Egy évtized után tért vissza a dobogóra a Honda!

Egy évtized után újabb F1-es dobogós helyezést ünnepelhetett a Honda. A japán gyártónak négy év küzdelem után a Red Bull-lal való együttműködés hozta meg a mérföldkövet jelentő sikert.

Christian Horner és Jamamoto Maszasi (Fotó: Red Bull)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Denis Hunter: nem kell feltetlenul azt gondolni, hogy az osszes ferrari motorral baj volt. Lehet Vettel volt peches, csak az ove miatt ovatosabb mindenki. Celvonalon Leclerc, Inter 1 es 2-nel is Gio volt a leggyorsabb. A Haas-ok eppen lassabbak voltak, de ok meg a kozepmezonyhoz kepest voltak jok. Bar a versenyen nem jott ki az, amire szamitottak, valaki nekik vizionalta, hogy mehetnek a gyorskorert, ha akkora lesz az elonyuk a tobbiekkel szemben, de Hulk vegig par mp-n belul tartotta Magnussent is es az egesz kozepmezony nagyon egyben volt. Legalabbis 11. helyig, ott volt egy nagyobb szunet Norrishoz kepest.

    A Ferrari motoros autók csak végsebességben voltak lemaradva a többiekhez képest, kigyorsításügyileg nem volt gondjuk. Több teória is született már arra, hogy mi lehetett a probléma. Az egyik szerint az ERS-sel volt baj, eszerint vagy túlságosan hamar merült le vagy eleve nem sikerült szükséges energiát termelnie. Az egyenes végén pedig emiatt már nem tudott gyorsulni az autó.

    Van aki szerint túlmelegedési probléma áll fenn. Ez azért okozott meglepetést, mert Barcelonában a Melbourne-i időjáráshoz képest hűvösebb volt. Emiatt pedig csökkentett módban használták a motorokat és ezért kénytelenek voltak kisebb leszorítóerővel menni, ezért vesztettek időt a Ferrarik a Mercikhez képest.

  2. F1890: mögötte giovi 1 tizeddel lemaradva.
    mondjuk ezek eléggé beállításfüggőnek tűnnek.
    https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2019/eventtiming-information-1

    nem kell feltetlenul azt gondolni, hogy az osszes ferrari motorral baj volt. Lehet Vettel volt peches, csak az ove miatt ovatosabb mindenki. Celvonalon Leclerc, Inter 1 es 2-nel is Gio volt a leggyorsabb. A Haas-ok eppen lassabbak voltak, de ok meg a kozepmezonyhoz kepest voltak jok. Bar a versenyen nem jott ki az, amire szamitottak, valaki nekik vizionalta, hogy mehetnek a gyorskorert, ha akkora lesz az elonyuk a tobbiekkel szemben, de Hulk vegig par mp-n belul tartotta Magnussent is es az egesz kozepmezony nagyon egyben volt. Legalabbis 11. helyig, ott volt egy nagyobb szunet Norrishoz kepest.

  3. F1890: igazából azt mondták h csak a mclaren állíthatja meg a mercedest. és ez még be is jöhet mert lehet 5 év múlva a mclaren vb lesz addig meg csak a merci xd

    Jaaa. Akkor rosszul remlett. 😀
    Hát ha a Mercedes kivonul addig akár össze is jöhet. Norris majd bucizni fogja a mezőnyt.

  4. roberto23:
    Egyébként nem tudom miről folyik itt a vita, amikor Alonso és Dennis is megmondta (ha jól rémlik), hogy csak a Honda motor fogja tudni lenyomni a Mercit.
    És tessék, meg a végén tényleg igazuk lesz 😛

    igazából azt mondták h csak a mclaren állíthatja meg a mercedest. és ez még be is jöhet mert lehet 5 év múlva a mclaren vb lesz addig meg csak a merci xd

  5. roberto23:
    Egyébként nem tudom miről folyik itt a vita, amikor Alonso és Dennis is megmondta (ha jól rémlik), hogy csak a Honda motor fogja tudni lenyomni a Mercit.
    És tessék, meg a végén tényleg igazuk lesz 😛

    Még ha nem is abban a formában ahogy ők gondolták 😀 😛

  6. Nando: Ja már utólag nekem is világossá vált, 1-5-ig vannak a módozatok a Ferrarin 1-es a legjobb és azt nem is használhatta, takarékon mentek legtöbbször a 3-as 4-es módot használva, még a Verstappen elleni védekezésnél sem használhatta az erősebb motor módokat, legalább is az olaszok ezt állítják akik végig hallgatták egész verseny alatt az Adamival való kommunikációt, Leclercnek meg a végén engedték használni a verseny módot, szóval valami itt nem kerek motor téren a Ferrarinál, amit szerintem nem nagyon fognak hangoztatni még meg nem tudják oldani.

    Van baj,nem is kicsi a ferrari motorral.
    https://translate.google.com/translate?depth=1&nv=1&rurl=translate.google.it&sl=it&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.livegp.it/f1-gp-australia-ferrari-e-quelluso-strano-della-power-unit/&xid=17259,15700002,15700023,15700186,15700190,15700248,15700253
    https://old.reddit.com/r/formula1/comments/b2879a/the_ferrari_power_unit/

  7. Nando: Ja már utólag nekem is világossá vált, 1-5-ig vannak a módozatok a Ferrarin 1-es a legjobb és azt nem is használhatta, takarékon mentek legtöbbször a 3-as 4-es módot használva, még a Verstappen elleni védekezésnél sem használhatta az erősebb motor módokat, legalább is az olaszok ezt állítják akik végig hallgatták egész verseny alatt az Adamival való kommunikációt, Leclercnek meg a végén engedték használni a verseny módot, szóval valami itt nem kerek motor téren a Ferrarinál, amit szerintem nem nagyon fognak hangoztatni még meg nem tudják oldani.

    Ez a motorprobléma azért elég kényes lehet majd. Mind a Ferrarinak, mind a Haas-nak és az Alfa Romeónak is. Őrájuk is hatással volt, bár a Haas versenyzőktől nem volt panasz (vagy ne játszották be).
    Lehet nehéz évük lesz ebből a szempontból.

  8. Stuttgart99: Információt kért a motorról, nem pedig beállítás módosítást. Persze ezzel együtt is fennáll ugyanaz, hogy problémák lehettek, különben nem kérdezte volna.

    Ja már utólag nekem is világossá vált, 1-5-ig vannak a módozatok a Ferrarin 1-es a legjobb és azt nem is használhatta, takarékon mentek legtöbbször a 3-as 4-es módot használva, még a Verstappen elleni védekezésnél sem használhatta az erősebb motor módokat, legalább is az olaszok ezt állítják akik végig hallgatták egész verseny alatt az Adamival való kommunikációt, Leclercnek meg a végén engedték használni a verseny módot, szóval valami itt nem kerek motor téren a Ferrarinál, amit szerintem nem nagyon fognak hangoztatni még meg nem tudják oldani.

  9. Nando: Beállítást nem lehet változtatni ez oké, akkor viszont Vettel másra célozhatott, talán ami a második videóban látható zöldjelzéssel van összefüggésben, átnézve az olasz oldalakról származó infókat is, egyértelműen akkor veszi el korán a gázt amikor a zöldjelzés felvillan, ennek a jelzésnek a frissítése esetleg.( mármint hogy adjanak friss infót )
    Másrészt arról kezdtek pletykálni, hogy a Ferrari ugye még télen azt nyilatkozta, hogy a fogyasztáson dolgoznak, ennek talán köze van a mostani gyenge teljesítményhez, esetleg valamit nagyon elszámoltak ezzel kapcsolatban. Annyi biztosan látszik, hogy a motort nagyon takarékos üzemmódban futtatták.

