Hivatalos: Verstappen maradt az Osztrák Nagydíj győztese!

Hosszas vizsgálódás után ítéletet hozott az FIA Max Verstappen és Charles Leclerc ügyében: a Red Bull versenyzője megtarthatja futamgyőzelmét!

Max Verstappen (Fotó: MTI/EPA)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. guide:
    A büntiknél sokszor nincs logika.De!
    1.szabály:Mercedes pilótákat nem büntetünk.Aki nekik bárminemű sérelmet okoz,azt igen!
    2.szabály:Verstappent a következő nagy dobás,rengeteg szurkolóval,úgyhogy lehetőleg őt se büntetjük!Viszont a kettes szabályt felülírja az egyes!
    3.szabály:A többiek le vannak tojva,majd ahogy sikerül.:DD

    + minden ami piros színű azt hátráltatni, büntetni kell!

  2. A Liberty-FIA mindig marketing stratégia mentén dönt, a sportszempontok nem érdeklik. Egyértelmű: ha Lajossal megnyerették a 8. címet, megdöntve Schumi rekordját, és Lajos lelép gengszterrappernek, akkor kell majd valaki, akivel el lehet adni az árut. Valljuk be, Verstappen az egyetlen a mai fiatal mezőnyből, aki valamennyire egyéniség, még ha elég ellenszenves is sokaknak. Sok rajongó, sok insta követő, tökéletes a Liberty -nek. Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy más nem tehetséges vagy jó pilóta, de eladhatóság szempontjából a közelébe se érnek. Már az első RB-os évében, amikor életveszélyesen cikázott össze-vissza a pályán, akkor is az volt a lényeg, hogy a gyerekeknek vele el lehet adni a “sportot”, meg hogy egyébként is csodagyerek. Itt már régen nem sportszempontok dominálnak, felesleges is azt számon kérni. Maga az eset meg szerintem szabálytalan volt, de ha a bírák szerint mégsem, akkor ezentúl meg lehessen mindenkinek ugyanígy kitenni a pályáról a másikat. Azt viszont meg kell hagyni, hogy a korábbi vb győztesekben is mind megvolt a hasonló arrogancia, lásd Alonso, Hami, Schumi vagy Senna.

  3. guide: Hallgassátok már meg Walter Csaba véleményét!
    38 perctől

    Figyelj, korábban írtam ugyanide, hogy az FIA-nál nem vették figyelembe a körülményeket és így hozták meg a döntést. Én sem feltétlenül értek egyet a büntetéssel, csak azért hoztam fel, mert szerintem a tegnapi esetet nem nagyon lehet összefüggésbe hozni a múltkorival. Itt a veszélyes visszatérés miatt büntettek, míg tegnap nem volt ilyen, csak kiszorítás.

    Egyébként azzal nem értek egyet, hogy felearányban Hamiltoné volt az incidens. Volt kb. 2 másodperce dönteni, hogy merre megy. Utólag lehet okos az ember, hogy jajj, hát ha lefékezett volna és elmegy jobbra stb. Most ez nehogy már Hamilton hibája legyen, hogy nem fért el. De szerintem itt az ideje lezárni ezt az esetet, mert úgy tűnik az FIA-nál is lezárták tegnap és nem szándékoznak újra visszanyúlni hozzá (legalábbis remélem), mint ahogy azt tették szerintem Ricciardonál.

  4. Ezzel, hogy elengedték ezt az esetet megint egy olyan útra tévedtek ahonnan lehet megint nem lehet majd visszajönni. Aludtam rá, többször is megnéztem és továbbra is azt gondolom, hogy MAximus szándékosan csinálta amit csinált. De azzal, hogy ezt elengedik megint tered adnak majd olyan eseteknek mint ez.
    Nincs gond a kerék-kerék elleni csatával, nincs gond a kemény, férfias versenyzéssel. De az, hogy az egyik versenyző szándékosan kitereli a másikat bónuszkén a kormány nyitás után még koccannak is már nem biztos, hogy belefér.
    Hogy miért enegedték ezt el, számomra rejtély. az indoklás szerintem nem fair. Ez az indoklás akkor állná meg a helyét, ha Maximus nem nyitott volna a kormányon.
    Érdekes lesz látni, hogy ki és hogyan fogja ezt kihasználni a közeljövőben. Nem biztos, hogy ez a jó irány.
    Lassan (gyorsan?) tényleg megérik ez az egész cirkusz arra, hogy alapjaiban gondolják újra. Alapból egy keménykezű (és talán kívülről) érkező vezető kellene mind az FIA, talán az F1 élére is. Ott folytatódik, hogy a csapatoknak a szabályalkotásnál nem lenne döntő szavuk, vagy minimális nem sorsdöntő kérdésekben lehetne csak szavazatuk.
    Nem tudom van-e még olyan sport ahol a részvevők ennyire belenyúlhatnak és irányíthatják a szabályokat.

  5. Elég furcsa ez így! Egyik oldalról Verstappen tök jól ment és volt egy tök jó csata ami egy véleményes szituval ért véget, amilyeneket igazából nem kéne büntetni. A másik oldalon Leclerk is tök jól ment és kirakták a pályáról. A szívemre teszem a kezem azt mondom ezt nem kell büntetni főleg egy győzelmet eldöntő ítélettel. Viszont ha az egyik héten büntetjük akkor a másikon is kéne, mert ennek elég fura üzenete van! Egyértelműen hátráltatja az FIA a Ferrarit! Eléggé pofára megy ez a bünti osztogatás! Nem tudom, hogy Amerikába, hogyan szeretnék ezt a sportot népszerűvé tenni, de ezekkel az ítéletekkel biztosan nem fog menni!

