Monacói Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 11:00
2. szabadedzésPéntek 15:00
3. szabadedzésSzombat 12:00
IdőmérőSzombat 15:00
FutamVasárnap 15:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Sidious: A boxban letölthette volna a büntetését, szóval a 4. hely nem lett volna veszélyben, de gondolom ezt azért nem akarták, mert hiába ért volna vissza igazából simán az első 3-ra, akkor már 1 helyett 3 autót kellett volna megelőznie és Bottasnak meg Vettelnek még gumija is volt. Szóval jobb esélyeik voltak így, mert ha Hamilton valahol elb*ssza akkor megnyerik a versenyt, mert utána ő tovább vonatoztatta volna Vettelt és Bottast, Verstappen meg akkor 1-2 kör alatt kitudta volna építeni azt az 5 másodpercet.

    Bottasrol beszeltem, azt hiszem felreertetted.

  2. Denis Hunter:
    Egy dolgot hianyoltam azert a mercis strategaktol. Ha mar Bottas Max miatt nem lehetett masodik, Gasly utan egybol kihoztam volna uj gumiert a leggyorsabb korert. 15 kor volt hatra, 2-3 mp-vel gyorsabb volt mindenki Hamiltonnal, Gasly is majdnem felert 29 mp hatranybol, szal siman visszaert volna Maxhoz kepest 5 mp-en belulre. Talan egy ujabb safety car miatt lehetett volna bukta. Mindenesetre 1 pontot megint odaadtak Gaslynak. Szegyen, hogy a top 6 versenyzo leggyengebbje mar a masodikat huzza be.

    A boxban letölthette volna a büntetését, szóval a 4. hely nem lett volna veszélyben, de gondolom ezt azért nem akarták, mert hiába ért volna vissza igazából simán az első 3-ra, akkor már 1 helyett 3 autót kellett volna megelőznie és Bottasnak meg Vettelnek még gumija is volt. Szóval jobb esélyeik voltak így, mert ha Hamilton valahol elb*ssza akkor megnyerik a versenyt, mert utána ő tovább vonatoztatta volna Vettelt és Bottast, Verstappen meg akkor 1-2 kör alatt kitudta volna építeni azt az 5 másodpercet.

  3. Denis Hunter:
    Egy dolgot hianyoltam azert a mercis strategaktol. Ha mar Bottas Max miatt nem lehetett masodik, Gasly utan egybol kihoztam volna uj gumiert a leggyorsabb korert. 15 kor volt hatra, 2-3 mp-vel gyorsabb volt mindenki Hamiltonnal, Gasly is majdnem felert 29 mp hatranybol, szal siman visszaert volna Maxhoz kepest 5 mp-en belulre. Talan egy ujabb safety car miatt lehetett volna bukta. Mindenesetre 1 pontot megint odaadtak Gaslynak. Szegyen, hogy a top 6 versenyzo leggyengebbje mar a masodikat huzza be.

    Egy normál pályán a verseny vége felé 1-2 kör erejéig feltekerik a motort, ha ez elég a leggyorsabb körre, akkor örülnek neki, de eszük ágában sincs a minimálisnál több kockázatot vállalni. Pláne Monacóban, ha 1-3-ban utaznak.

  4. Egy dolgot hianyoltam azert a mercis strategaktol. Ha mar Bottas Max miatt nem lehetett masodik, Gasly utan egybol kihoztam volna uj gumiert a leggyorsabb korert. 15 kor volt hatra, 2-3 mp-vel gyorsabb volt mindenki Hamiltonnal, Gasly is majdnem felert 29 mp hatranybol, szal siman visszaert volna Maxhoz kepest 5 mp-en belulre. Talan egy ujabb safety car miatt lehetett volna bukta. Mindenesetre 1 pontot megint odaadtak Gaslynak. Szegyen, hogy a top 6 versenyzo leggyengebbje mar a masodikat huzza be.

