Abu-Dzabi Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 10:00
2. szabadedzésPéntek 14:00
3. szabadedzésSzombat 11:00
IdőmérőSzombat 14:00
FutamVasárnap 14:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3  
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. trialboj: Összességében viszont a 86., 15 futammal ezelőtt megnyerte a vb-t, egyből azután hogy Bottast bevágták mögé még a szezon legelején, és láthattuk hogy más autónak nincs esélye a merci ellen. 3 futammal a vége előtt matematikailag is vb lett, ez szerintem pont azt támasztja alá hogy legyőzhetetlen a Ham merci kombó. Bottas említésre sem méltó, a ferka még ennél is nevetségesebb szintet hoz idén, az rb, meg kicsit még mindig le van maradva, de ők legalább csapat szinten egyben vannak, habár Albon, ott sem valami acélos, nem képes majd Max-et segíteni, mert tökutolsó a nagyok után, de legalább náluk már csak az utolsó 2 kirakós kell a helyére kerüljön.

    Én Alo sikerének sem örülnék ha így nyerné mindet. Nem tudom te hogy vagy képes még izgulni bármin is, a mercinek (értsd Ham) nincs technikai gondja, minden szabályos az autóval, Ham szinte sosem hibázik, ha mégis 10/1x büntetik érte. Nincs semmi súlya az így nyert címeknek./az én véleményem szerint/
    Toljon egy 2010 v 2012-őt Max ellen, na akkor azt mondom azt a címet tökösen húzta be.

    És nem azt mondom hogy az ideit v tavalyit nem érdemli meg, mert messze mindenki felett versenyzett, de ettől még nem egy értékes cím, mert reálisan nem kellett érte igazán izzadnia, teljesen lazán húzta be a csapatával, a csapattársával, és az FIAval az oldalán.

    A gumik vajon miért pont nekik kedveznek idén, miért nem tértek vissza a tavalyihoz, ami a többieknek kedvezett, miért nem lesz jövőre sem új keverék, csak nem azért mert ezzel tuti a 7. cím is? Lehet h nem, de annyi furcsa véletlen volt már az elmúlt években, hogy nehéz nem elhinni, hogy mindenáron le akarják nyomni MSC címeit, hogy Hammer legyen a király, mert ő amúgy is annyira jó arc, hogy bármerre jár promózza az F1-et, és ezért alanyi jogon jár neki hogy 8x vb legyen.

    Felőlem legyen 10x vb Ham, csak lássunk csatát, vay legalább hagyják meg nekünk balgáknak a reményt, hogy valami lesz. És igen ehhez jelenleg mesterségesen kellene belepiszkálni kicsit, valahogy hátráltatni a merciseket, ha más nincs, a gumikeverék összekutyulásával, amivel elvehetik tőlük a remek gumikezelést. Nem érdekel hogy de NE ÖLJÉK meg a sportot, jelenleg a lassú kivéreztetés folyik, a világ ennél sokkal gyorsabb már, senki nem vár 5-8 évet, mire kiegyenlítődik megint az erőviszony, a 2021-ben megint 1 csapat fog dominálni, biztos vagyok benne hogy rengetegen hagynak fel az F1 követésével. (így sincs már szinte semmi forgalom az oldalon, ez a kibeszélő is megáll majd 300 komment alatt)

    Tolt mar egy 2008-at meg egy 2014-et, mindketszer az utolso futamot dolt el a cim sorsa, ez pont annyi mint az altalad emlegetett 2010 es 2012 Vettelnek. Mellette utolso futamon lotavolon belul volt meg hogy VB legyen: 2007, 2010, 2016-ban amik nem lettek meg. Semmivel sem ertektelenebbek a cimei mint Vettele vagy Schumachere…

  2. Paberto: LOooooooool

    Ez volt Hamilton 5. pole-ja iden amivel eppen hogy behozta Bottas 5 pole-jat. Leclerc vitte az idei evet 7 pole-al… Ennyit arrol hogy semmi eselye nem volt a tobbieknek…