  6. Sidious: Eddig is ki lehetett. Nézd vissza Hamilton hogy vezette ki Rosberget 15-ban USA-ban vagy 14-ben Bahreinben, de ha már Nando, akkor ő is érdekesen előzte Vettelt tavaly Kínában, pedig ott már sérült is volt a Ferrari meg Vettelnek nem volt gumija se szóval sok ellenállást nem tudott bemutatni még az akkori Mclaren ellen se. Egyébként nyilván azért csinálta Verstappen, mert először megpróbálta teljesen tisztán, de az nem működött a Ferrari motorereje miatt, így muszáj volt növelni az agresszíón, mert taktikázásra már nem volt idő 3 körrel a vége előtt, plusz egy idő után neki is elfogytak volna a gumijai, mert folyamatosan szélárnyéban autózott. Akárhogy is alakult volna a vége jobb csatában elbukni, mint meg se próbálni.

    Én az idei év következetlenségéről beszéltem, például, Ricsinek simán kiszórtak 2x 5 másodpercet, itt ne mondja nekem senki, hogy ezért nem lehetett volna kiszórni, mivel szimplán tetten érhető volt a szándékosság a kormánynyitáson, ami miatt ütköztek és leszorította a másikat a pályáról mikor az tisztán ott volt mellette.
    Ettől függetlenül én nem bánom, hogy nincs büntetés, csak a miértek és a mikénteket elég nehéz magyarázni, ettől a ponttól kezdve minimum azaz elvárás, hogy ne osztogassanak minden szarért büntetéseket. Bár az F1 mindig is attól bűzlött hogy vannak egyenlők és egyenlőbbek.

  7. F1890: aki ennyiszer hagyja a belső ívet fedezetlenül azt előbb utóbb csúnyán megeszik. naiv gondolat volt ez leclerctől h verstappen előbb utóbb nem fékezi ki tökéletesen 😀

    ami viszont érdekes h verstappen vettellel nem mert keménykedni féktávon. gondolom tudtaő is h úgy van a másik fél vele h mennek akkor mindketten a levesbe 😀

    na leclerctől ez a rutin még hiányzik. nem volt még dolga verstappennel, nem ismeri még a stílusát.

    De ez nem kifékezés volt, hanem leterelés, leszorítás a pályáról, ha két autó fej-fej mellett van ott helyet kell hagyni ez ilyen egyszerű, maxi még nyitott is a kormányon.
    Az viszont igaz, hogy Leclrecnek keményebbnek kell lennie, kell még a rutin, ha Maxival kerül szembe, arra viszont mérget vehetünk, hogy ha következőnek találkoznak, és fordított lesz a felállás, akkor Leclerc is be fogja ezt játszani amit Maxi, na akkor majd kíváncsi leszek mi lesz az ítélet. 😀

  8. Vettel the best: Figyelj te …..
    Tett kormánymozdulatot Max,mert Vettelnél erre hivatkoztak?Igen!
    Hagyott 1 autónyi helyet,mert Vettelnél erre hivatkoztak?
    Nem!
    Volt kontakt,kivezetés?
    Na itt volt!
    Na ennyi egyedül a különbség!Nameg az,hogy az egyik meg se tudta előzni,csak rögtön rinyált a rádióba!😀

    Ne keverjük ezt ide, mert Vettel elhagyta a pályát és az utána való visszatérés miatt vizsgálták, Max meg nem hagyta el egyszer sem a pályát. Az is bullsh*t volt egyébként. Andretti írta jól a twitteren, hogy a stewardok, akkor csinálnák jól, ha most visszaadták volna Vettel győzelmét és nem büntetik meg Verstappent, így nyerne a legtöbbet a sport, de így is jobb volt ez mintha megint átmentünk volna WWE-be, hogy majd az FIA eldönti, hogy ki milyen eredményt ért el függetlenül attól, hogy a versenyzők már lefocizták egymás közt a pályán.

  9. A büntiknél sokszor nincs logika.De!
    1.szabály:Mercedes pilótákat nem büntetünk.Aki nekik bárminemű sérelmet okoz,azt igen!
    2.szabály:Verstappent a következő nagy dobás,rengeteg szurkolóval,úgyhogy lehetőleg őt se büntetjük!Viszont a kettes szabályt felülírja az egyes!
    3.szabály:A többiek le vannak tojva,majd ahogy sikerül.:DD

  10. Nando: Leclerc azért hagyta ott a belsőt neki, mert az előző körben is ezt játszotta, hogy a kigyorsításra játszik, akkor még hagyott helyet neki Verstapppen, magyarán megette azt, hogy felkínálta neki a belsőívet, ezért nem hagyott neki helyet, mert megint ugyanúgy legyorsulta volna könnyedén és minden kezdődik újra.

    aki ennyiszer hagyja a belső ívet fedezetlenül azt előbb utóbb csúnyán megeszik. naiv gondolat volt ez leclerctől h verstappen előbb utóbb nem fékezi ki tökéletesen 😀

    ami viszont érdekes h verstappen vettellel nem mert keménykedni féktávon. gondolom tudta ő is h úgy van a másik fél vele h mennek akkor mindketten a levesbe 😀

    na leclerctől ez a rutin még hiányzik. nem volt még dolga verstappennel, nem ismeri még a stílusát.

