Leclerc: Utasítottak, hogy maradjak Vettel mögött

Charles Leclerc megerősítette, a Ferrari csapatutasítással tartotta őt Sebastian Vettel mögött az Ausztrál Nagydíj hajrájában.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Mikor láttam mennyire közelít Vettelhez már biztos voltam benne ha utoléri nem engedik hogy megpróbálja az előzést. Bár a nagyobbik fiam (ő Hamiltonos) úgy gondolta engedni fogják a kisebbik( ő Vetteles) nem nyílvánított véleményt. Így hát nekem nem okozott meglepetést a dolog.

  2. Két dolog miatt volt az utasítás. Vettelnek hogy motiváltabb legyen. és lássa hogy a csapattársa nem Kimi Raikkönen aki a téli álmába kergette Vettelt, és a racionalitás mederébe terelje a csapat a németet, itt küzdeni kell.. Leclerc miatt pedig a túlságosan bizonyítani akaró személyisége okozott nehézséget a hibái kapcsán.A pontok kellenek , a Monacói előtt pedig még szép jövő állhat előtte , csak nem szabad Verstappen hibájába esnie.Én is így csinálnám , ez a csapat érdeke!

    RED POWERED !!!!

  3. Ausztráliában vagyunk bassza meg – voltunk – miért kell már az első versenyen utasítgatni? 😀 Oké, hogy nem akartak kockáztatni, de kétlem, hogy összeakadtak volna, egyik se olyan analfabéta, hogy gyakorlatilag 1 pontért ölre megy, de ez úgy megöli a tüzet, ajj.

  4. F1890:
    elvileg nincs ilyen szabály. szorgalmazták h legyen(asszem be is vezették pár futamig), aztán elálltak tőle. csak úgymond előírás,ha lehet akkor inkább boxban dobálják.

    Én egy Alonso cikket találtam meg 16ból, Monaco után,ami úgy szólt be is van vezetve… De akkor ezt el is vetették később azt nem olvastam… Értem.

  5. Ez marhaság. Most futam közben is volt sisakkamerás kép valamelyik Mercedes pilótáról aki éppen lehúzott egy fóliát a sisakról…

    andrea1: Amúgy az nem szabály már, hogy azt csak boxba lehet lehúzni pont emiatt? Lehet rosszul emlékszem.

    Ui. Megnéztem, 2016 Monaco óta tilos a pályán lehúzni a plexifóliát.

  6. andrea1: ? követhetetlen ez, nem lehet bizonyítani de elég unfair dolog volt valaki részéről, főleg ha szabályt is alkottak rá. Persze az is nyilvánvaló hogy kinek a fékhűtőjébe száll be a fólia.. Alap.?

    Szabály, nem szabály szerintem senki sem tartotta ezt be sosem. Kifogást lehet rá találni, hogy miért szedte le a pályán ( pl szennyezett volt már nagyon és nem látott rendesen).
    De amúgy nem tudom, hogy ez szabály-e vagy csak ajánlás.

  7. Tapani: Pedig Bottas tuti pályán szedte le, pont mikor a szembe kamera mutatta. Nyomjuk föl!

    😀 követhetetlen ez, nem lehet bizonyítani de elég unfair dolog volt valaki részéről, főleg ha szabályt is alkottak rá. Persze az is nyilvánvaló hogy kinek a fékhűtőjébe száll be a fólia.. Alap.?

  8. vandr:
    Kimi döntötte le az első dominót, azért jött ki ilyen korán, mert pucolni kellett valamit a fékhűtőnyílásnál. Aztán jöttek a többiek is gyorsan, mert azt hitték, fogynak a lágyak.

    Basszus a többi csapatnál nem figyelik a gumit? Az egy bolond százat csinál szintjén vannak a szakemberek a millió meg egy adattal a birtokukban. Ha ez így van akkor eláshatják magukat.

  9. @Vetteleclerc
    [AMuS] Binotto admitted that the different conditions (Melbourne/Barcelona) may have contributed to the problems, but could not be the only reason for the defeat. A good car has to work everywhere.

    Binotto: “We just made a mistake with the setup.”

    [AMuS] The different races and opinions of Vettel and Leclerc show how much Ferrari is left in the dark

    While Vettel said that his first stint on the soft tyres felt much better, Leclerc said his car had a much better balance in his 2nd stint on the hard tyres.

