Dakar Kibeszélő

2020 Január 5-én indul útjára a Dakar 41. versenye, immáron a kétszeres világbajnok Fernando Alonsoval. Az alábbi topicban folytathattok eszmecserét a Dakaron történtekről.

Az útvonalat itt látjátok:

Live timing (később linkelve lesz amint kiteszik a dakar hivatalos oldalára)

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Alonso nem vallott szégyent az első Dakaros évében. Szerintem, ha teheti jövőre is elindul, de már tapasztalattal, ami egy jó versenyzőnél kincs, mert tudja azt elraktározni és hasznosítani.
    Sainz sem végzett az első tíz között az első Dakaros évében, pedig ő nem pályaversenyző volt, hanem nagyon komoly WRC tapasztalattal és sikerekkel érkezett a Dakar mezőnyébe.

  2. Zasalamel:
    Végül Alonso 13-ik lett az összetettben, igazán kár a hibákért, ezek nélkül 5-7 hely elérhető lett volna, de így is nagyon szép eredmény. Remélem jövőre is megy! 😀

    Sainz meg ezt is behúzta, nem semmi az öreg. Sztem rekordot döntött, 57 évesnél idősebben úgy emlékszem még senki nem nyert dakart.

    kimi sem volt rossz rallyban, de elég sokat hibázott crashelt. ezért mondom, h egy pályautósnak nehéz erre a terepre tévedni, mert ugyan párszor ott van az élmezőnyben, de 20 szakaszt végig, hibamentesen lehozni az nem fekszik annak aki 20 éve pályán ment.

  3. Zasalamel:
    Végül Alonso 13-ik lett az összetettben, igazán kár a hibákért, ezek nélkül 5-7 hely elérhető lett volna, de így is nagyon szép eredmény. Remélem jövőre is megy!

    Sainz meg ezt is behúzta, nem semmi az öreg. Sztem rekordot döntött, 57 évesnél idősebben úgy emlékszem még senki nem nyert dakart.

    Majd meglatjuk, mikent eli meg ezt a 13-at, szerencses, vagy szerencsetlen. Ennel tobb volt benne szerintem ilyen profi hatterrel, tarssal.
    Sainz amugy mar a korabbi gyozelmevel is a legidosebb Dakar gyoztes volt, szoval ezt most megerositette. Remelem a fia is sikeres lesz iden 😀

  4. Zasalamel:
    Végül Alonso 13-ik lett az összetettben, igazán kár a hibákért, ezek nélkül 5-7 hely elérhető lett volna, de így is nagyon szép eredmény. Remélem jövőre is megy! 😀

    Sainz meg ezt is behúzta, nem semmi az öreg. Sztem rekordot döntött, 57 évesnél idősebben úgy emlékszem még senki nem nyert dakart.

    a hibák betudhatóak a rutin hiányának. Azért szinte nulla tereprallys tapasztalattal nem rossz a 13. hely.

  5. Végül Alonso 13-ik lett az összetettben, igazán kár a hibákért, ezek nélkül 5-7 hely elérhető lett volna, de így is nagyon szép eredmény. Remélem jövőre is megy! 😀

    Sainz meg ezt is behúzta, nem semmi az öreg. Sztem rekordot döntött, 57 évesnél idősebben úgy emlékszem még senki nem nyert dakart.

  6. A holnapi nap már csak egy ilyen bevonulós lesz, szal aki itt vezet összetettben az kb már meg is nyerte a szakaszt. Grat Alonsonak, elsőre azért így is szép eredmény, remélem látjuk többet még ebben a sportágban. 😀

    Grat Sainz-nak is, sztem ez rekord, nem emlékszem h vki ennyi idősen nyert dakart.

  7. Zasalamel:
    Alonso… még a holnapi szakasz adhat esélyt, de valszeg bukta a top10-et, kár érte, mert tempója alapján kb 5-6 helyen lenne.

    Ugyanez történhetett Al-Attiyah és PEterhansellel is, ha nem történik vmi gubanc Sainz-al, akkor ezt valszeg behúzta a spanyol, 57 évesen nem semmi teljesítmény lenne.