  11. Nando:
    Akármennyire is nagyszerű versenyzés mutatott be Maxi, akárhányszor nézem vissza a dolgot belső kameráből és külsőből is, itt most megint következetlenül hoztak ítéletet, ez már inkább a politaka része, nyomás alatt voltak a Holland szurkolók miatt is, akkor ott van a motorszállító része is, hogy végre a Honda sikert érhet el egy futamgyőzelemmel, RB hazaipálya és még sorolhatnám.
    Amúgy az is érdekes, hogy mostanában ilyen szituációkban a Ferrari kárára hoznak ítéletet, mintha tekintélyét vesztette volna a csapat.
    Egyébként szerintem Maxi itt türelmetlen volt megint, meglehetett volna ezt csinálni egy tiszta manőverrel is, bár az előző körben ahogy vissza gyorsított rá a Ferrari és lazán visszaelőzte szerintem úgy volt vele, hogy most aztán itt nem jössz vissza haver akármit csinálsz.
    Igazából ezentúl megint újabb precedens van, hogy ilyen szituációban ki lehet a külső íven lévőt tessékelni következmény nélkül, még akkor is ha fej-fej mellett vannak.

    Eddig is ki lehetett. Nézd vissza Hamilton hogy vezette ki Rosberget 15-ban USA-ban vagy 14-ben Bahreinben, de ha már Nando, akkor ő is érdekesen előzte Vettelt tavaly Kínában, pedig ott már sérült is volt a Ferrari meg Vettelnek nem volt gumija se szóval sok ellenállást nem tudott bemutatni még az akkori Mclaren ellen se. Egyébként nyilván azért csinálta Verstappen, mert először megpróbálta teljesen tisztán, de az nem működött a Ferrari motorereje miatt, így muszáj volt növelni az agresszíón, mert taktikázásra már nem volt idő 3 körrel a vége előtt, plusz egy idő után neki is elfogytak volna a gumijai, mert folyamatosan szélárnyéban autózott. Akárhogy is alakult volna a vége jobb csatában elbukni, mint meg se próbálni.

  12. Nando:
    Akármennyire is nagyszerű versenyzés mutatott be Maxi, akárhányszor nézem vissza a dolgot belső kameráből és külsőből is, itt most megint következetlenül hoztak ítéletet, ez már inkább a politaka része, nyomás alatt voltak a Holland szurkolók miatt is, akkor ott van a motorszállító része is, hogy végre a Honda sikert érhet el egy futamgyőzelemmel, RB hazaipálya és még sorolhatnám.
    Amúgy az is érdekes, hogy mostanában ilyen szituációkban a Ferrari kárára hoznak ítéletet, mintha tekintélyét vesztette volna a csapat.
    Egyébként szerintem Maxi itt türelmetlen volt megint, meglehetett volna ezt csinálni egy tiszta manőverrel is, bár az előző körben ahogy vissza gyorsított rá a Ferrari és lazán visszaelőzte szerintem úgy volt vele, hogy most aztán itt nem jössz vissza haver akármit csinálsz.
    Igazából ezentúl megint újabb precedens van, hogy ilyen szituációban ki lehet a külső íven lévőt tessékelni következmény nélkül, még akkor is ha fej-fej mellett vannak.

    Én is Max türelmetlenségét látom problémának, pedig Vettel ellen nagyon szépen csinálta.

  13. Tpal: Miért lett volna türelmetlen? Leclerc ezüsttálcán kínálta fel neki a belső ívet. Itt szerintem ennyire lehet, vagy inkább kell erőszakosnak lenni. Ezért nyert idén, és ezért nyert tavaly is ezen a pályán.

    Leclercen látszik, hogy gyors, de még úgy viselkedik az élmezőnyben, mint egy elsőbálozó.

    Leclerc azért hagyta ott a belsőt neki, mert az előző körben is ezt játszotta, hogy a kigyorsításra játszik, akkor még hagyott helyet neki Verstapppen, magyarán megette azt, hogy felkínálta neki a belsőívet, ezért nem hagyott neki helyet, mert megint ugyanúgy legyorsulta volna könnyedén és minden kezdődik újra.

  14. feeder_series: ez egy hihetetlenül ostoba érv különben. nem tudom feltűnt-e, de a két esetnek köze sem volt egymáshoz. vagy gondolod a bírák is ilyen egybites szinten gondolkoznak, hogy “ha Vetteltől elvettek egy győzelmet, most elveszünk egyet Maxtól is”?

