A Ferrarinál még mindig Vettelé az elsőbbség

Hiába Charles Leclerc egyre meggyőzőbb teljesítménye, a Ferrari kitart év eleji stratégiája mellett, így továbbra is Sebastian Vettel a kedvezményezett házon belül.

Sebastian Vettel és Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. guide: Erre nem tudok válaszolni.:(
    Úgy látom,hogy Vettel sajnos a vezetési stílusát egy viszonylag szűk tartományban tudja működtetni.Ha passzol hozzá az autó,akkor szerintem bárkit képes legyőzni.Ha ez nincs meg,akkor egy kicsit vagy nagyon elkezd szenvedni.Más pilótáknál is probléma lehet ez,csak kisebb mértékben.
    Elhiheted,hogy engem is zavar ez a dolog és unom a magyarázkodást.

    Vettelre amúgy ez már a Red Bullnál is jellemző volt, csak ott Newey tudta, hogy mit szeret, és előbb-utóbb sikerült összerakni a csomagot úgy, hogy azzal verhetetlen legyen. 2010-ben is volt pár futam, ahol Webber érthetetlenül gyorsabb volt, vagy szokatlanul közel volt hozzá (Spanyol, Monaco, Török, Spa), illetve 2012-ben a szezon első felében is totál nem érezte jól magát az autóban, abban az évben a szingapúri győzelme csak a második volt a szezonban.

    Én azt nem értem a Ferrarinál, hogy miért váltanak örökösen koncepciót, ahelyett, hogy ami van, azt próbálnák meg tökéletesre fejleszteni. A ’17-es autó mindkét pilótának nagyon feküdt, jó volt a vezethetőség, a mechanikai tapadás, a gumikezelés, csak két hiányossága volt, az egyik a motor, amit már tavalyra is sikerült kijavítani, a másik pedig valamivel több leszorítóerő a gyors kanyarokban.

  2. Lombardo: ügyében ezt ne komolyan írod, hogy 2 es fel szezon alatt Massa minden mutatója jobb, csak azert mert 2017 elejen jobb volt kvalin, meg mert volt egy fejlesztés ami nem feküdt Raikkonennek..

    ? én leírtam valamit, hogy kimi évad eleji konfiggal évad végén ismét verte massát kvalikon erre előhoztál egy 3 éves statot.
    futamokon kimi gyorsabb volt, sztem ez nem vitatéma.
    massa 3 évad alatt összességében jobb volt kvalikon, de 2008-ban kimi fél évig olyan kocsival ment ami nem volt ideális számára. 07-ben meg fél évig homály volt a ferrari h hozzápasszintsák kimihez a verdát (ezt nem kifogásként írom, csak így volt. 07 brit teszten találtak vmit amivel már kényelmesnek érezte magát a kocsiban kimi)

  3. Lombardo: “Egyből ismet verte Massát” Ezt ugy írod, mintha egy átmeneti rossz konfigut leszámítva a vikag legtermészetesebb dolga lett volna…

    két és fél év statja;

    abban az években nem lehetett előzni. de kimi futamtempója messze jobb volt mint massáé, csak hát nem volt még drs, hogy átugorják az előtted lévő top autót. massa egyedül kvalin volt jobb 07 évelején meg 08 évad közben, ahol kiminek nem feküdt a kocsi. de az évad eleji konfiggal kimi verte massát kvalikon is-még évad végén is

  4. F1890: mivel a fejlesztések nem úgy működnek h na most erre tervezem és akkor tökéletes lesz neki. vagyis a szándék lehet megvan de végeredményben nem biztos h sikerül. és ha idei autót nézzük ami valszeg koncepcióhibás, azt toldozgatják akkor lehet valamiben előnyre tesznek szert, de van hátulütője is pl.

    ez olyan mint a 08-as ferrari vagy idei haas. abszolútértékben lehet a 08-as ferrari évad végén gyorsabb volt, de kiminek nem feküdt. és amint visszatették az évad eleji konfigut, egyből verte ismét massat

    “Egyből ismet verte Massát” Ezt ugy írod, mintha egy átmeneti rossz konfigut leszámítva a vikag legtermészetesebb dolga lett volna…

    két és fél év statja;

    Is Massa a better driver than Räikkönen? from formula1

  5. DUdi:

    Személyeskedő hozzászólások és arra a válaszok törölve. Nincs szükség erre. Köszönjük.