    Még a holnapi szakasz hozhat változásokat, de az utolsó szakasz az már könnyű, tulajdonképpen bevonulós szakasz szokott lenni, legalábbis eddig ez szokott lenni.

    Azert nem latok erre eselyt, mert ahogy mondod is, a tempoja alapjan 5-7 helyen lehetne, a 2 nagy “hiba” miatt van ott, ahol, a korulotte levok nem hibak miatt vannak ennyire lemaradva, hanem egyszeruen ennyire lassuak, nem top csomag van alattuk.

  8. Alonso… 🙁 még a holnapi szakasz adhat esélyt, de valszeg bukta a top10-et, kár érte, mert tempója alapján kb 5-6 helyen lenne.

    Ugyanez történhetett Al-Attiyah és PEterhansellel is, ha nem történik vmi gubanc Sainz-al, akkor ezt valszeg behúzta a spanyol, 57 évesen nem semmi teljesítmény lenne.

    Még a holnapi szakasz hozhat változásokat, de az utolsó szakasz az már könnyű, tulajdonképpen bevonulós szakasz szokott lenni, legalábbis eddig ez szokott lenni.

  9. Denis Hunter:
    Talan nem serult Alonso kocsija nagyon, a masodik idomeresnel mar “csak” 1perc 46-ot bukott. Bar igy sem lesz ideje mar behozni magat a top 10-be szerintem. Minimum 4 helyet bukott ma.
    Eloszor azt irtak, megserult a szelvedo es nem jok a latasi viszonyok, most mar az a hir, hogy szelvedo nelkul megy. Kellemes lehet… maszk es siszemcsi fel

    https://pbs.twimg.com/media/EOTgrSPWkAEmXLg.jpg:large

    Igen, ebből már max. úgy lehet top 10, ha többen is belefutnának még hasonlóan nagy időveszteséggel járó problémába (az előtte állók közül, nyilván :D)…

  10. Talan nem serult Alonso kocsija nagyon, a masodik idomeresnel mar “csak” 1perc 46-ot bukott. Bar igy sem lesz ideje mar behozni magat a top 10-be szerintem. Minimum 4 helyet bukott ma.
    Eloszor azt irtak, megserult a szelvedo es nem jok a latasi viszonyok, most mar az a hir, hogy szelvedo nelkul megy. Kellemes lehet… maszk es siszemcsi fel 😀

  11. Nah, Alonso legurult egy dűnéről, sajnos nem a kerekein. 😀 :/ A verda elvileg nem sérült vészesen, de összetört a szélvédő. Így nem lesz egyszerű a maradék 400km… Meg ugye elvileg ma assistance se lesz a nap végén, csak egymásnak segíthetnek a versenyzők, ha jól olvastam valahol…

  12. F1890: én is így vagoyk vele. kiskoromban néztem, de kb 10 éve nem néztem már.
    am azt mondják h dél – amerikai pálya az nehezebb volt viszont mint az afrikai.

    de számomra is az volt az igazi mikor párizsból elindultak és dakarba kellett célbaérni. illetve még azt is megjegyzem h ez az egész dakarozas igazán a gps és navigáció előtti korban volt igazán élvezetes és nagyon nagy kihívás a versenyzőknek. most is elég kemény verseny, de amíg amatőrebb volt a sportág sztem az autósport nagyobb kihívást állított minden téren kb az embereknek.

    Gps-t nem hasznalhattak mar az utolso afrikai dakarokon es azota sem, most annyit ujitottak, hogy az itinereket a rajt elott 20 perccel osztjak ki.

  13. Denis Hunter: ez szerintem minden autosportra igaz, akar az F1-re is. Mikor 10en alig ertek celba, meg sokkal emberprobalobb volt vezetni az autokat, addig ma leginkabb a gyorsasag miatti erohatasokra kell edzeni.

    igen, ez így van. plusz profibb lett az edzés felkészülés minden. így kevésbé lenne megterhelő a régi f1-es kocsi manapság

  14. F1890: én is így vagoyk vele. kiskoromban néztem, de kb 10 éve nem néztem már.
    am azt mondják h dél – amerikai pálya az nehezebb volt viszont mint az afrikai.

