Bemutatkozott a 2021-es megújult Forma–1!

A Forma–1 és az FIA a csapatokkal megszabott határidő napján hivatalosan is prezentálta a 2021-es reformterveit!

Az F1 2021-es autóterve (Fotó: Formula1)

Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Nem néz ez ki rosszul, bár sokat dob a nagy kerék is. A hátsó szárny ami nem annyira tetszik, de meg lehet szokni. De úgysem a kinézet miatt szeretjük (szerettük) a f1-et, izgalmakat, jó versenyeket, előzéseket és kiszámíthatatlanságot szeretnénk. Ha ezt megkapjuk akkor nekem mindegy, hogy egy két részletet meg kell emésztenem. Kíváncsian várom, hogy mit hoznak ki ebből a csapatok egyénileg. Sajnos az én bizalmam már teljesen elveszett a f1 tisztaságát illetően így arra egyáltalán nem számítok, hogy 2021 egy jó idény lesz, inkább csak abban bízok, hogy tanultak az elmúlt évekből és nem fognak ilyen szinten helyzetbe hozni csapatokat!

  2. Szerintem a formaterv nagyon rendben van, az hogy mennyire fognak különbözni egymástól az autók, nagyban függ majd attól mennyire találják meg a szürke zónákat a tervezés során a mérnökök.
    Ez az egész akkor lesz nagy öngól, ha a 3-4 másodperces visszalassulás ellenére nem kapunk jobb versenyeket, vagy változatosabb rajrácsot, de majd megint sok múlik a Pirelliken, hogy a sz.rjuk mennyire passzol ezekhez az autókhoz amik az első évben biztosan kevesebb leszorítóerővel fognak rendelkezni mint a mostaniak, ebből kifolyólag megint kulcs lehet majd a gumimelegítés.

  3. A forma nekem tetszik, mostmár a pirellinek kéne értelmes gumit gyártani, mert az idei katasztrófa. Kár h a tankolást nem hozzák vissza, mert akkor még izgalmasabb lehetne, mert gumikopás mellett a benyamennyiség is jó taktikai lehetőséget teremtene.

  4. Go.Michael:
    Lehet egyedül leszek vele, de őszinte leszek nekem inkább a “nem tetszik” felé kezd tendálni a véleményem így hogy pár órája szembe jönnek velem ezek a képek. Rágom-ízlelgetem de nem tudom lenyelni. Kicsit indys, túl egyszerű ami nyilván nem lesz ennyire suta, hisz amikor a csapatok ráengedik a mérnököket és átnyálazzák majd a szabálykönyvet, bőven találnak kiskapukat.
    Ami nekem hiányzik, az a spiritusz. Talán az f1 történetének legnagyobb váltása lesz, de a mostani, kihegyezett tervek, szárnyak, megoldások után, ez nagyon fura koncepció. Nekem pedig az f1 mindig is az autóversenyzés csúcsa, vagyis annak kellene lennie. Érdekes időszak elé nézünk majd.

    Akkor most gondolj vissza 2014-re, amikor a mezőny 80%-a előállt valami f*szorrú autóval, a Ferrari felrakott egy porszívót orrkúpnak a Lotus meg egy aszimmetrikus villástargoncával indult 😀 Ja és akkor voltak olyan pályák ahol a mezőny vége lassabb kört futott a GP2-es pole pozíciónál. Ha azt eltudták adni az autósport csúcsának, akkor ez sétagalopp lesz még akkor is, ha ezek a szabályváltozások nem váltják be teljesen a hozzájuk fűzött reményeket.

  5. Lehet egyedül leszek vele, de őszinte leszek nekem inkább a “nem tetszik” felé kezd tendálni a véleményem így hogy pár órája szembe jönnek velem ezek a képek. Rágom-ízlelgetem de nem tudom lenyelni. Kicsit indys, túl egyszerű ami nyilván nem lesz ennyire suta, hisz amikor a csapatok ráengedik a mérnököket és átnyálazzák majd a szabálykönyvet, bőven találnak kiskapukat.
    Ami nekem hiányzik, az a spiritusz. Talán az f1 történetének legnagyobb váltása lesz, de a mostani, kihegyezett tervek, szárnyak, megoldások után, ez nagyon fura koncepció. Nekem pedig az f1 mindig is az autóversenyzés csúcsa, vagyis annak kellene lennie. Érdekes időszak elé nézünk majd.

  6. Szerintem nem néz ki rosszul és ez amúgy is csak egy látványterv, plusz ha valóban jobbak lesznek tőle a versenyek, akkor egyből mindenki pozitívabbna fogja látni, akkor is, ha jobban tetszettek neki a 17-20 közötti autók. A költségsapka is pozitívum, hogy bevezetik, mert így a 3 nagy csapaton kívül még kitudja meddig nem lenne esélye senkinek, hogy beleszóljon az élen folyó csatában ez meg nem csak a versenyek rovására megy (kiszámíthatóság, kevés versenyzőnek van értelme szurkolni), de a középcsapatok pilótáit is egyre inkább demotiválja már. Nem olyan rég Perez és Magnussen is fogalmazott meg olyan nyilatkozatot, hogy lehet másfelé néznek, ha nem változik a helyzet, mert sz*r érzés azzal a tudattal versenyezni, hogy max 7. lehetsz. Más sportokban is van költségsapka pl: NHL és működik, csak mivel ott technikai oldal nincs, ezért ott az van megszabva, hogy a játékosokra mennyit költhetnek a csapatok.

  7. mb C124:
    Förtelem, legalább is a látványterv, ha utána ránézek a W10-SF90-RB15 trió vagy akár az egész mezőny bármelyik autójára, akkor meg főleg elönt a szomorúság. 😀

    Nem akarják egyből az Indycarral összefésülni a szabályrendszert, mint a dtm/super gt…

    Azert ez egy nagyon alap kep. Lesz itt meg mozgas teruk a tervezoknek es biztos vagyok benne hogy legkesobb 2022-re jobban fognak kinezni az autok. Gondolj bele hogy mennyire fapadosnak tunt 2009 de 2010 es 2011 maris ***a volt megint.

    Viszont remelem a teljesitmeny nem csokken es nem lassitjak le az F1-et ezzel mert eleg egy F2-es szeria is boven…

  8. Förtelem, legalább is a látványterv, ha utána ránézek a W10-SF90-RB15 trió vagy akár az egész mezőny bármelyik autójára, akkor meg főleg elönt a szomorúság. 😀

    Nem akarják egyből az Indycarral összefésülni a szabályrendszert, mint a dtm/super gt…