  5. Sidious: Pedig nem nehéz megérteni, hogy mitől lett idegbeteg ? Eddig ha visszanézed a szezonját 3 futamon kapott csapatutasítást Vettel miatt, Bahreinben motorhibája volt úgy, hogy vezette a futamot, itt meg hazai a pályán a saját csapata kiejti a Q1-ben, amikor semmit nem vesztettek volna vele, ha kiküldik őt is mégegyszer Vettellel együtt, főleg, hogy már akkor is látható volt, hogy necces lesz a dolog, mert már akkor is 10-en kívül volt Leclerc, amikor Vettelt kiküldték. Szóval nem hiszem, hogy csak ez az 1 momentum lett volna, amitől átment Maldonadoba. Az egész éve sz*rul alakul eddig, pedig amúgy nem megy rosszul. Az ilyen sorozatos balszerencséket illetve balf*szkodásokat meg mindig nehéz elfogadni. Leclerc most itt ért el a mélypontot igazából sokat nem is vesztett vele, mert ha nem üti ki magát a versenyből, akkor se lett volna esélye 1-2 pontnál többre látva azt, hogy mennyire nem lehetett itt ma se előzni.

    Persze ez mind igaz, csak így ez eléggé ovisra sikerült.

  6. Elnézőek vagytok Leclerc-el.Még nem tiszta,hogy mire képes igazából vagy mivé válhat a jövőben.Bahreinben nagyon jól ment,Bakuban is felvillant a szabadedzéseken és az időmérőn,de végül a falban kötött ki.A versenytempója Bahreint és az ausztráliai futam második etapját leszámítva,egy picivel elmarad Vettelétől.Az autó nem jó,és valószínűleg jövőre se lesz az,de a Ferrari nagy csapat,a mercedesen kívül hol lenne jobb helyen?Vettel már valószínűleg nem éri meg,hogy világbajnoki járgányt vezessen,Leclercé a jövő a vörösöknél!Akkor mitől olyan idegbeteg,hogy inkább összetöri a kocsit?

  7. kayassine:
    Egyébként Leclercet nem értem. Mi a francnak kellett ennyire keresni a bajt. Tegnap hibázott a csapat, de mára lehiggadhatott volna, játszhatott volna kivárásra. Még rengeteg ideje van bizonyítani, nem kéne hülyeségeket csinálni.

    Pedig nem nehéz megérteni, hogy mitől lett idegbeteg 🙂 Eddig ha visszanézed a szezonját 3 futamon kapott csapatutasítást Vettel miatt, Bahreinben motorhibája volt úgy, hogy vezette a futamot, itt meg hazai a pályán a saját csapata kiejti a Q1-ben, amikor semmit nem vesztettek volna vele, ha kiküldik őt is mégegyszer Vettellel együtt, főleg, hogy már akkor is látható volt, hogy necces lesz a dolog, mert már akkor is 10-en kívül volt Leclerc, amikor Vettelt kiküldték. Szóval nem hiszem, hogy csak ez az 1 momentum lett volna, amitől átment Maldonadoba. Az egész éve sz*rul alakul eddig, pedig amúgy nem megy rosszul. Az ilyen sorozatos balszerencséket illetve balf*szkodásokat meg mindig nehéz elfogadni. Leclerc most itt ért el a mélypontot igazából sokat nem is vesztett vele, mert ha nem üti ki magát a versenyből, akkor se lett volna esélye 1-2 pontnál többre látva azt, hogy mennyire nem lehetett itt ma se előzni.

  8. kayassine:
    Egyébként Leclercet nem értem. Mi a francnak kellett ennyire keresni a bajt. Tegnap hibázott a csapat, de mára lehiggadhatott volna, játszhatott volna kivárásra. Még rengeteg ideje van bizonyítani, nem kéne hülyeségeket csinálni.

    Szerintem kicsit bekattant attól, hogy Bahreinben elvesztette azt a győzelmet, és most valósággal azt próbálja meg üldözni. Max, Vettel, és Hamilton is forrófejű volt fiatalon, majd benő neki is a feje lágya.

    Az egészben az a kemény, hogy pont már a legelső ilyen bevetődésre megmondtam, hogy ki fogja ütni magát, és alig 10 kör telt el a versenyből mire leamortizálta úgy az autóját, hogy esélye se legyen végigmenni.