    de számomra is az volt az igazi mikor párizsból elindultak és dakarba kellett célbaérni. illetve még azt is megjegyzem h ez az egész dakarozas igazán a gps és navigáció előtti korban volt igazán élvezetes és nagyon nagy kihívás a versenyzőknek. most is elég kemény verseny, de amíg amatőrebb volt a sportág sztem az autósport nagyobb kihívást állított minden téren kb az embereknek.

    ez szerintem minden autosportra igaz, akar az F1-re is. Mikor 10en alig ertek celba, meg sokkal emberprobalobb volt vezetni az autokat, addig ma leginkabb a gyorsasag miatti erohatasokra kell edzeni.

  15. mrobi: Sainz akkor azért esett ki, mert rossz volt az itiner. Utána módosították is.

    Számomra nagy csalódás volt, hogy elvitték Afrikából a versenyt, nekem már így nem az igazi. Tetszett, hogy Európából elindult, hajóztak, majd jöttek a szavannás részek, a mauritániai sivatag végül a rózsaszín tó partja. Kisgyerekkoromból még olyan emlékem is van, hogy esett a hó párizs melletti szakaszon.

    én is így vagoyk vele. kiskoromban néztem, de kb 10 éve nem néztem már.
    am azt mondják h dél – amerikai pálya az nehezebb volt viszont mint az afrikai.

    de számomra is az volt az igazi mikor párizsból elindultak és dakarba kellett célbaérni. illetve még azt is megjegyzem h ez az egész dakarozas igazán a gps és navigáció előtti korban volt igazán élvezetes és nagyon nagy kihívás a versenyzőknek. most is elég kemény verseny, de amíg amatőrebb volt a sportág sztem az autósport nagyobb kihívást állított minden téren kb az embereknek.

  16. mrobi: Sainz akkor azért esett ki, mert rossz volt az itiner. Utána módosították is.

    Számomra nagy csalódás volt, hogy elvitték Afrikából a versenyt, nekem már így nem az igazi. Tetszett, hogy Európából elindult, hajóztak, majd jöttek a szavannás részek, a mauritániai sivatag végül a rózsaszín tó partja. Kisgyerekkoromból még olyan emlékem is van, hogy esett a hó párizs melletti szakaszon.

    2009-ben magabiztosan vezette a versenyt, majd az utsó előtti szakaszon beesett egy mély vonulatba, ahonnan nem tudtak kimászni, ráadásul a navigátora is súlyosan megsérült. Nagy dráma volt dél-amerika első éve, mert nagyon sokan kiestek, de kb minden évben történt vmi ilyesmi.

    Egyébként mostmár valóban visszatérhetnek afrikába is, de én azt mondom kell a változatosság, vagyis ne csak egy helyen hanem rendezzenek évente más helyen, legyen az dél-amerika, észak-amerika, ázsia, vagy akár európa északi része is.

  17. Zasalamel: Sainz 30 perc előnnyel az utolsó előtti szakaszon beesett egy sziklás gödörbe, nemhogy bukta a wint de még ki is esett.
    Al-attiyah is szintén az utolsó 3 szakasznál esett ki 1 helyről.
    Loeb asszem 2 esett ki úgy h közel volt a winhez.

    Peterhansel lenyilatkozta h dél-amerika sokkal kiszámíthatatlanabb mint afrika a változatossága miatt.

    Sainz akkor azért esett ki, mert rossz volt az itiner. Utána módosították is.

    Számomra nagy csalódás volt, hogy elvitték Afrikából a versenyt, nekem már így nem az igazi. Tetszett, hogy Európából elindult, hajóztak, majd jöttek a szavannás részek, a mauritániai sivatag végül a rózsaszín tó partja. Kisgyerekkoromból még olyan emlékem is van, hogy esett a hó párizs melletti szakaszon.

  18. mrobi: Az én emlékeimben úgy él, hogy Dél-Amerika óta lett kiszámítható. Azóta van 3-4 esélyes, végigmennek és a végén nyer valaki.
    Emlékszem, hogy Afrikéban volt olyan, hogy a VW a verseny feléig dominált, majd az utolsó napokon kihullott az összes Touareg. Vagy Peterhansel az verseny vévén biztos vezető helyről csúszott vissza a 4. helyre. 2006-ban Marc Coma sokkaot kapott szintén biztos vezető helyről, mert a kimerültségtől azt hitte, hogy eltévedt, de Nani Romával is volt ilyen, asszem 2002-ben.
    Az afriaki Dakarok szerintem embert próbálóbbak voltak.

