valaki tokeletesen osszerakja, valaki hibazik. Versenyen altalaban sokkal osszerazodottabb a mezony, meg persze lehetnek olyan korulmenyek, aki valakinek kedvez, valakinek kevesbe. Eleg a tavalyi evet megnezni. Siman elkepzelheto, hogy a top 10en kivuliek szereznek majd pontokat es az RB/Ferrari kozel lesz a versenyen.

    Most a VB esetleges alakulására gondoltam “izgalom” alatt, elég sok pilóta sorsa érdekel a középmezőnyben, szóval lesz miből csemegézni, a legtöbb fiatal pályafutását évek óta követem, és végre itt vannak. 🙂

  20. megnéztem délelőtt Kimi körét, milyen hibát követett el esetleg mert Perez, Gro és ő nem javított, minimálisat a q2es köréhez képest, Norris aki 1:22.423-at futott a q2be ,futotta meg szinte Kimi q2-es körét 22.304, ez 3 századdal jobb Kimi q2-es körénél… amivel elé is került mert Kimi tudott javulni 2 századot, Lando majdnem másfél tizezedet…de igazából semmi hiba nem volt a körében…ott a második szektor első egyenesén látszik a videóban hiányzott az erő, tűnt ki jobban. Sajnálom mert ha legalább azt a javulást hozza amit Norris, de akár többet.. Norris és Magnussen is meglehetett volna. Így azért aggasztó a holnap, remélem nem lesz off a nap..mondjuk azt se értettem, mindneki Perez és Kimin kívül két körből oldotta meg a q3-at, Kimi esetében ezt nem szoktam érteni.

  21. Stuttgart99:
    Állítólag az idei Ferrari motor nem igazán megbízható, ezért a Ferrarinál alacsony leszorítóerővel mentek, hogy tudják kompenzálni a gyengébb teljesítményt. Ha ez igaz, akkor tényleg unalmas idénynek nézünk elébe, mert a motor pont nem az, amit szabadon lehetne cserélni. :/ Ráadásul ez magyarázná azt, hogy Kimi alatt miért ment el az erő az időmérő végén.

    Honnan van ez az info, mert több sebből vérzik ez az állítás.

  22. Stuttgart99:
    Állítólag az idei Ferrari motor nem igazán megbízható, ezért a Ferrarinál alacsony leszorítóerővel mentek, hogy tudják kompenzálni a gyengébb teljesítményt. Ha ez igaz, akkor tényleg unalmas idénynek nézünk elébe, mert a motor pont nem az, amit szabadon lehetne cserélni. :/ Ráadásul ez magyarázná azt, hogy Kimi alatt miért ment el az erő az időmérő végén.

    Ezert is jo a Haas, mert ok a tavalyi motorral mennek?
    Ennek azert ellentmond, hogy a teszteken a Ferrari motorok mentek a legtobbet es egyik gyartonal sem volt motorgond.

  23. Stuttgart99:
    Állítólag az idei Ferrari motor nem igazán megbízható, ezért a Ferrarinál alacsony leszorítóerővel mentek, hogy tudják kompenzálni a gyengébb teljesítményt. Ha ez igaz, akkor tényleg unalmas idénynek nézünk elébe, mert a motor pont nem az, amit szabadon lehetne cserélni. :/ Ráadásul ez magyarázná azt, hogy Kimi alatt miért ment el az erő az időmérő végén.

    Remélem a csapatfőnök jól lebassza a motorrészleg vezetőjét!

  24. Állítólag az idei Ferrari motor nem igazán megbízható, ezért a Ferrarinál alacsony leszorítóerővel mentek, hogy tudják kompenzálni a gyengébb teljesítményt. Ha ez igaz, akkor tényleg unalmas idénynek nézünk elébe, mert a motor pont nem az, amit szabadon lehetne cserélni. :/ Ráadásul ez magyarázná azt, hogy Kimi alatt miért ment el az erő az időmérő végén.

  25. plman: Kubica falat érintett a 10-s kanyarban és egy jobb hátsó defekt lett a következménye a dolognak. sokat nem számított mert a williamsnek sajnos semmi köze nincs a mezőnyhöz.

