Német Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 15:00
2. szabadedzésPéntek 19:00
3. szabadedzésSzombat 16:00
IdőmérőSzombat 19:00
FutamVasárnap 18:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Daveko: Én kint leszek, bár lassan már cikinek érzem bevallani:D Tavaly a célegyenesben ültünk, de a fedett részen kívül nem adott sajnos semmi élményt, ezért idén állójeggyel próbálkozunk. Hál istennek úgy néz ki nem lesz dögmeleg sem, szóval jó döntésnek tűnik. Aki esetleg szintén ilyen jeggyel lesz: mely helyekről a legjobb követni az eseményeket?
    A boxlátogatás csütörtök 4től lesz, érdemes minél előbb odamenni hogy legyen esély autogramra.
    Hivatalos program:
    https://www.hungaroinfo.com/formel1/program_hu.htm

    Köszi az infót, én a csütörtököt egy az egyben erre szánom. 🙂 Boxban még sosem voltam, szóval élmény lesz, illetve pilótákra is kíváncsi vagyok. Viszont most olvasom, a közvetlen buszjáratok, ami most már egészen a pályáig elmegy, csak péntektől él. Szóval lesz egy kis matek. 😀 Elég változó időt jósolnak a hétvégére, jó lenne egy hasonlóan izgalmas verseny. 🙂

  2. Go.Michael:
    Hölgyek – Urak!

    Valaki tudja a magyar nagydíj pontos programját? Értem ez alatt, mikor lehet boxutcát látogatni, mikor és hol lehet esetleg a pilótákkal találkozni, aláírást gyűjteni, lesz-e az a vörös szőnyeg idén is?

    Ki látogat ki idén? ?

    Én kint leszek, bár lassan már cikinek érzem bevallani:D Tavaly a célegyenesben ültünk, de a fedett részen kívül nem adott sajnos semmi élményt, ezért idén állójeggyel próbálkozunk. Hál istennek úgy néz ki nem lesz dögmeleg sem, szóval jó döntésnek tűnik. Aki esetleg szintén ilyen jeggyel lesz: mely helyekről a legjobb követni az eseményeket?
    A boxlátogatás csütörtök 4től lesz, érdemes minél előbb odamenni hogy legyen esély autogramra.
    Hivatalos program:
    https://www.hungaroinfo.com/formel1/program_hu.htm

  3. sztarvorsz: Jó azért azt tegyük hozzá (ahogy a kommentekben is írják a srácnak), hogy ilyen szinten kiszámíthatatlan körülmények közt lehetetlen tökéletesen átlatni a pitwall-ról a dolgokat, ehhez kell a pilóta is. Button sem azért volt annyira jó ilyen körülmények közt, mert mindig azt csinálta amit mondtak neki a gép mögül, hanem mert együtt tudott lélegezni a futam ritmusával. Pálya egyik fele száraz, másik oldalon meg van egy kanyar ahol mínusz 1,5mp mert nem lehet elfordulni, ezeket a pilótának kell érezni ha jó taktikát akarnak.

    Ez még egy normál csapatnál kb. igaz is lenne, de a Ferrari jelenleg nincs messze attól a mélyponttól a taktikát illetően, mint amikor 2009-ben Sepangban Kiminek felrakták az extrém esőgumit csontszáraz pályára, szikrázó napsütésben.

    Érdekes módon a Red Bull pl. kihívta Maxot egy ingyen cserére, mikor elég nagy előnye volt a SC kezdetekor, illetve szintén ők reagáltak legelőször, mikor meglátták, hogy Stroll lila szektort futott a slickeken a végén. A közepes gumi nagy rizikó volt, Max meg is pördült velük, de ha nem esik többet az eső, és nincs több SC, akkor az is egy nagy húzás lett volna.

    A Ferrari mindig kipróbálja az unortodox taktikai húzásokat, de azokkal az esetek 99%-ban rengeteget buknak. Hogy ne menjünk túl messzire, Leclerc-kel is vártak egy kört a SC alatt Silverstone-ban, mire kihozták, hogy utána jókat csatázhasson Gasly-val. Meg ahogy zseniálisan kiejtették Monacóban a Q1-ben, mert azt hitték elég lesz az idő a továbbjutáshoz.

  4. Hölgyek – Urak!

    Valaki tudja a magyar nagydíj pontos programját? Értem ez alatt, mikor lehet boxutcát látogatni, mikor és hol lehet esetleg a pilótákkal találkozni, aláírást gyűjteni, lesz-e az a vörös szőnyeg idén is?

    Ki látogat ki idén? 🙂

  5. guide: Megtaláltam.No úgy tűnik,ezentúl Vettelt kell hibáztatni a rossz taktikai döntések miatt.:D

    Jó azért azt tegyük hozzá (ahogy a kommentekben is írják a srácnak), hogy ilyen szinten kiszámíthatatlan körülmények közt lehetetlen tökéletesen átlatni a pitwall-ról a dolgokat, ehhez kell a pilóta is. Button sem azért volt annyira jó ilyen körülmények közt, mert mindig azt csinálta amit mondtak neki a gép mögül, hanem mert együtt tudott lélegezni a futam ritmusával. Pálya egyik fele száraz, másik oldalon meg van egy kanyar ahol mínusz 1,5mp mert nem lehet elfordulni, ezeket a pilótának kell érezni ha jó taktikát akarnak.

  6. Az M4 es a magyar kommentatori paros ismet remekelt. Eloben persze most sem lattam, de mivel MO-n vagyok, gondoltam megnezem este az ismetlest. Hat igen 3x lattam Katinka draga hogyan nyerte a 4×400 vegyest, meg az interjut is kb 5x, F1 sehol, bar amikor kapcsolgatom a TV-t, akkor irja, jelenleg az F1 megy es 1 ora 53 perc van hatra. Varok…. jott meg vizilabda, meg nem is tudom mi, feladtam, letoltottem a futamot. Utolag kiderult, magyarul hiba volt. Perez kiesik, “Stroll a falban Stroll a falban” Kiirjak, Perez esett ki “Stroll megint hibazott…” Perez kiszall. “Oh, akkor ez Perez volt, pedig Strollt irtak ki” (k*vara nem 😀 ) Max vezet, leragja a kormet, Hamilton hibazik “BUNTETEST KELL KAPNIAAAAAA” Kapott is. Azt en sem ertem, miert csak ennyit, ha mar ugyis elbaszta az egesz futamot, adjuk meg neki a maxot, kussoljon az ellentabor. Idiota FIA a legenyhebbet adja. Tok mindegy. Hamilton a 14 helyen kocsikazik serult autoval. “Meglehet neki az 1 extra pont” hangzott el kb 5x, vegig a top 10-en kivul. Legutobbi versenyen azt hiszem epp Vettel volt hatrebb es kapott friss gumit, amikor Kiss Norbi, vagy valamelyik nagyon tehetseges epp ezzel jott es Weber javitotta ki, hogy 10-en kivul nem jar erte pont. Csak most Max ***ebe volt a feje es az extazistol nem latott semmit, ami tortenik. Hamar atvette Szujo szerepet es egyben a stilust is, hogy NE kozvetitsunk F1es futamot. A futam mindenesetre jo kuszara sikerult, izgalmasnak azert nem mondanam, meg a valaha volt legjobb futam, egyszeruen hullottak az eselyesek a korulmenyek miatt. En PL Silverstone-t izgalmasabbnak eltem meg annak ellenere, hogy papirforma eredmeny szuletett.
    McLaren hozta az 5. helyet, ami bar lehetett volna jobb is kis szerencsevel, meg ha Carlos nem hibazik, de igy is noveltek elonyuket a kozepmezonyhoz kepest, ami dicseretes. Csak igy tovabb.
    Leclerc es Bottas nagy eselyt dobott el, hogy bizonyitson ismet, erre mindketten beegtek.
    Vettel es a szurkoloi tabora most elegedett lehet. 20 helyrol hiba nelkul sok szerencsevel egy 2. hely. Ez pelda erteku lesz, barmilyen kaosz is volt a futamon.
    Toro atugrott mindenkit, ami McLaren szempontbol azert jo, mert tuti nem ok lesznek az 5.-ek ev vegen, szoval a difi szerintem meg nagyobb, mint a jelenlegi elony.
    Haas ha jovore sem cserel versenyzoket, akkor vege is az F1-es szereplesnek.
    Alfat sajnalom, bar mindketten hibaztak, nem ezt erdemeltek egy ilyen verseny utan.
    Kubica: no comment. Remelem Russell is hoz majd pontot, bar ezzel a Wili most sokat sporol es ezt nem vehetik el a lengyeltol, remelem azert nem kap azonnal szerzodest jovore.

