Brawn: Nincs hátsó szándék az FIA döntéseiben

A döntései hátterét talán jobban is kommunikálhatná az FIA, ám Ross Brawn nem érzi úgy, hogy a sportág szempontjából bármi vészjósoló lenne Sebastian Vettel kanadai büntetésében.

Lewis Hamilton és Sebastian Vettel incidense (Fotó: Mercedes)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Grabowsky78: Én akkor is untam, hogy mindig Schumi nyert, pedig neki drukkoltam! Gondolhatod mennyire unom ezt! De amúgy szerinted ez rendben van? Mert akkor ez volt és most is ez van tehát akkor ez ahogy a szavaidból kiveszem ezt egálnak érzed és akkor rendben van! Rendben van, hogy a világ legkomolyabb autóversenyéből a világ legkomolytalanabb autóversenyét csinálják? Folyamatosan azt nyomják, hogy jobbá szeretnék tenni a versenyeket, de folyamatosan az ellenkezőjét teszik és közben hazudnak a pofánkba! Én azt érzem, hogy rohadtul nem azt látjuk amit láthatnánk, olyan mezőny van jelenleg amiben talán a legtehetségesebb srácok versenyeznek valaha, annyi pénzt költenek a csapatok amennyit még soha nem költöttek, annyi pálya van amennyi még soha nem volt, de az egész nem ér 5 forintot, mert egy háttér érdek szétbasz mindent!

    Akkor sem volt rendben, es most sincs rendben.

    Ugyanakkor tul van tolva ez a tema itt a forumon, plane mert a meg aktiv szurkolok 98%-a nem Hamiltonnak es/vagy a Mercedesnek szurkol.

    Mar tavaly verheto lett volna a Mercedes, de a Ferrari es Vettel tett rola hogy ez ne igy legyen. A Ferrari motor mar legalabb olyan jo mint a Mercedese, de idenre sikerult nekik a nullarol tervezni megint egy autot ami ugy tunik hiba volt. Kivancsi vagyok mi lett volna ha a tavalyi elgondolast viszik tovabb, de ezt mar sosem tudjuk meg.

  2. Paberto: En a kettos mercere utaltam. A Ferrari es Schumacher akkor, a Mercedes es Hamilton most van ilyen helyzetben. A baj csak az hogy a Schumacher szurkolok anno a fellegekbe emeltek a kedvencuket es a csapatat, most ugyanezert, ugyanezek a szurkolok szidjak non stop a Hamiltont es csapatat.

    Én akkor is untam, hogy mindig Schumi nyert, pedig neki drukkoltam! Gondolhatod mennyire unom ezt! De amúgy szerinted ez rendben van? Mert akkor ez volt és most is ez van tehát akkor ez ahogy a szavaidból kiveszem ezt egálnak érzed és akkor rendben van! Rendben van, hogy a világ legkomolyabb autóversenyéből a világ legkomolytalanabb autóversenyét csinálják? Folyamatosan azt nyomják, hogy jobbá szeretnék tenni a versenyeket, de folyamatosan az ellenkezőjét teszik és közben hazudnak a pofánkba! Én azt érzem, hogy rohadtul nem azt látjuk amit láthatnánk, olyan mezőny van jelenleg amiben talán a legtehetségesebb srácok versenyeznek valaha, annyi pénzt költenek a csapatok amennyit még soha nem költöttek, annyi pálya van amennyi még soha nem volt, de az egész nem ér 5 forintot, mert egy háttér érdek szétbasz mindent!