    Sainz 30 perc előnnyel az utolsó előtti szakaszon beesett egy sziklás gödörbe, nemhogy bukta a wint de még ki is esett.
    Al-attiyah is szintén az utolsó 3 szakasznál esett ki 1 helyről.
    Loeb asszem 2 esett ki úgy h közel volt a winhez.

    Peterhansel lenyilatkozta h dél-amerika sokkal kiszámíthatatlanabb mint afrika a változatossága miatt.

  19. Zasalamel: Valszeg a dél-amerika volt a legnehezebb, mert afrikában is eléggé stabil volt már a mezőny az utolsó pár évben. Dél-amerikában az teszi igazán nehézzé, h ott sokkal változatosabb a terep, volt olyan h egyik szakaszon még lent a sivatagban mentek, másik napon meg felmentek 4000 m magasra, 30 fok különbség és az oxigén is ritkább

    Az én emlékeimben úgy él, hogy Dél-Amerika óta lett kiszámítható. Azóta van 3-4 esélyes, végigmennek és a végén nyer valaki.
    Emlékszem, hogy Afrikéban volt olyan, hogy a VW a verseny feléig dominált, majd az utolsó napokon kihullott az összes Touareg. Vagy Peterhansel az verseny vévén biztos vezető helyről csúszott vissza a 4. helyre. 2006-ban Marc Coma sokkaot kapott szintén biztos vezető helyről, mert a kimerültségtől azt hitte, hogy eltévedt, de Nani Romával is volt ilyen, asszem 2002-ben.
    Az afriaki Dakarok szerintem embert próbálóbbak voltak.

  20. mrobi: Én Al-Attiyah-nak szurkolok, szerintem ez a terep könnyebb mint a Dél-Amerikai, remélem hamarosan visszatérnek Afrikába.

    Valszeg a dél-amerika volt a legnehezebb, mert afrikában is eléggé stabil volt már a mezőny az utolsó pár évben. Dél-amerikában az teszi igazán nehézzé, h ott sokkal változatosabb a terep, volt olyan h egyik szakaszon még lent a sivatagban mentek, másik napon meg felmentek 4000 m magasra, 30 fok különbség és az oxigén is ritkább

  21. Zasalamel:
    Végül eljött ennek is az ideje, Alonso feljött a top10-be 😀 mostmár ezt meg kell tartani! 😀

    Nagyon erős most a mezőny, talán a legstabilabb a legutóbbi 10 év óta, mivel eddig mindig volt 3-4 kieső a topcsapatok között is, most meg szinte mindegyik versenyben van még.

    Autósok körében nagyon izgalmas lehet a vége, ugyanis Sainz előnye megint jelentősen csökkent, Al-Attiyah mindössze 24 másodperc (!!!) hátrányban 3000 km után, de ott van Peterhansel is 6 és fél perc hátrányban.

    Ti kire fogadtok? 😀

    Én Al-Attiyah-nak szurkolok, szerintem ez a terep könnyebb mint a Dél-Amerikai, remélem hamarosan visszatérnek Afrikába.

  22. Végül eljött ennek is az ideje, Alonso feljött a top10-be 😀 mostmár ezt meg kell tartani! 😀

    Nagyon erős most a mezőny, talán a legstabilabb a legutóbbi 10 év óta, mivel eddig mindig volt 3-4 kieső a topcsapatok között is, most meg szinte mindegyik versenyben van még.

    Autósok körében nagyon izgalmas lehet a vége, ugyanis Sainz előnye megint jelentősen csökkent, Al-Attiyah mindössze 24 másodperc (!!!) hátrányban 3000 km után, de ott van Peterhansel is 6 és fél perc hátrányban.

