Red Bull: Minket próbált lassítani az F1, a Mercedest miért nem?

Helmut Marko nem érti, a Red Bull dominanciája ellen rendre fellépő Forma–1 a Mercedes még nyomasztóbb uralma ellen miért nem tesz semmit. Szerinte a MotoGP már rég megoldást talált volna.

Helmut Marko (Fotó: XPB)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. En ugy latom, hogy a Ferrari szempontjabol kb. mindegy is milyen szabalyokat hoznak, mert nem azokkal van a baj, hanem a csapat allando atalakulasaval, folytonossag hianyaval stb., jelenleg a a Mercedes barmilyen szabalyok kozt a Ferrari elott lenne velemenyem szerint. A Red Bull szempontjabol viszont mar jogosabb a vad valamivel, hiszen a motorokra azert nem voltak kepesek a mai napig lenyeges valtoztatasokat kiirni, mert hogy tul draga a fejlesztese – ergo az rossz a Mercedesnek. Sajnos a hulye Renault meg partner is volt a Mercedes oldalan, mert ok meg csak a koltsegeket nezik, nem a versenykepesseget. A Ferrari szinten partner volt, mert ok meg kepesek felvenni a versenyt a Mercedes motorokkal – mondjuk ezen is lehetne vitatkozni, mert szerintem a Mercedes bizonyos teruleteken meg mindig elottuk jar, pl. az elemek beepitesben de talan masban is. Szoval a Red Bull tul keves volt itt szovetseges nelkul ahhoz, hogy felvegye a harcot. Anno a Ferrari, Mercedes stb. meg konnyen osszefogtak a Red Bull ellen ha arrol volt szo. Talan most a Honda lehet az oldalukon egy komolyabb gyarto, akik szinten elmondhatjak h egy vagyont olnek a sportba, nekik kettejuknek mar lehet hogy valamivel tobb szavuk lesz a targyalasoknak.

  2. Grabowsky78:
    Bőven elég lenne, ha nem a kedvükre alakítanák a gumikat meg a szabályokat és nem büntetnének mindenkit aki véletlenül eléjük kerül! Amúgy furcsa lenne egy BOP-t bevezetni a F1-ben, de ha máshogy nem megy akkor be kell vezetni!

    Az a sport halála lenne. Most még csak döglődik.

  3. A hengerszám változás még alapvetően nem befolyásolja azt a technologiát amit a Merci éveken keresztül alkalmazott és amivel a legnagyobb előnyhöz jutott, miszerint az égéstérben olajat égettek literszámra, amivel nem csak többletteljesítményhez jutottak de a fogyasztásukat is nagyban meghatározta.
    Az FiA akkor kezdett el ez ellen komolyabb megkötéseket bevezetni amikor a Ferrari is alkalmazni kezdte az olaj égetésben rejlő potenciált, tehát addig a pontig ameddig semelyik más csapat nem alkalmazta ezt, addig hozzá sem szagolt az FiA az olajégetős trükkhöz.

  4. Paberto: Ja, azert volt nagy hir 2014-es teli tesztek alatt hogy a Mercedes belso egesu motorja olyan 60Le-vel volt erosebb (a hybrid hajtas nelkul) mint az oket koveto Ferrarie…

    Ja, most meg a Ferrarié a legerősebb motor, oszt a hajukra kenhetik a lóerőket.
    Nem tudom, nem érted-e vagy csak nem akarod érteni (mindkettőt kinézem belőled), hogy hatalmas előny, ha alapvetően te szabod meg az irányokat. Aztán persze változott egy s más, de ők már a BrawnGP felvásárlásától kezdve erre az érára készültek. Aztán volt titkos gumiteszt is, amiért nem kaptak érdemi büntetést (míg a BAR-Hondát anno egy egyszerű benzintankos csalás miatt két futamról kitiltottak a pi csába).
    A vak is látja, hogy minden a Mercinek kedvez a futamon való bíráskodástól kezdve a technikai feltételekig. És ez a FIA-nak is jó, nekik ugyanis az az érdekük, hogy benntartsák a Mercit a pénzükkel együtt.

