Leclerc: Nem tettem eleget a ferraris hierarchia megfordításáért

Sebastian Vettel csapaton belüli státuszát talán még nem sikerült megingatnia, ám Charles Leclerc úgy érzi, hamar tekintélyt szerzett magának a Ferrarin belül.

Sebastian Vettel Charles Leclerc-rel a kanadai dobogón (Fotó: XPB)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. A ferka SC-re várt, Lec tempóját tekintve ez volt az egyetlen lehetőség, hogy esélye legyen 3. nál jobb pozícióra. Szerintem jól csinálták, nem volt teljesen toppon a srác, de ami még árulkodóbb, Hami sem tudott mit kezdeni Vettellel, tehát még ha vissza is jön Ham mögé, mit csinál? Túlmelegíti a gumit v fékeket, és kész.

    Persze ha jól ment volna, akkor satuba foghatják Hamit, és az erős ferka motorral, vs a talán letekert merci motor, meglehetett volna a célegyenesben, de már futam elején sem tudott menni velük, akkor a vége fele ez miért változott volna?

    Még sokat kell tanuljon hogy mindig egyformán jó teljesítményt tudjon nyújtani, ne csak megvillanásai legyenek.

  2. Go.Michael: A kiállással konkrétan 10 mp-t adott neki a csapat… utána veszett fejsze volt az ügy. Szimpatikus, tehetséges srác, sok tapasztalatot kell még szerezzen, de nem a véletlen műve az ahol van.

    Értem én a 10 secet, de azt mivel magyarázod, hogy az első etapban 6-7 secre leszakadt a némettől? Ott kellett volna végig tapadni Hamiék nyakán, h sakkban tarthassák a britet.

  3. Sidious: Leclerc még Vettel kiállása után is tudott gyorsabb köröket menni, mint Bottas és Verstappen, ha ott a 6 lassú kör helyett elmegy 1 max 2 gyors körre, amit megnyomn + a motort is feljebb csavarják, akkor simán kijön eléjük. De egyébként tök mindegy, mert így, hogy tovább mentek így is Verstappen mögé jöttek vissza, szóval ezzel sem tudod megmagyarázni, hogy azért tartották kint, hogy ne ragadjanak be, mert ettől függetlenül is a pályán kellett előzni.

    Egyáltalán nem biztos, mivel még Hamilton is, aki kiállás pillanatában 4-5 sec előnyben volt LEc-szel szemben is csak éppen hogy Bottasék elé tudott jönni. De az igaz, h így is elbaszta a ferrari, mert bottas után bekellett volna hívni, ehelyett még ment 2 kört feleslegesen.

    Kanada jó pálya az előzéshez, de annyira nem hosszú az egynees, h két autót is megelőzzön, arról nem is beszélve h bottas drs-t is használhatott, ha Max & Bottas duó mögé esett volna valszeg beszorult volna és még több időt veszített volna.

  4. Zasalamel:
    Nekem nagy csalódás volt LEc kanadai tempója, konkrétan sehol nem volt vettelhez képest. Többet vártam/várok tőle.

    A kiállással konkrétan 10 mp-t adott neki a csapat… utána veszett fejsze volt az ügy. Szimpatikus, tehetséges srác, sok tapasztalatot kell még szerezzen, de nem a véletlen műve az ahol van.

  5. Zasalamel: Hát nem tudom, Max simán tartotta Lec tempóját, mivel az ő gumijaiban még bőven voltak tartalékok, nem vok biztos benne, hogy elévágott volna.

    Leclerc még Vettel kiállása után is tudott gyorsabb köröket menni, mint Bottas és Verstappen, ha ott a 6 lassú kör helyett elmegy 1 max 2 gyors körre, amit megnyomn + a motort is feljebb csavarják, akkor simán kijön eléjük. De egyébként tök mindegy, mert így, hogy tovább mentek így is Verstappen mögé jöttek vissza, szóval ezzel sem tudod megmagyarázni, hogy azért tartották kint, hogy ne ragadjanak be, mert ettől függetlenül is a pályán kellett előzni.

  6. Sidious:
    A 26. körben, amikor Vettelt hozták Leclercnek 17 mp előnye volt Bottas előtt és egy átlag box kiállás itt 18 mp-t vett igénybe. Szóval csak 1 vagy 2 kört kellett volna megnyomni és visszajön eléjük. A Ferrari simán elb*szta, ahogy általában szokták, ha 2 autóra kell koncentrálni. Azzal egyébként nem is lenne baj, hogy mást próbálnak a hátrébb lévő versenyzőjükkel, de akkor valami olyat kéne, aminek értelme is van. Pl 2 kiállásra átlehetett volna rakni, mert pozíciót nem vesztettek volna és akkor a végén kettővel lágyabb és frissebb gumikon lett volna, mint Hamilton és Vettel.

    Hát nem tudom, Max simán tartotta Lec tempóját, mivel az ő gumijaiban még bőven voltak tartalékok, nem vok biztos benne, hogy elévágott volna.

