Renault: Szerencsések vagyunk, hogy itt van nekünk Ricciardo

A csapatvezető, Cyril Abiteboul nem győzte dicsérni az Austinban mindkét McLaren-versenyzőt legyőző Daniel Ricciardót, aki első szezonjában pont azt hozza, amit a Renault várt tőle, a pályán és azon kívül is.

Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. roberto23: Azért maradjunk annyiban, Ric nélkül a Renault valahol a 6-7. helyek környékén tanyázna. Plusz a hibái mellett azt is vagyük számításba, hogy Ric önhibán kívül legalább 15-20 pontot bukott, ha nem többet.

    Egyébként meg a Renault most szerződtette Pat Fry-t és Dirk de Beer-t. Csak valahogy a kedves M4-es újságírók figyelmét ez elkerülte. Szóval kétlem, hogy a kiszállást terveznék.

    ezek a leigazolások, már a nyár környékén megtörténtek, csak ugye a szerződésekben szerepel h x hónap múlva váltanak csapatot. szóval ez még nem sokat jelenthet adott esetben. az új fejes az nemrég állt a rönó élére, úgyh ebből még bármi lehet

  2. Sidious: Sainz elég ritkán szerezte meg úgy a 7. helyet, hogy onnan is rajtolt, szóval ő sem légüres térben autózott. Az meg nem mák, hogy a középcsapatok versenyzői között ő volt a legkiegyensúlyozattabb, Ricsi meg pl közben ütközött Bahreinben a csapattársával, Bakuban elfékezte magát és beletolatott Kvyatba, a Francia nagydíjon eldobta a pontszerzést azzal, hogy veszélyesen jött vissza a pályára + a pályán kívül előzött, Magyar nagydíjon kiesett a Q1-ben, Szingapúrban talán Giovinazzival ütközött. Verstappent pl ennyi hiba után már szétszednék, most is rajta van a sajtó az utóbbi versenyei után egyébként jogosan, az ausztrálnak meg az ilyenek elvannak nézve. Baku is 1-2 hét után el lett felejtve pedig azaz egész mondjuk k*rva kínos volt, közben meg vannak olyan versenyzők a mezőnyben, akiknek kisebb hibáit évekig emlegetik.

    na de az teljesen más, hogy te indulsz mondjuk 10. rajthelyről majd simán ott találod magadat 5 kör múlva a 7. helyen, vagy boxban ugrod át a többit, minthogy pl ricciardonak (pár futamtól eltekintve) még a futam vége felé is meccselnie kellett x helyért.

  3. Sidious: De ez tavaly volt, illetve a Red Bullnál nem is került szóba Ricciardo lecserélése, mert az a páros úgy működött, évente volt 1 balhé, de amúgy Max meg Ricsi jól megvoltak egymással a pályán kívül, pedig tempóban ők voltak talán a legközelebb egymáshoz. Utána meg Marko valószínűleg az egója miatt választotta Gasly-t, mert Sainz inkább lelépett a Renaulthoz 2017-ben, minthogy várjon rájuk. A Renault meg “sztárversenyzőt” akart és egyelőre sokra nem mentek vele, de legalább erre elb*sznak egy csomó pénzt, ha már az autóra nem akarnak költeni annyit, mint a top csapatok 😀 Mindegy az a lényeg, hogy mindenki fejlődhet, illetve nyújthat rosszabb teljesítményt is. Tavaly Sainz nem csinált semmi kiemelkedőt, kicsit beleszürkült a mezőnybe, idén viszont jelentősen javított a megítélésén, Ricsi meg már a Red Bullnál felépített valamit, ami alapján az egyik legjobb nem vb pilótának tartották és ezt idén fokozatosan elkezdte lerombolni egyrészt azzal, hogy egy futamgyőztes autóból átült egy fostalicskába másrészt azzal, hogy még hülyeségeket is csinál ahelyett, hogy akkor legalább stabilan hozná a 7. helyeket.

    Azért maradjunk annyiban, Ric nélkül a Renault valahol a 6-7. helyek környékén tanyázna. Plusz a hibái mellett azt is vagyük számításba, hogy Ric önhibán kívül legalább 15-20 pontot bukott, ha nem többet.

    Egyébként meg a Renault most szerződtette Pat Fry-t és Dirk de Beer-t. Csak valahogy a kedves M4-es újságírók figyelmét ez elkerülte. Szóval kétlem, hogy a kiszállást terveznék.

