Kínai Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 04:00
2. szabadedzésPéntek 08:00
3. szabadedzésSzombat 05:00
IdőmérőSzombat 08:00
FutamVasárnap 08:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3  
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. andrea1: Cyril nem is értem ki kicsodája, miért vergődött el idáig. A mostani magyarázkodása is a hibákra. tiszta ciki.

    Totonál jobban drámáznak az olaszok…az meg az ő asztala, szóba se jöhet ezérta ferrari.

    Én is, mindenképpen. Mindent elárul avezetésről, a mostani persze… hagyták ezt a végkifejletet házon belül, amiért MA-nak mennie kellett.

    Ui.: MA esetében azt is hozzá kell tenni, pont az utolsó akadályon nem tudta őket áttolni. Szóval az a plusz, az a kicsi hiányzott.

    Én értem, de ezzel a Bonetti fickóval nemhogy meglépnék a hiányzó lépést, de kettőt rögtön hátra is lépnek. Fogalmam sincs, mire gondolt, amikor a fejébe vette, hogy MA helye kell neki. Miben látta jobbnak magát nála? Vagy pusztán a hatalomvágy?

  2. Weboldalas offtopic eltűnt, máshovan nem tudom leírni hogy lássák azok akiket érint.

    Mi a helyzet a podcasttal, amit pár hónapja felvetettünk?

    Ezt a két majmot könnyű lenne megugrani, nem kell kép csak hang, kis elemzés kis vitázás, elmélkedés, csak h teljen az idő, és akit érdekel legyen magyar nyelvű F1 kontent 😀

  3. Tapani: Tipikus “eccerű” gondolkodás… Én még hozzátenném a kommentedhez azt, hogy Gasly tavaly 4. Bahreinben a Toroval, nos nem hiszem, hogy az a toro jobb volt, mint a mostani RB. Egyszerűen ezt az RB-t most nem érzi a csávó.

    szerintem meg a tipikus volt 1 jo versenye csavo volt, mert azon kivul nem sokat mutatott, de meg mindig azt emlegetik.

  4. Tapani: Tipikus “eccerű” gondolkodás… Én még hozzátenném a kommentedhez azt, hogy Gasly tavaly 4. Bahreinben a Toroval, nos nem hiszem, hogy az a toro jobb volt, mint a mostani RB. Egyszerűen ezt az RB-t most nem érzi a csávó.

    és emiatt 0,5 sececet kell kapni? nem éppen. hartley amúgyis egy hulladék volt ezen a szinten, ezt a vak is láthatta

  5. Denis Hunter:
    parszor szobajott Hartley, hogy mekkora luzer, ha egy ilyen Gaslytol is kikapott. Nem tisztem vedeni, mert tenyleg gyenge volt, de azert vegyuk figyelembe, hogy Gasly 1x nem fejezte be a versenyt, Hartley meg 11x !!! (ebben volt vezetoi hiba is persze), jah es az o autojaban kb minden versenyen motort csereltek es a vegerol indult 😀

    Tipikus “eccerű” gondolkodás… Én még hozzátenném a kommentedhez azt, hogy Gasly tavaly 4. Bahreinben a Toroval, nos nem hiszem, hogy az a toro jobb volt, mint a mostani RB. Egyszerűen ezt az RB-t most nem érzi a csávó.

  6. Vettel was quicker than Leclerc this weekend but Ferrari took too long to ask Leclerc to move aside. By the time this did happen, Vettel had damaged his tyres and could make no impact upon the escaping Bottas. Had he run third from the start, maybe there’d have been a chance of fighting for second.
    “I’m quicker,” radioed in Vettel after eight laps, neatly inverting the Leclerc message from Bahrain. Another tricky moment on the Ferrari pit wall as the Mercedes pair escaped. There was evidently some left-hand and right-hand cross-communication breakdown, amplified by the inevitable mismatch of speed between pit wall decision and race track reality. Leclerc was urged by his engineer to get a move on otherwise he’d have to move aside. “Yes, but we’re both…” he responded, leaving unsaid what he later confirmed was going to be a message about tyre saving. “Ok.” Everyone listens in to everyone else’s radio and so we know that Leclerc was allowed at this point a little more ersK and turbo boost. Which was quite a contradictory position – because he was just about to be told to move aside. “But I’m pulling away…” The Ferrari management order trumps the race engineer’s specific instructions and the two hadn’t been quite resolved.
    A couple of times Vettel locked up into the hairpin, Leclerc’s momentarily higher engine mode quite possibly contributing to the pressure upon Vettel. It’s a tense dynamic at Ferrari once the race is underway between the young charger and proud champion and it led on Sunday to a bit of a ragged performance on the pit wall. Vettel on his worn tyres was no quicker than Leclerc had been, but the latter dropped back a few car lengths.
    Vettel had set the fastest lap of the race to date a lap after rejoining on his new tyres. Leclerc’s best seven laps later (around 0.4sec-worth lighter) was slightly slower. Confirming that Vettel genuinely did have better pace than his team-mate and it hadn’t just been about strategy and the team prioritising him.
    https://www.motorsportmagazine.com/reports/f1/2019-chinese-grand-prix-report

  7. parszor szobajott Hartley, hogy mekkora luzer, ha egy ilyen Gaslytol is kikapott. Nem tisztem vedeni, mert tenyleg gyenge volt, de azert vegyuk figyelembe, hogy Gasly 1x nem fejezte be a versenyt, Hartley meg 11x !!! (ebben volt vezetoi hiba is persze), jah es az o autojaban kb minden versenyen motort csereltek es a vegerol indult 😀

  8. guide: Volt kb. 4 kör a helycsere után,ahol Vettel nem ment gyorsabban,mint Leclerc.Innen ered a baj.Ha ott gyorsabb és Leclercet is behozzák időben a boxba, más a helyzet.Vagy ha Max lassabb és nem bukják el a 4. helyet.A Ferrari teljesen sötétben tapogatózik,ha taktikáról van szó.Sajnálom a kis srácot,mert nagyon rosszul jött ki a dologból.De Vettelt is,mert most tényleg gyorsabb volt és megint ő a hunyó,mint általában.A Ferrari megpróbálta,hátha Seb közelebb tud kerülni Bottas-hoz,de nem ment.Visszaengedni Leclercet már nem volt lehetséges,mert Max elé került.

    Szerintem az az ironikus, hogy talan az egyeduli mukodo taktika az lett volna, ha meg korabban raszolnak Leclerc-re, h adja at a helyet, mielott Vettel leradirozta volna az abroncsokat mogotte, de lehet meg igy sem vedtek volna ki az elevagast, Verstappen annyival jobb kivezeto koroket produkalt Leclerc-nel. A Verstappen elevegas utan meg szerintem Leclerc-nek valos eselye kellett volna lennie papiron a visszavagasra, hiszen elonyosebb taktikan volt, frissebb gumikkal, hosszu egyenessel, Ferrari motorral. Vettel lelepett Maxtol, Leclerc meg utol sem erte Max-ot. Szoval, en is azt latom beigazolodni igy az adatok alapjan, hogy egyreszt Leclerc itt most nem tudta azt amit Vettel (es Max a kivezeto korokkel), masreszt a kocsi nem volt eleg gyors, taktikai oldalrol viszont nem sok mindent tehettek..

  9. stuntman.mike: Igen több, de a rossz taktika miatt, mert ő többet ment lassabb gumikon. Ez a csapatot és a stratégiát minősíti, nem a pilótát. A két pilóta szerintem kb egált ment önmagukban, pont ezért nem volt indokolt a helycsere.

