Vettel: Azért ne csak egyetlen kör alapján értékeljünk!

A büntetésnél fontosabbnak érezte Sebastian Vettel, hogy bocsánatot Max Verstappentől a megtorpedózásáért. Nincs konkrét magyarázata a gyengélkedésére.

Max Verstappen és Sebastian Vettel (Fotó: XPB)Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. guide: Te hogy látod,ki tud kecmeregni Vettel a gödörből?

    majd ha nyer 1-2-őt akkor igen. de a ferrarinal ez veszett fejsze nyele. annyira túlerőlteti a dolgokat, mert görcsösen akar nyerni ezzel a bandával, hogy túlvezeti a kocsit. itt max akkor lesz változás, ha kap egy olyan autót mint a merci h röhögve nyeri a futamokat.

    viszont ha távozna a rb-hoz, sztem ott megkapná a megfelelő mentális hátteret is, és újra sikeres lehetne, már ha akarná. kérdés h akar e váltani, vagy kergeti az elérhetetlent.

  2. F1890: a lényegen nem változtat az h max mellett megvolt az 1 autónyi hely, tehát vettel oda próbált beszúrni, amit max zárt féktávon, és vettel kiakarta kerülni, de akkor már max mögé került ahol nem volt levegő ami megfogja a féktávot. ugyanez a fizikai eset állt fent ricsinél és ahol verstappen védte féktávon a belsőt így ricsi megtorpedózta hátulról.

    Te hogy látod,ki tud kecmeregni Vettel a gödörből?

  3. Denis Hunter: A ket eset hasonlo, megis egy hatalmas kulonbseg van koztuk. Bakuban 2 km egyenes vegen volt a dolog es sokkal konnyebb volt megallapitani Max kocsog vedekezo technikajat (Ricsi persze ugyanugy elmerte a fektavot), itt meg kanyarban mentek es Max mondhatni egy oldalon ment a palyanak, amikor kulso, kesobb meg belso iv lett belole.

    a lényegen nem változtat az h max mellett megvolt az 1 autónyi hely, tehát vettel oda próbált beszúrni, amit max zárt féktávon, és vettel kiakarta kerülni, de akkor már max mögé került ahol nem volt levegő ami megfogja a féktávot. ugyanez a fizikai eset állt fent ricsinél és ahol verstappen védte féktávon a belsőt így ricsi megtorpedózta hátulról.

  4. F1890:
    Erdemes megnezni ezt a videot. Meg meg volt az 1 autonyi hely de verstappen lezarta,utana meg mar nem volt mit tenni.

    1 az 1ben ugyanaz mint ami tavaly ricsinel volt, persze akkor sokan vedtek ricsit h verstappen *** mod huzodott be, most egy ilyet sem olvasni ?

    A ket eset hasonlo, megis egy hatalmas kulonbseg van koztuk. Bakuban 2 km egyenes vegen volt a dolog es sokkal konnyebb volt megallapitani Max kocsog vedekezo technikajat (Ricsi persze ugyanugy elmerte a fektavot), itt meg kanyarban mentek es Max mondhatni egy oldalon ment a palyanak, amikor kulso, kesobb meg belso iv lett belole.

  5. Erdemes megnezni ezt a videot. Meg meg volt az 1 autonyi hely de verstappen lezarta,utana meg mar nem volt mit tenni.

    1 az 1ben ugyanaz mint ami tavaly ricsinel volt, persze akkor sokan vedtek ricsit h verstappen *** mod huzodott be, most egy ilyet sem olvasni 😛

  6. F1890: azt pöccre pontosan nem tudod kiszámolni h a másikba h fogsz beleszálni, persze lehet sakkozni vele, de ezt a rizikót nem érdemes megkockáztatni. mert ha megnézzük akkor verstappen nem ütközni akart, hanem kivezetni a másikat, és a másik nem ment arrébb így lett belőle kocc. ami épp szerencse h nem lett következménye.

    a rb-al meg megkockáztatom h könnyebb féktávon keménykedni mint másik kocsival, lásd ricsi aki a híres bevetődéseit már nem tudja alkalmazni a rönónál.

    a felsoroltak közül egyedül az rfactor 2 említhető szimulátornak, a többi az inkább árkád vagy árkád/szimulátor közötti állapot csilivili grafikával. de a lényeg h a valós versenyhelyzeteket ezzel jól lehetne tanulni