    Szerintem a Wili lemaradasa sem olyan nagy, amilyennek tunik. Russell hatranya azt hiszem 2,3 mp volt az nem olyan rossz, ha az egesz mezonyt nezzuk. Voltak anno 5-7 mp lemaradasok is, ha mar mindenki a HRT/Manor vonalat veli felfedezni ebben. Kubica 1.7-tel a vegen meg azert volt, mert hamar gyorsult a palya, neki meg nem sikerult a kore. Mindenki 1 mp felett javitott, igy o is lehetett volna 3 mp-en belul.

  26. Jót nevettem az időmérő végén ?hogy a Merci így bepalizott sok sok emberkét. A Mclaren meglepően jó volt kár hogy Sainz balszerencsés volt. Leclerc egyelőre kérdőjel. A RedBull semmivel sincs előrébb a szájkarate után. Én úgy látom hogy sajnos Kubicza sokat fog szenvedni a sérüléséböl kifolyólag ráadásul az autó sem jó hogy finomann fogalmazzak.

  27. The 47th Hippie:
    Számítottam arra, hogy a Merci csak altat, az 1-2 se lep meg (bár reménykedtem, hogy legalább a második hely vki másé lesz), de ez a több mint fél másodperc szerintem iszonyatosan sok.
    Bár az is igaz, hogy tavaly is így indult, első időmérő, a pontokat pedig holnap osztják, de ettől függetlenül meglepett, hogy mennyire altatott a Merci megint. Brutális ez a csapat.
    Középmezőny szorosnak tűnik, a Renault eddig kicsit csalódás, viszont örömmel látom, hogy milyen közel van egymáshoz a két pilóta, jó kis csapaton belüli küzdelem lesz még itt ?
    Amúgy Kubicaval mi történt? Sajnos nem láttam a Q1-et, olvastam hogy defektet kapott, de nem tudom hogy saját hibás volt-e vagy balszerencse.

    Kubica falat érintett a 10-s kanyarban és egy jobb hátsó defekt lett a következménye a dolognak. sokat nem számított mert a williamsnek sajnos semmi köze nincs a mezőnyhöz.

  28. Szerintem nem kell aggódni.Még nagyon korán van.Majd ha a következő futamon(Bahrein) is sokat kap a Ferrari akkor már lehet,mert ott mindig jók voltak.A középmezőny viszont szoros és kiszámíthatatlan.Ott lehetnek jó csaták holnpa.Az első helyeken valószínűleg nem lesz nagy változás(Max és Leclerc alkot?) és olyan sorrendbe érnek célba ahogy az első kör végén állnak.De az SC VSC mindig bekavarhat.

    Itt jól látszik,hogy mennyivel agresszívebben lehet támadni a kanyarokat a mercivel mint a ferrarival, nagyon stabilan fordul az eleje és nagyon hamar a gázra tudnak lépni. A ferrari nagyon puhának tűnt. Egy korrigálás sincs a körben csak simán lassú.Talán ez vezette meg az embereket a teszteken.Emellett Hamilton nagyon érzi ezt a pályát.Sorozatba 6. poleja itt.

  29. Számítottam arra, hogy a Merci csak altat, az 1-2 se lep meg (bár reménykedtem, hogy legalább a második hely vki másé lesz), de ez a több mint fél másodperc szerintem iszonyatosan sok.
    Bár az is igaz, hogy tavaly is így indult, első időmérő, a pontokat pedig holnap osztják, de ettől függetlenül meglepett, hogy mennyire altatott a Merci megint. Brutális ez a csapat.
    Középmezőny szorosnak tűnik, a Renault eddig kicsit csalódás, viszont örömmel látom, hogy milyen közel van egymáshoz a két pilóta, jó kis csapaton belüli küzdelem lesz még itt 🙂
    Amúgy Kubicaval mi történt? Sajnos nem láttam a Q1-et, olvastam hogy defektet kapott, de nem tudom hogy saját hibás volt-e vagy balszerencse.

  30. Anno a Bullok is kiosztották minden időmérőn a 8 tizedeket, a versenyek pedig szorosabbak voltak. Nem adom a Merci kezébe egy időmérő után a vb trófeát. De szükség van egy szigorú költségsapkára, ami megrengetheti ezt a félelmetesen működő gépezetet.

  31. Lewanda_17:
    Hm azért lehetne szorosabb … ? Ez így ritka unalmas lesz megint, persze HA így marad. ? Na de ki fogadna nagyobb összegben, hogy nem? ? Kell keresni mást aminek szurkolni lehet, pl. hogy Leclerc pariban legyen Vettelel, de kezdek azért is szurkolni, hogy Giovi Kimivel. ? Meg azért jó lenne, ha a Red Bull a későbbiekben nem nagyon rohadna le Gasly alatt, reggel már ideggörccsel kezdtem a napot. ?