  3. Grabowsky78: Az a múlt! Nincs elfelejtve, de Ross már Merci ember! Ugyan elvileg már nem, de a tények sajnos mást mutatnak! Sikerült előzést segítő szabályváltozásokba belecsempészni egy mercire szabott aerot, és ne mond nekem, hogy Ross nem látta ezt előre, ha valaki ő nagyon jól tudta, hogy ezek a szabályok tökéletesen fognak illeni a Merci autóépítési filozófiájába! Az a baj, hogy ebben a sportágban annyira milliméterre ki van számolva minden, hogy amikor ilyen fontos dolgokról (aero szabályok pl) akarják beadni nekünk, hogy “hát ez csak véletlen” azt igen nehéz elhinni! Olvasd el a Newey-s cikket (1-2 hete volt) érdekes olvasmány!

    En a kettos mercere utaltam. A Ferrari es Schumacher akkor, a Mercedes es Hamilton most van ilyen helyzetben. A baj csak az hogy a Schumacher szurkolok anno a fellegekbe emeltek a kedvencuket es a csapatat, most ugyanezert, ugyanezek a szurkolok szidjak non stop a Hamiltont es csapatat.

  4. Paberto: Mindig szeretek ilyet olvasni egy Ferrari/Schumacher szurkolotol. ? Mintha 2000 – 2008 el lenne felejtve ?

    Az a múlt! Nincs elfelejtve, de Ross már Merci ember! Ugyan elvileg már nem, de a tények sajnos mást mutatnak! Sikerült előzést segítő szabályváltozásokba belecsempészni egy mercire szabott aerot, és ne mond nekem, hogy Ross nem látta ezt előre, ha valaki ő nagyon jól tudta, hogy ezek a szabályok tökéletesen fognak illeni a Merci autóépítési filozófiájába! Az a baj, hogy ebben a sportágban annyira milliméterre ki van számolva minden, hogy amikor ilyen fontos dolgokról (aero szabályok pl) akarják beadni nekünk, hogy “hát ez csak véletlen” azt igen nehéz elhinni! Olvasd el a Newey-s cikket (1-2 hete volt) érdekes olvasmány!

  5. Grabowsky78:
    Mekkora egy gusztustalan Merci nyalonc ez a Brawn! Szerintem ezt még mindig a Merci fizeti! Nem az a baj, hogy nem látnak bele Ross, hanem az, hogy a Mercire és Hamikére nem vonatkoznak a szabályok! A technikai szabályzatot meg a képükre formáljátok és aztán cinikusan belehazudtok a világ arcába!

    Mindig szeretek ilyet olvasni egy Ferrari/Schumacher szurkolotol. 😀 Mintha 2000 – 2008 el lenne felejtve 😀

  6. Freddy88: Mert a Ferrari mit csinál? Hazudik a szurkolóinak is … vagy te elhiszed, hogy Lec-et elfelejtették informálni, meg hogy kb. mindig megszívja? 10 en éve ezt csinálják már, van egy pilóta akire építenek, a másikat év elején leszivatják (ha dominálnak, akkor belefér, ha meg nem, akkor meg kb. mindegy is, de nekik fontos a csapaton belüli sorrend), majd év vége fele zárkózik jobb esetbe a kettes. Sose értettem egy ilyen csapatnak hogy lehet drukkolni.

    Hogy jön ez ide? Csapaton belül úgy döntenek, hogy az egyik vagy a másik pilótát helyezik előtérbe! … és akkor mi van? Ez a filozófia sok sok éve egy pilótára próbálnak építeni, mert ugye elvileg így könnyebb címet nyerni. A Mercinél mi a filozófia? A semmi sem drága?

  7. Freddy88: Tegyük fel igaz, amit te most itt leírsz, akkor pedig a verseny után hazudnak egyértelműen, bár azt nem értem, hogy ebben mi a jó, hogy utólag ezt hazudják a népnek.

    Egyébként én se büntettem volna Vettelt, csak azt nem értem itt ezen a fórumon, hogy nagy Ferkások – Sumisok papolnak másnak a csalásról és előnyről, mikor azt az érát nem kell bemutatni szerintem senkinek ebből a szemszögből … Arról nem is beszélve, hogy hiába írják páran, Hamilton 5 ször fékezte el, a lényeg akkor is az, hogy Vettel hibája volt a nagyobb, s anélkül nem nyert volna szerintem Hamilton (de pl. Hami Monacoban nem hibázott körökön át).