    Persze alapból csak a kivezetés a cél, de látod, hogy bevállalták a koccanást is, amikor a másik nem akart engedni és nem lett belőle gond, pont azért mert ott már betapadt úgy az autójuk, hogy simán tovább tudjanak menni. Az, hogy melyik autóval hol lehet fékezni megint egy másik dolog, annak sok ráhatása nincs arra, hogy mi történik ha meglököd egy kicsit a másikat. A bevetődéseknél már nyilván, de mondjuk ott azt hozzá kell tenni, hogy mivel azoknak az autóknak is jóval rosszabb a tapadása, akik ellen Ricsi most versenyez, így maga a bevetődés kivitelezhető, csak néha olyan féktávokat akar venni, mintha még mindig a Red Bullban lenne. Gondolom 5 év alatt már hozzászokott és egy rosszabb autóba mindig nehezebb átülni.

    A felsoroltak közül meg simán szimulátor a másik 2 is. A RaceRoomot a DTM-es versenyzők is használják, az Assetto Corsat meg azok fejlesztették akik annó a Ferrari Virtual Academy-t is csinálták a Ferrari F1-es csapatának. Simcadenek a codemsters féle F1-es játékokat lehetne nevezni, ami már nyomokban hasonlít egy forma autó irányításához, de még érezhetően le van butítva a fizika és nem ad túlzottan nagy lehetőséget, hogy a beállításokon variálj. A full árkád meg a Neeed For Speed, Grid stb ahol semmilyen szempontból nem hasonlít egyik autó fizikája se ahhoz, amilyen a valóságban lenne és csak baromkodásra alkalmas a játék.

  7. Sidious: Nem lehet mindent a szerencsére fogni, a “wheel banging” is egyfajta művészet, ha valaki nem érti, hogy hogyan érdemes hozzáérni a másikhoz csata közben az jobb ha nem csinálja. Szerinted véletlen, hogy Verstappen nem szokott megforogni? Illetve amúgy is más a kettő, mert Verstappen vagy most Leclerc legutóbb szándékosan lökte arrébb a másikat, Vettel meg nem akart nekimenni pl Hamiltonnak Monzában ő simán elvesztette az irányítást az autója felett és belecsúszott.

    Iracingezés amúgy nem rossz ötlet vagy igazából akármilyen szimulátor jó lenne, Assetto Corsa, rFactor 2, RaceRoom bárhol tudná következmények nélkül gyakarolni az előzéseket.

    azt pöccre pontosan nem tudod kiszámolni h a másikba h fogsz beleszálni, persze lehet sakkozni vele, de ezt a rizikót nem érdemes megkockáztatni. mert ha megnézzük akkor verstappen nem ütközni akart, hanem kivezetni a másikat, és a másik nem ment arrébb így lett belőle kocc. ami épp szerencse h nem lett következménye.

    a rb-al meg megkockáztatom h könnyebb féktávon keménykedni mint másik kocsival, lásd ricsi aki a híres bevetődéseit már nem tudja alkalmazni a rönónál.

    a felsoroltak közül egyedül az rfactor 2 említhető szimulátornak, a többi az inkább árkád vagy árkád/szimulátor közötti állapot csilivili grafikával. de a lényeg h a valós versenyhelyzeteket ezzel jól lehetne tanulni

  8. F1890: azért ne túlozzunk, nagyon sokszor úgy forgott meg h kb alig volt kontakt a két autó között, ami szimplán szerencse kérdése h megforog e vagy sem. pl leclerc és verstappen között volt 2-3-szor is kontakt ausztria silverstoneban semmi nem lett belőle mert pont jó helyen találkoztak az ütközési pontok.
    olaszban hamilton 1, kanyarban nekikoccan vettelnek, még defektet sem kapott és semmi következménye nem volt neki.

    számomra ami igazán amatőr volt, az az idei bahrein,idei silverstone, tavalyi olasz. a többi versenybaleset részemről, persze egyértelmű az is h vettel hibája volt.

    én pl ha csapatfőnök lennék, azonnal elküldeném szimulátorozni álnéven iracingbe egy komoly bajnokságba. csak h tanuljon, minden szituációra legyen emléke, tudja mik a határok adott helyzetben stb.