    Volt kb. 4 kör a helycsere után,ahol Vettel nem ment gyorsabban,mint Leclerc.Innen ered a baj.Ha ott gyorsabb és Leclercet is behozzák időben a boxba, más a helyzet.Vagy ha Max lassabb és nem bukják el a 4. helyet.A Ferrari teljesen sötétben tapogatózik,ha taktikáról van szó.Sajnálom a kis srácot,mert nagyon rosszul jött ki a dologból.De Vettelt is,mert most tényleg gyorsabb volt és megint ő a hunyó,mint általában.A Ferrari megpróbálta,hátha Seb közelebb tud kerülni Bottas-hoz,de nem ment.Visszaengedni Leclercet már nem volt lehetséges,mert Max elé került.

  10. guide: A 17,5 több,mint a 13,5 szerintem.A kivezetőkörök,bevezetőkörök,a leggyorsabb kör mind azt jelzi,hogy Vettel gyorsabb volt.Nyilván nem egymás ellen harcoltak.Leclerc bukott az elején,korábban kellett volna kihozni,de ez később-kevesebb üzemanyag,frissebb gumi-előnyt jelentett a számára.Ha Charles gyorsabb,akkor 10 másodpercen belülre kerül Vettelhez képest a futam végére,de Maxra se nagyon ért fel.Mind a ketten kétszer voltak a boxban.

    Igen több, de a rossz taktika miatt, mert ő többet ment lassabb gumikon. Ez a csapatot és a stratégiát minősíti, nem a pilótát. A két pilóta szerintem kb egált ment önmagukban, pont ezért nem volt indokolt a helycsere.

  11. stuntman.mike: Hát ebből az összehasonlításból nekem az látszik, hogy Leclerc mindkét kerékcseréje után elkezdte csökkenteni a lemaradását. A 23. körben 13.5 volt, a végén meg 17.5, de Vettelnek a kemény keveréken 3-al kevesebb kört kellett mennie. Szerintem ez okozhatja a differenciát, mert ott Leclerc a végén kopott keményeken ment 3 kört, míg Vettel már friss közepeseken adott neki 1.5 másodperceket. Aztán ahogy Leclerc is megkapta azokat, akkor onnantól végig ő adott Vettelnek, csak arányaiban már nyilván kevesebbet.

    A 17,5 több,mint a 13,5 szerintem.A kivezetőkörök,bevezetőkörök,a leggyorsabb kör mind azt jelzi,hogy Vettel gyorsabb volt.Nyilván nem egymás ellen harcoltak.Leclerc bukott az elején,korábban kellett volna kihozni,de ez később-kevesebb üzemanyag,frissebb gumi-előnyt jelentett a számára.Ha Charles gyorsabb,akkor 10 másodpercen belülre kerül Vettelhez képest a futam végére,de Maxra se nagyon ért fel.Mind a ketten kétszer voltak a boxban.

  12. GreenHonda:
    Meglepően jó eredményt ért el a Racing Point, grat Pereznek. A Haas nem találja magát, valószínűleg ha ilyen körbeverések lesznek idén, akkor nincs veszve a rózsaszínek esélye talán még a konstruktőri negyedik helyre is. Ugyanakkor erre nem látok túl nagy esélyt, mert összességében nincs meg bennük a tempó, tényleg csak a szerencse és a körbeverés megfelelő nagyságának ötvözete tudná ezt meghozni. Mondjuk ehhez két pontszerző pilóta kéne, de talán Stroll összeszedi magát.

    Szerintem a fejlődési görbét nézd inkább (és ne csak az ezévit)! Volt olyan szezonuk is, amikor alig készült az azévi autó (pl. 2016), utána pedig év végén már verték (az akkor még valamit érő) Wilmost is, tempóban és pontszámban egyaránt! Szerintem idén is meg fognak indulni felfelé, talán most már láttunk belőle valamit. A tempó gyakorlatilag egyezett a Renaultéval, ami biztató.

  13. guide: http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1020&graf=3&dr1=Charles%20Leclerc&dr2=Sebastian%20Vettel
    Leclerc lassabb volt.Mondjuk eldobattak vele 12 másodpercet az előreengedés és a késői első kerékcsere miatt.A 23. körtől viszont már neki voltak frissebb gumijai és rövidebb etapjai.Nyomnia is kellett Max miatt,miközben Vettel már valószínűleg kényelmesen autózott,úgysem volt esélye Bottas ellen.A különbség mégis 13,5 másodpercről 17,5-re nőtt,pedig nem tartotta fel senki.
    De,mondom,szabaduljanak csak meg Vetteltől és eljön az aranykor.

    Hát ebből az összehasonlításból nekem az látszik, hogy Leclerc mindkét kerékcseréje után elkezdte csökkenteni a lemaradását. A 23. körben 13.5 volt, a végén meg 17.5, de Vettelnek a kemény keveréken 3-al kevesebb kört kellett mennie. Szerintem ez okozhatja a differenciát, mert ott Leclerc a végén kopott keményeken ment 3 kört, míg Vettel már friss közepeseken adott neki 1.5 másodperceket. Aztán ahogy Leclerc is megkapta azokat, akkor onnantól végig ő adott Vettelnek, csak arányaiban már nyilván kevesebbet.

  14. stuntman.mike: Szerintem is leülhetett tavaly év végén Vettel a Ferrari vezetésével beszélgetni, akik totálisan félreértették, hogy mire is lenne szüksége. Arra, hogy amikor igazán számít, amikor láthatóan gyorsabb, akkor a csapattársa segítse a gyors előrejutásban. Erre ők totálisan indokolatlan helyzetekben is elkezdik erőltetni a csapatutasítást. Ez nem csak Leclercnek rossz, hanem Vettelnek is, mert ezzel számára is azt sugallják: látjuk nem bírod megelőzni a csapattársadat, majd mi félreállítjuk neked. Szerintem a megmaradt kevés önbizalmának pont nem ezek hiányoznak.

    Ha már mindenképpen őt akarták volna támogatni, akkor hozniuk kellett volna hamarabb és Leclerc elé vágni. Ehelyett a csereberével magukra húzták Verstappent és sikeresen hátra játszották Leclercet az 5. helyre, olyan távolságba, hogy még csak véletlenül se tudja visszaszerezni a 4. helyét.

    A mai eset azért is érthetetlen, mert Vettel csak a DRS-nek köszönhetően tudottközeledni Leclercre. Utána mindig elkezdett távolodni, de még pont 1mp-en belül tudott maradni, hogy aztán a DRS-t megint nyithassa. Nem volt előzési távolságban sem. Ezzel szemben Bahrainben Leclercet hátul akarták tartani, miközben ő lazán leelőzte Vettelt.

    Remélem nem kell még egy évet végig várni és arra áldozni, hogy Vettel lelki bajait, vagy koncentrációs problémáit nézzük, hanem a Ferrarinál belátják, hogy azt a pilótát kellene támogatniuk, akiben megvan a lendület. Persze a Merci ellen most ez sem tűnik elégnek, de a jövőre nézve sokat számíthat ha lesz egy Leclerjük, aki felszívta magát és nem egy Leclercjük, akinek letörték a szarvát.

    http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1020&graf=3&dr1=Charles%20Leclerc&dr2=Sebastian%20Vettel
    Leclerc lassabb volt.Mondjuk eldobattak vele 12 másodpercet az előreengedés és a késői első kerékcsere miatt.A 23. körtől viszont már neki voltak frissebb gumijai és rövidebb etapjai.Nyomnia is kellett Max miatt,miközben Vettel már valószínűleg kényelmesen autózott,úgysem volt esélye Bottas ellen.A különbség mégis 13,5 másodpercről 17,5-re nőtt,pedig nem tartotta fel senki.
    De,mondom,szabaduljanak csak meg Vetteltől és eljön az aranykor.