    Figyelj te …..
    Tett kormánymozdulatot Max,mert Vettelnél erre hivatkoztak?Igen!
    Hagyott 1 autónyi helyet,mert Vettelnél erre hivatkoztak?
    Nem!
    Volt kontakt,kivezetés?
    Na itt volt!
    Na ennyi egyedül a különbség!Nameg az,hogy az egyik meg se tudta előzni,csak rögtön rinyált a rádióba!😀

  15. Nando:
    Akármennyire is nagyszerű versenyzés mutatott be Maxi, akárhányszor nézem vissza a dolgot belső kameráből és külsőből is, itt most megint következetlenül hoztak ítéletet, ez már inkább a politaka része, nyomás alatt voltak a Holland szurkolók miatt is, akkor ott van a motorszállító része is, hogy végre a Honda sikert érhet el egy futamgyőzelemmel, RB hazaipálya és még sorolhatnám.
    Amúgy az is érdekes, hogy mostanában ilyen szituációkban a Ferrari kárára hoznak ítéletet, mintha tekintélyét vesztette volna a csapat.
    Egyébként szerintem Maxi itt türelmetlen volt megint, meglehetett volna ezt csinálni egy tiszta manőverrel is, bár az előző körben ahogy vissza gyorsított rá a Ferrari és lazán visszaelőzte szerintem úgy volt vele, hogy most aztán itt nem jössz vissza haver akármit csinálsz.
    Igazából ezentúl megint újabb precedens van, hogy ilyen szituációban ki lehet a külső íven lévőt tessékelni következmény nélkül, még akkor is ha fej-fej mellett vannak.

    Pontosan.

  16. Nando:
    Akármennyire is nagyszerű versenyzés mutatott be Maxi, akárhányszor nézem vissza a dolgot belső kameráből és külsőből is, itt most megint következetlenül hoztak ítéletet, ez már inkább a politaka része, nyomás alatt voltak a Holland szurkolók miatt is, akkor ott van a motorszállító része is, hogy végre a Honda sikert érhet el egy futamgyőzelemmel, RB hazaipálya és még sorolhatnám.
    Amúgy az is érdekes, hogy mostanában ilyen szituációkban a Ferrari kárára hoznak ítéletet, mintha tekintélyét vesztette volna a csapat.
    Egyébként szerintem Maxi itt türelmetlen volt megint, meglehetett volna ezt csinálni egy tiszta manőverrel is, bár az előző körben ahogy vissza gyorsított rá a Ferrari és lazán visszaelőzte szerintem úgy volt vele, hogy most aztán itt nem jössz vissza haver akármit csinálsz.
    Igazából ezentúl megint újabb precedens van, hogy ilyen szituációban ki lehet a külső íven lévőt tessékelni következmény nélkül, még akkor is ha fej-fej mellett vannak.

    Miért lett volna türelmetlen? Leclerc ezüsttálcán kínálta fel neki a belső ívet. Itt szerintem ennyire lehet, vagy inkább kell erőszakosnak lenni. Ezért nyert idén, és ezért nyert tavaly is ezen a pályán. Lehet akkor se tudott volna elfordulni a két autó egymás mellett, ha Max mindent megtesz. Más kérdés, hogy annyira nem is forszírozta.

    Leclercen látszik, hogy gyors, de még úgy viselkedik az élmezőnyben, mint egy elsőbálozó.

  17. F1890: ettől függetlenül butaság az érv h lett volna esélye 5 secet kiautózni úgy h kopottabb gumin volt és lassabb autóval rendelkezett

    Megadható volt a bünti, de nem volt szerencsés. Mindentől függetlenül nézve is, de főleg azért, mert ezzel átment egy olyan óvodás irányba az egész, mint Franciaországban, ahol ráadásul még az ott lévő aszfalttenger miatt gyakorlatilag bárhol lehet menni, így jöttek azok a nevetséges büntetések, amiket láttunk, majd jött végre egy normális döntés, ami 180°-os fordulat az elmúlt hetekhez képest.

    Ettől függetlenül szerintem egy vitatható vagy rossz, versenyen meghozott büntetésnél egy vitatható vagy rossz, verseny után meghozott büntetés még rosszabb.

  18. Akármennyire is nagyszerű versenyzés mutatott be Maxi, akárhányszor nézem vissza a dolgot belső kameráből és külsőből is, itt most megint következetlenül hoztak ítéletet, ez már inkább a politaka része, nyomás alatt voltak a Holland szurkolók miatt is, akkor ott van a motorszállító része is, hogy végre a Honda sikert érhet el egy futamgyőzelemmel, RB hazaipálya és még sorolhatnám.
    Amúgy az is érdekes, hogy mostanában ilyen szituációkban a Ferrari kárára hoznak ítéletet, mintha tekintélyét vesztette volna a csapat.
    Egyébként szerintem Maxi itt türelmetlen volt megint, meglehetett volna ezt csinálni egy tiszta manőverrel is, bár az előző körben ahogy vissza gyorsított rá a Ferrari és lazán visszaelőzte szerintem úgy volt vele, hogy most aztán itt nem jössz vissza haver akármit csinálsz.
    Igazából ezentúl megint újabb precedens van, hogy ilyen szituációban ki lehet a külső íven lévőt tessékelni következmény nélkül, még akkor is ha fej-fej mellett vannak.