    Nem lehet mindent a szerencsére fogni, a “wheel banging” is egyfajta művészet, ha valaki nem érti, hogy hogyan érdemes hozzáérni a másikhoz csata közben az jobb ha nem csinálja. Szerinted véletlen, hogy Verstappen nem szokott megforogni? Illetve amúgy is más a kettő, mert Verstappen vagy most Leclerc legutóbb szándékosan lökte arrébb a másikat, Vettel meg nem akart nekimenni pl Hamiltonnak Monzában ő simán elvesztette az irányítást az autója felett és belecsúszott.

    Iracingezés amúgy nem rossz ötlet vagy igazából akármilyen szimulátor jó lenne, Assetto Corsa, rFactor 2, RaceRoom bárhol tudná következmények nélkül gyakarolni az előzéseket.

  9. Sidious: “Nem volt egy akkora orda nagy hiba” De az volt. Verstappen mellett soha nem volt egy autónyi hely a belső íven, Vettel mégis oda akart menni, nem tudom mire számított, hogy majd pont a holland fog előle félreállni és megadni a lehetőséget a visszatámadásra? Egyébként nem is ezzel van a baj, mert mások is hibáznak néha nagyobbakat is, mert ők is emberek, de ha leveszed a szemellenzőt és megnézed, hogy Vettel mi a f*szt csinál tavaly Baku óta minden alkalommal, amikor hasonló képességű autóval kellett csatázzon, akkor meglátod, hogy ez nem véletlen, ez már tendencia.
    2018 Baku: Megpróbál bevetődni Bottas mellé, veszít vele 4 pozíciót, amivel odadobja a legnagyobb riválisnak (Hamilton) a győzelmet.
    2018 Paul Ricard: Kib*ssza Bottast az első kanyarban, amivel ő is visszaesik a mezőny végére + büntetést kap
    2018 Monza: Belecsúszik Hamiltonba az első körben, megforog visszaesik az utolsó helyre törött szárnnyal.
    2018 Suzuka: Bemegy Verstappen mellé egy olyan kanyarban, ahol nem volt hely, ismét megforog és visszaesik a mezőny végére.
    2018 Austin: Belemegy Ricciardoba, újra megforog, ismét visszaesik a mezőny végére
    2019 Bahrein: Megforog miközben Hamiltonnal csatázik, ezzel odadobja a győzelmet a Mercedesnek, mert Leclerc motorhibája után Vettel örökölhette volna az 1. helyet, ha nem hibázik megint.
    2019 Silverstone: Felökleli Verstappent hátulról, miután a holland elment mellette, ismét visszaesik a mezőny végére és büntetést kap.

    honorable mention: 2018 Hockenheim, 2019 Canada

    Nem tudom mikor láttunk utoljára egy többszörös világbajnokot ennyit hibázni 1 éven belül, ha láttunk már egyáltalán. Persze most is próbálod átterelni a témát arra, hogy Verstappent meg kellett volna büntetni, de nem. Elég nyilvánvaló, hogy Monacoban is csak azért ment az 5 mp mert összeértek. Az ilyeneket elszokták már engedni.
    Tessék egy példa, ahol se Mercedes, se Verstappen nem volt ott, tehát nem foghatod a kivételezésre:

    A bukótereset meg nyilván azért nem büntették, mert Leclerc szorította le Verstappent és közben a monacoi is elhagyta a pályát. Tehát tök értelmetlen lenne valakit megbüntetni azért, hogy a pályán kívül előzött/védekezett f*sz tudja, amikor a másik versenyző sem volt a pályán. Ráadásul nem levágták a pályát hanem szélesebben fordultak szóval nagyobb utat tettek meg mintha a pályán mentek volna, így az előnyszerzést se lehet ráfogni.

    azért ne túlozzunk, nagyon sokszor úgy forgott meg h kb alig volt kontakt a két autó között, ami szimplán szerencse kérdése h megforog e vagy sem. pl leclerc és verstappen között volt 2-3-szor is kontakt ausztria silverstoneban semmi nem lett belőle mert pont jó helyen találkoztak az ütközési pontok.
    olaszban hamilton 1, kanyarban nekikoccan vettelnek, még defektet sem kapott és semmi következménye nem volt neki.

    számomra ami igazán amatőr volt, az az idei bahrein,idei silverstone, tavalyi olasz. a többi versenybaleset részemről, persze egyértelmű az is h vettel hibája volt.