  15. guide:
    Én nem láttam a futam elejét,de az infókból és számokból az jön le,hogy Vettel ma gyorsabb volt,mint Leclerc.Nem sokkal,csak annyival,hogyha a rajt után a 3. pozícióban marad,akkor most nincs semmi balhé.A végére lesz köztük pár másodperc és mindenki megnyugodhat.Ehelyett megint áll a bál.Szuper!
    Szerintem Vettel tavaly év végén leült a Ferrari vezetésével és megbeszélték,hogy megadják neki azt a támogatást,amit néhány esetben nem kapott meg.Az idén viszont ott van egy rendkívül tehetséges és sikeréhes Leclerc,aki minden megmozdulásával,szavával,cselekedetével azt üzeni,hogy első számú akar lenni.Nem fogja feladni.Segítenek neki ebben a szurkolók,akik Vettelt nem kedvelik és a média is.Vettel gyorsabb,de Leclercet akarjátok előtte látni? Cirkusz az egész.Nem kell több csapatutasítás.A Ferrari képtelen normális döntéseket hozni a pályán,nem Vettel miatt lett 5. Leclerc.
    Szépen végig kell csinálni az évet Vettelnek és elhúzni a fracba.Az emberek,a sajtó meg keressenek más boxzsákot maguknak.Rohadtul unalmas már.

    Szerintem is leülhetett tavaly év végén Vettel a Ferrari vezetésével beszélgetni, akik totálisan félreértették, hogy mire is lenne szüksége. Arra, hogy amikor igazán számít, amikor láthatóan gyorsabb, akkor a csapattársa segítse a gyors előrejutásban. Erre ők totálisan indokolatlan helyzetekben is elkezdik erőltetni a csapatutasítást. Ez nem csak Leclercnek rossz, hanem Vettelnek is, mert ezzel számára is azt sugallják: látjuk nem bírod megelőzni a csapattársadat, majd mi félreállítjuk neked. Szerintem a megmaradt kevés önbizalmának pont nem ezek hiányoznak.

    Ha már mindenképpen őt akarták volna támogatni, akkor hozniuk kellett volna hamarabb és Leclerc elé vágni. Ehelyett a csereberével magukra húzták Verstappent és sikeresen hátra játszották Leclercet az 5. helyre, olyan távolságba, hogy még csak véletlenül se tudja visszaszerezni a 4. helyét.

    A mai eset azért is érthetetlen, mert Vettel csak a DRS-nek köszönhetően tudott közeledni Leclercre. Utána mindig elkezdett távolodni, de még pont 1mp-en belül tudott maradni, hogy aztán a DRS-t megint nyithassa. Nem volt előzési távolságban sem. Ezzel szemben Bahrainben Leclercet hátul akarták tartani, miközben ő lazán leelőzte Vettelt.

    Remélem nem kell még egy évet végig várni és arra áldozni, hogy Vettel lelki bajait, vagy koncentrációs problémáit nézzük, hanem a Ferrarinál belátják, hogy azt a pilótát kellene támogatniuk, akiben megvan a lendület. Persze a Merci ellen most ez sem tűnik elégnek, de a jövőre nézve sokat számíthat ha lesz egy Leclerjük, aki felszívta magát és nem egy Leclercjük, akinek letörték a szarvát.

  16. Remélem valahol a háttérben dolgoznak a Mercedes vagy a Red Bull féle első szárny koncepción mert ez az egyedi elképzelés nem tűnik nyerőnek…

    Paberto:
    Az idei Ferrari az egyenesek mestere. Ha Bakuban sem lesznek kepesek nyerni, akkor kezdhetik is a 2020-as autot terveni…

    (Meg mielott sokadjara is meg leszek vadolva azzal hogy bizonygatni probalom hogy a Ferrari a jobb auto…)

  17. Tapani: Hát igen, Totonak nincs lelke. 😀

    MA-nak volt több megkérdőjelezhető döntése, de jó csapatvezető volt, ez a Binotto nevű bohóc meg… Egyszerűen látszik az arcán, hogy ez neki sok, nem alkalmas a feladatra, mert egyszerűen nem tudja, hogy döntsön kényesebb szituációkban, csak a tanácstalanság süt a képéről.

    én azért megvédeném binottot annyiban, h már évelején elmondta h idén MIRE VÁRHAT a mezei ember a ferraritól. értsd vettelt fogják segíteni ha kell TO-kel. na most ezeket tisztázták, követik az utat is. az h ez mennyire jó vagy nem jó, az most tényleg másodlagos, de a lényeg azon van h azt csinálja amit előzetesen mondott.

    persze az összes többi feladatára nem lát rá nagyon az ember, de nekem is úgy tűnik h nagy rá ez a kabát. persze lehet azért mert eléggé introvertált fickónak tűnik – ettől függetlenül lehet jó csapatfőnök – csak más irányítani egy technikai részleget mint egy egész csapatot

  18. Tapani: Hát igen, Totonak nincs lelke. 😀

    MA-nak volt több megkérdőjelezhető döntése, de jó csapatvezető volt, ez a Binotto nevű bohóc meg… Egyszerűen látszik az arcán, hogy ez neki sok, nem alkalmas a feladatra, mert egyszerűen nem tudja, hogy döntsön kényesebb szituációkban, csak a tanácstalanság süt a képéről.

    Arrivabene nagyjából annyit csinált, hogy végrehajtotta, amit Marchionne tollba mondott neki, túl sok önálló gondolata nem volt. De mivel Marchionnenak volt egy víziója, és arról is volt egyfajta elképzelése, hogyan lehetne azt megvalósítani, így ez működött. Na most ebben a felállásban Elkann elég puha***nek tűnik, Binotto meg nem tud ennyi mindent felügyelni. Lehető legjobb párosítás.

  19. Pernix: A Renault sztem nem itt tartana, ha maradt volna és Cyril megy. Nagy kár érte, a Ferrarinál pedig nem tudom elképzelni, az egy lélekgyilkos környezet. Azt a szarfészket Totora kellene bízni. 😀

    Ezt az évet még odaadtam volna MA-nak.

    Cyril nem is értem ki kicsodája, miért vergődött el idáig. A mostani magyarázkodása is a hibákra. tiszta ciki.

    Totonál jobban drámáznak az olaszok…az meg az ő asztala, szóba se jöhet ezért a ferrari.

    Én is, mindenképpen. Mindent elárul a vezetésről, a mostani persze… hagyták ezt a végkifejletet házon belül, amiért MA-nak mennie kellett.

    Ui.: MA esetében azt is hozzá kell tenni, pont az utolsó akadályon nem tudta őket áttolni. Szóval az a plusz, az a kicsi hiányzott.

  20. Nando:
    Vettel babusgatásával agyon szívatták ma leclercet a taktikával. Ez a folyamatos fölösleges To-k meg kezdenek kínossá válni, hogy ennyire ügyelni kell Vettel egojára, ezt simán elintézhetik a Boxkiállással és nem hozzák magukat ennyire kínos helyzetbe, ráadásul úgy, hogy Vettel nem is volt annyival gyorsabb hogy el kellene engedni, mert a mercikehez közük nem volt.
    A futam pedig egy akkora fos volt, hogy nem is követtem folyamatosan, mert az egész nem ér annyit, ez a sorozatos Merci 1-2 ha így folytatódik lesimázzák már az első félévben a címet !
    Amit ki tudok emelni, az Ricsi és Albon teljesítménye kb ennyi.

    Ne haragudj,de ezt egy Alo drukkertől olvasni kicsit fura!😀

  21. Tapani: Hát igen, Totonak nincs lelke. 😀

    MA-nak volt több megkérdőjelezhető döntése, de jó csapatvezető volt, ez a Binotto nevű bohóc meg… Egyszerűen látszik az arcán, hogy ez neki sok, nem alkalmas a feladatra, mert egyszerűen nem tudja, hogy döntsön kényesebb szituációkban, csak a tanácstalanság süt a képéről.