  19. Mióta itt van ez a srác, ilyen szép “nem”ítéletekkel okítják hogy nagy pilótává válljon. Amellett, hogy imádom a kerék-kerék elleni csatát, muszáj meghúzni egy vonalat, vagy hagyjuk a versenyzést, lásd.: kanada, vagy minden szrt büntetünk amivel idő előtt koporsóba zárjuk az f1 halottják. Ezzel a maival semmi baj nem lett volna, ha kanadában nem ítélnek egy totálisan nevetséges büntetést amivel egy győzelmet vettel el egy cssapattól. No és akkor mi lesz a kővetkező momentum? Ide egy kocka sörbe, hogy a következő fing esetnél egyből jönni fog a büntetés. Csak ugye Max, a show, a szurkolók, meg öreganyámm befőttjei.. Isten igazán, a tavalyi német gp után, ahol az írásos paragrafust megmagyarázták hogy már pedig Hamilton szabályt vétett, de mindenki és, nem büntetünk után annyira totálisan mind1 és komolytalan az ítéletek 100%-a. Fogadjuk el, ez a sport sose lesz már olyan mint egykor. Aki látta, nosztalgiázzon, néha én is szoktam, csak a neve maradt mára..

  20. Zasalamel: Ebben a történetben egyedül Max-ot lehetett hibáztatni, amiért p*cs módon kiterelte az ellenfélt.

    Ezeket a kitereléseket senki se szereti igazából,de én nevezném feltétlen annak, ha megnézed többször főleg ha felülnézetből nézed nagyon határeset ez, beesett Max, elkanyarodik, mellette van Lec és ő meleltte fogyott el a pálya, de Max már mellette volt, ment tovább nem foglalkozván lec-vel és mivel senkinek sem tört le semmije, egy pici érintés volt ez meg belefér… Max megróbálta, én kevésbé értem Lec miért hagyta beesni Maxikát maga mellé, szerintem nem védte le jól magát és ez hiba volt. Maxi ilyet próbált Lewis ellen is az alagút után Monacoba, Lewis tudta ezt kezelni. Nem rámutatásnként csak Lec ezt szerintem elnézte, ahova beesett Max mert hagyta beesni ott vert helyzetben volt már Lec.

  21. Zasalamel: Ebben a történetben egyedül Max-ot lehetett hibáztatni, amiért p*cs módon kiterelte az ellenfélt.

    Szerintem meg az ilyen puha*** Bottasokon kívül mindenki más így csinálta volna. Egy tapasztaltabb pilóta pedig nem hagyja nyitva a belső ívet, ráadásul pont Verstappen ellen. De továbbmegyek, megnéztem volna, hogy mondjuk egy Alonso, egy Kimi, vagy egy régebben valamivel harapósabb Vettel mikor hagyja magát így kirakni a bukótérbe.

  22. Tpal: Nem kellett volna ott büntetni? Megadható volt a bünti, de talán nem kellett volna. Hozzunk máskor is rossz döntést, egy másik rossz döntésre hivatkozva? Egyértelmű, hogy ne.

    Zárójelben pedig azért jegyezzük meg, függetlenül attól, hogy ki mennyire ért egyet azzal a büntetéssel, hogy Vettelnek még mindig megvolt a lehetősége arra, hogy kiautózzon 5,000 mp előnyt.

    és ,hogyan ha utolérte?….nem gyanus,hogy gyorsabb volt Ham ? ….

  23. vandr:
    Rég irritált ennyire egy pilóta , mint ez a max (a cikkbe rakott fotó csak olaj a tűzre).

    Bicskanyitogató a bírák indoklása, miszerint “nem volt hely”, hiszen az előző körben be tudtak fordulni mindketten. Ez a hülyegyerek pedig direkt azért fordult máshogy, hogy ne legyen helye Leclercnek, ne tudjon ismét befordulni és visszaelőzni. Remélem a közeljövőben kivonul a redbull és nem lesz helye ennek gyökérnek, maximum a williamsnél.

    +1

  24. andrea1:
    A versenybírák indoklása szerint egyik pilótát sem lehetett egyértelműen hibáztatni az incidensért, így azt versenybalesetnek nyilvánították.

    Ez egy ideillő lezárása ennek a történetnek, korrekt.

    Ebben a történetben egyedül Max-ot lehetett hibáztatni, amiért p*cs módon kiterelte az ellenfélt.

  25. Stuttgart99: Hát ott szerintem a “veszélyes visszatérésen” volt a hangsúly. Egy lap alá vették azzal, mintha valaki a bukótérből csőegyenesen visszatért volna egy másik autó elé, körbenézés nélkül. Ami, ha így nézzük jogos, mert ha szó szerint vesszük ugyanez történt, csak tudjuk, hogy Vettel nem nagyon tudott mit tenni, de ezt meg már nem vették figyelembe.

    Nem kellett volna ott büntetni? Megadható volt a bünti, de talán nem kellett volna. Hozzunk máskor is rossz döntést, egy másik rossz döntésre hivatkozva? Egyértelmű, hogy ne.

    Zárójelben pedig azért jegyezzük meg, függetlenül attól, hogy ki mennyire ért egyet azzal a büntetéssel, hogy Vettelnek még mindig megvolt a lehetősége arra, hogy kiautózzon 5,000 mp előnyt.

  26. vandr:
    Rég irritált ennyire egy pilóta , mint ez a max (a cikkbe rakott fotó csak olaj a tűzre).

    Bicskanyitogató a bírák indoklása, miszerint “nem volt hely”, hiszen az előző körben be tudtak fordulni mindketten. Ez a hülyegyerek pedig direkt azért fordult máshogy, hogy ne legyen helye Leclercnek, ne tudjon ismét befordulni és visszaelőzni. Remélem a közeljövőben kivonul a redbull és nem lesz helye ennek gyökérnek, maximum a williamsnél.