    “Minden eredmenye lepkefing” … jo ok…

    Összességében viszont a 86., 15 futammal ezelőtt megnyerte a vb-t, egyből azután hogy Bottast bevágták mögé még a szezon legelején, és láthattuk hogy más autónak nincs esélye a merci ellen. 3 futammal a vége előtt matematikailag is vb lett, ez szerintem pont azt támasztja alá hogy legyőzhetetlen a Ham merci kombó. Bottas említésre sem méltó, a ferka még ennél is nevetségesebb szintet hoz idén, az rb, meg kicsit még mindig le van maradva, de ők legalább csapat szinten egyben vannak, habár Albon, ott sem valami acélos, nem képes majd Max-et segíteni, mert tökutolsó a nagyok után, de legalább náluk már csak az utolsó 2 kirakós kell a helyére kerüljön.

    Én Alo sikerének sem örülnék ha így nyerné mindet. Nem tudom te hogy vagy képes még izgulni bármin is, a mercinek (értsd Ham) nincs technikai gondja, minden szabályos az autóval, Ham szinte sosem hibázik, ha mégis 10/1x büntetik érte. Nincs semmi súlya az így nyert címeknek./az én véleményem szerint/
    Toljon egy 2010 v 2012-őt Max ellen, na akkor azt mondom azt a címet tökösen húzta be.

    És nem azt mondom hogy az ideit v tavalyit nem érdemli meg, mert messze mindenki felett versenyzett, de ettől még nem egy értékes cím, mert reálisan nem kellett érte igazán izzadnia, teljesen lazán húzta be a csapatával, a csapattársával, és az FIAval az oldalán.

    A gumik vajon miért pont nekik kedveznek idén, miért nem tértek vissza a tavalyihoz, ami a többieknek kedvezett, miért nem lesz jövőre sem új keverék, csak nem azért mert ezzel tuti a 7. cím is? Lehet h nem, de annyi furcsa véletlen volt már az elmúlt években, hogy nehéz nem elhinni, hogy mindenáron le akarják nyomni MSC címeit, hogy Hammer legyen a király, mert ő amúgy is annyira jó arc, hogy bármerre jár promózza az F1-et, és ezért alanyi jogon jár neki hogy 8x vb legyen.

    Felőlem legyen 10x vb Ham, csak lássunk csatát, vay legalább hagyják meg nekünk balgáknak a reményt, hogy valami lesz. És igen ehhez jelenleg mesterségesen kellene belepiszkálni kicsit, valahogy hátráltatni a merciseket, ha más nincs, a gumikeverék összekutyulásával, amivel elvehetik tőlük a remek gumikezelést. Nem érdekel hogy de NE ÖLJÉK meg a sportot, jelenleg a lassú kivéreztetés folyik, a világ ennél sokkal gyorsabb már, senki nem vár 5-8 évet, mire kiegyenlítődik megint az erőviszony, a 2021-ben megint 1 csapat fog dominálni, biztos vagyok benne hogy rengetegen hagynak fel az F1 követésével. (így sincs már szinte semmi forgalom az oldalon, ez a kibeszélő is megáll majd 300 komment alatt)

  3. trialboj:
    Ezt már csak úgy néztem végig felvételről, hogy 1-2 perceseket ugraltam előre, csak a q1 q2 q3 véget néztem rendesen. Többet nem is érdemel. Ham 86ezredik poleja, meg az összes statisztikajaval csak idegel. Úgy szerzi őket hogy semmi esélye a többinek, jövőre igazán megdolgozhatna a címért. Mondjuj mint pl 2010 alo vettel, akkor senkit sem zavarna hogy o a bajnok megint, így viszont lepkefing minden eredménye, duhítő hogy semmiképp nem hátráltatják a mercit, míg a ferka trükkjét kiszurtak es be is tiltották nehogy izgalmas legyen az ev vége.