    Alonso,mint lelki sérült?
    Nehéz lenne Alonsonál jobb pilótát talàlni,aki lelkében jobban bírja kezelni a kudarcot mint Ő, és ezért még a teljesítménye sem romlik. Talán Kimi még ilyen, de Ő a más mentalitása miatt ilyen.
    Az enyémben mi volt az?

  6. F1890: mivel a fejlesztések nem úgy működnek h na most erre tervezem és akkor tökéletes lesz neki. vagyis a szándék lehet megvan de végeredményben nem biztos h sikerül. és ha idei autót nézzük ami valszeg koncepcióhibás, azt toldozgatják akkor lehet valamiben előnyre tesznek szert, de van hátulütője is pl.

    ez olyan mint a 08-as ferrari vagy idei haas. abszolútértékben lehet a 08-as ferrari évad végén gyorsabb volt, de kiminek nem feküdt. és amint visszatették az évad eleji konfigut, egyből verte ismét massat

    Azért minimum, ha rá építkezik a csapat már vagy 5 éve van némi köze ahhoz, hogy akkor most miért nem működik nála az, ami egy autó fejlesztésben tapasztalatlan csapatnál újoncnak meg igen. Én olyat egyáltalán nem olvastam az idei Ferrariról, hogy koncepció hibás lenne, ha az lenne valószínűleg nem igen rúgnának labdába, úgy mint pl 2016-ban, a Haas-al és Grozsannal én azért nem hasonlítanám, nem említhető egy lapon a két csapat.
    Ha ennyire nagy lenne a gáz csak megnéznének Vettelnél már egy évad eleji koncepciót.

  7. Nando: Csak egy dolgot mondjatok el, ha Vettel a vezérpilóta a Ferrarinál, akkor miért nem olyan fejlesztéseket hoznak ami neki is jó ? Kicsit fura már, hogy akármi van, azért mindig vagy az autó vagy a fejlesztés felelős, Leclerc szinte újonc aFerrarinál és jobban ráérez az autóra ? Vettel egyszerűen nekem mint külső szemlélőnek úgy tűnik már egy jó ideje, hogy enervált lett és nem különösebben izgatja már az sem, hogy ha nem sikerül valami.
    A Ferrarinál meg egyértelműen folyamatosan próbálják tartani benne a lelket, hogy ne aggódj még mindig te vagy az első számú stb. ( Binotto is mostanában mindig úgy beszél vele rádión mint valami lelki sérülttel )

    Erre nem tudok válaszolni.:(
    Úgy látom,hogy Vettel sajnos a vezetési stílusát egy viszonylag szűk tartományban tudja működtetni.Ha passzol hozzá az autó,akkor szerintem bárkit képes legyőzni.Ha ez nincs meg,akkor egy kicsit vagy nagyon elkezd szenvedni.Más pilótáknál is probléma lehet ez,csak kisebb mértékben.
    Elhiheted,hogy engem is zavar ez a dolog és unom a magyarázkodást.