    én pl ha csapatfőnök lennék, azonnal elküldeném szimulátorozni álnéven iracingbe egy komoly bajnokságba. csak h tanuljon, minden szituációra legyen emléke, tudja mik a határok adott helyzetben stb.

  10. guide: Pedig nagyon sok ember szemében az időmérős teljesítmény a gyorsaság fokmérője.Rengeteg helyen olvastam,hogy Vettel versenytempója gyenge volt,ami nem igaz,ezért írtam le többször is.Úgyhogy ezért is kritizálják.
    Az RB és a Ferrari nagyon közel vannak,de szerintem is inkább a bikások felé billen a mérleg nyelve.Mondjuk,valószínűleg ők nem vigyáznak annyira a Honda motorra,nem erőltetik a 3 motor/év teljesítését.Ha nem lesz gondjuk az erőforrással,akkor a fejlesztési potenciáljukat nézve elég reménytelennek látom a Ferrari helyzetét a kettejük csatájában.
    Vettel szurkolóként tisztában vagyok a gyengeségeivel és az erényeivel.Nem szépítem a helyzetét,ami nem igen lehetne ennél sokkal rosszabb.Kiábrándító,elkeserítő nézni,hogyan vált a gúnyolódások céltáblájává.Ha nekem szar érzés,akkor milyen lehet neki? Önfejű és nem néz magába.Ha őszintén megtenné,akkor próbálna javítani a gyenge pontjain,nem a csodában reménykedne.Minden pilótánál van egy fejlődési görbe,nála 2016-ban ez rossz irányba fordult.Szerintem akkor kellett volna visszatérni a helyes útra.De reménykedem,hogy még most is sikerülhet.

    Nekem úgy tűnik, hogy az Ausztriai aero csomaggal nagyon eltalált valamit a Red Bull és nem csak gyorsultak, de a gumikezelésben is visszanyertek valamit abból az előnyükből, ami tavaly megvolt. A 3 motort meg felesleges erőltetni, mert úgyse jönne ki és akkor egy csomó pályán be kéne vállalják, hogy full esélytelenek lesznek. Így meg tudják nagyobb teljesítményen használni az erőforrást, ami valamennyire lecsökkenti a motorerő hátrányukat a versenyeken, az meg megér annyit, hogy 1-2 alkalommal majd hátulról rajtolnak a szezon végén. Főleg akkor, hogy ha jól tudják kisakkozni és mondjuk Monzában kell majd cseréljenek, ahol az 5. helynél jobb eredményre amúgy se számítanak, az meg meglesz akkor is, ha Verstappen a 20. helyről rajtol.

    Vettelhez visszatérve, neki meg továbbra is a párharcokban kellene javulni, nem tudom, hogy mi kéne ahhoz, hogy összeszedje magát, de nyilván az nem segít, hogy el se ismeri, hogy ő is küszködik egy problémával függetlenül attól, hogy az autó most nem elég jó. Harry Potternek meg szerintem nincs f*sza ahhoz, hogy komolyan kritizálja akár a színfalak mögött és rávegye arra, hogy magába nézzen. Marko mondjuk egy ilyen rossz sorozat után már szerintem nyilvánosan is sz*rrá alázta volna, mert ez nem egy olyan dolog, amit egy világbajnoktól várna az ember, főleg nem egy többszöröstől. Az, hogy most mellette belekötnek az emberek a tempójába, a bajuszába meg a hajába az teljesen lényegtelen. Hamiltont meg Verstappent is b*sztatják pedig ők közel tökéleteset nyújtanak, de akkor is vannak olyan emberek, akik nem tudnak tovább látni az irigységüknél meg az utálatuknál.

  11. Sidious: Vettel nem is azért kapja most főként a kritikát, mert lassabb lett Leclerchez képest, hanem, mert megint hibázott versenyszituációban, amit azzal nem lehet indokolni, hogy “kifejlesztették” alóla a kocsit. Illetve az elmúlt 1 évben, ha feküdt neki az autó, akkor is hibázott többször is, ha versenyeznie kellett valakivel.

    “Lehet itt mondani,hogy Leclert harcolt Max-al,de ha gyorsabb lett volna,akkor eleve gyorsabban mennek.” Ez nem igaz, mert ha csatázol a másikkal és közben folyamatosan sz*r ívre kényszeríted azzal még jobban lelassítod és ezáltal te sem tudsz gyorsabban menni, mert ott bóklászik előtted.

