Olasz Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 15:00
2. szabadedzésPéntek 19:00
3. szabadedzésSzombat 16:00
IdőmérőSzombat 19:00
FutamVasárnap 18:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. guide: Nézd,én azért kedveltem meg Vettelt,mert mindig magabiztos,vicces volt,huncutul mosolygó szemekkel.Ez a személy tavaly Monzában eltűnt és már csak nyomokban fedezhető fel benne a régi Seb.Keserűvé,csalódottá vált,aki ha a kamera veszi vagy fotózzák jókedvet erőltet magára.Sajnos ez a változás a teljesítményében is visszaköszön.Hogy mi ennek az oka?Szerintem rájött,hogy őt is behúzták a csőbe.
    A Ferrari olyan a pilótáknak,mint a lepkéknek a világító lámpa az éjszakában.Vágynak rá,de a legtöbben keservesen csalódnak.Akiből kettes lesz,azt megalázzák.Aki topnak érkezik,az hatalmas nyomás alatt versenyez és bármikor kifarolhatnak mögüle.Amióta f1-et nézek,azóta a Ferrari úgy küldte el Schumit Kimi miatt,hogy a bajnok még egyáltalán nem unt bele a versenyzésbe,később vissza is tért.Kimit Alonso miatt “nyugdíjazták”.A nyilvánosan elégedetlenkedő Alonsotól meg rendkívül fondorlatos módon szabadultak meg,pedig bombabiztos szerződése volt.Ezt a cikket már bemásoltam régen,nem akarom újra részletezni.Alonso egy okos ember,számomra nyilvánvaló,hogy nem szerződött volna a Mekihez,ha nem muszáj egy olyan időszakban,amikor minden a motorokról szól, egy éppen akkor kezdő motorgyártóval.De Vettel se járt sokkal jobban.
    A mai helyzet megértéséhez 2017-ig kell visszamenni.Abban az évben minden szuper volt,de mind a két pilótának év végén lejárt a szerződése.Végre egy igazán jó autó,a hangulat bizakodó,mindenki szeret mindenkit.Aztán jött a monacoi futam,ahol Kimi kezdett az élen,de Vettel egy hosszabb első etap után a kerékcseréket követően megnyerte a versenyt.Láthatóan Kiminek ez a taktikai döntés nem tetszett.Majd jött a magyar nagydíj,ahol Vettel autója meghibásodott,de Kiminek nem hagyták,hogy megelőzze.Augusztusban aztán először bejelentették Kimi,majd pár nappal később Vettel hosszabbítását is.Ezek a szerződések azonban már nem olyanok voltak,mint az előzőek.Kimi,szerintem a felesége nyomására is,már szabadon küzdhetett.Vettel első számú státusza pedig gyakorlatilag megszűnt.Bár szerintem korábban se történtek igazán csúnya dolgok Kimi kárára,de ezzel sokan nem fognak velem egyetérteni.Vettel arra számíthatott,hogy Kimi sokáig marad még a ferrárinál,talán meg is ígérték neki,vele meg nem lesz baj,mert haverok.Ha szüksége lesz rá, Kimi úgyis segít és egyébként sem szerette volna,ha kettes szerepbe kényszerítik a barátját.Na ez volt a csapda.Kimi bármennyire is jól teljesített,2018-ban már nem újították meg a szerződését.Ez Monzában derült ki és azóta Vettelnek vége van.Szerintem ő aláírt minden ferrari kívánságot,amit korábban Alonso nem,például a legjobb szerelőkről szólót.El is vették a télen a szerelőit és odaadták Leclercnek.Az is látszott már az elején,hogy monacoi támogatóinak a politikai ereje nagyon nagy a ferrarin belül.Tavaly például Monzában Elkann Leclercet látogatta meg,nem a Ferrari garázst.Az Elkann öccs pénzügyi partnere Leclerc,valamit reklámoz neki.Aztán ott van a kis Todt,mint menedzser.Ez a tavalyi olasz futamra lett egyértelmű.Olyan hatalomátvétel történt a háttérben,hogy már a 2018-as világbajnoki cím sem érdekelte őket.Ez mind Vettel arcára volt írva.Aztán jöttek is a cikkek arról,hogy nem tévedek.Ecleston,Horner belsősnek számít,mert Vettel jóban van velük.Ezzel egyidőben az olasz média is megkezdte a hadjáratot Vettel eltávolításáért.Azt gyanítom,hogy jelenleg Binotto az egyetlen,aki Vettel mögött áll,de ezért korábban már kapott a sajtótól,úgyhogy az idei monzai verseny után szerintem már ő sem.
    Persze ezek az események nem mentik fel Sebet a rengeteg elkövetett hibája alól,ez csak a háttér,ami padlóra vihette.Egy forma1-es pilótának nem szabad ilyen érzékenynek lenni.Amúgy is számítania kellett volna rá,hogy ő is kiesik a kosárból,hiszen ott volt az elődök példája.A f1-ben teljesíteni kell,az a legfontosabb!

    Nem egy szép történet. Talán majd Vettel megírja egy könyvben, de gondom az sem megy olyan könnyen.

