Brawn: Jó látni a Renault javulását, de szorosabb mezőny kell!

A Forma–1 sportigazgatója, Ross Brawn a Kanadai Nagydíj kapcsán kiemelte, jó volt látni, mennyit javult a Renault a szezon kezdete óta, az viszont, hogy az élmezőnytől továbbra is alaposan elmaradnak, a mezőny kiegyenlítésének szükségességét mutatja.

Ross Brawn (Fotó: XPB)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Nando: Ezt a mérés elméletet te se gondolod komolyan ugye ? Már ott megbukik az egész, hogy azonos mérő eszközök és azonos mérő körülmények, sem az eszköz sem a körülmény nem azonos, csak az emberi tényező, ami meg változó, hogy éppen ki milyen lábbal kel fel.
    Az autók tavalyhoz mérten változtak, az első bökkenő, hogy nehezebbek lettek és a megváltozott első szárny miatt már a vezethetőség sem ugyanaz, tehát az eszköz már önmagában más és ebből adódóan a körülmény sem lehet ugyanaz, ez így most nagyon nagy kapufa a részedről az egyedüli támpont Hülkenberg személye, de az meg olyan, hogy tavaly lehet élete körét rakta össze idén meg semmi nem jött neki össze.

    Nem kell mindent veresen komolyan venni. Csak egy peldaval szemleltettem h tavalyhoz kepest mi az ami nem allando a csapatban. Es az marpedig ricsi szemelye. Ha hulkenberget nezzuk alig fejlodtek vmit. De vegyuk pl a rb-t ha gaslybol indulunk ki, akkor az idei rb nagyon szar

  2. F1890: ricciardo elmondása alapján már ráérzett a gépre az elmúlt 2-3 futamon.

    http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/mereselmelet/ch02.html
    kiemelném neked külön ezt.
    “Ismétlőképesség

    Azonos mérési eljárással (fizikai elv és módszer), azonos mérőeszközökkel, azonos körülmények között, ugyanazon mérőszemély(ek) által elvégzett két mérés közötti eltérés nagysága. Iparvállalatoknál ez a jellemző igen kiemelkedő fontosságú lehet, bizonyos méréseket csak olyan személyre bíznak, akinél az ismétlőképesség egy megadott határon belül marad.”

    a 3 állandó a következő : hulkenberg,rönó,kanada. ebből nem nehéz kitalálni, hogy tavaly óta egy tényező változott, és az ricciardo személye. aki -2 tizedet jelentett ebből a szempontból.persze ha te jobban alszol ettől, akkor bemesélheted magadnak h a rönó *** nagyot fejlődött ? de ez nem igaz

    Ezt a mérés elméletet te se gondolod komolyan ugye ? Már ott megbukik az egész, hogy azonos mérő eszközök és azonos mérő körülmények, sem az eszköz sem a körülmény nem azonos, csak az emberi tényező, ami meg változó, hogy éppen ki milyen lábbal kel fel.
    Az autók tavalyhoz mérten változtak, az első bökkenő, hogy nehezebbek lettek és a megváltozott első szárny miatt már a vezethetőség sem ugyanaz, tehát az eszköz már önmagában más és ebből adódóan a körülmény sem lehet ugyanaz, ez így most nagyon nagy kapufa a részedről az egyedüli támpont Hülkenberg személye, de az meg olyan, hogy tavaly lehet élete körét rakta össze idén meg semmi nem jött neki össze.

  3. F1890: ricciardo elmondása alapján már ráérzett a gépre az elmúlt 2-3 futamon.

    http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/mereselmelet/ch02.html
    kiemelném neked külön ezt.
    “Ismétlőképesség

    Azonos mérési eljárással (fizikai elv és módszer), azonos mérőeszközökkel, azonos körülmények között, ugyanazon mérőszemély(ek) által elvégzett két mérés közötti eltérés nagysága. Iparvállalatoknál ez a jellemző igen kiemelkedő fontosságú lehet, bizonyos méréseket csak olyan személyre bíznak, akinél az ismétlőképesség egy megadott határon belül marad.”

    a 3 állandó a következő : hulkenberg,rönó,kanada. ebből nem nehéz kitalálni, hogy tavaly óta egy tényező változott, és az ricciardo személye. aki -2 tizedet jelentett ebből a szempontból.persze ha te jobban alszol ettől, akkor bemesélheted magadnak h a rönó *** nagyot fejlődött ? de ez nem igaz

    Iparvállalatok által használt mérési módszerek szerintem az emberi tényezőktől is meghatározott sport kiértékelésében nem igazán releváns.
    A francia futamon majd kiderül,hogy a te számításod állja-e a helyét.