  7. guide: Nem értem,hogy a fenébe nem találnak erre a feladatra megfelelő embereket?Nincs rá pénz vagy mi?Komolyan mondom,ez a csapat csak úgy van.A hibákat egyszerűen képtelenek kijavítani.Binottoban se bízok már,nincs semmi változás,inkább visszaesés.Nem látom,hogy ennek mikor lehet egyáltalán vége.

    Pedig mennyien várták Binottót, mint csapatvezetőt, mert MA szerintük nem volt megfelelő… Már akkor is azt gondoltam amit most is: nagy rá ez a kabát.
    Biztos tehetséges és ügyes mérnök, hisz rendbekapta a Ferrari motorját és ennek megfelelően jól is vezethette a részlegét. De más egy részleget vezetni és más egy komplett csapatot. Ráadásul több több dologgal is foglalkozik/foglalkozott amiből nem engedett. Talán Wolff mondta, hogy amit Binott csinál az a Mercinél 2-3 ember munkája. Tudom ebből már leadott, de ez akkor is sok volt. Kicsit az az érzsem, hogy Elkann hatalomra jutásával megint kicsit tisztogattak (jó szokásukhoz híven). Mindegy most megeszik amit főztek. De legalább boldogan, mosolyogva, mert már nem a gonosz MA a vezető.

  8. F1890: az eddig is nyilvánvaló volt h vettel jobban átlátja a szitut mint a csapat, de ez h esőben még egy komplett stratégiát is neki kelljen levezényelni ez már több a soknál.

    Nem értem,hogy a fenébe nem találnak erre a feladatra megfelelő embereket?Nincs rá pénz vagy mi?Komolyan mondom,ez a csapat csak úgy van.A hibákat egyszerűen képtelenek kijavítani.Binottoban se bízok már,nincs semmi változás,inkább visszaesés.Nem látom,hogy ennek mikor lehet egyáltalán vége.

  9. guide: Az a legviccesebb az egészben,hogy ez már ki tudja mióta így mehet!:D
    A F1analitican vagy egy Last car is on the grid sorozat,amiben egy újságíró alaposan kielemzi a két ferraris futamait,rádióforgalmazását,motormódokat stb.Nem mindet olvastam,de a Silverstone-it igen és már ott is feltűnt,hogy Adami Leclerc kerékcseréje után egyfolytában hívogatta ki őt is a boxba,de mindig nemet mondott.Szóval,ha a monacói taktikáját elszúrják,Vettelét meg nem annyira,akkor az nem szándékos,csak Seb nem engedelmeskedik.:DD
    Amúgy hihetetlen az egész,sokat elmond a csapatról.

    Sajnos az Alfánál is hasonló a helyzet.

  10. guide: Az a legviccesebb az egészben,hogy ez már ki tudja mióta így mehet!:D
    A F1analitican vagy egy Last car is on the grid sorozat,amiben egy újságíró alaposan kielemzi a két ferraris futamait,rádióforgalmazását,motormódokat stb.Nem mindet olvastam,de a Silverstone-it igen és már ott is feltűnt,hogy Adami Leclerc kerékcseréje után egyfolytában hívogatta ki őt is a boxba,de mindig nemet mondott.Szóval,ha a monacói taktikáját elszúrják,Vettelét meg nem annyira,akkor az nem szándékos,csak Seb nem engedelmeskedik.:DD
    Amúgy hihetetlen az egész,sokat elmond a csapatról.

    az eddig is nyilvánvaló volt h vettel jobban átlátja a szitut mint a csapat, de ez h esőben még egy komplett stratégiát is neki kelljen levezényelni ez már több a soknál.

  11. F1890:

    Az a legviccesebb az egészben,hogy ez már ki tudja mióta így mehet!:D
    A F1analitican vagy egy Last car is on the grid sorozat,amiben egy újságíró alaposan kielemzi a két ferraris futamait,rádióforgalmazását,motormódokat stb.Nem mindet olvastam,de a Silverstone-it igen és már ott is feltűnt,hogy Adami Leclerc kerékcseréje után egyfolytában hívogatta ki őt is a boxba,de mindig nemet mondott.Szóval,ha a monacói taktikáját elszúrják,Vettelét meg nem annyira,akkor az nem szándékos,csak Seb nem engedelmeskedik.:DD
    Amúgy hihetetlen az egész,sokat elmond a csapatról.

  12. guide: Megtaláltam.No úgy tűnik,ezentúl Vettelt kell hibáztatni a rossz taktikai döntések miatt.:D

    atyagatya. ez nagyon komoly!

    ilyen fos időben nem csak a vezetésre kellett figyelnie hanem egymagának levezényelnie a stratégiát és figyelni a többiek stratégiájára. csodálkoznak az emberek h több a hiba? persze h több, mert az agyával másra is kell koncentrálnia nem csak a vezetésre hanem az ostoba team helyett gondolkodni is.

    ezzel szemben a rb-nál és a mercedesnél professzionálisan működő gépezet van

  13. Nálam is megkotlott az oldal tegnap, kétszer is…

    Go.Michael:
    Nos, ahogy látom csak nekem halt be tegnap az oldal, ez fura… A futamhoz hozzátéve, volt itt minden, elképesztő verseny volt, hatalmas bukások, merci komplett összeomlás, rengeteg hiba, Maxnak kellett egy kis szerencse ahogy a többieknek is, de a nagy melót beletette és nem hibázott esőben, ahogy Vettel sem. A német hiba nélkül vezette végig a futamot, változó körülmény ide vagy oda, egy szép kontrasztja ez a tavalyi futamnak, a verseny második felében pedig elképesztet jól ment. Jó volt újra boldognak látni, bízok benne átszakadt az a gát most.