    Információt kért a motorról, nem pedig beállítás módosítást. Persze ezzel együtt is fennáll ugyanaz, hogy problémák lehettek, különben nem kérdezte volna.

  10. F1890: 2002 msc barri elengedes utan bevezettek h kintrol nem lehet belenyulni az auto beallitasaiba. Semmit sem iranyithatnak onnan. Ugyh ez teves

    Beállítást nem lehet változtatni ez oké, akkor viszont Vettel másra célozhatott, talán ami a második videóban látható zöldjelzéssel van összefüggésben, átnézve az olasz oldalakról származó infókat is, egyértelműen akkor veszi el korán a gázt amikor a zöldjelzés felvillan, ennek a jelzésnek a frissítése esetleg. ( mármint hogy adjanak friss infót )
    Másrészt arról kezdtek pletykálni, hogy a Ferrari ugye még télen azt nyilatkozta, hogy a fogyasztáson dolgoznak, ennek talán köze van a mostani gyenge teljesítményhez, esetleg valamit nagyon elszámoltak ezzel kapcsolatban. Annyi biztosan látszik, hogy a motort nagyon takarékos üzemmódban futtatták.

  11. Nando: Még egy kis tény, hogy felismerd a helyzetet, hogy a Ferrarinak gondjai voltak, Vettel megszólal a rádióban, hogy frissítsék a motort vajon miért ? Mindeközbenhallani, hogy fordulat szám esés van és mintha kihagyna a motor, többszöri visszahallgatás után ez elég feltűnő 6 másodpercnél. (persze lehet ez hanghiba is, de a lényeg akkor is ott van, ok nélkül nem szoktak segítséget kérni a pilóták, hogy frissítsék a motort, hogy szoftveresen kintről a boxból nyúljanak bele verseny közben, hacsak nincs valami gond)
    https://streamable.com/s19in
    Itt már nem hang hiba van az biztos.
    https://streamable.com/seq60

    2002 msc barri elengedes utan bevezettek h kintrol nem lehet belenyulni az auto beallitasaiba. Semmit sem iranyithatnak onnan. Ugyh ez teves

  12. Sidious: Ehhez már végképp felesleges idekeverni a Ferrari beállítási problémáit, mert nyilván ezekkel együtt is fényévekkel gyorsabbak voltak, mint a Toro Rosso szóval ezzel baromira nem magyarázod meg azt, hogy Gasly miért nem tudott előzni, amikor a csapattársa meg igen.

    Gasly jó kérdés egyelőre…mondjuk voltak problémái, csapat oldaláról is jött hiba, de biztos benne volt a Barcelonaba elkövetett hibája az amiért nem tudta lenyomni Danilt. Horner azért nem véletlenül mondta azt a végén amikor róla kérdezték, türelmesek lesznek vele, adunk neki időt.

  13. Sidious:

    Még egy kis tény, hogy felismerd a helyzetet, hogy a Ferrarinak gondjai voltak, Vettel megszólal a rádióban, hogy frissítsék a motort vajon miért ? Mindeközben hallani, hogy fordulat szám esés van és mintha kihagyna a motor, többszöri visszahallgatás után ez elég feltűnő 6 másodpercnél. (persze lehet ez hanghiba is, de a lényeg akkor is ott van, ok nélkül nem szoktak segítséget kérni a pilóták, hogy frissítsék a motort, hogy szoftveresen kintről a boxból nyúljanak bele verseny közben, hacsak nincs valami gond)
    https://streamable.com/s19in
    Itt már nem hang hiba van az biztos.
    https://streamable.com/seq60

  14. Nando: Fájdalmas mennyire nem láttad át a futamot, ezzel sajnos nem tudok mit kezdeni, ha te így gondolod, gondold így, de engem ne próbálj ilyennel győzködni hogy mit feltételezel, hogy a pilóta fejében mi járhatott, mert ez nem érv, nyilván sokkal jobban adja ki magát hogy Gasly alul maradt egy rosszabb autóval szemben mintsem belemenjen egy csatába.. nonszensz
    Most mondtam el, hogy a Ferrari egész hétvégén egyensúlyproblémákkal küzdött ez az egyik a másik, hogy végsebességben sem tudták azt produkálni ami elvárható lenne és harmadik, hogy taktikailag sem voltak a toppon, ez összességében elég nagy pech ami egy futamra szarul állhat össze az mind szarul állt össze, ennél már csak az lett volna rosszabb a ha kiesnek, ha ezt még mindig nem látod át azzal nem tudok mit kezdeni. Részemről már bőségesen kifejtettem ezt a témát, de ha nem lenne elég, akkor még egy kis adalék, mostani első szárny koncepciók okozhatnak pálya függően nagy különbségeket.

    Ehhez már végképp felesleges idekeverni a Ferrari beállítási problémáit, mert nyilván ezekkel együtt is fényévekkel gyorsabbak voltak, mint a Toro Rosso szóval ezzel baromira nem magyarázod meg azt, hogy Gasly miért nem tudott előzni, amikor a csapattársa meg igen.

  15. Sidious: LOL 😀 Ennyit azért próbálj már meg összerakni, Verstappen megelőzte a Ferrarit pályán, azonos, de frissebb gumikon erőből. Gasly meg nem tudott megelőzni egy Toro Rossot, ami úgy körönként kb 1,2-1,3 mp-vel lassabb alapból mint a Red Bull és ehhez még jött egy masszív gumielőny is a franciának, mert nem csak frissebb, de lágyabb abroncsokon is volt. Ezek után mond, hogy nem az ő inkompetenciája volt, hogy nem tudott most előzni. Gondolom nem akarta összetörni ha esetleg rosszul jön ki, mert már a teszteken is kétszer tört, de ez így még kínosabban jött ki mintha megpróbálja és kiesik. Azt meg meséld már el nekem mikor láttál olyat utoljára, hogy valaki 1 percet kapott a győztestől mindenféle pech vagy technikai hiba nélkül aztán a következő futamon meg a győzelemért csatázott, mintha mi sem történt volna.. 😀

    Fájdalmas mennyire nem láttad át a futamot, ezzel sajnos nem tudok mit kezdeni, ha te így gondolod, gondold így, de engem ne próbálj ilyennel győzködni hogy mit feltételezel, hogy a pilóta fejében mi járhatott, mert ez nem érv, nyilván sokkal jobban adja ki magát hogy Gasly alul maradt egy rosszabb autóval szemben mintsem belemenjen egy csatába.. nonszensz
    Most mondtam el, hogy a Ferrari egész hétvégén egyensúlyproblémákkal küzdött ez az egyik a másik, hogy végsebességben sem tudták azt produkálni ami elvárható lenne és harmadik, hogy taktikailag sem voltak a toppon, ez összességében elég nagy pech ami egy futamra szarul állhat össze az mind szarul állt össze, ennél már csak az lett volna rosszabb a ha kiesnek, ha ezt még mindig nem látod át azzal nem tudok mit kezdeni. Részemről már bőségesen kifejtettem ezt a témát, de ha nem lenne elég, akkor még egy kis adalék, mostani első szárny koncepciók okozhatnak pálya függően nagy különbségeket.