  4. velorex: Hülkenberg is fejlődhetett, de ha Riccardo oldalát nézzük Ő még nem szokott össze a Renault-val. No erre varrjál gombot! Gondolom erre is van valami szignifikáns elméleted.:-}

    ricciardo elmondása alapján már ráérzett a gépre az elmúlt 2-3 futamon.

    http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/mereselmelet/ch02.html
    kiemelném neked külön ezt.
    “Ismétlőképesség

    Azonos mérési eljárással (fizikai elv és módszer), azonos mérőeszközökkel, azonos körülmények között, ugyanazon mérőszemély(ek) által elvégzett két mérés közötti eltérés nagysága. Iparvállalatoknál ez a jellemző igen kiemelkedő fontosságú lehet, bizonyos méréseket csak olyan személyre bíznak, akinél az ismétlőképesség egy megadott határon belül marad.”

    a 3 állandó a következő : hulkenberg,rönó,kanada. ebből nem nehéz kitalálni, hogy tavaly óta egy tényező változott, és az ricciardo személye. aki -2 tizedet jelentett ebből a szempontból.persze ha te jobban alszol ettől, akkor bemesélheted magadnak h a rönó *** nagyot fejlődött 😀 de ez nem igaz

  5. F1890: nem, én azt mondom h ha az állandó tényezőket vesszük figyelembe vagyis hulkenberget és a képességeit, akkor alig tetten érhető a különbség. ha odateszünk egy jobb pilótát máris 2 tizedet találtak ezzel a húzással- ami nem kocsi érdem. ha beültetnék hamiltont , további 2 tizedet találnának és akkor verhetné a mellényt a rönó h igen, fejlődtünk

    Hülkenberg is fejlődhetett, de ha Riccardo oldalát nézzük Ő még nem szokott össze a Renault-val. No erre varrjál gombot! Gondolom erre is van valami szignifikáns elméleted.:-}

  6. F1890: nem, én azt mondom h ha az állandó tényezőket vesszük figyelembe vagyis hulkenberget és a képességeit, akkor alig tetten érhető a különbség. ha odateszünk egy jobb pilótát máris 2 tizedet találtak ezzel a húzással- ami nem kocsi érdem. ha beültetnék hamiltont , további 2 tizedet találnának és akkor verhetné a mellényt a rönó h igen, fejlődtünk

    Már miért ne lehetne kocsi érdem is, ha Ricsi ezt a maxot tudja kihozni ? Ezt írom, hogy ezt mindenféleképpen arról az oldalról akarod megközelíteni, hogy itt az autó nem fejlődött csak Ricciardo hozott pluszt, pedig ugyanúgy Hülkenberg alatt is tetten érhető az elmozdulás.. De teljesen felesleges tovább menni, amennyire optimistán nyilatkozott Hülkenberg az érkező fejlesztésekről, majd a következő héten okosabbak leszünk.

  7. Nando: De legalább saját magad cáfoltad meg 1 hozzászóláson belül, ez is valami, hogy idáig eljutottunk. ?
    Na tehát, akkor végül is csak odalyukadunk ki, hogy semmiféleképpen nem akarod figyelembe venni a Ricsi által futott eredményt, mert hát az túl jó tavalyhoz képest.. Mert kb ennek ez a lényege!

    nem, én azt mondom h ha az állandó tényezőket vesszük figyelembe vagyis hulkenberget és a képességeit, akkor alig tetten érhető a különbség. ha odateszünk egy jobb pilótát máris 2 tizedet találtak ezzel a húzással- ami nem kocsi érdem. ha beültetnék hamiltont , további 2 tizedet találnának és akkor verhetné a mellényt a rönó h igen, fejlődtünk

  8. F1890: akkor én meg ezzel jövök neked.
    tavaly hulkenbergnek 1,2 sec lemaradása volt a polehoz képest, 1,7%-nyi lemaradást jelentett kvalifikáción.

    idén hulkenberg lemaradása 1,08 sec a polehoz képest, ami 1,54%-nyi lemaradást jelentett. tehát a különbséget jelen esetben ricsi okozza tavalyhoz képest.

    most nézem h ricsi nem 1,8%-al hanem csak 1,18-al végzett vettel mögött. akkor ezt benéztem nagyon. idáig ez volt az évben a legjobb kvalis teljesítményük.

    de ha megnézzük tavaly, hungaroring után ezen az 1 pályán voltak a legközelebb a mercihez. fejlődés tényleg van, de hangya***nyi az éllovashoz képest

    De legalább saját magad cáfoltad meg 1 hozzászóláson belül, ez is valami, hogy idáig eljutottunk. 😀
    Na tehát, akkor végül is csak odalyukadunk ki, hogy semmiféleképpen nem akarod figyelembe venni a Ricsi által futott eredményt, mert hát az túl jó tavalyhoz képest.. Mert kb ennek ez a lényege!