    #AusGP

  10. Minél több hozzászólást elolvasok,annál világosabban látszik,hogy az emberek,ha valakibe bele akarnak kötni,akkor tuti,hogy megtalálják a módját,épp úgy mintha valakit védeni akarnak,mert annak is!Sokkal jobb volt 15 évvel ezelőtt f1-et nézni,nem kellett bosszankodni a sok elfogult beszólás miatt.De én vagyok a hibás,minek olvasgatok az interneten!:)
    Most egy kicsit beszállok a vitába.Senkit nem meg bántva,kedves Alonso és Schumi fanok!Szerintem nem kell felsorolni,hányszor használták a kedvenceitek csapattársát(kicsit erős leszek),konkrétan kapcarongyként.Emlékszem az első közös versenyükön,Bottasnak sem volt szabad támadni Hamiltont,pedig gyorsabb volt!
    De nézzük a Vettel-Leclerc mai helyzetet!Mondjuk Vettel előtt 4-5 másodperccel autózik Max vagy Hamilton,akkor oké,Seb engedje el,mert esetleg sikerül Charlesnak megelőzni őket és dobogóra állhat.Ez több pont a ferrarinak és ez a lényeg!De nem ez volt a szitu,mindenképp egy 4. és egy 5. pozíció marad,legfeljebb más felállásban.
    Vettel belassult.Ennek 3 oka lehet:
    1.Elkopott a gumija(túl korán hozták ki,a ferrari a ludas)
    2.Gond volt az autóval,amit hogy védje a csapatot úgysem fog elmondani(a ferrari a ludas)
    3.Simán lassabb(Vettel a ludas)
    Az első két esetben,tekintve,hogy nincs haszna a helycserének a pontok szempontjából,nem túl igazságos arra kérni,hogy engedje el az új srácot.Ha a 3. variáció a valóság,akkor csatáznak és nem biztos,hogy ezen a pályán sikerül az előzés és még a kocsi is megsérülhet.

  11. Kimi döntötte le az első dominót, azért jött ki ilyen korán, mert pucolni kellett valamit a fékhűtőnyílásnál. Aztán jöttek a többiek is gyorsan, mert azt hitték, fogynak a lágyak.

    F1890: a gyorsabb autó az vettelé volt a kiállásig, aztán úgy döntöttek h ostoba taktikára állítják. sztem így akarták részben kárpótolni amiatt h sikerült a 3. helyet elveszíteni. plusz előre megmondták h vettelt fogják tolni évad elején.

    nem azt mondom h jól döntöttek, de azt se h rosszul. de az biztos h vettel taktikáját úgy elcseszték, h arra szavak nincsenek. és nem tudom mikor tanulnak már ebből, mert elmúlt években is bejátszották ezt h őt küldték ki legkorábban amivel a világon semmit nem értek el- vaagy két kiállás kellett volna vagy akkor kihozni mint leclercet. mert az volt a leggyorsabb taktika

  12. velorex: Fordított esetben, ha Vettel loholt volna Leclerc sarkában egy gyorsabb autóval, akkor is így döntött volna Binotto mester?;-}

    a gyorsabb autó az vettelé volt a kiállásig, aztán úgy döntöttek h ostoba taktikára állítják. sztem így akarták részben kárpótolni amiatt h sikerült a 3. helyet elveszíteni. plusz előre megmondták h vettelt fogják tolni évad elején.

    nem azt mondom h jól döntöttek, de azt se h rosszul. de az biztos h vettel taktikáját úgy elcseszték, h arra szavak nincsenek. és nem tudom mikor tanulnak már ebből, mert elmúlt években is bejátszották ezt h őt küldték ki legkorábban amivel a világon semmit nem értek el- vaagy két kiállás kellett volna vagy akkor kihozni mint leclercet. mert az volt a leggyorsabb taktika

  13. velorex: Fordított esetben, ha Vettel loholt volna Leclerc sarkában egy gyorsabb autóval, akkor is így döntött volna Binotto mester?;-}

    Semmi értelme nem lett volna akkor sem a helycserének mivel a senki földjén autóztak fél percre a harmadiktól. Ha most engedték volna Leclerc-t támadni azzal lehet kockáztattak volna egy kettős kiesést is a 22 pont helyett.

  14. Grobari:
    Látom beindult a fikahadjárat a fórumokon. Csúnya gonosz Ferrari, *** Binotto a szemét Vettelt már az első futamon tolja. ? Érdekes amíg egy taktikán voltak Leclerc folyamatosan kapta a tizedeket. Én azt gyanítom valami gond is lehetett az autóval csak nem beszélnek róla. Verstappen előzése után teljesen feladta. Mindenesetre elkeserítő ez a hátrány. Ha Bahreinben is ez lesz ami itt akkor lehet temetni ezt a szezont is. ?

