Brawn szerint még felzárkózhat a Ferrari

Bár a Mercedes minden idők legjobb szezonstartját produkálva, négy kettős győzelemmel kezdte az évet, a Forma–1 sportigazgatója, Ross Brawn továbbra sem hiszi, hogy 2019 sétagalopp lesz a németek számára. A szakember szerint a Ferrarinak bőven van még ideje a fordításra.

Ross Brawn (Fotó: XPB)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. .cmr.: A fostos Rötyó nem is tudom miért lett újra gyári csapat, mert pénzt nem akarnak bele talicskázni, csak égetik magukat, bőségesen maradhattak volna beszállítónak, úgy legalább az égés kisebb lett volna, és a büdzsé is másként alakulna.

    Ezzel tényleg csak égetik magukat. Be is léptek meg nem is, mondjuk lehet ezt nézni onnan is, hogy más gyártók még csak ezt a fél lépést sem teszik meg. Na meg ugye a Mercedes is hasonlóan kezdte, igazán 12-13 körül kezdték önteni a zsét mikor már látták h jó eséllyel kijön a számítás a 14es szabályoktól. Szóval kellett nekik is a garancia mielőtt betolták a nagy zsozsót, csak úgy vakon ‘mi vagyunk a Mercedes’ alapon ők sem kockáztattak annyit. Túl drága a műfaj.

    Mondjuk aztán tegyük hozzá a teljes képhez, hogy ott volt az esély, a Porsche, Audi, Aston stb., nem tudták megígérni h beszállnak ha új szabályokat hoznak se. Itt qródott el némileg ez az egész 21es tervezet szerintem, hogy azóta a Mercedes és a jelenlegi csapatok megint jobban nyeregben vannak. Jogos is némileg, csak attól még a valós verseny halott jelenleg.

  2. sztarvorsz: A Toyota-hoz annyit meg, hogy akkor azert nagyobb volt a verseny, hiszen volt gyari Renault, Ferrari, McLaren Mercedes hatterel, Williams BMW hatterrel, Honda, Jaguar – RB.. szoval ott hiaba volt sok penzed, sok csapatnak volt sok penze valakinek meg utolsonak kellett lennie kozuluk. Persze a penz nem eleg onmagaban, idore meg kitartasra is szukseg van, lasd Mercedes gyari csapat vagy Red Bull. Mindenesetre ma 3 csapat van csak igazan eleresztve es ok total mas ligaban fociznak (a McLarent meg a Renault kicsit nehezen tudom hova tenni, de valszeg ok sem a top3 szintjen ontik a zset)

    A fostos Rötyó nem is tudom miért lett újra gyári csapat, mert pénzt nem akarnak bele talicskázni, csak égetik magukat, bőségesen maradhattak volna beszállítónak, úgy legalább az égés kisebb lett volna, és a büdzsé is másként alakulna.

  3. Paberto: A penz nem minden. Lasd Toyota…

    Lehet 1000 mernokod csilliardokert, meg 10 normal fizetesert. Az fog nyerni aki okosabban tervezett es jobb ujitasokkal allt elo fuggetlenul a penztol es a dolgozok mennyisegetol.

    Aztan lehet azzal jonni hogy a Mercedesnek 1000 aljalmazottja van, mig mondjuk a Williamsnek 500 (nem tudom, csak tippeltem) csak ne feletsuk el hogy azok akik motorokat terveznek es gyartanak tobb csapatnak is, nyilvan tobb emberrel dolgoznak mint azok akik veszik a motorokat…

    A Toyota-hoz annyit meg, hogy akkor azert nagyobb volt a verseny, hiszen volt gyari Renault, Ferrari, McLaren Mercedes hatterel, Williams BMW hatterrel, Honda, Jaguar – RB.. szoval ott hiaba volt sok penzed, sok csapatnak volt sok penze valakinek meg utolsonak kellett lennie kozuluk. Persze a penz nem eleg onmagaban, idore meg kitartasra is szukseg van, lasd Mercedes gyari csapat vagy Red Bull. Mindenesetre ma 3 csapat van csak igazan eleresztve es ok total mas ligaban fociznak (a McLarent meg a Renault kicsit nehezen tudom hova tenni, de valszeg ok sem a top3 szintjen ontik a zset)

  4. Zasalamel: Ezért kéne először a költségsapkát bevezetni, hogy a gyári csapatok ne tudjanak 5-10x annyit költeni a projektbe, mert így teljesen kisajátítják az F1-et. Középcsapatoknak esélyük sincs, igaz régen se volt, de most sokkal nagyobb a szakadék és ez egyre kiábrándítóbb.