  14. Go.Michael:
    Nos, ahogy látom csak nekem halt be tegnap az oldal, ez fura… A futamhoz hozzátéve, volt itt minden, elképesztő verseny volt, hatalmas bukások, merci komplett összeomlás, rengeteg hiba, Maxnak kellett egy kis szerencse ahogy a többieknek is, de a nagy melót beletette és nem hibázott esőben, ahogy Vettel sem. A német hiba nélkül vezette végig a futamot, változó körülmény ide vagy oda, egy szép kontrasztja ez a tavalyi futamnak, a verseny második felében pedig elképesztet jól ment. Jó volt újra boldognak látni, bízok benne átszakadt az a gát most.

    Nekem is behalt, szerintem mindenkinél leállt, valamiért, idén 2. alkalommal. Kár érte, én csak utólag olvasom vissza a beszélgetéseket, és jókat derülök ki miket jósol és mi jön be 😀 Ezen a futamon előre többet egész pontosan megtippeltek pozíciókat.

  15. Idén ez volt az első értékelhető futam, lehetne minden második ilyen, helyette hétvégén megkapjuk a retkes magyar nagydíjat, ahol aludni fog a TV nézők 99%-a. Bottas szerződéshosszabbítása kíváncsi vagyok megsínyli-e a tegnapi bukás miatt, de a merga most jól tökön vágta magát. Stappent bevághatnák a mercibe, akár hamilton helyett is, legalább lenne egy fiatal pilótájuk, aki tud is valamit.

  16. Nos, ahogy látom csak nekem halt be tegnap az oldal, ez fura… A futamhoz hozzátéve, volt itt minden, elképesztő verseny volt, hatalmas bukások, merci komplett összeomlás, rengeteg hiba, Maxnak kellett egy kis szerencse ahogy a többieknek is, de a nagy melót beletette és nem hibázott esőben, ahogy Vettel sem. A német hiba nélkül vezette végig a futamot, változó körülmény ide vagy oda, egy szép kontrasztja ez a tavalyi futamnak, a verseny második felében pedig elképesztet jól ment. Jó volt újra boldognak látni, bízok benne átszakadt az a gát most.

  17. Daveko:
    Hatalmas volt:) 1 éve itt Vettel hibájával fordult rosszra minden, hátha a mostani versennyel új szakasz kezdődik:P
    A Ferrari botrány szar esőben, de ahogy most belegondolok, ez már hosszú évek óta így van. A magyar pályán sok jóra nem számíthatnak, remélem Max legalább az egyik Mercit meg tudja csípni a kvalin, hogy ne fulladjon unalomba a verseny.
    Bottas nagy csalódás, év elején azt hittem tényleg meg tudja szorongatni Hamiltont, de mostmár az elmúlt 2 év ismeretében leszűrhetjük a tanulságot, hogy csak addig tud közel maradni hozzá, amíg Ham ki nem ismeri az autót. Így volt ez tavaly is, csak akkor peches volt és nem tudott futamgyőzelmet szerezni.

    Örülök a tegnapi eredménynek,de valljuk be Vettel továbbra is nagyon nehéz helyzetben van.
    Max kivirult,amióta Ricsi elment és Gasly egy cseppet se veszélyes rá.Hamilton is kényelmesen van a “szárnysegédjével”.Vettel viszont megkapta a nyakába a rendkívül ambíciózus,gyors fiatal monacóit,aki a ferrari vezérbikája szeretne lenni.A vörösöknél rengeteg a háttérben a politikai,az olasz újságok imádják Vettelt kritizálni ,sokszor még igazságtalanul is.A kocsi nem fekszik neki,ez a német futamon is látható volt.Most a sorsa az ő kezükben is van.Akarnak e,tudnak e neki segíteni ebben vagy Leclerc irányába mennek tovább.
    Nekem tetszett,ahogy tegnap lehozta a futamot,ilyen hozzáállással kellene folytatnia tovább.Keveset kockáztatni,a pontokat gyűjtögetni.Kihúzni ezt a 1,5 évet és talán visszamenni az RB-hez,ahol Newey csinálna neki egy a stílusához passzoló autót.:)

  18. Nekem ezzel a Hamilton fele buntetessel ezuttal nem volt problemam, a megfelelo buntetest alkalmaztak, Ham jol ismerte fel a helyzetet, jol jott ki belole, ennyi. Szerencsese, h pont a box bejarat elott vagta oda, meg h nem serult meg jobban a kocsi (amugy az orkup csere utan is hianyzott rola meg par elem) nincs ebben semmi tobb. A Leclerc fele kiengedes mar joval vitathatobbnak tunt, de nem kockaztam ki, vagy hasonlitottam ossze mas szitukkal, veszelyes kiengedesek kozt is akadhat kulonbseg, jelenthet kulonbozo merteku buntetest is. Gyanusan jo indulatuak voltak a birak nala, de valszeg erdemes lenne alaposabban megvizsgalni a szitut.

  19. Hatalmas volt:) 1 éve itt Vettel hibájával fordult rosszra minden, hátha a mostani versennyel új szakasz kezdődik:P
    A Ferrari botrány szar esőben, de ahogy most belegondolok, ez már hosszú évek óta így van. A magyar pályán sok jóra nem számíthatnak, remélem Max legalább az egyik Mercit meg tudja csípni a kvalin, hogy ne fulladjon unalomba a verseny.
    Bottas nagy csalódás, év elején azt hittem tényleg meg tudja szorongatni Hamiltont, de mostmár az elmúlt 2 év ismeretében leszűrhetjük a tanulságot, hogy csak addig tud közel maradni hozzá, amíg Ham ki nem ismeri az autót. Így volt ez tavaly is, csak akkor peches volt és nem tudott futamgyőzelmet szerezni.

  20. The 47th Hippie:
    Elkene törölni ezeket az idő büntetéseket, drivethru/stopandgo, ha kiestel bunti előtt +10 hely kövi futamra. Mint régen.

    Szerintem nem ezekkel a másodperces büntetésekkel van baj, hanem azzal, ahogy alkalmazzák. Pl egy veszélyes boxkiengedesre bőven elég az 5 mp. De pl Hamilton kapcsán egy vicc volt.
    De ezzel az egész büntetés mizeriaval egyre mélyebbre ássa magát az fia. Vicc az egész.

  21. Freddy88: Nem tudom, hol látsz elfogultságot a hozzászólásomban, mikor a büntetéssel egyet értettem (Raikkonenékét utólag meg kimondott viccnek tartom). Azzal meg nem lehet mit csinálni, hogy ti még mellé körítetek dolgokat, miért ennyi és ilyen a büntetés, de akik olyanokra hivatkoznak ami nincs is, azt talán csak szóvá lehet tenni. Szerintem meg minden bajnok megtette volna ezt Hamilton helyébe, ha pont a box bejáratnál töri a kocsit. Egyébként meg, ahogy szerencse is kellett Hamiltonnak tavaly, úgy kellett az Vettelnek most is (elég, ha csak a mezőny állandó összerázását nézzük): azt remélem nem kell kiemelni, hogy egy Ferrarival előzte Albonékat, vagy azt, hogy végig tudott menni a pályán, mert olyanok is voltak még egy páran.

    De azért a szerencsét emeled ki Vettelnél,miközben könnyen lehet,hogy a szombati műszaki hiba nélkül egy száraz futamon sima ferrari 1-2 lett volna.

