Dakar Kibeszélő

2020 Január 5-én indul útjára a Dakar 41. versenye, immáron a kétszeres világbajnok Fernando Alonsoval. Az alábbi topicban folytathattok eszmecserét a Dakaron történtekről.

Az útvonalat itt látjátok:

Live timing (később linkelve lesz amint kiteszik a dakar hivatalos oldalára)

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Na Alo jól becumta ahogy látom, nekivágta egy sziklának a vasat a felfüggesztésnek állítólag annyi, a szervizes autót várják talán még mindig, ebből így több óra mínusz lesz, a legrosszabb eset az lenne ha kénytelen lenne feladni.

  2. Denis Hunter:
    tenyleg erdekes ez a live timing
    214 km-nel 3 minit jelzett elso 3nak, aztan frissites utan megint a toyotas manus vezet
    Alonsoek meg vesztettek 20 percet, pedig 4. helyen allt

    Azért mert a minik indultak először,a többiek később indultak, így később is érnek oda a pontokhoz, de a számláló mindenkinél 0-ról indul.

  3. Igencsak nehéz napon vannak túl a toyotások, konkrétan az összes toyotás bekapott legalább egy defektet, Al-Attiyah pl 3!! defektet szedett össze, ami miatt kb 5 percet bukott, Alonso kb 6 percet.

    Al-Attiyah egyébként megjegyezte előre, hogy új helyszín, új kihívást jelent még a topcsapatoknak is, még ha látszatból ugyanolyan, de egyébként geológiailag teljesen más szerkezetű terep van, mint dél-amerikában, így baromi nehéz lesz az ideális egyensúly/gumi választás is. Úgy tűnik nem véletlen mondta ezt, mert most úgy néz ki hogy most nagyon mellétrafáltak.

    Bár még így is szerencsésnek mondható Al-Attiyah, mert a szakasz végén sújtották ezek a problémák, sokkal rosszabbul járt csapattársa De Villiers, aki már a szakasz elején küzdött a defekt problémákkal, ami miatt majdnem félórát bukott.

    Minisek egyelőre boldogulnak az új helyszínnel

  4. A litván nagyot ment, bár valószínűleg, nyomta ami a csövön kifért, ha Attiyahának nincs technikai gondja, akkor őt nem fogja meg.
    Alo kezdésnek elég jó tempót ment, kíváncsi vagyok, hogy kiben mennyi tartalék van, mert kizárt, hogy nagyon bekezdtek volna már az elején. Mondjuk azt én se értem minek nyomta meg így a litván már az elején.

  5. Denis Hunter: meg egy utolso kerdes. Mivel nem latom az ossz idot, melyik kategoria a leggyorsabb? motor, vagy auto?

    Olyan soha nem lesz, mert most kivételesen egy szakaszt ment az 5 kategória, de a következő szakaszokban eltérőek lesznek az útvonalaik. Most képzeld el, hogy egy kamion h menne fel egy szűk folyosós szurdokon keresztül, ahol még egy motor is alig jut át… 😀

    Általában az autósok mennek a legtöbb km-t, és kamionosok mennek a legkevesebbet.

  6. ernike: Gondolom ilyenkor még mindenki inkább a biztosra megy. Be kell osztani a technikát. és nem az 1. szakaszon kellene elszállni.

    Persze, a topcsapatok kb félgőzzel mennek, csak csodálkozom, h Zala privát csapatként már kockázatott az első szakasznál, eléggé bátor húzás volt. Főleg h holnap ő kezd elsőként, ami navigáció szempontból nagyon nagy hátrány lesz neki.

  7. Zasalamel: Az a LT hibája, néhány ellenőrző ponton nem rögzíti a versenyzőket a program, lesz még ilyen a későbbiekben. Volt már olyan is, hogy csak a start meg a végpontot láttuk…

    Viszont még annyit megjegyzek, hogy Zala ezzel a győzelemmel a holnapi szakaszt elsőként fogja kezdeni, mindig az adott szakasz végeredménye határozza meg a következő szakasz indulási sorrendjét.

    meg egy utolso kerdes. Mivel nem latom az ossz idot, melyik kategoria a leggyorsabb? motor, vagy auto?

  8. Zasalamel: Az a LT hibája, néhány ellenőrző ponton nem rögzíti a versenyzőket a program, lesz még ilyen a későbbiekben. 😀 Volt már olyan is, hogy csak a start meg a végpontot láttuk… 😀

    Viszont még annyit megjegyzek, hogy Zala ezzel a győzelemmel a holnapi szakaszt elsőként fogja kezdeni, mindig az adott szakasz végeredménye határozza meg a következő szakasz indulási sorrendjét.

