Mexikó Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 17:00
2. szabadedzésPéntek 21:00
3. szabadedzésSzombat 19:00
IdőmérőSzombat 22:00
FutamVasárnap 20:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Szarvasember: Lehet nem volt új gumijuk. Amúgy ezt az egész gumimizériát megszüntetném a picsába. Egyféle tartós gumi azt csókolom. Tankolást kéne visszahozni hogy ne bálna kocsik induljanak. Legalább lehetne taktikázi széles körben, nem a *** gumikon menne a sztori. Illetve igenis legyenek tesztek. Amit elbaszcsiznak a csecse motorhomokra, meg isten***ára, avvól lehetne tesztelgetni az új fejlesztéseket.

    Tankolással pont, hogy semmit nem lehetne taktikázni. Van a motorodnak egy fogyasztása, az határozza meg, hogy mikor kell kijönnöd tankolni, pont. Hiába akarsz kint maradni, nem tudsz, mert elfogy a nafta. Amikor volt tankolás, mindenki kívülről fújta, hogy melyik csapat mikor fog kijönni és úgy is volt.

  2. Denis Hunter:
    Arra azert kivancsi lennek, hogy Albonnal miert nem mentek ra a gyors korre. Nem lett volna kepes egy 1:19:1-re lagy gumival? Volt asszem 44 sec elonye Max-szal szemben. Leclerc sztem nem jott volna utana, mert azzal volt elfoglalva, hogy utolerje Bottast. Ha meg igen, akkor az utolso korre kellett volna hozni, volt mar erre is pelda, hogy ne lehessen reagalni.
    McLarennek most nagyon rosszul jott ki ez a verseny, nem mukodtek jol a kemeny kevereken, naluk kb bejott az, hogy 30 kort birnak rajtuk. Szerencsere jovore megszunik a gumis szabaly, hogy azon kell rajtolni, amit a Q2-ben hasznalsz, mert ez kinyirja a kozepcsapatok harcat es be is jott Pereznek a 11. helyrol rajtolas.

    Lehet nem volt új gumijuk. Amúgy ezt az egész gumimizériát megszüntetném a picsába. Egyféle tartós gumi azt csókolom. Tankolást kéne visszahozni hogy ne bálna kocsik induljanak. Legalább lehetne taktikázi széles körben, nem a *** gumikon menne a sztori. Illetve igenis legyenek tesztek. Amit elbaszcsiznak a csecse motorhomokra, meg isten***ára, avvól lehetne tesztelgetni az új fejlesztéseket.

  3. Arra azert kivancsi lennek, hogy Albonnal miert nem mentek ra a gyors korre. Nem lett volna kepes egy 1:19:1-re lagy gumival? Volt asszem 44 sec elonye Max-szal szemben. Leclerc sztem nem jott volna utana, mert azzal volt elfoglalva, hogy utolerje Bottast. Ha meg igen, akkor az utolso korre kellett volna hozni, volt mar erre is pelda, hogy ne lehessen reagalni.
    McLarennek most nagyon rosszul jott ki ez a verseny, nem mukodtek jol a kemeny kevereken, naluk kb bejott az, hogy 30 kort birnak rajtuk. Szerencsere jovore megszunik a gumis szabaly, hogy azon kell rajtolni, amit a Q2-ben hasznalsz, mert ez kinyirja a kozepcsapatok harcat es be is jott Pereznek a 11. helyrol rajtolas.

  4. Denis Hunter: kommentatorok izgultak, hogy mekkora tuzijatek lesz a vegen, aztan a szokasos semmi. Pirelli toketlenseg, bakik a boxban, koccanasok a palyan. Ha unatkozol, siman meger egy estet, minthogy Ejjel nappal Budapestet nezz 😀

    TV-t amúgy se nézünk. Mindíg letöltünk filmeket, s azt nézzük. Gyerekek miatt van kábel TV, a mesék miatt. Tegnep meg elkezdtük nézni, de feleségemnek annyira nem jött át, meg nekem se. Kikapcsoltuk. De meggyőztél. Nézünk este mást inkább…. 😀 😀

  5. Bogyi007:
    Amikor 2 csapattal tesztelnek 2-2 napot, akkor kifejezetten meg van tiltva a csapatoknak hogy bármit is maguknak teszteljenek.

    Azok kifejezetten Pirelli tesztnapok.
    De az évközi teszteken is ki van jelölve ugyanígy csapatok akiknek az autója direkt gumitesztet végez.

    Ennél többet hogyan tesztelhetne a Pirelli szerinted?
    2019-es autókkal volt már több gumiteszt is idén több csapat részéről amin 2020-as gumikkal mentek, vagy szerinted év közben már 2020-as kocsikat adjon a mezőny a Pirellinek?

    Egyébként lesz még egy nagy tesztnap az idény végén (talán Abu-Dzabiban, ami után fogják lezárni a 2020-as gumik tesztjét)

    2-2 tesztnap, gondolhatod az mire eleg.

    Emlekezz mi volt regen amikor meno volt a Michelin es a Bridgestone. Eloszor is volt tankolas es az hatarozta meg a kiallasok szamat. A gumik birtak a gyurodest de sosem derult ki mennyire hiszen jottek tankolni es cserelni. Ja es ne felejtsuk el hogy nem 110kg uzemanyaggal rajtoltak… De nem is ez a lenyeg. Sokaig korlatlan tesztlehetoseg volt es ev kozben a gumin is fejleszthettek mert volt gumi haboru, persze hogy tudtak optimalizalni a gumik teljesitmenyet.