  2. Daveko: Tavaly év végén jókat mulattam a végtelenül pesszimista hozzászólásaidon, és basszus igazad volt/lett.

    Nézd,én azért kedveltem meg Vettelt,mert mindig magabiztos,vicces volt,huncutul mosolygó szemekkel.Ez a személy tavaly Monzában eltűnt és már csak nyomokban fedezhető fel benne a régi Seb.Keserűvé,csalódottá vált,aki ha a kamera veszi vagy fotózzák jókedvet erőltet magára.Sajnos ez a változás a teljesítményében is visszaköszön.Hogy mi ennek az oka?Szerintem rájött,hogy őt is behúzták a csőbe.
    A Ferrari olyan a pilótáknak,mint a lepkéknek a világító lámpa az éjszakában.Vágynak rá,de a legtöbben keservesen csalódnak.Akiből kettes lesz,azt megalázzák.Aki topnak érkezik,az hatalmas nyomás alatt versenyez és bármikor kifarolhatnak mögüle.Amióta f1-et nézek,azóta a Ferrari úgy küldte el Schumit Kimi miatt,hogy a bajnok még egyáltalán nem unt bele a versenyzésbe,később vissza is tért.Kimit Alonso miatt “nyugdíjazták”.A nyilvánosan elégedetlenkedő Alonsotól meg rendkívül fondorlatos módon szabadultak meg,pedig bombabiztos szerződése volt.Ezt a cikket már bemásoltam régen,nem akarom újra részletezni.Alonso egy okos ember,számomra nyilvánvaló,hogy nem szerződött volna a Mekihez,ha nem muszáj egy olyan időszakban,amikor minden a motorokról szól, egy éppen akkor kezdő motorgyártóval.De Vettel se járt sokkal jobban.
    A mai helyzet megértéséhez 2017-ig kell visszamenni.Abban az évben minden szuper volt,de mind a két pilótának év végén lejárt a szerződése.Végre egy igazán jó autó,a hangulat bizakodó,mindenki szeret mindenkit.Aztán jött a monacoi futam,ahol Kimi kezdett az élen,de Vettel egy hosszabb első etap után a kerékcseréket követően megnyerte a versenyt.Láthatóan Kiminek ez a taktikai döntés nem tetszett.Majd jött a magyar nagydíj,ahol Vettel autója meghibásodott,de Kiminek nem hagyták,hogy megelőzze.Augusztusban aztán először bejelentették Kimi,majd pár nappal később Vettel hosszabbítását is.Ezek a szerződések azonban már nem olyanok voltak,mint az előzőek.Kimi,szerintem a felesége nyomására is,már szabadon küzdhetett.Vettel első számú státusza pedig gyakorlatilag megszűnt.Bár szerintem korábban se történtek igazán csúnya dolgok Kimi kárára,de ezzel sokan nem fognak velem egyetérteni.Vettel arra számíthatott,hogy Kimi sokáig marad még a ferrárinál,talán meg is ígérték neki,vele meg nem lesz baj,mert haverok.Ha szüksége lesz rá, Kimi úgyis segít és egyébként sem szerette volna,ha kettes szerepbe kényszerítik a barátját.Na ez volt a csapda.Kimi bármennyire is jól teljesített,2018-ban már nem újították meg a szerződését.Ez Monzában derült ki és azóta Vettelnek vége van.Szerintem ő aláírt minden ferrari kívánságot,amit korábban Alonso nem,például a legjobb szerelőkről szólót.El is vették a télen a szerelőit és odaadták Leclercnek.Az is látszott már az elején,hogy monacoi támogatóinak a politikai ereje nagyon nagy a ferrarin belül.Tavaly például Monzában Elkann Leclercet látogatta meg,nem a Ferrari garázst.Az Elkann öccs pénzügyi partnere Leclerc,valamit reklámoz neki.Aztán ott van a kis Todt,mint menedzser.Ez a tavalyi olasz futamra lett egyértelmű.Olyan hatalomátvétel történt a háttérben,hogy már a 2018-as világbajnoki cím sem érdekelte őket.Ez mind Vettel arcára volt írva.Aztán jöttek is a cikkek arról,hogy nem tévedek.Ecleston,Horner belsősnek számít,mert Vettel jóban van velük.Ezzel egyidőben az olasz média is megkezdte a hadjáratot Vettel eltávolításáért.Azt gyanítom,hogy jelenleg Binotto az egyetlen,aki Vettel mögött áll,de ezért korábban már kapott a sajtótól,úgyhogy az idei monzai verseny után szerintem már ő sem.
    Persze ezek az események nem mentik fel Sebet a rengeteg elkövetett hibája alól,ez csak a háttér,ami padlóra vihette.Egy forma1-es pilótának nem szabad ilyen érzékenynek lenni.Amúgy is számítania kellett volna rá,hogy ő is kiesik a kosárból,hiszen ott volt az elődök példája.A f1-ben teljesíteni kell,az a legfontosabb!

  3. mrobi:
    a megpördülés után Vettel szerintem olyan szögben volt, hogy nem láthatott semmit a pályából, így két lehetősége volt, vagy megvárja még az egész mezőny elmegy, vagy találomra elindul. Nem volt szerencséje…

    Ha jol tudom lehet tolatni is vele. Persze a verseny heveben nem opcio, de valasztasi lehetosege lett volna. Ricsitol kellett volna megkerdezni, hol a tolatogomb 😀

  4. trialboj:
    Hehe, ti komolyan úgy éreztétek hogy Bottas majd veszélyes lesz Lecre? Én úgy örültem mikor végre Hammer alatt elfogytak a gumik, legalább látjuk hogy egyszer rajtuk is kifog a kopás. Jó kis futam volt, kár Vettelert, így semmi házon belüli kakaskidás nem lesz.

    Csak azt felejted el te is, hogy mekkora előnye van még mindig a mercinek, mert nem kevés kört ment hemmörrájt szélárnyékban, és tudta tartani a lépést az előtte haladóval. Botos meg bizonyította miért van a csapatnál, behozni a kötelezőt, semmi több.

  5. Hehe, ti komolyan úgy éreztétek hogy Bottas majd veszélyes lesz Lecre? Én úgy örültem mikor végre Hammer alatt elfogytak a gumik, legalább látjuk hogy egyszer rajtuk is kifog a kopás. Jó kis futam volt, kár Vettelert, így semmi házon belüli kakaskidás nem lesz.

  6. mrobi:
    a megpördülés után Vettel szerintem olyan szögben volt, hogy nem láthatott semmit a pályából, így két lehetősége volt, vagy megvárja még az egész mezőny elmegy, vagy találomra elindul. Nem volt szerencséje…

    Dehogy nem volt szerencséje,ha Strollnak nem jó a reflexe akkor Vettel most nem otthon lenne.

