Japán Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 03:00
2. szabadedzésPéntek 07:00
3. szabadedzésSzombat 05:00
IdőmérőVasárnap 03:00
FutamVasárnap 07:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. trialboj:
    Jaj, ennyire kevés hsz-t, még nem is láttam egy futam után, pedig már egy fél nap eltelt azóta h meglengették a kockás zászlót.

    Szerintem rossz futam volt, nagyon sajnáltam hogy elbénázta a két ferka, kíváncsi voltam mit csinálnak egymással, ha az egyik gyorsabb mint a másik. Lesz itt baj ha nem játsszák ezt le idén.
    Hammert miért nem hagyták kint mikor kérdezte hogy milyen taktikáal nyerhet? Ha elkopnak a gumik, is max 3. lesz, ennek mi értelme volt? A track position nem értékesebb mint a friss gumi? Vagy ferka ellen nem mernek védekezni? vagy azért nem maradt kint mert nem volt tükre, és félt h nem látja honnan támad Vettel :))

    Lec elég nagyot hibázott, de így legalább nem derült ki mennyire gyenge a honda motor, aki szokott hasonlítgatni, számolgatta, hogy az idei rb hogy teljesített ezenapályán a tavalyihoz képest?
    A mekinek valahogy nem megy a dupla pontszerzés, kár h kibxta Albon Landot, szépen mutatott a meki a középmezőny elején.
    Remélem még idén lesz v 2 jó futam is, egyre kevesebb miatt lehet izgulni, nem ártana még némi izgalom, hogy elfogadható évnek könyveljük, eddig messze a legrosszabb a hibrid éra óta, Hammer már kb a 7. futam óta VB, a merci meg talán 3.-4. után nyerte meg elméletben a konstruktőrit, a ferka feltámadása sokat segített, a Lec-Vet csata is ad némi fűszert a képletbe. Max mellé kellene még egy versenyképes csapattárs, ha ők sem mennek vb-ért, legalább legyen valami szórakozása neki is, el fog tunyulni 21-re, ha senki nincs, aki jobb teljesítményre késztesse.

    Érdektelen fos futam volt ez is, ne cskdálkozz. Az egész F1 egy unalmas szar, sokan csak megszokásból nézzük az egészet. Engem már jobban izgat a futamok közötti uborka hírek egyvelege, mint egy nagydíj hétvége…

  2. Jaj, ennyire kevés hsz-t, még nem is láttam egy futam után, pedig már egy fél nap eltelt azóta h meglengették a kockás zászlót.

    Szerintem rossz futam volt, nagyon sajnáltam hogy elbénázta a két ferka, kíváncsi voltam mit csinálnak egymással, ha az egyik gyorsabb mint a másik. Lesz itt baj ha nem játsszák ezt le idén.
    Hammert miért nem hagyták kint mikor kérdezte hogy milyen taktikáal nyerhet? Ha elkopnak a gumik, is max 3. lesz, ennek mi értelme volt? A track position nem értékesebb mint a friss gumi? Vagy ferka ellen nem mernek védekezni? vagy azért nem maradt kint mert nem volt tükre, és félt h nem látja honnan támad Vettel :))

    Lec elég nagyot hibázott, de így legalább nem derült ki mennyire gyenge a honda motor, aki szokott hasonlítgatni, számolgatta, hogy az idei rb hogy teljesített ezena pályán a tavalyihoz képest?
    A mekinek valahogy nem megy a dupla pontszerzés, kár h kibxta Albon Landot, szépen mutatott a meki a középmezőny elején.
    Remélem még idén lesz v 2 jó futam is, egyre kevesebb miatt lehet izgulni, nem ártana még némi izgalom, hogy elfogadható évnek könyveljük, eddig messze a legrosszabb a hibrid éra óta, Hammer már kb a 7. futam óta VB, a merci meg talán 3.-4. után nyerte meg elméletben a konstruktőrit, a ferka feltámadása sokat segített, a Lec-Vet csata is ad némi fűszert a képletbe. Max mellé kellene még egy versenyképes csapattárs, ha ők sem mennek vb-ért, legalább legyen valami szórakozása neki is, el fog tunyulni 21-re, ha senki nincs, aki jobb teljesítményre késztesse.

  3. Bogyi007:
    Úgy vették észre hogy bemondták hogy Perez 9. lett, de elsikkadtak felette, ugy vélték a körhátrányszámítás volt az oka…

    Én is gondoltam rá, de egyből elvetettem, mivel még jól látszott, hogy versenyeznek… szerintem a kommentátoroknak foglalkoznia kéne azzal is, mi történik a pontszerzőhelyek végén, nem csak számolgatni, megvan-e a +14pont a Mercinek… Wéber processzorait is eléggé leterhelte ez a probléma, azt se vette észre, hogy Perez 10 körrel a vége előtt a boxban járt (és 10 kör alatt ledolgozott egy boxkiállást, valamint előzött 2-t), Leclerc utolsó kiállásánál kettejük közti távolsággal foglalkozott, miközben volt köztük vagy 40sec… kicsit 10-12 körrel volt agyilag elmaradva a lájvtól.