    Ha emiatt kivonul a merci, RB meg a ferrari, akkor menjenek, inkább nézek kevésbé versenyképes, de élet-halál harcot a vb címért. Idén is topcsapatokat leszámítva négy pályán négy különböző győztese lenne az F1-nek.

    A penz nem minden. Lasd Toyota…

    Lehet 1000 mernokod csilliardokert, meg 10 normal fizetesert. Az fog nyerni aki okosabban tervezett es jobb ujitasokkal allt elo fuggetlenul a penztol es a dolgozok mennyisegetol.

    Aztan lehet azzal jonni hogy a Mercedesnek 1000 aljalmazottja van, mig mondjuk a Williamsnek 500 (nem tudom, csak tippeltem) csak ne feletsuk el hogy azok akik motorokat terveznek es gyartanak tobb csapatnak is, nyilvan tobb emberrel dolgoznak mint azok akik veszik a motorokat…

  5. Grabowsky78:
    Nem kellett volna eladni ezt a hybrid érát a Mercinek kilóra és akkor most nem lenne ez! Mégis mi a ló….t gondoltak? Behoztak egy olyan motorszabályt amin a világ egyik legnagyobb autógyártója dolgozott akkor már évek óta (aki éppen 500millát akar költeni évente), ennek a fejlesztését még ráadásul jól bekorlátozták. Nagyon jól tudták, hogy a Merci évekre bebetonozta magát az elejébe, de hát pénz beszél kutya ugat! Gondolom ezt is kiszámolták, hogy mennyit fog veszíteni amiatt a f1 a népszerűségéből, és még kijött a matek. Ugyan motorban már talán utolérte a Ferrari a Mercit, de a többiek még fasorban sincsenek. Mi értelme volt ennek a tokenes fejlesztési rendszernek azon kívül, hogy a Merci tuti ott maradjon az elejébe? Miért nem kapott komolyabb büntit a Merci a titkos gumitesztért mikor a hülye is látta, hogy addig sehol nem voltak utána meg futamokat nyertek? A pilóták akik a gumiteszten részt vettek, miért nem kaptak büntetést mikor hazudoztak össze-vissza? Hamilton, miért rongyolhat át ott ahol másnak bünti jár?(ezzel még egy győzelmet is szerez) Miért tolja még mindig a Merci szekerét az FIA amikor valójában már semmi szükségük rá? Na erre válaszolj Paberto, de ne valami szokásos bullshitet!

    Latom meg mindig nem jutott el hozzad hogy a Mercedes es a Renault dobhatta a kukaba a munkat a soros 4 hengeres motorokkal, amikor a Ferrari kedveert V6-ra valtozott a szabaly… Innentol az altalad leirtak nagy reszenek semmi ertelme, de hat minek is vitatkoznek azzal aki nem tudja hogyan is jutottunk oda ahol vagyunk…

  6. sztarvorsz: A vilag szaladt el nagyon az F1 koncepcioja mellett. Ma mar a tobb penzt hatekonyabban fel lehet hasznalni mint regebben mivel sokkal elorebb jar technologia minden teren, szimulacios folyamatok, elektronika stb. Szoval tobbet is szamit a tobb a penz, illetve amikor tobb penzrol beszelunk akkor az mar eleve-onmagaban tobb mint regen volt. A top 3 csapat igazi multi gepezetek ma mar.

    A Mercedes a legteljesebb gepezet, a Ferrarinal megvan a gyari rutin, penz, technologia, de tul olaszok ahhoz hogy olyan hatekonyak legyenek nagyvallalati szemmel nezve mint a Mercedes. A Red Bull inkabb olajozottabb gepezet, de ott meg a gyari hatter, gyari mult hianya az ami a mai napig huzza oket kicsit szerintem.

    Ezért kéne a költségeket korlátozni, tudom unfair, de így meg tönkrevágják a sportot a gyári csapatok.