  7. Zasalamel: Nem tudom, sztem ha szorosan követte volna hamiltont az első etapban, akkor tudtak volna vele sakkozni, de így h elengedte őket, konkrétan kiszállt a harcukból. :/

    Zasalamel: Azért tartották kint, mert beszorult volna bottas & verstappen mögé, de az valóigaz, h így is elbaszták mert kb bottas után kellett volna hozni lecet, kb 2-3 kört ment feleslegesen.

    A 26. körben, amikor Vettelt hozták Leclercnek 17 mp előnye volt Bottas előtt és egy átlag box kiállás itt 18 mp-t vett igénybe. Szóval csak 1 vagy 2 kört kellett volna megnyomni és visszajön eléjük. A Ferrari simán elb*szta, ahogy általában szokták, ha 2 autóra kell koncentrálni. Azzal egyébként nem is lenne baj, hogy mást próbálnak a hátrébb lévő versenyzőjükkel, de akkor valami olyat kéne, aminek értelme is van. Pl 2 kiállásra átlehetett volna rakni, mert pozíciót nem vesztettek volna és akkor a végén kettővel lágyabb és frissebb gumikon lett volna, mint Hamilton és Vettel.

  8. F1890: sztem egyáltalán nem volt rossz. ő spórolt a gumikkal etap végére. a kiállása után meg le volt maradva nagyon így nem erőltette. ha lett volna sc akkor lett volna komoly sansza, de így 3. helyről ígyse úgyse tudott volna csodát tenni

    Nem tudom, sztem ha szorosan követte volna hamiltont az első etapban, akkor tudtak volna vele sakkozni, de így h elengedte őket, konkrétan kiszállt a harcukból. :/

  9. Sidious: És te ezt hol láttad? ? Egyedül a kvalin volt előnye Vettelnek, amivel vitte a versenyt is, de vasárnap egy tempót autóztak. Amikor Vettel kiállt a boxba, akkor Leclerc 4 mp-re volt tőle úgy, hogy köztük még volt 1 autó, aztán Vettel kiállása után még kint tartották a monacoit további 6 körig, aminek semmi értelme nem volt, mert nem nyert vele semmit, mivel a kemény keverékkel bőven el lehetett menni a 26. körtől a végéig, tehát Vettel-nek és Hamiltonnak nem voltak gondjai a gumikopással a végén, viszont Leclerc ezzel a felesleges 6 körrel, amíg a többiek frissebb gumikon voltak vesztett 10 mp-t + megoldották azt is, hogy pont Verstappen mögé jöjjön vissza. Szóval ez megint a Ferrari stratégiai részlegének az inkompetenciája volt, hogy Leclercnek ki kellett szállnia a győzelemért folyó csatából.

    Azért tartották kint, mert beszorult volna bottas & verstappen mögé, de az valóigaz, h így is elbaszták mert kb bottas után kellett volna hozni lecet, kb 2-3 kört ment feleslegesen.

  10. Zasalamel:
    Nekem nagy csalódás volt LEc kanadai tempója, konkrétan sehol nem volt vettelhez képest. Többet vártam/várok tőle.

    És te ezt hol láttad? 😀 Egyedül a kvalin volt előnye Vettelnek, amivel vitte a versenyt is, de vasárnap egy tempót autóztak. Amikor Vettel kiállt a boxba, akkor Leclerc 4 mp-re volt tőle úgy, hogy köztük még volt 1 autó, aztán Vettel kiállása után még kint tartották a monacoit további 6 körig, aminek semmi értelme nem volt, mert nem nyert vele semmit, mivel a kemény keverékkel bőven el lehetett menni a 26. körtől a végéig, tehát Vettel-nek és Hamiltonnak nem voltak gondjai a gumikopással a végén, viszont Leclerc ezzel a felesleges 6 körrel, amíg a többiek frissebb gumikon voltak vesztett 10 mp-t + megoldották azt is, hogy pont Verstappen mögé jöjjön vissza. Szóval ez megint a Ferrari stratégiai részlegének az inkompetenciája volt, hogy Leclercnek ki kellett szállnia a győzelemért folyó csatából.

  11. Zasalamel:
    Nekem nagy csalódás volt LEc kanadai tempója, konkrétan sehol nem volt vettelhez képest. Többet vártam/várok tőle.

    sztem egyáltalán nem volt rossz. ő spórolt a gumikkal etap végére. a kiállása után meg le volt maradva nagyon így nem erőltette. ha lett volna sc akkor lett volna komoly sansza, de így 3. helyről ígyse úgyse tudott volna csodát tenni

  12. Kvalin kellene javulnia vagy a futam elején megelőznie Vettelt ha elakarja kerülni, hogy minden alkalommal bevigye a Ferrari az erdőbe ezekkel a fos stratégiákkal, amiknél egy óvodás kisgyerek jobbat találna ki. Legutóbb is kb egy tempót mentek futamon Vettellel, de 10 másodpercet vesztett Hamiltonhoz képest azzal, hogy 5 vagy 6 körrel tovább tartották kint a közepesen. 10 másodpercet meg nem fog visszahozni attól, mert 5 körrel frissebb a gumija, az lóf*sz főleg ha kemény keverékről beszélünk, amivel a világ végére is ellehet menni.