    Nekem az jön le, hogy Kimit szerette és tisztelte, ezért fordulhatott elő a tavalyi német szitu is pl. Nem hinném, hogy idén töketlenkedne.

  22. F1890: sztem itt toto is megbukna, sok hülyével ő sem tudna mit kezdeni. mert egyszerűen leszívja az ő energiáját is az h olyan dolgokkal kell foglalkozni aminek alapjáraton nem is kellene , mert nem létező probléma pl a mercinél.

    sztem a merci azért ilyen jó, mert mindenre megvan az ellenszerül, ha hibáznak kijavítják 1 hét alatt a hiba okát. hihetetlenül jól fel van építve a minőségirányítás/menedzselés, a vészhelyzetre való reagálás. és amiket olvasok tőlük, ezek tényleg 21. századi technikákat/technológiákat alkalmaznak.

    egyszerűen a mezei munkásember náluk is sokkalta jobb mentális hangulatban és környezetben van mint mondjuk egy ferrarinal.

    pl kétféle ember létezik: egy akit szidással lehet fegyelmezni (mike tyson pl) , a másikat meg dicsérettel(pl ali), és a mercinél személyre szabottan kitalálják h kit mivel tudnak motiválni. annyira odafigyelnek minden részletre, hogy igazából ez kurvára megsüvegelendő, főleg h immáron 6. éve nyomatják ezt.

    az persze más kérdés h szarok a motorszabályok és fos az egész

    Ezt a rendszert akkor is fel kellett építeni, amit folyamatosan igazítani és fejleszteni kell az aktuális elvárásoknak és igényeknek.

    Igen, a Merci egy kb. tökéletesen működő gépezet, de azt is emberek vezetik, végül pedig minden szál Toto kezében fut össze. Sztem képes lenne rendet vágni, de kb beleőszülne.

  23. Pernix: A Renault sztem nem itt tartana, ha maradt volna és Cyril megy. Nagy kár érte, a Ferrarinál pedig nem tudom elképzelni, az egy lélekgyilkos környezet. Azt a szarfészket Totora kellene bízni. 😀

    Ezt az évet még odaadtam volna MA-nak.

    Hát igen, Totonak nincs lelke. 😀

    MA-nak volt több megkérdőjelezhető döntése, de jó csapatvezető volt, ez a Binotto nevű bohóc meg… Egyszerűen látszik az arcán, hogy ez neki sok, nem alkalmas a feladatra, mert egyszerűen nem tudja, hogy döntsön kényesebb szituációkban, csak a tanácstalanság süt a képéről.

  24. Pernix: A Renault sztem nem itt tartana, ha maradt volna és Cyril megy. Nagy kár érte, a Ferrarinál pedig nem tudom elképzelni, az egy lélekgyilkos környezet. Azt a szarfészket Totora kellene bízni. 😀

    Ezt az évet még odaadtam volna MA-nak.

    sztem itt toto is megbukna, sok hülyével ő sem tudna mit kezdeni. mert egyszerűen leszívja az ő energiáját is az h olyan dolgokkal kell foglalkozni aminek alapjáraton nem is kellene , mert nem létező probléma pl a mercinél.

    sztem a merci azért ilyen jó, mert mindenre megvan az ellenszerül, ha hibáznak kijavítják 1 hét alatt a hiba okát. hihetetlenül jól fel van építve a minőségirányítás/menedzselés, a vészhelyzetre való reagálás. és amiket olvasok tőlük, ezek tényleg 21. századi technikákat/technológiákat alkalmaznak.

    egyszerűen a mezei munkásember náluk is sokkalta jobb mentális hangulatban és környezetben van mint mondjuk egy ferrarinal.

    pl kétféle ember létezik: egy akit szidással lehet fegyelmezni (mike tyson pl) , a másikat meg dicsérettel(pl ali), és a mercinél személyre szabottan kitalálják h kit mivel tudnak motiválni. annyira odafigyelnek minden részletre, hogy igazából ez kurvára megsüvegelendő, főleg h immáron 6. éve nyomatják ezt.

    az persze más kérdés h szarok a motorszabályok és fos az egész

  25. andrea1: Én is. Mondjuk a Ferrarit nehéz vezetni, sok szappanbubi miatt, érzelmi hullamvölgyekkel vannak tele, szóval egyelőre nekem Vesseur neve jutott eszembe aki beülhetne a székbe, ha ez egy normális csapat lenne. Most az hogy a Ronótól eljött állítólag Sziril miatt nem referencia, meg ott akkor gyanúsan a korrupció is jelen lehetett a vezetőségbe, amiről lehetett olvasgatni, más elképzelései vannak a vezetőségnek és nekem… Ezt mondta Vesseur anno, és ugye sokáig hezitált hogy folytassa de nemet mondott. Szóval ezek a tények nem bizonyítottak arra nem jó vezető, de korrektnek tűnik eddig ez az ember, vagyis a nyilatkozatok útján,építkezésben hisz, normális elvárásokkal vezet, értékeli a munkát, itt ugye ilyenre lenne szükség. Kicsit Horner az ember. Persze ha a Ferrarinál kicsit a média nyomását is visszatartanák amit Marchionne akart könnyítene. Ezt a Ferrari maszlagot kellene levetkőzni, a történelmi múltat,felesleges. Dolgozni kell, jó ötletekre van szükség, jó megvalósításokra és építkezésre ami azért volt tavaly Marchionne haláláig.

    MA 🙁 Nekem hiányzik… 🙁

    A Renault sztem nem itt tartana, ha maradt volna és Cyril megy. Nagy kár érte, a Ferrarinál pedig nem tudom elképzelni, az egy lélekgyilkos környezet. Azt a szarfészket Totora kellene bízni. 😀

    Ezt az évet még odaadtam volna MA-nak.

  26. Pernix:
    Engem egyetlen dolog érdekel. Arrivabene arca, mikor nézi a futamokat.

    Én is. Mondjuk a Ferrarit nehéz vezetni, sok szappanbubi miatt, érzelmi hullamvölgyekkel vannak tele, szóval egyelőre nekem Vesseur neve jutott eszembe aki beülhetne a székbe, ha ez egy normális csapat lenne. Most az hogy a Ronótól eljött állítólag Sziril miatt nem referencia, meg ott akkor gyanúsan a korrupció is jelen lehetett a vezetőségbe, amiről lehetett olvasgatni… más elképzelései vannak a vezetőségnek és nekem..Ezt mondta Vesseur anno, és ugye sokáig hezitált hogy folytassa de nemet mondott. Szóval ezek a tények nem bizonyítottak arra nem jó vezető, de korrektnek tűnik eddig ez az ember, vagyis a nyilatkozatok útján,építkezésben hisz, normális elvárásokkal vezet, értékeli a munkát, itt ugye ilyenre lenne szükség. Kicsit Horner az ember. Persze ha a Ferrarinál kicsit a média nyomását is visszatartanák amit Marchionne akart könnyítene. Ezt a Ferrari maszlagot kellene levetkőzni, a történelmi múltat,felesleges. Dolgozni kell, jó ötletekre van szükség, jó megvalósításokra és építkezésre ami azért volt tavaly Marchionne haláláig.