  9. Tapani: Én nem vettem észre, hogy erőltette volna, de persze amit nem szívesen hallunk, az sérti az ember fülét.

    </blockquot

    Az egy dolog hogy először az ember az azonos technikán lévővel kell összemérnie magát, a gond csak ott volt nála hogy ő nem vb eredményben , hosszabb távon gondolkodik. , hanem rövidtávon. mindenféleképp árazni akarják Vettelt.. Tessék ott van Vettel ezüst Leclerc Ko

  10. GreenHonda: persze, egyértelműen jogosnak tartom én is.na meg amúgy sem húzzuk rá a másikra, mikor ott van mellette a fal, legyezésre meg nem volt tér, ráadásul több mint a fél kocsi mellette volt, szóval nonszensz arról beszélni, hol lenne ez szabályos.

    pl. dtm hungaroring

    Kontrollálatlan autók a boxban > egy magyar sportbíró elveszti a lábát.

  11. F1890: emiatt mondom h verstappen büntije egyértelműen jogos volt. mert ott nagyobb baleset is lehetett volna belőle.

    persze, egyértelműen jogosnak tartom én is. na meg amúgy sem húzzuk rá a másikra, mikor ott van mellette a fal, legyezésre meg nem volt tér, ráadásul több mint a fél kocsi mellette volt, szóval nonszensz arról beszélni, hol lenne ez szabályos.

  12. GreenHonda: aztarohadt… Egyébként a Bottas-Verstappen akcióról az jutott eszembe, hogy egyszer még valami csúnya boxbaleset lesz, ahol súlyos sérülések lesznek vmelyik csapat tagjainál, és akkor majd megint utólag jönnek az óvintézkedések, mintha előre nem lehetett volna látni.

    Visszatérve, még az látszik, hogy a sárgó zászlós szabály még mindig rengeteg kívánnivalót hagy maga után. Egy felelőtlenül összetákolt szar szabály, és egész addig az is lesz, amíg a sárga zászló beintése után a pilótáknak van lehetőségük saját maguk által kontrolláltan veszíteni vagy nyerni bármit addigi helyzetükön.

    emiatt mondom h verstappen büntije egyértelműen jogos volt. mert ott nagyobb baleset is lehetett volna belőle.

  13. F1890:
    hát ez nagyon durva baleset lehetett volna ha perez nincs észnél

    aztarohadt… Egyébként a Bottas-Verstappen akcióról az jutott eszembe, hogy egyszer még valami csúnya boxbaleset lesz, ahol súlyos sérülések lesznek vmelyik csapat tagjainál, és akkor majd megint utólag jönnek az óvintézkedések, mintha előre nem lehetett volna látni.

    Visszatérve, még az látszik, hogy a sárgó zászlós szabály még mindig rengeteg kívánnivalót hagy maga után. Egy felelőtlenül összetákolt szar szabály, és egész addig az is lesz, amíg a sárga zászló beintése után a pilótáknak van lehetőségük saját maguk által kontrolláltan veszíteni vagy nyerni bármit addigi helyzetükön.

  14. Stuttgart99: Nem a kiengedés miatt kapta, hanem amiért ráhúzta a kormányt Bottasra a boxban és nem akarta elkerülni az ütközést.

    Azért ez költői túlzás. Ment a helyezkedés, de a szituációk 99%-ban ez így szokott lenni ha ennyire szorosan végeznek a boxban. Egyébként rb parádésan hajtotta végre a cserét, úgy hozták meccsbe Maxot. Bottas azt sem tudta hogy satuzzon a box előtt a király előtt… Jó én mondjuk hagytam volna az egészet, mert ez is egyfajta meccs volt a futam során, de hány ilyen volt az elmúlt 10 évben, egyiket sem büntették soha. Most megint minden szarért osztogatni fogják a pofonokat? Full egyszerű a helyzet, viszont ha fordítva van… akkor valamiért rendre elmarad a büntetés, inkább jönnek az oldalas magyarázatok… hányinger a köbön.

  15. andrea1: Szeritem is bejött ? jó volt.
    Annyi megjegyzés, egy beszédtanárhoz kellene elküldeni, de nem lesz ezzel probléma.

    Michelisznek nem kéne erőltetni ezt a Ferrari csapatsorrend dolgoz mert nem áll jól neki ahogy Vébernek a kissé elfogult elszólása, de tegyük hozzá kezd ügyesen belejönni !

  16. alapvetően nem volt ez rossz futam, de a mai eset is mutatja, ez a pálya nem alkalmas semmire se. ettől függetlenül gratula Hamiltonnak és a többi dobogósnak. Bottas megszívta, de a dobogó így is megvan. Vettel meg mákolt egy 2. helyet, mert hogy köze nem volt hozzá az is biztos. Stroll egy barom, gasly rémgyenge.