    Meg ha sokak szerint nagy jelentosege van egy idomeronek (szerintem nem annyira), akkor sem igazan szamit, mennyivel jobb egyik a masiknal. Valaki tokeletesen osszerakja, valaki hibazik. Versenyen altalaban sokkal osszerazodottabb a mezony, meg persze lehetnek olyan korulmenyek, aki valakinek kedvez, valakinek kevesbe. Eleg a tavalyi evet megnezni. Siman elkepzelheto, hogy a top 10en kivuliek szereznek majd pontokat es az RB/Ferrari kozel lesz a versenyen.

  32. Hm azért lehetne szorosabb … 😀 Ez így ritka unalmas lesz megint, persze HA így marad. 😀 Na de ki fogadna nagyobb összegben, hogy nem? 😛 Kell keresni mást aminek szurkolni lehet, pl. hogy Leclerc pariban legyen Vettelel, de kezdek azért is szurkolni, hogy Giovi Kimivel. 😀 Meg azért jó lenne, ha a Red Bull a későbbiekben nem nagyon rohadna le Gasly alatt, reggel már ideggörccsel kezdtem a napot. 😀

  33. feeder_series:
    Most őszintén, a turbo éra összes poleja Hamiltoné volt itt, mégis mire számítottatok? ?

    Örülök Norris és Albon erős kezdésének, csak így tovább! Ricnek meg fel kell kötni a gyatyát Hulk ellen ?

    8 ezredet kapni elsore nem hinnem, hogy szegyen lenne. Hulk-ot senki nem gyozte le kvalin 2010 ota, amiota ittvan (eves elszamolasban) Ric meg eleg eros futamon es forgalomban is ugyes.

  34. F1890: sérült a motorja ? arról nem tehetek h nem teszik szóvá a kommentátorok

    Sainz meg azert ment lassabbat, mert Kubica gumidarabokat hagyott a palyan. Kb azonosat ment volna Norris-szal. Ezt meg a kozvetites alatt is mondtak. Persze ezt nem hallottad 😀
    Mar van is cikk rola, miert esett ki az a 3, akinek a csapattarsa a Q3-ig jutott. Sainz-nal a Kubicas baleset hatraltatta a jobb eredmeny elereseben a spanyolt. Gaslynal viszont semmilyen motorhibarol nem irnak, csak siman elszamolta a csapat magat es nem adtak friss gumit a francianak, aki nem javitott eleget. Stroll-t meg allitolag Grojean tartotta fel.

  35. Zasalamel: plman, Andrea1

    Egyébként igen, kiderült az is, h nem is igazán a motorral, hanem maga a csapattal votl probléma, de ez nem is csoda 2012 után a RB és a merci teljesen kiszipolyozták a mekit, és csak azok maradtak ott, akik (ha lehet így fogalmazni) senkinek sem kellett, ez már nem az a meki, akik korábban harcban voltak a vb címért, viszont idén úgy tűnik vmi mégis elindult náluk, én szurkolok neki.

    Igen, utólag belegondolva ezt is elbaszta a ferrari, mert ha motor terén kapcsolatban állt volna a RB-lal, akkor talán még kialakíthaottt volna a másik topcsapattal is olyan kapcsolatot, mitn az Alfával, de így már esélytelen, mert a RB köszöni szépen megelégszik a hondával is.

    Azért ne felejtsük már el, hogy tavaly is elég jó eredményt ért el a McLaren Ausztráliában! 😀

  36. plman: szerintem jelenleg a red bull nem tart igényt a ferrari motorra. Most a világ egyik legnagyobb motorgyártója csak nekik dolgozik és nem kell osztozkodniuk rajta más csapatokkal. Ugye ezt akarta meki is annak idején csak f.szok voltak. A renaultval is ez volt a gondjuk, hogy kapták azt amit a többiek, beleszólásuk nem nagyon volt, mivel ott is a gyári csapat volt a prioritás. Azért valjuk be, hogy egyelőre egész ígéretesnek tűnik a honda-rb házasság.

    plman, Andrea1

    Egyébként igen, kiderült az is, h nem is igazán a motorral, hanem maga a csapattal votl probléma, de ez nem is csoda 2012 után a RB és a merci teljesen kiszipolyozták a mekit, és csak azok maradtak ott, akik (ha lehet így fogalmazni) senkinek sem kellett, ez már nem az a meki, akik korábban harcban voltak a vb címért, viszont idén úgy tűnik vmi mégis elindult náluk, én szurkolok neki.