    Hát erre azért nagy pénzbe ne fogadjál.. 😀 Egyrészt ha ki is vonul a Red Bull akkor valószínűleg eladnák legalább az egyik csapatukat nem döntenék be az egészet úgy ahogy van. Másrészt meg nehéz lenne olyan csapatot találni, aki ne akarná szerződtetni Verstappent, ha nincs is hely, akkor csinálnak neki. Valószínűleg még Squirrel Irritable is eltekintene azoktól a megjegyzésektől, amiket a holland tett a Renault motorra és vinné azonnal, ha elérhető lenne nekik és kb egyedül a gyári Renault csapat az akikel rossz viszonyban lehet Verstappen ebben a mezőnyben.

  27. vandr:
    Rég irritált ennyire egy pilóta , mint ez a max (a cikkbe rakott fotó csak olaj a tűzre).

    Bicskanyitogató a bírák indoklása, miszerint “nem volt hely”, hiszen az előző körben be tudtak fordulni mindketten. Ez a hülyegyerek pedig direkt azért fordult máshogy, hogy ne legyen helye Leclercnek, ne tudjon ismét befordulni és visszaelőzni. Remélem a közeljövőben kivonul a redbull és nem lesz helye ennek gyökérnek, maximum a williamsnél.

    Ez a “gyoker” az uj generacio valoszinuleg legtehetsegesebb pilotaja… Nana hogy kell neki a hely megpedig elcsapatban. Errol szol az F1, ha tetszik neked a pofaja, ha nem.

  28. Paberto: SC alatt nem megyunk be valaki melle es huzzuk ra a kormanyt… Safety Car nem hiaba van kitalalva. Mostani viszont kerek a kerek elleni csata. A kettot osszehasonlitani sem szabad.

    Ráadásul az egy fölösleges és durva sportszerűtlenség volt. A fociban az ilyen jellegű esetek a piros lap határát súrolják.

  29. lolkabolka: Ez a veszélyeztetés dolog már kezd átmenni a vicc kategóriába… Lassan már finganiuk se lehet az autóban, mert veszélyes a mögöttük jövőre… Vettelt annó Bakuban megbüntették, mert SC mögött, lassan haladva ráhúzta a verdát Hamiltonra. Az állítólag veszélyes volt. A mai eset kérdem én mivel volt veszélytelenebb?

    Ennek a sportnak része a veszély, kész. El kell fogadni. A versenyzők elfogadják. Túl kéne ezen lépni. Ha egy Hamilton szintű pilótának (aki ugye egy 5x-ös világbajnok) nehezére esik időben reagálni egy olyan esetben, mint ami Kanadában történt, akkor ne nevezzük királykategóriának az F1-et.

    Mindemellett én egyetértek abban, hogy amíg az ilyen előzések nem járnak a másik player kiesésével, vagy bármi más következménnyel (defekt, stb), addig az ilyeneket engedni kell. Régen ezeket szerettük, ma is ezt várnánk. Itt az a baj inkább, hogy így vagy úgy, de egy Ferrari győzelmet elvették idén a szurkolóktól. Hogy ez a mai volt, vagy a kanadai az részletkérdés.

    SC alatt nem megyunk be valaki melle es huzzuk ra a kormanyt… Safety Car nem hiaba van kitalalva. Mostani viszont kerek a kerek elleni csata. A kettot osszehasonlitani sem szabad.

  30. F1890:
    ebből a rosbergből mekkora médiabohóc lett :DD hosszasan kielemezte vettel büntetését, itt meg nem bocsátkozott részletekbe xD

    Rosberg szerintem bekattant attól a 2016-os évtől. Már az is elég méltatlan volt, hogy ilyen fiatalon egy bajnoki cím után visszavonult, de azóta folyamatosan Hamilton se*gét nyalja, pedig közbe a másik oldalról lehet érzékelni, hogy a brit 1 légtérben nem akar lenni vele, nem, hogy haverkodni. A Ferrarisokat viszont folyamat b*sztatja, mintha legalább az anyját szidták volna 😀

  31. Rég irritált ennyire egy pilóta , mint ez a max (a cikkbe rakott fotó csak olaj a tűzre).

    Bicskanyitogató a bírák indoklása, miszerint “nem volt hely”, hiszen az előző körben be tudtak fordulni mindketten. Ez a hülyegyerek pedig direkt azért fordult máshogy, hogy ne legyen helye Leclercnek, ne tudjon ismét befordulni és visszaelőzni. Remélem a közeljövőben kivonul a redbull és nem lesz helye ennek gyökérnek, maximum a williamsnél.