  16. Nando: Senki nem állapított meg ilyet, hogy sz@r az autó, azt meg én nem véltem felfedezni, hogy gasly be lett volna kaksizva, ezek elég olcsó érvek és kiforgatások a részedről miközben második erőnek vizionálod őket. 😀
    A többire inkább nem írok semmit, mert látszik, hogy nem értetted meg, hogy csak a körülményekre hívtam fel a figyelmet, hogy a szerinted vélt második erő mi miatt jöhetett vagy állt így össze mint kép a fejedben. 🙂
    Az állításod, meg csak inkább reménykedés, hogy a Ferrari ne tudná megoldani a gondjait egy merőben eltérő pályán, mint ami az Ausztrál.

    LOL 😀 Ennyit azért próbálj már meg összerakni, Verstappen megelőzte a Ferrarit pályán, azonos, de frissebb gumikon erőből. Gasly meg nem tudott megelőzni egy Toro Rossot, ami úgy körönként kb 1,2-1,3 mp-vel lassabb alapból mint a Red Bull és ehhez még jött egy masszív gumielőny is a franciának, mert nem csak frissebb, de lágyabb abroncsokon is volt. Ezek után mond, hogy nem az ő inkompetenciája volt, hogy nem tudott most előzni. Gondolom nem akarta összetörni ha esetleg rosszul jön ki, mert már a teszteken is kétszer tört, de ez így még kínosabban jött ki mintha megpróbálja és kiesik. Azt meg meséld már el nekem mikor láttál olyat utoljára, hogy valaki 1 percet kapott a győztestől mindenféle pech vagy technikai hiba nélkül aztán a következő futamon meg a győzelemért csatázott, mintha mi sem történt volna.. 😀

  17. Sidious: Szóval azért, mert Gasly egy kritikán aluli versenyt futott és be volt sz*rva attól, hogy előzzön most megállapítjuk, hogy nem jó a kocsi. 😀 Ezek szerint Hamilton se a legjobb autóval nyerte meg tavaly a bajnoki címet, mert Bottas csak 5. lett összetettben :\ Én nem írtam semmilyen feltételezést az tény, hogy Verstappen 30 mp-t vert a Ferrarikra, tehát a futamon az erősorrend Merci, RB, Ferka volt. Innentől kezdve az a feltételezés, hogy szerinted majd a Ferrari egyik pillanatról a másikra megoldja az egyensúly problémáit ami miatt ma majdnem 1 percet kaptak a Mercitől és 30-at a RB-tól. Ha ilyen egyértelmű lenne, hogy mi volt a gond, akkor alapból el se indultak volna ilyen beállításokkal és nem lettek volna ilyen lassúak.

    Senki nem állapított meg ilyet, hogy sz@r az autó, azt meg én nem véltem felfedezni, hogy gasly be lett volna kaksizva, ezek elég olcsó érvek és kiforgatások a részedről miközben második erőnek vizionálod őket. 😀
    A többire inkább nem írok semmit, mert látszik, hogy nem értetted meg, hogy csak a körülményekre hívtam fel a figyelmet, hogy a szerinted vélt második erő mi miatt jöhetett vagy állt így össze mint kép a fejedben. 🙂
    Az állításod, meg csak inkább reménykedés, hogy a Ferrari ne tudná megoldani a gondjait egy merőben eltérő pályán, mint ami az Ausztrál.

  18. Nando: De tavaly nem is volt versenyen ekkor előnyben a Merci. 😀
    Azt ugye meg nehéz nem figyelembe venni, hogy szélesebb első hátsószárny van az idei évtől és a gumik futófelülete is vékonyabb lett amivel kevésbé hólyagosodik a gumi és többet lehet a másik mögött menni nem 2-3 másodpercre tudják követni a másikat, a nagyobb Drs meg csak segít valamicskét.. Szóval kár volt idehozni a tavalyi évet, még ha ugyanazok az autók lennének azt mondom oké, de így a szabályváltozásokkal ez az “érv” nagyon okafogyottá válik. 🙂

    azért a merci erősebb motorral rendelkezett tavaly a rönóhoz képest mint most a honda a többihez képest. plusz tavaly a mercinek kb hasonló előnye volt ezen a pályán csak a vsc bekavart nekik. most a nem ideális taktika miatt 30 secet kapott volna vettel, tavaly meg 20-25-öt kb ha megnyomják és nincs vsc. plusz a toro rosso egyenesre hangolta a kocsiját ez jól látszott ahogy ellépett a rb-tól

  19. F1890: tavaly bottas sem gázolt át a mezőnyön 😀 egy mclarent nem tudott megelőzni

    De tavaly nem is volt versenyen ekkor előnyben a Merci. 😀
    Azt ugye meg nehéz nem figyelembe venni, hogy szélesebb első hátsószárny van az idei évtől és a gumik futófelülete is vékonyabb lett amivel kevésbé hólyagosodik a gumi és többet lehet a másik mögött menni nem 2-3 másodpercre tudják követni a másikat, a nagyobb Drs meg csak segít valamicskét.. Szóval kár volt idehozni a tavalyi évet, még ha ugyanazok az autók lennének azt mondom oké, de így a szabályváltozásokkal ez az “érv” nagyon okafogyottá válik. 🙂

  20. Nando: Kifogást egyáltalán nem kerestem, száraz tényeket írtam le még te csak feltételezésekben látod a dolgokat, 2.erőnek kikiáltani a Red Bullt legalább annyira naiv mint a sérült mercivel és a balasztalan, sebesség gyenge Ferrarihoz mérni őket.. Ha ők itt második erők voltak, akkor Gaslynak át kellett volna vágnia a mezőnyön mint kés a vajon, sőt mondok jobbat, ha a Merci tempóját tudták volna amihez előzetesen mérték magukat, akkor Gaslynak még a Ferrarikra is fel kellett volna zárkózni.

    Szóval azért, mert Gasly egy kritikán aluli versenyt futott és be volt sz*rva attól, hogy előzzön most megállapítjuk, hogy nem jó a kocsi. 😀 Ezek szerint Hamilton se a legjobb autóval nyerte meg tavaly a bajnoki címet, mert Bottas csak 5. lett összetettben :\ Én nem írtam semmilyen feltételezést az tény, hogy Verstappen 30 mp-t vert a Ferrarikra, tehát a futamon az erősorrend Merci, RB, Ferka volt. Innentől kezdve az a feltételezés, hogy szerinted majd a Ferrari egyik pillanatról a másikra megoldja az egyensúly problémáit ami miatt ma majdnem 1 percet kaptak a Mercitől és 30-at a RB-tól. Ha ilyen egyértelmű lenne, hogy mi volt a gond, akkor alapból el se indultak volna ilyen beállításokkal és nem lettek volna ilyen lassúak.