  5. Paberto: A Ferrari kerte a jelenlegi formulat, ezt ezerszer atbeszeltuk mar. A Renault es a Mercedes soros 4 hengereseken dolgozott mig a Ferrari kedveert meg nem valtoztattak a motorokra vonatkozo szabalyokat…

    Es ez a suabalyvaltozas is azert lett h a rb-t megtorjek. Pechukre kaptak a pofajukba egy meretes branert 😀

  6. Paberto: A Ferrari kerte a jelenlegi formulat, ezt ezerszer atbeszeltuk mar. A Renault es a Mercedes soros 4 hengereseken dolgozott mig a Ferrari kedveert meg nem valtoztattak a motorokra vonatkozo szabalyokat…

    Itt a hibridrendszer a lényeg, nem a hengerek száma, ill. elrendezése.

  7. Tapani: Nem garantált, de mivel most nem a Merci utasításai szerint alkotnák meg a technikai szabályokat, mint anno, így esélyes, hogy nem dominálnának. Persze ha arra gondolsz, hogy Totoék megint +1-2 évig fejleszthetnék a cuccot a bevezetése előtt, akkor igazad van.

    A Ferrari kerte a jelenlegi formulat, ezt ezerszer atbeszeltuk mar. A Renault es a Mercedes soros 4 hengereseken dolgozott mig a Ferrari kedveert meg nem valtoztattak a motorokra vonatkozo szabalyokat…

  8. Paberto: Es az garantalt hogy az uj motorral nem ok talalnanak be megint, hanem esetleg a masik 3 gyarto valamelyike?

    Nem garantált, de mivel most nem a Merci utasításai szerint alkotnák meg a technikai szabályokat, mint anno, így esélyes, hogy nem dominálnának. Persze ha arra gondolsz, hogy Totoék megint +1-2 évig fejleszthetnék a cuccot a bevezetése előtt, akkor igazad van.

  9. ha én a fotelből tudnék olyan szabályokat alkotni amivel vissza lehetne szorítani a merci féle dominanciákat, akkor akik ezért pénzt kapnak és nem tesznek semmit röhejes . persze valszeg megvan kötve a kezük, mert mikor belengetnének vmit akkor a 4 gyártó közül legalább 1-ik pöfékel, hogy akkor kivonulnak. sarkukra kell állni aztán akinek nem tetszik mehet isten hírével. legyen ez a merci ferrari rönó rb.

    max jön a cosworth v8-as moci meg egy új beszállító azt csókolom.

    elég volt már a töketlenkedésből!

    newey meg kifejtette h a 17-es és a mostani regulárék miért is kedveztek a mercinek. főleg a mostanihoz nem kell túlzottan nagy lángész, ha figyelembe vesszük a tavalyi gumikat, és azt h pl a rb első szárnyának elvesztése sokkalta mélyebben érintette őket mint másokat

  10. Zasalamel: Mondok kettőt: új motor (vagy régi visszahozatala), költségsapka

    Ferrari úgyse vonul vissza, Renault, Honda meg konkrétan erre vár.

    Es az garantalt hogy az uj motorral nem ok talalnanak be megint, hanem esetleg a masik 3 gyarto valamelyike?

    Penz ugyanez. Csak azert mert sok a penz, nem jelenti azt hogy bajnok lesz a csapat, szamtalan peldat lattunk mar erre. Jo szakemberek kellenek. Minoseg > mennyiseg.

    Marko papa is reklamalhat hogy mennyi embere van a Mercedesnek… Persze, ok motort is terveznek, fejlesztenek es gyartanak. A Red Bull meg veszi oket…

  11. Paberto: Mondj egyet ami csak oket vetne vissza, mig a tobbi csapatot nem erintene, tehat meghozna a kivant hatast. Persze azon kivul hogy tiltsak el Hamiltont az F1-tol

    Mondok kettőt: új motor (vagy régi visszahozatala), költségsapka

    Ferrari úgyse vonul vissza, Renault, Honda meg konkrétan erre vár.

  12. Zasalamel: Ne viccelj, ha az FIA komolyan venné kiszabna olyan változtatást amivel visszafoghatják a mercit, csak ahhoz túl gyávák, mert fosnak h a merci kivonul.