    MA 🙁 Nekem hiányzik… 🙁

  27. Paberto:
    Az idei Ferrari az egyenesek mestere. Ha Bakuban sem lesznek kepesek nyerni, akkor kezdhetik is a 2020-as autot terveni…

    (Meg mielott sokadjara is meg leszek vadolva azzal hogy bizonygatni probalom hogy a Ferrari a jobb auto…)

    baku televan kanyarokkal, hiába 1,5 km-es egyenes. itt is volt 3 hosszú egyenes , semmit nem ért vele a ferrari

  28. Paberto: 3 futambol 3szor szolt ra a csapat Leclerc-re hogy ne tamadja / engedje el Vettelt… Meg jo hogy igy sikerult neki 2/3 alkalommal megvernie…

    úgy látom nem akarod érteni mit írtam 😀 ausztráliában vettel elején 10 secre elment, csak buta taktikát adtak neki. ma meg gyorsabb volt, ha rászóltak leclercre ha nem, ettől még gyorsabb volt

  29. F1890: most nem azért h védjem vettelt, mert bahreinben tényleg bénázott, de idáig 3 futamon 2-szer gyorsabb volt mint leclerc. tehát a tempója még megvan mindig- ami el is várható.

    3 futambol 3szor szolt ra a csapat Leclerc-re hogy ne tamadja / engedje el Vettelt… Meg jo hogy igy sikerult neki 2/3 alkalommal megvernie…

  30. Meglepően jó eredményt ért el a Racing Point, grat Pereznek. A Haas nem találja magát, valószínűleg ha ilyen körbeverések lesznek idén, akkor nincs veszve a rózsaszínek esélye talán még a konstruktőri negyedik helyre is. Ugyanakkor erre nem látok túl nagy esélyt, mert összességében nincs meg bennük a tempó, tényleg csak a szerencse és a körbeverés megfelelő nagyságának ötvözete tudná ezt meghozni. Mondjuk ehhez két pontszerző pilóta kéne, de talán Stroll összeszedi magát.

    Sainz hihetetlen, hogy minden futamon történik valami, Kvyat sztem a hibás inkább, szóval ismét megmutatta, miért tették ki a szűrét az F1-ből.

    Kubicának sikerült ugyan a 20 mp alatti beérés, de nem volt jó a tempó, és a plusz egy kerékcsere is közrejátszott Russellnél, amit nem igazán értettem. Gondolom nem a leggyorsabb körre mentek. 😀 Valószínűleg valami teszt 😀

  31. Én nem láttam a futam elejét,de az infókból és számokból az jön le,hogy Vettel ma gyorsabb volt,mint Leclerc.Nem sokkal,csak annyival,hogyha a rajt után a 3. pozícióban marad,akkor most nincs semmi balhé.A végére lesz köztük pár másodperc és mindenki megnyugodhat.Ehelyett megint áll a bál.Szuper!
    Szerintem Vettel tavaly év végén leült a Ferrari vezetésével és megbeszélték,hogy megadják neki azt a támogatást,amit néhány esetben nem kapott meg.Az idén viszont ott van egy rendkívül tehetséges és sikeréhes Leclerc,aki minden megmozdulásával,szavával,cselekedetével azt üzeni,hogy első számú akar lenni.Nem fogja feladni.Segítenek neki ebben a szurkolók,akik Vettelt nem kedvelik és a média is.Vettel gyorsabb,de Leclercet akarjátok előtte látni? Cirkusz az egész.Nem kell több csapatutasítás.A Ferrari képtelen normális döntéseket hozni a pályán,nem Vettel miatt lett 5. Leclerc.
    Szépen végig kell csinálni az évet Vettelnek és elhúzni a fracba.Az emberek,a sajtó meg keressenek más boxzsákot maguknak.Rohadtul unalmas már.

  32. andrea1: kiderül a következőkben. szerintem ezt rosszul gondolod, nem hiszem hogy így raktározta ezt ma el.

    Az h mit raktaroz el engem hidegen hagy. En arrol beszeltem h ma azert engedelmeskedett mert tudta legbelul h a masik gyorsabb.
    Egyebkent en mar nagyon unom a martircsinalast amit aloval webberrel ricsivel es most leclerccel csinalnak .

  33. Számomra a futam unalmas volt, semmi különösebben izgalmas nem történt.
    A Merci még sosem hozta le az első 3 futamot 1-2-ben, más ligában játszanak, jelenleg nem tudom elképzelni, hogy bármely más csapat konstruktőri vb-ben megszorongassa őket idén.
    A Ferrarinak főhet a feje, Leclerc hozza Vettel szintjét, ez innentől kármentés, nem tudom hogyan fogják hosszú távon kezelni ezt a szituációt, hogy a 4x-es vb, topfizetésű pilótájukat csak TO-k révén képesek menteni a huszonéves, második F1-es évadát taposó pilótájuk karmai közül.
    RB-nak még úgy érzem hiányzik valami plusz, de amint megtalálják, Verstappen át fogja lépni a Ferrarikat, Gasly kezd magára találni, de szerintem köze nincs/ nem lesz a Ham- Bot- Vet- Lec- Max ötösfogathoz.
    Ricciardo szerintem rálépett az Alonso által kijárt útra, ebben a Renaultban csak a legjobb évei fognak elszállni, különösebb eredmények nélkül, dicstelenül.
    Kimi, Perez és Albon nagyot ment a körülményekhez képest, Kvyatra kíváncsi lettem volna, mert nem volt rossz ma a TR.
    Remélem a McLarenben nem csak ennyi volt, de az már kezd körvonalazódni, miért is nem tartott igényt Sainzra a RB és a Renault sem.

  34. Sajnos szamomra mar az elso kor utan erdektelenne valt a futam, egyszer abba is hagytam, majd kesobb neztem tovabb. Ahogy sejtettem a Haas-oknak koze nem volt a pontokhoz, az a baromsag, hogy Weber azzal magyarazza, hogy meg akarjak valtoztatni majd jovore, hogy a nagy csapatok igy megnagyobb elonyhoz jutnak. Az senkit nem zavar, hogy a 6-10ig versenyzoknek kb eselye sincs? Ricsi volt ma a kivetel, nem is tudom, hogy volt erre kepes. Lehet egy kozepes kemeny taktikan megnehezithette volna Gasly helyzetet pl, hiszen o is bo 40 mpvel volt Stappen mogott. A McLarenes balesetrol nem nyilatkoznek, mert nem volt megfelelo kameraallas. Nem tudom hibas volt-e barki, Kvyat megkapta a buntit, bar az sem volt egyertelmu, hogy miert, mert nem irtak ki (vagy nem lattam) A nagy hatranyt mar nem lehetett ledolgozni, foleg nem Norrisnak serult kocsival. Sainz legalabb utolerte a mezony hatso felet, ami eleg suru volt. Wiliket Giot megelozte, Stroll sem volt mar messze, elotte meg mar sorban jottek a tobbiek. Remelem ez a “nem fekudt az autonak a palya” is benne volt es erosebbek lesznek a kovetkezo versenyeken.

  35. F1890: volt ott 1,6 1.7 különbség is amire a monaco fordított esetben alkalmatlan volt. vettel meg úgy tette meg mindezt h elején fogyasztottaa gumikat leclerc mögött. szóval az 1-2 tizedes fór valszeg olyan 3-4 tized lenne ha levonjuk a gumikopást szvsz. a lényeg a lényeg h vettel gyorsabb volt leclercnél még ha csak 1-2 tizeddel is. h ez jó döntés volt e vagy sem? mindenki eldöntheti. én pl nem szóltam volna rájuk, mert én nekem továbbra is halálom a TO és vhogy gagyi. – kivétel ha különböző stratégián vannak mint pl tavaly németben kimi – vettelnél

    Innentől egyedül Leclerc-en múlik, mire hallgat és mire nem. Egy bizonyos Hamilton lehetne neki a pl a múltból.