  21. Nando: Kifogást egyáltalán nem kerestem, száraz tényeket írtam le még te csak feltételezésekben látod a dolgokat, 2.erőnek kikiáltani a Red Bullt legalább annyira naiv mint a sérült mercivel és a balasztalan, sebesség gyenge Ferrarihoz mérni őket.. Ha ők itt második erők voltak, akkor Gaslynak át kellett volna vágnia a mezőnyön mint kés a vajon, sőt mondok jobbat, ha a Merci tempóját tudták volna amihez előzetesen mérték magukat, akkor Gaslynak még a Ferrarikra is fel kellett volna zárkózni.

    tavaly bottas sem gázolt át a mezőnyön 😀 egy mclarent nem tudott megelőzni

  22. Sidious: Ehhez képest csak a kifogásokat keresed. Azokat a problémákat, amiket említesz egyáltalán nem biztos, hogy egyik futamról a másikra kijavítják a Ferrarinál, tehát reális lehet, hogy a Red Bull most a 2. erő. Illetve elég naiv vagy ha azt gondolod, hogy a Red Bull az első Hondás futamán már kihozta ebből a csomagból a maxot. Visszatérve a Mclarenre ők pl az egész tavalyi évben felhasználták azt kifogásnak, hogy teljesen más a Renault motorja, mint a Hondáé és emiatt félreszabták a kasznit.

    Kifogást egyáltalán nem kerestem, száraz tényeket írtam le még te csak feltételezésekben látod a dolgokat, 2.erőnek kikiáltani a Red Bullt legalább annyira naiv mint a sérült mercivel és a balasztalan, sebesség gyenge Ferrarihoz mérni őket.. Ha ők itt második erők voltak, akkor Gaslynak át kellett volna vágnia a mezőnyön mint kés a vajon, sőt mondok jobbat, ha a Merci tempóját tudták volna amihez előzetesen mérték magukat, akkor Gaslynak még a Ferrarikra is fel kellett volna zárkózni.

  23. F1890: pont ezt mondom én is. ez akkora égés h erre szavak nincsenek 😀

    Igazából már felmerül bennem az a kérdés, minek vettek egy csapatot? 😀 Úgy csinálok egy motort hogy én nem tudom annak az előnyét élvezni? jaj… ezért egy Merci úgy kinevetné őket. 😀 Ennyire valakik nem lehetnek amatőrök.

  24. Nando: Én nem akarok neked semmit bemesélni, az már legyen a te problémád, hogy mit hitetsz el magaddal, Ferrari péntektől kezdődően egyensúlyproblémákkal küzdött ezáltal a gumikat sem tudták megfelelően menedzselni és akkor az egyenesben látott tempójuk csak újabb kérdéseket vett fel. És még mielőtt megint bebeszélnéd magadnak, hogy nincs elismerve a Honda, de el van, csak a körülmények jóval szebb színben tüntetik fel őket, mert ennél a Ferrarikban jóval több van és ezt ők is tudják. Hamilton sérült padlólemezes autójával meg teljesen felesleges összemérni őket, arra ott van Bottas akitől jócskán elmaradtak, pedig Maxi aztán nyomta a töltő meg a gyors köröket a végén.

    Ehhez képest csak a kifogásokat keresed. Azokat a problémákat, amiket említesz egyáltalán nem biztos, hogy egyik futamról a másikra kijavítják a Ferrarinál, tehát reális lehet, hogy a Red Bull most a 2. erő. Illetve elég naiv vagy ha azt gondolod, hogy a Red Bull az első Hondás futamán már kihozta ebből a csomagból a maxot. Visszatérve a Mclarenre ők pl az egész tavalyi évben felhasználták azt kifogásnak, hogy teljesen más a Renault motorja, mint a Hondáé és emiatt félreszabták a kasznit.

  25. andrea1:
    Ha a kenőanyag miatt nem tudta a rönó a saját gyári autójába adaptálni az új fejlesztésű motorját, csak az RBbe mert ők más céggel dolgoznak, akik jobb és hatékonyabb munkát végeznek, jobb minőséget használnak….akkor az vérciki már megint. ..Akkor be is ismerhetjük hogy a Rönónak jobban szüksége lenne az Rb-re mint fordítva, ez elmélet szerint. Komolytalan brigád ez a Rönó.

    pont ezt mondom én is. ez akkora égés h erre szavak nincsenek 😀

  26. Ha a kenőanyag miatt nem tudta a rönó a saját gyári autójába adaptálni az új fejlesztésű motorját, csak az RBbe mert ők más céggel dolgoznak, akik jobb és hatékonyabb munkát végeznek, jobb minőséget szolgáltatnak….akkor az vérciki már megint…és ez a hitvány minőség ami miatt egy ilyen csapatot nem tudtak megtartani, ezen nem kell csodálkozni, sem védeni a Rönót..Akkor be is ismerhetjük hogy a Rönónak jobban szüksége lenne az Rb-re mint fordítva, ez elmélet szerint. Komolytalan brigád ez a Rönó.

  27. F1890: szóval akkor ha jól értem a rönó akkora zseni volt h kifejlesztett egy motort annak a csapatnak aki jövőre már hondaval megy 😀 zseniális 😀
    bárhogy nézzük bukta volt ez nekik, mert 14 óta semmivel sem jutottak előrébb.

    a honda csak 13-ban kezdte el a motorfejlesztését, míg a rönó már 11-ben. szóval gáz ez a franciákra nézve. de ahogy mondani szokás aki spórol ezen azon az nem viszi itt semmire

    Hát amikor elkezdték a fejlesztését, akkor még nem volt biztos a Red Bullos váltás, lehet ezzel akarták megtartani őket és nekik lett fejlesztve. 😀

  28. Nando: Tévedés, a Renault meg a Mclaren nem csak azért nem használta, mert annyira megbízhatatlan lett volna, hanem mint utólag kiderült a Red Bull által használt kenőanyagok működtek vele úgy, hogy a pluszlóerők érezhetőek voltak, A Renault és Mclaren által használt Castrol meg képtelen volt megugrani a feladatot, ezért maradtak inkább a B-nél, mert az jóval kevesebb kockázatot hordozott magában.

    szóval akkor ha jól értem a rönó akkora zseni volt h kifejlesztett egy motort annak a csapatnak aki jövőre már hondaval megy 😀 zseniális 😀
    bárhogy nézzük bukta volt ez nekik, mert 14 óta semmivel sem jutottak előrébb.

    a honda csak 13-ban kezdte el a motorfejlesztését, míg a rönó már 11-ben. szóval gáz ez a franciákra nézve. de ahogy mondani szokás aki spórol ezen azon az nem viszi itt semmire

  29. F1890: annyira jó volt a C kateg h a rb-on kívül nem használta senki. mert köztudottan megbízhatatlan fos volt.

    én ezt az előzést pl nem sztároltam most, nem tartom sokra h egy szenvedő autót megelőzött verstappen. ez nem a honda érdeme volt ma.

    én csak annyit mondtam h a hondaval vagy nélküle a rb képes dobogóért menni, ami a mclarennek nem sikerül most az agyonajnározott rönó mocival. téli 50 lóerő ide vagy oda

    Tévedés, a Renault meg a Mclaren nem csak azért nem használta, mert annyira megbízhatatlan lett volna, hanem mint utólag kiderült a Red Bull által használt kenőanyagok működtek vele úgy, hogy a pluszlóerők érezhetőek voltak, A Renault és Mclaren által használt Castrol meg képtelen volt megugrani a feladatot, ezért maradtak inkább a B-nél, mert az jóval kevesebb kockázatot hordozott magában.