    LOooooooool

    Ez volt Hamilton 5. pole-ja iden amivel eppen hogy behozta Bottas 5 pole-jat. Leclerc vitte az idei evet 7 pole-al… Ennyit arrol hogy semmi eselye nem volt a tobbieknek…

    “Minden eredmenye lepkefing” … jo ok…

  4. Ezt már csak úgy néztem végig felvételről, hogy 1-2 perceseket ugraltam előre, csak a q1 q2 q3 véget néztem rendesen. Többet nem is érdemel. Ham 86ezredik poleja, meg az összes statisztikajaval csak idegel. Úgy szerzi őket hogy semmi esélye a többinek, jövőre igazán megdolgozhatna a címért. Mondjuj mint pl 2010 alo vettel, akkor senkit sem zavarna hogy o a bajnok megint, így viszont lepkefing minden eredménye, duhítő hogy semmiképp nem hátráltatják a mercit, míg a ferka trükkjét kiszurtak es be is tiltották nehogy izgalmas legyen az ev vége.

  5. Tpal: A tavalyi autóval a legtöbb pályán versenyképesek voltak időmérőn és versenyen is, míg az idei versenyen egy kalap szar volt. Idén ha jól emlékszem normális versenytempóra csak Bahreinben és Szocsiban voltak képesek.

    Tavaly a nyári szünet előtt Melbourne-ben, Barcelonában és a Paul Ricardon volt Merci-dominancia, az év ezen szakaszában túlnyomórészt Vettel vezette a bajnokságot, csak ugye volt a hockenheimi falazása. Aztán volt 3 futam, Szingapúr, Szocsi, Suzuka, ahol a Ferrari félrefejlesztett autóval versenyzett, majd mikor Austinban levették ezeket a fejlesztéseket, láss csodát Kimi erőből nyerni tudott. Ezen kívül Brazíliában voltak gyengék. Nem állítom, hogy bajnokok lettek volna, de szerintem ha Vettel kevesebbet hibázik, akkor a szezonzáróig nyitott maradhatott volna a vb. Ettől a Ferrari idén fényévekre volt.

    usaban nem nyert erőből kimi, hanem hamiltont hülye taktikára állították – persze ettől még illett volna megelőznie kimit a 2. szakaszban, csak hát vb-re ment.

    akkor átfogalmaznám az összehasonlítást. idén jobbak voltak kvalin, tavaly meg jobbak voltak futamokon. de összességében gyengébbek voltak mind a két évben a mercedeshez képest valamelyik tényezőben, ami miatt reálisan nézve nem nyertek volna vb-t. de abban igazad van h összességében a tavalyi kocsi versenyképes volt a mercedeshez viszonyítva.

  6. F1890: a tavalyi kocsi ugyanilyen volt kb mint a mostani. időmérőn jó volt, de nem ennyire jó mint most idén. futamon meg jobb volt kicsit, mint idén mert volt pár futam ahol önerőből jobbak voltak a mercinél. de valójában még mindig kb az év 1/3 arányában voltak a mercinél jobbak összességében sztem. 2017ben lett volna esélyük vb-re de akkor meg egyenesben voltak gyengébbek xd

    A tavalyi autóval a legtöbb pályán versenyképesek voltak időmérőn és versenyen is, míg az idei versenyen egy kalap szar volt. Idén ha jól emlékszem normális versenytempóra csak Bahreinben és Szocsiban voltak képesek.

    Tavaly a nyári szünet előtt Melbourne-ben, Barcelonában és a Paul Ricardon volt Merci-dominancia, az év ezen szakaszában túlnyomórészt Vettel vezette a bajnokságot, csak ugye volt a hockenheimi falazása. Aztán volt 3 futam, Szingapúr, Szocsi, Suzuka, ahol a Ferrari félrefejlesztett autóval versenyzett, majd mikor Austinban levették ezeket a fejlesztéseket, láss csodát Kimi erőből nyerni tudott. Ezen kívül Brazíliában voltak gyengék. Nem állítom, hogy bajnokok lettek volna, de szerintem ha Vettel kevesebbet hibázik, akkor a szezonzáróig nyitott maradhatott volna a vb. Ettől a Ferrari idén fényévekre volt.