  7. Zasalamel: Engem nem is az zavar, h vannak gyári csapatok, amelyek sokkal nagyobb költségvetéssel rendelekznek, mint a privát csapatok. Engem az zavar, hogy most már nagyon durván szétszakadt a mezőny, most is Lec röhögve jutott fel a 4 helyre mindössze 5 kör alatt, kb mint a WEC-ben amikor a gyorsabb kategória kikerüli a lentebb kategóriás autót, kb idáig fajult az F1 és évről évre ezt látni már-már kiábrándító.

    Régen is voltak gyári csapatok, de közel sem ekkora fölénnyel és sokszor a középcsapatok megtudták szorongatni őket, sőt többször le is győzték. Most meg ha 1 körrel később indulnának, akkor is simán verik a középcsapatokat.

    Idén a helyzet még rosszabb, mert topcsaapatokon belül is kialakult az erősorrend, van a merci, majd fél seccel követi őket a ferka majd újabb fél seccel a RB.

    A vilag szaladt el nagyon az F1 koncepcioja mellett. Ma mar a tobb penzt hatekonyabban fel lehet hasznalni mint regebben mivel sokkal elorebb jar technologia minden teren, szimulacios folyamatok, elektronika stb. Szoval tobbet is szamit a tobb a penz, illetve amikor tobb penzrol beszelunk akkor az mar eleve-onmagaban tobb mint regen volt. A top 3 csapat igazi multi gepezetek ma mar.

    A Mercedes a legteljesebb gepezet, a Ferrarinal megvan a gyari rutin, penz, technologia, de tul olaszok ahhoz hogy olyan hatekonyak legyenek nagyvallalati szemmel nezve mint a Mercedes. A Red Bull inkabb olajozottabb gepezet, de ott meg a gyari hatter, gyari mult hianya az ami a mai napig huzza oket kicsit szerintem.

  8. andrea1: Ebbe nem fog belemenni senki és sajnos a liberty se ellensége a pénztárcájának. Kompromisszum kell. Talán azzal lehetne most feldobni ezt az egészet, olyan kompromisszummal, hogy mivel van 3 olyan csapat azaz gyártó akik évi 400 milliót is elköltenek ami teljesen más kategória, ezzel nem tudnak versenyezni a legtöbbjük, nagyságrendileg fele ennyiből él a legtöbb csapat és ez a normális valljuk meg. Hogy amit igazából középmezőnynek nevezünk, mert ilyen büdzsével nem lehet álmodni arra hogy bekerüljenek a top3ba… ennek a csoportnak egy bajnoki címet szervezni, ezt a költségvetés határozza meg, legyen egy értéke, legyen egy brandje, mert 200-250 millát is nagy dolog elkölteni, ennek legyen egy jutalma is. Egységre sose fognak jutni, mindig más érdek lesz fontos,nyilvánaz aki több pénzt mutat az lesz a kedvezőbb poziba. Most nem látok más megoldást,szembe megy a f1 hagyományaival,mondjuk jobb gumik is lehetnének, jobb gumitaktikákkal lehetne a versenyeket fűszerezni. Valami ilyesmi felé kell nyitni a kovikben

    Engem nem is az zavar, h vannak gyári csapatok, amelyek sokkal nagyobb költségvetéssel rendelekznek, mint a privát csapatok. Engem az zavar, hogy most már nagyon durván szétszakadt a mezőny, most is Lec röhögve jutott fel a 4 helyre mindössze 5 kör alatt, kb mint a WEC-ben amikor a gyorsabb kategória kikerüli a lentebb kategóriás autót, kb idáig fajult az F1 és évről évre ezt látni már-már kiábrándító.

    Régen is voltak gyári csapatok, de közel sem ekkora fölénnyel és sokszor a középcsapatok megtudták szorongatni őket, sőt többször le is győzték. Most meg ha 1 körrel később indulnának, akkor is simán verik a középcsapatokat.

    Idén a helyzet még rosszabb, mert topcsaapatokon belül is kialakult az erősorrend, van a merci, majd fél seccel követi őket a ferka majd újabb fél seccel a RB.

  9. Zasalamel: Ezért kéne először a költségsapkát bevezetni, hogy a gyári csapatok ne tudjanak 5-10x annyit költeni a projektbe, mert így teljesen kisajátítják az F1-et. Középcsapatoknak esélyük sincs, igaz régen se volt, de most sokkal nagyobb a szakadék és ez egyre kiábrándítóbb.