  30. Sidious: Attól függetlenül még kevesebb adat állt rendelkezésükre, mert csak 2 autóban volt Honda motor, úgy meg fejleszteni is nehezebb. Az meg szerintem nem vigasztalja a Red Bullt, hogy a Renault visszafelé fejlődött. Mert ahogy te is írod 2014-ben még valószínűleg jobb motorjuk volt, mint a Ferrarinak, a Mercedeshez képest viszont k*rva nagy hátrányuk volt. Aztán a Ferrari már 15-ben simán lehagyta őket és az évek során felfejlődtek a Merci szintjére motorerőben és a megbízhatóságukkal se szokott gond lenni. Közben a Renault meg kb ugyanott van azóta is, ha a hátrányukat nézzük és megbízhatóságban is jóval gyengébbek. Azt meg ne akard bemesélni, hogy Vettelnek 10-11 kör után már úgy elfogyott a gumija, hogy emiatt nem tudott védekezni, főleg, hogy Leclerc is lassabb volt Verstappennél, aki még a hollandnál is később cserélt kereket, illetve az 1-3-as az utolsó körökben futotta meg a legjobb köreit, ami bizonyítja, hogy nem volt ma túlzottan nehéz életben tartani a gumikat.

    Én nem akarok neked semmit bemesélni, az már legyen a te problémád, hogy mit hitetsz el magaddal, Ferrari péntektől kezdődően egyensúlyproblémákkal küzdött ezáltal a gumikat sem tudták megfelelően menedzselni és akkor az egyenesben látott tempójuk csak újabb kérdéseket vett fel. És még mielőtt megint bebeszélnéd magadnak, hogy nincs elismerve a Honda, de el van, csak a körülmények jóval szebb színben tüntetik fel őket, mert ennél a Ferrarikban jóval több van és ezt ők is tudják. Hamilton sérült padlólemezes autójával meg teljesen felesleges összemérni őket, arra ott van Bottas akitől jócskán elmaradtak, pedig Maxi aztán nyomta a töltő meg a gyors köröket a végén.

  31. Nando: Renault c specifikációjával (ami nyilván nem volt tökéletes)

    annyira jó volt a C kateg h a rb-on kívül nem használta senki. mert köztudottan megbízhatatlan fos volt.

    én ezt az előzést pl nem sztároltam most, nem tartom sokra h egy szenvedő autót megelőzött verstappen. ez nem a honda érdeme volt ma.

    én csak annyit mondtam h a hondaval vagy nélküle a rb képes dobogóért menni, ami a mclarennek nem sikerül most az agyonajnározott rönó mocival. téli 50 lóerő ide vagy oda

  32. Nando: A Honda 1 évig szabadon fejleszthette a motorját megkötések nélkül, ráadásul nekik nem volt külön gyári csapatuk akikre külön erőforrást és figyelmet kellett volna szentelni, A Renault 14-es motorja jobb volt mint a Ferrarié 15-ben kezdtek visszaesni, majd amikor 16-ban a gyári csapatuk újra felépítésre kezdtek koncentrálni jöttek a gondok. A Ferrari több szempontból sem volt versenyképes, Verstappennek jelentős gumielőnye volt, nem “kisebb” sokkal jobban betapadt az autó mindenhol mint a Ferrari, mellesleg még mindig kétséges, hogy a Ferrari maxon tudta-e használni a motorjait, mert van pár olyan felvétel amikor feltűnőn lassúak az egyenesben.

    Attól függetlenül még kevesebb adat állt rendelkezésükre, mert csak 2 autóban volt Honda motor, úgy meg fejleszteni is nehezebb. Az meg szerintem nem vigasztalja a Red Bullt, hogy a Renault visszafelé fejlődött. Mert ahogy te is írod 2014-ben még valószínűleg jobb motorjuk volt, mint a Ferrarinak, a Mercedeshez képest viszont k*rva nagy hátrányuk volt. Aztán a Ferrari már 15-ben simán lehagyta őket és az évek során felfejlődtek a Merci szintjére motorerőben és a megbízhatóságukkal se szokott gond lenni. Közben a Renault meg kb ugyanott van azóta is, ha a hátrányukat nézzük és megbízhatóságban is jóval gyengébbek. Azt meg ne akard bemesélni, hogy Vettelnek 10-11 kör után már úgy elfogyott a gumija, hogy emiatt nem tudott védekezni, főleg, hogy Leclerc is lassabb volt Verstappennél, aki még a hollandnál is később cserélt kereket, illetve az 1-3-as az utolsó körökben futotta meg a legjobb köreit, ami bizonyítja, hogy nem volt ma túlzottan nehéz életben tartani a gumikat.

  33. F1890: a mclaren türelmetlen volt, csak konkrétan hülye is . úgyh ott kettőn állt a vásár, nem pedig a motor miatt nem mentek a győzelemért. a rb meg évek óta azért nem emgy a győzelemért mert a rönó képtelen bármire is

    Azért nem éppen csak a Renault miatt voltak képtelenek már az elejétől a győzelemért menni, nem is olyan rég volt rá példa, hogy félre mentek a kasznival amit ők maguk ismertek be, tavaly például az év második felére lett kiforrott a kaszniuk ráadásul a Renault c specifikációjával (ami nyilván nem volt tökéletes) ott voltak az elejében időmérőn is, pl a Brazil pályán erőből nyerhettek volna. ( előtte lévő nyilatkozatokban el is ismerték, hogy most tényleg erősebb a Renault motor, pedig akkor már a Hondára váltottak tehát semmi okuk nem lett volna “dicsérni” őket )

  34. Sidious: Azért lenne hülyeség ráfogni a Red Bullra a türelmetlenséget, mert a Renaultnak minden adott volt ahhoz, hogy megoldják a problémáikat és már 5. éve nem tudták. Nekik mindig volt legalább 4 autójuk, de volt, hogy 6 is és a Mercedesszel illetve a Ferrarival együtt kezdték el a hibrid érát. A Honda 1 év hátrányból kezdett és csak 2 autójuk volt a Mclaren vétózásai miatt. Aztán a tavalyi évet beáldozták tesztelésre és most ott van rögtön az 1. futamon a dobogó, persze kellett hozzá a Red Bull csoda kasznija, de azt sem tudod most bizonyítani semmivel, hogy ha a Red Bullba még mindig Renault motor lenne, akkor is sikerült volna a 3. hely. Mióta hibrid éra van azóta a Red Bull itt nem állt dobogón, csak 14-ben, de akkor is kizárták őket, mert a Renault motor átlépte a megengedett üzemanyag átfolyási limitet. Tavaly is végig vonatoztak a Haasok mögött, mert nem tudtak előzni a végsebesség hiánya miatt. Ma meg erőből lenyomta Verstappen a Vettelt a pályán kisebb gumi előnnyel.

    A Honda 1 évig szabadon fejleszthette a motorját megkötések nélkül, ráadásul nekik nem volt külön gyári csapatuk akikre külön erőforrást és figyelmet kellett volna szentelni, A Renault 14-es motorja jobb volt mint a Ferrarié 15-ben kezdtek visszaesni, majd amikor 16-ban a gyári csapatuk újra felépítésre kezdtek koncentrálni jöttek a gondok. A Ferrari több szempontból sem volt versenyképes, Verstappennek jelentős gumielőnye volt, nem “kisebb” sokkal jobban betapadt az autó mindenhol mint a Ferrari, mellesleg még mindig kétséges, hogy a Ferrari maxon tudta-e használni a motorjait, mert van pár olyan felvétel amikor feltűnőn lassúak az egyenesben.