  36. andrea1: közvetlenül utána nem volt 10 sec, ha még az lett volna akkor emg is értem ezt a döntést, áldjuk a döntést. NEm tudta leszakítani magáról Lecet, kár ezt már magyaráznod.

    volt ott 1,6 1.7 különbség is amire a monaco fordított esetben alkalmatlan volt. vettel meg úgy tette meg mindezt h elején fogyasztotta a gumikat leclerc mögött. szóval az 1-2 tizedes fór valszeg olyan 3-4 tized lenne ha levonjuk a gumikopást szvsz. a lényeg a lényeg h vettel gyorsabb volt leclercnél még ha csak 1-2 tizeddel is. h ez jó döntés volt e vagy sem? mindenki eldöntheti. én pl nem szóltam volna rájuk, mert én nekem továbbra is halálom a TO és vhogy gagyi. – kivétel ha különböző stratégián vannak mint pl tavaly németben kimi – vettelnél

  37. andrea1: 1-2 tized semmi, szinte egál..gyorsabbnak akkor lehetne mondani ha le is tudja szakítani és közelebb férkőzik pl Bottashoz, de ez nem volt így, hiszen bő 1.5-re ott maradt Lec. Bahreinbe ezt Lec bizonyította pl. Na mindegy. Hülye döntés volt mindenképpen ma, ha gyorsabb előzzön Vettel.

    szorozd be 50-el az már 10 sec 😛

  38. Tpal: Igen, egy kicsit talán gyorsabb, mint Leclerc, de olyan kiégettnek, fásultnak tűnik. Mintha újra 2014 lenne. Egy csapatváltás jót tenne neki szerintem, csak sajnos a Merci-Ferka-Red Bull hármason kívül még a dobogóra se lenne esélye.

    egyébként ez csak viszonyítás kérdése. alonso pl vándornt simán iskolázza, kimi is giovit, ellenben kimi vettellel szenben labdába sem rúgott, alonso is kiégettnek tűnt hamilton mellett. leclerc nem ügyetlen, ez látszik. de még nincs vettel szintjén ez is látszik. véletlenek miatt kerültek ilyen szituba ausztráliában és most kínában is. bahreinbe meg kijött a tempófölény, ott leclerc egyértelműen jobb volt

  39. F1890: azért bahreint teljesen más pálya. egyrészt nem ennyire gumigyilkos, 2 3 drs zóna van, jóval könnyebb előzni. és vettel most tényleg gyorsabb volt, de mire túljutott leclercen már a gumijai elkoptak kb, így viszont csak körönként 1-2 tizeddel ment el leclerctől

    1-2 tized semmi, szinte egál..gyorsabbnak akkor lehetne mondani ha le is tudja szakítani és közelebb férkőzik pl Bottashoz, de ez nem volt így, hiszen bő 1.5-re ott maradt Lec. Bahreinbe ezt Lec bizonyította pl. Na mindegy. Hülye döntés volt mindenképpen ma, ha gyorsabb előzzön Vettel, 3. versenyen meg pláne.

  40. F1890: most nem azért h védjem vettelt, mert bahreinben tényleg bénázott, de idáig 3 futamon 2-szer gyorsabb volt mint leclerc. tehát a tempója még megvan mindig- ami el is várható.

    Igen, egy kicsit talán gyorsabb, mint Leclerc, de olyan kiégettnek, fásultnak tűnik. Mintha újra 2014 lenne. Egy csapatváltás jót tenne neki szerintem, csak sajnos a Merci-Ferka-Red Bull hármason kívül még a dobogóra se lenne esélye.

  41. andrea1: Csak az összes többi… Amikor elengedte Lec akkor meg nem tudta kihasználni, elfékezte magát. Nyilván ezek megint nem erősítik a poziját és feleslegesen engedték el, mert ha gyorsabb akkor előzzön. Nem indokolta ezt ma semmi, azt mondja gyorsabb, de a pályán nem tudta ezt bizonyítani utána, sőt telibe el is rontotta. Igaza van Wolffnak vagyis amire utal, ezekkel óvatosan ki gyorsabb és ki nem megjegyzésekkel, simán kijátszható ez a rendszer. Lásd Bahreinbe, gyorsabb volt és előzött Lec,megmutatta. Szóval ezért írtam ezek csak Vettelnek kellemetlen szituk.

    azért bahreint teljesen más pálya. egyrészt nem ennyire gumigyilkos, 2 3 drs zóna van, jóval könnyebb előzni. és vettel most tényleg gyorsabb volt, de mire túljutott leclercen már a gumijai elkoptak kb, így viszont csak körönként 1-2 tizeddel ment el leclerctől

  42. F1890: sztem is hülye a ferrari ebből a szempontból. azt megértem h a biztos dobogóra mentek, amit el is értek végül, tehát ebből a szempontból jogos volt úgy gondolom a csere. viszont azért lássuk be, idén sztem ők is tisztába vannak h ekkora hátrányt nem fognak tudni ledolgozni a mercivel szemben, mert minden évben az történt h a merci ellépett tőlük. így meg tök értelmetlen beleszólni ebbe, főleg h most mindenki vettelt basztatja, tehát még marketingileg is gyengusz.

    binottonak megérte tavaly önös önző érdekből háborúznia arrivabenővel. 3 futamon homályok voltak, aztán idén meg volt 1 jó futamok, amit elbuktak a megbízhatóság miatt.

    Nem teljesen értem a taktikájukat, de leginkább az van, hogy hagyják, hogy más kezdeményezzen, az egyik pilótájuk pedig ezt garantáltan megszívja. Sőt, egy-egy jól lereagált VSC-t leszámítva, utoljára az Alonso-korszakban voltak jó taktikai húzásaik.

    Én azt is megkérdőjelezném, hogy Elkann megfelelő elnök-e egyáltalán. Amíg ott volt Marchionne, addig rendet tartott a csapatnál, szépen építkeztek, most meg nem igazán értem mi történik ott. Binottot kinevezni csapatfőnöknek pedig őrültség volt, (igaz nem vagyok benne biztos, hogy Arrivabene maradása jó ötlet lett volna Marchionne nélkül). Ez majdnem olyan, mintha a Red Bullnál Horner, Newey és Marko feladatait egy személyben látná el valaki, plusz még egy motorrészlegért is felelni kellene.

  43. 3 pontot sikerült a Ferrarinak nyernie ezzel a teljesen felesleges csapatutasítással, az erőviszonyokat és azt nézve, hogy ez még mindig csak a 3. futam volt, HÁROM szaros pontért teljesen fölösleges volt ezt a feszültséget kelteni. Nem múlt ezen semmi. Most nem 73-52 hanem 70-54 lenne a különbség a Red Bull és a Ferrari között….

    Persze akkor ha Maxi 3., de már sose tudjuk meg mi lett volna ha

  44. F1890: most nem azért h védjem vettelt, mert bahreinben tényleg bénázott, de idáig 3 futamon 2-szer gyorsabb volt mint leclerc. tehát a tempója még megvan mindig- ami el is várható.

    Csak az összes többi… Amikor elengedte Lec akkor meg nem tudta kihasználni, elfékezte magát. Nyilván ezek megint nem erősítik a poziját és feleslegesen engedték el, mert ha gyorsabb akkor előzzön. Nem indokolta ezt ma semmi, azt mondja gyorsabb, de a pályán nem tudta ezt bizonyítani utána, sőt telibe el is rontotta. Igaza van Wolffnak vagyis amire utal, ezekkel óvatosan ki gyorsabb és ki nem megjegyzésekkel, simán kijátszható ez a rendszer. Lásd Bahreinbe, gyorsabb volt és előzött Lec,megmutatta. Szóval ezért írtam ezek csak Vettelnek kellemetlen szituk.

  45. Lali: A Ferrari, már nem akkora erő, mint régen volt. Az új generáció versenyzőit, abszolút nem érdekli ez a megkopott Ferrari kultúsz. Nekik, csak egy jó csapat, és kész, már nem akar mindenki ott versenyezni.

    Sportvezetés szempontjából írtam amit írtam.. Enzo idejében a piloták érethették megtiszteltetésnek ha beleülhettek az ülésbe.