    Az utólagos viselkedése meg kritikán aluli a szememben, de persze nem vagyunk egyformák.

    Ha megnézed az időket,akkor az látszik,hogy Leclerc a kerékcseréjét követően a 34.körtől az 57.-ik,huszonhárom körön keresztül kb ugyanakkora távolságra autózik Sebtől.A kezdeti 13,5 másodperc akkor apad le 11,5-re,amikor Vettel veszít 2 másodpercet a füves kalandjának köszönhetően,de ez az érték stagnál a 47.körtől az büntetés kiosztásáig.Gondolom úgy volt vele a Ferrari,hogy Lec óvja inkább a motorját,úgysincs esélye a harmadik helynél jobb pozícióra.Az,hogy később ennyire felgyorsult,nekem azt sejteti,hogy egyáltalán nem akarták visszafogni,hagyták menni a pozícióért.Binottó szerintem azért beszélt össze-vissza,mert nyilvánosan nem akarta elismerni a rendkívül csalódott Vettel előtt,hogy a ferrari Leclercet is ráengedte.Számomra ez az egyetlen logikus magyarázat.
    Nézd,Vettel úgy viselkedik,ahogy belülről érzi.Megnyugszik majd és valószínűleg jó fiú lesz.Én neki szurkolok és nagyon unom,hogy állandóan Hamiltont kell magasztalni,a Mercedest dicsőíteni.Persze mindenki elismeri a munkájukat,de unalmas!!!Nem Lewis ellen szól,bárkivel így lennék.A legrosszabb az egészben,hogy nem is látszik,hogy ennek mikor lesz vége,ha egyáltalán vége lesz.Hamilton persze egyszer majd abbahagyja és utána mondjuk Verstappennel nyer 10 évig a Mercivel.Hurrá!:D A F1 legnagyobb kihívása,hogy ki ülhet a Mercibe.:/
    Ha csak így megy,akkor Vettel vonuljon vissza,de előtte mondja ki,amit gondol.Mert valami itt nincs rendben és jelen pillanatban Vettel kritikája az egyetlen,aminek van némi súlya,a többiek vagy túl fiatalok még vagy nem elég nagy a nevük.
    Én elhiszem,hogy Lewis szurkolói sütkéreznek a kellemes napsütésben és élvezik kedvencük sikereit,a sok elismerést,a futamgyőzelmeket,az újabb és újabb rekordokat.De a többieknek ez már kezd nagyon sok lenni.Megbüntethették Vettelt vasárnap,a szabályokat mindig lehet egy kicsit innen is nézni,meg onnan is.Nekem, és szerintem Vettelnek is az marad meg ,hogy hiába küzd oroszlán módjára kisegérként az elefánt ellen,jönnek a FIA emberei és hátraparancsolják.És lehet,hogy a pályafutása során ez volt az utolsó lehetősége a győzelemre!Nem tudhatjuk.Hamilton meg simán nyerhet még 30-at vagy többet is.Nem volt ez akkora bűn,amit Vettel elkövetett,hogy ne tekinthessenek el felette a versenyzés kedvéért.De nem bírták ki….Akkor minek ez az egész?Magamnak is felteszem a kérdést,hogy mi a fenének nézem még?:D