    Fordított esetben, ha Vettel loholt volna Leclerc sarkában egy gyorsabb autóval, akkor is így döntött volna Binotto mester?;-}

  15. Látom beindult a fikahadjárat a fórumokon. Csúnya gonosz Ferrari, *** Binotto a szemét Vettelt már az első futamon tolja. 😀 Érdekes amíg egy taktikán voltak Leclerc folyamatosan kapta a tizedeket. Én azt gyanítom valami gond is lehetett az autóval csak nem beszélnek róla. Verstappen előzése után teljesen feladta. Mindenesetre elkeserítő ez a hátrány. Ha Bahreinben is ez lesz ami itt akkor lehet temetni ezt a szezont is. 🙁

  16. DUdi: A motorral könnyel lehet, hogy nem smakkol valami. Fent van (volt, mert már eltávolították)a vidómegosztón Kimi tegnapi Q3-as köre. A végén Ő is mondta, hogy “we don’t have a power”.

    Igen! én is láttam,hogy Kimi panaszkodott az utolsó próbálkozásánál a q3-ban.

  17. guide:
    Nem látom a köridőket,de a maxos előzés után úgy tűnt,hogy Vettel nagyon belassult.A gumijai nem néztek ki rosszul.Valami más gond lehetett a háttérben,amit nem kötnek az orrunkra.A végsebessége is gyenge volt.
    https://i.imgur.com/M7c0pb2.jpg

    A motorral könnyel lehet, hogy nem smakkol valami. Fent van (volt, mert már eltávolították) a vidómegosztón Kimi tegnapi Q3-as köre. A végén Ő is mondta, hogy “we don’t have a power”.

  18. Na kezdődik a mentális harc, engem leginkább az zavar hogy nem játszották be a közvetítésben. Azt hiszik az emberek nem jönnek majd rá? Miért nem lehet rendesen beadni az ilyen fontos infókat a nézőknek? Aki nem követi még 2 egyéb forráson keresztül, az nem kap meg minden infót verseny közben.

    Az hogy jó vagy rossz döntés volt nehéz kérdés, szerintem jó, később még fontos lehet ez a pár pont, ugyanakkor ez első futam, Ham sem maxolta ki magát…
    Nehéz döntések ezek, még utólag sem biztos hogy lehetne okosan dönteni.

  19. Go.Michael: A végén rászóltak, hogy tartsa a tempót vele, ergo ne támadja. Bő 10 másodpercet dolgozott le Leclerc.. ergo csapatutasítással tartotta meg a német a 4. helyet. Szerintem ez k**va nagy gáz…

    10 secet dolgozott le mert 12 korrel kesobb allt ki kemenyebb gumival ment. Vettel futamat ugy elrontottak a korai kiallas miatt h az idealis taktikahoz kepest kb 20-30 secet bukott.
    Hasonlo a szitu pl perez stroll viszonylatban. Perez hatrebb vegzett mint stroll pedig semmit nem mutatott a kanadai,sot mogotte volt a kiallasok elott

  20. plman: kockáztatni?
    előttük fél perce senki, mögöttük fél percre senki. Nem értem ezt az indokot esküszöm. ha csak nem tényleg a motorral vannak gondok és ezért nem mertek rákapcsolni.

    Én se tudok másra gondolni, csak arra hogy tényleg baj van a motorral, más okot tényleg nem látok.

  21. F1890: Verte volnaaa? En ugy lattam h azonos taktikan 10 secre levolt maradva majd vettel ertelmetlenul hamar behoztak koran es emiatt kerult egyaltalan leclerc olyan szituba

    A végén rászóltak, hogy tartsa a tempót vele, ergo ne támadja. Bő 10 másodpercet dolgozott le Leclerc.. ergo csapatutasítással tartotta meg a német a 4. helyet. Szerintem ez k**va nagy gáz…

  22. plman: Ott azért még simán megérthető, hogy az élről nem hozzák ki a palit pár körrel vége előtt. Benne volt, hogy max elemgy hamilton mellett is, és ha minden rosszul alakul akkor egy kettős győzlmet buknak.

    Mindenesetre Bottas szempontjából jól alakult a dolog.