  7. Sidious: 17-ben azon a láncreakción buktálók el, ami elindult Szingapúrban, ott elment egy győzelem ráadásul az első kanyaros ütközésben Raikkonen meg Verstappen is benne volt, így Hamilton kapott egy sima győzelmet egy olyan pályán, ahol sz*r volt a Merci, Malajziában motorhiba a kvalin pedig ott is gyorsabb volt a Ferrari, japánban meg motorhiba futamon.
    18-ban meg inkább egyéni hibákon ment el a Baku, Hockenheim, Monza, Austin négyessel Vettel alsóhangon 79 pontot bukott. Persze nincs tökéletes szezon, dekomoly hibák ilyen mennyiségben nem férnek bele, ha Hamiltonnal csatázik az ember.

    bakuban sztem azt megkellett próbálni. oké szarul jött ki, számoljunk azzal h bukott egy 1. helyett (ami bottas miatt örökölt volna) 13-7 pont hamiltontól 20 pont, németben bukott 25 pontot (-7 pont hamiltontól) – (hamilton 2 seccel volt gyorsabb a frissebb lágy gumija miatt a szemerkélő esőben – szóval sztem itt 2. lett volna) , olaszban 2. lett volna max tehát 6 pont, usaban hiába pördült meg, nem látom h nagyon előrébb tudott volna kerülni. szóval összességében bukott 60 pontot. a vb meg volt 88 pontnyira. na meg franciában bukott egy 3. helyet , tehát összesen 65 pont.

    továbbra sem lett volna vb max hamilton nem mexikóban hanem brazilban ünnepelte volna a címet.

    ettől függetlenül úgy gondolom h hamiltonnak nem is kell kockáztatnia mert tudta jól h legjobb autó van alatta, és fordítva meg túlvezette vettel. ahogyan idén is a ferrarisok, mert határon kell minden egyes futamon menni h ha nyerni akarnak.

    szóval sztem egy hamilton aki a ferrariban ült volna és úgy csapott volna össze egy mercis hamiltonnal , úgy a mercis hamilton lett volna tavaly a nyerő.

    viszont ha hamilton tavaly a ferrariban ült volna és nem lett volna mercedeses hamilton akkor a ferraris hamilton vb lett volna.

  8. F1890: a tavalyi kocsi ugyanilyen volt kb mint a mostani. időmérőn jó volt, de nem ennyire jó mint most idén. futamon meg jobb volt kicsit, mint idén mert volt pár futam ahol önerőből jobbak voltak a mercinél. de valójában még mindig kb az év 1/3 arányában voltak a mercinél jobbak összességében sztem. 2017ben lett volna esélyük vb-re de akkor meg egyenesben voltak gyengébbek xd

    17-ben azon a láncreakción buktálók el, ami elindult Szingapúrban, ott elment egy győzelem ráadásul az első kanyaros ütközésben Raikkonen meg Verstappen is benne volt, így Hamilton kapott egy sima győzelmet egy olyan pályán, ahol sz*r volt a Merci, Malajziában motorhiba a kvalin pedig ott is gyorsabb volt a Ferrari, japánban meg motorhiba futamon.
    18-ban meg inkább egyéni hibákon ment el a Baku, Hockenheim, Monza, Austin négyessel Vettel alsóhangon 79 pontot bukott. Persze nincs tökéletes szezon, de komoly hibák ilyen mennyiségben nem férnek bele, ha Hamiltonnal csatázik az ember.

  9. Vettel the best: Mégis azt mondja a sok szakértő(itt is),hogy 2018 meg lett volna!
    Bár a tavalyi kocsi szerintem jobb volt egy kicsit.

    a tavalyi kocsi ugyanilyen volt kb mint a mostani. időmérőn jó volt, de nem ennyire jó mint most idén. futamon meg jobb volt kicsit, mint idén mert volt pár futam ahol önerőből jobbak voltak a mercinél. de valójában még mindig kb az év 1/3 arányában voltak a mercinél jobbak összességében sztem. 2017ben lett volna esélyük vb-re de akkor meg egyenesben voltak gyengébbek xd

  10. F1890: igazából tökmindegy . ebből max 3. hely lehet már csak, az meg nem boldogítja sztem őt sem. azt sem tartom kizártnak h bottas onnan hátulról megelőzi a két ferrarit.

    a mercedes a kanyarodási fázis 2. szakaszában hihetetlenül jól működik, olyan mintha túlkormányzott lenne, de nem, mert betapad és elfordul. ezzel szemben a ferrari alulkormányzott és ha ugyanúgy vezetnék mint a mercedest akkor kitör a hátulja és megúszik. ameddig a ferrarinak ekkora hátránya van ilyen kanyarokban, tök értelmetlen itt vb címről álmodozni. ezt meg sztem jövőre sem tudják ledolgozni, max csökkenteni.