    Ti kire fogadtok? 😀

  23. Stonefly:
    Tegnap azt olvastam, hogy valamelyik hondás élmenő aki vezet is a versenyben állt meg segiteni meg segitséget hívni az elhunyt motoroshoz, ezeket az időket jóvá is írják nekik, így nincs oka valaki ek nem segíteni.

    Így van, kb 10 éve hozták létre ezt a szabályt. Azóta nagyon körültekintőek egymásra.

  24. Mister_eX: Meg összejön az eddigi legjobb eredménye is, ha jól nézem. 🙂

    Igen nagyon szépen ment a spanyol, de ne felejtsük el, h ezen a szakaszon nagyon fontos volt a navigáció, így azok akik hátrébb indultak nagy előnyben voltak az elől indulókkal szemben. Ha marad ez az eredmény, akkor holnap másodikként rajtol Alo, nagyon nehéz lesz, VAMOS!!!

  25. Hűha, én azt hittem kb eldőlt autósoknál a sorrend, de Sainz most baromi sokat bukik, 318 km-nél már “csak” 4 perc az előnye Al-Attiyah-val szemben, de PEterhansel is már 10 perc. Mi történt itt??

    Alonso már csak 9 percre a top10-től, VAMOOOS!!! 😀 😀

  26. F1890:
    a dakarosok nem ugyanazon az útvonalon mennek? mert oké meghalt szerencsétlen. de senki sem állt meg h segítsen? vagy leszarják a másikat? (persze nem tudott volna senki se segíteni egy infarktuson, csak érdekel)

    Többnyire egy útvonalon mennek, de kb 4-5 olyan szakasz van ami eltér, pl szűkös szakaszoknál csak motorosok/quadosok mennek át, míg a többi kateg tesz egy kerülőt.

    Egyébként tapasztalataim/látottak alapján eléggé segítőkészek és odafigyelnek egymásra, számtalan életet mentettek már meg úgy h a versenyző megcsinálta az alap elsősegély nyújtást.

    Sajnos ez most egy szerencsétlen eset volt, fura az is h konkrét dolgokat nem árulnak el a balesetről, csak annyit tudni, h belehalt… :/

  27. A Dakar Rali motoros veteránja, Paulo Goncalves egy baleset következtében életét vesztette az idei Dakar hetedik szakaszán.

    A 40 éves Goncalvesnek ez volt a 13. Dakarja, azonban a mai napon megrendezett 546 kilométeres szakasz 276. kilométerénél balesetet szenvedett, helyi idő szerint 10:18-kor. A mentő helikopter már úton volt, azonban mire odaértek, a portugál veterán már eszméletlen állapotban volt.

    Goncalvest azonnal a Layla kórházba szállították, ahol halottnak nyilvánították.

    Hiába a modern világ, a Dakar soha nem lesz biztonságos!

    Nyugodjék békében! 🙁

  28. Zasalamel:
    Szombati pihenőnap után folytatódik a dakar, Sainz ahhoz képest h másodikként indult ezt a szakaszt megint megnyerte, elképesztő h közel 60 évesen veri a mezőnyt… Alonso megint fantasztikusan ment és roham léptekkel zárkózik fel a top10-be, mostmár csak 18 perc (!!!!!) a hátránya, ami elképesztő, ha azt nézzük h pár szakasszal korábban még több mint 1 óra volt.

    az osszesitett eredmenyt hol lehet latni? en nem talaltam, csak az elso 3-at

  29. Szombati pihenőnap után folytatódik a dakar, Sainz ahhoz képest h másodikként indult ezt a szakaszt megint megnyerte, elképesztő h közel 60 évesen veri a mezőnyt… 😀 Alonso megint fantasztikusan ment és roham léptekkel zárkózik fel a top10-be, mostmár csak 18 perc (!!!!!) a hátránya, ami elképesztő, ha azt nézzük h pár szakasszal korábban még több mint 1 óra volt.

  30. Zasalamel:
    Alonso szép lassan visszaverekedi magát a top10-be, eszméletlen mit művel a spanyol. Jó látni, hogy egy f1-es bajnok is ott van a szeren… 😀

    Ja kár azért a második napos időveszteségért, konkrétan a 4. 5. hely környékén lenne közvetlen az élmenők mögött, ami első nekifutásra több mint egy átlagos teljesítmény, de az hogy még így is van esélye vissza jönni a top 10-be jól tükrözi, hogy remek tempót tud terepen is szinte nulla tapasztalattal a háta mögött.