  35. Nando: A párhuzam ott teljesen megállja a helyét, hogy a Mclaren türelmetlen volt, nyilván ha az anyagikat nézzük, akkor a Red Bullnak még úgy sem kellene szomorkodnia, ha még se lenne jó a Honda hosszútávon, mert spóroltak egy kis pénzt rajta, bár ők pont nem az az alakulat akik rá vannak szorulva a Honda pénzére.

    a mclaren türelmetlen volt, csak konkrétan hülye is . úgyh ott kettőn állt a vásár, nem pedig a motor miatt nem mentek a győzelemért. a rb meg évek óta azért nem emgy a győzelemért mert a rönó képtelen bármire is

  36. Nando: Az általad olyan nagyra tartott Denis nem engedte a Hondának, hogy másnak is motort szállítson. A másik, hogy az marhára nem türelmetlenség, hogy 4 év fejlesztés után sem voltak versenyképesek a Hondával, ezért váltottak hátha a Renault bejön, ugyanezért a Red Bullt is elő lehetne venni, pedig a Renaultval ugyanezt hozták amit most a Hondával, tehát ők is türelmetlenek voltak, mert címért akarnak harcolni.. Közben láttuk, hogy a Merci ellen a Ferrari is megszenvedett pedig ott volt jó motor és kaszni is.
    Az viszont kétségtelen, hogy a Red Bull tervezésének majdhogy nem mindegy milyen motorral megy, mert a legnagyobb koponya náluk van, bár azért ez is csalóka, mert a Honda tényleg sokat fejlődött az utóbbi 1 évben hála a Toros előtesztelésnek is.

    Azért lenne hülyeség ráfogni a Red Bullra a türelmetlenséget, mert a Renaultnak minden adott volt ahhoz, hogy megoldják a problémáikat és már 5. éve nem tudták. Nekik mindig volt legalább 4 autójuk, de volt, hogy 6 is és a Mercedesszel illetve a Ferrarival együtt kezdték el a hibrid érát. A Honda 1 év hátrányból kezdett és csak 2 autójuk volt a Mclaren vétózásai miatt. Aztán a tavalyi évet beáldozták tesztelésre és most ott van rögtön az 1. futamon a dobogó, persze kellett hozzá a Red Bull csoda kasznija, de azt sem tudod most bizonyítani semmivel, hogy ha a Red Bullba még mindig Renault motor lenne, akkor is sikerült volna a 3. hely. Mióta hibrid éra van azóta a Red Bull itt nem állt dobogón, csak 14-ben, de akkor is kizárták őket, mert a Renault motor átlépte a megengedett üzemanyag átfolyási limitet. Tavaly is végig vonatoztak a Haasok mögött, mert nem tudtak előzni a végsebesség hiánya miatt. Ma meg erőből lenyomta Verstappen a Vettelt a pályán kisebb gumi előnnyel.

  37. Lundgren: Ha Kvyat szépen csendben gyűjtögeti a pontokat… Mekkora poén lenne ha visszakerülne a Red Bullba

    Nekem az jutott eszembe valamiért, talán itt a Cyril és az rb háborújának köszönhetően, hogy mi lenne ha erre az egész cirkuszra elhoznák Hülkenberget. Persze képtelenség, de én nagyon dühös lennék Hülk helyében főleg a tavalyi szezon után, persze itt a feladat lenyomni a 30 millás sztárigazolást, csak tavaly még ő vitte a hátán ezt a csapatot, aztán ennyire alul van fizetve Ricsihez képest. Megalázó. Hm. Ez a csapat a ronohoz képest előrelépés lenne Hülknek szakmailag, több pénz, lehetne dobogó akár győzelem csak ugye Maxika van a másik oldalon, az rb szempontból meg stabil pontszerző, fricska Ricsinek mert elvileg rosszul bántunk vele és a rönónak. Az rb akadémiájában ott van Albon aki még nagyon fiatal, Kyvat ennél szerintem már feljebb nem juthat, utána meg jó kérdés. Szóval amennyi van még Hulk pályafutásából rossz döntés ez nem lenne, rb szempontból sem. De nyilván vad ötlet.

  38. F1890: igen, ez dennis hibája volt, el is távolították utána.
    egyébként a rb és a mclaren között van egy hatalmas különbség. a mclaren ingyen kapta a motorokat és még mellé vmi 80 millát évente. a rb fizetett a rönókért. úgyh tök értelmetlen párhuzamot vonni a váltásuk mellett.

    A párhuzam ott teljesen megállja a helyét, hogy a Mclaren türelmetlen volt, nyilván ha az anyagikat nézzük, akkor a Red Bullnak még úgy sem kellene szomorkodnia, ha még se lenne jó a Honda hosszútávon, mert spóroltak egy kis pénzt rajta, bár ők pont nem az az alakulat akik rá vannak szorulva a Honda pénzére.

  39. Nando: Az általad olyan nagyra tartott Denis nem engedte a Hondának, hogy másnak is motort szállítson. A másik, hogy az marhára nem türelmetlenség, hogy 4 év fejlesztés után sem voltak versenyképesek a Hondával, ezért váltottak hátha a Renault bejön, ugyanezért a Red Bullt is elő lehetne venni, pedig a Renaultval ugyanezt hozták amit most a Hondával, tehát ők is türelmetlenek voltak, mert címért akarnak harcolni.. Közben láttuk, hogy a Merci ellen a Ferrari is megszenvedett pedig ott volt jó motor és kaszni is.
    Az viszont kétségtelen, hogy a Red Bull tervezésének majdhogy nem mindegy milyen motorral megy, mert a legnagyobb koponya náluk van, bár azért ez is csalóka, mert a Honda tényleg sokat fejlődött az utóbbi 1 évben hála a Toros előtesztelésnek is.

    igen, ez dennis hibája volt, el is távolították utána.
    egyébként a rb és a mclaren között van egy hatalmas különbség. a mclaren ingyen kapta a motorokat és még mellé vmi 80 millát évente. a rb fizetett a rönókért. úgyh tök értelmetlen párhuzamot vonni a váltásuk mellett.

  40. Lundgren:
    Nem akarok itt az első futam után messze menő következtetéseket levonni, de a konstruktőri 2. helyre 2 pilótára lenne szükség. Amit Gasly eddig mutatott, a Q3-as kiesés, valamint a 11. helye Kvyat mögött, az nagyon kevés lesz konstruktőriben, hiába lesz Verstappen top 3-ban.

    Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy Gasly tegnapi Q1-es kiesése az inkább a csapat hibája volt, persze ettől a mai teljesítménye még több mint kínos volt, de nem hiszem, hogy csak erre lenne képes, vagy ha igen, akkor meg valószínűleg még szezon vége előtt lecserélik. Azt azért a Red Bull se nézné ölbe tett kézzel, ahogy elúszik a konstruktőri 2. hely, mert csak az egyik versenyzőjük szerez pontokat.