    Igen, utólag belegondolva ezt is elbaszta a ferrari, mert ha motor terén kapcsolatban állt volna a RB-lal, akkor talán még kialakíthaottt volna a másik topcsapattal is olyan kapcsolatot, mitn az Alfával, de így már esélytelen, mert a RB köszöni szépen megelégszik a hondával is.

  37. Zasalamel: Ezért is szurkolok, h a ferka mégis átgondolja és ad inkább motort a RB-nak, merci ellen egyedül a RB tudna labdába rúgni.

    Mondjuk szerintem is, az rb lábát nagyon kihúzták ezzel a motor dologgal és nekünk is milyen rossz mert egy tok jó párharcról maradtunk le, a Honda érdekes lesz, eddig nem tűnik rossznak az rbbe.

  38. Zasalamel: Ezért is szurkolok, h a ferka mégis átgondolja és ad inkább motort a RB-nak, merci ellen egyedül a RB tudna labdába rúgni.

    szerintem jelenleg a red bull nem tart igényt a ferrari motorra. Most a világ egyik legnagyobb motorgyártója csak nekik dolgozik és nem kell osztozkodniuk rajta más csapatokkal. Ugye ezt akarta meki is annak idején csak f.szok voltak. A renaultval is ez volt a gondjuk, hogy kapták azt amit a többiek, beleszólásuk nem nagyon volt, mivel ott is a gyári csapat volt a prioritás. Azért valjuk be, hogy egyelőre egész ígéretesnek tűnik a honda-rb házasság.

  39. FIA színház sokadik epizód…engem idén nem sikerült már megvezetniük, egyetlen percet sem néztem belőle. Már akkor röhögtem, amikor a tesztek alatt pár cikkíró azon kesergetett, hogy milyen unalmas lesz a nagy Ferrari dominancia miatt az idény ?Meg persze az Oscar-díjas Toto és barátai színjátszó kör előadása sem volt semmi, nem csodálom, hogy Vettel is beszólt nekik. Azért kicsit irigylem azt, aki még lelkesen tudja nézni, jó szurkolást! ?

  40. Zasalamel: Én vettel helyében biztos lelépnék innen, ferkának is nagy pofon lenne, hogy az egyes számú pilótájuk hirtelen szakítana velük, ilyen még nem történt velük sose.

    Az is biztos, h én többet nem nézek februári tesztet, mert az égvilágon semmi értelme az ott történteknek.

    Nem hiszem,hogy el fog menni,de mentálisan ez az eredmény nélküli állandó nyeréskényszer mindenkit megvisel egy idő után.Azért ne haragudj nagyon a Ferrarira,piszok jó csapat a Mercedes,hatalmas anyagi és szellemi forrással a háttérben.

  41. andrea1: Az a helyzet a Merci iszonyatosan profi csapat. Az hogy a második tesztre már hoztak egy szinte b autót, van b, c, d variáció, minden előre meg van tervezve és mellette nagyon jól van menedzselve a csapat.

    Ezért is szurkolok, h a ferka mégis átgondolja és ad inkább motort a RB-nak, merci ellen egyedül a RB tudna labdába rúgni.

  42. Zasalamel:
    Szégyen amit művel ez a ferrari, haas tavalyi autóval csak 4 tizedre tőlük. Hasonló költségvetéssel és gyári háttérrel nem tud labdába rúgni a merci ellen.

    Mostmár javaslom inkább adjanak motort a rb-nak, ők megcsinálják azt amire képtelenek immár 5 éve.

    Az a helyzet a Merci iszonyatosan profi csapat. Az hogy a második tesztre már hoztak egy szinte b autót, van b, c, d variáció, minden előre meg van tervezve és mellette nagyon jól van menedzselve a csapat.

  43. andrea1: Hagyjad, a fóbia egy betegség, erre vannak képzett szakemberek, szakterületként választható, valami kialakult Kimi felé részéről. Ő tudja ?

    majd írj egy érvet amellett h miért küzdesz szövegértelmezési zavarokkal, addig felesleges provokálnod mert csak nevetek rajtad 😀

  44. guide: Ne keseredj el nagyon,majd pár helyszínen engedik a Ferrarit is győzni!:D Amúgy sajnállak,de magamat is.Mégiscsak jobb lett volna,ha Vettel pihen egy évet.:D

    Én vettel helyében biztos lelépnék innen, ferkának is nagy pofon lenne, hogy az egyes számú pilótájuk hirtelen szakítana velük, ilyen még nem történt velük sose.