  8. Nando: Csak egy dolgot mondjatok el, ha Vettel a vezérpilóta a Ferrarinál, akkor miért nem olyan fejlesztéseket hoznak ami neki is jó ? Kicsit fura már, hogy akármi van, azért mindig vagy az autó vagy a fejlesztés felelős, Leclerc szinte újonc aFerrarinál és jobban ráérez az autóra ? Vettel egyszerűen nekem mint külső szemlélőnek úgy tűnik már egy jó ideje, hogy enervált lett és nem különösebben izgatja már az sem, hogy ha nem sikerül valami.
    A Ferrarinál meg egyértelműen folyamatosan próbálják tartani benne a lelket, hogy ne aggódj még mindig te vagy az első számú stb. ( Binotto is mostanában mindig úgy beszél vele rádión mint valami lelki sérülttel )

    mivel a fejlesztések nem úgy működnek h na most erre tervezem és akkor tökéletes lesz neki. vagyis a szándék lehet megvan de végeredményben nem biztos h sikerül. és ha idei autót nézzük ami valszeg koncepcióhibás, azt toldozgatják akkor lehet valamiben előnyre tesznek szert, de van hátulütője is pl.

    ez olyan mint a 08-as ferrari vagy idei haas. abszolútértékben lehet a 08-as ferrari évad végén gyorsabb volt, de kiminek nem feküdt. és amint visszatették az évad eleji konfigut, egyből verte ismét massat

  9. guide: Az AMuS szerint a ferrari az év eleje óta meglévő alulkormányozottságára a francia futam óta sorra hozza az új fejlesztéseit.Ezek segítettek rendbe tenni a kocsi elejét,de rontottak az autó hátsó részén.A pénteki szabadedzésen nagy mértekű gumikopást tapasztaltak,ezért szombatra sokat változtattak az autón,amivel az autó hátulja még instabillabbá vált.Leclerc vezetési stílusát ez nem befolyásolja,de Vettelnek ez a halál.Eddig csak az időmérőn jelentett gondot számára a tapadásvesztés,de most valószínűleg a futamon is szenvedni fog.

    Csak egy dolgot mondjatok el, ha Vettel a vezérpilóta a Ferrarinál, akkor miért nem olyan fejlesztéseket hoznak ami neki is jó ? Kicsit fura már, hogy akármi van, azért mindig vagy az autó vagy a fejlesztés felelős, Leclerc szinte újonc a Ferrarinál és jobban ráérez az autóra ? Vettel egyszerűen nekem mint külső szemlélőnek úgy tűnik már egy jó ideje, hogy enervált lett és nem különösebben izgatja már az sem, hogy ha nem sikerül valami.
    A Ferrarinál meg egyértelműen folyamatosan próbálják tartani benne a lelket, hogy ne aggódj még mindig te vagy az első számú stb. ( Binotto is mostanában mindig úgy beszél vele rádión mint valami lelki sérülttel )

  10. velorex:
    Gondolom így próbálják Vettelt megtartatni.
    Van valami hír miért kapott ennyit Leclertől Vettel?

    Az AMuS szerint a ferrari az év eleje óta meglévő alulkormányozottságára a francia futam óta sorra hozza az új fejlesztéseit.Ezek segítettek rendbe tenni a kocsi elejét,de rontottak az autó hátsó részén.A pénteki szabadedzésen nagy mértekű gumikopást tapasztaltak,ezért szombatra sokat változtattak az autón,amivel az autó hátulja még instabillabbá vált.Leclerc vezetési stílusát ez nem befolyásolja,de Vettelnek ez a halál.Eddig csak az időmérőn jelentett gondot számára a tapadásvesztés,de most valószínűleg a futamon is szenvedni fog.

  11. Sidious: Már 3x szóltak rá Leclercre, hogy ne előzze meg vagy engedje el Vettelt és a mostani nyilatkozat alapján úgy tűnik Harry Potternek ez nem volt elég, pedig azóta már rég rájöhettek arra is, hogy ezzel az autóval teljesen esélytelenek a Mercedes ellen, innentől kezdve meg mi értelme van beleavatkozni? A 3. helyért küzdhetnek legjobb esetben, de lehet, hogy azért sem, mert a Red Bull Honda egyre erősebb és Verstappen jóval stabilabb teljesítményt nyújt mint a Ferrarisok.

