Hivatalos: 2020 végén elválnak a McLaren és a Renault útjai!

A McLaren 2021-es motorváltásáról szóló találgatások után a wokingi csapat és jelenlegi partnere, a Renault hivatalosan is bejelentette, hogy külön tervezik a jövőt.

Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. renault4:
    Ez várható volt.Sajnos a Renault nagy fogadkozások és igéretek mellett némi fejlődést mutatva próbálta életben tartani a partnerei bizalmát, de ebből úgy néz ki semmi nem lesz. Egy csapatként töredék információt kap a motorról.Egyedül marad, amiből egyenesen következik a kiszállás lehetősége.

    Tuti kiszállnak. Majd ha úgy alakul visszasunnyognak ahogy eddig is csinálták.

  2. Sidious: Valamilyen szinten ismeri a Mclaren a Mercedes motorját, mert hibrid érát még velük kezdték meg. De igen az első szezonjukban a 4. hely megtartása lehet a cél, ha valaki nem b*ssza el a nagyok közül, aztán ellehet kezdeni közelebb kerülni.

    1évet használták a legelső spec hybridet, és abban az évben már elég mostohaként kezelte őket a merci, nem nagyon akarták, hogy a hondások lessenek tőlük. Azóta rengetegen elmentek a mclarentől, meg a merci motor is változott sokat, de igen arról talán van még pár embernek fogalma, hogyan kellett anno beépíteni a mclarenbe egy merci motort.

  3. Grabowsky78: Konkrétan arra gondolok, hogy a Mclaren nem fog tudni 4. helynél előrébb lépni 2021-ben. Ebben szinte biztos vagyok. (persze benne van, hogy valamelyik nagy csapat eltaktikázza magát) Nem hinném, hogy jobban tudná használni a számára tök ismeretlen technikát, mint a Ferrari a Merci vagy a Redbull a már évek óta tökéletesített motor “használatot” (értsd: hűtés, motor módok használata, nyomaték leadás különböző aero csomagok mellett, kuplung fogáspontok stb stb). 2021ben ez valószínű nem lesz előrelépés eleinte, ezektől függetlenül mégis azt gondolom, hogy ez egy jó döntés látva a Renault hozzáállását a f1-hez.

    Valamilyen szinten ismeri a Mclaren a Mercedes motorját, mert hibrid érát még velük kezdték meg. De igen az első szezonjukban a 4. hely megtartása lehet a cél, ha valaki nem b*ssza el a nagyok közül, aztán ellehet kezdeni közelebb kerülni.

  4. Sidious: Szerintem egyszerűbb lesz, mert 2021-ben amúgy is kb az egész autót át kell építeni, a jövő évi meg ilyenkor már majdnem kész van, ha most belenyúlnának, akkor csak úgy járnak, mint 2018-ban.

    Konkrétan arra gondolok, hogy a Mclaren nem fog tudni 4. helynél előrébb lépni 2021-ben. Ebben szinte biztos vagyok. (persze benne van, hogy valamelyik nagy csapat eltaktikázza magát) Nem hinném, hogy jobban tudná használni a számára tök ismeretlen technikát, mint a Ferrari a Merci vagy a Redbull a már évek óta tökéletesített motor “használatot” (értsd: hűtés, motor módok használata, nyomaték leadás különböző aero csomagok mellett, kuplung fogáspontok stb stb). 2021ben ez valószínű nem lesz előrelépés eleinte, ezektől függetlenül mégis azt gondolom, hogy ez egy jó döntés látva a Renault hozzáállását a f1-hez.

  5. Nando: meddig a Merci gyári csapatként jelen van, addig labdába se rúghatnak, hogy fellépjenek a top3 közé.

    “meddig a Merci gyári csapatként jelen van, addig labdába se rúghatnak, hogy fellépjenek a top3 közé.”

    A Williamsnek 2014-ben top 3-as autója volt, ha jobb versenyzőkkel indulnak, akkor valószínűleg lett volna futamgyőzelmük és elkapják a Red Bullt is a konstruktőriben és az már a hibrid érában volt, amikor a Mercedes dominált. Szóval dobogókat meg futamgyőzelmeket simán szerezhetnek, ha összeraknak egy rendes kocsit. Az, hogy a Mercedes engedné e őket vb-t nyerni az már egy másik kérdés, főleg, ha ők is benne vannak a bajnoki küzdelemben. De ha pl úgy jön ki, hogy a Merci elb*ssza a kocsiját és a Mclaren meg mondjuk mehetne a Ferrarival/Red Bullal/akárkivel, akkor nem hiszem, hogy ne adnák meg nekik a maximális támogatást, mert akkor még mindig jobb ha egy partnercsapatuk nyer, mintha egy rivális.