    2010 volt az elso ev amikor beszuntettek a tankolast. Kb minden versenyen 1 kiallas volt es mondtak is a Bridgestone-nak hogy ez azert eleg unalmas igy, na de valtotta is oket a Pirelli 2011-tol. Nincs is kivel osszehasonlitani a Pirellit mert a tobbi gumigyartonak teljesen mas szabalyoknak kellett megfelelniuk teljesen mas korulmenyek kozott.

  6. Amikor 2 csapattal tesztelnek 2-2 napot, akkor kifejezetten meg van tiltva a csapatoknak hogy bármit is maguknak teszteljenek.

    Azok kifejezetten Pirelli tesztnapok.
    De az évközi teszteken is ki van jelölve ugyanígy csapatok akiknek az autója direkt gumitesztet végez.

    Ennél többet hogyan tesztelhetne a Pirelli szerinted?
    2019-es autókkal volt már több gumiteszt is idén több csapat részéről amin 2020-as gumikkal mentek, vagy szerinted év közben már 2020-as kocsikat adjon a mezőny a Pirellinek?

    Egyébként lesz még egy nagy tesztnap az idény végén (talán Abu-Dzabiban, ami után fogják lezárni a 2020-as gumik tesztjét)

    Paberto: Khmmm es azokon mit tesztelnek? A csapatok a sajat fejleszteseiket az ok. De a Pirelli? Ha az az evi gumit, azon mar ugysem valtoztathatnak, ha a kovetkezo evit azok meg nem ezeken az autokon fognak elesben futni. Nekik a jovobe kell latniuk.

  7. Paberto: Az apjarol mostanaban amint jovore eloveszi a 2007-2008 ban keszult felveteleket amikor azt mondja hogy az o fia fogja megdonteni Schumacher rekordjait es ugye sokan kinevetik emiatt. Csak szepen mosolyog majd kozben. Ez most az alom ami nem is olyan lehetetlen hogy valosag lesz 1 ev mulva.

    minden versenyző erről álmodik…Jos is Max is….de te már akkor is láttad 🤣🤣🤣😁😁😁

  8. Paberto: Az apjarol mostanaban amint jovore eloveszi a 2007-2008 ban keszult felveteleket amikor azt mondja hogy az o fia fogja megdonteni Schumacher rekordjait es ugye sokan kinevetik emiatt. Csak szepen mosolyog majd kozben. Ez most az alom ami nem is olyan lehetetlen hogy valosag lesz 1 ev mulva.

    Hát ha neked ez okoz örömet az életben?😀
    Én pl. nem igazán szoktam foglalkozni Vettel dolgaival,álmomban meg végképp nem!😀

  9. Sidious: Onnan, hogy a keményen mindenki elment 40-50 kört gond nélkül függetlenül attól, hogy Mercedesben, Red Bullban vagy Renaultban ült. Alapból, ha a közepessel ellehet menni 30 kört, akkor miből gonolod, hogy a keménnyel ne lehetne még egy 10-est legalább rápakolni? Akkor nem lenne értelme a kemény guminak, ha ugyanannyit bírna mint a közepes és még lassabb is lenne.

    Kezdjük azzal, h mki úgy vágott neki a versenynek h még egy kemény gumi is max 30 kört bír ki, hisz a kedves gumigyártó cég, akik cisnálják ezt a “csoda” gumikeveréket ezt mondták nekik. 😀

  10. Paberto: De akkor azt meg nem tudtuk hogy Albonnal sem fog birni hiszen nem is tudtuk hogy Albon moge fog kerulni. Ott volt Vettelnel a csapat 2. hibaja hogy raengedtek arra a forgalomra amikor mar semmi nem mult volna azon ha 1 korrel hamarabb hozzak hiszen Hamilton 18 secre volt folyamatosan tehat moge jottek volna ki igy is ugy is.

    Én már Vettel kiállása utáni esetről beszélek, nagy krédés volt h Vettel tud e vmit Albonnal a vadiúj settgumival.

    Előtte is volt forgalom és nem bukott 3 secet, ott az egyik meki meg torro volt ökör, az egyik még majdnem bele is fékezett kanyarban.

    Tök midnegy h mennyire mögé esett volna vissza, ha egy Albont nem tudott támadni sem, akkor Hamival h bírt volna? Sehogy.

  11. Sidious: Onnan, hogy a keményen mindenki elment 40-50 kört gond nélkül függetlenül attól, hogy Mercedesben, Red Bullban vagy Renaultban ült. Alapból, ha a közepessel ellehet menni 30 kört, akkor miből gonolod, hogy a keménnyel ne lehetne még egy 10-est legalább rápakolni? Akkor nem lenne értelme a kemény guminak, ha ugyanannyit bírna mint a közepes és még lassabb is lenne.

    Utólag könnyű okosnak lenni,különösen a ferrari esetében.:D
    Egyébként megnézném már azt,ha Vettel indul előbbről,ő milyen tempót tud az első etapban Leclerchez képest.Szerintem egy egész versenytávon nincs közöttük nagy különbség.De ha a monacóié a jog az első kerékcserére,akkor Vettelnek muszáj más taktikát próbálnia.

  12. Vettel the best: Remélem szépeket fogsz álmodni Luisról!😀

    Az apjarol mostanaban amint jovore eloveszi a 2007-2008 ban keszult felveteleket amikor azt mondja hogy az o fia fogja megdonteni Schumacher rekordjait es ugye sokan kinevetik emiatt. Csak szepen mosolyog majd kozben. Ez most az alom ami nem is olyan lehetetlen hogy valosag lesz 1 ev mulva.

