Hamilton három éve megúszta, Vettelt egy mozdulatért büntették

Egy kormánymozdulat és egy fejmozdulat – ezek dönthettek Sebastian Vettel ellen az FIA bírói szobájában. Miközben a büntetés összhangban van egy emlékezetes múlt évi esettel, Daniel Ricciardo rámutatott, úsztak már meg veszélyesebb szituációt is büntetlenül…

A kerékvetőről leugorva Vettel durva jobbra kormányzásra kényszerültTeljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. vandr: Ugyanez volt 20-15 éve, amikor Schumikával kellett megdöntetni jó sok rekordot. Mert milyen jó, hogy valaki szrrá nyerheti magát az előtte 20 évig szenvedő, ténfergő vörösökkel, a történelem legfontosabb csapatával. Akkor a ferkára vonatkoztak érdekes szabályok.

    Ettől most boldognak kellene lennem, ha így is volt az sem volt helyes! Kedveztek a Ferrarinak biztos volt ilyen is, de azért ennyire nem volt pofátlan ,mint most, azért ha Schumi csinált valami ***ságot azért megbüntették! Akkoriban volt egy gumiháború, szóval nem az egyetlen gyártó csinált kizárólagos “merci” gumit a mezőnynek. Sokat dobott a latba akkoriban, hogy a Ferrarinak van egy saját teszt pályája amin éjjel nappal mentek és teszteltek mindent, nem az autóhoz igazították a szabályokat, mint manapság.

  2. F1890: sztem is az konkrétan versenybaleset volt, viszont egy objektív bíráskodás esetén nincs olyan h csapattársak közti esetet nem büntetik. elvégre ez egy sportág

    Amugy akkor vizsgalnanak egy ilyen esetet, ha nem is jelenti le a szenvedo fel? Tehat baleset nincs, csak vitathato eset.
    Masik amit nem ertek toled. Azt allitod/gondolod, ha nincs buntetes, akkor is Hamilton megelozi Vettelt. Amit en szemely szerint ketlek. Ha megis igy lett volna, akkor most Hamilton lenne a sztar, Vettel meg a luzer, hogy megint elcseszte. Szoval meg talan jol is jart, hogy megbuntettek, igy most o az ugyeletes martir (hogy a te szavaddal elhessek).

  3. Go.Michael: Nyilván, mivel átvágta a boxutcába vezető vonalat és visszatért a pályára. Kimi iylenért 16 bakuban szintén a legendás 5 másodpercet kapta. LOL Az is a sport egyik fekete pontja volt, a montreali a másik. A legszomorúbb az egészben, és joggal mutogatnak a drukkere, hogy valamiért a merci mindig rendre megússza ezeket.

    Leírtam már egyszer. Bakuban veszélyesnek ítélte a versenyigazgatóság a boxbejáratot és kiadtak egy kiegészítést ARRA AZ EGY VERSENYRE. Kimi az ebben a kiegészítésben leírtak ellen vétett, nem az általános szabályzatban foglaltak ellen.

  4. F1890: sztem is az konkrétan versenybaleset volt, viszont egy objektív bíráskodás esetén nincs olyan h csapattársak közti esetet nem büntetik. elvégre ez egy sportág

    Félreérthetően fogalmaztam, a kettőt én is külön kezelném. Vizsgálták, versenybaleset, ezért nincs büntetés. Ettől függetlenül a csapat ugyis szankcionál. Ha egyoldalu lenne a dolog, ott mindenképpen a stewardok dolga. Mondom, kellenének állandók.