  7. guide:
    Vettelnek ki kellett volna hagynia az idei évet,pihenni,összeszedni magát.Mivel ez nem történt meg,azt hiszem mindannyiunk számára az lenne a jó,ha év végén végleg befejezné.Rossz nézni ezt a szenvedést a szurkolójaként.Valami elromlott nála pár hónappal ezelőtt,amiből nem tud kikeveredni.11 év az élvonalban,állandó teljesítménykényszerben felőrölte mentálisan.Hakkinen is abbahagyta 10 év után,Rosberg is.Nem példa nélküli az ilyesmi.Itt vannak a fiatalok,akik pont olyan sikeréhesek,mint ő volt annak idején.Remélem a harmadik gyerek fiú lesz és a családjában talál annyi örömet vagy még többet is,mint a forma1-ben.:((

    Tavaly év végén jókat mulattam a végtelenül pesszimista hozzászólásaidon, és basszus igazad volt/lett.

  8. Erdekes futam volt, de leginkabb a hozzaszolasok erdekesek 😀 McLaren megint eldobott egy jo(bb) pontszerzesi lehetoseget, Sainz kb 6-7. lehetett volna a boxkiallasos baki nelkul. Remelhetoleg visszaternek a korabbi formajukhoz az elkovetkezo futamokon, mert a Renault most nagyot hozott. Hulk ekezeset nem vagom, mert o volt a celbaereskor a csapattarsahoz a legkozelebb, de olyanokat irtok, hogy megint be lett arazva. Ricsi jobb volt, megelozte a palyan, de ennyi. Vettel nem tudom mit csinalt megint, gondolom az eset utan az autoja sem volt igazi, mert lofutty tempot nem tudott menni a buntetese utan.
    Go Michaelnek: Stroll es Vettel esete azert kozel sem volt hasonlo, mivel Stroll nem ment neki Gaslynak, ahogy Vettel eltalalta ot hatulrol, ezert kapott szerintem kulonbozo buntetest a 2 versenyzo.
    Bottas valoban nem nyujtott semmi kiemelkedot, nem tudott tamadni a vegen, de azert azt sem ertem, amikor az istencsaszar uj VB alkat mekkorat meno Lec mogott valaki bejon 8 tizedre, akkor miert olyan nagy lama? 5X VB Hamilton nem birt a ferrarival ezen a palyan, mert az egyenesben sehogy nem tudtak utolerni, akkor mit vartatok Bottastol? Nem fel perccel maradt le, sot most Hamilton maradt le annyival, mert kinyirta a gumijait. Bottas tobb pontot szerzett. Mindegy, ot mar csak ekezni lehet. Dicseretet nem erdemel, de ez szerintem jo verseny volt tole (szurke, de jo. Szigoruan a vegeredmenyt nezve)
    RB: Maxtol tobbet lehetett volna varni, de meg a Toro mellett is alig tudott elmenni, barmilyen jo is a Honda-RB kombo. Nem is ertem, hogy vizionaltak Weberek a dobogos csatara alkalmasnak, ha nem hatulrol indul. Albonrol is azt mondtak, jo versenye volt. ???? Ha Max dobogoert harcolhatott volna, akkor nem illene legalabb a Renault-kat megverni? Barmilyen gyorsak is az egyenesben. Megcsak a kozelukben sem volt, mint Bottas Lec mogott.
    Szerencsetlen Stroll egyszer megy egy elfogadhato idomerot, a versenyen meg kiteszik es megint Perez aratja le a baberokat.
    Russell szepen kuzdott, Kubica ertekelhetetlen.
    Haas is kb annyira varta, hogy vege legyen, mint Vettel. Kivancsi leszek valtoznak-e az eroviszonyok Singapore-ban. Most neztem Monza 6 fok, Singapore 30. Sok kerdes van bennem.
    Merci olyan Brown GP evkezdes utan az utolso 5 futambol 1x nyert, nem verhetetlenek ok sem, hiaba vizionaltak 21 futamos kettos gyozelmet sokan.
    McLaren remelem magara talal a 2 leggyorsabb palya utan.
    Renault megmarad a jo formajanal, mert akkor hamar beerik a mekit (sajnos)
    Albon mit fog nyujtani egy RB-nek is jobban fekvo palyan, mert most sem gyozott meg, ismet a Torokkal harcoltak (meg Max is) K*va “jo” a Honda motor, azert most volt nekik is bajuk boven.
    McLaren szempontbol annak is orulnek, ha az Alfa/Haas/RP feljonne, mert a Renault akkor lassabban erne be oket (kiveve, ha mindenki csak a McLarent verne, a Renault-t nem)
    Mindent osszevetve, jo futam volt, nem ragtam le a kormom, az elmezony kb hidegen hagy, jobban tudok azert izgulni, hogy a McLaren 5. lesz 🙂
    Jah, en is ugy velem amugy, hogy a merci a kemeny keverekkel tobbet ert volna, mert altalaban ok jobban kezelik azokat az abroncsokat, egy probat megert volna legalabb az egyik kocsival, ha mar Vettel kikerult a jatekbol. Sebaj.

  9. Imádom Leclercet, egyszerűen muszáj imádni ezt a srácot. Simlis, közben a glória ott lebeg a feje felett, tökös, kiteszi a könyökét, ha kell, mert ha ellene meg lehet csinálni, akkor neki is szabad. Gyors, ravasz, hibázgat még, de még mindig csak 21 éves, az idő neki dolgozik. Kiváló az új generáció, VER, NOR és LEC máris kedvencem. S hol van már Vettel, akiről ódákat zengtek, miután Alonsót kirúgták a digók. Mehetne nyugdíjba már, vagy levezetni kiscsapatba mint Kimi, egy-egy jó eredmény néha becsúszhat, az méltóbb búcsú lehetne, mint ez az erőlködés. Bottas és Vettel szörnyű belegondolni milyen jó helyeket foglalnak nulla eredménnyel, miközben mások a középmezőnyben őrlődnek várva egy lehetőségre.