  13. Zasalamel: Pályafüggő, miután Vettel Albonnal sem tudott mit kezdeni, és Hamiék is látták h akkor Max vígan ment 40+ kört a kemény gumival, egyértelmű votl h ezt megnyerték, mégha nem is így tervezték.

    De akkor azt meg nem tudtuk hogy Albonnal sem fog birni hiszen nem is tudtuk hogy Albon moge fog kerulni. Ott volt Vettelnel a csapat 2. hibaja hogy raengedtek arra a forgalomra amikor mar semmi nem mult volna azon ha 1 korrel hamarabb hozzak hiszen Hamilton 18 secre volt folyamatosan tehat moge jottek volna ki igy is ugy is.

  14. Paberto: De neked sosincs ilyen? AAA azt x meg y meg is nyeri a frissebb gumin es Leclerc vagy Vettel nem fogja tudni kivedekezni? Aztan megis…

    Pályafüggő, miután Vettel Albonnal sem tudott mit kezdeni, és Hamiék is látták h akkor Max vígan ment 40+ kört a kemény gumival, egyértelmű votl h ezt megnyerték, mégha nem is így tervezték.

  15. guide: Honnan tudod,hogy ha felteszik neki a keményet,akkor alatta is bírta volna végig jó tempóval?Ha a végén megelőzik,vagy be kell jönnie új gumikért,akkor meg azért panaszkodnátok.
    Ezen a futamon Bottasnak volt a legjobb tempója.A mercik gyorsak voltak,ez van.

    Onnan, hogy a keményen mindenki elment 40-50 kört gond nélkül függetlenül attól, hogy Mercedesben, Red Bullban vagy Renaultban ült. Alapból, ha a közepessel ellehet menni 30 kört, akkor miből gonolod, hogy a keménnyel ne lehetne még egy 10-est legalább rápakolni? Akkor nem lenne értelme a kemény guminak, ha ugyanannyit bírna mint a közepes és még lassabb is lenne.

  16. Sidious: Nem én csak leírtam a tényt, hogy ott Leclerc bukta a győzelmet ezzel, mert normál esetben a kiállások után ott ő lett volna az élen, de így, hogy volt VSC maradt a 3. helyen. De mondjuk azt, hogy ott Vettel gyorsabb volt és neki kellett volna nyerni. Akkor is Leclerc már a 3. győzelmét bukja a csapata miatt (Bahrein, Szingapúr, Mexikó) Vettel meg 1-et.

    Honnan tudod,hogy ha felteszik neki a keményet,akkor alatta is bírta volna végig jó tempóval?Ha a végén megelőzik,vagy be kell jönnie új gumikért,akkor meg azért panaszkodnátok.
    Ezen a futamon Bottasnak volt a legjobb tempója.A mercik gyorsak voltak,ez van.

  17. Sidious: Nem én csak leírtam a tényt, hogy ott Leclerc bukta a győzelmet ezzel, mert normál esetben a kiállások után ott ő lett volna az élen, de így, hogy volt VSC maradt a 3. helyen. De mondjuk azt, hogy ott Vettel gyorsabb volt és neki kellett volna nyerni. Akkor is Leclerc már a 3. győzelmét bukja a csapata miatt (Bahrein, Szingapúr, Mexikó) Vettel meg 1-et.

    Figyelj, ha a pirelli valós információkkal látná el a csapatokat, akkor 10-12 körben bejött volna mindenki kemény gumikért és ennyi.

    Remélem jövőre csak kétfajta gumi lesz egész szezonban, semmi értelme a kemény és ultrának.

  18. deze75: sok minden elmondható Lewisról…ösztönösen talán a legjobb de ez a terület nagyon nem az erőssége…

    Ezt direkt is csinalja. Sir, aztan verseny 75%-at egy gumin futva a vegen megy egy leggyorsabb kort es mosolyog. Ez mar a pszichologiai hadviseles resze. Ezt palyan kivul is muveli folyamatosan.

  19. guide: Vettelnél nem hibáznak?Nem rontják el a kerékcseréit,nem rohad le az autója az időmérőn?Szocsiban direkt megcserélték őket,pedig Vettel gyorsabb volt az első etapban.A szocsis motorleállása miatt is Leclercet sajnálod?Na ne már..

    Nem én csak leírtam a tényt, hogy ott Leclerc bukta a győzelmet ezzel, mert normál esetben a kiállások után ott ő lett volna az élen, de így, hogy volt VSC maradt a 3. helyen. De mondjuk azt, hogy ott Vettel gyorsabb volt és neki kellett volna nyerni. Akkor is Leclerc már a 3. győzelmét bukja a csapata miatt (Bahrein, Szingapúr, Mexikó) Vettel meg 1-et.

  20. Paberto: Persze hogy nem voltam biztos. 15 kor utan a jobb hatso hogy nezett ki? Csak akkor meg nem lattuk hogy serult volt a padlolemez azon resze (igazabol hianyzott belole vagy 30 cm) ami a levegot iranyitja a gumira.

    Azzal hat. Kanyarokban tortenik kiszoritosdi meg kemeny csata de a rajtanal az egyenesben fure lekuldeni a masikat eddig nem volt jellemzo meg akkor sem ha 3-4 auto volt egymas mellett…

    Ajj hagyjál már, számtalan ilyen esett volt már, h szarul nézett ki a gumi, aztán vígan mentek rajta még fél versenytávot.