  9. Nando: Alig van fejlődés ha Hülkenberget nézzük ? Tavaly Hülkenberg legjobb ideje 1:11.916 volt, idén 1:11.324.
    Most akkor azért ne nézzük a tavalyi évet mert szerinted ott a pilóták nem hozták ki az autóbál a maxot vagy mi ? Akkor ilyen alapon azt is mondhatnánk, hogy amúgy ez a Renault semmit nem fejlődött..
    Gyorsan visszakerestem mert múltkor elfelejtettem betenni, itt a bizonyítéka annak, hogy miután a motort a megbízhatósági gondok után feljebb tekerték rögtön javult az időmérős teljesítményük a Polehoz és a Mercihez mérve is.
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSk6406h5xg6RDjee1NKuXyiav5G8VHkIQMs9szcInOsbRR6sX374AY2TeBBWPJo62dJiDYK9HgdKDs/pubchart?oid=708670525&format=image
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSk6406h5xg6RDjee1NKuXyiav5G8VHkIQMs9szcInOsbRR6sX374AY2TeBBWPJo62dJiDYK9HgdKDs/pubchart?oid=1749243630&format=image

    Valamelyiknél fel van cserélődve a szám, de a grafikon az pontos.

    akkor én meg ezzel jövök neked.
    tavaly hulkenbergnek 1,2 sec lemaradása volt a polehoz képest, 1,7%-nyi lemaradást jelentett kvalifikáción.

    idén hulkenberg lemaradása 1,08 sec a polehoz képest, ami 1,54%-nyi lemaradást jelentett. tehát a különbséget jelen esetben ricsi okozza tavalyhoz képest.

    most nézem h ricsi nem 1,8%-al hanem csak 1,18-al végzett vettel mögött. akkor ezt benéztem nagyon. idáig ez volt az évben a legjobb kvalis teljesítményük.

    de ha megnézzük tavaly, hungaroring után ezen az 1 pályán voltak a legközelebb a mercihez. fejlődés tényleg van, de hangya***nyi az éllovashoz képest

  10. velorex: 2018-ban csak egy tizeddel verte a Mercedest a Ferrari 2019-ben viszont kettő tizedet adott neki. miközben a Mercedes is erősített ésa Ferrari is javult. Akkora szignifikáns dolog hogyan működik itt?
    De, lehet nálad szerintem inkábba szigni-fikázás az , ami ezt mondattja veled.

    Atyaeg. Ez nagyon gagyi :DDDD

  11. Nando: Na jó, de azért ezt az érdemet ne vegyük már el tőlük arra hivatkozva, hogy az élmezőnynek nehezebb dolga van nagyobb léptékben fejlődni, mert előbb érték el a határokat.. Ez ugyanaz, ha egy hosszútáv futó versenyen az élen vezető hamarabb éri el a holtpontot még a másik később és így dolgoz le a hátrányából, értem hogy nem kedveled a Renault, de azért most te se mondhatod, hogy nem látni az elmozdulást pozitív irányba náluk.

    Van is miért utálnia a Renault-t, hiszen Vettel csak 4 címet nyert Renault erőforrással.:-}

  12. F1890: Minel gyorsabbak az autok annal nehezebb szignifikansabban fenntartani 1,2 elonyt

    2018-ban csak egy tizeddel verte a Mercedest a Ferrari 2019-ben viszont kettő tizedet adott neki. miközben a Mercedes is erősített és a Ferrari is javult. Akkor a szignifikáns dolog hogyan működik itt?
    De, lehet nálad szerintem inkább a szigni-fikázás az , ami ezt mondattja veled.

  13. F1890: 70 seces pályán kaptak 8 tizedet, számomra ez nem vmi hűde nagy teljesítmény. egész évet figyelembe véve az 1,8 %-os lemaradás náluk tök átlag. ha bottas vagy verstappennel nem kreténkednek ez már nem 4. hely hanem csak 6.
    tavalyi évből meg fölösleges kiindulni, mert láthatóan két 5/3,5-as pilótájuk volt. ha hulkenberget nézzük alig van fejlődés tavalyhoz képest.