    Vettelre is rászóltak, hogy engedje el Leclercet, de mindegy.Ez valahogy mindenkinek kimaradt.😀Egyébként értem én, hogy miről beszélsz. Binotto szerintem úgy érzi, hogy ezzel tartoznak Vettel lelkének. Valójában azonban többet ártanak, mint használnak neki a támadások miatt. Egy neki passzoló, gyors autó sokkal inkább kihúzná a gödörből.

  12. Paberto: 2012-ig siman az volt, addig kapott hideget meleget. 2012-ben nyujtott egy vezetoi szempontbol hibatlan evet (csak hat 6szor kiesett igy a VB messze volt). 2014-tol pedig masik era kovetkezett.

    Csak azert tudtam valtani mert Raikkonen itthagyta a sorozatot, igy ot en is elengedtem.

    Nálam ez még könnyebben ment. Kimi elhagyta a McLaren-Mercedes-t, el is engedtem egyből, mint pilótát, akiért szorítsak. Kedvencet szándékosan nem írok, mert egyik se kedvenc. (Bár végül nem bántam, hogy ő nyert 2007-ben és nem mondjuk Alonso. Megérdemelte a VB címet már csak a McLaren-es évekért.)

    Az pedig kifejezetten előnyös volt, hogy Ham átment a Mercedeshez, 2010 és 12 között volt egyfajta kettősség, főleg 12 Kínában… 😀 Annak a futamnak nagyon örültem, aztán ahogy Haug mutogatta a dobogón mindenkin a csillagot.
    Ha Hamilton elhagyná a Mercedes-t, sajnálnám, de maradnék Mercedes drukker. Még nem néztem semmilyen motorsportot, de óvodás fejjel 90-91 körül már rajongtam a márkáért és prospektust gyűjtöttem. 😀

  13. guide: Ez nagyon rövid ideig tartott,kb. 2 futamig.Azóta Hamilton azzá az emberré vált a mezőnyben,akire a legkevésbé jellemző az underdog kifejezés.
    Egyébként megéri a legsikeresebbnek szurkolni,mert sok örömet jelenthet így a futamokat nézni.Egy kicsit irigy is vagyok azokra,akik gyorsan váltanak kedvencet,mert nekem ez nem megy.Kell,hogy a tehetségén kívül valami más emberi tulajdonsága miatt is meg tudjam kedvelni.Szerencsés vagy,hogy egyből Hamiltonhoz húzott a szíved.

    2012-ig siman az volt, addig kapott hideget meleget. 2012-ben nyujtott egy vezetoi szempontbol hibatlan evet (csak hat 6szor kiesett igy a VB messze volt). 2014-tol pedig masik era kovetkezett.

    Csak azert tudtam valtani mert Raikkonen itthagyta a sorozatot, igy ot en is elengedtem.

  14. guide: Olyan elsőbbsége van,hogy ihaj…A Ferrari taktikai bénázásait ne sorold közé,mert az pilótától függetlenül csinálják.Kár,hogy Binotto nem hagy fel ezzel a kommunikációval,csak Vettelre szabadítja a népharagot.

    Már 3x szóltak rá Leclercre, hogy ne előzze meg vagy engedje el Vettelt és a mostani nyilatkozat alapján úgy tűnik Harry Potternek ez nem volt elég, pedig azóta már rég rájöhettek arra is, hogy ezzel az autóval teljesen esélytelenek a Mercedes ellen, innentől kezdve meg mi értelme van beleavatkozni? A 3. helyért küzdhetnek legjobb esetben, de lehet, hogy azért sem, mert a Red Bull Honda egyre erősebb és Verstappen jóval stabilabb teljesítményt nyújt mint a Ferrarisok.

  15. Paberto: Csak hogy nem 2014-ben kezdtem szurkolni neki hanem rogton 2. kedvencce lepett elo a 2007-es Ausztral rajtja utan.