  10. Zasalamel: Hát pedig ha adódik lehetőség egy ferraris helyre, Russel nem fog még egy szezont lefutni a willivel a mezőny végén.

    Ocon nem, hogy a mezőny végén, de még a mezőnybe se maradt, mert nem engedték el, amíg nem látták mint nyújt Russell. Kettőjük szerződésében nem sok különbség lehet ebben a tekintetben…

    Sőt Wehrlein is végigülte 2018-at a DTM-ben, pedig volt kérője a FormulaE-ből.

  11. andrea1: Rajtad nem csodálkoztam másról jelenleg nem tudok 🙂 , te ilyen kötekedő vagy, sérelmekkel, Kimi iránti fájdalommal. Létezik orvosi segítség, ismerek szakembereket a környezetemben akik ilyenekkel foglalkoznak. Semmi köze ehhez a megjegyzéshez Kimihez amit tettem, teljesen függetlenítettem tőle ezt a témát mert szvsz nem róla szól a dolog vagy mindennek róla kell szólnia. Másról is szól az életem mint róla. 🙂 bármily hihetetlen… Más dolgokat is nézek, más dolgokat is olvasok,
    másfelé is járok nem naphosszat Kimivel foglalkozom. Veled kapcsolatban még aggódom valami kényszeres betegséged van hogy Kimivel kapcsolatban lépsz fel, írsz nekem. Ezt már leirtad nekem amúgy szóval sok újdonságot nem írtál ezzel, jó a memóriám. 🙂 valahogy nincs más a tarsolyodba, biztos humoros ember vagy de ez így nem jön át, nem is akarom hogy átjöjjön. Találj ki mást 🙂 vagy inkább ha itt vagy kerüljük egymást. Én nem kedvellek, nem én kezdtem ezt, nem én írtam neked most se, nem is akarom folytatni semmilyen formában, csak sikerül meglenni egy fórumon hogy ne foglalkozz azzal akivel nem akarsz.. Nekem sikerült és sikerülni is fog, mert még mindig nem én kezdtem ezt. Örülök hogy te szeretsz velem foglalkozni, de ez nem kölcsönös hidd el. 🙂

    Ui. Én ezen a sztorin már túl vagyok, elégedett vagyok a mostani alfa történettel, bármilyen hihetetlen… Még le is tudok ülni futamot nézni ez miatt.

    Megint írtál egy csomó hülyeséget, nem fogom hosszú bekezdésekkel tárgyalni, hogy ismét miért vagy értetlen. Szó nincs arról, amiről írsz, egyszerűen aki ennyire rosszul látja a dolgokat, mint te, azt fel szokás világosítani, ez általános dolog. De mivel te folyamatosan mellébeszélsz, kiforgatni próbálsz dolgokat, miközben én addig leírok tényeket, amiket megpróbálsz ezekkel kikerülni, fedni, akkor így sztem nem nehéz kideríteni, hogy akkor kinél is vannak bajok, már sry 🙂

  12. GreenHonda: Nem erről van itt szó. Itt arról van szó, hogy rendkívül szubjektív vagy, és értetlenkedsz, ha pedig vki ezt leírja neked, akkor játszod a mártírt. Az a probléma, hogy nem kéne csodálkozni azon, ha vki beszól ezért.

    Rajtad nem csodálkoztam másról jelenleg nem tudok 🙂 , te ilyen kötekedő vagy, sérelmekkel, Kimi iránti fájdalommal. Létezik orvosi segítség, ismerek szakembereket a környezetemben akik ilyenekkel foglalkoznak. Semmi köze ehhez a megjegyzéshez Kimihez amit tettem, teljesen függetlenítettem tőle ezt a témát mert szvsz nem róla szól a dolog vagy mindennek róla kell szólnia. Másról is szól az életem mint róla. 🙂 bármily hihetetlen… Más dolgokat is nézek, más dolgokat is olvasok,
    másfelé is járok nem naphosszat Kimivel foglalkozom. Veled kapcsolatban még aggódom valami kényszeres betegséged van hogy Kimivel kapcsolatban lépsz fel, írsz nekem. Ezt már leirtad nekem amúgy szóval sok újdonságot nem írtál ezzel, jó a memóriám. 🙂 valahogy nincs más a tarsolyodba, biztos humoros ember vagy de ez így nem jön át, nem is akarom hogy átjöjjön. Találj ki mást 🙂 vagy inkább ha itt vagy kerüljük egymást. Én nem kedvellek, nem én kezdtem ezt, nem én írtam neked most se, nem is akarom folytatni semmilyen formában, csak sikerül meglenni egy fórumon hogy ne foglalkozz azzal akivel nem akarsz.. Nekem sikerült és sikerülni is fog, mert még mindig nem én kezdtem ezt. Örülök hogy te szeretsz velem foglalkozni, de ez nem kölcsönös hidd el. 🙂

    Ui. Én ezen a sztorin már túl vagyok, elégedett vagyok a mostani alfa történettel, bármilyen hihetetlen… Még le is tudok ülni futamot nézni ez miatt.