    Az is biztos, h én többet nem nézek februári tesztet, mert az égvilágon semmi értelme az ott történteknek.

  45. Zasalamel: Tök mindegy, hasonló a helyzet mint tavaly, csak a ferka most annyira esett hátra, h egyáltalán ne legyen veszélyes a mercire. A mostani korülményeknek köszönhetően egyedül a ferkának adott az esély, h legyőzze a mercit, de ezek egyszerűen túl bal***ok ahhoz, a merci totál hülyét csinál belőlük évek óta, már nekem is kínos.

    Ne keseredj el nagyon,majd pár helyszínen engedik a Ferrarit is győzni!:D Amúgy sajnállak,de magamat is.Mégiscsak jobb lett volna,ha Vettel pihen egy évet.:D

  46. Zasalamel: Tök mindegy, hasonló a helyzet mint tavaly, csak a ferka most annyira esett hátra, h egyáltalán ne legyen veszélyes a mercire. A mostani korülményeknek köszönhetően egyedül a ferkának adott az esély, h legyőzze a mercit, de ezek egyszerűen túl bal***ok ahhoz, a merci totál hülyét csinál belőlük évek óta, már nekem is kínos.

    ne szaladjunk ennyire előre, én nem hiszem h a Ferrari csak 7 tizeddel kell h a Haas előtt legyen

  47. GreenHonda: na azért az mond valamit, hogy a Haas annyit kap a Ferraritól, mint a Ferrari a Mercedestől. Pontosítok, 7 tized, mert Vettelhez nézzük már

    Tök mindegy, hasonló a helyzet mint tavaly, csak a ferka most annyira esett hátra, h egyáltalán ne legyen veszélyes a mercire. A mostani korülményeknek köszönhetően egyedül a ferkának adott az esély, h legyőzze a mercit, de ezek egyszerűen túl bal***ok ahhoz, a merci totál hülyét csinál belőlük évek óta, már nekem is kínos.

  48. Vettel the best: Ki akartam menni idén végre 4 év után a Ringre,de inkább kihagyom,felesleges!
    Vettel arcára minden rá volt írva,tudja ő,hogy ennek az évnek is annyi!

    Szerintem ne feltétlenül az erőviszonyoktól tedd függővé, hogy kimész e a Hungaroringre. Ha van egy jó társaság, akkor mindenképpen érdemes ott lenni! És amúgy meg nem tudhatod biztosan, lehet hogy pont akkor fog kedvező eredmény születni! 🙂

  49. andrea1:
    Mondjuk ez a Leclerc féle negatívum,nincs ebben, ügyes,majd lesz ez jobb, Vettel meg szerintem támadható lesz idén ha ez így megy tovább, már most kivan.. Mondjuk abból a szempontból mosolyogtato a dolog a nagy átalakítások, meg új felállás azért most is befert valaki a Ferrarik közé, ezt akarták részben megszuntetni és magabiztosan mondogatták,ereztetve h Kimi hibája sokszor ? az is volt sokszor, de ezek nuansznyi dolgokon múlt. Mondjuk én szeretem az ilyen dolgokat amikor az élet mutat plt h nem kell ennyire magabiztosnak lenni, lenezni egy versenyző teljesítményét. Lec ügyes, de ugye mindenki egy új Hamit vár tőle… Hami egy van és kész, zseniális. Max meg ez, szeret beugrani mindenbe, én is itt vagyok. ? lec holnap lesz érdekes inkább, azért élmezőnyben menni az más,Max előtte meg pláne egy nagyon nehéz feladat. Érdekes lesz hogy oldja meg ezt

    Ja, nézz vissza 13-ba ahol Hamiltonnak mikor adott tizedeket Rosberg pl Brazíliában egyből már csak ötödik volt, míg Rosberg második! Attól h Leclerc és Vettel közé most bekerült Verstappen, nem bizonyítja hogy Raikkonent ugyanolyan érdemes lett volna megtartani. Majd összességében nézzük a képet, ahogy épp te írtad itt! 😀