    Foleg a nagy Alonso es Ferrari tabortol kapott rendesen 2007-2008 kozot. O volt az aki legalabb eleinte emberi erzelmeket mutatott a dobogon a ket poker arcu Alonso es Raikkonen mellett. Nem hagyta magat elnyomni ujonckent sem Alonso mellett es foggal korommel harcolt. Emellett kb o hozta vissza a palyan valo elozest a sorozatba. Olyan helyeken elozott ahol elvileg nem lehet. Olyan messzirol engedte be az autot fektavokon ahol masok nem. 2007-ben panaszkodtak is masok hogy Hamilton tul agressziv. Nem, csak o nem varta meg hogy 2 korrel tovabb maradjon kint a palyan es a boxban elozzon, amitol akkoriban mar el volt szokva a mezony…
    Sorolhatnam meg a rengeteg peldat hogy miert is volt o underdog.

    Alonso nem mutatott érzelmeket? Kérlek, mesélj még!

  16. Paberto: Csak hogy nem 2014-ben kezdtem szurkolni neki hanem rogton 2. kedvencce lepett elo a 2007-es Ausztral rajtja utan.

    Foleg a nagy Alonso es Ferrari tabortol kapott rendesen 2007-2008 kozot. O volt az aki legalabb eleinte emberi erzelmeket mutatott a dobogon a ket poker arcu Alonso es Raikkonen mellett. Nem hagyta magat elnyomni ujonckent sem Alonso mellett es foggal korommel harcolt. Emellett kb o hozta vissza a palyan valo elozest a sorozatba. Olyan helyeken elozott ahol elvileg nem lehet. Olyan messzirol engedte be az autot fektavokon ahol masok nem. 2007-ben panaszkodtak is masok hogy Hamilton tul agressziv. Nem, csak o nem varta meg hogy 2 korrel tovabb maradjon kint a palyan es a boxban elozzon, amitol akkoriban mar el volt szokva a mezony…
    Sorolhatnam meg a rengeteg peldat hogy miert is volt o underdog.

    Ez nagyon rövid ideig tartott,kb. 2 futamig.Azóta Hamilton azzá az emberré vált a mezőnyben,akire a legkevésbé jellemző az underdog kifejezés.
    Egyébként megéri a legsikeresebbnek szurkolni,mert sok örömet jelenthet így a futamokat nézni.Egy kicsit irigy is vagyok azokra,akik gyorsan váltanak kedvencet,mert nekem ez nem megy.Kell,hogy a tehetségén kívül valami más emberi tulajdonsága miatt is meg tudjam kedvelni.Szerencsés vagy,hogy egyből Hamiltonhoz húzott a szíved.

  17. Sidious: Hamiltont, hogy lehet underdognak nevezni? 😀 Az ember 6 éve ül vb esélyes autóban, ebből 4x semmi ellenfelük nem volt.

    Csak hogy nem 2014-ben kezdtem szurkolni neki hanem rogton 2. kedvencce lepett elo a 2007-es Ausztral rajtja utan.

    Foleg a nagy Alonso es Ferrari tabortol kapott rendesen 2007-2008 kozot. O volt az aki legalabb eleinte emberi erzelmeket mutatott a dobogon a ket poker arcu Alonso es Raikkonen mellett. Nem hagyta magat elnyomni ujonckent sem Alonso mellett es foggal korommel harcolt. Emellett kb o hozta vissza a palyan valo elozest a sorozatba. Olyan helyeken elozott ahol elvileg nem lehet. Olyan messzirol engedte be az autot fektavokon ahol masok nem. 2007-ben panaszkodtak is masok hogy Hamilton tul agressziv. Nem, csak o nem varta meg hogy 2 korrel tovabb maradjon kint a palyan es a boxban elozzon, amitol akkoriban mar el volt szokva a mezony…
    Sorolhatnam meg a rengeteg peldat hogy miert is volt o underdog.