  13. andrea1: Ki beszélt most Kimiről ebben a kontextusban? Ja te, én nem, de szép próbálkozás a kötekedésedhez. 🙂 Persze tudom te mindenhol Kimit látod a szemedben, csalódást okozott, haraszol rá..kérlek ne rajtam verd le. 🙂

    Nem erről van itt szó. Itt arról van szó, hogy rendkívül szubjektív vagy, és értetlenkedsz, ha pedig vki ezt leírja neked, akkor játszod a mártírt. Az a probléma, hogy nem kéne csodálkozni azon, ha vki beszól ezért. 🙂

  14. renault4: A mai hibázása Vettelnek végzetes lehetett volna. Ha nincs Strollnak olyan jó reflexe, akkor…., nem is folytatom tovább.
    Vettel egy kimerült pilóta benyomását kelti. Pihenni kellene neki.Ilyen állapotban az erőltetés a bizonyítás még nagyobb gondokat idézhet elő, de ezt szerintem ő is tudja. Szerintem ezt az évet lazán, valahogy levezeti,elviseli azt, hogy kiütöttéka székből és egy év pihenőt kér, ha nem kapja meg, akkor leteszi a sisakot.

    Mind szép és jó (humánus) megoldás egy olyan versenyző esetében, aki bajban van viszont nem tudom mennyire van lehetőség egy év pihenőt kérni… bár azt hiszem ezt Hakkinen megkapta Dennistől, bár gondolom óriási könyörgés árán és csak a baráti viszonyuknak köszönhetően kaphatta meg, ha jól emlékeszem és mert volt más név a tarsolyában, plusz egy tapasztalt pilótája DC személyében adott volt. Nem hiszem hogy a Ferrari tesz ilyet, egy évre igazolni pilótát… csak akkor ha van a zsebében egy mozgatható versenyzője akit vissza is tud tenni, mert nyilván Vettel utána igényt is tart az ülésre…Szerintem ez nehezen oldható meg és nem feltétlenül hiszem hogy ezt megteszi a ferrari…me kőkemény üzlet ez, komoly szerződések vannak itt.

  15. GreenHonda: Szóval szerinted Bottast minek tartja meg a Mercedes, de Raikkonent meg kellett volna tartani a Ferrarinak. Ilyen eszetlenségek után ne csodálkozz, ha megutálsz olyanokat, akik röhögnek egy egészségeset!

    Ki beszélt most Kimiről ebben a kontextusban? Ja te, én nem, de szép próbálkozás a kötekedésedhez. 🙂 Persze tudom te mindenhol Kimit látod a szemedben, csalódást okozott, haraszol rá..kérlek ne rajtam verd le. 🙂

  16. andrea1:
    Bottas gyatra….miért kellett őt megtartani?
    Végül nem lett meg Maxinak, Perez nagyon tartotta magát, én is sajnálom h ma kimaradt ebből Gábor mellett.Remélem ennek a Ferrari lufinak vége innentől és akkor visszaáll minden a nyári szünet előtti erősorrendre.
    Az alfa munkája Kiminél, tragikus, pedig a 15. helyen állt a büntetés előtt és jól jött előre a taktikájával… most ez a 30 másodperc amit összeszedett ezzel a büntetéssel pluszban, anélkül pontzóna körül lett volna. 🙁 Ez a két hétvége nagyon gáz volt.

    Szóval szerinted Bottast minek tartja meg a Mercedes, de Raikkonent meg kellett volna tartani a Ferrarinak. Ilyen eszetlenségek után ne csodálkozz, ha megutálsz olyanokat, akik röhögnek egy egészségeset!

  17. Go.Michael: Van benne igazság, de a dolgok mögé kell csupán látni, nézni egy kicsit. Sokkal összetettebb az ő helyzete mint ahogy azt a vérprofi mtva-Wéber kettő bemutatja. Szerintem sem fog távozni idő előtt, ez az álma, küzdeni fog érte.
    Azért a hurráoptimizmust lássuk be, óriási dolog monzában ferrarisként győzni, az idei autó egy rakás barna maszlag. Egyenesbeli fölényre tervezni egy autót egy óriási mérnöki bukás, bárki bármit mondhat nekem. Volt kettő pálya a naptárban ahol ez bejött és pont, ott is vért izzadva. Szingapúrban úgy fognak 20-30 mp-t kapni hogy fogni fogja mindenki a fejét.

    Vettelnek nem fekszik az autó, a ferrari képtelen a gumikat kezelni, kanyarokban pedig fél másodperceket ver a merci rájuk. Nyilván frusztrált, a furcsaság hogy ez a kocsi Leclercnek jobban fekszik így is, bár Seb mindig is érzékeny volt a kocsi hátuljára, ha nincs tapadás, lehetsz te 10x világbajnok, akkor sem lesz tapadás. Én úgy gondolom, hogy ha jövőre a ferrari nem rukkol elő egy versenyképes csomaggal, akkor el fog menni. Schumi óta talán ő rá tudom mondani, hogy igazán megkedveltem, de rossz látni, hogy nincs ott az a vigyor a fején, sokkal többre képes ő. Tavaly is hibázott való igaz, de egyszer legyen egy olyan kocsi ami 50-50 partiban van a mercivel, ne kelljen egyfolytában kitolni a határokat, kockáztatni hogy legyen egyáltalán sanszod elkapni őket… hiszen mi motiváljon akkor? Az évi 2-3 sansz a győzelemre? Plusz a sajtó 0/24 sortüze. Kötve hiszem bárkit is motiválna.

    A sokadik aspektus viszont, hogy Marchionne aki összefogta és vezette a ferrari hajóját, nincs már, nincs AV aki egy remek csapatvezető volt.. Binotto pedig olyan, mint amikor az asztalosra bízzák az esküvői ruha készítését, neki nem ez az a közeg, amiben tud úszni.

    Szóval egy hatalmas győzelem a mai és óriási dolog monzában ferrarisként diadalmaskodni, bárki bármit mondd, minden versenyző álma ez a közönség, sehol sem kapsz ennyi szeretetet, de az idei év egy óriási kuka a csapat részéről, ez vitathatatlan. Minden mindennel összefügg, az élet szépsége. Ha tippelni kellene, nagyon szeretném, hogy jövőre betaláljon a ferrari és versenyképes-motivált Vettelt lássunk, de a háttérhatalom nem egy sugallja.