    Ami viszont aggasztó lehet a Ferrarinak, hogy Verstappen az ütközés után is kb egy tempót ment Leclerccel, miután összeértek Vettellel 7,4 mp-vel a monacoi mögé esett vissza a holland és ez 15 kör alatt csak 9,3-ra nőtt, ráadásul azzal az össze vissza tört Red Bullal Max futott egy 29,2-t, ami jobb volt Charles 29,3-as leggyorsabb körénél. Tehát egyre inkább úgy tűnik, hogy a Red Bull átlépte a Ferkát, ha Gasly tudná ezt hozni, amit a hétvégén a szezon hátralévő részében, akkor a konstruktőri 2. helyük is veszélyben lehet.

    Pedig nagyon sok ember szemében az időmérős teljesítmény a gyorsaság fokmérője.Rengeteg helyen olvastam,hogy Vettel versenytempója gyenge volt,ami nem igaz,ezért írtam le többször is.Úgyhogy ezért is kritizálják.
    Az RB és a Ferrari nagyon közel vannak,de szerintem is inkább a bikások felé billen a mérleg nyelve.Mondjuk,valószínűleg ők nem vigyáznak annyira a Honda motorra,nem erőltetik a 3 motor/év teljesítését.Ha nem lesz gondjuk az erőforrással,akkor a fejlesztési potenciáljukat nézve elég reménytelennek látom a Ferrari helyzetét a kettejük csatájában.
    Vettel szurkolóként tisztában vagyok a gyengeségeivel és az erényeivel.Nem szépítem a helyzetét,ami nem igen lehetne ennél sokkal rosszabb.Kiábrándító,elkeserítő nézni,hogyan vált a gúnyolódások céltáblájává.Ha nekem szar érzés,akkor milyen lehet neki? Önfejű és nem néz magába.Ha őszintén megtenné,akkor próbálna javítani a gyenge pontjain,nem a csodában reménykedne.Minden pilótánál van egy fejlődési görbe,nála 2016-ban ez rossz irányba fordult.Szerintem akkor kellett volna visszatérni a helyes útra.De reménykedem,hogy még most is sikerülhet.

  12. guide:
    Franciaország óta a ferrari olyan fejlesztéseket hozott,amivel segítettek az autójuk alulkormányzottságán,de sokat veszítettek a hátsó tapadásból.Ez Vettel vezetési stílusának az achilles-sarka.Gyakorlatilag kifejlesztették alóla az autót.Ezeket az információkat az AMuS-on kívül Ted Kravitz is megerősítette.Ez egy kellemetlen helyzet,remélhetőleg sikerül a csapatnak megoldást találnia rá.Ahhoz képest viszont,hogy egy számára nehezen vezethető autóval ment az egyik leggyengébb pályáján ,ahol gyakorlatilag az összes csapattársától kikapott eddig,a versenytempója rendben volt.Lehet itt mondani,hogy Leclert harcolt Max-al,de ha gyorsabb lett volna,akkor eleve gyorsabban mennek.
    http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1027&graf=3&dr1=Sebastian%20Vettel&dr2=Charles%20Leclerc

    A sokkal nagyobb baj a Maxal történt ütközés,amire semmilyen épeszű magyarázatot nem találok.Vagyis egyet igen.Ha Seb olyan helyzetbe kerül,hogy egy pozíciót elveszít,akkor lehúzódik nála a roló és a józan eszét hátrahagyva cselekszik.Erre régebben is hajlamos volt,de szerintem korábban Marko ezekért a hibákért alaposan lehordta.A Ferrarinál azonban nincsen ilyen személy és ő sem gyerek már.
    Hibáztatom Vettelt,amiért hagyta idáig fajulni a dolgokat.2016-ban keresnie kellett volna egy sportpszichológust plusz egy Marko féle embert,aki tanácsokkal segít a hibái kijavításában.Szégyen vagy nem,a cél szentesíti az eszközt,neki szüksége lett volna rá.Talán még most sem késő,ha versenyezni szeretne a jövőben.

    Vettel nem is azért kapja most főként a kritikát, mert lassabb lett Leclerchez képest, hanem, mert megint hibázott versenyszituációban, amit azzal nem lehet indokolni, hogy “kifejlesztették” alóla a kocsit. Illetve az elmúlt 1 évben, ha feküdt neki az autó, akkor is hibázott többször is, ha versenyeznie kellett valakivel.