  21. Összegezve sztem Lec agresszívabban kezeli a gumikat, ez már korábban is látszódott, most meg végképp. Ezért gondolom azt h vettel alatt sztem nem működtek úgy a kemény gumik mint Lec alatt, aki letudott dolgozni 14 secet. Kár azért a box hibáért, mert megnéztem volna tudott volna e vmit kezdeni Bottas-szal.

  22. Zasalamel: Mert mit is írtál le? A futam elején azzal voltál csak elfoglalva, hogy vettel vajon hány centis helyet hagyott Haminak. 😀

    Ne haragudj de te még abban se mvoltál biztos, hogy ham ezt megnyerte féltávnál, nekem kellett téged győzködnöm h már pedig bírni fogja az a kemény gumi. 😀

    Persze hogy nem voltam biztos. 15 kor utan a jobb hatso hogy nezett ki? Csak akkor meg nem lattuk hogy serult volt a padlolemez azon resze (igazabol hianyzott belole vagy 30 cm) ami a levegot iranyitja a gumira.

    Azzal hat. Kanyarokban tortenik kiszoritosdi meg kemeny csata de a rajtanal az egyenesben fure lekuldeni a masikat eddig nem volt jellemzo meg akkor sem ha 3-4 auto volt egymas mellett…

  23. Sidious: A Pirelli becsléseit már rég nem tudom komolyan venni, azt viszont a csapatnak látnia kell, hogy pénteken a versenyszimulációkon mit bírnak a gumik.

    nálam ez akkor sem fér bele egy gumigyártó által h egyszer kibír a futamon 6 kört a gumi, máskor meg 66-ot. kell egy fajta ismeretlen tényező a futamokon, de ez túl sok szvsz.

  24. deze75: mekkora kamu vagy akkor miért sírt Ham ,hogy jó döntés volt-e?…..Elmondom neked észrevették,hogy mennyit bírt Max gumija és azért áltak át erre astratégiára.

    Hamilton mindig panikol a radioban. Van amikor igaza van, van amikor nincs. De pont ezert csinalja hogy hintaba ultesse a tobbieket.

  25. Paberto: Ti is ezt csinaljatok LOL

    De amikor mar a futam elejen igazam van es tenyleg ugy alakul ahogy leirom, akkor meg le vagyok ugatva eloszor hogy nem ertek hozza, utana mikor kiderul hogy en lattam jol akkor meg csend van…

    Mert mit is írtál le? A futam elején azzal voltál csak elfoglalva, hogy vettel vajon hány centis helyet hagyott Haminak. 😀

    Ne haragudj de te még abban se mvoltál biztos, hogy ham ezt megnyerte féltávnál, nekem kellett téged győzködnöm h már pedig bírni fogja az a kemény gumi. 😀

    Te csak utólag tudod osztani az észt. Ahhoz meg bocs nem sok ész kell de te tudod. 😀

  26. Sidious: Leclerc meg 10 mp fölötti hátrányt lehozott 3-ra Bottashoz képest és az ő gumija is csak 6 körrel volt frissebb, mint Vettelé, ami lóf*sz ha azt nézzük, hogy a kemény ma szinte nem is akart elfogyni. Szóval az, hogy Vettelnek nem volt meg a tempója a végén csak ahhoz, hogy tartsa Hamiltont még nem jelenti azt, hogy lassú a Ferrari, mert Leclerc gyorsabb volt csak a csapata adott neki hozzá egy 15 mp hátrányt ezzel a 2 kiállással meg az elrontott kerékcserével.

    Leclerc megnyom kb 10 kört és el is fogynak a gumijai.Azonkívül azt sem tudod milyen motormódot használtak.Majd kedden kiderül az elemzésből.Ja és Löki üres térben autózott,saját tempót,Vettel előtt meg mindig volt valaki.

  27. Sidious: Leclerc meg 10 mp fölötti hátrányt lehozott 3-ra Bottashoz képest és az ő gumija is csak 6 körrel volt frissebb, mint Vettelé, ami lóf*sz ha azt nézzük, hogy a kemény ma szinte nem is akart elfogyni. Szóval az, hogy Vettelnek nem volt meg a tempója a végén csak ahhoz, hogy tartsa Hamiltont még nem jelenti azt, hogy lassú a Ferrari, mert Leclerc gyorsabb volt csak a csapata adott neki hozzá egy 15 mp hátrányt ezzel a 2 kiállással meg az elrontott kerékcserével.

    Raadasul az a 3 sec volt 1.5 is mielott hibazott.

  28. Sidious: Leclerc meg 10 mp fölötti hátrányt lehozott 3-ra Bottashoz képest és az ő gumija is csak 6 körrel volt frissebb, mint Vettelé, ami lóf*sz ha azt nézzük, hogy a kemény ma szinte nem is akart elfogyni. Szóval az, hogy Vettelnek nem volt meg a tempója a végén csak ahhoz, hogy tartsa Hamiltont még nem jelenti azt, hogy lassú a Ferrari, mert Leclerc gyorsabb volt csak a csapata adott neki hozzá egy 15 mp hátrányt ezzel a 2 kiállással meg az elrontott kerékcserével.

    kicsit gondolkozz már,hogy hogy lopta Bottas a távolságot Seb-hez és hogy dolgozta le Char…néhány kör alatt…almát a körtéval..de hajrá…higgy ebben.