    Ha megfigyeled,akkor van baj vele,ha “nagyon” akar teljesíteni.Ez azt jelenti,hogy vészhelyzetben bepánikol,rossz döntéseket hoz.Régebben sem tudott hideg fejjel gondolkozni,de az utóbbi két évben már szinte biztosan hibázik ilyenkor.Ennek vége van.Tavaly Monzában írta meg,ma pedig rátette a pontot az i-re.Kedves,vicces,érzékeny srác,jó ember,akit soha nem kímélt sem a sajtó,sem a pilótatársai,sem a szurkolók.Még mindig a leggyorsabbak között van a mezőnyben,aki rengeteget segít a csapatnak,de ez már nem elég.Nagyon sajnálom,hogy ez történt vele.Nálam nem sajnálja senki jobban.:(

  18. Go.Michael: Van benne igazság, de a dolgok mögé kell csupán látni, nézni egy kicsit. Sokkal összetettebb az ő helyzete mint ahogy azt a vérprofi mtva-Wéber kettő bemutatja. Szerintem sem fog távozni idő előtt, ez az álma, küzdeni fog érte.
    Azért a hurráoptimizmust lássuk be, óriási dolog monzában ferrarisként győzni, az idei autó egy rakás barna maszlag. Egyenesbeli fölényre tervezni egy autót egy óriási mérnöki bukás, bárki bármit mondhat nekem. Volt kettő pálya a naptárban ahol ez bejött és pont, ott is vért izzadva. Szingapúrban úgy fognak 20-30 mp-t kapni hogy fogni fogja mindenki a fejét.

    Vettelnek nem fekszik az autó, a ferrari képtelen a gumikat kezelni, kanyarokban pedig fél másodperceket ver a merci rájuk. Nyilván frusztrált, a furcsaság hogy ez a kocsi Leclercnek jobban fekszik így is, bár Seb mindig is érzékeny volt a kocsi hátuljára, ha nincs tapadás, lehetsz te 10x világbajnok, akkor sem lesz tapadás. Én úgy gondolom, hogy ha jövőre a ferrari nem rukkol elő egy versenyképes csomaggal, akkor el fog menni. Schumi óta talán ő rá tudom mondani, hogy igazán megkedveltem, de rossz látni, hogy nincs ott az a vigyor a fején, sokkal többre képes ő. Tavaly is hibázott való igaz, de egyszer legyen egy olyan kocsi ami 50-50 partiban van a mercivel, ne kelljen egyfolytában kitolni a határokat, kockáztatni hogy legyen egyáltalán sanszod elkapni őket… hiszen mi motiváljon akkor? Az évi 2-3 sansz a győzelemre? Plusz a sajtó 0/24 sortüze. Kötve hiszem bárkit is motiválna.

    A sokadik aspektus viszont, hogy Marchionne aki összefogta és vezette a ferrari hajóját, nincs már, nincs AV aki egy remek csapatvezető volt.. Binotto pedig olyan, mint amikor az asztalosra bízzák az esküvői ruha készítését, neki nem ez az a közeg, amiben tud úszni.

    Szóval egy hatalmas győzelem a mai és óriási dolog monzában ferrarisként diadalmaskodni, bárki bármit mondd, minden versenyző álma ez a közönség, sehol sem kapsz ennyi szeretetet, de az idei év egy óriási kuka a csapat részéről, ez vitathatatlan. Minden mindennel összefügg, az élet szépsége. Ha tippelni kellene, nagyon szeretném, hogy jövőre betaláljon a ferrari és versenyképes-motivált Vettelt lássunk, de a háttérhatalom nem egy sugallja.

    Ugyanaz a helyzet, mint Alonso vs. Massa, illetve Alonso vs. Kimi esetében. Ezekben az években ugyanúgy krónikus alulkormányzottsággal küzdött a Ferrari, mint most. Ezt egyes pilóták jobban elviselik, míg mások teljesen meg vannak lőve vele, ezen pedig csak úgy tudnak segíteni, ha az autó hátulját “hozzábutítják” az elejéhez. Így szedik össze az 1 perces hátrányt az olyan pályákon, mint pl. a Ringen, és így nem használt ma Leclerc ellen a szélárnyék + DRS kombó sem.

  19. Ez kész talány számomra is. Hamilton fárasztotta a halat 30 körön keresztül, bőven másodpercen belül. Bottasnak “csak” be kellet volna nyúlnia érte a hálóval, 8 körrel frissebb lágy gumival a keménnyel szemben. Már ott nyilván való volt, hogy képtelen lesz rá, mikor körökön keresztül 1,5sec+ körül billeget…

  20. Go.Michael: Van benne igazság, de a dolgok mögé kell csupán látni, nézni egy kicsit. Sokkal összetettebb az ő helyzete mint ahogy azt a vérprofi mtva-Wéber kettő bemutatja. Szerintem sem fog távozni idő előtt, ez az álma, küzdeni fog érte.
    Azért a hurráoptimizmust lássuk be, óriási dolog monzában ferrarisként győzni, az idei autó egy rakás barna maszlag. Egyenesbeli fölényre tervezni egy autót egy óriási mérnöki bukás, bárki bármit mondhat nekem. Volt kettő pálya a naptárban ahol ez bejött és pont, ott is vért izzadva. Szingapúrban úgy fognak 20-30 mp-t kapni hogy fogni fogja mindenki a fejét.