  4. Azért az utóbbi 2 verseny előtt még stratégiai alapon nyertek Spaban es Monzában is sőt Szingapúrban is voltaképpen…

    Sidious: A Merci viszont az elmúlt 2 évben szenvedett Mexikóban, tavaly gyakorlatilag közük nem volt a versenyhez, Bottas még kört is kapott. Szóval ott még verhetik őket, de a Red Bull most valóban nem olyan erős, mint tavaly ilyenkor volt, a Ferrarit meg ismerjük, ha meg is szerzik az 1. sort utána valahogy úgyis elbalf*szkodják, jön majd egy technikai hiba, egy rossz stratégia vagy a versenyzők hibáznak.

  5. Úgy vették észre hogy bemondták hogy Perez 9. lett, de elsikkadtak felette, ugy vélték a körhátrányszámítás volt az oka…

    S.Perez: Fura volt, hogy egyébként senki nem vette észre se a futam alatt, se utána az m4sporton… Az F1 csatorna sem hozott le róla még cikket azóta sem, habár a Boxutca igen 😀

  6. F1890: ez hihetetlen amatőrködés. technikailag 52. körben vetettek véget a futamnak, a valóságban meg 53 kört lefutották 😀 nice

    Fura volt, hogy egyébként senki nem vette észre se a futam alatt, se utána az m4sporton… Az F1 csatorna sem hozott le róla még cikket azóta sem, habár a Boxutca igen 😀

  7. F1890: ez hihetetlen amatőrködés. technikailag 52. körben vetettek véget a futamnak, a valóságban meg 53 kört lefutották 😀 nice

    De ezt miért nem tudják utólag korrigálni? Amúgy sem hivatalos még a leintés után az eredmény, csomó büntetést adnak, kizárnak autókat, stb…, akkor ez mitől olyan fontos?

  8. Tpal: Idén nem érzem ehhez elég erősnek a Red Bullt, legalábbis a nyári szünet utáni formájukat elnézve. Szerintem a Merci lesz a favorit. A ritkább levegő egyrészt csökkenti a motorerőhátrányukat, másrészt még max. leszorítóerő mellett is nagyon kicsi lesz a légellenállásuk.

    A Merci viszont az elmúlt 2 évben szenvedett Mexikóban, tavaly gyakorlatilag közük nem volt a versenyhez, Bottas még kört is kapott. Szóval ott még verhetik őket, de a Red Bull most valóban nem olyan erős, mint tavaly ilyenkor volt, a Ferrarit meg ismerjük, ha meg is szerzik az 1. sort utána valahogy úgyis elbalf*szkodják, jön majd egy technikai hiba, egy rossz stratégia vagy a versenyzők hibáznak.

  9. Még mindig nincs végeredmény, mivel a Racing Point feljelentette a Renault-t, hogy az autó magától állítja a fékerőeloszlást, a pályától való helyzettől függően, márpedig az ilyen versenyzést segítő eszközök tiltottak. Ha ez bebizonyosul, akkor valószínűleg diszkvalifikálják mindkét Renault-t és akkor Leclerc visszatérhet a 6. helyre.

  10. Sidious: Szerintem meg nem 😀 A gyári Renault nem tudott Mexikóban se semmi kiemelkedőt nyújtani az elmúlt években, tavaly Hülkenberg 6. lett 2 kör hátrányban.Az a pálya a Red Bullnak fekszik, mert jó a kasznijuk és a szokásosnál ritkább levegő csökkenti a hátrányukat az egyenesekben. A Mclaren autója közel se olyan jó, hogy ettől bekerüljenek a dobogóért folyó csatába. Ha kiesnek az elejéből akkor benne lehetnek a top 3-ban persze, de amúgy eléggé esélytelennek tűnik.

    Idén nem érzem ehhez elég erősnek a Red Bullt, legalábbis a nyári szünet utáni formájukat elnézve. Szerintem a Merci lesz a favorit. A ritkább levegő egyrészt csökkenti a motorerőhátrányukat, másrészt még max. leszorítóerő mellett is nagyon kicsi lesz a légellenállásuk.