  22. guide: Elfogultsággal vádolsz másokat egy elfogult hozzászólásban::DD
    Hamiltont kénytelenek voltak megbüntetni,mert nyilvánvaló szabálytalanságot követett el,de azért a lehető legkisebb tételt szabták ki rá.Rajta kívül senkinek nem jutott volna eszébe,hogy a pályán keresztül-kasul átszánkázva álljon be a boxba.Hogy neki igen,az azért volt,mert tavaly nem csaptak a kezére.Egyszerűen megszokta,hogy vele elnézőek a bírák,ez egy tudatalatti dolog.A szabályokkal talán tényleg vannak bajok,ezt mi nem tudjuk megítélni,mert nem vagyunk a szakértőik,nem ismerjük őket.Amit én látok innen,hogy a jogalkalmazók,a stewardok,úgy forgatják őket,ahogy a kedvük tartja.Vagy szándékosan,vagy tudatlanságból vagy csak épp ahogy esik úgy puffan módon.A múltkor megbüntettelek egy kicsit igazságtalanul,akkor most nem teszem,lásd a Ferrarit Leclerccel.Nagy volt a felháborodás azért,mert Hamilton nem kapott büntit,akkor osszunk ki neki is valamit és hasonlók.De ezt te is látod!Mégis leszólod az itt elégedetlenkedőket,akik nyilvánvalóan kapásból írják az első gondolataikat,mintha otthon a párjuknak mondanák.:DD
    Vettel valóban nagyon szerencsés!Elsősorban azzal,hogy nagyon szenved az idei autó instabil hátsó részével.Ez a tegnapi futamon is jól látszott a 2. és 3. szektorban,a kanyargós részeken borzasztóan lassú volt.Aztán az is rohadt nagy mázli volt számára,hogy az utolsó helyről kellett indulnia.Főnyeremény,hogy akkor hozták ki száraz gumikért,amikor két körrel később elkezdett esni az eső.Egyáltalán,minden kerékcsere után a középmezőnyben találta magát.Nyilván az is mázli,hogy okosan vezetett,nem kockáztatott,akkor nyomta,amikor kell.Én meg azt mondom,hogy bárcsak ezzel a prost-i hozzáállással versenyzett volna az elmúlt 2 évben!

    Nem tudom, hol látsz elfogultságot a hozzászólásomban, mikor a büntetéssel egyet értettem (Raikkonenékét utólag meg kimondott viccnek tartom). Azzal meg nem lehet mit csinálni, hogy ti még mellé körítetek dolgokat, miért ennyi és ilyen a büntetés, de akik olyanokra hivatkoznak ami nincs is, azt talán csak szóvá lehet tenni. Szerintem meg minden bajnok megtette volna ezt Hamilton helyébe, ha pont a box bejáratnál töri a kocsit. Egyébként meg, ahogy szerencse is kellett Hamiltonnak tavaly, úgy kellett az Vettelnek most is (elég, ha csak a mezőny állandó összerázását nézzük): azt remélem nem kell kiemelni, hogy egy Ferrarival előzte Albonékat, vagy azt, hogy végig tudott menni a pályán, mert olyanok is voltak még egy páran.

  23. Freddy88:
    Nos erről beszéltem itt pár napja: Este néztem vissza a teljes versenyt, s gondoltam beleolvasok az itteni cikkekbe, hozzászólásokba így a végén. Itt van lentebb a bizonyíték, arra amit írtam: Többen leírták itt egymásnak, hogy dehogy lesz ebből büntetés Hamiltonnál, nem fog kapni semmit. Majd mikor megkapta, a reakciójuk: csak 5, ez vicc! Szóval ezen embereknél kb. mindegy is, hogy mi lesz, mert az úgyse jó. Az pozitívum, hogy páran észrevették (közvetítésben is kis késéssel), hogy törött szárnnyal többet bukik, ha végig megy egész pályán, viszont szerintem ez nem a versenyző hibája, hogy ennyit ért odafent a manőver, ő azt tette, amit minden bajnok tett volna. (Viszont mutassatok nekem egy olyan szabályt, ahol az le van írva, hogy ezt mérlegelniük kell bíráknak. Ennyi erővel azt is nézhették, hogy a szerelők nem készültek rá, stb. A bírák a boxbehajtás miatt büntettek és nem az egyéb körülményekre. Ahogy olyan sincs, hogy a tavalyi miatt most több járt volna neki.) Egyébként meg végre volt egy jó verseny, persze ez megint az esőnek volt köszönhető (Wéber végén még be is jelenti, hogy gyorsan megnézi jövő heti magyar időjárás előrejelzést, ezzel igazából el is mondta, valószínűleg azon is csak az segítene). Másik: Vettelesektől azt vártam itt fogják bizonygatni, hogy mekkorát ment, de pozitívum, hogy nem misztifkálják túl a mai mázli faktort. Akik pedig bármelyik pilótát is leírják aki kiesett a kicsúszásnál, csak emlékeztetném őket, hogy Hamilton, Raikonen, Verstappen is megtette ugyanezt, csak mázlijuk volt. (Erről a 2000-es évek eleji Brazil nagydíj jut eszembe, ahol a célegyenes utáni kanyarba dobták el sorra, még Schumacher is, aminek Alonso roncsderbije vetett végett idő előtt … fiataloknak ajánlom rákeresni ? )

    Elfogultsággal vádolsz másokat egy elfogult hozzászólásban::DD
    Hamiltont kénytelenek voltak megbüntetni,mert nyilvánvaló szabálytalanságot követett el,de azért a lehető legkisebb tételt szabták ki rá.Rajta kívül senkinek nem jutott volna eszébe,hogy a pályán keresztül-kasul átszánkázva álljon be a boxba.Hogy neki igen,az azért volt,mert tavaly nem csaptak a kezére.Egyszerűen megszokta,hogy vele elnézőek a bírák,ez egy tudatalatti dolog.A szabályokkal talán tényleg vannak bajok,ezt mi nem tudjuk megítélni,mert nem vagyunk a szakértőik,nem ismerjük őket.Amit én látok innen,hogy a jogalkalmazók,a stewardok,úgy forgatják őket,ahogy a kedvük tartja.Vagy szándékosan,vagy tudatlanságból vagy csak épp ahogy esik úgy puffan módon.A múltkor megbüntettelek egy kicsit igazságtalanul,akkor most nem teszem,lásd a Ferrarit Leclerccel.Nagy volt a felháborodás azért,mert Hamilton nem kapott büntit,akkor osszunk ki neki is valamit és hasonlók.De ezt te is látod!Mégis leszólod az itt elégedetlenkedőket,akik nyilvánvalóan kapásból írják az első gondolataikat,mintha otthon a párjuknak mondanák.
    Vettel valóban nagyon szerencsés!Elsősorban azzal,hogy nagyon szenved az idei autó instabil hátsó részével.Ez a tegnapi futamon is jól látszott a 2. és 3. szektorban,a kanyargós részeken borzasztóan lassú volt.Aztán az is rohadt nagy mázli volt számára,hogy az utolsó helyről kellett indulnia.Főnyeremény,hogy akkor hozták ki száraz gumikért,amikor két körrel később elkezdett esni az eső.Egyáltalán,minden kerékcsere után a középmezőnyben találta magát.Nyilván az is mázli,hogy okosan vezetett,nem kockáztatott,akkor nyomta,amikor kell.:/Én meg azt mondom,hogy bárcsak ezzel a prost-i hozzáállással versenyzett volna az elmúlt 2 évben!