    Alig van fejlődés ha Hülkenberget nézzük ? Tavaly Hülkenberg legjobb ideje 1:11.916 volt, idén 1:11.324.
    Most akkor azért ne nézzük a tavalyi évet mert szerinted ott a pilóták nem hozták ki az autóbál a maxot vagy mi ? Akkor ilyen alapon azt is mondhatnánk, hogy amúgy ez a Renault semmit nem fejlődött..
    Gyorsan visszakerestem mert múltkor elfelejtettem betenni, itt a bizonyítéka annak, hogy miután a motort a megbízhatósági gondok után feljebb tekerték rögtön javult az időmérős teljesítményük a Polehoz és a Mercihez mérve is.
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSk6406h5xg6RDjee1NKuXyiav5G8VHkIQMs9szcInOsbRR6sX374AY2TeBBWPJo62dJiDYK9HgdKDs/pubchart?oid=708670525&format=image
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSk6406h5xg6RDjee1NKuXyiav5G8VHkIQMs9szcInOsbRR6sX374AY2TeBBWPJo62dJiDYK9HgdKDs/pubchart?oid=1749243630&format=image

    Valamelyiknél fel van cserélődve a szám, de a grafikon az pontos.

  14. Nando: Na jó, de azért ezt az érdemet ne vegyük már el tőlük arra hivatkozva, hogy az élmezőnynek nehezebb dolga van nagyobb léptékben fejlődni, mert előbb érték el a határokat.. Ez ugyanaz, ha egy hosszútáv futó versenyen az élen vezető hamarabb éri el a holtpontot még a másik később és így dolgoz le a hátrányából, értem hogy nem kedveled a Renault, de azért most te se mondhatod, hogy nem látni az elmozdulást pozitív irányba náluk.

    70 seces pályán kaptak 8 tizedet, számomra ez nem vmi hűde nagy teljesítmény. egész évet figyelembe véve az 1,8 %-os lemaradás náluk tök átlag. ha bottas vagy verstappennel nem kreténkednek ez már nem 4. hely hanem csak 6.
    tavalyi évből meg fölösleges kiindulni, mert láthatóan két 5/3,5-as pilótájuk volt. ha hulkenberget nézzük alig van fejlődés tavalyhoz képest.

  15. F1890: Minel gyorsabbak az autok annal nehezebb szignifikansabban fenntartani 1,2 elonyt

    Na jó, de azért ezt az érdemet ne vegyük már el tőlük arra hivatkozva, hogy az élmezőnynek nehezebb dolga van nagyobb léptékben fejlődni, mert előbb érték el a határokat.. Ez ugyanaz, ha egy hosszútáv futó versenyen az élen vezető hamarabb éri el a holtpontot még a másik később és így dolgoz le a hátrányából, értem hogy nem kedveled a Renault, de azért most te se mondhatod, hogy nem látni az elmozdulást pozitív irányba náluk.

  16. Denis Hunter: beszelnek ezek az ujitasokrol mar 2015 ota. Amugy meg az sem mindegy, hogy az 5 tized az idomeron jon, vagy versenyen. Szep lenne, ha a kanadai tempojukbol jonne le, de mi van, ha a monacoihoz kepest? Elvegre ugyanarrol az autorol beszelunk. Ezert mondom, hogy ez nem ilyen egyszeru, hogy ja volt egy jo versenyunk, most javulunk 5 tizedet, aztan a tobbiek sehol nem lesznek. Kihasznaltak, hogy a Renault volt a masodik leggyorsabb a 4 motor kozul. Francia teljesen mas karakterisztika. Gasly is siman visszavaghat elejuk, a tobbiek meg kerdesesek. FI kiszallasa utan az RPnek is volt ket jo versenye (jo makos is) Spa, Monza. Szereztek egy rakas pontot, aztan mindenki huledezett, hogy na most beindultak. Kb addig is tartott. Most meg lehet nezni, hol vannak. Nem azert, mert a top 3 nagyon messze van, de a kozepe is olyan eros, nem egyszeru onnan kitorni. A versenyzok megerdemelnek, de szemely szerint en ugy gondolom, ettol nem lenne jobb a sport. RB-t nem erik utol, akarmilyen lassu a honda, ha most lenne egy fix 4. ero csapat, akkor aztan rohadt erdekes lenne, hogy azt a 9-10 helyet vajon ki csipi el, mert barmennyit is javulnak iden, a fix 6-8 helyeknel tobbre nem lesznek kepesek.