    Gondolom ilyenkor még mindenki inkább a biztosra megy. Be kell osztani a technikát. és nem az 1. szakaszon kellene elszállni.

  9. Denis Hunter: es az miert van, hogy 105 km-nel nincs mindenkinek idoeredmenye?

    Az a LT hibája, néhány ellenőrző ponton nem rögzíti a versenyzőket a program, lesz még ilyen a későbbiekben. 😀 Volt már olyan is, hogy csak a start meg a végpontot láttuk… 😀

    Viszont még annyit megjegyzek, hogy Zala ezzel a győzelemmel a holnapi szakaszt elsőként fogja kezdeni, mindig az adott szakasz végeredménye határozza meg a következő szakasz indulási sorrendjét.

  10. Zasalamel: Igen, a topcsapatoknak ez nem tűnik soknak, de gondolni kell a privát csapatokra, akiknek kb egésznapos program lesz a szakasz teljesítése, továbbá a teljesítés után a szerelést is nekik kell megoldaniuk, míg a topcsapatoknak ott a szerelőgárdájuk is.

    koszi.
    Jol olvasom a tablazatot, Zala a 19. helyrol indult? Vagyis 19-edikkent?

  11. Denis Hunter: 1 nap csak 1 szakasz van?

    Igen, a topcsapatoknak ez nem tűnik soknak, de gondolni kell a privát csapatokra, akiknek kb egésznapos program lesz a szakasz teljesítése, továbbá a teljesítés után a szerelést is nekik kell megoldaniuk, míg a topcsapatoknak ott a szerelőgárdájuk is.

    Bár ez még 1-2 nap után nem szokott problémát okozni, kb 5-6 szakasztól jönnek a csúszások amikor már kb 1-2 nap hátrányban lesznek.

  12. Hihetetlen de úgy néz ki, hogy egy privát versenyző Zala nyerte meg a szakaszt! :O Ilyet még nagyon nem is láttam az elmúlt 10 évben! :O

    Ez a bravúr azért is érdekes, mert Zala a tavalyi (vagy két évvel korábbi) X-Raid csapat Mini autóját használja, tehát még azt se lehet mondani rá, h ugyanazzal a fölényes technikával rendelkezik mint Alonsoék vagy Peterhanselék.

  13. velorex: Ez a magyar idő szerinti indulási időpontok?

    Jogos a kérdés, ezek a szaud arábia szerinti időpontok, magyar idő szerint ahogy Ernike is írta kb 1 órával hamarabb indultak. A szakaszt úgy tűnik Peterhansel nyerte meg, nyomában Sainz és Al-Attiyah, tehát a szokásos top3 van elől. Alonso a 6-ik ellenőrző pont szerint 10 perc hátrányban van a 11-ik helyen, de valszeg ennél több lesz.

  14. Képek Alonsoékról:

    https://img.aso.fr/core_app/img-motorSports-dak-jpg/05120001-del7867/19550/0:0,1200:800-1000-0-70/e6df8

    https://img.aso.fr/core_app/img-motorSports-dak-jpg/05120001-fla9481/19499/0:0,1200:800-1000-0-70/18ac5

    https://img.aso.fr/core_app/img-motorSports-dak-jpg/05120001-fla9456/19489/0:0,1200:800-1000-0-70/028f6

    https://img.aso.fr/core_app/img-motorSports-dak-jpg/05120001-fla9472/19486/0:0,1200:800-1000-0-70/1c2b4

    https://img.aso.fr/core_app/img-motorSports-dak-jpg/05120001-lf10369/19477/0:0,1200:800-1000-0-70/c3755

    https://img.aso.fr/core_app/img-motorSports-dak-jpg/05120001-lf20303/19475/0:0,1200:800-1000-0-70/c9369

    https://img.aso.fr/core_app/img-motorSports-dak-jpg/05120001-lf10304/19474/0:0,800:1200-1000-0-70/861bc

    https://img.aso.fr/core_app/img-motorSports-dak-jpg/05120001-lf10314/19472/0:0,800:1200-1000-0-70/a3cce

  15. Szombaton kezdődik a bemutató, amiben egyenként mutatják be sorban a versenyzőket. Elvileg tört úton meglehet tekinteni youtube csatornán élőben, majd igyekszem megkeresni és idelinkelni, akit érdekelné.

    Eurosporton összefoglalóként 23.30 órakor visszalehet tekinteni.

  16. Zasalamel: Azaz igazság, hogy ez a dakar is úgy megy, mint a Tour de France. A könnyebb szakaszokat “elengedik” a nagyok, így könnyen lehet h becsúszik pár győzelem az esélyteleneknek is, a nagyágyúk mindig a nehezebb, főként a sivatagos részeken nyomják meg (kb 4-5 ilyen szakasz lesz), mert ott lehet nagyon sok időt nyerni.