  50. Go.Michael: Ez a fő probléma, ebben abszolút egyetértek a véleményeddel. Ez a merci már sokadszor megmutatta, hogy a tökéletes házifeladat, az a beugró csak a vizsgára, azért csupán egy nagy túrót kapsz… Az a baj ezzel a 7 tizeddel, hogy ismét megvan az a kilengés, hiába lesznek némely pályán baromi erősek ahol akár erőből letudják győzni a mercit, ahol ők lesznek a mérce, ha ekkorára nyílik idén is az olló ami a konstans teljesítményt jelzi, akkor ebből ismét agyvérzés lesz, ha Vettel úgy kell utazzon a hétvégékre, hogy tudják, azon a pályakarakterisztikán van 3-4 tizedes hátrányuk amit be kell hozni, a 2 tasak szotyi önbizalma pedig hamar semmissé válik. A merci ellen tökéletes munkát kell végezni, és ez a mai 7 tized azt sejteti, hogy a feladat idén sem tökéletes, jöhet ide Binotto HP szemüveggel. De cáfoljanak rám. Hozzá teszem még egyszer, én nagyon erősnek gondolom az idei Ferrarit, sokkal jobbnak mint a tavalyit talán, de amíg idén is lesz 4-5 futam ahol moziznak, akkor a díjátadót is csak a páholyból nézhetik decemberben.

    Ezzel egyetértek veletek. Nem akartam leírni, meg nem is akarok hinni benne – így hozzá állni : de nekem Alonso szavai csengenek a fülemben évek óta, hogy ez a Ferrari mindig csak max a 2. helyre jó. Biztos jobb lesz a Ferrari ennél a következő pályákon, biztos hogy a csapat is összeszedettebb mint volt, illetve az évközbeni fejlesztés dönt úgy is majd a vb-ről (akkor is ha ezt most Vet nyerte volna). Valahol viszont jobban bízok a Red Bull feltámadásában.

  51. Visszanéztem egyébként Norris időmérőjét onboardban és nagyon profi volt ő is és az autó is, gyakorlatilag csak az utolsó kanyarban volt egy kis bizonytalanság, de ott még a Mercik kormányába is bele kellett nyúlni.

    Lehet ebben igazság, hogy az F2-es kocsi sokkal kevésbé feküdt a stílusának.

  52. Zasalamel:
    Szégyen amit művel ez a ferrari, haas tavalyi autóval csak 4 tizedre tőlük. Hasonló költségvetéssel és gyári háttérrel nem tud labdába rúgni a merci ellen.

    Mostmár javaslom inkább adjanak motort a rb-nak, ők megcsinálják azt amire képtelenek immár 5 éve.

    na azért az mond valamit, hogy a Haas annyit kap a Ferraritól, mint a Ferrari a Mercedestől. Pontosítok, 7 tized, mert Vettelhez nézzük már

  53. feeder_series: A sajtó és a szurkolók is kihagytak egy csomó dolgot a képletből télen. Például azt, hogy a Mercedes idén új motorkoncepcióval kezdte az évet, tehát nyilván egy csomó mindent újra kellett hangolni. A Mercedes ugyanúgy nem lett kész az első teszt hétre, mint a Williams, csak ők elhallgatták. A vezethetőség is teljesen túl lett misztifikálva, mivel a pálya szélén a szakértők csak ennyit látnak. De önmagában az, hogy egy kocsi nehezen vezethető, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy lassabb is, pláne egy tehetséges pilóta kezei között.

    Sok belső kamerás felvétel is alátámasztotta a pálya széléről látottakat…

  54. renault4:
    A Mercedes hengere nagyon meglepett.Hová lett a Ferrari sínautója, ami a teszteken villogott?
    A Mercedesben Hamilton a megtévesztés kedvéért rángatta annyiraa kormányt a teszteken?:-)

    A sajtó és a szurkolók is kihagytak egy csomó dolgot a képletből télen. Például azt, hogy a Mercedes idén új motorkoncepcióval kezdte az évet, tehát nyilván egy csomó mindent újra kellett hangolni. A Mercedes ugyanúgy nem lett kész az első teszt hétre, mint a Williams, csak ők elhallgatták. A vezethetőség is teljesen túl lett misztifikálva, mivel a pálya szélén a szakértők csak ennyit látnak. De önmagában az, hogy egy kocsi nehezen vezethető, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy lassabb is, pláne egy tehetséges pilóta kezei között.