  31. Denis Hunter: nem vartam semmit, csak megjegyeztem, hogy itt nem fog kitunni szerintem, ahogy Indyben jo tempot ment elsore, vagy a LMP1-el is versenykepes volt.

    Arról nem is beszélve, h itt szaud arábiában sokkal kevesebb a rallyís szakasz, mint dél amerikában, többnyire a nehéz offroados szakaszok vannak, így még dicséretesebb amit eddig nyújt, kár azért a malőrért amivel 2 és fél órát bukott…. :/

  32. Denis Hunter:
    amennyi defektet kapnak, en azt nem ertem, miert nem tomorgumival mennek 😀

    Azért nem mennek tömör gumival, mert a dűnéken olyan finom a homok, hogy az a nehéz gumi besüllyedne, megakadnak továbbá a motor is kinyiffan pár km után. Asszem a mitsubishi követett el hasonló hibát még 2007-2009 körül. Persze a lágy gumi se jó, meg kell találni az egyensúlyt.

  33. F1890: lőb,tempó terén verte őket nem egyszer

    Rally típusú pályákon, ahol alig lehet nyerni, nehéz offroados szakaszokon meg elég simán kikapott a top3-tól. Emiatt bukta a 2017-es évet is, mert hiába nyert pár percet rally szakaszokon, ha utána 10+ perceket kapott a nehezebb szakaszokon.

  34. F1890: na de mégis mit vártál? ez teljesen más szakág mint az f1. itt mindig ismeretlenek a körülmények. rallyban sem lesz soha top semelyik pilóta. mert egyszer bejárják az utat és az nyer aki a legközelebb tud a határhoz menni hiba nélkül. a pályaversenyzők meg általában hibáznak előbb utóbb, főleg ismeretlen terepen. úgyh alonso szereplése kb olyan amire várni lehetett. nem lesz a top rallysok közelébe, de szar sem lesz. majd jövőre még jobb lesz. habár én úgy gondolom h sose lesz igazán éles mint aki 20 évig űzte ezt, ahogy kimi sem volt soha a top pilóták közelében

    nem vartam semmit, csak megjegyeztem, hogy itt nem fog kitunni szerintem, ahogy Indyben jo tempot ment elsore, vagy a LMP1-el is versenykepes volt.

  35. Denis Hunter:
    ma szepet ment Alonso, de ezzel nem sokat fog hozni a tobbieken osszetettben, mert rendezodtek a vonalak es nemigen hibazgatnak az ellenfelek. Persze technikai sportrol van szo, szoval sujthat meg masokat is a balszerencse. Azt sem latom benne, hogy szakaszgyozelemre eleg lenne annak ellenere, hogy tartja magat, amikor nincs muszaki gond. Igy is osszeszed 10-20 perceket minden nap. Az elso 2 meg 3 mp-re volt egymastol 4 nap utan (ha nincs bunti az arabnak) Szoval a nagyok itt is szorosan egymas mogott vannak, hiaba eszmeletlen tavokat mennek. Hihetetlen.

    na de mégis mit vártál? ez teljesen más szakág mint az f1. itt mindig ismeretlenek a körülmények. rallyban sem lesz soha top semelyik pilóta. mert egyszer bejárják az utat és az nyer aki a legközelebb tud a határhoz menni hiba nélkül. a pályaversenyzők meg általában hibáznak előbb utóbb, főleg ismeretlen terepen. úgyh alonso szereplése kb olyan amire várni lehetett. nem lesz a top rallysok közelébe, de szar sem lesz. majd jövőre még jobb lehet. habár én úgy gondolom h sose lesz igazán éles mint aki 20-30 évig űzte ezt, ahogy kimi sem volt soha a top pilóták közelében rallyban

  36. Zasalamel: Ne a top3-hoz (Peterhansel, Al-attiyah,Sainz) mérd, mert ők a mezőnyből kiemelkednek, őket még Loeb se tudta megverni. Inkább De Villiers, Terranova vagy Roma, ők az erős középmezőnyt képviselik, ha őket megveri az felérne egy szenzációval.