    “Lehet itt mondani,hogy Leclert harcolt Max-al,de ha gyorsabb lett volna,akkor eleve gyorsabban mennek.” Ez nem igaz, mert ha csatázol a másikkal és közben folyamatosan sz*r ívre kényszeríted azzal még jobban lelassítod és ezáltal te sem tudsz gyorsabban menni, mert ott bóklászik előtted.

    Ami viszont aggasztó lehet a Ferrarinak, hogy Verstappen az ütközés után is kb egy tempót ment Leclerccel, miután összeértek Vettellel 7,4 mp-vel a monacoi mögé esett vissza a holland és ez 15 kör alatt csak 9,3-ra nőtt, ráadásul azzal az össze vissza tört Red Bullal Max futott egy 29,2-t, ami jobb volt Charles 29,3-as leggyorsabb körénél. Tehát egyre inkább úgy tűnik, hogy a Red Bull átlépte a Ferkát, ha Gasly tudná ezt hozni, amit a hétvégén a szezon hátralévő részében, akkor a konstruktőri 2. helyük is veszélyben lehet.

  13. Franciaország óta a ferrari olyan fejlesztéseket hozott,amivel segítettek az autójuk alulkormányzottságán,de sokat veszítettek a hátsó tapadásból.Ez Vettel vezetési stílusának az achilles-sarka.Gyakorlatilag kifejlesztették alóla az autót.Ezeket az információkat az AMuS-on kívül Ted Kravitz is megerősítette.Ez egy kellemetlen helyzet,remélhetőleg sikerül a csapatnak megoldást találnia rá.Ahhoz képest viszont,hogy egy számára nehezen vezethető autóval ment az egyik leggyengébb pályáján ,ahol gyakorlatilag az összes csapattársától kikapott eddig,a versenytempója rendben volt.Lehet itt mondani,hogy Leclert harcolt Max-al,de ha gyorsabb lett volna,akkor eleve gyorsabban mennek.
    http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1027&graf=3&dr1=Sebastian%20Vettel&dr2=Charles%20Leclerc

    A sokkal nagyobb baj a Maxal történt ütközés,amire semmilyen épeszű magyarázatot nem találok.Vagyis egyet igen.Ha Seb olyan helyzetbe kerül,hogy egy pozíciót elveszít,akkor lehúzódik nála a roló és a józan eszét hátrahagyva cselekszik.Erre régebben is hajlamos volt,de szerintem korábban Marko ezekért a hibákért alaposan lehordta.A Ferrarinál azonban nincsen ilyen személy és ő sem gyerek már.
    Hibáztatom Vettelt,amiért hagyta idáig fajulni a dolgokat.2016-ban keresnie kellett volna egy sportpszichológust plusz egy Marko féle embert,aki tanácsokkal segít a hibái kijavításában.Szégyen vagy nem,a cél szentesíti az eszközt,neki szüksége lett volna rá.Talán még most sem késő,ha versenyezni szeretne a jövőben.

  14. Grabowsky78:
    A végeredmény katasztrófa lett, de ez a hiba azért nem volt egy akkora ordas nagy hiba! Kinézte bal oldalt a helyet (itt volt a hiba, hogy túl optimista volt, hogy lesz ott hely) na ezt bezárta Max és innen már nem volt mit tenni, rövid lett a féktáv ráadásul szélárnyékban is volt, blokkoltak a kerekek és nem sikerült átvágni még jobbra. Valóban nem volt egy jó hétvégéje, de azért az ütközésig katasztrófális sem volt. Itt sokan olyan ***ságokat írnak Vettelről, ha az ő kedvencükről írkálnának ilyeneket ki lennének készülve! Ha már itt tartunk Maxet 2 dolog miatt is lehetett volna büntetni a hétvégén a boxban igen véleményes volt a kiengedése ilyenért pont kapott már idén büntit, igaz akkor a Mercire engedték rá és ugye tudjuk, hogy azt nem szabad! A másik meg egy bukótérből való visszatérése volt ami igencsak érdekesre sikeredett és ezért idén már többen kaptak büntit, de hát tudjuk vannak az egyenlőek meg az egyenlőbbek!