  24. Freddy88:
    Nos erről beszéltem itt pár napja: Este néztem vissza a teljes versenyt, s gondoltam beleolvasok az itteni cikkekbe, hozzászólásokba így a végén. Itt van lentebb a bizonyíték, arra amit írtam: Többen leírták itt egymásnak, hogy dehogy lesz ebből büntetés Hamiltonnál, nem fog kapni semmit. Majd mikor megkapta, a reakciójuk: csak 5, ez vicc! Szóval ezen embereknél kb. mindegy is, hogy mi lesz, mert az úgyse jó. Az pozitívum, hogy páran észrevették (közvetítésben is kis késéssel), hogy törött szárnnyal többet bukik, ha végig megy egész pályán, viszont szerintem ez nem a versenyző hibája, hogy ennyit ért odafent a manőver, ő azt tette, amit minden bajnok tett volna. (Viszont mutassatok nekem egy olyan szabályt, ahol az le van írva, hogy ezt mérlegelniük kell bíráknak. Ennyi erővel azt is nézhették, hogy a szerelők nem készültek rá, stb. A bírák a boxbehajtás miatt büntettek és nem az egyéb körülményekre. Ahogy olyan sincs, hogy a tavalyi miatt most több járt volna neki.) Egyébként meg végre volt egy jó verseny, persze ez megint az esőnek volt köszönhető (Wéber végén még be is jelenti, hogy gyorsan megnézi jövő heti magyar időjárás előrejelzést, ezzel igazából el is mondta, valószínűleg azon is csak az segítene). Másik: Vettelesektől azt vártam itt fogják bizonygatni, hogy mekkorát ment, de pozitívum, hogy nem misztifkálják túl a mai mázli faktort. Akik pedig bármelyik pilótát is leírják aki kiesett a kicsúszásnál, csak emlékeztetném őket, hogy Hamilton, Raikonen, Verstappen is megtette ugyanezt, csak mázlijuk volt. (Erről a 2000-es évek eleji Brazil nagydíj jut eszembe, ahol a célegyenes utáni kanyarba dobták el sorra, még Schumacher is, aminek Alonso roncsderbije vetett végett idő előtt … fiataloknak ajánlom rákeresni ? )

    De gondolom tavaly ugyanitt Hamilton nem szerencsével nyert szerinted??

  25. raikkomaistro: kbe, hozzászólásokba így a végén. Itt van lentebb a bizonyíték, arra amit írtam: Többen leírták itt egymásnak, hogy dehogy lesz ebből büntetés Hamiltonnál, nem fog kapni semmit. Majd mikor megkapta, a reakciójuk: csak 5, ez vicc! Szóval ezen embereknél kb. mindegy is, hogy mi lesz, mert az úgyse jó. Az pozitívum, hogy páran észrevették (közvetítésben is kis késéssel), hogy törött szárnnyal többet bukik, ha végig megy egész pályán, viszont szerintem ez nem a versenyző hibája, hogy ennyit ért odafent a manőver, ő azt tette, amit minden bajnok tett volna. (Viszont mutassatok nekem egy olyan szabályt, ahol az le van írva, hogy ezt mérlegelniük kell bíráknak. Ennyi erővel azt is nézhették, hogy a szerelők nem készültek rá, stb. A bírák a boxbehajtás miatt büntettek és nem az egyéb körülményekre. Ahogy olyan sincs, hogy a tavalyi miatt most több járt volna neki.) Egyébként meg végre volt egy jó verseny, persze ez megint az esőnek volt köszönhető (Wéber végén még be is jelenti, hogy gyorsan megnézi jövő heti magyar időjárás előrejelzést, ezzel igazából el is mondta, valószínűleg azon is csak az segítene). Másik: Vettelesektől azt vártam itt fogják bizonygatni, hogy mekkorát ment, de pozitívum, hogy nem misztifkálják túl a mai mázli faktort. Akik pedig bármelyik pilótát is leírják aki kiesett a kicsúszásnál, csak emlékeztetném őket, hogy Hamilton, Raikonen, Verstappen is megtette ugyanezt, csak mázlijuk volt. (Erről a 2000-es évek eleji Brazil nagydíj jut eszembe, ahol a célegyenes utáni kanyarba dobták el sorra, még Schumacher is, aminek Alonso roncsderbije vetett végett idő előtt … fiataloknak ajánlom rákeresni ? )

    Szerintem elég egyértelműen szopatták Alonsot és a Renault-t 2006-ban, csak hogy Májkülnek meglegyen a 8., illetve ugyanez elmondható 2008-ról is, ahol az FIA mindent megtett azért, hogy bajnokot faragjon Massából. Hála az égnek végül mindkét cím a megfelelő helyre került.

  26. Freddy88: Mert a Ferrari kiengedése az aztán ma tényleg meg lett büntetve. Avagy pár versennyel ezelőtt meg Verstappen manővere? Hozzáteszem én egyiket se büntettem volna, de ezt érdekes elfelejtitek, hogy bizony jó páran az élmezőnyből is kaphattak volna már büntetést a hülye szabályoknak köszönhetően, de megúszták. Aki meg 20 éve nézi, s ezen most akad fenn, az nem tudom mit nézett a Schumacher Ferrari éra alatt.

    Schumacher éra sem volt semmi, de ez az utóbbi pár év mercedes nyalás kezdve 2013-tól már bőségesen túltesz azon. Sem a ferrari se red bull se williams se mclaren sem semelyik érában nem volt ilyen a fia, ecclestone, most épp liberty stb részéről ilyen pofátlan átlátszó részrehajlás mint most. Ezzel pedig a szurkolókat is kb figyelembe sem veszik, telibe szrják nagyjából. Még egyszer, a ferrari-schumacher időszak is érdekes volt, de az sehol nincs ehhez a hamilton mercedes dologhoz képest…

  27. am ha ez a boxutca kiengedéses büntetés a Ferrari fele egy jó nagy kreténség volt, ha tényleg ebben az évben ugyanezért még adtak olyan büntetést ami beleszólt a versenybe.

    na meg amúgy is sztem a pénzbüntetés nem elég riasztó, és egyébként is csapatsport. egy boxutcai baleset meg sokkal kockázatosabb emberéletek szempontjából, szal nyugodtan adhatnák tovább azt az időbüntetést

    újabb öngól hatalmas grat fia

  28. Hulkenberg nagyon gyenge fejben, az a plusz hiányzik belőle (nem a klasszisokhoz képest). Ezért nem lesz ő sosem olyan pilóta akire stabilan lehet számítani. Sztem ezzel véget is ért ma a pályafutása. Persze sajnálom, de felesleges lenne mosdatni, volt elég lehetősége. példának 12 brazil,16 mexikó, 17 és 18 Baku. ha nagyon jó helyen van nem tudja hiba nélkül lehozni a futamot

  29. Bogyi007:
    Akkor viszont gyorsan elfelejtettedazt hogy pár futammal ezelőtt meg Vettel büntetése volt értelmetlen…

    Szerintem az a veszélyességet jobban magába foglalta, mint ez a Hamilton áthajtás. Viszont azért se büntettem volna. Amíg vicc szabályok vannak, addig ezeket ki is fogják használni a bajnok esélyesek, s hol ilyen hol olyan döntésbe futnak bele.