  32. velorex:
    Aki össszemossa a Kanadában történteket az osztrák futamon történtekkel az összekeveri a szezonta fazonnal.
    Kanadában Vettel a másik autót veszélyeztetve tért vissza a pályára, ami büntetendő.
    Ausztriában Verstappen az előzés közben kormányráhúzással kitessékelte Leclert, amivel egyúttal meg is előzte. Ergo ez is szabálytalan volt, amit szintúgy büntetni kellett volnaaz itészeknek. Mivel nem tették meg nagyot hibáztak, mert ez a manöver Verstappentől
    sportszerűtlen és direkt volt.
    Én úgy gondolom ezzel a döntésükkel ezentúl szabad utat adtak a kiszorítósdinak. Ha lehet mondani precedens értékűvé vált a következő, hasonló helyzetek megítésében. következő

    Eddig is szabad utat adtak ezeknek, nézz vissza pár Hamilton Rosberg csatát, ott rendszeresen előfordult az ilyesmi. Ahogy Chandhock is írta a twitteren, ha a külső íven vagy, akkor fel kell ismerned, hogy mikor vagy vert helyzetben és mikor kell visszavenni és engedni a másikat. Ezen a futamon is, ha megnézed, amikor Norris előzte Kimit, akkor Kimi felismerte, hogy “elfog fogyni” előtte az út és nyitott a kormányon és engedte, hogy Norris beforduljon a saját ívén. Szóval semmi olyat nem láttunk, amit ne láttunk volna már korábban is büntetlenül. Leclerc a legnagyobb hibát ott követte el, hogy nem védte a belső ívet a mezőny egyik legagresszívebb pilótájával szemben. Értem én, hogy a kigyorsításra játszott, de a Ferrari volt olyan gyors az egyenesben, hogy a 2. DRS zónában Max nem tudott volna elmenni mellette, akkor se ha jobban gyorsít ki a 3-as kanyarból. Mondhatjuk úgy, hogy Verstappen most a helyére tette a monacoit, ezek már nem a középmezőny csatái, itt az erősebb kutya b*szik, Leclerc azt bizonyítja idén, hogy a tempója megvan, hogy a jövő egyik bajnoka legyen, de még más dolgok hiányoznak pl az agresszivitás, az arrogancia és a kiegyensúlyozottság.

  33. velorex:
    Aki össszemossa a Kanadában történteket az osztrák futamon történtekkel az összekeveri a szezonta fazonnal.
    Kanadában Vettel a másik autót veszélyeztetve tért vissza a pályára, ami büntetendő.
    Ausztriában Verstappen az előzés közben kormányráhúzással kitessékelte Leclert, amivel egyúttal meg is előzte. Ergo ez is szabálytalan volt, amit szintúgy büntetni kellett volnaaz itészeknek. Mivel nem tették meg nagyot hibáztak, mert ez a manöver Verstappentől
    sportszerűtlen és direkt volt.
    Én úgy gondolom ezzel a döntésükkel ezentúl szabad utat adtak a kiszorítósdinak. Ha lehet mondani precedens értékűvé vált a következő, hasonló helyzetek megítésében.

    Ez a veszélyeztetés dolog már kezd átmenni a vicc kategóriába… Lassan már finganiuk se lehet az autóban, mert veszélyes a mögöttük jövőre… Vettelt annó Bakuban megbüntették, mert SC mögött, lassan haladva ráhúzta a verdát Hamiltonra. Az állítólag veszélyes volt. A mai eset kérdem én mivel volt veszélytelenebb?

    Ennek a sportnak része a veszély, kész. El kell fogadni. A versenyzők elfogadják. Túl kéne ezen lépni. Ha egy Hamilton szintű pilótának (aki ugye egy 5x-ös világbajnok) nehezére esik időben reagálni egy olyan esetben, mint ami Kanadában történt, akkor ne nevezzük királykategóriának az F1-et.

    Mindemellett én egyetértek abban, hogy amíg az ilyen előzések nem járnak a másik player kiesésével, vagy bármi más következménnyel (defekt, stb), addig az ilyeneket engedni kell. Régen ezeket szerettük, ma is ezt várnánk. Itt az a baj inkább, hogy így vagy úgy, de egy Ferrari győzelmet elvették idén a szurkolóktól. Hogy ez a mai volt, vagy a kanadai az részletkérdés.

  34. Érdekes döntés, a kanadai vettel-hamilton eset alapján én is meg voltam győződve róla, hogy maxikát is megborítják majd egy ötössel, úgy mint vettelt.
    Lehet, hogy az akkori botrány hatására döntöttek így, meg persze az is lehet, hogy részben a honda miatt is.

  35. Stonefly: Pontosan, főleg egy Verstappen esetében lehet következménye akit végre megtanítottak késsel, villával enni most meg hátbaveregették, hogy “rég fingott már ilyen faint az asztalnál ember ! ”

    :-}
    Nagyon találó és lesz még ehhez hasonlóban része az elkövetkező futamokon a FIA itészeinek, ahol már viszont eléggé gázos lesz az sok alfarhang, amit el kell nekik viselniük.

  36. andrea1: Nem tudom,szerintem már az eleve hülye magyarázat volt, kézenfekvőbb volt az hogy egyébként veszélyesen tért vissza a pályára ami nem az előírásoknak megfelelően zajlott,az h helyet nem hagyott egy következménye annak, hiszen már rögtön elé akart visszajönni és rá is elvileg nem szándékosan a kormányt jobbra is húzta, valahol tudatosság volt benne. Megértem ezt de igy nekem ezt nehezen tudja lenyomni Vettel hogy nem azért tért így vissza mert az első helyet védte. A szememben így zajlott. De igazából mindegy nekem. Ez nálam ma egy első helyért belefért,nálam persze, sőt én Lectől vártam többet, egy bamba volt.

    Leclerc bambaságát én inkább korrektségnek nevezném. Tehette volna azt, hogy ha te ezt csinálod, akkor én is.
    Szerintem van benne egy nagy adag Kimis mentalitás, ami szimpatikus. Nem verte ki a palavert, nem csinált olyan jelenetet,mint Vettel.