  18. Sidious:
    Igen az fontos, hogy Vettelé legyen az elsőbbség egy olyan szezonban, ahol már rég kiderült, hogy semmi esélyük nincsen.
    https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/010/277/genius.jpg

    Olyan elsőbbsége van,hogy ihaj…A Ferrari taktikai bénázásait ne sorold közé,mert az pilótától függetlenül csinálják.Kár,hogy Binotto nem hagy fel ezzel a kommunikációval,csak Vettelre szabadítja a népharagot.

  19. Paberto: Az elmult par evben a rossz fiuk meg akik szembe mentek az csapatutasitassal, inkabb ellenszurkolokat szereztek mintsem rajongokat. Akkor milyennek is kene lenni hogy sajat rajongo tabort epitsen ki valaki?

    (Mondjuk en mindig is underdog parti voltam… Kimi, Hamilton, Verstappen…)

    Ha legalább Grosjean vagy Ericsont írtad volna,de a felsoroltak közül melyik lenne az underdog?:XD

  20. Paberto: Az elmult par evben a rossz fiuk meg akik szembe mentek az csapatutasitassal, inkabb ellenszurkolokat szereztek mintsem rajongokat. Akkor milyennek is kene lenni hogy sajat rajongo tabort epitsen ki valaki?

    (Mondjuk en mindig is underdog parti voltam… Kimi, Hamilton, Verstappen…)

    Hamiltont, hogy lehet underdognak nevezni? 😀 Az ember 6 éve ül vb esélyes autóban, ebből 4x semmi ellenfelük nem volt.

  21. trialboj:
    Ha ezen a futamon sikerül besakkozniuk Charles-t Seb mögé, rájuk gyújták maranellót :)) pontosabban gyújtanák, mert szegény Lec-nek egy maroknyi szurkolótábora sincs, sajnos. Leginkább azok szurkolnak neki akik Vet bukásást akarják látni, illetve akik anti Verstappenesek, és ellenfelek keresnek, de ez nagyon kevés. Valami személyiséget neki is mutatni kellene, hogy azonosulni tudjanak vele az emberek, eddig a jófiú kép, és a mindenbe beletörődöm dolog nem sokra vitt, lehetett volna kicsit szókimondóbb az utolsó futamán, mikor megfosztották a győzelemtől.

    Az elmult par evben a rossz fiuk meg akik szembe mentek az csapatutasitassal, inkabb ellenszurkolokat szereztek mintsem rajongokat. Akkor milyennek is kene lenni hogy sajat rajongo tabort epitsen ki valaki?

    (Mondjuk en mindig is underdog parti voltam… Kimi, Hamilton, Verstappen…)

  22. Ha ezen a futamon sikerül besakkozniuk Charles-t Seb mögé, rájuk gyújták maranellót :)) pontosabban gyújtanák, mert szegény Lec-nek egy maroknyi szurkolótábora sincs, sajnos. Leginkább azok szurkolnak neki akik Vet bukásást akarják látni, illetve akik anti Verstappenesek, és ellenfelek keresnek, de ez nagyon kevés. Valami személyiséget neki is mutatni kellene, hogy azonosulni tudjanak vele az emberek, eddig a jófiú kép, és a mindenbe beletörődöm dolog nem sokra vitt, lehetett volna kicsit szókimondóbb az utolsó futamán, mikor megfosztották a győzelemtől.

  23. Katasztrófa amit idén a Ferrari bemutat taktikázás címén. Nem jó az autó de közel nem szereznek maximális pontokat a hétvégéken. El kellene engedni a győzelmi kényszert és elkezdeni a lehető legjobb helyen behozni az autókat mindegy milyen sorrendben.

    Tavaly kellett volna minden áron nyomni Vettelt, akkor lett volna értelme. Kritikus pillanatokban ott néha nem sikerült.