    “Nem volt egy akkora orda nagy hiba” De az volt. Verstappen mellett soha nem volt egy autónyi hely a belső íven, Vettel mégis oda akart menni, nem tudom mire számított, hogy majd pont a holland fog előle félreállni és megadni a lehetőséget a visszatámadásra? Egyébként nem is ezzel van a baj, mert mások is hibáznak néha nagyobbakat is, mert ők is emberek, de ha leveszed a szemellenzőt és megnézed, hogy Vettel mi a f*szt csinál tavaly Baku óta minden alkalommal, amikor hasonló képességű autóval kellett csatázzon, akkor meglátod, hogy ez nem véletlen, ez már tendencia.
    2018 Baku: Megpróbál bevetődni Bottas mellé, veszít vele 4 pozíciót, amivel odadobja a legnagyobb riválisnak (Hamilton) a győzelmet.
    2018 Paul Ricard: Kib*ssza Bottast az első kanyarban, amivel ő is visszaesik a mezőny végére + büntetést kap
    2018 Monza: Belecsúszik Hamiltonba az első körben, megforog visszaesik az utolsó helyre törött szárnnyal.
    2018 Suzuka: Bemegy Verstappen mellé egy olyan kanyarban, ahol nem volt hely, ismét megforog és visszaesik a mezőny végére.
    2018 Austin: Belemegy Ricciardoba, újra megforog, ismét visszaesik a mezőny végére
    2019 Bahrein: Megforog miközben Hamiltonnal csatázik, ezzel odadobja a győzelmet a Mercedesnek, mert Leclerc motorhibája után Vettel örökölhette volna az 1. helyet, ha nem hibázik megint.
    2019 Silverstone: Felökleli Verstappent hátulról, miután a holland elment mellette, ismét visszaesik a mezőny végére és büntetést kap.

    honorable mention: 2018 Hockenheim, 2019 Canada

    Nem tudom mikor láttunk utoljára egy többszörös világbajnokot ennyit hibázni 1 éven belül, ha láttunk már egyáltalán. Persze most is próbálod átterelni a témát arra, hogy Verstappent meg kellett volna büntetni, de nem. Elég nyilvánvaló, hogy Monacoban is csak azért ment az 5 mp mert összeértek. Az ilyeneket elszokták már engedni.
    Tessék egy példa, ahol se Mercedes, se Verstappen nem volt ott, tehát nem foghatod a kivételezésre:

    A bukótereset meg nyilván azért nem büntették, mert Leclerc szorította le Verstappent és közben a monacoi is elhagyta a pályát. Tehát tök értelmetlen lenne valakit megbüntetni azért, hogy a pályán kívül előzött/védekezett f*sz tudja, amikor a másik versenyző sem volt a pályán. Ráadásul nem levágták a pályát hanem szélesebben fordultak szóval nagyobb utat tettek meg mintha a pályán mentek volna, így az előnyszerzést se lehet ráfogni.

  15. Grabowsky78:
    A végeredmény katasztrófa lett, de ez a hiba azért nem volt egy akkora ordas nagy hiba! Kinézte bal oldalt a helyet (itt volt a hiba, hogy túl optimista volt, hogy lesz ott hely) na ezt bezárta Max és innen már nem volt mit tenni, rövid lett a féktáv ráadásul szélárnyékban is volt, blokkoltak a kerekek és nem sikerült átvágni még jobbra. Valóban nem volt egy jó hétvégéje, de azért az ütközésig katasztrófális sem volt. Itt sokan olyan ***ságokat írnak Vettelről, ha az ő kedvencükről írkálnának ilyeneket ki lennének készülve! Ha már itt tartunk Maxet 2 dolog miatt is lehetett volna büntetni a hétvégén a boxban igen véleményes volt a kiengedése ilyenért pont kapott már idén büntit, igaz akkor a Mercire engedték rá és ugye tudjuk, hogy azt nem szabad! A másik meg egy bukótérből való visszatérése volt ami igencsak érdekesre sikeredett és ezért idén már többen kaptak büntit, de hát tudjuk vannak az egyenlőek meg az egyenlőbbek!

    Vettel nem kinézte az oldalt egyszerűen olyan sebességgel jött, mint egy kamikaze és nem tudott megállni.

  16. deze75: Vagy a másik oldal …..az egész heti munkádat egy hiba alapján ítélnénk meg ( levonás bónusz megvonás nyilvános kiröhögés stb)…aztán jönne egyből a sírás meg a futás ….nehéz néha a dolgokat nem csak fehér és feketén látni?