    Ha emiatt kivonul a merci, RB meg a ferrari, akkor menjenek, inkább nézek kevésbé versenyképes, de élet-halál harcot a vb címért. Idén is topcsapatokat leszámítva négy pályán négy különböző győztese lenne az F1-nek.

    Ebbe nem fog belemenni senki és sajnos a liberty se ellensége a pénztárcájának. Kompromisszum kell. Talán azzal lehetne most feldobni ezt az egészet, olyan kompromisszummal, hogy mivel van 3 olyan csapat azaz gyártó akik évi 400 milliót is elköltenek ami teljesen más kategória, ezzel nem tudnak versenyezni a legtöbbjük, nagyságrendileg fele ennyiből él a legtöbb csapat és ez a normális valljuk meg. Hogy amit igazából középmezőnynek nevezünk, mert ilyen büdzsével nem lehet álmodni arra hogy bekerüljenek a top3ba… ennek a csoportnak egy bajnoki címet szervezni, ezt a költségvetés határozza meg, legyen egy értéke, legyen egy brandje, mert 200-250 millát is nagy dolog elkölteni, ennek legyen egy jutalma is. Egységre sose fognak jutni, mindig más érdek lesz fontos,nyilván az aki több pénzt mutat az lesz a kedvezőbb poziba. Most nem látok más megoldást,szembe megy a f1 hagyományaival,mondjuk jobb gumik is lehetnének, jobb gumitaktikákkal lehetne a versenyeket fűszerezni. Valami ilyesmi felé kell nyitni a kovikben

  10. Paberto: Lehet otletelni hogy mit lehetne tenni, de a realitas talajan kene maradni. Anelkul semmit nem er az otleteles. Vagy mondhatjuk hogy a Mercedes-nek emelni kell a minimum sulyt, C. Ronaldo es Messi (nem tudom kik most a nagyok) csak cipo nelkul jatszhatnak stb…

    Nem lehet a fotelbol megmondani hogy mi legyen. Tul osszetett jatek az egesz amit jelenleg a Mercedes jatszik a legjobban.

    Ezért kéne először a költségsapkát bevezetni, hogy a gyári csapatok ne tudjanak 5-10x annyit költeni a projektbe, mert így teljesen kisajátítják az F1-et. Középcsapatoknak esélyük sincs, igaz régen se volt, de most sokkal nagyobb a szakadék és ez egyre kiábrándítóbb.

    Ha emiatt kivonul a merci, RB meg a ferrari, akkor menjenek, inkább nézek kevésbé versenyképes, de élet-halál harcot a vb címért. Idén is topcsapatokat leszámítva négy pályán négy különböző győztese lenne az F1-nek.

  11. Nem kellett volna eladni ezt a hybrid érát a Mercinek kilóra és akkor most nem lenne ez! Mégis mi a ló….t gondoltak? Behoztak egy olyan motorszabályt amin a világ egyik legnagyobb autógyártója dolgozott akkor már évek óta (aki éppen 500millát akar költeni évente), ennek a fejlesztését még ráadásul jól bekorlátozták. Nagyon jól tudták, hogy a Merci évekre bebetonozta magát az elejébe, de hát pénz beszél kutya ugat! Gondolom ezt is kiszámolták, hogy mennyit fog veszíteni amiatt a f1 a népszerűségéből, és még kijött a matek. Ugyan motorban már talán utolérte a Ferrari a Mercit, de a többiek még fasorban sincsenek. Mi értelme volt ennek a tokenes fejlesztési rendszernek azon kívül, hogy a Merci tuti ott maradjon az elejébe? Miért nem kapott komolyabb büntit a Merci a titkos gumitesztért mikor a hülye is látta, hogy addig sehol nem voltak utána meg futamokat nyertek? A pilóták akik a gumiteszten részt vettek, miért nem kaptak büntetést mikor hazudoztak össze-vissza? Hamilton, miért rongyolhat át ott ahol másnak bünti jár?(ezzel még egy győzelmet is szerez) Miért tolja még mindig a Merci szekerét az FIA amikor valójában már semmi szükségük rá? Na erre válaszolj Paberto, de ne valami szokásos bullshitet!