  4. A Renault-nál szerintem most nagy átalakulás következik be. A konszern élére új vezető került, aki teljes átvilágítást követően fog dönteni a továbbiakról és ez az F1-es szereplésre is vonatkozik.Az új főnök spórolós szemlélete nem sok jóra adhat okot. Sőt a csapat eladása még pénzt is hozhat a konyhára. Érdeklődő pedig bőven van, aki szívesen beszállna a buliba.
    Eddig arra voksoltam, hogy 2021-ben itt hagyják az F1-et, de most egy kis reményt látok arra, hogy ettől elállnak. Ezt arra alapozom, hogy az F1-es részleg affinitást mutat a két neves szakember Pat Fry és Dirk de Beer szerződtetésével- bár Games Key lenne az, aki igazán gyógyír lehetne a Renault eddigi vesszőfutásának orvoslására- akik kivezethetik a kátyúból a csapatot. Ttalán ez befolyásolhatja a végső döntést. Gondolom Ricciardo személye is nyomhat valamennyit a latba. Cyril Abiteboul-t nem igazán tartom nagy ásznak, de lehet adnak neki esélyt arra, hogy kilépjen saját árnyéka mögül.

  5. guide: Az RB-nek inkább Ricsi kellett és a Renault-nak is inkább Ricsi kellett,mint Sainz.Mert ugye Ricsi miatt dobták Sainzot.Arbitour vagy hogy kell írni, ott dolgozott a bikásoknál a motorral,látta,hogy mire képesek a pilótáik.Sőt.A McLarennek is inkább Ricsi kellett volna,csak látva Alonso szenvedését,az ausztrál érthető módon nemet mondott nekik,ezért választották a spanyolt.
    80 százalékig biztos vagyok benne,hogy Ricciardonak a McLaren lesz a következő csapata.Ha Hamilton marad a Mercedesnél,akkor vagy Bottas vagy Norris lesz a csapattársa 21-ben.A Ferrarinál,ha Vettel lejjebb ad az igényeiből,akkor esetleg marad vagy beül Max mellé vagy abbahagyja.Az ő sorsa a legképlékenyebb.Egyenlőre így látom,de még sok minden változhat.

    De ez tavaly volt, illetve a Red Bullnál nem is került szóba Ricciardo lecserélése, mert az a páros úgy működött, évente volt 1 balhé, de amúgy Max meg Ricsi jól megvoltak egymással a pályán kívül, pedig tempóban ők voltak talán a legközelebb egymáshoz. Utána meg Marko valószínűleg az egója miatt választotta Gasly-t, mert Sainz inkább lelépett a Renaulthoz 2017-ben, minthogy várjon rájuk. A Renault meg “sztárversenyzőt” akart és egyelőre sokra nem mentek vele, de legalább erre elb*sznak egy csomó pénzt, ha már az autóra nem akarnak költeni annyit, mint a top csapatok 😀 Mindegy az a lényeg, hogy mindenki fejlődhet, illetve nyújthat rosszabb teljesítményt is. Tavaly Sainz nem csinált semmi kiemelkedőt, kicsit beleszürkült a mezőnybe, idén viszont jelentősen javított a megítélésén, Ricsi meg már a Red Bullnál felépített valamit, ami alapján az egyik legjobb nem vb pilótának tartották és ezt idén fokozatosan elkezdte lerombolni egyrészt azzal, hogy egy futamgyőztes autóból átült egy fostalicskába másrészt azzal, hogy még hülyeségeket is csinál ahelyett, hogy akkor legalább stabilan hozná a 7. helyeket.

  6. F1890: sainz légüres térben autózott idén, ricsi meg folyton a mezőny sűrűjében ment. teljesen más versenyzési stílust követel meg a kettő. sainz is ugyanennyit hibázott egy középcsapatnál. idén meg akkorákat mákol mellesleg 😀

    sainz sztem hulkenbergnél picivel, ricsinél egyértelműen gyengébb

    Sainz elég ritkán szerezte meg úgy a 7. helyet, hogy onnan is rajtolt, szóval ő sem légüres térben autózott. Az meg nem mák, hogy a középcsapatok versenyzői között ő volt a legkiegyensúlyozattabb, Ricsi meg pl közben ütközött Bahreinben a csapattársával, Bakuban elfékezte magát és beletolatott Kvyatba, a Francia nagydíjon eldobta a pontszerzést azzal, hogy veszélyesen jött vissza a pályára + a pályán kívül előzött, Magyar nagydíjon kiesett a Q1-ben, Szingapúrban talán Giovinazzival ütközött. Verstappent pl ennyi hiba után már szétszednék, most is rajta van a sajtó az utóbbi versenyei után egyébként jogosan, az ausztrálnak meg az ilyenek elvannak nézve. Baku is 1-2 hét után el lett felejtve pedig azaz egész mondjuk k*rva kínos volt, közben meg vannak olyan versenyzők a mezőnyben, akiknek kisebb hibáit évekig emlegetik.