    Vettelnek nem fekszik az autó, a ferrari képtelen a gumikat kezelni, kanyarokban pedig fél másodperceket ver a merci rájuk. Nyilván frusztrált, a furcsaság hogy ez a kocsi Leclercnek jobban fekszik így is, bár Seb mindig is érzékeny volt a kocsi hátuljára, ha nincs tapadás, lehetsz te 10x világbajnok, akkor sem lesz tapadás. Én úgy gondolom, hogy ha jövőre a ferrari nem rukkol elő egy versenyképes csomaggal, akkor el fog menni. Schumi óta talán ő rá tudom mondani, hogy igazán megkedveltem, de rossz látni, hogy nincs ott az a vigyor a fején, sokkal többre képes ő. Tavaly is hibázott való igaz, de egyszer legyen egy olyan kocsi ami 50-50 partiban van a mercivel, ne kelljen egyfolytában kitolni a határokat, kockáztatni hogy legyen egyáltalán sanszod elkapni őket… hiszen mi motiváljon akkor? Az évi 2-3 sansz a győzelemre? Plusz a sajtó 0/24 sortüze. Kötve hiszem bárkit is motiválna.

    A sokadik aspektus viszont, hogy Marchionne aki összefogta és vezette a ferrari hajóját, nincs már, nincs AV aki egy remek csapatvezető volt.. Binotto pedig olyan, mint amikor az asztalosra bízzák az esküvői ruha készítését, neki nem ez az a közeg, amiben tud úszni.

    Szóval egy hatalmas győzelem a mai és óriási dolog monzában ferrarisként diadalmaskodni, bárki bármit mondd, minden versenyző álma ez a közönség, sehol sem kapsz ennyi szeretetet, de az idei év egy óriási kuka a csapat részéről, ez vitathatatlan. Minden mindennel összefügg, az élet szépsége. Ha tippelni kellene, nagyon szeretném, hogy jövőre betaláljon a ferrari és versenyképes-motivált Vettelt lássunk, de a háttérhatalom nem egy sugallja.

    A mai hibázása Vettelnek végzetes lehetett volna. Ha nincs Strollnak olyan jó reflexe, akkor…., nem is folytatom tovább.
    Vettel egy kimerült pilóta benyomását kelti. Pihenni kellene neki.Ilyen állapotban az erőltetés a bizonyítás még nagyobb gondokat idézhet elő, de ezt szerintem ő is tudja. Szerintem ezt az évet lazán, valahogy levezeti,elviseli azt, hogy kiütötték a székből és egy év pihenőt kér, ha nem kapja meg, akkor leteszi a sisakot.

  21. Zasalamel: Akkor marad Russel 😀 kölyökkoruk óta ismerik egymást Lec-szel. Remélem a ferrari is észbekap, h mostmár nem feltétlen idősebb, tapasztalt pilótákra van szükség, hiszen a mai újonc generáció már rég megkapta azt a képzést.

    RusseLL-t nem fogja elengedni a Mercedes, Ocont nem hiába “eresztették szélnek”… 🙂

  22. Akkor remélem mindenki megköveti Rosberget. Kb ugyanolyan véleményt fogalmazott meg Vettelről (béna, menjen nyugdíjba stb…), mint az itteni fórumozók, csak 1 héttel korábban. Vagy ilyet csak a tisztelt autosportalos szakértőknek lehet, neki nem?

  23. roberto23: Ha a kasztniban jövőre sikerülne kb hasonlót ugrani, mint idén a motorral meglenne a stabil 4. hely szvsz. Csak attól félek, ha jövőre rafekszenek a kasztnira a motort fogják megint elszarni. De ne legyen igazam.

    Én attól tartok, hogy nincs olyan ember jelenleg a Renault-nál, aki a kasztnit érdemben fejleszteni tudná. Talán a jó szélcsartorna segíthet valamit a helyzeten, de jó szakember nélkül az sem segít, csak jobb visszajelzést adhat arról a tervekről.

  24. guide:
    Vettelnek ki kellett volna hagynia az idei évet,pihenni,összeszedni magát.Mivel ez nem történt meg,azt hiszem mindannyiunk számára az lenne a jó,ha év végén végleg befejezné.Rossz nézni ezt a szenvedést a szurkolójaként.Valami elromlott nála pár hónappal ezelőtt,amiből nem tud kikeveredni.11 év az élvonalban,állandó teljesítménykényszerben felőrölte mentálisan.Hakkinen is abbahagyta 10 év után,Rosberg is.Nem példa nélküli az ilyesmi.Itt vannak a fiatalok,akik pont olyan sikeréhesek,mint ő volt annak idején.Remélem a harmadik gyerek fiú lesz és a családjában talál annyi örömet vagy még többet is,mint a forma1-ben.:((

    Van benne igazság, de a dolgok mögé kell csupán látni, nézni egy kicsit. Sokkal összetettebb az ő helyzete mint ahogy azt a vérprofi mtva-Wéber kettő bemutatja. Szerintem sem fog távozni idő előtt, ez az álma, küzdeni fog érte.
    Azért a hurráoptimizmust lássuk be, óriási dolog monzában ferrarisként győzni, az idei autó egy rakás barna maszlag. Egyenesbeli fölényre tervezni egy autót egy óriási mérnöki bukás, bárki bármit mondhat nekem. Volt kettő pálya a naptárban ahol ez bejött és pont, ott is vért izzadva. Szingapúrban úgy fognak 20-30 mp-t kapni hogy fogni fogja mindenki a fejét.

    Vettelnek nem fekszik az autó, a ferrari képtelen a gumikat kezelni, kanyarokban pedig fél másodperceket ver a merci rájuk. Nyilván frusztrált, a furcsaság hogy ez a kocsi Leclercnek jobban fekszik így is, bár Seb mindig is érzékeny volt a kocsi hátuljára, ha nincs tapadás, lehetsz te 10x világbajnok, akkor sem lesz tapadás. Én úgy gondolom, hogy ha jövőre a ferrari nem rukkol elő egy versenyképes csomaggal, akkor el fog menni. Schumi óta talán ő rá tudom mondani, hogy igazán megkedveltem, de rossz látni, hogy nincs ott az a vigyor a fején, sokkal többre képes ő. Tavaly is hibázott való igaz, de egyszer legyen egy olyan kocsi ami 50-50 partiban van a mercivel, ne kelljen egyfolytában kitolni a határokat, kockáztatni hogy legyen egyáltalán sanszod elkapni őket… hiszen mi motiváljon akkor? Az évi 2-3 sansz a győzelemre? Plusz a sajtó 0/24 sortüze. Kötve hiszem bárkit is motiválna.