  29. F1890: a szabadedzések tükrében nézd meg h a pirelli milyen stratégiát vázolt fel a futamot megelőzően. na akkor ki is a bal***? akinek kb minden csapat adata megvan vagy a csapat?

    sztem is fogható lett volna a győzelem a ferrarinak , de ha ezt tudják akkor sima 1-2 lett volna ma

    A Pirelli becsléseit már rég nem tudom komolyan venni, azt viszont a csapatnak látnia kell, hogy pénteken a versenyszimulációkon mit bírnak a gumik.

  30. Sidious: Monza óta Leclerc 2 győzelmet bukott stratégiai hibákon és 1-et azért, mert Sochiban a Mercinek lett egy ingyen kiállása a VSC fázis miatt.

    Vettelnél nem hibáznak?Nem rontják el a kerékcseréit,nem rohad le az autója az időmérőn?Szocsiban direkt megcserélték őket,pedig Vettel gyorsabb volt az első etapban.A szocsis motorleállása miatt is Leclercet sajnálod?Na ne már..

  31. Sidious: Arra vannak a szabadedzések, hogy beállítsák az autót és megnézzék, hogy melyik gumi mennyit bír. Érdekes a Mercedes számított rá, hogy kifogja bírni. Plusz nem lett volna muszáj 60 kört elmenni a keményeken. Meglehet azt oldani normálisan is, hogy mennek mondjuk 30 kört a közepessel és 41-et a keménnyel.

    mekkora kamu vagy akkor miért sírt Ham ,hogy jó döntés volt-e?…..Elmondom neked észrevették,hogy mennyit bírt Max gumija és azért áltak át erre astratégiára.

  32. deze75: nézd már normálisan azt az F1-t…Bottas 2érte utol Seb-t….Hamilton 1 szer érte utol Seb-t…A Ferka nem is tudott 1 sec-n belül kerülni Lewis-hoz….Bottas legalább tudott próbálkozni

    Leclerc meg 10 mp fölötti hátrányt lehozott 3-ra Bottashoz képest és az ő gumija is csak 6 körrel volt frissebb, mint Vettelé, ami lóf*sz ha azt nézzük, hogy a kemény ma szinte nem is akart elfogyni. Szóval az, hogy Vettelnek nem volt meg a tempója a végén csak ahhoz, hogy tartsa Hamiltont még nem jelenti azt, hogy lassú a Ferrari, mert Leclerc gyorsabb volt csak a csapata adott neki hozzá egy 15 mp hátrányt ezzel a 2 kiállással meg az elrontott kerékcserével.

  33. deze75: nézd már normálisan azt az F1-t…Bottas 2érte utol Seb-t….Hamilton 1 szer érte utol Seb-t…A Ferka nem is tudott 1 sec-n belül kerülni Lewis-hoz….Bottas legalább tudott próbálkozni

    A Mercedes a kanyarokban volt jobb, a Ferrari meg az egyenesekben. Bottas csak akkor tudott DRS-en belulre kerulni amikor a Mercedesnek fekvo kanyargos reszen meg a lekorozottek is feltartottak neki Vettelt. De meg DRS + szelarnyek kombinaciojaval sem tudott a kozelebe sem menni mert ott vissza jott a Ferrari elonye.
    Ugye ez a palya meg pont errol szol. A legkanyargosabb resz utan jon az egyenes.

  34. Sidious: Arra vannak a szabadedzések, hogy beállítsák az autót és megnézzék, hogy melyik gumi mennyit bír. Érdekes a Mercedes számított rá, hogy kifogja bírni. Plusz nem lett volna muszáj 60 kört elmenni a keményeken. Meglehet azt oldani normálisan is, hogy mennek mondjuk 30 kört a közepessel és 41-et a keménnyel.

    a szabadedzések tükrében nézd meg h a pirelli milyen stratégiát vázolt fel a futamot megelőzően. na akkor ki is a bal***? akinek kb minden csapat adata megvan vagy a csapat?

    sztem is fogható lett volna a győzelem a ferrarinak , de ha ezt tudják akkor sima 1-2 lett volna ma

  35. F1890: azt ne mond h az elején bárki is tudta h a pirelli kibír 60+ kört. mert ha ezt tudják nem csinálják azt amit. és ez nem egy halovány rizikós stratégia volt, hanem egy totális kapufa, mert erre senki nem számított. a rb is benézte a 2. kiállást. pedig ők eléggé ott vannak a szeren minden téren

    Arra vannak a szabadedzések, hogy beállítsák az autót és megnézzék, hogy melyik gumi mennyit bír. Érdekes a Mercedes számított rá, hogy kifogja bírni. Plusz nem lett volna muszáj 60 kört elmenni a keményeken. Meglehet azt oldani normálisan is, hogy mennek mondjuk 30 kört a közepessel és 41-et a keménnyel.

  36. Sidious: Miért a Mercedes eltudott szakadni? Nem. Kb egálban volt most a két csapat és a Ferrarié volt a pozíció előny, amit szépen eldobtak a boxban.

    nézd már normálisan azt az F1-t…Bottas 2 érte utol Seb-t….Hamilton 1 szer érte utol Seb-t…A Ferka nem is tudott 1 sec-n belül kerülni Lewis-hoz….Bottas legalább tudott próbálkozni

  37. Bogyi007:
    Khmmm, év közi tesztek + csapatonkénti kettős tesztnapok szintén az év folyamán?!

    Khmmm es azokon mit tesztelnek? A csapatok a sajat fejleszteseiket az ok. De a Pirelli? Ha az az evi gumit, azon mar ugysem valtoztathatnak, ha a kovetkezo evit azok meg nem ezeken az autokon fognak elesben futni. Nekik a jovobe kell latniuk.