  12. Ezt az egészet nagyon nehéz rendbe tenni, rengeteg pénz, érdek és lássuk be a liberty is inkább a pénzt látja ebbe,amig ki lehet szedni belőle a pénzt addig kiszedik ők is.. olyan vezetők kellenének akik nagyon komoly hosszútávú gondolkodással rendelkeznek, ilyen manapság nincs, igazából annyira messze van ettől a világ, mert az a tendencia:csak a mának élünk….kit érdekel mi lesz évtizedekkel később, gondolok itt pl a Földre, mindent a profitért, a hatalomért, bármi áron.

  13. Paberto: Lehet otletelni hogy mit lehetne tenni, de a realitas talajan kene maradni. Anelkul semmit nem er az otleteles. Vagy mondhatjuk hogy a Mercedes-nek emelni kell a minimum sulyt, C. Ronaldo es Messi (nem tudom kik most a nagyok) csak cipo nelkul jatszhatnak stb…

    Nem lehet a fotelbol megmondani hogy mi legyen. Tul osszetett jatek az egesz amit jelenleg a Mercedes jatszik a legjobban.

    az észak amerikai sportágakban működik a dolog. úgyh itt is működhetne, csak itt van politika. ott is van, de ha azt mondják h ez a szitu, akkor vagy elfogadod vagy nem indulsz. én továbbra is a mclaren wilmos racing point rb pártján állok, mert ők privát csapatok. a gyáriak jönnek mennek, de a privátok örökké maradnak

  14. F1890: én leírtam mit lehetne tenni h megakadályozzák az újabb vb címet, az h te mit szűrsz ki belőle az már más kérdés, ahogyan az is h mennyire fair. nem erről volt szó.

    csak a motorokra kapcsolatosan válaszolok: régen volt olyan h csak 2 motorgyártó volt, tehát az h most merci/ferrari motor lenne az engem spec kevésbé izgatna. a v8,v10 érában nem volt ennyire drága a motor, nem származott senkinek se előnye annyira belőle mint mostanság. a honda és rönó még így is le van maradva, ami arra sarkalja pl a rb-t h nem ideális filozófia mentén tervezzék az autót.

    illetve a fizetési sapka miatt a sztár mérnökök jobban lennénel elosztva az összes csapat közül, mert pl a merci nem tudna mindeknit megfizetni mert kifogynának a lóvéból ezért más átmenne a wilmoshoz,rönóhoz,racing pointhoz magasabb lóvéért

    Lehet otletelni hogy mit lehetne tenni, de a realitas talajan kene maradni. Anelkul semmit nem er az otleteles. Vagy mondhatjuk hogy a Mercedes-nek emelni kell a minimum sulyt, C. Ronaldo es Messi (nem tudom kik most a nagyok) csak cipo nelkul jatszhatnak stb…

    Nem lehet a fotelbol megmondani hogy mi legyen. Tul osszetett jatek az egesz amit jelenleg a Mercedes jatszik a legjobban.

  15. Paberto: 1/ eloallni egy jo eroforrassal rengeteg munka, ido, penz es nem keves szakember szukseges hozza, azon belul is a legjobbak. Ha ez igy lenne, 2014 utan 2015-tol mindenki (talan a Ferrarit kiveve) Mercedes motorokat akart volna hiszen messze a legjobb volt. Ezzel a Honda talan sosem jott volna vissza, a Renault szepen kivonult volna stb… Maris Forma Mercedes lett volna a sorozat…

    2/ Lehetetlen ellenorizni mert otthon leul a mernok az iroasztalhoz es folytatja a munkat… de ha lehetne is, unfair lenne.

    3/ Mintha a fociban egy nyert meccs utan nem szabadna edzest tartani a kovetkezo meccsig…

    4/ RB eraban pont az volt a baj hogy az aero vitt mindent es a motorok alig szamitottak valamit. Mechanikai tapadasra hoztak be a szelesebb gumikat amik mukodnek is de meg mindig tul hatekonyak voltak az autok aerodinamikailag, ezen probalnak valtoztatni… Te vissza akarsz fordulni oda ahonnan jottunk?

    5/ nem garantalja hogy mas lenne a leggyorsabb. Nem a mernokok mennyisege hanem azoknak a minosege es talalekonysaga az ami donto fontossagu.