    A sokadik aspektus viszont, hogy Marchionne aki összefogta és vezette a ferrari hajóját, nincs már, nincs AV aki egy remek csapatvezető volt.. Binotto pedig olyan, mint amikor az asztalosra bízzák az esküvői ruha készítését, neki nem ez az a közeg, amiben tud úszni.

    Szóval egy hatalmas győzelem a mai és óriási dolog monzában ferrarisként diadalmaskodni, bárki bármit mondd, minden versenyző álma ez a közönség, sehol sem kapsz ennyi szeretetet, de az idei év egy óriási kuka a csapat részéről, ez vitathatatlan. Minden mindennel összefügg, az élet szépsége. Ha tippelni kellene, nagyon szeretném, hogy jövőre betaláljon a ferrari és versenyképes-motivált Vettelt lássunk, de a háttérhatalom nem egy sugallja.

  25. Zasalamel: Akkor marad Russel 😀 kölyökkoruk óta ismerik egymást Lec-szel. Remélem a ferrari is észbekap, h mostmár nem feltétlen idősebb, tapasztalt pilótákra van szükség, hiszen a mai újonc generáció már rég megkapta azt a képzést.

    Én Ricsit szeretném ha vinnék….ha erre kerülne a sor…de ez még Vettel helye.

  26. andrea1: Norrist nem fogja egyelőre elengedni a Meki, ha így lenne már most az RB-ben ülne mert Marko leakarta igazolni tavaly a Tr-be.

    Akkor marad Russel 😀 kölyökkoruk óta ismerik egymást Lec-szel. Remélem a ferrari is észbekap, h mostmár nem feltétlen idősebb, tapasztalt pilótákra van szükség, hiszen a mai újonc generáció már rég megkapta azt a képzést.

  27. renault4: Erre a Renault 4.-5. helyre már én is régen vártam, már nem csak azért, mert van egy Renault 4-sem. Remélem a motor terén elért fejlődést a kaszninál is megtörténik. Jó lenne Ricciardot megtartani.

    Ha a kasztniban jövőre sikerülne kb hasonlót ugrani, mint idén a motorral meglenne a stabil 4. hely szvsz. Csak attól félek, ha jövőre rafekszenek a kasztnira a motort fogják megint elszarni. De ne legyen igazam.

  28. F1890:
    vettel olyan helyzetben van mint lorenzo. nem fekszik a gép nekik és sokat hibáznak mindketten. közel járnak a visszavonuláshoz, de nem akarnak úgy visszavonulni h dicstelenül távoznak a ligából. így ez egy ördögi spirál mindkettejüknek.

    Csak itt már szerintem inkább arra kéne Vettel-nek is összpontosítani, hogy neki mi a jó. Megéri ez neki? Oké, lehet dicstelenul fog tavozni, de van 4 vb címe, 50+ győzelme amit senki nem fog tudni elvenni tőle. Én a helyében leszarnam ki mit gondol, visszavonulnek és élnek a családdal boldogan.

  29. Vettelnek ki kellett volna hagynia az idei évet,pihenni,összeszedni magát.Mivel ez nem történt meg,azt hiszem mindannyiunk számára az lenne a jó,ha év végén végleg befejezné.Rossz nézni ezt a szenvedést a szurkolójaként.Valami elromlott nála pár hónappal ezelőtt,amiből nem tud kikeveredni.11 év az élvonalban,állandó teljesítménykényszerben felőrölte mentálisan.Hakkinen is abbahagyta 10 év után,Rosberg is.Nem példa nélküli az ilyesmi.Itt vannak a fiatalok,akik pont olyan sikeréhesek,mint ő volt annak idején.Remélem a harmadik gyerek fiú lesz és a családjában talál annyi örömet vagy még többet is,mint a forma1-ben.:((

  30. vettel olyan helyzetben van mint lorenzo. nem fekszik a gép nekik és sokat hibáznak mindketten. közel járnak a visszavonuláshoz, de nem akarnak úgy visszavonulni h dicstelenül távoznak a ligából. így ez egy ördögi spirál mindkettejüknek.

  31. Ma ez őszintén illik a Ferrarira szerinted?

    Nem trollkodás végett írom, de mást sem tudok erre válaszolni, csapatilag ma még a Renaultnál is jobban dolgoztak…

    Zasalamel:
    Amúgy ezért kell két toppilóta egy csapatban, mert így a merci tényleg csak az egyikre számíthat, mikor támadni kell.

  32. Bottas gyatra….miért kellett őt megtartani?
    Végül nem lett meg Maxinak, Perez nagyon tartotta magát, én is sajnálom h ma kimaradt ebből Gábor mellett. Remélem ennek a Ferrari lufinak vége innentől és akkor visszaáll minden a nyári szünet előtti erősorrendre.
    Az alfa munkája Kiminél, tragikus, pedig a 15. helyen állt a büntetés előtt és jól jött előre a taktikájával… most ez a 30 másodperc amit összeszedett ezzel a büntetéssel pluszban, anélkül pontzóna körül lett volna. 🙁 Ez a két hétvége nagyon gáz volt.

  33. Lewisnak ott elment az esély amikor a puhább gumikat tették fel neki…
    És ez közben végérvényesen ki is derült ahogy még jobban szakadt le Lewis…

    Az meg EGYÉRTELMŰEN helyes döntés volt hogy nem kapott TÉNYLEGES időbüntetést Leclerc.
    Azzal már tényleg saját magát tette volna röhejessé az FIA…

    Közben meg a

    Paberto: Latom nem érted… Nem baj