  38. deze75: ha Ferka volt a favorit ,hogy nem tudott az első etapban elszakadni…hogy nem tudta megelőzni Ham-t….azért mert te is utólag vagy okos….ha csak egy kicsit is figyeltél volt pont SEb mondta,hogy Ő nem ezt a 2 kiállásost akarja…

    Miért a Mercedes eltudott szakadni? Nem. Kb egálban volt most a két csapat és a Ferrarié volt a pozíció előny, amit szépen eldobtak a boxban.

  39. Paberto: Dehogynem, csak a tobbseg egy masik versenyzon keresztul nezi.

    Annyiszor elmondtam mar neked hogy hiaba szemelyeskedsz, kritizalsz folyamatosan, semmit nem tudsz rolam, de tenyleg semmit. Nem elek Angliaban. Mellesleg minden orszagban ugyanazt az F1-et koszvetitik szoval teljesen mindegy ki honnan nezi es hol el…

    mi ebben a személyeskedés?..eddig ezt mondtad mindig,hogy te kint élsz és ezért látod ennyire tisztán…

  40. Khmmm, év közi tesztek + csapatonkénti kettős tesztnapok szintén az év folyamán?!

    Paberto: Gondold mar at a Pirelli helyzetet. Olyan autokra kell gumit tervezniuk amik meg el sem keszultek. Kozben ne birjon ki egy teljes verseny, de csatazni azert lehessen vele folyamatosan. Az elso alkalom amikor az autokra felkerulnek a gumik, mar mindegy hiszen nem valtoztathatnak a gumikon. Alig kapnak teszt lehetoseget.

    2017-es gumikat a 2016-es autokon tesztelhetik 2 napig
    2018-as gumikat a 2017-es autokon tesztelhetik 2 napig
    2019-es gumikat a 2018-es autokon tesztelhetik 2 napig
    2020-as gumikat a 2019-es autokon tesztelhetik 2 napig

    Tehat kb vakon vannak szerencsetlenek, hiaba kernek tobb tesztlehetoseget, nem kapnak sz@rt sem. Nem mondom hogy esetleg egy Bridgestone vagy egy Michelin nem vegezne jobb munkat, de azert szopatva van a Pirelli rendesen.

  41. Bogyi007:
    Egyébként a Vettel Leclerc meccs nem véletlenül van egálban szinte.

    Mert ugye mindenki arról beszélt hogy Monzában Vettel mekkorát hibázott és hogy Leclerc mekkorát győzött, de ott volt Hockenheim. Ott Vettel a mezőny végéről indulva lett második s Leclerc csúszott ki futam közben…

    Amióta meg feljavult a Ferrari azóta Vettel is mintha jobban érezné a verdát és kezeli a gumikat is…

    Monza óta Leclerc 2 győzelmet bukott stratégiai hibákon és 1-et azért, mert Sochiban a Mercinek lett egy ingyen kiállása a VSC fázis miatt.

  42. Sidious: Miért nincs igaza? Ha Leclerc 1 kiállással megy, akkor ő minimum nyerhetett volna, de Vettel is ha nem veszít pozíciót a kiállásoknál Hamiltonnal szemben, akkor a brit valószínűleg nem tudta volna megelőzni, mert Bottas se tudott közeledni Vettelre hiába volt DRS-e. A Ferrari ezt megint a kreténségével dobta el és akkor ezek után Pirellire mutogatnak az emberek meg, hogy űrhajó a Mercedes. Az a helyzet, hogy a Mercedes azokon a pályákon is nyer ahol nem kellene nekik, mert egyben van a csapat jól átgondolják a stratégiákat, jól reagálnak, ha jön egy SC, VSC akármi és Hamilton csak nagyon ritkán hibázik. A Ferrari ezzel szemben ott sem mindig nyer, ahol ők a favoritok, mert baromságokat csinálnak vagy épp akkor van technikai hibájuk vagy hibázik valamelyik versenyző.

    ha Ferka volt a favorit ,hogy nem tudott az első etapban elszakadni…hogy nem tudta megelőzni Ham-t….azért mert te is utólag vagy okos….ha csak egy kicsit is figyeltél volt pont SEb mondta,hogy Ő nem ezt a 2 kiállásost akarja…

  43. deze75: veled ellentétben itt nagyon sokan
    1 nem utólag okosak…és azt is ferdítve
    2. nem 1 versenyzőn keresztűl nézik az F1-t

    Angol honban

    Dehogynem, csak a tobbseg egy masik versenyzon keresztul nezi.