    6/ Miert? Minek? V10 / V8 nem volt jo a Mercedes motor vagy mi? Az miben valtoztatna? Teszem hozza hogy lehet egy teljesen uj motor formula 2021-tol is, de mi garantalja hogy nem megint a Mercedes fogja a legjobbat tervezni? Mostanra legalabb felert rajuk a Ferrari (sot ha minden igaz talan egy kicsivel erosebb is) es a RB-on lathato hogy a Renault es a Honda is kozelebb kerult. 2021-ben megint leszakadnak a tobbiek ha a Mercedes megint nagyot alakit es megint evek telnek majd el mire barki masnak lesz eselye megverni oket?! Akkor menne tovabb a hiszti…

    A kembotranyt es egy gumi tesztet azert ne hasonlitsunk ossze…

    én leírtam mit lehetne tenni h megakadályozzák az újabb vb címet, az h te mit szűrsz ki belőle az már más kérdés, ahogyan az is h mennyire fair. nem erről volt szó.

    csak a motorokra kapcsolatosan válaszolok: régen volt olyan h csak 2 motorgyártó volt, tehát az h most merci/ferrari motor lenne az engem spec kevésbé izgatna. a v8,v10 érában nem volt ennyire drága a motor, nem származott senkinek se előnye annyira belőle mint mostanság. a honda és rönó még így is le van maradva, ami arra sarkalja pl a rb-t h nem ideális filozófia mentén tervezzék az autót.

    illetve a fizetési sapka miatt a sztár mérnökök jobban lennénel elosztva az összes csapat közül, mert pl a merci nem tudna mindeknit megfizetni mert kifogynának a lóvéból ezért más átmenne a wilmoshoz,rönóhoz,racing pointhoz magasabb lóvéért

  16. F1890: csak pár ötlet, ezeket sohasem fogják bevezetni, de ha nagyon akarnák megtudnák állítani vele a mercit.

    1, kötelezni a motorgyártókat arra h bárki aki igényt tart a motorjukra annak kötelesek szolgáltatni
    2, aki vb lesz 1 hét gyári leállás, ha megvédte a címét 2, és így tovább (a napok számát találomra találtam most ki)
    3, aki megnyerte a vb-t vagy zsinorban kettőt az x számmal kevesebb teszt nap
    4, százalékos arányban jobban előtérbe kerülne aero/mechnikai tapadás
    5, amit akarnak már de úgyse lesz tökéletes. fizetési sapka, beleértve a pilóták fizetését is,menedzsereket mindent.
    6, vissza vmelyik v8,v10-es erőforrást.(ha kiszáll a merci, még mindig ott a cosworth mint független és a ferrari)

    egyik másik ötlet lehet túlzó vagy sportszerűtlen, de lehetne tenni a dominancia ellen ha nagyon akarná az ember.
    csak ez nem motogp ahol a honda kiszállással fenyegetőzött az egyen szoftver előtt, aztán azt mondta neki a dorna h oké akkor menjetek ? (persze h nem mentek) , vagy 13-ban kikellett volna zárni a mercit a gumiteszt után, de ugye nem merték. ezzel szemben a mclarent soha nem látott módon még 100 millás kiadásra kötelezték 07-ben. szóval a helyzet az h a privátokkal tud ***zni az fia, de a gyári csapatokkal nem mer.

    1/ eloallni egy jo eroforrassal rengeteg munka, ido, penz es nem keves szakember szukseges hozza, azon belul is a legjobbak. Ha ez igy lenne, 2014 utan 2015-tol mindenki (talan a Ferrarit kiveve) Mercedes motorokat akart volna hiszen messze a legjobb volt. Ezzel a Honda talan sosem jott volna vissza, a Renault szepen kivonult volna stb… Maris Forma Mercedes lett volna a sorozat…

    2/ Lehetetlen ellenorizni mert otthon leul a mernok az iroasztalhoz es folytatja a munkat… de ha lehetne is, unfair lenne.

    3/ Mintha a fociban egy nyert meccs utan nem szabadna edzest tartani a kovetkezo meccsig…

    4/ RB eraban pont az volt a baj hogy az aero vitt mindent es a motorok alig szamitottak valamit. Mechanikai tapadasra hoztak be a szelesebb gumikat amik mukodnek is de meg mindig tul hatekonyak voltak az autok aerodinamikailag, ezen probalnak valtoztatni… Te vissza akarsz fordulni oda ahonnan jottunk?