  55. Szégyen amit művel ez a ferrari, haas tavalyi autóval csak 4 tizedre tőlük. Hasonló költségvetéssel és gyári háttérrel nem tud labdába rúgni a merci ellen.

    Mostmár javaslom inkább adjanak motort a rb-nak, ők megcsinálják azt amire képtelenek immár 5 éve.

  56. andrea1: Nem én már izgulok hogy a te elméleteid, gondolataid, elméleteid, rálátásod a világra bevaljanak. Izgulok miatta. ? decemberben osszegzunk ? Hajrá Gio
    ?

    Ui nálad már stroll is jobb pilóta mint Kimi, szóval ennyire mértékadó számomra ez amit itt írtál ? mivel fóbia és az komoly gond, izgulok amiatt hogy ez rendben legyen nálad ?

    Nem tudom, hogy jobb-e, hogy fejlődött-e 2017 óta. Ha még olyan szinten van, aki Massával nem bírt, akkor nem jobb.

  57. Go.Michael: Ez a fő probléma, ebben abszolút egyetértek a véleményeddel. Ez a merci már sokadszor megmutatta, hogy a tökéletes házifeladat, az a beugró csak a vizsgára, azért csupán egy nagy túrót kapsz… Az a baj ezzel a 7 tizeddel, hogy ismét megvan az a kilengés, hiába lesznek némely pályán baromi erősek ahol akár erőből letudják győzni a mercit, ahol ők lesznek a mérce, ha ekkorára nyílik idén is az olló ami a konstans teljesítményt jelzi, akkor ebből ismét agyvérzés lesz, ha Vettel úgy kell utazzon a hétvégékre, hogy tudják, azon a pályakarakterisztikán van 3-4 tizedes hátrányuk amit be kell hozni, a 2 tasak szotyi önbizalma pedig hamar semmissé válik. A merci ellen tökéletes munkát kell végezni, és ez a mai 7 tized azt sejteti, hogy a feladat idén sem tökéletes, jöhet ide Binotto HP szemüveggel. De cáfoljanak rám. Hozzá teszem még egyszer, én nagyon erősnek gondolom az idei Ferrarit, sokkal jobbnak mint a tavalyit talán, de amíg idén is lesz 4-5 futam ahol moziznak, akkor a díjátadót is csak a páholyból nézhetik decemberben.

    No, most nem lennék Binotto helyében!

  58. frequency: Az a jó szabályváltoztatás ami a sportnak kedvez.Úgy látszik neked az a jó sport, ahol a Mercedes 6 éven keresztül komolyabb és izgalmasabb versenyek nélkül veri tönkre a mezőnyt, úgy hogyközben a markukba röhögnek amellett hogy közben elhitetik mindenkivel hogy szoros a verseny.

    Ugye tudod hogy a jelenlegi szabályváltoztatás pont a versenyek izgalmasabbá tétele érdekében történt? Emellett, 2016 izgalmas volt, a tavalyi év is. Amúgy meg most készítik elő a 2021-es átfogó változtatásokat.

  59. F1890: és ez mit bizonyít? azt h tavaly is volt ausztrália, spanyol,francia,osztrák(most vegyük ki a technikai hibákat sc),orosz ahol a merci érintetlen volt.

    tehát a ferrarinak még ebben az évben is vannak ekkora kilengései. a merci sosem kap ki ennyire

    Ez a fő probléma, ebben abszolút egyetértek a véleményeddel. Ez a merci már sokadszor megmutatta, hogy a tökéletes házifeladat, az a beugró csak a vizsgára, azért csupán egy nagy túrót kapsz… Az a baj ezzel a 7 tizeddel, hogy ismét megvan az a kilengés, hiába lesznek némely pályán baromi erősek ahol akár erőből letudják győzni a mercit, ahol ők lesznek a mérce, ha ekkorára nyílik idén is az olló ami a konstans teljesítményt jelzi, akkor ebből ismét agyvérzés lesz, ha Vettel úgy kell utazzon a hétvégékre, hogy tudják, azon a pályakarakterisztikán van 3-4 tizedes hátrányuk amit be kell hozni, a 2 tasak szotyi önbizalma pedig hamar semmissé válik. A merci ellen tökéletes munkát kell végezni, és ez a mai 7 tized azt sejteti, hogy a feladat idén sem tökéletes, jöhet ide Binotto HP szemüveggel. De cáfoljanak rám. Hozzá teszem még egyszer, én nagyon erősnek gondolom az idei Ferrarit, sokkal jobbnak mint a tavalyit talán, de amíg idén is lesz 4-5 futam ahol moziznak, akkor a díjátadót is csak a páholyból nézhetik decemberben.