  23. Go.Michael:
    Binotto, kellett a csapatvezetői poszt, de azt sem tudod mivel jár az. Utcahossz előnyük volt, de miért nem mentek rá a gyors körre? +1 pont és úgy is meglett volna az 5. hely. Az viszont, hogy első futamán verte volna a németet, több mint biztató. Van ebben a srácban potenciál, nem is kevés. Ennyi pozitívumot tudok az első rohamból elvonni, ami elég szomorú is egyben.

    Verte volnaaa? En ugy lattam h azonos taktikan 10 secre levolt maradva majd vettel ertelmetlenul hamar behoztak koran es emiatt kerult egyaltalan leclerc olyan szituba

  24. Nando: Hát ott azért jóval érthetőbb volt 25pont győzelem dobogó stb azért az 1 pontért kiállni fölösleges lett volna, ha véletlenül félre megy valami akkor meg bukta a győzelem, a Ferrarinál meg úgymond alig lett volna tétje 10 pontot kellett volna “kockára” tenni, azért hogy 2-vel beljebb legyenek a Mercihez képest, azért szerintem ez nem mindegy, ha komolyan gondolják a bajnokságot, akkor minden pontra rá kell menni, ha egy Alonso ül a Ferrariban lazán leordítja a csapatot, hogy adjatok egy friss gumit.

    Szerintem a Ferrarinál még most is hatása van Alonso csapatromboló ténykedésének.:-}

  25. velorex: Azért a Mercedestől is eléggé gáz, hogy Bottast lebeszélték a kijövetelről, amikor vígan elsőnek visszajöhet volna és az új gumikon ledarálta volna a leggyorsabb köridőt. De így is kipipálta a feladatot.

    Ott azért még simán megérthető, hogy az élről nem hozzák ki a palit pár körrel vége előtt. Benne volt, hogy max elemgy hamilton mellett is, és ha minden rosszul alakul akkor egy kettős győzlmet buknak.

  26. Binotto, kellett a csapatvezetői poszt, de azt sem tudod mivel jár az. Utcahossz előnyük volt, de miért nem mentek rá a gyors körre? +1 pont és úgy is meglett volna az 5. hely. Az viszont, hogy első futamán verte volna a németet, több mint biztató. Van ebben a srácban potenciál, nem is kevés. Ennyi pozitívumot tudok az első rohamból elvonni, ami elég szomorú is egyben.

  27. velorex: Azért a Mercedestől is eléggé gáz, hogy Bottast lebeszélték a kijövetelről, amikor vígan elsőnek visszajöhet volna és az új gumikon ledarálta volna a leggyorsabb köridőt. De így is kipipálta a feladatot.

    Hát ott azért jóval érthetőbb volt 25pont győzelem dobogó stb azért az 1 pontért kiállni fölösleges lett volna, ha véletlenül félre megy valami akkor meg bukta a győzelem, a Ferrarinál meg úgymond alig lett volna tétje 10 pontot kellett volna “kockára” tenni, azért hogy 2-vel beljebb legyenek a Mercihez képest, azért szerintem ez nem mindegy, ha komolyan gondolják a bajnokságot, akkor minden pontra rá kell menni, ha egy Alonso ül a Ferrariban lazán leordítja a csapatot, hogy adjatok egy friss gumit.

  28. Nando: Ez egy eléggé szar indok Binottotól, ha még ekkora kockázatot sem vállalnak, hogy 2 körrel a vége előtt feldobjanak egy lágyat és a fő riválistól elvegyenek 1 pontot és ők azt zsebre tegyék, akkor nincs miről beszélni. Lényegében itt 2 pontról van szó a bajnokságban, mert egyet elvesznek és megszereznek, ha majd még is csak összekapják magukat és szoros lesz a végéig a bajnokság, majd nehogy pont ez a pont hiányozzon.

    Azért a Mercedestől is eléggé gáz, hogy Bottast lebeszélték a kijövetelről, amikor vígan elsőnek visszajöhet volna és az új gumikon ledarálta volna a leggyorsabb köridőt. De így is kipipálta a feladatot.

  29. Stuttgart99: Binotto mondta, hogy nem akartak kockáztatni, a cél az volt, hogy hozzák be az autót a lehető legjobb pozícióban. Ezt azzal indokolta, hogy a hétvégén nem találták az egyensúlyt, mondjuk ez majd Bahreinben kiderül. Ha ott is ilyen gyengék lesznek, akkor tényleg nagy a gond.