    Mégis azt mondja a sok szakértő(itt is),hogy 2018 meg lett volna!
    Bár a tavalyi kocsi szerintem jobb volt egy kicsit.

  11. Vettel the best: Szerintem ő taktikázik,hogy megpróbál a lehető legtovább kint maradni a lágyon és aztán megnyomni majd közepesen a végére.

    igazából tökmindegy . ebből max 3. hely lehet már csak, az meg nem boldogítja sztem őt sem. azt sem tartom kizártnak h bottas onnan hátulról megelőzi a két ferrarit.

    a mercedes a kanyarodási fázis 2. szakaszában hihetetlenül jól működik, olyan mintha túlkormányzott lenne, de nem, mert betapad és elfordul. ezzel szemben a ferrari alulkormányzott és ha ugyanúgy vezetnék mint a mercedest akkor kitör a hátulja és megúszik. ameddig a ferrarinak ekkora hátránya van ilyen kanyarokban, tök értelmetlen itt vb címről álmodozni. ezt meg sztem jövőre sem tudják ledolgozni, max csökkenteni.

  12. andrea1: Nem, azért csak sikerül ott az Rbnek egy jobb autót építeni, a Honda nem rossz, azért a középső szektorba megfutott a a Mercit, az utolsó szektort rontotta el addig tizede belül volt. Ha az Rb nem tud varázsolni akkor tényleg sima lesz. Jöjjön egy Max Ham csata. Itt az ideje 😀

    Innentől ezen szurkolók márciusig, jó legyen az rb 🙏🙏🙏🙏

    végülis. dennis akkor nem tévedett mikor azt mondta h a honda akadályozhatja meg egyedül a merci vb címet xd

  13. velorex: Alonsonak ez a stabil 4. legjobb csapat helyezés nem lett volna felemelő érzés.

    Ahhoz képest honnan indult a mekivel, simán az lehetett volna, az ő tapasztalata pedig aranyat érhetett volna. Teljesen jó ez a jelenlegi páros is, nem azt mondom csak kár hogy Alo nem élhette meg azt, mikor jól muzsikál a kocsi és jönnek az eredmények.

  14. F1890: az már zsákban. adják oda neki előre, le se kelljen futni. aztán jövőre menjen már mindenki a 21-es szabályokkal van rá 3 hónapjuk

    Nem, azért jövőre csak sikerül ott az Rbnek egy jobb autót építeni, a Honda nem rossz, azért a középső szektorba megfutott a a Mercit, az utolsó szektort rontotta el addig tizede belül volt. Ha az Rb nem tud varázsolni akkor tényleg sima lesz. Jöjjön egy Max Ham csata. Itt az ideje 😀

    Innentől ezen szurkolók márciusig, jó legyen az rb 🙏🙏🙏🙏

  15. Go.Michael:
    Azért így a szezon utolsó futamához érve mindenképpen elmondható, hogy a meki egy hihetetlenül kellemes csalódás volt idén, ismét ott vannak a Q3-ban és a konstruktőri 4. helyet senki sem veheti el tőlük. Reméljük jövőre sem állnak le. Kár, hogy Alonso nem érhette meg a felemelkedést.

    Alonsonak ez a stabil 4. legjobb csapat helyezés nem lett volna felemelő érzés.

  16. Go.Michael:
    Azért így a szezon utolsó futamához érve mindenképpen elmondható, hogy a meki egy hihetetlenül kellemes csalódás volt idén, ismét ott vannak a Q3-ban és a konstruktőri 4. helyet senki sem veheti el tőlük. Reméljük jövőre sem állnak le. Kár, hogy Alonso nem érhette meg a felemelkedést.

    miért? alonso örülne a 6-8. helyeknek? nem hiszem

  17. Azért így a szezon utolsó futamához érve mindenképpen elmondható, hogy a meki egy hihetetlenül kellemes csalódás volt idén, ismét ott vannak a Q3-ban és a konstruktőri 4. helyet senki sem veheti el tőlük. Reméljük jövőre sem állnak le. Kár, hogy Alonso nem érhette meg a felemelkedést.