    lőb,tempó terén verte őket nem egyszer

  37. Denis Hunter:
    ma szepet ment Alonso, de ezzel nem sokat fog hozni a tobbieken osszetettben, mert rendezodtek a vonalak es nemigen hibazgatnak az ellenfelek. Persze technikai sportrol van szo, szoval sujthat meg masokat is a balszerencse. Azt sem latom benne, hogy szakaszgyozelemre eleg lenne annak ellenere, hogy tartja magat, amikor nincs muszaki gond. Igy is osszeszed 10-20 perceket minden nap. Az elso 2 meg 3 mp-re volt egymastol 4 nap utan (ha nincs bunti az arabnak) Szoval a nagyok itt is szorosan egymas mogott vannak, hiaba eszmeletlen tavokat mennek. Hihetetlen.

    Ne a top3-hoz (Peterhansel, Al-attiyah,Sainz) mérd, mert ők a mezőnyből kiemelkednek, őket még Loeb se tudta megverni. Inkább De Villiers, Terranova vagy Roma, ők az erős középmezőnyt képviselik, ha őket megveri az felérne egy szenzációval.

  38. ma szepet ment Alonso, de ezzel nem sokat fog hozni a tobbieken osszetettben, mert rendezodtek a vonalak es nemigen hibazgatnak az ellenfelek. Persze technikai sportrol van szo, szoval sujthat meg masokat is a balszerencse. Azt sem latom benne, hogy szakaszgyozelemre eleg lenne annak ellenere, hogy tartja magat, amikor nincs muszaki gond. Igy is osszeszed 10-20 perceket minden nap. Az elso 2 meg 3 mp-re volt egymastol 4 nap utan (ha nincs bunti az arabnak) Szoval a nagyok itt is szorosan egymas mogott vannak, hiaba eszmeletlen tavokat mennek. Hihetetlen.

  39. Nando: Ja ez még mindig simán vállalható eredmény, ha problémamentesen tud menni, akkor látunk még tőle szerintem kiemelkedő szakaszokat, kíváncsi vagyok sikerül-e elcsenni a nagyoktól 1 szakasz győzelmet, azt mondta arra rá akar majd menni.

    Ilyen könnyebb, rallys szakaszon, ahol a “nagyok” úgymond tartalékolnak/pihennek lehet esélye Alonak, csak az a baj, h a többi ilyen Zala féle versenyzők is rákapcsolnak, nemhiába van hírértéke egy-egy szakaszgyőzelemnek is. 😀

  40. Zasalamel:
    Végül célbaérkeztek Aloék 26 perc hátránnyal, fontos volt ez a mai nap, itt már azért látszódott a rutin hiánya a nagyokhoz képest, mindenesetre amatőrhöz képest ez is szép eredmény, csak így tovább!

    Ja ez még mindig simán vállalható eredmény, ha problémamentesen tud menni, akkor látunk még tőle szerintem kiemelkedő szakaszokat, kíváncsi vagyok sikerül-e elcsenni a nagyoktól 1 szakasz győzelmet, azt mondta arra rá akar majd menni.

  41. Nando: Mindegy jó ez, ha végig nyomja ilyen formában, top 10 még bőven benne van.
    Azért a tempója több mint jó, egy szakaszgyőzelem is összejöhet így.

    Benne van a tempó, de sztem Alo se az a rizikós fajta, hogy mindent egy lapra tesz. Hasonló gondolkodású lehet, mint Peterhansel, de majd a későbbiekben kiderül milyen is a vezetési stílusa offroad pályákon.

  42. Zasalamel:
    Alonso 6 perc hátránnyal befejezte a 3-ik szakaszt, ami elképesztő eredmény. Ha nincs az a tegnapi malőr, akkor most összetettben 4-ik helyen állna.

    Mindegy jó ez, ha végig nyomja ilyen formában, top 10 még bőven benne van.
    Azért a tempója több mint jó, egy szakaszgyőzelem is összejöhet így.

