Nem aggódik a vizsgálat miatt a Ferrari

Nem aggódik a Charles Leclerc ellen indult vizsgálat miatt a Ferrari csapatfőnöke. Csak bizonyítaniuk kell, hogy az eljárásukba csúszott hiba?

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. F1890: arcátlan döntés. két dolog miatt:
    1, a rb az FIA mért mérőműszerei alapján 2014-ben kizárták asuztráliából, pedig a saját, pontosabb műszereikkel az átfolyásmérésnél megfeleltek. (ezt az fia sem tagadta)
    most egy durvább esetnél meg szemet hunynak. ahogyan németországban is kiengedték veszélyesen lökit, de nem kapott büntit.

    na az ilyen eseteknél jól jön a todt family

    Pontosan, szépen elsimitotta az fia az egyértelmű csalást az üzemanyagfelhasználás területén. Itt is 5 kg nyálat használhattak volna fel nyomtalanul a baszkurált szenzorral és társaival.
    A minimum hogy innentől kezdve nem szúrópróbaszerűek ezek az ellenőrzések.

  2. DUdi:
    Nah, de el is dőlt:
    https://hu.motorsport.com/f1/news/nem-zartak-ki-leclerct-abu-dhabiban/4605319/

    arcátlan döntés. két dolog miatt:
    1, a rb az FIA mért mérőműszerei alapján 2014-ben kizárták asuztráliából, pedig a saját, pontosabb műszereikkel az átfolyásmérésnél megfeleltek. (ezt az fia sem tagadta)
    most egy durvább esetnél meg szemet hunynak. ahogyan németországban is kiengedték veszélyesen lökit, de nem kapott büntit.

    na az ilyen eseteknél jól jön a todt family

  3. guide: Ha ezt csinálták,az nagy hülyeség lett volna a részükről,amikor minden szem rájuk szegeződik.Lehet azért halasztották a döntést a futam utánra,hogy leellenőrizzék annyi fogyott e el az üzemanyagból,amennyit a szenzor mutatott?

    Nem. Twitteren azt olvastam, hogy Michael Masi azt mondta, hogy nincs már elég idejük a-z-ig megvizsgálni az egészet a rajt előtt.

  4. guide: Ha ezt csinálták,az nagy hülyeség lett volna a részükről,amikor minden szem rájuk szegeződik.Lehet azért halasztották a döntést a futam utánra,hogy leellenőrizzék annyi fogyott e el az üzemanyagból,amennyit a szenzor mutatott?

    Gondolom addig tudnak adminisztrációs hibára hivatkozni amíg nincs a futam végén visszafejtve a tankból, meg összevetve a telemetriával.
    Az biztos, hogy valami nem volt kerek a ferrari üzemanyagfelhasználsával. Ne véletlen ez a sok ellenőrzés meg szabálypontosítás.
    Érdekes lehet ez a jövő évüket tekintve. Bár láttunk már olyat, hogy valami csodafegyver vagy turpisság tiltva lett és a nagy egészet tekintve jelentéktelen lassulást hozott. (F csatorna, fric, meki dupla fékpedál anno, stb.)

  5. Stonefly: Gondolom meg kell adni előre mennyit tankolnak be, azt vetik össze a futamon a szenzor által elhasználttal meg a megmaradt mennyiséggel. De ha stikában a lejelentettnél többet tankolnak be, akkor van “fekete” nyál az autóban amit fel lehet használni egy manipulált szenzorral vagy rendszerrel.

    Ha ezt csinálták,az nagy hülyeség lett volna a részükről,amikor minden szem rájuk szegeződik.Lehet azért halasztották a döntést a futam utánra,hogy leellenőrizzék annyi fogyott e el az üzemanyagból,amennyit a szenzor mutatott?

  6. guide:
    Mondjuk én ezt az egész ügyet nem értem.Kevesebb üzemanyagot lehet tankolni,nem?Azt olvasom,hogy a mercedes azért is gyorsabb,mert kevesebbet fogyaszt.Több üzemanyagot hülyeség lenne cipelni,mert azzal csak lassítanák magukat a futamon.Most akkor mi nem stimmelt?Több volt vagy kevesebb a megadottnál?

    Gondolom meg kell adni előre mennyit tankolnak be, azt vetik össze a futamon a szenzor által elhasználttal meg a megmaradt mennyiséggel. De ha stikában a lejelentettnél többet tankolnak be, akkor van “fekete” nyál az autóban amit fel lehet használni egy manipulált szenzorral vagy rendszerrel. Vagyis ennek kiszűrésére szól ez a szabály.

  7. Mondjuk én ezt az egész ügyet nem értem.Kevesebb üzemanyagot lehet tankolni,nem?Azt olvasom,hogy a mercedes azért is gyorsabb,mert kevesebbet fogyaszt.Több üzemanyagot hülyeség lenne cipelni,mert azzal csak lassítanák magukat a futamon.Most akkor mi nem stimmelt?Több volt vagy kevesebb a megadottnál?