    5/ nem garantalja hogy mas lenne a leggyorsabb. Nem a mernokok mennyisege hanem azoknak a minosege es talalekonysaga az ami donto fontossagu.

    6/ Miert? Minek? V10 / V8 nem volt jo a Mercedes motor vagy mi? Az miben valtoztatna? Teszem hozza hogy lehet egy teljesen uj motor formula 2021-tol is, de mi garantalja hogy nem megint a Mercedes fogja a legjobbat tervezni? Mostanra legalabb felert rajuk a Ferrari (sot ha minden igaz talan egy kicsivel erosebb is) es a RB-on lathato hogy a Renault es a Honda is kozelebb kerult. 2021-ben megint leszakadnak a tobbiek ha a Mercedes megint nagyot alakit es megint evek telnek majd el mire barki masnak lesz eselye megverni oket?! Akkor menne tovabb a hiszti…

    A kembotranyt es egy gumi tesztet azert ne hasonlitsunk ossze…

  17. Paberto: Na mit kene tenni?

    csak pár ötlet, ezeket sohasem fogják bevezetni, de ha nagyon akarnák megtudnák állítani vele a mercit.

    1, kötelezni a motorgyártókat arra h bárki aki igényt tart a motorjukra annak kötelesek szolgáltatni
    2, aki vb lesz 1 hét gyári leállás, ha megvédte a címét 2, és így tovább (a napok számát találomra találtam most ki)
    3, aki megnyerte a vb-t vagy zsinorban kettőt az x számmal kevesebb teszt nap
    4, százalékos arányban jobban előtérbe kerülne aero/mechnikai tapadás
    5, amit akarnak már de úgyse lesz tökéletes. fizetési sapka, beleértve a pilóták fizetését is,menedzsereket mindent.
    6, vissza vmelyik v8,v10-es erőforrást.(ha kiszáll a merci, még mindig ott a cosworth mint független és a ferrari)

    egyik másik ötlet lehet túlzó vagy sportszerűtlen, de lehetne tenni a dominancia ellen ha nagyon akarná az ember.
    csak ez nem motogp ahol a honda kiszállással fenyegetőzött az egyen szoftver előtt, aztán azt mondta neki a dorna h oké akkor menjetek 😀 (persze h nem mentek) , vagy 13-ban kikellett volna zárni a mercit a gumiteszt után, de ugye nem merték. ezzel szemben a mclarent soha nem látott módon még 100 millás kiadásra kötelezték 07-ben. szóval a helyzet az h a privátokkal tud ***zni az fia, de a gyári csapatokkal nem mer.

  18. F1890: hidd el, ha nagyon akarnák megtudnák állítani a mercit úgy mint anno a rb-t. ha én a fotelből megtudom mondani h mit kéne tenni, akkor ők is képesek lennének rá. csak az már túl nagy arculcsapás lenne a merci számára, és szednék a sátorfát azonnal

    Na mit kene tenni?

  19. Paberto: Jol tudom en is. Most annyi a kulonbseg hogy ugy nez ki tobb kell ahhoz hogy megtorjek a Mercedest. Szorgosan tiltogatta be a FIA a Mercedes megoldasait, ev kozben, akar a teli teszteket kovetoen 2 hettel a szezon kezdete elott (alljal elo egy B verzioval 2 het alatt hulyegyerek…) de ugy nez ki nem volt eleg. A csapat nagyon egyben van es ugy nez ki kb minden a helyen van.

    Az FIA azzal van “megvadolva” hogy nem tesz semmit a Mercedes egyeduralma ellen. De tesz, csak nem mukodott mert a csapat nem felejtett el autot es motort tervezni a mai napig. Kivancsi leszek hogy mi lesz ha 2021-tol is a Mercedes lesz az elen, uj szabalyok ide vagy oda…

    hidd el, ha nagyon akarnák megtudnák állítani a mercit úgy mint anno a rb-t. ha én a fotelből megtudom mondani h mit kéne tenni, akkor ők is képesek lennének rá. csak az már túl nagy arculcsapás lenne a merci számára, és szednék a sátorfát azonnal

  20. Elképesztően összetett egy autó tervezés, építés, kivitelezés. Én vártam 3-4 futamot hogy konkrét képet lássak, több helyszín, több körülmény. Ez a ferrari ismét egy primadonna, szűk tartományban pöpec, de ez a tartomány nagyon de nagyon szűk. Őszintén szólva nem látom és érzem, hogy ezt a kocsit idén “versenyképessé” tudnák varázsolni. Főleg, hogy közben a többi csapat sem tétlenkedik. Leclerc a kiállás után, kevés üzemanyaggal, lágy abroncson korántsem tudott gyorsulni, sőt… gond van az első tengellyel, Vettel bizonytalan az autóban, gond van a gumikezeléssel, összetett és egyben kicsit kiábrándító. Tavaly érezni lehetett, hogy versenyképesek, de idén nagyon messze vannak attól a szinttől.