  46. andrea1: Hogy ideje átadni a kapitányi karszalagot, itt az ideje a Ferrarinak a fiatalokra építeni.Inkább arra utaltak hogy el kellene gondolkodni Vettelen, komolyabban. Persze a csapatot is ekézik, rémálom stb. A belviszályt nem részletezték.

    most nem azért h védjem vettelt, mert bahreinben tényleg bénázott, de idáig 3 futamon 2-szer gyorsabb volt mint leclerc. tehát a tempója még megvan mindig- ami el is várható.

  47. F1890: az mit jelent h vettelt betámadták? mert ez már a szokásos ő gerjeszti a belső feszültséget? vagy mivel kapcsolatosan támadták be?

    Hogy ideje átadni a kapitányi karszalagot, itt az ideje a Ferrarinak a fiatalokra építeni.
    Inkább arra utaltak hogy el kellene gondolkodni Vettelen, komolyabban. Persze a csapatot is ekézik, rémálom stb. A belviszályt nem részletezték.

  48. andrea1: Binobeno egy óriási lufi, vissza kell küldeni egy asztal fölé és az egész hiszti miatt, ami tavaly óta íródik vele kapcsolatban, nem egy belső hír jött az ő nyomulását írva. Lehet jó mérnök de vezetőnek nagyon gyenge. Most itt twitteren újabb belső feszültségeket, viszályokat olvasni, sajnos az egyik lap nagyon keményen betámadta most Vettelt is.

    az mit jelent h vettelt betámadták? mert ez már a szokásos 😀 ő gerjeszti a belső feszültséget? vagy mivel kapcsolatosan támadták be?

  49. F1890: sztem is hülye a ferrari ebből a szempontból. azt megértem h a biztos dobogóra mentek, amit el is értek végül, tehát ebből a szempontból jogos volt úgy gondolom a csere. viszont azért lássuk be, idén sztem ők is tisztába vannak h ekkora hátrányt nem fognak tudni ledolgozni a mercivel szemben, mert minden évben az történt h a merci ellépett tőlük. így meg tök értelmetlen beleszólni ebbe, főleg h most mindenki vettelt basztatja, tehát még marketingileg is gyengusz.

    binottonak megérte tavaly önös önző érdekből háborúznia arrivabenővel. 3 futamon homályok voltak, aztán idén meg volt 1 jó futamok, amit elbuktak a megbízhatóság miatt.

    Binobeno egy óriási lufi, vissza kell küldeni egy asztal fölé és az egész hiszti miatt, ami tavaly óta íródik vele kapcsolatban, nem egy belső hír jött az ő nyomulását írva. Lehet jó mérnök de vezetőnek nagyon gyenge. Most itt twitteren újabb belső feszültségeket, viszályokat olvasni, sajnos az egyik lap nagyon keményen betámadta most Vettelt is.

  50. Elég siralmas egy futam volt, amit szokás szerint Szujó még tovább ront a mesterséges drámával. Nem tudom, hogy a Ferrari taktikázhatott e volna jobban, kicsit az első futamra emlékeztetett, a Mercedest nézték holott talán inkább hátrafelé kellett volna, bár nem könnyű a helyzetük, a 2 pilótájuk egymást lassítják miközben a kiválóan taktikázó Red Bullt nem egyszerű levédeni, az alternatív stratégiáknak sem volt nagyon létjogosultságuk ezúttal. Gyorsabb autó lett volna az igazi megoldás, ha már az nem volt meg, lehet benne fantázia hogy legalább az egyik pilótájukat biztosra játszák. Csk-ként biztos más a felelőség mint a fotelből nézve. Szerintem jól csinálta a Ferrari, lehet utólag kielemezve meg lehet állapítani mit lehetett volna máshogy, nehéz szitu volt.

    Verstappen jelentett nekem üde színfoltot, talán idénre végre tényleg összeállni látszik mint komplett, vb-re alkalmas pilóta. A Red Bull-Hondára nagyon kíváncsi vagyok, hogyan lopják magukat közelebb a szezon során. Üröm az örömben, hogy ezzel sokkal inkább játszanak a Mercedes kezére egyelőre. De ez nem von le semmit a Mercedes érdemeiből, kiválóan felkészültek az idei évre, pokoli nehéz lesz megverni őket szerintem.

  51. Nando:
    Vettel babusgatásával agyon szívatták ma leclercet a taktikával. Ez a folyamatos fölösleges To-k meg kezdenek kínossá válni, hogy ennyire ügyelni kell Vettel egojára, ezt simán elintézhetik a Boxkiállással és nem hozzák magukat ennyire kínos helyzetbe, ráadásul úgy, hogy Vettel nem is volt annyival gyorsabb hogy el kellene engedni, mert a mercikehez közük nem volt.
    A futam pedig egy akkora fos volt, hogy nem is követtem folyamatosan, mert az egész nem ér annyit, ez a sorozatos Merci 1-2 ha így folytatódik lesimázzák már az első félévben a címet !
    Amit ki tudok emelni, az Ricsi és Albon teljesítménye kb ennyi.

    sztem is hülye a ferrari ebből a szempontból. azt megértem h a biztos dobogóra mentek, amit el is értek végül, tehát ebből a szempontból jogos volt úgy gondolom a csere. viszont azért lássuk be, idén sztem ők is tisztába vannak h ekkora hátrányt nem fognak tudni ledolgozni a mercivel szemben, mert minden évben az történt h a merci ellépett tőlük. így meg tök értelmetlen beleszólni ebbe, főleg h most mindenki vettelt basztatja, tehát még marketingileg is gyengusz.

    binottonak megérte tavaly önös önző érdekből háborúznia arrivabenővel. 3 futamon homályok voltak, aztán idén meg volt 1 jó futamok, amit elbuktak a megbízhatóság miatt.

  52. Nem volt rossz futam,rosszabb volt az első verseny.
    Ham ezt nagyon simán lehozta és a Merci. Elképesztő mekkora hülyét csinálnak a mezőnyből és a Ferrariból. A Ferrari egyre kellemetlenebb szerintem, főleg a tesztek után ahogy padlóra estek… Biztos vagyok benne, elhitték ez az ő évük lesz. … Ezek a folyamatos to-k borzasztóak, mi szükség van erre ennyire korán, 3.verseny, ma tönkretették Lec futamát, ő rajtolt jobban, ha már megpróbálták ezt bár nem értem… Ha gyorsabb előzze meg, de ha ezt így megpróbálták és nem volt gyorsabb Seb nála mikor elengedte, akkor hozták volna előbb Lec-et, szerintem ez nagyon kellemetlen már Vettelnek. Tényleg agyon van babusgatva. Ő se gondolhatja ezt jó döntésnek amúgy, amikor beszélt a leintes után erről. Azért ott Clear feje árulkodó volt…. Legközelebb ne legyen ilyen, tök értelmetlen már,plane hogy a Mercihez közük nincsen megint.

    Ricsi szép, Albonnak örültem, nagy futamot ment! Kimi szintén kiemelkedően ment. Látványos előzések. Na és Perez stabil pontszerzés 🙂
    Gio, nem a hétvégéje egyelőre… nem tudom mennyire a tegnapi gondnak a következménye, de ő nem panaszkodott erre, megpróbáltak ebből a stratégiának köszönhetően előrelépni de csak hátrafelé lépkedett. Meglatjuk a következőn mi lesz.

  53. RED POWER: Elég rendesen belenyúltak. Erősebb a Mercedes politikája, ebben a Ferrarit felülmúlták , ilyen régen nem fordulhatott volna elő..

    A Ferrari, már nem akkora erő, mint régen volt. Az új generáció versenyzőit, abszolút nem érdekli ez a megkopott Ferrari kultúsz. Nekik, csak egy jó csapat, és kész, már nem akar mindenki ott versenyezni.