  11. Daveko:
    2 gondolat:
    1- elképesztő a Ferrari helyzet kihasználása. Ha megnéznénk az elmúlt 10 futamot ahol 1-2ben indultak el, összehasonlítva a Merci ugyanilyen teljesítményével, iszonyat nevetséges arány lenne
    2- egy merész tipp, Mexikóban a McLaren visszatér a dobogóra:) Szerintem az elmúlt évek Rb dominanciája inkább a Renault érdeme, akik legalább 1 pályán erősek 😀 Albon meglesz erőből, az élmezőnyben meg a viseltes motorok közül néhány felmondja a szolgálatot.

    Szerintem meg nem 😀 A gyári Renault nem tudott Mexikóban se semmi kiemelkedőt nyújtani az elmúlt években, tavaly Hülkenberg 6. lett 2 kör hátrányban. Az a pálya a Red Bullnak fekszik, mert jó a kasznijuk és a szokásosnál ritkább levegő csökkenti a hátrányukat az egyenesekben. A Mclaren autója közel se olyan jó, hogy ettől bekerüljenek a dobogóért folyó csatába. Ha kiesnek az elejéből akkor benne lehetnek a top 3-ban persze, de amúgy eléggé esélytelennek tűnik.

  12. Daveko:
    2 gondolat:
    1- elképesztő a Ferrari helyzet kihasználása. Ha megnéznénk az elmúlt 10 futamot ahol 1-2ben indultak el, összehasonlítva a Merci ugyanilyen teljesítményével, iszonyat nevetséges arány lenne
    2- egy merész tipp, Mexikóban a McLaren visszatér a dobogóra:) Szerintem az elmúlt évek Rb dominanciája inkább a Renault érdeme, akik legalább 1 pályán erősek Albon meglesz erőből, az élmezőnyben meg a viseltes motorok közül néhány felmondja a szolgálatot.

    Akkor remélem Norris lesz az.

  13. 2 gondolat:
    1- elképesztő a Ferrari helyzet kihasználása. Ha megnéznénk az elmúlt 10 futamot ahol 1-2ben indultak el, összehasonlítva a Merci ugyanilyen teljesítményével, iszonyat nevetséges arány lenne
    2- egy merész tipp, Mexikóban a McLaren visszatér a dobogóra:) Szerintem az elmúlt évek Rb dominanciája inkább a Renault érdeme, akik legalább 1 pályán erősek 😀 Albon meglesz erőből, az élmezőnyben meg a viseltes motorok közül néhány felmondja a szolgálatot.

  14. Vettel the best:
    Kiss Norbi megint nem kicsit elfogult! Szerinte nyerhető volt ez a futam Vettelnek,csak megint elkúrta! Szerintem meg ha eljön az első helyen ott lettek volna a Mercedesek a nyakán és simán átugorja a boxban a jobb gumi kezelés miatt!

    Szerintem meg igaza van. Legalábbis az esély meg lett volna, pláne ha 1-2ben jönnek el. Szóval a mai szerintem a versenyzők sara is, hiába volt lassabb az autó. Elsősorban Leclercé, ha Vettel produkálta volna ma ezt most mindenki vissza akarná vonultatni 😀

  15. potterék szépítettek valamit a nyári szünet után, de azért az elmúlt 2 évben ennél sokkal-sokkal közelebb voltak. Végeredményben ott vagyunk, hogy a Merci konstruktőri világbajnok, és most már az egyénit is csak Merci pilóta, de leginkább Hamilton nyerheti meg.

  16. Paberto: Nem mindegy. Mindig a legjobbat kell nyujtani, fuggetlenul a bajnoksag allasatol vagy barmi mastol. De megint elkurt strategia volt. Nem tudom mit gondoltak.

    Annyibol jobb hogy nem csesztek ki Bottasal, illetve olyan helyzetbe sem hoztam magukat hogy TO kelljen es szoljanak Hamiltonnak hogy engedje el Bottast (ha Hamiltont kint hagytak volna)

    én ferrari részről írtam ezt 😀 h nem osztott volna a 3. hely sem, ez a 2. hely ajándék volt ha figyelembe vesszük a merci tempóját

  17. @LukeSmithF1

    FIA on Vettel avoiding a jump start penalty:
    “Whilst the video shows some movement that movement was within the acceptable tolerance of the F1 jump start system which formally defines a jump start per Article 36.13(a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.”

  18. F1890:
    mondjuk sztem tökmindegy h 2. vagy 3. hely. ma más dimenzió volt a merci. csak sztem már nem volt gyomruk egy újabb pofont kiosztani bottasnak azzal h hamiltont kint tartják

    Nem mindegy. Mindig a legjobbat kell nyujtani, fuggetlenul a bajnoksag allasatol vagy barmi mastol. De megint elkurt strategia volt. Nem tudom mit gondoltak.