    Mondj egyet ami csak oket vetne vissza, mig a tobbi csapatot nem erintene, tehat meghozna a kivant hatast. Persze azon kivul hogy tiltsak el Hamiltont az F1-tol

  13. Paberto:
    Az oregnek is kihagy a memoriaja, ugy mint egyes szurkoloknak. Nem egy dolgot tiltottak a Mercedeseken. Volt amit az ev felenel, volt ami 2 hettel az Ausztral nagydij elott es meg lehetne sorolni. Csak mindez meg mindig nem volt eleg. De a Ferrari is is megtorhette volna mar a Mercedes dominanciat, foleg tavaly. Az hogy felre ment egy fejlesztesi csomag ev kozben, az nem az FIA hibaja. Mint ahogy az sem hogy a ket VB pilotajuk egyike sem volt kepes bajnokhoz melto teljesitmenyt nyujtani. Az egyik gyors volt de hibat hibara halmozott es szorta a pontokat, a masik nem igen hibazott, de nem volt eleg gyors. Ezzel szemben a Mercedes bajnoka szinte hibatlan evet futott es konyortelenul kihasznalta a Ferrari es Vettel hibait azokon a palyakon is ahol egyebkent tempo teren a Ferrari verhetetlen lett volna (Pl Baku, Hockenheim stb…)

    Ne viccelj, ha az FIA komolyan venné kiszabna olyan drasztikus változtatást amivel visszafoghatják a mercit, csak ahhoz túl gyávák, mert fosnak h a merci kivonul.
    Mki örült mikor Mosley majd Bernie is kivonult, pedig pont ilyen emberek kellenének, akik nem félnek a gyártók szemébe nézni.

  14. Ross Brawn egy nagy nulla,Jean Todt egy nagy nulla,A Liberty egy nagy nulla.Ülnek a jól szabott öltönyeikben a légkondis irodáikban és számolgatják a zsíros bankókat,miközben a Mercedes keresztben lenyelte az egész forma1-et.A sokat szidott Bernie ezt nem engedte volna.

  15. Nevetséges már ez az egész össznépi sírás, ami idén megy, ráadásul a vádak többsége alaptalan, valaki visszakereste, hogy tavaly év elején például a Ferrari is azok között a csapatok között volt, akik a tesztek alapján a Pirellit a vékonyabb futófelület bevezetésére buzdították, de mivel közben rájöttek, hogy a Mercedesnek ez még jobban ízlik, most úgy tesznek, mintha a Mercedes előnyben részesítése motiválta volna ezt a döntést, nem pedig általános biztonsági megfontolások.

    Egyébként meg végső soron a régi gumin is szénné alázta a mezőnyt a Merci tavaly, tehát nem mindegy? A Merci már a harmadik lényeges szabályváltozást élte túl az élen, szerintem ráadásul a költségsapka bevezetése egy olyan fejnehéz, politikával mélyen átszőtt csapatra, mint a Ferrari sokkal rosszabb hatással lesz, amilyen hatékonysággal dolgoznak és fejlesztenek, képzelem mi lesz velük ha harmad-negyedekkora pénzből kell majd kihozni az évet…

  16. Az oregnek is kihagy a memoriaja, ugy mint egyes szurkoloknak. Nem egy dolgot tiltottak a Mercedeseken. Volt amit az ev felenel, volt ami 2 hettel az Ausztral nagydij elott es meg lehetne sorolni. Csak mindez meg mindig nem volt eleg. De a Ferrari is is megtorhette volna mar a Mercedes dominanciat, foleg tavaly. Az hogy felre ment egy fejlesztesi csomag ev kozben, az nem az FIA hibaja. Mint ahogy az sem hogy a ket VB pilotajuk egyike sem volt kepes bajnokhoz melto teljesitmenyt nyujtani. Az egyik gyors volt de hibat hibara halmozott es szorta a pontokat, a masik nem igen hibazott, de nem volt eleg gyors. Ezzel szemben a Mercedes bajnoka szinte hibatlan evet futott es konyortelenul kihasznalta a Ferrari es Vettel hibait azokon a palyakon is ahol egyebkent tempo teren a Ferrari verhetetlen lett volna (Pl Baku, Hockenheim stb…)