  5. McLarenHonda: Szerintem abban az esetben ott érthető volt. Versenybaleset, aztán a csapat eldönti, mit tesz azért, hogy ne történjen meg újra. Ne feledd, ugye pont a csapatok jelentése alapján vizsgálják az eseteket.

    sztem is az konkrétan versenybaleset volt, viszont egy objektív bíráskodás esetén nincs olyan h csapattársak közti esetet nem büntetik. elvégre ez egy sportág

  6. F1890: de az milyen bíráskodás hogy ahol két csapattárs egymásnak megy nem büntetik? mert pont h figyelmen kívül kell hagyni az ilyeneket. egyébként nem csak spanyolra gondoltam, hanem pl 15 usa, 16 kanada és még egy pár eset

    Szerintem abban az esetben ott érthető volt. Versenybaleset, aztán a csapat eldönti, mit tesz azért, hogy ne történjen meg újra. Ne feledd, ugye pont a csapatok jelentése alapján vizsgálják az eseteket.

  7. McLarenHonda: Ott azért nem büntettek, mert csapattársakról volt szó, és ugy emlékszem amugy is versenybalesetnek nyilvánitották, ha Barcelonáról beszélsz.

    de az milyen bíráskodás hogy ahol két csapattárs egymásnak megy nem büntetik? mert pont h figyelmen kívül kell hagyni az ilyeneket. egyébként nem csak spanyolra gondoltam, hanem pl 15 usa, 16 kanada és még egy pár eset

  8. F1890: Sztem is adhato volt a buntetes, de pl a rosberg hamilton eseteknel ahol hol egyik bezarta a kaput majd a masik kivezette leterelte a feher vonalon tulra a csapattarsat nem szankcionaltak ilyen leszoritasokat akkor erdekes ugy.

    Amugymeg pirro mostlejaratta magat -nem az itelet miatt- hanem mert azt nyilatkozta h igyekeztek ugy itelni h vettel ne kapjon buntit. Vmint mondra h ferrarinak szurkol (ezt am mindenki tudta eddig is) . De egy biro ilyet sztem nem nyilatkozhat ahol kiderul hova huz a szive

    A döntés után az összes magyarázkodás szánalmas szerintem, ha valaki bírónak megy, akkor álljon ki a döntése mellett, és álljon bele a vitába, mert ezzel így csak magát járatja le szerintem is, és alkalmatlannak tünteti fel magát a feladatra.
    Bár azért nem csodálom, hogy darázik egy kicsit, azért a Ferrari mögött elég érdekes famíliák állnak. 😀

  9. F1890: Sztem is adhato volt a buntetes, de pl a rosberg hamilton eseteknel ahol hol egyik bezarta a kaput majd a masik kivezette leterelte a feher vonalon tulra a csapattarsat nem szankcionaltak ilyen leszoritasokat akkor erdekes ugy.

    Amugymeg pirro mostlejaratta magat -nem az itelet miatt- hanem mert azt nyilatkozta h igyekeztek ugy itelni h vettel ne kapjon buntit. Vmint mondra h ferrarinak szurkol (ezt am mindenki tudta eddig is) . De egy biro ilyet sztem nem nyilatkozhat ahol kiderul hova huz a szive

    Ott azért nem büntettek, mert csapattársakról volt szó, és ugy emlékszem amugy is versenybalesetnek nyilvánitották, ha Barcelonáról beszélsz.

  10. Grabowsky78:
    Teljesen mindegy milyen képeket linkelgettek ide, meg milyen magyarázatokat találtok ki! Az a lényeg, hogy Hamire és a Mercire nem vonatkoznak a szabályok így *** mindegy mik a tények. Hamikével meg kell dönteni a rekordokat, mert attól majd *** jó lesz, a többi nem számít, már ki van fizetve akkor ez lesz! Itt nem lesz verseny még évekig, és le merem fogadni, hogy sok sok ilyen esetet fogunk még látni, mert egyre pofátlanabbak és leszarnak már minden látszatot is!

    Ugyanez volt 20-15 éve, amikor Schumikával kellett megdöntetni jó sok rekordot. Mert milyen jó, hogy valaki szrrá nyerheti magát az előtte 20 évig szenvedő, ténfergő vörösökkel, a történelem legfontosabb csapatával. Akkor a ferkára vonatkoztak érdekes szabályok.