  17. Vedd hozzá a tavalyi Ricciardo győzelmet is….

    Tpal: Én nem számoltam ezzel. Ott volt 2011, ahol a piros zászlóig Vettel talán ennél is nehezebb helyzetben kihúzta, ’13-ban Rosberg is GP2-es tempóval nyert itt, majd ’16-ban Ricsi a száraz pályán se tudta megelőzni Hamiltont, aki még mindig a szanaszét kopott extrém esős gumikon volt

  18. trialboj: Én nagyon akartam benne hinni, hogy egyszer csak elfogynak a gumik, és elfékez valamit Ham.
    Vizsont szerintem ez nem volt egy olyan rettenetesen unalmas futam, vagy csak nekem nem volt jobb dolgom, de most nem sajnálom az időt amit eltöltöttem.

    Én nem számoltam ezzel. Ott volt 2011, ahol a piros zászlóig Vettel talán ennél is nehezebb helyzetben kihúzta, ’13-ban Rosberg is GP2-es tempóval nyert itt, majd ’16-ban Ricsi a száraz pályán se tudta megelőzni Hamiltont, aki még mindig a szanaszét kopott extrém esős gumikon volt

  19. sztarvorsz:
    Azt hiszem Vettelnek volt itt egy ilyen győzelme egyszer. A Ferrari ezúttal jól taktikázott, Verstappen kicsit túl erőszakoskodta azt boxkiállást, Leclerc szintén túl erőltette. Bottast sajnálom, de igazából az időmérőn vesztette el, különben defektet se kap.

    Norbinak nagyon igaza van abban, hogy nem az előzések számától jó egy futam, hanem a feszültségtől, hogy körökön keresztül lehessen letolni valakit a pályáról, ezért voltak izgalmasabbak a régi idők többek közt. Monaco emlkéztet kicsit azokra az időkre, drsel se lehet előzni, használt gumikkal is lehet janinak lenni, persze Monaco, itt eleve sok csillag együttállás kell egy előzéshez.

    Abban én is egyetértek, hogy inkább legyen kevés minőségi előzés, mint 58 kikerülés egy futamon, de ez a pálya egyszerűen menthetetlen és vállalhatatlan versenyzés szempontjából. Hamilton a Williamsek tempóját mente, de Maxnak így is egyetlen egy reménytelen próbálkozása volt az előzésre. Persze vannak pályák, ahol nehéz előzni, de ennyire sehol se reménytelen mint itt.

  20. Nando:
    Paberton kívül tényleg azt gondolta valaki, hogy a Pirellik nem bírják ki simán a mercin ? ?

    Én nagyon akartam benne hinni, hogy egyszer csak elfogynak a gumik, és elfékez valamit Ham.
    Vizsont szerintem ez nem volt egy olyan rettenetesen unalmas futam, vagy csak nekem nem volt jobb dolgom, de most nem sajnálom az időt amit eltöltöttem.

  21. F1890:
    wéber nekem nagy pozitívum, azt hittem erős lesz ez neki, de egész jól csinálja amit. csak az a durva h mellé senki sem kéne ? mert egyben meg is szakértje

    Szeritem is bejött 😀 jó volt.
    Annyi megjegyzés, egy beszédtanárhoz kellene elküldeni, de nem lesz ezzel probléma.

  22. Go.Michael: Abszolút osztom, nekem is felötlött, hogy ennek mennyire megvan a varázsa. Anno imola ezért is volt legendás helyszín többek között. Persze egy normál épített pályán sokkal izgalmasabb, mert itt tényleg nem lehet előzni, Hamilton annyira vette vissza a tempót amennyire akarta, Kubica tartotta a lépést a mezőny végén.

    2005, 2006

  23. F1890:
    wéber nekem nagy pozitívum, azt hittem erős lesz ez neki, de egész jól csinálja amit. csak az a durva h mellé senki sem kéne mert egyben meg is szakértje

    Szerintem M. Norbi nem rossz, már korábban is beugrott egyszer, talán akkor is Monacói futamon, és kellemes csalódás volt.