  43. Zasalamel:
    Hűha, a toyotások nagyon elégedetlenek a goodrich gumikkal, Al-attiyah számonkéri őket, h miért csak ők szenvednek ezzel, míg a minik alatt tökéletesen működnek. Hát a dakart is elérte a gumibotrány?? :DD

    Ez a csalonzó faktor, ahol megjelenik, ott a sors is lecsap…

  44. Nando: Hát elég szopatós lehet, Spanyoloknál arról írnak, hogy valami “rejtett” sziklára ment rá (gondolom nem nagyon látszódott ki a homokból) ami a kereket és a felfüggesztést vágta tönkre, állítólag javítható, de még mindig nem ért oda a szervizes autó.

    Szerk.: Autósporton meg azt írják, hogy Alo és Coma maguk javították meg mert volt náluk hozzá tartalék alkatrész és így több mint 90 percet buktak, ami még így is jobb mintha megvárták volna a szervizest.

    Osztán futómű állítás vót-e?

  45. Nando:
    Beértek, ráadásul úgy, hogy nem vesztettek már több időt. Holnaptól lehet zárkózni, kéne egy problémamentes nap a tempó megvan az látszik, csak a rutin ami igazán hiányzik, kár érte.

    Nem biztos, h rutin, akik hátrébbról indulnak nemcsak előnyben vannak, de hátrányban is, ugyanis bizonyos szakaszoknál akik előlhaladnak felcsapják a homokot és a mögötte autózók konkrétan “vakon” mennek előre 150+ tempóval.

    Nagyon jó egyébkén tAlo tempója, ha nincs az a malőr, akkor most kb 8 perces hátránnyal fejezte volna be a szakaszt, ami felért volna egy negyedik hellyel. Igazán kár.

  46. Nando: Azt gondolom hogy több lesz, a szereléssel ment el 90 perc és akkor azt még nem tudni mennyire tudnak tempót menni, de ha tényleg nem mentek át még a 214km-es ponton, akkor ez már arról szól hogy valahogy végig menjenek a szakaszon. Egyébként az a livetiming eléggé ócska..

    Hát lenne mit csiszolni rajta, de megtudom érteni őket is. Teljesen más egy egész kontinenst lekövetni, vagy csak egy pályát.

  47. Zasalamel: Sajnos több lesz 90 pernél, mert még mindig nem haladtak át a 214 km-es ponton, most tartanak kb mínusz 2-3 óra között. Ha ezt megússzák 5-6 órával én azt mondom örülhetnek.

    Azt gondolom hogy több lesz, a szereléssel ment el 90 perc és akkor azt még nem tudni mennyire tudnak tempót menni, de ha tényleg nem mentek át még a 214km-es ponton, akkor ez már arról szól hogy valahogy végig menjenek a szakaszon. Egyébként az a livetiming eléggé ócska..

  48. Nando: Hát elég szopatós lehet, Spanyoloknál arról írnak, hogy valami “rejtett” sziklára ment rá (gondolom nem nagyon látszódott ki a homokból) ami a kereket és a felfüggesztést vágta tönkre, állítólag javítható, de még mindig nem ért oda a szervizes autó.

    Szerk.: Autósporton meg azt írják, hogy Alo é Coma maguk javították meg mert volt náluk hozzá tartalék alkatrész és így összesen 90 percet buktak.

    Sajnos több lesz 90 pernél, mert még mindig nem haladtak át a 214 km-es ponton, most tartanak kb mínusz 2-3 óra között. Ha ezt megússzák 5-6 órával én azt mondom örülhetnek.

  49. Zasalamel:
    Elég kemény szakasz ez, még a nagyágyúk is (Peterhansel, Sainz) megakadtak vagy eltévedtek vhol.

    Hát elég szopatós lehet, Spanyoloknál arról írnak, hogy valami “rejtett” sziklára ment rá (gondolom nem nagyon látszódott ki a homokból) ami a kereket és a felfüggesztést vágta tönkre, állítólag javítható, de még mindig nem ért oda a szervizes autó.

    Szerk.: Autósporton meg azt írják, hogy Alo és Coma maguk javították meg mert volt náluk hozzá tartalék alkatrész és így több mint 90 percet buktak, ami még így is jobb mintha megvárták volna a szervizest.