  11. Nando: A helyzet csak az, hogy szemből és oldalról is látszik, hogy a fal befele szűkül ott, direkt úgy van kialakítva, hogy a versenyzők minél hamarabb a pályára térjenek vissza, ha úgy tetszik van egy bemélyedés azon a részen.
    Egyébként már az jól jelzi a helyzetet, hogy igazából a fehér vonalat Hami 4 kerékkel elhagyni kényszerült, magyarán leszorult a pályáról, le lett szorítva. ?
    Szerintem ennyi idő után a Verstappen Kimis esetből is kiindulva ami a legközelebb áll ehhez a szituációhoz, adható volt a büntetés, de az sokkal egyértelműbb volt, mert ott maxi a kezdetektől kontroll alatt tartotta a gépet amikor visszajött a pályára, plusz annyi különbséggel, hogy lassabb volt a tempó ráadásul Kimi nem csak hogy a hátsó tengelye mellé ment be, mint itt Hami, hanem már szinte fej-fej mellett voltak. A monacói eset azért kacifántosabb, mert ott egyetlen egy ív volt autózható a vizes pálya miatt, ha Ricsi be megy Hami mellé látva a megcsúszását szerintem ütköznek, első sorban a hirtelen tapadás vesztés miatt vette el ott, ha száraz a pálya szerintem legyorsulja Hamit, ott azon múlt a dolog.
    Ha ezt így megnézem és összevetem a 3 esetet, akkor ez pont a 2 véglet közé esik Monacó ahol nem volt bünti és Suzuka ahol egyértelműen járt a büntetés, lehet felhozni érveket amellett, hogy miért büntethető és lehet olyat is, hogy ezt versenyszituációra hivatkozva el lehetett volna engedni és akkor látunk egyki-ki meccset a végéig.
    De pl én arra is gondoltam, hogy ha már ennyire sokáig rágódtak, hogy mi legyen az ítélet, még akkor az is jobb lett volna ha Vettel pl a következő versenyre kap egy 3 rajthelyes büntetést meg az ezzel járó büntető pontokat.
    Végső soron azon az állásponton vagyok én is, hogy nem kellett volna belenyúlni a meccsbe.

    Sztem is adhato volt a buntetes, de pl a rosberg hamilton eseteknel ahol hol egyik bezarta a kaput majd a masik kivezette leterelte a feher vonalon tulra a csapattarsat nem szankcionaltak ilyen leszoritasokat akkor erdekes ugy.

    Amugymeg pirro mostlejaratta magat -nem az itelet miatt- hanem mert azt nyilatkozta h igyekeztek ugy itelni h vettel ne kapjon buntit. Vmint mondra h ferrarinak szurkol (ezt am mindenki tudta eddig is) . De egy biro ilyet sztem nem nyilatkozhat ahol kiderul hova huz a szive

  12. F1890: Ha jol latom akkor itt mar nem volt hamilton mellette igy azt csinalhatott amit akart.
    Egyebkent sem szep dolog a palyan tuli elozes ?

    A kep tovabbra is csaloka mert vettel elorebb volt mar akkor tobb meterrel es hamilton nem a fal mellett volt mmrekkel. Valamint figyelembe kell venni h a kep torzit szukebbnek lattatja a szemmel a valosagot mert elorevetitve szukul a ter.
    Mikor en eloszor voltam f1en akkor valojaban elegge tagbak tunt a palya ha rajta vagy, de ha nezel autosportot akkor meg baromira szuknek.