  30. Akkor viszont gyorsan elfelejtetted azt hogy pár futammal ezelőtt meg Vettel büntetése volt értelmetlen…

    Freddy88: Mert a Ferrari kiengedése az aztán ma tényleg meg lett büntetve. Avagy pár versennyel ezelőtt meg Verstappen manővere? Hozzáteszem én egyiket se büntettem volna, de ezt érdekes elfelejtitek, hogy bizony jó páran az élmezőnyből is kaphattak volna már büntetést a hülye szabályoknak köszönhetően, de megúszták. Aki meg 20 éve nézi, s ezen most akad fenn, az nem tudom mit nézett a Schumacher Ferrari éra alatt.

  31. Tapani: Az nem érdekes szerinted, hogy valahogy “valamiért” Hami mindig jól jön ki ezekből? A többiek meg általában szarul…

    Mert a Ferrari kiengedése az aztán ma tényleg meg lett büntetve. Avagy pár versennyel ezelőtt meg Verstappen manővere? Hozzáteszem én egyiket se büntettem volna, de ezt érdekes elfelejtitek, hogy bizony jó páran az élmezőnyből is kaphattak volna már büntetést a hülye szabályoknak köszönhetően, de megúszták. Aki meg 20 éve nézi, s ezen most akad fenn, az nem tudom mit nézett a Schumacher Ferrari éra alatt.

  32. Freddy88: Ezt még azelőtt leírtam, hogy rád reagáltam volna, hogy pozitívum, hogy páran ezt észrevették (kommentátoroknak se esett le egyből). De nincs olyan szabály amit ti itt magyaráztok, hogy ezt meg azt még pluszba nézve, hát ez kevés … Szerinted egy stop and go az elég lett volna? (Csak mondom, hogy még az se lett volna azzal egálba, amennyit a körbe menéssel megspórolt). Itt a szabályokkal van gond, s amíg azzal gond van, addig minden bajnok kaliberű pilóta fogja ezeket feszegetni (megtette ezt korábban más is, aki nyerő szériában volt, s megfogja a következő generáció is tenni).

    Az nem érdekes szerinted, hogy valahogy “valamiért” Hami mindig jól jön ki ezekből? A többiek meg általában szarul…

  33. Jó eséllyel ez az utolsó futam volt amit megnéztem, pedig izgalmas volt, és jó hogy ott van maxika meg talán leclerc a mezőnyben. De ez egy bohóc parádé egyre inkább. Kár érte így majd 20 év után hogy véget ér számomra. Talán kimi utolsó futamára majd ránézek. Talán.

  34. Tapani: A szabályt nem tudom, de azt józan paraszti ésszel el tudom dönteni, mi fair és mi nem. Hami qrva sokat nyert az átvágással, és ahhoz képest qrva keveset vesztett. De ki lepődik már meg ezen?

    Ezt még azelőtt leírtam, hogy rád reagáltam volna, hogy pozitívum, hogy páran ezt észrevették (kommentátoroknak se esett le egyből). De nincs olyan szabály amit ti itt magyaráztok, hogy ezt meg azt még pluszba nézve, hát ez kevés … Szerinted egy stop and go az elég lett volna? (Csak mondom, hogy még az se lett volna azzal egálba, amennyit a körbe menéssel megspórolt). Itt a szabályokkal van gond, s amíg azzal gond van, addig minden bajnok kaliberű pilóta fogja ezeket feszegetni (megtette ezt korábban más is, aki nyerő szériában volt, s megfogja a következő generáció is tenni).

  35. Tpal: Ja, nyert idén 7 futamot, meg még kettőn befutott a csapattársa mögött. A vb-t pedig ennek ellenére is utcahosszal vezeti. Normál körülmények közt pedig Spát, Monzát, Szocsit és Mexikót leszámítva pedig különösebb erőlködés nélkül nyerhet a többi futamon.

    A tények senkit nem érdekelnek szétesett és kész!

  36. Freddy88: Minta példája vagy az említetteknek: nekem nagyobb problémát jelent, hogy egy rajtnál lévő szabálytalansággal miért kell utólag a befutót befolyásolni. De fogadni mernék, hogy nem tudnád az ide vonatkozó szabályt (Hamilton esetére gondolok) és lehetséges büntetési formát elmondani, s így könnyebb makákózni …

    A szabályt nem tudom, de azt józan paraszti ésszel el tudom dönteni, mi fair és mi nem. Hami qrva sokat nyert az átvágással, és ahhoz képest qrva keveset vesztett. De ki lepődik már meg ezen?

  37. Tapani: Lehet, a szabályzat elnézőbb a makákókkal szemben. ?

    Minta példája vagy az említetteknek: nekem nagyobb problémát jelent, hogy egy rajtnál lévő szabálytalansággal miért kell utólag a befutót befolyásolni. De fogadni mernék, hogy nem tudnád az ide vonatkozó szabályt (Hamilton esetére gondolok) és lehetséges büntetési formát elmondani, s így könnyebb makákózni …

  38. plman: hidd el lesznek olyanok akik úgy fogják beállítani az év végén, hogy már pedig kubica legyőzte russelt mivel ő szerzett 1 pontot, míg russel nem. már ha így marad pesrze és nem lesz russelnek is valahol mákja.

    Max az elvakult rajongók fejében, de szerencsére ez nem rajtuk múlik, hanem a csapatok erre szakosodott mérnökeire, akik pontok helyett a teljesítményt figyelik.

  39. + A Wéber melletti kommentátorról meg a Palik Gyula páros jutott eszembe néha, pláne mikor végén benyögte vagy háromszor, hogy véleménye szerint az egyértelműen gyorsabb és jobb helyzetben levő holland már csak maga veszítheti el ezt a versenyt…

  40. Bogyi007: De azért ez is érdekes. Ez a kuplungbeállításos sztori a versenybíróság szerint Stop & Go büntetést ért volna vagy pedig így utólagosan 30 másodpercet, míg Lewis Hamilton egyértelműen szándékos és szabálytalan boxbehajtása 5 másodpercet pedig ezzel egyértelműen hatalmas előnyt szerzett ahhoz képest ha megteszi a kört a sérült autójával…