  8. guide: Amikor elolvastam ezt a hírt,hogy Leclercnek nem szóltak Vettel büntetéséről azt gondoltam magamban,ez azért szemétség a Ferrari részéről.Aztán felrakták a McLarenes oldalra a köridőket és láttam,hogy Charles egyik pillanatról a másikra nagyon komoly tempót kezdett autózni.Konkrétan ő lett a leggyorsabb pilóta a mezőnyben!Egymás után szórta a jobbnál jobb időket.Na gondoltam,megnézem,hogy mi történt hirtelen a sráccal,visszanéztem a futamnak ezt a részét és kiderült,hogy Vettel az 57. körben kapta meg a büntetést,Leclerc meg az 58. körtől kapcsolt hiper sebességi fokozatba.Nem kell zseninek lenni hozzá,hogy az ember rájöjjön,hogy Leclerc a második helyért ment a futam végén,ebbe pedig a Ferrarinál is belementek.Szinte biztos,hogy valamilyen magasabb motormódot engedélyeztek neki is,mint ahogy Vettelnek is.Nyilvánosan nem fognak beszélni róla,de pont hogy semmit nem tettek azért,hogy biztosan maradjon Vettel Leclerc előtt.Még egy-két kör és Vettel csak harmadik.
    http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1024&graf=3&dr1=Sebastian%20Vettel&dr2=Charles%20Leclerc

    Tegyük fel igaz, amit te most itt leírsz, akkor pedig a verseny után hazudnak egyértelműen, bár azt nem értem, hogy ebben mi a jó, hogy utólag ezt hazudják a népnek.

    Egyébként én se büntettem volna Vettelt, csak azt nem értem itt ezen a fórumon, hogy nagy Ferkások – Sumisok papolnak másnak a csalásról és előnyről, mikor azt az érát nem kell bemutatni szerintem senkinek ebből a szemszögből … Arról nem is beszélve, hogy hiába írják páran, Hamilton 5 ször fékezte el, a lényeg akkor is az, hogy Vettel hibája volt a nagyobb, s anélkül nem nyert volna szerintem Hamilton (de pl. Hami Monacoban nem hibázott körökön át).

    Az utólagos viselkedése meg kritikán aluli a szememben, de persze nem vagyunk egyformák.

  9. Freddy88: Mert a Ferrari mit csinál? Hazudik a szurkolóinak is … vagy te elhiszed, hogy Lec-et elfelejtették informálni, meg hogy kb. mindig megszívja? 10 en éve ezt csinálják már, van egy pilóta akire építenek, a másikat év elején leszivatják (ha dominálnak, akkor belefér, ha meg nem, akkor meg kb. mindegy is, de nekik fontos a csapaton belüli sorrend), majd év vége fele zárkózik jobb esetbe a kettes. Sose értettem egy ilyen csapatnak hogy lehet drukkolni.

    Amikor elolvastam ezt a hírt,hogy Leclercnek nem szóltak Vettel büntetéséről azt gondoltam magamban,ez azért szemétség a Ferrari részéről.Aztán felrakták a McLarenes oldalra a köridőket és láttam,hogy Charles egyik pillanatról a másikra nagyon komoly tempót kezdett autózni.Konkrétan ő lett a leggyorsabb pilóta a mezőnyben!Egymás után szórta a jobbnál jobb időket.Na gondoltam,megnézem,hogy mi történt hirtelen a sráccal,visszanéztem a futamnak ezt a részét és kiderült,hogy Vettel az 57. körben kapta meg a büntetést,Leclerc meg az 58. körtől kapcsolt hiper sebességi fokozatba.Nem kell zseninek lenni hozzá,hogy az ember rájöjjön,hogy Leclerc a második helyért ment a futam végén,ebbe pedig a Ferrarinál is belementek.Szinte biztos,hogy valamilyen magasabb motormódot engedélyeztek neki is,mint ahogy Vettelnek is.Nyilvánosan nem fognak beszélni róla,de pont hogy semmit nem tettek azért,hogy biztosan maradjon Vettel Leclerc előtt.Még egy-két kör és Vettel csak harmadik.
    http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1024&graf=3&dr1=Sebastian%20Vettel&dr2=Charles%20Leclerc

  10. Wéber Gábor véleménye a büntetésről.
    “Akárhány szögből nézem, akármelyikük helyébe képzelem magam, ez piszkosul nehezen eldönthető helyzet volt, ennek ellenére én nem büntettem volna.
    Amiért meg lehetett adni:
    – a szabálykönyv szerint ez értékelhető veszélyes visszatérésnek,
    – Hamilton gázelvételre és fékezésre is kényszerült.