    A helyzet csak az, hogy szemből és oldalról is látszik, hogy a fal befele szűkül ott, direkt úgy van kialakítva, hogy a versenyzők minél hamarabb a pályára térjenek vissza, ha úgy tetszik van egy bemélyedés azon a részen.
    Egyébként már az jól jelzi a helyzetet, hogy igazából a fehér vonalat Hami 4 kerékkel elhagyni kényszerült, magyarán leszorult a pályáról, le lett szorítva. 😀
    Szerintem ennyi idő után a Verstappen Kimis esetből is kiindulva ami a legközelebb áll ehhez a szituációhoz, adható volt a büntetés, de az sokkal egyértelműbb volt, mert ott maxi a kezdetektől kontroll alatt tartotta a gépet amikor visszajött a pályára, plusz annyi különbséggel, hogy lassabb volt a tempó ráadásul Kimi nem csak hogy a hátsó tengelye mellé ment be, mint itt Hami, hanem már szinte fej-fej mellett voltak. A monacói eset azért kacifántosabb, mert ott egyetlen egy ív volt autózható a vizes pálya miatt, ha Ricsi be megy Hami mellé látva a megcsúszását szerintem ütköznek, első sorban a hirtelen tapadás vesztés miatt vette el ott, ha száraz a pálya szerintem legyorsulja Hamit, ott azon múlt a dolog.
    Ha ezt így megnézem és összevetem a 3 esetet, akkor ez pont a 2 véglet közé esik Monacó ahol nem volt bünti és Suzuka ahol egyértelműen járt a büntetés, lehet felhozni érveket amellett, hogy miért büntethető és lehet olyat is, hogy ezt versenyszituációra hivatkozva el lehetett volna engedni és akkor látunk egy ki-ki meccset a végéig.
    De pl én arra is gondoltam, hogy ha már ennyire sokáig rágódtak, hogy mi legyen az ítélet, még akkor az is jobb lett volna ha Vettel pl a következő versenyre kap egy 3 rajthelyes büntetést meg az ezzel járó büntető pontokat.
    Végső soron azon az állásponton vagyok én is, hogy nem kellett volna belenyúlni a meccsbe.

  13. feeder_series: Nem lehet idevenni, mert azzal nem szegett meg semmilyen szabályt (a vonatkozó paragrafus konkrétan a boxutcába behajtó autókról nyilatkozik, Hamilton nem hajtott be a boxutcába)

    Nyilván, mivel átvágta a boxutcába vezető vonalat és visszatért a pályára. Kimi iylenért 16 bakuban szintén a legendás 5 másodpercet kapta. LOL Az is a sport egyik fekete pontja volt, a montreali a másik. A legszomorúbb az egészben, és joggal mutogatnak a drukkere, hogy valamiért a merci mindig rendre megússza ezeket.

  14. Nando: Hát akkor nem nézted meg eléggé, ha azt mondod még ezek után is, hogy ha Hami Vettel mellett marad, akkor is elfért volna.
    https://makeagif.com/gif/-bC6tME

    Ha jol latom akkor itt mar nem volt hamilton mellette igy azt csinalhatott amit akart.
    Egyebkent sem szep dolog a palyan tuli elozes 😀

    A kep tovabbra is csaloka mert vettel elorebb volt mar akkor tobb meterrel es hamilton nem a fal mellett volt mmrekkel. Valamint figyelembe kell venni h a kep torzit szukebbnek lattatja a szemmel a valosagot mert elorevetitve szukul a ter.
    Mikor en eloszor voltam f1en akkor valojaban elegge tagbak tunt a palya ha rajta vagy, de ha nezel autosportot akkor meg baromira szuknek.

  15. Teljesen mindegy milyen képeket linkelgettek ide, meg milyen magyarázatokat találtok ki! Az a lényeg, hogy Hamire és a Mercire nem vonatkoznak a szabályok így *** mindegy mik a tények. Hamikével meg kell dönteni a rekordokat, mert attól majd *** jó lesz, a többi nem számít, már ki van fizetve akkor ez lesz! Itt nem lesz verseny még évekig, és le merem fogadni, hogy sok sok ilyen esetet fogunk még látni, mert egyre pofátlanabbak és leszarnak már minden látszatot is!