    Minden attól függ mennyire lesz hatékony ez a csomag és mennyire sikerül optimalizálni, az Aero egy nagyon kényes terület ezeknél az autóknál és ja ez is pályafüggő, hogy az 5 tized más pályákon lehet 2-3, de ahol nagy leszorítóerőre van szükség ott kitudja lehet hoz 6-7 tizedet, na meg az sem mindegy, hogy ez az aero változás mit befolyásol, hogy ettől nagyobb lesz majd az autó légellenállása vagy azt hivatott még tovább javítani mint pl a Mclarennél, hogy javítsák az autó aero hatékonyságát és ezzel együtt még komolyabb tempóra tegyenek szert az egyenesekben, ha megnézzük hogy a motor mit produkált Kanadában, akkor szerintem nyugodtan használhatják ezt többlet leszorítóerőként is.
    Ha ez az 5 tized javulás a Francia pályára van számolva és versenytempóra, akkor 25 másodpercet hozhat a versenytávon, ha időmérőn hozzák a jó rajzpozíciót és 6. 7. helyről rajtolnak senkitől sem zavartatva, konkrétan a senki földjén autóznának egy ilyen előrelépéssel.
    De majd kiderül mi lesz, a Haas is készül valamivel, az autóval sokszor sült már fel a Renault, de a nagy számok törvénye alapján ennek a sorozatnak is vége kell szakadjon, motornál is mondogatták hogy jó lett, aztán végül tényleg jó lett. 😀

  17. F1890:
    Szazalekos aranyban kanadaban 1,8ra voltak a pole idotol ami iden a 3. legnagyobb vereseguk volt. Futamon kaptak egy kort, nem gonsolnam h akkora elorelepest fognak tenni mint amit mar 16 ota pofaznak

    He ezt időre fordítjuk és a a 2018-as és 2019-es időmérőt vesszük figyelembe, akkor jobb a Renault mutatója.
    2018-ban 1,2 lemaradás
    2019-ben 0,8 lemaradás

  18. Nando: Azért azt nem kell várni, hogy egy ekkora csomag rögtön azt hozza, mint amit steril körülmények között a szélcsatornában mértek, azt sem tudni, hogy ezt az 5 tizedet hogyan lehet értelmezni, hogy maximum ennyit várnak vagy minimum, mert ugye ilyenkor kalkulálnak azzal is, hogy mennyire sikerül optimalizálni valós körülmények között.
    Ha csak 3 tizedet sikerül kihozni elsőre a csomagból az sem jelentene rossz előrelépést, van hogy pár futamnak el kell telnie, hogy teljesen kimaxoljanak egy új fejlesztést, főleg ha ilyen átfogó aero fejlesztésről beszélünk, mert ezek az autók pont arra a legérzékenyebbek.
    Viszont az teljes kudarc lenne, ha ennek ellenére semmit nem lépnének előre és nem működne a dolog, kíváncsian várom mit hoz ez nekik a konyhára, Hülkenberg általában nem szokott túl nagyokat mondani az ilyen jellegű fejlesztések előtt és nem is szokott túl optimistán nyilatkozni, de most azt mondta ez lehet az első lépés az élmezőny felé, persze nagyon beleélni sem kell magad, azért a Renault többször sült már be az autóval.

    Igen, eddig csak az útkeresgélést lehetett tőlük tapasztalni, ami nagyon hektikus volt és inkább a negatív irányban. Én csak remélni tudom azt, hogy Ricciardo tudott valamit a Red Bullos tapasztalatából átmenteni és ezzel a Renault mérnökeinek /saját érzései alapján/iránymutatást adni.

  19. Nando: 5 tizedes csomagról beszélnek, új elsőszárny, orr kialakítás, terelőlapok, padlólemez és egy új hűtőrendszer amivel szűkebb lehet az autó hátulja.
    Ha megnézzük a középmezőny szorosságát egy ekkora előrelépés azt jelentené, hogy a Renault ellép a középmezőnytől, aminek már egy ideje be kellett volna következni lévén, hogy gyáricsapatnak számítanak.

