Amiben a Honda “messze” túlszárnyalta a Ferrarit idén

Elismerés a riválistól: a motorfronton évekig domináló Mercedes szakemberét nem a fölénybe kerülő Ferrari előrelépése nyűgözte le leginkább, hanem a Honda nagy javulása. A japánok szerint nem is igen volt választásuk a Red Bull partnereként.

Fotó: XPB

Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. A Honda elsősorban hozott a Ferrarihoz és a Mercihez mérve egy viszonylag elfogadható megbízhatósági szintet, és volt honnan-hova fejlődni így nyilván a fejlődésük is sokkal nagyobb önmagukhoz de a többiekhez képest is, mint az általában lenni szokott.
    Az én meglátásom és saját véleményem az, hogy összességében a motorgyártók közelebb kerültek egymáshoz, amiből a Ferrari nem sokkal, de még mindig kiemelkedik, talán 20-30 lóerős előnyük lehet a többiekkel szemben (időmérőn talán több), viszont a Mercedes, Honda, Renault hármas 10-15 lóerőn belül lehet egymáshoz képest, amiből a Mercedes egyértelműen kiemelkedik a megbízhatóságuk miatt. Szóval az erősorrend ugyanaz, de a Hybrid érát tekintve most a legszorosabb, Ferrari, Mercedes, Honda-Renault fej-fej mellett, bár vannak kétségeim azt illetően, hogy ki mikor állt át már inkább a jövőévre csiszolgatni, a Renault tudom és olvastam is, hogy az idei motornak a fejlesztésével elég korán leálltak még a Honda az ideihez talán még az év utolsó harmadában is vetett be fejlesztést. A Renault az új padját tavaly februárban üzemelte be, ezért is lehetett az, hogy korán átálltak a jövőévire és mert az évük is elég kuka volt az autó miatt. A Honda az IHI-vel együttműködve pedig szinte egész évben a megbízhatóságra dolgozott, nem véletlen, hogy most már arról nyilatkoznak, hogy a teljesítményen akarnak javítani.
    A Merci pedig nagyon rafinált ebben a kommunikációban, mert ameddig áradoztak szinte egész évben arról mennyire jók a Hondások fejlődése és sírtak, hogy a Ferrari mekkora motorikus előnyben van addig sokan elfelejtkeztek arról, hogy a Merci megint egy új motorkoncepcióval vagy legalább is egy olyan motorral készül 2020-ra, amiről már fél év közben cikkeztek és szállingóztak a hírek, hogy 2014 óta a legnagyobb fejlődésük lehet.