    Lehet, a szabályzat elnézőbb a makákókkal szemben. 😀

  41. Nos erről beszéltem itt pár napja: Este néztem vissza a teljes versenyt, s gondoltam beleolvasok az itteni cikkekbe, hozzászólásokba így a végén. Itt van lentebb a bizonyíték, arra amit írtam: Többen leírták itt egymásnak, hogy dehogy lesz ebből büntetés Hamiltonnál, nem fog kapni semmit. Majd mikor megkapta, a reakciójuk: csak 5, ez vicc! Szóval ezen embereknél kb. mindegy is, hogy mi lesz, mert az úgyse jó. Az pozitívum, hogy páran észrevették (közvetítésben is kis késéssel), hogy törött szárnnyal többet bukik, ha végig megy egész pályán, viszont szerintem ez nem a versenyző hibája, hogy ennyit ért odafent a manőver, ő azt tette, amit minden bajnok tett volna. (Viszont mutassatok nekem egy olyan szabályt, ahol az le van írva, hogy ezt mérlegelniük kell bíráknak. Ennyi erővel azt is nézhették, hogy a szerelők nem készültek rá, stb. A bírák a boxbehajtás miatt büntettek és nem az egyéb körülményekre. Ahogy olyan sincs, hogy a tavalyi miatt most több járt volna neki.) Egyébként meg végre volt egy jó verseny, persze ez megint az esőnek volt köszönhető (Wéber végén még be is jelenti, hogy gyorsan megnézi jövő heti magyar időjárás előrejelzést, ezzel igazából el is mondta, valószínűleg azon is csak az segítene). Másik: Vettelesektől azt vártam itt fogják bizonygatni, hogy mekkorát ment, de pozitívum, hogy nem misztifkálják túl a mai mázli faktort. Akik pedig bármelyik pilótát is leírják aki kiesett a kicsúszásnál, csak emlékeztetném őket, hogy Hamilton, Raikonen, Verstappen is megtette ugyanezt, csak mázlijuk volt. (Erről a 2000-es évek eleji Brazil nagydíj jut eszembe, ahol a célegyenes utáni kanyarba dobták el sorra, még Schumacher is, aminek Alonso roncsderbije vetett végett idő előtt … fiataloknak ajánlom rákeresni 🙂 )

  42. Zasalamel: Sztem senkit sem fog érdekelni Kubica 1 pontja, Russel a földbe döngöli teljesítményben és ezt mki tudja.

    hidd el lesznek olyanok akik úgy fogják beállítani az év végén, hogy már pedig kubica legyőzte russelt mivel ő szerzett 1 pontot, míg russel nem. már ha így marad pesrze és nem lesz russelnek is valahol mákja.

  43. Elvesztek a hozzászólásaim így csak röviden : Az Alfa a versenypályán elvesztett egy dobogót míg Vettel konkrétan a győzelmet azzal hogy az utolsó kerékcseréknél egy körrel később jöttek ki.

    A zöld asztalnál meg a maradék pontokat is bukta az Alfa…

    De azért ez is érdekes. Ez a kuplungbeállításos sztori a versenybíróság szerint Stop & Go büntetést ért volna vagy pedig így utólagosan 30 másodpercet, míg Lewis Hamilton egyértelműen szándékos és szabálytalan boxbehajtása 5 másodpercet pedig ezzel egyértelműen hatalmas előnyt szerzett ahhoz képest ha megteszi a kört a sérült autójával…

    Az már csak hab a tortán hogy az Alfák büntetésével éppen Lewis szerez pontokat…

    Minek nézem ezt az egész bohózatot?!
    Miért?!

    Azt csak utólagosan jegyzem meg hogy ha az FIA állítólag az egész futamon mérlegelte az Alfák büntetését és tudtak erről, akkor vajon hogyan számoltak volna el azzal ha valamelyik Alfa pilótát a futam során valamilyen baleset éri vagy balesetet okoz miközben kvázi így ezzel a döntéssel FÖLÖSLEGESEN voltak a pályán….

  44. Grabowsky78:
    Remélem a holnapi sport sajtó úgy fog megjelenni, hogy Hamilton szétesett fejben, Bottas szétesett fejben, Toto szétesett fejben, tejes csőd a Merci haza jubileumi versenyén, biztos valami komoly gond van a csapatnál. Mindenkinek pszhiológushoz kell menni. Amúgy jól megbüntették megint Hami-t, elég nevetséges volt az az 5mp!

    Ja, nyert idén 7 futamot, meg még kettőn befutott a csapattársa mögött. A vb-t pedig ennek ellenére is utcahosszal vezeti. Normál körülmények közt pedig Spát, Monzát, Szocsit és Mexikót leszámítva pedig különösebb erőlködés nélkül nyerhet a többi futamon.

  45. Tpal: “Körübelül”

    Még az F1 hivatalos oldalán is ezt írják:
    “The stewards found the torque in the clutch at the start did not match the torque demand as the driver released the clutch within the specified 70 millisecond maximum period. This time was measured at approximately 300 milliseconds.”

  46. Vasseur: The situation arose during the laps we spent behind the Safety Car ahead of the standing start: we suffered a dysfunction of the clutch that was beyond our control and we will further investigate the issue. We respect the FIA’s process and the stewards’ work, but will appeal this decision as we believe we have the grounds and evidence to have it overturned. In this regard, we will be in touch with the FIA soon. Kimi and Antonio drove very well in challenging conditions and seventh and eighth place were the rightful reward for their performance. The team worked really hard to put both cars in the points and we showed once again that we have the pace to fight at the sharp end of the midfield. This race was a great showcase for Formula One and it’s a pity it ended this way.

  47. DUdi:
    A stewardok megállapították, hogy “a kuplungok nyomatéka a startnál nem felelt meg az előírt igénynek, mivel a pilóta a megadott 70 milliszekundum maximális időtartamtól eltérően szabadította fel a kuplungot”. Räikkönen esetében ez “körülbelül 200 milliszekundumot”, míg Giovinazzinál “körülbelül 300 milliszekundumot” mértek.
    A stewardok kifejtették, hogy a Sportszabályzat 27.1-es cikkelye alapján “a pilótának segítség nélkül, egyedül kell vezetnie az autót”. Márpedig a “kuplungot elektronikusan vezérlik”, a csapatoknak pedig lehetőségük van a paraméterek hangolására. “Annak érdekében, hogy a csapatok ne használhassák ezt a hangolást, és ezzel befolyásolják a kuplung által nyújtott előnyöket, az FIA megköveteli, hogy amikor a pilóta kiengedi a kuplungot, annak nyomatéka (a meghatározott határokon belül) megfeleljen az előírtaknak, ennek 70 milliszekundumon belül meg kell történnie”.

    “Körübelül”

  48. Grabowsky78:
    Remélem a holnapi sport sajtó úgy fog megjelenni, hogy Hamilton szétesett fejben, Bottas szétesett fejben, Toto szétesett fejben, tejes csőd a Merci haza jubileumi versenyén, biztos valami komoly gond van a csapatnál. Mindenkinek pszhiológushoz kell menni. Amúgy jól megbüntették megint Hami-t, elég nevetséges volt az az 5mp!

    Vettelrol sem mondtak hogy szetesett fejben 1 rossz futam utan. Az n+1-edik hibaja utan mondtak azt…

  49. A stewardok megállapították, hogy “a kuplungok nyomatéka a startnál nem felelt meg az előírt igénynek, mivel a pilóta a megadott 70 milliszekundum maximális időtartamtól eltérően szabadította fel a kuplungot”. Räikkönen esetében ez “körülbelül 200 milliszekundumot”, míg Giovinazzinál “körülbelül 300 milliszekundumot” mértek.
    A stewardok kifejtették, hogy a Sportszabályzat 27.1-es cikkelye alapján “a pilótának segítség nélkül, egyedül kell vezetnie az autót”. Márpedig a “kuplungot elektronikusan vezérlik”, a csapatoknak pedig lehetőségük van a paraméterek hangolására. “Annak érdekében, hogy a csapatok ne használhassák ezt a hangolást, és ezzel befolyásolják a kuplung által nyújtott előnyöket, az FIA megköveteli, hogy amikor a pilóta kiengedi a kuplungot, annak nyomatéka (a meghatározott határokon belül) megfeleljen az előírtaknak, ennek 70 milliszekundumon belül meg kell történnie”.