  6. Várható volt, hogy ha a Honda után a Renaultval sem tudnak életképes csomagot alkotni, akkor visszatérnek a Mercihez, csak egy a bökkenő ezzel az egésszel, ameddig a Merci gyári csapatként jelen van, addig labdába se rúghatnak, hogy fellépjenek a top3 közé.
    Ha a Merci nagyon benéz valamit 21-től a kocsival és ők meg betalálnak valamivel, akkor lehet realitás az, hogy megkapják a gyáriak teljes támogatását a közös történelmük miatt, amúgy meg a legvalószínűbb az, hogy 21-től is max a 4. helyen fognak vegetálni, ameddig a Merci gondol egyet és kivonul, mert már agyonnyerték magukat addigra.

  7. Ez nagyon jó a csapatnak, sose kellett volna elengedni a mercit, kissé szkeptikus voltam a Ferran-Brown duó miatt, de úgy néz ki csak kezd összeállni a régi csapat, hosszú még az út, de sztem nagyon jó irányba haladnak, csak így tovább! 🙂

    Viszont ez nagyon rossz hír a Renault-nak, RB után, meki is szakít velük, így egyedüliként, ha nem hoznak eredményeket 21-re kb le is húzhatják a rollót.

  8. Ez várható volt.
    Sajnos a Renault nagy fogadkozások és igéretek mellett némi fejlődést mutatva próbálta életben tartani a partnerei bizalmát, de ebből úgy néz ki semmi nem lesz. Egy csapatként töredék információt kap a motorról. Egyedül marad, amiből egyenesen következik a kiszállás lehetősége.

  9. Raikkonen:
    Hmm, ennek örülök, újra Mclaren Merci :)))
    Van egy olyan érzésem, uj szabályok ide vagy oda, nagyon vonzó lesz a pilótáknak is a Mclaren, nem lennék meglepődve, ha valamrlyik top pilótát is szerződtetnék.

    Norris addigra beerik, Sainz-rol meg kiderul, erdemes-e egy esetlegesen jobb auto ulesere. Felesleges lenne Hamiltonnak/Maxnak 50 milliot fizetni. Lec ferraris marad, Vettel meg kb visszavonul. Russell-t lehetne meg bezsebelni es akkor lenne egy jo parosuk, aki olcso is 😀 Russell a merci miatt meg johetne is. Persze lehet majd atpasszoljak Bottast 😀

  10. Raikkonen:
    Hmm, ennek örülök, újra Mclaren Merci :)))
    Van egy olyan érzésem, uj szabályok ide vagy oda, nagyon vonzó lesz a pilótáknak is a Mclaren, nem lennék meglepődve, ha valamrlyik top pilótát is szerződtetnék.

    Versenyzőt cserélni max akkor lenne értelme, ha Hamilton, Verstappen, Leclerc vagy Vettel elérhető, ha nem, akkor a lehető legjobb párosuk van szerintem.

  11. Grabowsky78:
    Nem tartott sokáig a nagy szerelem! A Renault motor gyenge, és itt az eredménye, ha a f1be nem költesz eleget, a kutyának sem kell a technikád! Na most a Renault a spórolásával mire is ment? Néhány év alatt az egyik legjobból a leggyengébb lett és nem mellesleg egyedül maradt, érdeket érvényesíteni innentől igen nehéz lesz.
    Az ügy másik fele, elég hülyén időzít a Mclaren pont a szabályváltozások évében fog még motort is cserélni, azért az borítékolható, hogy 2021 nem a Mclaren-ről fog szólni! Valószínű hosszútávon be fog jönni a döntés. Fura ezen elgondolkodni, hogy mi lett volna ha 2014ben nem szakít a Mercivel a Honda kedvéért, valószínű akkor sem maradt volna élcsapat, de nem is esett volna vissza a mezőny végére.

    Szerintem egyszerűbb lesz, mert 2021-ben amúgy is kb az egész autót át kell építeni, a jövő évi meg ilyenkor már majdnem kész van, ha most belenyúlnának, akkor csak úgy járnak, mint 2018-ban.

  12. Nem tartott sokáig a nagy szerelem! A Renault motor gyenge, és itt az eredménye, ha a f1be nem költesz eleget, a kutyának sem kell a technikád! Na most a Renault a spórolásával mire is ment? Néhány év alatt az egyik legjobból a leggyengébb lett és nem mellesleg egyedül maradt, érdeket érvényesíteni innentől igen nehéz lesz.
    Az ügy másik fele, elég hülyén időzít a Mclaren pont a szabályváltozások évében fog még motort is cserélni, azért az borítékolható, hogy 2021 nem a Mclaren-ről fog szólni! Valószínű hosszútávon be fog jönni a döntés. Fura ezen elgondolkodni, hogy mi lett volna ha 2014ben nem szakít a Mercivel a Honda kedvéért, valószínű akkor sem maradt volna élcsapat, de nem is esett volna vissza a mezőny végére.