  7. guide: Az RB-nek inkább Ricsi kellett és a Renault-nak is inkább Ricsi kellett,mint Sainz.Mert ugye Ricsi miatt dobták Sainzot.Arbitour vagy hogy kell írni, ott dolgozott a bikásoknál a motorral,látta,hogy mire képesek a pilótáik.Sőt.A McLarennek is inkább Ricsi kellett volna,csak látva Alonso szenvedését,az ausztrál érthető módon nemet mondott nekik,ezért választották a spanyolt.
    80 százalékig biztos vagyok benne,hogy Ricciardonak a McLaren lesz a következő csapata.Ha Hamilton marad a Mercedesnél,akkor vagy Bottas vagy Norris lesz a csapattársa 21-ben.A Ferrarinál,ha Vettel lejjebb ad az igényeiből,akkor esetleg marad vagy beül Max mellé vagy abbahagyja.Az ő sorsa a legképlékenyebb.Egyenlőre így látom,de még sok minden változhat.

    norrist túlértékled sztem. nála jobb russel aki meg mercedes pártfogolt.

  8. Sidious: Ezzel a logikával, akkor Kvyat jobb, mint Verstappen és Vettel, mert ő megverte Ricciardot, aki megverte Vettelt meg 1,5 szezonon keresztül verte Verstappent. Ja Vergne meg akkor az összesnél jobb, mert ő meg megverte Kvyatot 😀

    Az RB-nek inkább Ricsi kellett és a Renault-nak is inkább Ricsi kellett,mint Sainz.Mert ugye Ricsi miatt dobták Sainzot.Arbitour vagy hogy kell írni, ott dolgozott a bikásoknál a motorral,látta,hogy mire képesek a pilótáik.Sőt.A McLarennek is inkább Ricsi kellett volna,csak látva Alonso szenvedését,az ausztrál érthető módon nemet mondott nekik,ezért választották a spanyolt.
    80 százalékig biztos vagyok benne,hogy Ricciardonak a McLaren lesz a következő csapata.Ha Hamilton marad a Mercedesnél,akkor vagy Bottas vagy Norris lesz a csapattársa 21-ben.A Ferrarinál,ha Vettel lejjebb ad az igényeiből,akkor esetleg marad vagy beül Max mellé vagy abbahagyja.Az ő sorsa a legképlékenyebb.Egyenlőre így látom,de még sok minden változhat.

  9. Sidious: Sainz is versenyzett Verstappen mellett és kb ugyanolyan közel volt, mint az ausztrál tempót tekintve. Idén meg egymás ellen versenyezhetett Sainz és Ricciardo és bár a Mclaren jobb volt valamivel egész évet tekintve, de nem volt itt olyan óriási különbség, Ricciardo sokat hibázott, néha elfelejtette, hogy már nem a Red Bullban ül, Sainz viszont gyors volt és mellette kellően konstans is, ezért fogja most ő megszerezni a legjobb eredményt a középcsapatok között és amúgy fiatalabb is Ricsinél. Szóval nem látom okát annak, hogy itt most cseréljen a Mclaren. Ott tényleg akkor lehetne esélye az ausztrálnak, ha Norrist vinné a Merci vagy valamelyik másik top csapat.

    sainz légüres térben autózott idén, ricsi meg folyton a mezőny sűrűjében ment. teljesen más versenyzési stílust követel meg a kettő. sainz is ugyanennyit hibázott egy középcsapatnál. idén meg akkorákat mákol mellesleg 😀

    sainz sztem hulkenbergnél picivel, ricsinél egyértelműen gyengébb

  10. guide: Sainz gyengébb volt,mint Hülkenberg tavaly,Ricciardo meg jobban teljesít,mint Hülkenberg.Nem Sainz érdemeit akarom csökkenteni,de Ricsi a jobb pilóta.Nem véletlen,hogy az RB és a Renault is elengedte.