  37. Stuttgart99: Hát ott szerintem a “veszélyes visszatérésen” volt a hangsúly. Egy lap alá vették azzal, mintha valaki a bukótérből csőegyenesen visszatért volna egy másik autó elé, körbenézés nélkül. Ami, ha így nézzük jogos, mert ha szó szerint vesszük ugyanez történt, csak tudjuk, hogy Vettel nem nagyon tudott mit tenni, de ezt meg már nem vették figyelembe.

    Vettel amikor visszaterta palyara hamilton nem volt mellette igy szabadon valaszthatott ivet.

  38. Aki össszemossa a Kanadában történteket az osztrák futamon történtekkel az összekeveri a szezont a fazonnal.
    Kanadában Vettel a másik autót veszélyeztetve tért vissza a pályára, ami büntetendő.
    Ausztriában Verstappen az előzés közben kormányráhúzással kitessékelte Leclert, amivel egyúttal meg is előzte. Ergo ez is szabálytalan volt, amit szintúgy büntetni kellett volna az itészeknek. Mivel nem tették meg nagyot hibáztak, mert ez a manöver Verstappentől
    sportszerűtlen és direkt volt.
    Én úgy gondolom ezzel a döntésükkel ezentúl szabad utat adtak a kiszorítósdinak. Ha lehet mondani precedens értékűvé vált a következő, hasonló helyzetek megítésében.

  39. F1890: Ott elvileg azert buntettek mert nem adott eleg helyet vettel. Na nost verstappen fizikai kontaktal leparancsolta lokit a palyarol. Tehat a ket eset kozott van azert hasonlosag

    Nem tudom,szerintem már az eleve hülye magyarázat volt, kézenfekvőbb volt az hogy egyébként veszélyesen tért vissza a pályára ami nem az előírásoknak megfelelően zajlott,az h helyet nem hagyott egy következménye annak, hiszen már rögtön elé akart visszajönni és rá is elvileg nem szándékosan a kormányt jobbra is húzta, valahol tudatosság volt benne. Megértem ezt de igy nekem ezt nehezen tudja lenyomni Vettel hogy nem azért tért így vissza mert az első helyet védte. A szememben így zajlott. De igazából mindegy nekem. Ez nálam ma egy első helyért belefért,nálam persze, sőt én Lectől vártam többet, egy bamba volt.

  40. Most néztem vissza, nagy verseny volt, de verstappen inkorrekt módon kitette a pályáról lökit, ha azt nézem hogy végre kaptunk kerék a kerék elleni csatát akkor hagyni kell, de talán ez már túl ment a határon, mert maxi nyitott a kormányon egyértelmüen látható, szóval nem tudom most nagyon vegyesek az érzésem ezzel kapcsolatban az igazság érzetem azt mondatja velem, hogy ezért a szándékos kormány nyitásért amivel kidodzsemezte lökit járt volna a bünti, mert ennél idén jóval enyhébb helyzetekért is büntettek már.

  41. F1890: Ott elvileg azert buntettek mert nem adott eleg helyet vettel. Na nost verstappen fizikai kontaktal leparancsolta lokit a palyarol. Tehat a ket eset kozott van azert hasonlosag

    Hát ott szerintem a “veszélyes visszatérésen” volt a hangsúly. Egy lap alá vették azzal, mintha valaki a bukótérből csőegyenesen visszatért volna egy másik autó elé, körbenézés nélkül. Ami, ha így nézzük jogos, mert ha szó szerint vesszük ugyanez történt, csak tudjuk, hogy Vettel nem nagyon tudott mit tenni, de ezt meg már nem vették figyelembe.

  42. andrea1:
    Szerintem Vettel büntetése másról szólt, de mindegy.
    Itt ez még határon belül volt.

    Gratula Maxinak és a Honda győzelmének.

    Ott elvileg azert buntettek mert nem adott eleg helyet vettel. Na nost verstappen fizikai kontaktal leparancsolta lokit a palyarol. Tehat a ket eset kozott van azert hasonlosag

  43. F1890:
    pro: végre hagyták őket versenyezni, nem vettek el egy győzelmet ződ asztalnál, régen sem büntettek hasonlóért következetesek voltak

    kontra: akkor ezentúl mindenki kilökheti a másikat egy kis bodycheckkel?, vettel győzelmét hasonlóért elvették ahol még csak kontakt sem volt

    mondjuk én is amellett vagyok h nem kellett büntetni, de nem szabad elmenni amellett, hogy ennek milyen következményei lehetnek a jövőt illetően.

    Pontosan, főleg egy Verstappen esetében lehet következménye akit végre megtanítottak késsel, villával enni most meg hátbaveregették, hogy “rég fingott már ilyen faint az asztalnál ember ! “

  44. pro: végre hagyták őket versenyezni, nem vettek el egy győzelmet ződ asztalnál, régen sem büntettek hasonlóért következetesek voltak

    kontra: akkor ezentúl mindenki kilökheti a másikat egy kis bodycheckkel?, vettel győzelmét hasonlóért elvették ahol még csak kontakt sem volt

    mondjuk én is amellett vagyok h nem kellett büntetni, de nem szabad elmenni amellett, hogy ennek milyen következményei lehetnek a jövőt illetően.