  41. F1890: a honda 15-ben akarta h a sauber is kaphasson motort de a mclaren kizárta ennek a lehetőségét… a mclaren lemondott 100 milláról évente kb, mert képtelenek voltak várni és építkezni. inkább rákentek mindent a hondara h ők voltak a hülyék. úgyh ez kicsit fricska a mclarennek és a rönónak mert láthatóan a rb-nak mindegy h milyen a motorja képes dobogóra állni erőből is

    Az általad olyan nagyra tartott Denis nem engedte a Hondának, hogy másnak is motort szállítson. A másik, hogy az marhára nem türelmetlenség, hogy 4 év fejlesztés után sem voltak versenyképesek a Hondával, ezért váltottak hátha a Renault bejön, ugyanezért a Red Bullt is elő lehetne venni, pedig a Renaultval ugyanezt hozták amit most a Hondával, tehát ők is türelmetlenek voltak, mert címért akarnak harcolni.. Közben láttuk, hogy a Merci ellen a Ferrari is megszenvedett pedig ott volt jó motor és kaszni is.
    Az viszont kétségtelen, hogy a Red Bull tervezésének majdhogy nem mindegy milyen motorral megy, mert a legnagyobb koponya náluk van, bár azért ez is csalóka, mert a Honda tényleg sokat fejlődött az utóbbi 1 évben hála a Toros előtesztelésnek is.

  42. Lundgren:
    Nem akarok itt az első futam után messze menő következtetéseket levonni, de a konstruktőri 2. helyre 2 pilótára lenne szükség. Amit Gasly eddig mutatott, a Q3-as kiesés, valamint a 11. helye Kvyat mögött, az nagyon kevés lesz konstruktőriben, hiába lesz Verstappen top 3-ban.

    Majd helyet cserélnek Kvyattal. 😀

  43. trialboj:
    Azt azért tisztázzuk, hogy ez a meki felé már semmilyen jelzéssel nem bír, a meki tavaly előtt bontott velük szerződést, és a tavalyi Honda motor fostos volt, mint az összes addigi.
    Óriási ötlet volt hogy a TR-val tesztelhettek, és előkészültek az RB-val való debütálásra, de azért ezt kevés csapat tudta volna megjátszani.

    A másik dolog amit meg kell jegyezni, hogy a motor egyelőre gyors, de az hogy megbízható-e még nem derült ki, szóval az első futam után ne osszuk még ki mindenkinek a képzeletbeli plecsniket.

    a honda 15-ben akarta h a sauber is kaphasson motort de a mclaren kizárta ennek a lehetőségét… a mclaren lemondott 100 milláról évente kb, mert képtelenek voltak várni és építkezni. inkább rákentek mindent a hondara h ők voltak a hülyék. úgyh ez kicsit fricska a mclarennek és a rönónak mert láthatóan a rb-nak mindegy h milyen a motorja képes dobogóra állni erőből is

  44. Nem akarok itt az első futam után messze menő következtetéseket levonni, de a konstruktőri 2. helyre 2 pilótára lenne szükség. Amit Gasly eddig mutatott, a Q3-as kiesés, valamint a 11. helye Kvyat mögött, az nagyon kevés lesz konstruktőriben, hiába lesz Verstappen top 3-ban.

    Tpal: Akárhogy is nézzük, ez egy valós, kézzel fogható és erőből elért eredmény, amire lehet építkezni. Néhány győzelem simán összejöhet nekik, ha pedig ez a hétvége nem egy egyszeri kisiklás volt a Ferraritól, akkor a konstruktőri 2. hely kérdése sincs lefutva.

    Van pénz, van egy komoly szakértelemmel bíró élcsapat, egy B csapat, a Honda pedig nekik fejleszt, nem készen kapják a motort, ahogy eddig a Renault-tól.

  45. trialboj:
    Azt azért tisztázzuk, hogy ez a meki felé már semmilyen jelzéssel nem bír, a meki tavaly előtt bontott velük szerződést, és a tavalyi Honda motor fostos volt, mint az összes addigi.
    Óriási ötlet volt hogy a TR-val tesztelhettek, és előkészültek az RB-val való debütálásra, de azért ezt kevés csapat tudta volna megjátszani.

    A másik dolog amit meg kell jegyezni, hogy a motor egyelőre gyors, de az hogy megbízható-e még nem derült ki, szóval az első futam után ne osszuk még ki mindenkinek a képzeletbeli plecsniket.

    Akárhogy is nézzük, ez egy valós, kézzel fogható és erőből elért eredmény, amire lehet építkezni. Néhány győzelem simán összejöhet nekik, ha pedig ez a hétvége nem egy egyszeri kisiklás volt a Ferraritól, akkor a konstruktőri 2. hely kérdése sincs lefutva.

    Van pénz, van egy komoly szakértelemmel bíró élcsapat, egy B csapat, a Honda pedig nekik fejleszt, nem készen kapják a motort, ahogy eddig a Renault-tól.

  46. Azt azért tisztázzuk, hogy ez a meki felé már semmilyen jelzéssel nem bír, a meki tavaly előtt bontott velük szerződést, és a tavalyi Honda motor fostos volt, mint az összes addigi.
    Óriási ötlet volt hogy a TR-val tesztelhettek, és előkészültek az RB-val való debütálásra, de azért ezt kevés csapat tudta volna megjátszani.

    A másik dolog amit meg kell jegyezni, hogy a motor egyelőre gyors, de az hogy megbízható-e még nem derült ki, szóval az első futam után ne osszuk még ki mindenkinek a képzeletbeli plecsniket.

  47. Sidious: Hát igen ilyen ez a kettős mérce. Persze nem azt mondom, hogy a Honda nem érdemelt egyáltalán kritikát, de ha a Mclaren b*sztathatja a japánokat, akkor a Red Bull, miért ne cseszegethetné a Renault-t főleg, hogy ők folyamatosan sz*rrá verték az összes többi Renault motoros csapatot, a Mclaren meg nem engedte a Hondának, hogy más csapatnak is szállítson. Valahogy a Red BUll a kocanézők szemében mindig ilyen negatív színben tűnik fel, akiket utálni kell, nem tudom miért, lehet Marko nyilatkozatai miatt. Most Ricciardo távozása is úgy lett beállítva már sokszor mintha őt legalább leköpték volna minden alkalommal, amikor belépett a garázsba és most ez egy hatalmas megkönnyebbülés neki, hogy elmehetett onnan akárhova. Aztán én adok neki egy fél évet kb és visszasírja ő ezt. Mert a Renault ezzel best of the rest kampánnyal teljesen lehúzza a karrierjét.

    Az rbt nem szeretik mert ők csak energiaitalt gyártják, ők nem a Ferrari akik 60, 70éve itt vannak, nem a Meki vagy a Willi stb, ők idejöttek majd megvették Neweyt, csapatot építettek és megvertek mindenkit a mutogatós ujjú sráccal.. Ők nem akarják Kimit vagy Alonsot, hisznek a a saját neveléseikbe mint Vettel vagy Maxi.. Na ennek lettek áldozataik mint Webber és Ricsi, pedig csak annyi történt hogy felülemelkedtek rajtuk. Webber nem tudott már reagálni erre mert elmúlt felette az idő , de Ricsi elmenekült ebből a helyzetből. Ők itt vannak mert üzletet látnak ebbe, ők kimondják a negatívumokat a rendszerről, szidják a rossz partnert ha kell mert egy vállalkozást működtetnek, nem kímélik a versenyzőket akik rosszul teljesítenek. Van bennük egy arrogancia az tény, főként Markoba, Maxiba is bőven. Markónak a gondolatain csak ha egyszer elgondolkodnak, akkor van bennük igazság, nem hülye ember és nagyon ért ehhez a sporthoz. Ez a csapat jól van összerakva a gyárban és a pálya mellett, profi team és mindehhez azok a fiatalok akik kiemelkednek, megkapják a szerződésüket jól vannak menedzselve és akkor ott van még Horner, aki az igazi egyensúlyt jelenti. Tudják miként kell a különféle helyzetekhez alkalmazkodni, ha elfáradt Newey akkor elengedték vagy megteremtették azt a lehetőséget amivel neki adhattak többet, megkérték a Hondat hogy ne agonizáljanak csak építsék meg a legjobb motort amit tudnak és ők megpróbálnak alkalmazkodni. Szóval ők nem az érzelmeken vagy tradíciókon alapuló csapat, ők a racionálisak, dolgoznak, ütik a vasat ezért nem szeretik őket és lettek a rosszak a sok közül.