    Annyiszor elmondtam mar neked hogy hiaba szemelyeskedsz, kritizalsz folyamatosan, semmit nem tudsz rolam, de tenyleg semmit. Nem elek Angliaban. Mellesleg minden orszagban ugyanazt az F1-et koszvetitik szoval teljesen mindegy ki honnan nezi es hol el…

  44. Sidious: Miért nincs igaza? Ha Leclerc 1 kiállással megy, akkor ő minimum nyerhetett volna, de Vettel is ha nem veszít pozíciót a kiállásoknál Hamiltonnal szemben, akkor a brit valószínűleg nem tudta volna megelőzni, mert Bottas se tudott közeledni Vettelre hiába volt DRS-e. A Ferrari ezt megint a kreténségével dobta el és akkor ezek után Pirellire mutogatnak az emberek meg, hogy űrhajó a Mercedes. Az a helyzet, hogy a Mercedes azokon a pályákon is nyer ahol nem kellene nekik, mert egyben van a csapat jól átgondolják a stratégiákat, jól reagálnak, ha jön egy SC, VSC akármi és Hamilton csak nagyon ritkán hibázik. A Ferrari ezzel szemben ott sem mindig nyer, ahol ők a favoritok, mert baromságokat csinálnak vagy épp akkor van technikai hibájuk vagy hibázik valamelyik versenyző.

    azt ne mond h az elején bárki is tudta h a pirelli kibír 60+ kört. mert ha ezt tudják nem csinálják azt amit. és ez nem egy halovány rizikós stratégia volt, hanem egy totális kapufa, mert erre senki nem számított. a rb is benézte a 2. kiállást. pedig ők eléggé ott vannak a szeren minden téren

  45. deze75: már megint kezded….🤷‍♂️🤷‍♂️🤣🤣….na mindegy..síma 1-2…mindenki ennyire korlátolt kint nálatok?

    Miért nincs igaza? Ha Leclerc 1 kiállással megy, akkor ő minimum nyerhetett volna, de Vettel is ha nem veszít pozíciót a kiállásoknál Hamiltonnal szemben, akkor a brit valószínűleg nem tudta volna megelőzni, mert Bottas se tudott közeledni Vettelre hiába volt DRS-e. A Ferrari ezt megint a kreténségével dobta el és akkor ezek után Pirellire mutogatnak az emberek meg, hogy űrhajó a Mercedes. Az a helyzet, hogy a Mercedes azokon a pályákon is nyer ahol nem kellene nekik, mert egyben van a csapat jól átgondolják a stratégiákat, jól reagálnak, ha jön egy SC, VSC akármi és Hamilton csak nagyon ritkán hibázik. A Ferrari ezzel szemben ott sem mindig nyer, ahol ők a favoritok, mert baromságokat csinálnak vagy épp akkor van technikai hibájuk vagy hibázik valamelyik versenyző.

  46. Paberto: Semmi olyat nem irtam ami ne lenne igaz. Az hogy te nem erted amit latsz, nem az en hianyossagom.
    De mit jelent a kint nalunk? Hol kint?

    veled ellentétben itt nagyon sokan
    1 nem utólag okosak…és azt is ferdítve
    2. nem 1 versenyzőn keresztűl nézik az F1-t

    Angol honban

  47. ha a ferrari tudja h 60 kört kibír a pirelli akkor 1-2be bejönnek. hamiltont hülyeség volt hagyni elévágni, ahogyan az is nagy luxus volt h hagyták vettelt a lekörözésekkor időt veszíteni.

    de ez a pálya ha két azonos autó kerül egymáshoz közel akkor esélytelen bármi akció is. lásd tavaly ahol vettel sem tudta a jóval frissebb gumikon megelőzni ricsit, úgy lett 2. h kiállt az ausztrál előle.

    de itt a lényeg megint azon van h a pirelli nincs képben a saját termékeivel még mindig. egyszer hol hamar elkopik egyszer meg iszonyat tartós.

  48. deze75: 1. Ferrari szurkolók mondták,mert bíztak abban,hogy a gumik kb mit tudhatnak.
    2. nyilván nem mindenki,de te jó sok ostobaságot tudzsz összehozni.

    Semmi olyat nem irtam ami ne lenne igaz. Az hogy te nem erted amit latsz, nem az en hianyossagom.
    De mit jelent a kint nalunk? Hol kint?

  49. Sidious: Mondjuk az egész versenyen? A végén 6 kör különbség volt Leclerc és Vettel gumija között és Leclerc visszahozott egy 15 mp-s különbséget 4 vagy 5 mp-re. Ezt a Ferrari megint saját magának b*szta el, ha Leclercet nem rakják ok nélkül 2 kiállásra, hanem adnak neki valamikor egy keményet és azzal végig megy, akkor megnyeri a futamot. Tök feleslegesen reagáltak már Albonra is, hülyeség volt ott közepeset felrakni és így a végére kb csak Hamiltonhoz képest volt számottevő gumi előnye, de köztük volt még 3 autó. Ennél egy átlagos képességű csimpánz jobb stratégiát talált volna ki.

    Bizony. Ritka, de most teljes mértékben egyetértek veled.

  50. Egyébként a Vettel Leclerc meccs nem véletlenül van egálban szinte.

    Mert ugye mindenki arról beszélt hogy Monzában Vettel mekkorát hibázott és hogy Leclerc mekkorát győzött, de ott volt Hockenheim. Ott Vettel a mezőny végéről indulva lett második s Leclerc csúszott ki futam közben…

    Amióta meg feljavult a Ferrari azóta Vettel is mintha jobban érezné a verdát és kezeli a gumikat is…

  51. Vettel the best: Hol is volt gyorsabb Leclerc megint az időmérőn kívül?

    Mondjuk az egész versenyen? 😀 A végén 6 kör különbség volt Leclerc és Vettel gumija között és Leclerc visszahozott egy 15 mp-s különbséget 4 vagy 5 mp-re. Ezt a Ferrari megint saját magának b*szta el, ha Leclercet nem rakják ok nélkül 2 kiállásra, hanem adnak neki valamikor egy keményet és azzal végig megy, akkor megnyeri a futamot. Tök feleslegesen reagáltak már Albonra is, hülyeség volt ott közepeset felrakni és így a végére kb csak Hamiltonhoz képest volt számottevő gumi előnye, de köztük volt még 3 autó. Ennél egy átlagos képességű csimpánz jobb stratégiát talált volna ki. Ja és még tetőzték a problémákat azzal, hogy a 2. kiállást még el is b*szták és ott vesztett a monacoi egy újabb 5 másodpercet egy átlagos kerékcseréhez képest

  52. Paberto: Gondold mar at a Pirelli helyzetet. Olyan autokra kell gumit tervezniuk amik meg el sem keszultek. Kozben ne birjon ki egy teljes verseny, de csatazni azert lehessen vele folyamatosan. Az elso alkalom amikor az autokra felkerulnek a gumik, mar mindegy hiszen nem valtoztathatnak a gumikon. Alig kapnak teszt lehetoseget.