    Továbbá taktikázás is van, mivel ha vki megnyer egy szakaszt, akkor a kövi szakaszon neki kell kezdenie, ami navigáció szempontból elég nagy hátrány, főleg ha hosszú, dűnés a szakasz.

    Kíváncsi leszek Aloék h fognak taktikázni, rámegy e pár szakaszgyőzelemre, mert eléggé jó technika van alatta.

    Igen az igaz, hogy jó technika van alatta, de az esélytelenek nyugalmával indul ennek ellenére is. Ha netalántán az élmenőknek sok gondja lesz és ő az elejétől kezdve tartja a lépést, akkor el lehet gondolkozni komolyabban a taktikázáson is, ettől függetlenül szerintem rá fog menni pár szakaszgyőzelemre már csak azért is mert nem ő lenne ha nem próbálná meg, másrészt meg jobban mutat az, hogy bejön mondjuk a 8-9-10.helyen zsebben pár szakasz győzelemmel, mint az, hogy nyer pár helyet taktikázással és bejön 5. 6.-nak.
    Amúgy néztem az oddsokat, esélyeket az alapján 7. 8 helyre sorolják, valószínűleg nagyban azért amilyen technika van alatta.

  17. Nando:
    Ha a top 5 meglenne az már hatalmas siker lenne, megnézve azt, hogy semmilyen Dakaros és Rallys múlttal nem rendelkezik, a top 3 meg élményszámba menne, a győzelem meg maga lenne a csoda. Viszont 1-2 szakasz győzelem össze is jöhet reálisan nézve, mert amikor belekezdett ebbe az egész felkészülésbe és indult előtte pár versenyen, akkor volt, hogy odapakolt egy-két jobb időeredményt, amikor semmi nem hátráltatta.
    Összességében én annak örülnék a legjobban, ha végig tudna menni komolyabb technika és vezetői hiba nélkül a többi már csak ráadás lenne, mert ha van kategória ami nagyon távol áll Alotól, akkor ez az.

    Azaz igazság, hogy ez a dakar is úgy megy, mint a Tour de France. A könnyebb szakaszokat “elengedik” a nagyok, így könnyen lehet h becsúszik pár győzelem az esélyteleneknek is, a nagyágyúk mindig a nehezebb, főként a sivatagos részeken nyomják meg (kb 4-5 ilyen szakasz lesz), mert ott lehet nagyon sok időt nyerni.

    Továbbá taktikázás is van, mivel ha vki megnyer egy szakaszt, akkor a kövi szakaszon neki kell kezdenie, ami navigáció szempontból elég nagy hátrány, főleg ha hosszú, dűnés a szakasz.

    Kíváncsi leszek Aloék h fognak taktikázni, rámegy e pár szakaszgyőzelemre, mert eléggé jó technika van alatta.

  18. nem számítok túlontúl pozitív szereplésre. ez egy kemény verseny, és az f1-eseknek nem szokott feküdni a profi rallyzás, mert ott 1 hiba és vége a versenyednek. míg pályaversenyzésnél 1 -1 hiba még beleférhet versenyen. szóval top 10 már igencsak jó eredménynek számítana tőle.

  19. Ha a top 5 meglenne az már hatalmas siker lenne, megnézve azt, hogy semmilyen Dakaros és Rallys múlttal nem rendelkezik, a top 3 meg élményszámba menne, a győzelem meg maga lenne a csoda. Viszont 1-2 szakasz győzelem össze is jöhet reálisan nézve, mert amikor belekezdett ebbe az egész felkészülésbe és indult előtte pár versenyen, akkor volt, hogy odapakolt egy-két jobb időeredményt, amikor semmi nem hátráltatta.
    Összességében én annak örülnék a legjobban, ha végig tudna menni komolyabb technika és vezetői hiba nélkül a többi már csak ráadás lenne, mert ha van kategória ami nagyon távol áll Alotól, akkor ez az.

  20. Röviden a dakarról.

    Alonso De Villiers és Al-Attiyah által alkotott Toyota Gazoo Racing csapathoz igazolt, akik tavaly Al-Attiyah-val megnyerték a Dakar autós szakaszát. Így Alonsonak igencsak jók az esélyei, bár reálisan az elsődleges cél, hogy végigmenjen.

    Nagy esélyesek a rekorder Peterhansel, a címvédő Al-Attiyah, és Sainz.

    A szakaszokon lesznek ellenőrző pontok, a Live Timing e pontokon fogja mutatni az ideiglenes állást.