    Annyibol jobb hogy nem csesztek ki Bottasal, illetve olyan helyzetbe sem hoztam magukat hogy TO kelljen es szoljanak Hamiltonnak hogy engedje el Bottast (ha Hamiltont kint hagytak volna)

  19. Vettel szép de akkor is járt volna a büntetés, mindegy, végre jobban megy.
    Hamiltonnak már sok nem kell remélhetőleg hogy újra vb legyen, rettentő izgalmas idény ez 😀

    Az alfa gyenge 🙁 kicsit előbb kellett volna ezt a lagyat feltenni, ott azon a keveréken nem volt rossz a tempó, na mindegy.

  20. Sidious: Nem kell hisztizni, Verstappen Honda motorral is előzött már Ferrarikat futamon, akkor nehogy már egy Mercivel ne lehessen, ha van 10 kör gumi előny, úgy, hogy most érezhetően van gumikopás ellentétben a legtöbb futammal, ahol simán végig mennek 1 cserével.

    azétr tegyük hozzá, h itt suzukaban elég nehéz előzni.

  21. Sidious: Milyen tény? A tény az, hogy a Mercedesnél jóval gyengébb motorral is megtudták már előzni a Ferrarit, egy normális pályán csak a végsebességet b*szhatod, ha nem tudsz kigyorsítani a kanyarokból meg folyamatosan lecsúszol az ívről.

    De nem ezen a palyan. Itt lehet elozni, de nehez. De latod a futamot te is gondolom.

  22. Paberto: Nem hiszti, ténymegállapítás

    Milyen tény? A tény az, hogy a Mercedesnél jóval gyengébb motorral is megtudták már előzni a Ferrarit, egy normális pályán csak a végsebességet b*szhatod, ha nem tudsz kigyorsítani a kanyarokból meg folyamatosan lecsúszol az ívről.

  23. Sidious: Nem kell hisztizni, Verstappen Honda motorral is előzött már Ferrarikat futamon, akkor nehogy már egy Mercivel ne lehessen, ha van 10 kör gumi előny, úgy, hogy most érezhetően van gumikopás ellentétben a legtöbb futammal, ahol simán végig mennek 1 cserével.

    Nem hiszti, ténymegállapítás

  24. Eddig az Alfák versenytempója jobb volt mint az időmérős, most már az se… 😮🙄😪

    Egyedül Magnussen nem 100-as kocsiját tudja Giovinazzi maga mögött tartani a Williamseket leszámítva…

    Remélem az van hogy végleg elengedték ezt az évet és á jövő evre készülnek…

  25. Paberto:
    0 strategia megint… Ferrarit nem fog elozni egyenesben, akarmilyen gumi van alatta…

    Nem kell hisztizni, Verstappen Honda motorral is előzött már Ferrarikat futamon, akkor nehogy már egy Mercivel ne lehessen, ha van 10 kör gumi előny, úgy, hogy most érezhetően van gumikopás ellentétben a legtöbb futammal, ahol simán végig mennek 1 cserével.

  26. Paberto: Megint ugyanazt tudom kerdezni mint az elobb. Miert? Nyari szunet ota o volt az egyetlen aki szorongatta a Ferrarikat minden idomeron es futamon, mikozben Bottas fenyevekre volt lemaradva. Ma ketszer kapott Hamilton autoja de meg igy sem megy rossz tempot.

    Alaptalan kotekedesed vagy szanalmas, vagy nem nezted az almult 5 futamot, vagy csak nem ertetted amit lattal :/

    Rinyálásban természetesen ő a nyerő.

  27. Tapani: A stratégiája szót nyugodtan ki lehet húzni ebből a mondatból.

    Megint ugyanazt tudom kerdezni mint az elobb. Miert? Nyari szunet ota o volt az egyetlen aki szorongatta a Ferrarikat minden idomeron es futamon, mikozben Bottas fenyevekre volt lemaradva. Ma ketszer kapott Hamilton autoja de meg igy sem megy rossz tempot.

    Alaptalan kotekedesed vagy szanalmas, vagy nem nezted az almult 5 futamot, vagy csak nem ertetted amit lattal :/

  28. Egész évben szakportálok (nem hazai oldalak) is erről írnak…

    Paberto: Nem tamasztott ala semmit. Ez a palya tulajdonsagabol fakad.
    Arrol nem is beszelve hogy valaki (aki nem a csapat tagja es nem lat bele) kirak egy adatot a kepernyore, kozben meg tok mas a helyzet… Semmi ertelme annak a grafikonnak.

  29. Bogyi007:
    Ez a gumigrafikon alátámasztotta mindazt amit már régóta tudunk, Vettel a kocsi hatuljával küszködik…

    Nem tamasztott ala semmit. Ez a palya tulajdonsagabol fakad.
    Arrol nem is beszelve hogy valaki (aki nem a csapat tagja es nem lat bele) kirak egy adatot a kepernyore, kozben meg tok mas a helyzet… Semmi ertelme annak a grafikonnak.