    2017-es gumikat a 2016-es autokon tesztelhetik 2 napig
    2018-as gumikat a 2017-es autokon tesztelhetik 2 napig
    2019-es gumikat a 2018-es autokon tesztelhetik 2 napig
    2020-as gumikat a 2019-es autokon tesztelhetik 2 napig

    Tehat kb vakon vannak szerencsetlenek, hiaba kernek tobb tesztlehetoseget, nem kapnak sz@rt sem. Nem mondom hogy esetleg egy Bridgestone vagy egy Michelin nem vegezne jobb munkat, de azert szopatva van a Pirelli rendesen.

    mérnöki szinten még pár százalékos becslés is hatalmas kóklerségre utal, hát még 200%-os tévedés 😉

  53. F1890: egy kérdésem van, ha a pirelli nem tudja megmondani hány kört bírnak a gumik akkor a csapatok honnan tudják? teljes káosz van. hol bírnak a gumik 5 kört, hol meg 66-ot

    Gondold mar at a Pirelli helyzetet. Olyan autokra kell gumit tervezniuk amik meg el sem keszultek. Kozben ne birjon ki egy teljes verseny, de csatazni azert lehessen vele folyamatosan. Az elso alkalom amikor az autokra felkerulnek a gumik, mar mindegy hiszen nem valtoztathatnak a gumikon. Alig kapnak teszt lehetoseget.

    2017-es gumikat a 2016-es autokon tesztelhetik 2 napig
    2018-as gumikat a 2017-es autokon tesztelhetik 2 napig
    2019-es gumikat a 2018-es autokon tesztelhetik 2 napig
    2020-as gumikat a 2019-es autokon tesztelhetik 2 napig

    Tehat kb vakon vannak szerencsetlenek, hiaba kernek tobb tesztlehetoseget, nem kapnak sz@rt sem. Nem mondom hogy esetleg egy Bridgestone vagy egy Michelin nem vegezne jobb munkat, de azert szopatva van a Pirelli rendesen.

  54. Paberto:
    Ferrari: Hibaznak mindket pilotajuk strategiajaval es uszik a sima 1-2
    Ferrari szurkolok: “nyomorek Pirelli, koszonjuk Pirelli”

    Mint az olaszok hozzaallasa. Mutogatnak masra mikozben a fejetol buzlik a hal :/

    Sima 1 és 2 hogyne… mégis honnan a francból tudják meg h a kemény kibír teljes versenytávot is? Még a gumigyártó se ismeri ezeket a gumikat. 😀

  55. Sidious:
    A Ferrari meg is érdemli ezt az újabb vereséget, ismét sikerült Leclercet egy teljesen értelmezhetetlen, fos stratégiára tenni. Mintha szándékosan szabotálnák saját magukat, hogy a gyorsabb versenyzőt állandóan ilyen helyzetekbe hozzák.

    Hol is volt gyorsabb Leclerc megint az időmérőn kívül?

  56. Paberto:
    Ferrari: Hibaznak mindket pilotajuk strategiajaval es uszik a sima 1-2
    Ferrari szurkolok: “nyomorek Pirelli, koszonjuk Pirelli”

    Mint az olaszok hozzaallasa. Mutogatnak masra mikozben a fejetol buzlik a hal :/

    már megint kezded….🤷‍♂️🤷‍♂️🤣🤣….na mindegy..síma 1-2…mindenki ennyire korlátolt kint nálatok?

  57. Paberto:
    Ferrari: Hibaznak mindket pilotajuk strategiajaval es uszik a sima 1-2
    Ferrari szurkolok: “nyomorek Pirelli, koszonjuk Pirelli”

    Mint az olaszok hozzaallasa. Mutogatnak masra mikozben a fejetol buzlik a hal :/

    egy kérdésem van, ha a pirelli nem tudja megmondani hány kört bírnak a gumik akkor a csapatok honnan tudják? teljes káosz van. hol bírnak a gumik 5 kört, hol meg 66-ot

  58. Sidious:
    A Ferrari meg is érdemli ezt az újabb vereséget, ismét sikerült Leclercet egy teljesen értelmezhetetlen, fos stratégiára tenni. Mintha szándékosan szabotálnák saját magukat, hogy a gyorsabb versenyzőt állandóan ilyen helyzetekbe hozzák.

    Binotto megmondtam év elején, hogy Fetül a no 1.

    Szégyen…

  59. A Ferrari meg is érdemli ezt az újabb vereséget, ismét sikerült Leclercet egy teljesen értelmezhetetlen, fos stratégiára tenni. Mintha szándékosan szabotálnák saját magukat, hogy a gyorsabb versenyzőt állandóan ilyen helyzetekbe hozzák.