    Ezzel a logikával, akkor Kvyat jobb, mint Verstappen és Vettel, mert ő megverte Ricciardot, aki megverte Vettelt meg 1,5 szezonon keresztül verte Verstappent. Ja Vergne meg akkor az összesnél jobb, mert ő meg megverte Kvyatot 😀

  11. Sidious: Sainz is versenyzett Verstappen mellett és kb ugyanolyan közel volt, mint az ausztrál tempót tekintve. Idén meg egymás ellen versenyezhetett Sainz és Ricciardo és bár a Mclaren jobb volt valamivel egész évet tekintve, de nem volt itt olyan óriási különbség, Ricciardo sokat hibázott, néha elfelejtette, hogy már nem a Red Bullban ül, Sainz viszont gyors volt és mellette kellően konstans is, ezért fogja most ő megszerezni a legjobb eredményt a középcsapatok között és amúgy fiatalabb is Ricsinél. Szóval nem látom okát annak, hogy itt most cseréljen a Mclaren. Ott tényleg akkor lehetne esélye az ausztrálnak, ha Norrist vinné a Merci vagy valamelyik másik top csapat.

    Sainz gyengébb volt,mint Hülkenberg tavaly,Ricciardo meg jobban teljesít,mint Hülkenberg.Nem Sainz érdemeit akarom csökkenteni,de Ricsi a jobb pilóta.Nem véletlen,hogy az RB és a Renault is elengedte.

  12. guide: Ricciardo a top 5-ben van,már bizonyított,nagy név sok rajongóval,Sainz még nem.Egyébként nem feltétlenül kellene lecserélni,lehet,hogy Norris megy másik csapathoz,pl a Mercedeshez.
    Mondjuk,sok minden attól függ,mit csinál Hamilton.Ha ő abbahagyná,akkor lehetne nagyobb átrendeződés a pilótapiacon,de nem hinném,hogy visszavonul.

    Sainz is versenyzett Verstappen mellett és kb ugyanolyan közel volt, mint az ausztrál tempót tekintve. Idén meg egymás ellen versenyezhetett Sainz és Ricciardo és bár a Mclaren jobb volt valamivel egész évet tekintve, de nem volt itt olyan óriási különbség, Ricciardo sokat hibázott, néha elfelejtette, hogy már nem a Red Bullban ül, Sainz viszont gyors volt és mellette kellően konstans is, ezért fogja most ő megszerezni a legjobb eredményt a középcsapatok között és amúgy fiatalabb is Ricsinél. Szóval nem látom okát annak, hogy itt most cseréljen a Mclaren. Ott tényleg akkor lehetne esélye az ausztrálnak, ha Norrist vinné a Merci vagy valamelyik másik top csapat.

  13. Sidious: Miből gondolod, hogy Ricciardo miatt kivágnák Sainzot? Idén pont a spanyol az, aki nagyon egyenletes és jó teljesítményt nyújtott, az egyetlen hiba, amit talán fel lehet írni az ő számlájára, hogy a Német nagydíjon, amikor volt lehetőség, akkor nem ő húzta be azt a dobogós helyezést a középcsapatok versenyzői közül. A Mclaren nem is gondolkodott sokat és még az év első felében bejelentette, hogy marad ez a páros. Ha a Hamilton, Verstappen, Leclerc, Vettel négyesből nem elérhető valaki, akkor semmi okuk nincs változtatni, az meg elég valószínű, hogy a Mclaren számára Hamilton és Vettel már egyáltalán nem lesz elérhető, Verstappen és Leclerc meg majd talán a karrierjük egy későbbi szakaszában, ha a Wokingiak újra élcsapattá tudnának válni.

    Ricciardo a top 5-ben van,már bizonyított,nagy név sok rajongóval,Sainz még nem.Egyébként nem feltétlenül kellene lecserélni,lehet,hogy Norris megy másik csapathoz,pl a Mercedeshez.
    Mondjuk,sok minden attól függ,mit csinál Hamilton.Ha ő abbahagyná,akkor lehetne nagyobb átrendeződés a pilótapiacon,de nem hinném,hogy visszavonul.

  14. guide:
    A két “öreg” ,Hamilton és Vettel,két fiatal,Leclerc és Verstappen mellett Ricciardo a mezőny leggyorsabb pilótái szerintem.Ricsit ezért nem fogják csak úgy elfelejteni a csapatok,még ha esetleg a Renault ki is szállna év végén és ülés nélkül marad 2020-ban.
    Az ausztrálnak a legjobb lehetősége véleményem szerint a McLaren.Felszálló ágban vannak,2021-re a mercedes motorral akár visszakerülhetnek az élmezőnybe.Mivel a meki már az idei évre is leszerződtette volna,szerintem simán lecserélnék Sainzot,ha igent mondana nekik.Ő lehetne a vezérpilóta,köréje szervezhetnék a csapatot.
    A másik lehetősége,hogy visszamegy az RB-hez,ha Max távozik.A Ferrarinál vagy a Mercedesnél csak “kettes” lenne szerintem,még ha nem is a szó szoros értelmében.