  50. Hát, inkább figyeltem mint kommenteltem, de itt vagyok.

    Hamiltonnak volt ma egy szar futama, igaz őt meg a Mercit ismerve általában besűrítik 1-1 futamra az összes pechet és hibát. Olyan szempontból még jól is jött ki belőle, hogy a mamlasz Bottas se szerzett pontot.

    Bottas *** gyenge volt ma is. Arra se volt képes, hogy minimális kockázat vállalással valahogy körbetaláljon még 10x a pályán.

    Vettelnek örültem, hogy feledtetni tudta a tavalyi blamát egy jó versenyzéssel. Főleg úgy, hogy bezzeg-Leclerc ma szépen felkente az autóját a palánkra.

    Verstappen ma is *** jól ment, a Red Bull pedig szépen lehozta a taktikázást. Eddig ígéretes, remélem idővel vb kihívók tudnak lenni.

  51. Remélem a holnapi sport sajtó úgy fog megjelenni, hogy Hamilton szétesett fejben, Bottas szétesett fejben, Toto szétesett fejben, tejes csőd a Merci haza jubileumi versenyén, biztos valami komoly gond van a csapatnál. Mindenkinek pszhiológushoz kell menni. Amúgy jól megbüntették megint Hami-t, elég nevetséges volt az az 5mp!

  52. DUdi: Ezzel a csapat feltette az “i”-re a pontot. Nem elég, hogy a versenyen mindent elbal***kodtak, még ez is. Most mérges vagyok rájuk.

    Látszik ez egy b ligás csapat és erős ferrari injekcióval. Tanulni kell ezekből, fel kell nőni a feladathoz, Kimi profi a pályán és ezért van itt, mégtöbbet kihozni a csapatból minden szinten.

  53. andrea1:
    30s added to the race time of both Alfa Romeos – drops both out of the points and promotes Hamilton to P9 and Kubica to the first Williams point of the season in P10! #F1 #GermanGP

    :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((8

    Ezzel a csapat feltette az “i”-re a pontot. Nem elég, hogy a versenyen mindent elbal***kodtak, még ez is. Most mérges vagyok rájuk.

  54. andrea1:
    30s added to the race time of both Alfa Romeos – drops both out of the points and promotes Hamilton to P9 and Kubica to the first Williams point of the season in P10! #F1 #GermanGP

    :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((8

    Kimi ezzel visszacsúszott a pontversenyben a 9. helyre, Kvyat megelőzte.

  55. 30s added to the race time of both Alfa Romeos – drops both out of the points and promotes Hamilton to P9 and Kubica to the first Williams point of the season in P10! #F1 #GermanGP

    :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((8

  56. hamilton: hosszú évek utána hibázott futamon, az élről bukta el a győzelmet. úgy gondolom pár évente neki is beleférnek az ilyen amatőr megingások. kiv leszek viszont a sajtóra mert vettelt egy élről elbukott győzelem után szanaszét szedték…
    bottas: nyomás nélkül mehetett, de tujáskodott ismételten, aztán meg falnak csapta. ideje túladni rajta, mert tempó terén vannak villanásai, de futamokon hamilton lazán odacsavar egy 10-15-öst neki mindig.
    hulkenberg: sokadik bal***sága már amikor ott van a siker árnyékában de nem bírja el a nyomás terhét és hibázik, ismételten ezt láthattuk.
    leclerc: gyors gyors, de idén már a 2. kiesése önhibából, egyelőre kijönnek azok a hibák amik tavaly láthatatlanok voltak,mert nem nagyították fel a hasonló pörgéseket a sajtóban. még 1 tanuló év elfért volna sztem kimi mellett a sauberben.
    albon: sztem *** jól ment, most 1-etlen egy megingása volt ami miatt elbukta a dobogót :S kár érte mert végig élmezőnyben ment, neki kellett volna a dobogón lennie ma sztem.
    kvyat: hibátlanul ment, okosan. albon hibái után teljesen megérdemelt a dobogója sztem
    vettel: esőben nem tűnt acélosnak (állítólag megint volt némi motorgondja), de nem is hibázott és elég jó helyen végzett. úgy gondolom kellett neki ez a részsiker most nagyon.
    kimi: ma hozta a tapasztalat általi nyugodt versenyzést, ami eredménnyel párosult. egy hibája volt, amit ő volt az egyetlen aki megtudott fogni az arénában ütközés nélkül. szép volt, sok pontot szerzett
    verstappen: kihozta a lehetőségekből a legtöbbet. komolyat ment ma is, de egyszer megforgott, ami kicsit levon a teljesítményéből , de nem bukott vele semmit.

    rönó mint csapat, totális szégyen, már a toro rosso is megelőzte őket a ponttáblázaton, és az alfa is pár pontra van!
    a ferrari mint csapat: amatőrök gyülekezete. egy kereket nem tudnak felrakni a két versenyzőnek normálisan, továbbá taktikában szarok. ha abban a körben megy ki vettel mint amikor verstappen, akkor verstappennel meccselhetett volna a győzelemért.
    merci: megrendeztek maguknak egy dupla nullás futamot. bevallom őszintén nem vagyok kárörvendő, de toto wolff arcát öröm volt látni ma 😛

    azon viszont érdemes elgondolkodni h ilyen országnak mint német, nem lesz futama jövőre. jó volt hallani egy vettel előzés után a közönség ovációját, tudnak ezek a németek szurkolni 🙂

  57. Ezt vártam a mai versenytől, Mercik a levesben. Remek kis verseny volt ! Két Hondás a dobogón meg elismerésre méltó, pedig Itt a Renaultnak és a mclarennek is lett volna keresnivalója a dobogón. huhh Hálistennek Stroll nem mákolta be a dobogót ! 😀

  58. Paberto:
    Tegye fel a kezet az aki fellapozta a szabalykonyvet Hamilton esetevel kapcsolatban es ennek fenyeben reklamal hogy nem buntettek meg elegge!#
    Senki?
    Ez meglepo…

    Akkor most tegye fel a kezet az aki nem ismeri a szabalyokat es a buntetest, csak pofara ment es emiatt habzik a szalya hogy Hamiltont jobban kellett volna buntetni!
    Mindenki?! ?
    Ki gondolta volna…

    Tegye fel a kezét aki nem tart bohócnak?…..senki………..ergo bohóc vagy ennyit tudsz…na nyugodj le hagy örüljünk egy kicsit mi is

  59. **** jo verseny volt megint, zsinorban a harmadik.

    Voltak akik elore temettek ezt a hetveget is (szokas szerint), kettos Mercedes gyozelmet elore fujolva. Nos ebbol kettos nullazas lett, Hamilton buntetessel es mindket pilota hibaival.

    Verstappen gyozelem
    Vettel 20 -> 2
    Kvyat dobogon

    De gondolom sokaknak meg ez sem volt eleg…

  60. Tegye fel a kezet az aki fellapozta a szabalykonyvet Hamilton esetevel kapcsolatban es ennek fenyeben reklamal hogy nem buntettek meg elegge!#
    Senki?
    Ez meglepo…

    Akkor most tegye fel a kezet az aki nem ismeri a szabalyokat es a buntetest, csak pofara ment es emiatt habzik a szalya hogy Hamiltont jobban kellett volna buntetni!
    Mindenki?! 😀
    Ki gondolta volna…