    Ez egy eléggé szar indok Binottotól, ha még ekkora kockázatot sem vállalnak, hogy 2 körrel a vége előtt feldobjanak egy lágyat és a fő riválistól elvegyenek 1 pontot és ők azt zsebre tegyék, akkor nincs miről beszélni. Lényegében itt 2 pontról van szó a bajnokságban, mert egyet elvesznek és megszereznek, ha majd még is csak összekapják magukat és szoros lesz a végéig a bajnokság, majd nehogy pont ez a pont hiányozzon.

  30. Stuttgart99: Binotto mondta, hogy nem akartak kockáztatni, a cél az volt, hogy hozzák be az autót a lehető legjobb pozícióban. Ezt azzal indokolta, hogy a hétvégén nem találták az egyensúlyt, mondjuk ez majd Bahreinben kiderül. Ha ott is ilyen gyengék lesznek, akkor tényleg nagy a gond.

    kockáztatni?
    előttük fél perce senki, mögöttük fél percre senki. Nem értem ezt az indokot esküszöm. ha csak nem tényleg a motorral vannak gondok és ezért nem mertek rákapcsolni.

  31. plman:
    én sem értem igazából, legalább leggyorsabb körre rámehettek volna de meg se próbálták. ugyanúgy 4-5 be jöttek volna csak talán plusz egy pont. Ha pedig vettelt már idénynyitón ennyire pátyolgatni kell akkor no komment. Az se világos mondjuk, miért nem jöttek csrélni újy szetten tuti lett volna a leggyorsab kör. ha jól emlékszem vettel tegnap az időmérőn spórolt egy szett lágyat (pirosat) nem?

    Binotto mondta, hogy nem akartak kockáztatni, a cél az volt, hogy hozzák be az autót a lehető legjobb pozícióban. Ezt azzal indokolta, hogy a hétvégén nem találták az egyensúlyt, mondjuk ez majd Bahreinben kiderül. Ha ott is ilyen gyengék lesznek, akkor tényleg nagy a gond.

  32. én sem értem igazából, legalább leggyorsabb körre rámehettek volna de meg se próbálták. ugyanúgy 4-5 be jöttek volna csak talán plusz egy pont. Ha pedig vettelt már idénynyitón ennyire pátyolgatni kell akkor no komment. Az se világos mondjuk, miért nem jöttek csrélni újy szetten tuti lett volna a leggyorsab kör. ha jól emlékszem vettel tegnap az időmérőn spórolt egy szett lágyat (pirosat) nem?

  33. Nando: Én azt nem értem, ha már ezt kérték, hogy vegye el, akkor miért nem adták meg neki a lehetőséget, hogy legalább fusson egy gyorskört a végén, ezzel hátha plusz pontot szerezve a csapatnak ? Megint taktikai hibák sorát követték el 1 verseny alatt, ezt legalább meg kellett volna próbálni.

    A motor!
    Egy ilyen helyzetben,amikor a vb.-i cím kötelező penzum, minimum az az elvárás, hogy nyomás alatt kellett volna tartani Vettelnek az előtte lévő riválisait, persze ha van kraft az erőforrásban . De ehelyett még Verstappen is átgázolt rajta.

  34. velorex:
    No ez elég gáz a Ferraritól, hogy Lecret arra kérik vegye el a gázt!
    Jelenlegmég semmi tétje nincs a sorrendnek.

    Én azt nem értem, ha már ezt kérték, hogy vegye el, akkor miért nem adták meg neki a lehetőséget, hogy legalább fusson egy gyorskört a végén, ezzel hátha plusz pontot szerezve a csapatnak ? Megint taktikai hibák sorát követték el 1 verseny alatt, ezt legalább meg kellett volna próbálni.

  35. feeder_series:
    Szerintem mondjuk ebben a helyzetben érhető volt, egyrészt Leclerc még egyáltalán nem tűnik olyan magabiztosnak, hogy megérje pontokat ajándékozni neki házon belül, másrészt meg most eléggé fájhat a fejük egyébként is a teljesítmény miatt, pont az hiányozna, hogy a média azért is beléjük szálljon, hogy Vettel az első közös versenyükön kikapott.

    Ez nagyob fogás a Ferrárin hogy Vettelt ennyire védik….

  36. Szerintem mondjuk ebben a helyzetben érthető volt, egyrészt Leclerc még egyáltalán nem tűnik olyan magabiztosnak, hogy megérje pontokat ajándékozni neki házon belül, másrészt meg most eléggé fájhat a fejük egyébként is a teljesítmény miatt, pont az hiányozna, hogy a média azért is beléjük szálljon, hogy Vettel az első közös versenyükön kikapott.