  24. trialboj:
    Rohadt undorító amit leműveltek, Ham Összesen EGY alkalommal csúszott meg, egy elfékezés kanyarlevágás sem volt, NEM ilyen egy kopott gumi. Végig színészkedték az egészet, mert ez volt megadva, taláb forgatókönyvet is kaptak.
    Grat a győzelemhez, sokkal jobb lett volna ha ezt normálisan tálalják, nem kell senkinek a műbalhé!
    Biztos nehéz volt vezetni az autót, de közel sem annyira mint amennyire kommunikálja, annyira nagy atyaúristen nem lehet, hogy összesen 1x csúszik meg, ha ennyire szarok már a gumik!

    +1

  25. sztarvorsz:
    Azt hiszem Vettelnek volt itt egy ilyen győzelme egyszer. A Ferrari ezúttal jól taktikázott, Verstappen kicsit túl erőszakoskodta azt boxkiállást, Leclerc szintén túl erőltette. Bottast sajnálom, de igazából az időmérőn vesztette el, különben defektet se kap.

    Norbinak nagyon igaza van abban, hogy nem az előzések számától jó egy futam, hanem a feszültségtől, hogy körökön keresztül lehessen letolni valakit a pályáról, ezért voltak izgalmasabbak a régi idők többek közt. Monaco emlkéztet kicsit azokra az időkre, drsel se lehet előzni, használt gumikkal is lehet janinak lenni, persze Monaco, itt eleve sok csillag együttállás kell egy előzéshez.

    Abszolút osztom, nekem is felötlött, hogy ennek mennyire megvan a varázsa. Anno imola ezért is volt legendás helyszín többek között. Persze egy normál épített pályán sokkal izgalmasabb, mert itt tényleg nem lehet előzni, Hamilton annyira vette vissza a tempót amennyire akarta, Kubica tartotta a lépést a mezőny végén.

  26. Azt hiszem Vettelnek volt itt egy ilyen győzelme egyszer. A Ferrari ezúttal jól taktikázott, Verstappen kicsit túl erőszakoskodta azt boxkiállást, Leclerc szintén túl erőltette. Bottast sajnálom, de igazából az időmérőn vesztette el, különben defektet se kap.

    Norbinak nagyon igaza van abban, hogy nem az előzések számától jó egy futam, hanem a feszültségtől, hogy körökön keresztül lehessen letolni valakit a pályáról, ezért voltak izgalmasabbak a régi idők többek közt. Monaco emlkéztet kicsit azokra az időkre, drsel se lehet előzni, használt gumikkal is lehet janinak lenni, persze Monaco, itt eleve sok csillag együttállás kell egy előzéshez.

  27. andrea1:
    Annak örülök ma egyedül, nem volt a legizgalmasabb verseny az tény (alfat később) denagyon komolyan egymásnak feszültek ezek ketten, idegileg MAx a partnere Hamnak, egyértelmű szerintem.
    Igazságtalan lenne a F1-től ha ez a srác egyszer ne lenne vb (Maxra értem), pedig én nem voltam híve sose, most se, de komolyat fejlődött.

    Ezért könyörgök (mostmár) ferkának, h adjanak végre motort a rb nak, az ő motorjukkal megtudják verni a mercit sztem.

  28. Rohadt undorító amit leműveltek, Ham Összesen EGY alkalommal csúszott meg, egy elfékezés kanyarlevágás sem volt, NEM ilyen egy kopott gumi. Végig színészkedték az egészet, mert ez volt megadva, taláb forgatókönyvet is kaptak.
    Grat a győzelemhez, sokkal jobb lett volna ha ezt normálisan tálalják, nem kell senkinek a műbalhé!
    Biztos nehéz volt vezetni az autót, de közel sem annyira mint amennyire kommunikálja, annyira nagy atyaúristen nem lehet, hogy összesen 1x csúszik meg, ha ennyire szarok már a gumik!

  29. Annak örülök ma egyedül, nem volt a legizgalmasabb verseny az tény (alfat később) de nagyon komolyan egymásnak feszültek ezek ketten, idegileg MAx a partnere Hamnak, egyértelmű szerintem.
    Igazságtalan lenne a F1-től ha ez a srác egyszer ne lenne vb (Maxra értem), pedig én nem voltam híve sose, most se, de komolyat fejlődött.