  48. andrea1: Jó sok mindent eltolt a Honda is a Mekis sztoriba, de ugye ha lehet hinni annak amiket mondanak, sok mindenbe nem engedtek nekik teret, állítólag minden meg lett mondva nekik. Most ha igaz persze. Ugye ez is olyan mint egy házasság, az meg két félről szól,mind a két fél tehet annak megromlásáról, szóval a Meki sara épp akkora ha nem nagyobb mint a Hondaé. Ez igaz a Röno Rb kapcsolatról. Ha nincs egyetértés, egyfele húzás akkor kakukk… Egy házasságnak akkor simán annyi, megy a másik felé nézés, nem illettek össze valójában de sajnos a helyzet úgy alakította együtt kell maradniuk még. Csak mondjuk tényleg mindenki úgy védi ezt a szánalom rönót, amikor gyepálta őket az rb… Hm milyen kemények velük, unfair stb….amikor Alo mondta szar a motor jaj szegény, büdös Honda… Kettősség van benne. A röno nem akar beletolni több pénzt, oké, de ez egy másik kávéház…ide pénz kell amíg a két élcsapat tolja bele a pénzt, és teszem hozzá ameddig erre teret adnak a f1 irányítói..Az rbnek olyan partner kell aki nem sajnálja a pénzt, minőséget ad, versenyképes motort adnak… Ennek nem felel meg a röno,próbálkoztak, osszevesztek ezen, megturtek egymást kényszerből, nekik jó a középszerűség…. Lehet sok esetben nem jól kommunikálta ezt az rb, de Cyril is inkább fontosabbnak tartotta hogy elhozza Ricsit egy vsgyonért, megalázva a másik versenyzőjüket és ezzel betegyen az rbnek,tiszta óvoda. Nagyon gáz üzletpolitika részükről, mert nincsenek abban a helyzetben,felesleges méregetés mert gyepalja lassan őket az összes motorgyártó.

    Hát igen ilyen ez a kettős mérce. Persze nem azt mondom, hogy a Honda nem érdemelt egyáltalán kritikát, de ha a Mclaren b*sztathatja a japánokat, akkor a Red Bull, miért ne cseszegethetné a Renault-t főleg, hogy ők folyamatosan sz*rrá verték az összes többi Renault motoros csapatot, a Mclaren meg nem engedte a Hondának, hogy más csapatnak is szállítson. Valahogy a Red BUll a kocanézők szemében mindig ilyen negatív színben tűnik fel, akiket utálni kell, nem tudom miért, lehet Marko nyilatkozatai miatt. Most Ricciardo távozása is úgy lett beállítva már sokszor mintha őt legalább leköpték volna minden alkalommal, amikor belépett a garázsba és most ez egy hatalmas megkönnyebbülés neki, hogy elmehetett onnan akárhova. Aztán én adok neki egy fél évet kb és visszasírja ő ezt. Mert a Renault ezzel best of the rest kampánnyal teljesen lehúzza a karrierjét.

  49. Sidious: Az biztos, hogy motiváló, mert az elmúlt években mást se kaptak csak kritikát, leszámítva azt a fél évet, amikor Alonso még hitt a Mclaren Hondában és lenyilatkozta két hetente, hogy ők fogják megverni a Mercedest, függetlenül attól, hogy az utolsó helyeken mentek és még onnan is legtöbbször kiestek. Most meg itt van a kézzel fogható eredmény és nem is csak úgy az ölükbe hullott, hanem Verstappen a 2. leggyorsabb versenyző volt a futamon, ha valami normálisabb pályán vagyunk, akkor valószínűleg Hamiltont is megelőzte volna. Ennél jobb kezdésre az első Hondás futamukon szerintem ők sem számítottak.

    Jó sok mindent eltolt a Honda is a Mekis sztoriba, de ugye ha lehet hinni annak amiket mondanak, sok mindenbe nem engedtek nekik teret, állítólag minden meg lett mondva nekik. Most ha igaz persze. Ugye ez is olyan mint egy házasság, az meg két félről szól,mind a két fél tehet annak megromlásáról, szóval a Meki sara épp akkora ha nem nagyobb mint a Hondaé. Ez igaz a Röno Rb kapcsolatról. Ha nincs egyetértés, egyfele húzás akkor kakukk… Egy házasságnak akkor simán annyi, megy a másik felé nézés, nem illettek össze valójában de sajnos a helyzet úgy alakította együtt kell maradniuk még. Csak mondjuk tényleg mindenki úgy védi ezt a szánalom rönót, amikor gyepálta őket az rb… Hm milyen kemények velük, unfair stb….amikor Alo mondta szar a motor jaj szegény, büdös Honda… Kettősség van benne. A röno nem akar beletolni több pénzt, oké, de ez egy másik kávéház…ide pénz kell amíg a két élcsapat tolja bele a pénzt, és teszem hozzá ameddig erre teret adnak a f1 irányítói..Az rbnek olyan partner kell aki nem sajnálja a pénzt, minőséget ad, versenyképes motort adnak… Ennek nem felel meg a röno,próbálkoztak, osszevesztek ezen, megturtek egymást kényszerből, nekik jó a középszerűség…. Lehet sok esetben nem jól kommunikálta ezt az rb, de Cyril is inkább fontosabbnak tartotta hogy elhozza Ricsit egy vsgyonért, megalázva a másik versenyzőjüket és ezzel betegyen az rbnek,tiszta óvoda. Nagyon gáz üzletpolitika részükről, mert nincsenek abban a helyzetben, felesleges méregetés mert gyepalja lassan őket az összes motorgyártó.

  50. andrea1:
    Jól mondja Horner, ennek motiválónak kell lennie a Honda számára. Azért még óvatosan az ünnepléssel, jó lépés előre, de messze még a vége. Örülök, nagyon drukkolok amiatt hogy sikerüljön a Honda motorral harcolni végre, tényleg erre lenne szükség már

    Az biztos, hogy motiváló, mert az elmúlt években mást se kaptak csak kritikát, leszámítva azt a fél évet, amikor Alonso még hitt a Mclaren Hondában és lenyilatkozta két hetente, hogy ők fogják megverni a Mercedest, függetlenül attól, hogy az utolsó helyeken mentek és még onnan is legtöbbször kiestek. Most meg itt van a kézzel fogható eredmény és nem is csak úgy az ölükbe hullott, hanem Verstappen a 2. leggyorsabb versenyző volt a futamon, ha valami normálisabb pályán vagyunk, akkor valószínűleg Hamiltont is megelőzte volna. Ennél jobb kezdésre az első Hondás futamukon szerintem ők sem számítottak.

  51. Jól mondja Horner, ennek motiválónak kell lennie a Honda számára. Azért még óvatosan az ünnepléssel, jó lépés előre, de messze még a vége. Örülök, nagyon drukkolok amiatt hogy sikerüljön a Honda motorral harcolni végre, tényleg erre lenne szükség már