    beszelnek ezek az ujitasokrol mar 2015 ota. Amugy meg az sem mindegy, hogy az 5 tized az idomeron jon, vagy versenyen. Szep lenne, ha a kanadai tempojukbol jonne le, de mi van, ha a monacoihoz kepest? Elvegre ugyanarrol az autorol beszelunk. Ezert mondom, hogy ez nem ilyen egyszeru, hogy ja volt egy jo versenyunk, most javulunk 5 tizedet, aztan a tobbiek sehol nem lesznek. Kihasznaltak, hogy a Renault volt a masodik leggyorsabb a 4 motor kozul. Francia teljesen mas karakterisztika. Gasly is siman visszavaghat elejuk, a tobbiek meg kerdesesek. FI kiszallasa utan az RPnek is volt ket jo versenye (jo makos is) Spa, Monza. Szereztek egy rakas pontot, aztan mindenki huledezett, hogy na most beindultak. Kb addig is tartott. Most meg lehet nezni, hol vannak. Nem azert, mert a top 3 nagyon messze van, de a kozepe is olyan eros, nem egyszeru onnan kitorni. A versenyzok megerdemelnek, de szemely szerint en ugy gondolom, ettol nem lenne jobb a sport. RB-t nem erik utol, akarmilyen lassu a honda, ha most lenne egy fix 4. ero csapat, akkor aztan rohadt erdekes lenne, hogy azt a 9-10 helyet vajon ki csipi el, mert barmennyit is javulnak iden, a fix 6-8 helyeknel tobbre nem lesznek kepesek.

  20. velorex: A francia pálya jó megmérettetése lesz ennek az új csomagnak. Ennyi újítás bevetése viszont sok rizikót hordoz magában. Nagyon jó lenne, ha sikerülne kilépnie a Renault-nak a saját árnyákából.

    Azért azt nem kell várni, hogy egy ekkora csomag rögtön azt hozza, mint amit steril körülmények között a szélcsatornában mértek, azt sem tudni, hogy ezt az 5 tizedet hogyan lehet értelmezni, hogy maximum ennyit várnak vagy minimum, mert ugye ilyenkor kalkulálnak azzal is, hogy mennyire sikerül optimalizálni valós körülmények között.
    Ha csak 3 tizedet sikerül kihozni elsőre a csomagból az sem jelentene rossz előrelépést, van hogy pár futamnak el kell telnie, hogy teljesen kimaxoljanak egy új fejlesztést, főleg ha ilyen átfogó aero fejlesztésről beszélünk, mert ezek az autók pont arra a legérzékenyebbek.
    Viszont az teljes kudarc lenne, ha ennek ellenére semmit nem lépnének előre és nem működne a dolog, kíváncsian várom mit hoz ez nekik a konyhára, Hülkenberg általában nem szokott túl nagyokat mondani az ilyen jellegű fejlesztések előtt és nem is szokott túl optimistán nyilatkozni, de most azt mondta ez lehet az első lépés az élmezőny felé, persze nagyon beleélni sem kell magad, azért a Renault többször sült már be az autóval.

  21. Nando: 5 tizedes csomagról beszélnek, új elsőszárny, orr kialakítás, terelőlapok, padlólemez és egy új hűtőrendszer amivel szűkebb lehet az autó hátulja.
    Ha megnézzük a középmezőny szorosságát egy ekkora előrelépés azt jelentené, hogy a Renault ellép a középmezőnytől, aminek már egy ideje be kellett volna következni lévén, hogy gyáricsapatnak számítanak.

    A francia pálya jó megmérettetése lesz ennek az új csomagnak. Ennyi újítás bevetése viszont sok rizikót hordoz magában. Nagyon jó lenne, ha sikerülne kilépnie a Renault-nak a saját árnyákából.

  22. Denis Hunter:
    hagyjuk mar. Volt 1!!!! jo versenyuk, maris ellepnek a kozepmezonytol. Eddig hol voltak? Pont ez a lenyege a kozepmezonynek. Minden palyan masnak jon ki jol a lepes. Renault elonye a versenyzoparosban van max.

    5 tizedes csomagról beszélnek, új elsőszárny, orr kialakítás, terelőlapok, padlólemez és egy új hűtőrendszer amivel szűkebb lehet az autó hátulja.
    Ha megnézzük a középmezőny szorosságát egy ekkora előrelépés azt jelentené, hogy a Renault ellép a középmezőnytől, aminek már egy ideje be kellett volna következni lévén, hogy gyáricsapatnak számítanak.

  23. Ha hinni lehet annak, amit az Amus tudott meg a Franciaországba érkező frissítésekről, akkor a Renault elléphet a középmezőnytől és talán még a hátrányát is csökkentheti elsősorban a Red Bullhoz mérve, így nem lep meg, hogy a Honda a tervezetnél előrébb hozta a motor további fejlesztéseit.