  54. Vettel babusgatásával agyon szívatták ma leclercet a taktikával. Ez a folyamatos fölösleges To-k meg kezdenek kínossá válni, hogy ennyire ügyelni kell Vettel egojára, ezt simán elintézhetik a Boxkiállással és nem hozzák magukat ennyire kínos helyzetbe, ráadásul úgy, hogy Vettel nem is volt annyival gyorsabb hogy el kellene engedni, mert a mercikehez közük nem volt.
    A futam pedig egy akkora fos volt, hogy nem is követtem folyamatosan, mert az egész nem ér annyit, ez a sorozatos Merci 1-2 ha így folytatódik lesimázzák már az első félévben a címet !
    Amit ki tudok emelni, az Ricsi és Albon teljesítménye kb ennyi.

  55. F1890: na de pont azon a pár tizeden múlhatott h verstappen adott esetben átveszi e a 3. helyet vagy sem. én sem értek egyet a TO-val, de ferrari helyzetében találjuk magunkat akkor a 3. helyet bebiztosították ezzel.

    leclerc ma sztem nem volt túl acélos, különben a l.k. is az övé lenne egy jóval frisebb lágy gumival

    Így van,nem tudta azt se megfutni.

  56. Go.Michael:
    Kár ezeken az elengedéseken matekozni, nagyon messze volt ma a ferrari, vagy gumikezelés de én inkább a csomag számlájára írnám, 17 újratöltve ami nekem felötleni, és kivilágosodni, nagyon szűk tartományban működik a kocsi/csomag. Amit Binotto pedig vezényel a falról az meg egy óriási vicc…

    Inkább 16.
    Lehet idén sem nyernek egy futamot se!

  57. Paberto: 4 koron keresztul 0.8 sec-en belul maradt. De mivel o az akire ra lett szolva hogy engedje el, termeszetesen nem tamadhatott vissza. Korokon keresztul mutatta a csapat fele hogy f@szok voltak, majd elengedte hogy ne egye meg a gumikat szelarnyekban Vettel mogott, hiszen ertelme nincs ha tamadnia tilos…

    Bottas meg lefékezett tavaly Oroszban!😀

  58. Kár ezeken az elengedéseken matekozni, nagyon messze volt ma a ferrari, vagy gumikezelés de én inkább a csomag számlájára írnám, 17 újratöltve ami nekem felötleni, és kivilágosodni kezd, nagyon szűk tartományban működik a kocsi/csomag. Amit Binotto pedig vezényel a falról az meg egy óriási vicc…

  59. F1890: nem tudta, mert a végén már 1,6-ra nőtt. vettel meg végig drs zónán belül autókázott. persze a taktika ugyanolyan béna volt mint vettelnél ausztráliában.

    4 koron keresztul 0.8 sec-en belul maradt. De mivel o az akire ra lett szolva hogy engedje el, termeszetesen nem tamadhatott vissza. Korokon keresztul mutatta a csapat fele hogy f@szok voltak, majd elengedte hogy ne egye meg a gumikat szelarnyekban mogott, hiszen ertelme nincs ha tamadnia tilos…

  60. F1890: nem tudta, mert a végén már 1,6-ra nőtt. vettel meg végig drs zónán belül autókázott. persze a taktika ugyanolyan béna volt mint vettelnél ausztráliában.

    4 koron keresztul 0.8 sec-en belul maradt. De mivel o az akire ra lett szolva hogy engedje el, termeszetesen nem tamadhatott vissza. Korokon keresztul mutatta a csapat fele hogy f@szok voltak, majd elengedte hogy ne egye meg a gumikat szelarnyekban Vettel mogott, hiszen ertelme nincs ha tamadnia tilos…

  61. F1890: nem tudta, mert a végén már 1,6-ra nőtt. vettel meg végig drs zónán belül autókázott. persze a taktika ugyanolyan béna volt mint vettelnél ausztráliában.

    De továbbra sem az a baj, hogy Vettel ne lenne gyorsabb, de az, csak minimalissal, és ebből az lett valami furcsa módon, hogy Verstappen is megelőzte Leclercet.
    Ami ahogy írtad is, taktikai hiba

  62. vinyei93: Vettel gyorsabb nála. Igen. Körönként éppen pár tizeddel.
    Csak Verstappen semmivel sem gyorsabb, sőt, mégis ott van előtte 9 seccel.
    A Ferrari valahogy tényleg csak egyetlen egy emberre tud koncentrálni, a másikat megszivatjak, ha akarják, ha nem, legyen az akár Vettel, akár Leclerc.

    na de pont azon a pár tizeden múlhatott h verstappen adott esetben átveszi e a 3. helyet vagy sem. én sem értek egyet a TO-val, de ferrari helyzetében találjuk magunkat akkor a 3. helyet bebiztosították ezzel.

    leclerc ma sztem nem volt túl acélos, különben a l.k. is az övé lenne egy jóval frisebb lágy gumival

  63. Paberto: Hamilton lepett oda mikor Bottas kozelebb kerult… Onmagahoz kepest elkezdett 0.5 – 0.7 masodperccel gyorsabb koroket menni. Volt meg benne tartalek. Live timing hasznos tud lenni… De gondolj amit akarsz ha az ugy konnyebb.

    Az éremnek két oldala van ! Így is meglehet magyarázni, húzd meg – ereszd el..

  64. Grobari: Ez szépen elsiklik a szemük előtt. A Vettel gyűlölettől nem látnak semmit. 😀Ma azért valamivel erősebb a német tempója.

    Vettel gyorsabb nála. Igen. Körönként éppen pár tizeddel.
    Csak Verstappen semmivel sem gyorsabb, sőt, mégis ott van előtte 9 seccel.
    A Ferrari valahogy tényleg csak egyetlen egy emberre tud koncentrálni, a másikat megszivatjak, ha akarják, ha nem, legyen az akár Vettel, akár Leclerc.

  65. vinyei93: Ha Vettel valóban gyorsabb lett volna, akkor Leclerc nem tudta volna tartani fixen azt az 1.2 másodpercet
    És ebből a fix távolságból lett 20 másodperc. Kérdés nélkül simán elcsesztek Leclerc helyét.

    nem tudta, mert a végén már 1,6-ra nőtt. vettel meg végig drs zónán belül autókázott. persze a taktika ugyanolyan béna volt mint vettelnél ausztráliában.

  66. Bogyi007:
    Meg us válaszoltad magadnak. 😉😁
    Leclerc viszont nem tudott DRS távolságon kívülre kerülni Vettel elől…

    Ezért volt a csere…

    Ha Vettel valóban gyorsabb lett volna, akkor Leclerc nem tudta volna tartani fixen azt az 1.2 másodpercet
    És ebből a fix távolságból lett 20 másodperc. Kérdés nélkül simán elcsesztek Leclerc helyét.

  67. RED POWER:
    Bottas miért nem Hamilton ellen nyomja? Csúnyán vissza lassult mikor a Brit közelébe ért. Csapatrádió is megvolt…

    Hamilton lepett oda mikor Bottas kozelebb kerult… Onmagahoz kepest elkezdett 0.5 – 0.7 masodperccel gyorsabb koroket menni. Volt meg benne tartalek. Live timing hasznos tud lenni… De gondolj amit akarsz ha az ugy konnyebb.

  68. Meg is válaszoltad magadnak. 😉😁
    Leclerc viszont nem tudott DRS távolságon kívülre kerülni Vettel elől…

    Ezért volt a csere…

    Paberto:
    Leclerc remelem elbeszelget a csapattal a futam utan. Nem eleg hogy ertelme nem volt a cserenek, mert Vettel 1.2 masodpercre ment el maximum elole 8 kor alatt, de a strategiaja is borzalmas. Most van 24 masodpercre Vetteltol…