    Miből gondolod, hogy Ricciardo miatt kivágnák Sainzot? Idén pont a spanyol az, aki nagyon egyenletes és jó teljesítményt nyújtott, az egyetlen hiba, amit talán fel lehet írni az ő számlájára, hogy a Német nagydíjon, amikor volt lehetőség, akkor nem ő húzta be azt a dobogós helyezést a középcsapatok versenyzői közül. A Mclaren nem is gondolkodott sokat és még az év első felében bejelentette, hogy marad ez a páros. Ha a Hamilton, Verstappen, Leclerc, Vettel négyesből nem elérhető valaki, akkor semmi okuk nincs változtatni, az meg elég valószínű, hogy a Mclaren számára Hamilton és Vettel már egyáltalán nem lesz elérhető, Verstappen és Leclerc meg majd talán a karrierjük egy későbbi szakaszában, ha a Wokingiak újra élcsapattá tudnának válni.

  15. A két “öreg” ,Hamilton és Vettel,két fiatal,Leclerc és Verstappen mellett Ricciardo a mezőny leggyorsabb pilótái szerintem.Ricsit ezért nem fogják csak úgy elfelejteni a csapatok,még ha esetleg a Renault ki is szállna év végén és ülés nélkül marad 2020-ban.
    Az ausztrálnak a legjobb lehetősége véleményem szerint a McLaren.Felszálló ágban vannak,2021-re a mercedes motorral akár visszakerülhetnek az élmezőnybe.Mivel a meki már az idei évre is leszerződtette volna,szerintem simán lecserélnék Sainzot,ha igent mondana nekik.Ő lehetne a vezérpilóta,köréje szervezhetnék a csapatot.
    A másik lehetősége,hogy visszamegy az RB-hez,ha Max távozik.A Ferrarinál vagy a Mercedesnél csak “kettes” lenne szerintem,még ha nem is a szó szoros értelmében.

  16. Sidious: Ez akkor lenne még érdekesebb, ha mint motorszállító is kiszállnának már jövőre, mert, akkor mondjuk Mclaren is motor nélkül maradna, bár nekik gondolom adna erőforrást a Merci, ha már úgyis leszerződtek 21-re, de a gyári Rönót mégha meg is veszi valaki, akkor is ott állna motor nélkül az autó. Ricciardonak úgy tűnik sikerült Alonsot is alulmúlnia ezzel az átigazolással, gyakorlatilag ennél rosszabb helyre nem is mehetett volna.

    majd dennis megveszi 50 centért és vb lesz xd

  17. F1890:
    most egy olyan pletyka is felütötte a fejét, h a rönó azonnali kiszálláson gondolkozik. vagyis a 2020-as idényt sem kezdenék el.

    az új fejes, totál ellenzi a forma 1-es szerepvállalást, és korlátlan döntési jogköre van meghozni ezt a döntést.

    kérdés, hogy a gyűléseken mit sikerül megbeszélni a rönó házán belül

    Ez akkor lenne még érdekesebb, ha mint motorszállító is kiszállnának már jövőre, mert, akkor mondjuk Mclaren is motor nélkül maradna, bár nekik gondolom adna erőforrást a Merci, ha már úgyis leszerződtek 21-re, de a gyári Rönót mégha meg is veszi valaki, akkor is ott állna motor nélkül az autó. Ricciardonak úgy tűnik sikerült Alonsot is alulmúlnia ezzel az átigazolással, gyakorlatilag ennél rosszabb helyre nem is mehetett volna.

  18. most egy olyan pletyka is felütötte a fejét, h a rönó azonnali kiszálláson gondolkozik. vagyis a 2020-as idényt sem kezdenék el.

    az új fejes, totál ellenzi a forma 1-es szerepvállalást, és korlátlan döntési jogköre van meghozni ezt a döntést.

    kérdés, hogy a gyűléseken mit sikerül megbeszélni a rönó házán belül

  19. Kérdés ez fordítva mennyire van meg, a napokban elkezdte szellőztetni a sajtó, hogy a renault is fontolgatja a kilépés lehetőségét, akár jövőre. Nyilván minden szezonban van ilyen, de azért elég nagy lenne a kopp… Azt viszont remélem, hogy Ricsinek következő szezon lesz az utolsó a renaulban és kapni fog egy jobb lehetőséget.