  16. Nando: Csak egy kis segítség gyanánt, váltogatva nézd meg a két képet amit még be is rajzoltam neked, és tedd fel magadnak a kérdést valóban helyes-e a gondolat meneted.
    1-es kép:
    https://imgur.com/a/JKHACxe
    2-es kép:
    https://imgur.com/a/65UVJ7z

    Nem kell nekem betenni en tegnap jopar kameraallasbol megneztem. Egyebkent meg mi van akkor ha vettel zarta az ivet? Anno rosberg is zarta 16 spanyolban. Az h nagy volt a ket auto tempoja kozott a kulonbseg az igaz, de pl stockcarban van olyan h blokkolas .

  17. F1890: a lényeg h ricsi elé úgy tért vissza h ricsi az ideális ívről le kellett h térjen. ergó az akadályozás ugyanúgy fennállt mint most. ott megvolt az 1 autónyi hely, ha jobban megnézzük most is, de hát mm-reken múlott volna úgyh h ham nem kockáztatta meg ezt

    Csak egy kis segítség gyanánt, váltogatva nézd meg a két képet amit még be is rajzoltam neked, és tedd fel magadnak a kérdést valóban helyes-e a gondolat meneted.
    1-es kép:
    https://imgur.com/a/JKHACxe
    2-es kép:
    https://imgur.com/a/65UVJ7z

  18. Go.Michael:
    Ide lehet még venni a német gp-t amikor kihívták a boxba Hamiltont majd vissza vágott a pályára. Persze költöttek egy mesél mellé és megmagyarázták, minden a legnagyobb rendben. Vicc.

    Nem lehet idevenni, mert azzal nem szegett meg semmilyen szabályt (a vonatkozó paragrafus konkrétan a boxutcába behajtó autókról nyilatkozik, Hamilton nem hajtott be a boxutcába)

  19. feeder_series: bullshit, már rég az egyenesben voltak, mikor mellé ért

    és amint láthatod, az egy autónyi hely ott volt végig

    https://i.imgur.com/XG6ZzxQ.gif

    a lényeg h ricsi elé úgy tért vissza h ricsi az ideális ívről le kellett h térjen. ergó az akadályozás ugyanúgy fennállt mint most. ott megvolt az 1 autónyi hely, ha jobban megnézzük most is, de hát mm-reken múlott volna úgyh h ham nem kockáztatta meg ezt

  20. feeder_series:
    A Hamilton-Ricciardo eset VIZES PÁLYÁN TÖRTÉNT. Nézzétek meg az esetet, Ricciardo lemegy a vizes részre, úgy próbál Hamilton mellé gyorsítani, ezért masszívan kipörögnek a kerekei, ezért rángatja a kormányt jobbra-balra. A felvételen tökéletesen kivehető, ahogy a jobb elsője szépen bevizeződik. RÁADÁSUL az az onboard félrevezető, a bírák megvizsgálták az esetet és Hamilton hagyott maga mellett egy autó helyet, Ricnek a csúszkálás miatt kellett elvennie.

    De fújja csak mindenki ugyanazt a baromságot… Hamilton ott semmi mást nem csinál, mint a száradó íven marad. Majd szépen lehúzodik a vízre és elengedi Ricsit. Na persze.

    tévedés, az akadályozás akkor kezdődött meg mikor hamilton visszatért a pályára ugyanis ricciardo elé bevágott aki kénytelen volt utána jobbra húzódni

  21. A Hamilton-Ricciardo eset VIZES PÁLYÁN TÖRTÉNT. Nézzétek meg az esetet, Ricciardo lemegy a vizes részre, úgy próbál Hamilton mellé gyorsítani, ezért masszívan kipörögnek a kerekei, ezért rángatja a kormányt jobbra-balra. A felvételen tökéletesen kivehető, ahogy a jobb elsője szépen bevizeződik. RÁADÁSUL az az onboard félrevezető, a bírák megvizsgálták az esetet és Hamilton hagyott maga mellett egy autó helyet, Ricnek a csúszkálás miatt kellett elvennie.

    De fújja csak mindenki ugyanazt a baromságot… Hamilton ott semmi mást nem csinál, mint a száradó íven marad. Majd szépen lehúzodik a vízre és elengedi Ricsit. Na persze.