    Amiért el lehetett volna engedni:
    – Vettel nem csinált extra mozdulatot, a lehető leggyorsabban menekült a helyzetből, a csúszás természetes ívén mozgott vissza a pályára,
    – a pályára visszatéréskor Hamilton egyértelműen mögötte volt, azaz nem egymás mellé érkeztek, mint a sokat emlegetett Verstappen-Raikkönen suzukai esetnél,
    – Hamilton természetes íve cseppet sem változott, ugyanott vette a 4-es kanyar kijárati ívét, ahol előtte is az egész hétvégén: az ideális íven, közvetlen a fal mellett, éppen érintve a fehér vonalat.

    Az ítélet indoklásában felvetett extra kormánymozdulat jobbra egyszerűen nem létezik, az autó mozgása a fűről lefelé jövet végig enyhén jobbra tart és a motorhanggal együtt figyelve a belső kamera képét teljesen természetes kormányreakció megy végbe egy éppen gázadás közben a tapadáshatáron egyensúlyozó autónál.

    Az alapvető kérdés az, hogy miért kell, vagy miért akar az FIA és a sportfelügyelői testület minden áron véleményt nyilvánítani minden esetről, mint egy rossz bíró, aki szétfújja a meccset. Vannak olyan helyzetek, amikor egyszerűen nincs helye a külső beavatkozásnak, mert a versenyzés természetes velejárója, hogy a versenyzők olykor ugyanabban az időpillanatban ugyanazon négyzetcentiméterére érnek a pályának, és előbb utóbb valakinek el kell vennie a gázt. Ha van elég versenyzői intelligenciájuk, akkor nem lesz belőle baleset, mert megoldják a helyzetet magukban, és akkor nincs is szükség beavatkozásra sem. Mondhatnám, hogy hagyni kellene mindenkit versenyezni és csak a kirívó idiotizmust büntetni. Elvégre ez mégiscsak az F1, nem valami belépő nevelőszéria.

    De a legfontosabb tanulság, hogy állandó sportfelügyelőkre van szükség és némi vérfrissítésre is az elefántcsonttoronyban, hogy megbízható módon azzal a szemlélettel hozzanak döntéseket, ami a versenyzést segíti és nem a büntetéseket helyezi előtérbe.”

  11. Grabowsky78:
    Mekkora egy gusztustalan Merci nyalonc ez a Brawn! Szerintem ezt még mindig a Merci fizeti! Nem az a baj, hogy nem látnak bele Ross, hanem az, hogy a Mercire és Hamikére nem vonatkoznak a szabályok! A technikai szabályzatot meg a képükre formáljátok és aztán cinikusan belehazudtok a világ arcába!

    Mert a Ferrari mit csinál? Hazudik a szurkolóinak is … vagy te elhiszed, hogy Lec-et elfelejtették informálni, meg hogy kb. mindig megszívja? 10 en éve ezt csinálják már, van egy pilóta akire építenek, a másikat év elején leszivatják (ha dominálnak, akkor belefér, ha meg nem, akkor meg kb. mindegy is, de nekik fontos a csapaton belüli sorrend), majd év vége fele zárkózik jobb esetbe a kettes. Sose értettem egy ilyen csapatnak hogy lehet drukkolni.

  12. Mekkora egy gusztustalan Merci nyalonc ez a Brawn! Szerintem ezt még mindig a Merci fizeti! Nem az a baj, hogy nem látnak bele Ross, hanem az, hogy a Mercire és Hamikére nem vonatkoznak a szabályok! A technikai szabályzatot meg a képükre formáljátok és aztán cinikusan belehazudtok a világ arcába!