  18. ernike:
    Nem működik a Ferrarikon a lágy. Azért az valahol nagyon bosszantó hogy egész éven át nem sikerült megoldani a gumikezelést. Remélem a kocsi alapjaiban van a hiba ami nem javítható és nem abban hogy fingjuk sincs mi a megoldás.

    Igazából tökmindegy, Potter azt mondta, marad jövőre is az idei koncepció.

  19. Vettel the best: Mert úgy szokta?

    Borzasztó gyenge itt a Ferrari!Lehet tényleg csaltak.

    De az első meg a középső szektorban most is lilulnak, ami tele van padlógázas szakaszokkal az utolsó szektorban buknak több mint fél mp-t azonos gumin, ahova leszorítóerő is kéne. Azt nem értem, hogy Szingapúrban mi történt, hogy ezzel a fostalicskával bejöttek ott 1-2-ben. A Merci meg a Red Bull valamit nagyon elb*szhatott.

  20. A gyorsaságból következik a vezethetetlensége…

    Gyors de nincs hozzá tapadás és leszorítóerő…

    Tpal:
    Már majdnem kérdeztem, h a retkes bánatba tud Vettel még a célegyenesben is megfordulni, és hát így…

    Én nem értem, hogy a Ferrari, hogyan tudott ennyire gyors, de ilyen rosszul vezethető autót építeni.

  21. 15 years ago Kimi Raikkonen apologised after being seen riding an inflatable dolphin outside a Gran Canaria nightclub. “I’m sorry” he said. When pressed he added “I had a few drinks. I was dancing. Why was I riding an inflatable dolphin? Because why not?” ‘Nuff said! xd

  22. Denis Hunter: a ket tobbszoros bajnok gyujtogetni ment oda (VB cimeket) Hami takarozhat azzal (ha szukseges), hogy levezetni ment oda. 🙂

    De az hülyeség 😀 Ha az ember már levezet, akkor nem vált csapatot vagy ha mégis, akkor nem a Ferrarihoz megy levezetni, ahol a szurkolók megkövetelik a győzelmet és a vb címet.

  23. Sidious: Hamiltontól amúgy ez elég bevállalós lenne. Utolsó szezonjaira odaszerződni Leclerc mellé meg egy olyan Ferrariba ami az elmúlt 10 évben két többszörös bajnokot is megtört.

    a ket tobbszoros bajnok gyujtogetni ment oda (VB cimeket) Hami takarozhat azzal (ha szukseges), hogy levezetni ment oda. 🙂

  24. andrea1:
    Azt írja a Gazetta hogy Elkann idén már kétszer találkozott Hamival hogy 21tol náluk versenyezzen, Loki mellé érkezne

    Hamiltontól amúgy ez elég bevállalós lenne. Utolsó szezonjaira odaszerződni Leclerc mellé meg egy olyan Ferrariba ami az elmúlt 10 évben két többszörös bajnokot is megtört.

  25. andrea1:
    Azt írja a Gazetta hogy Elkann idén már kétszer találkozott Hamival hogy 21tol náluk versenyezzen Loki mellé érkezne

    No az nagy durranás lenne.De, ha a Ferrari gyenge lesz, akkor semmit sem ér egy hétszeres vb. Esetleg, ha Verstappent tartalék pilótának elcsábítanák a Red Bulltól akkor esély lenne egy Ferrari vb.i címre.

  26. Elfeledkeztem az első edzés időpontjáról de mindegy is mert a virtuális tippem kuka lett volna, így nem buktam semmit…

    Denis Hunter:
    Kivancsi leszek a tobbi edzesre, de ha csak koszonoviszonyban van ez a valosaggal, akkor a ferrarinak nem sok keresnivaloja lesz itt. Pedig oket raktam top 3-ba :S Leclercen meg a friss motor sem segit?
    Vettel meg falazott. Ki is tort a hatso?