    Hiba és hiba között van különbség.
    Amit Vettel csinált az eléggé beszédes és mivel nem egyszeri azért nem lehet ezt a műveletet elskiccelni.

  17. A végeredmény katasztrófa lett, de ez a hiba azért nem volt egy akkora ordas nagy hiba! Kinézte bal oldalt a helyet (itt volt a hiba, hogy túl optimista volt, hogy lesz ott hely) na ezt bezárta Max és innen már nem volt mit tenni, rövid lett a féktáv ráadásul szélárnyékban is volt, blokkoltak a kerekek és nem sikerült átvágni még jobbra. Valóban nem volt egy jó hétvégéje, de azért az ütközésig katasztrófális sem volt. Itt sokan olyan ***ságokat írnak Vettelről, ha az ő kedvencükről írkálnának ilyeneket ki lennének készülve! Ha már itt tartunk Maxet 2 dolog miatt is lehetett volna büntetni a hétvégén a boxban igen véleményes volt a kiengedése ilyenért pont kapott már idén büntit, igaz akkor a Mercire engedték rá és ugye tudjuk, hogy azt nem szabad! A másik meg egy bukótérből való visszatérése volt ami igencsak érdekesre sikeredett és ezért idén már többen kaptak büntit, de hát tudjuk vannak az egyenlőek meg az egyenlőbbek!

  18. Tpal:
    Mondanám, hogy nem egy kör alapján ítélem meg a teljesítményét, de akkor mi az, ami pozitívum volt? Az, hogy annyira nem volt szörnyű a lágy gumis tempója, mint az időmérős vagy a kemény gumis? Nem volt annyira lassú a csapattársához képest, mint Kubica szokott?

    Mert ha mondjuk Kanadát nézzük, ott a hiba és a büntetés ellenére is legalább a kvalin futott egy pole-t érő időt, az első etapban kiautózott egy kis előnyt, majd a kemény gumikon maga mögött tartotta a gyorsabb Hamiltont. Most viszont nehéz valami hasonlót találni.

    Hát szerintem, én legalábbis a mostani hétvégét annak írom hogy ez a pálya ha jól emlékszem a gyengepont…van ilyen pálya mindenkinél. Én inkább abban látok tendenciát most, hogy emgtört kanadában, ez a 3 hétvége ami azóta volt eléggé semmilyen volt részéről, plusz ez a pálya amit neveznék a gyengepontjának tetézte a dolgokat, a lelkivilágát és ordas nagy hülyeséget csinált…az elmúlt 3 hétvége a ferrarinál inkább Leclercről szólt.Nem tudom mikor tud és akar felkelni ebből. Meddig lehet így építkezni rá pl.

  19. Mondanám, hogy nem egy kör alapján ítélem meg a teljesítményét, de akkor mi az, ami pozitívum volt? Az, hogy annyira nem volt szörnyű a lágy gumis tempója, mint az időmérős vagy a kemény gumis? Nem volt annyira lassú a csapattársához képest, mint Kubica szokott?

    Mert ha mondjuk Kanadát nézzük, ott a hiba és a büntetés ellenére is legalább a kvalin futott egy pole-t érő időt, az első etapban kiautózott egy kis előnyt, majd a kemény gumikon maga mögött tartotta a gyorsabb Hamiltont. Most viszont nehéz valami hasonlót találni.

  20. renault4:
    Ha már sportnál tartunk.
    Ha az ugrás gyakorlatnál ,egy szép ívű ugrás megérkezése pofára esésre végződik,gondolom apontozók nem hiszem ,hogy dobogós pontszámmal rukkolnànak elő.
    Lövészetnél is,hiába egy tízes sor,ha az utolsóban még a céltáblát sem találják el.

    Vagy a másik oldal …..az egész heti munkádat egy hiba alapján ítélnénk meg ( levonás bónusz megvonás nyilvános kiröhögés stb)…aztán jönne egyből a sírás meg a futás ….nehéz néha a dolgokat nem csak fehér és feketén látni?

  21. Ha már sportnál tartunk.
    Ha az ugrás gyakorlatnál ,egy szép ívű ugrás megérkezése pofára esésre végződik,gondolom a pontozók nem hiszem ,hogy dobogós pontszámmal rukkolnànak elő.
    Lövészetnél is,hiába egy tízes sor,ha az utolsóban még a céltáblát sem találják el.