  21. Paberto: Jol tudom en is. Most annyi a kulonbseg hogy ugy nez ki tobb kell ahhoz hogy megtorjek a Mercedest. Szorgosan tiltogatta be a FIA a Mercedes megoldasait, ev kozben, akar a teli teszteket kovetoen 2 hettel a szezon kezdete elott (alljal elo egy B verzioval 2 het alatt hulyegyerek…) de ugy nez ki nem volt eleg. A csapat nagyon egyben van es ugy nez ki kb minden a helyen van.

    Az FIA azzal van “megvadolva” hogy nem tesz semmit a Mercedes egyeduralma ellen. De tesz, csak nem mukodott mert a csapat nem felejtett el autot es motort tervezni a mai napig. Kivancsi leszek hogy mi lesz ha 2021-tol is a Mercedes lesz az elen, uj szabalyok ide vagy oda…

    Sztem legdurvább az a RB éra megállítása volt, ha az FIA nagyon megakarná állítani, megtudná szopatni a mercit is, csak ugye a merci sakkban tartja az FIA-t a kivonulás lehetőségével.

  22. Zasalamel: Nem első eset, hogy épp a domináns csapatot próbálják hátráltatni, 90-es évek Williams, 2000 Ferrari, 2010 RB és mosta merci, ez így megy…

    Jol tudom en is. Most annyi a kulonbseg hogy ugy nez ki tobb kell ahhoz hogy megtorjek a Mercedest. Szorgosan tiltogatta be a FIA a Mercedes megoldasait, ev kozben, akar a teli teszteket kovetoen 2 hettel a szezon kezdete elott (alljal elo egy B verzioval 2 het alatt hulyegyerek…) de ugy nez ki nem volt eleg. A csapat nagyon egyben van es ugy nez ki kb minden a helyen van.

    Az FIA azzal van “megvadolva” hogy nem tesz semmit a Mercedes egyeduralma ellen. De tesz, csak nem mukodott mert a csapat nem felejtett el autot es motort tervezni a mai napig. Kivancsi leszek hogy mi lesz ha 2021-tol is a Mercedes lesz az elen, uj szabalyok ide vagy oda…

  23. Paberto: Jaja megy a sunnyogas mert rajottek hogy a Mercedes egy nagyon osszeszedett csapat es a mostani szabalyvaltoztatas sem billentette ki oket. Kell meg ido az FIA-nak hogy kitalaljak hogy rakjak a Ferrarit a Mercedes ele :/

    Csak szólok, hogy Toto is megszavazta az idei évre vonatkozó szabálymódosításokat. Ő is ki akarta billenteni magukat?

  24. F1890:
    inkább foglalkozzon a szabályokkal mintsem az ilyen bullshit dumákkal. nem úgy volt h április végén közzéteszik az új 21-es szabályokat? nagy sunnyogás megy a háttérben

    Jaja megy a sunnyogas mert rajottek hogy a Mercedes egy nagyon osszeszedett csapat es a mostani szabalyvaltoztatas sem billentette ki oket. Kell meg ido az FIA-nak hogy kitalaljak hogy rakjak a Ferrarit a Mercedes ele :/

  25. Szerintem meg ennek az évnek csá van már most. 34-35 pontos hátrány, ami csak azért ennyi mert ezúttal a Merci pilóták is egymástól rabolnak (még?). És nagyon nincs benne a Merci betlizés a történetben, minden futamon ott vannak elől, még ha lesz is 1-2 futam ahol nem nyernek. A Ferrarinak meg olyan szintű domináns formát kéne mostantól előhúzni, olyan zseniális stratégiai húzásokkal megspékelve, amiből én jelenleg semmit nem érzek a levegőben.