  60. sztarvorsz: “adná az ég, hogy olyan legyen ez az év, mint a tavalyi” – azért voltak jobb álmaim is ? , de sajnos lehet igazad van.

    hát jobb mint a 14, 15, 16 xd persze azt leszámítva hogy ott erősebb csapattársa volt Hamiltonnak 😀 bár 15 ben Bottas is szerzett volna annyi pontot, mint Rosberg 😀

  61. F1890: nem vettelen múlik az h a merci megbízható e vagy sem, ahogy az sem h hamilton falnak meg vagy sem. így az ő szempontjából ezek teljesen külső körülmények

    igen de az sem vettelen sem hamiltonon múlik hogy a mercedes űrhajót készít-e vagy sem. egyébként amit mondasz abból a szempontból a legszarabb hogy hamilton poleokat kell nézni itt és már kibaszottul unom 😀

  62. A Renault nem tudta átlépni saját árnyékát, a McLaren fricskát adott neki. Ez is azt mutatja valami nagyon nincs rendben a kasztni körül. Hiába, addig nem lesz előrelépés, ameddig nem jön egy jó szakember, amihez viszont pénz kell és nem kevés.
    A Honda durranás nem akkora, mint amilyet beharangoztak. A Red Bull most is ott tart, ahol a Renault-val tartott.

  63. GreenHonda: viszont technikai hiba meg az sc is hozzátartozik a sporthoz, és ha egyikben, másikban is a Mercedesnek jön ki szarabbul a lépés nem egyszer, esetleg Hamilton is idén végre hibázik 1-nél többet, akkor hiába a sok tized előny ? Másrészt adná az ég, hogy olyan legyen ez az év, mint a tavalyi, szerintem egyáltalán nem veszett fejsze nyele, sőt

    “adná az ég, hogy olyan legyen ez az év, mint a tavalyi” – azért voltak jobb álmaim is 😀 , de sajnos lehet igazad van.

  64. GreenHonda: a technikai hiba pedig nem szerencse, hanem az hogy nem dolgozott elég jól a Mercedes ? Az sc reagálások lehet szerencse, bár benne van a taktika is, persze elsősorban szerencse.

    Az egyéni hibák ismét. Engem nem is izgat, legyen jobb a Mercedes, de nem fog érdekelni ha van esély megverni őket, és nem ők fognak nyerni. A lényeg h csata legyen és legyen valós esélye másoknak is

    nem vettelen múlik az h a merci megbízható e vagy sem, ahogy az sem h hamilton falnak meg vagy sem. így az ő szempontjából ezek teljesen külső körülmények

  65. F1890: én olyan ember vagyok aki nem számol a szerencsére sem a másik hibájára. mert ez azt jelenti h külső körülményekre támaszkodsz–> nem rajtad múlik, nincs rá befolyásod. ergó vakszerencse. amit lehet h vki erénynek állít be egyeseknél, én nem tudok ?

    a technikai hiba pedig nem szerencse, hanem az hogy nem dolgozott elég jól a Mercedes 😀 Az sc reagálások lehet szerencse, bár benne van a taktika is, persze elsősorban szerencse.

    Az egyéni hibák ismét saját számlára írhatók, persze a profitálás belőle szerencse. Engem nem is izgat, legyen jobb a Mercedes, de akkor nem fog érdekelni ha van esély megverni őket, és nem ők fognak nyerni. A lényeg h csata legyen és legyen valós esélye másoknak is, és nem 20% hanem legalább 40, az pedig nem kevés. egy-két változó a másik javára már könnyen tud fordítani a mérlegen ilyen helyzetből

  66. McLarenHonda: Meg a hátsót. Meg szélesîtés, stb. Tudom, az a jó szabályváltoztatás, amelyik a kedvencednek kedvez. Elképesztő ez a siralomház amit páran leműveltek. Óvoda.

    Az a jó szabályváltoztatás ami a sportnak kedvez.Úgy látszik neked az a jó sport, ahol a Mercedes 6 éven keresztül komolyabb és izgalmasabb versenyek nélkül veri tönkre a mezőnyt, úgy hogy közben a markukba röhögnek amellett hogy közben elhitetik mindenkivel hogy szoros a verseny.