Teszt Kibeszélő

Kezdődik a 2020-as tesztidőszak, ennek megfelelően a megszokott és jól bevált Teszt Kibeszélő Topicot is létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

Az alábbi linkeken nyomon követhetőek a köridők és körszámok
Teszt élő idők 1

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Ha már régi sebeket tépünk fel, 2017-ből én Vettel bakui ostobaságát sajnálom a leginkább. 13 pont. A másik Spa…meg kellett volna csinálni azt az előzést, egy évvel később meg is tudta. Ott ha jól emlékszem elhúzhatott volna 21 pontra, ehelyett lett 7.

  2. F1890: monzaban adtak 30 secet a ferrarinak, japánban szintén elpicsázták őket, malajziában lerohadt vettel alatt a kocsi kvalin, brazilban hamilton szintén mindenkit elvert volna ha nem ***kodik kvalin, abudhabiban megint elpicsázták a ferrarit. szóval összességében a ferrarinak monza után, egyedül szingapúrban nyerhettek volna, és mexikóban voltak még jobbak mint a merci. ja usat kihagytam, az is hamilton terep.

    jó volt az az autó, de csak félévig. mert utána már a ferrari esélytelen volt a merci ellen összességében. és ameddig a merci simán aratott kettős győzelmeket jó nagy különbséggel, addig ez a ferrariról nem mondható el. mert ugyan volt kettős sikereik, de ha belegondolunk 17-től kezdődően egyedül két futam rémlik ahol kényelmesen tudtak nyerni: 18 kanada, 18 spa. az összes többi győzelmükért, ha nem is vért hugyoztak, de a merci ott volt a sarkukban mindig

    Monzába sz*rok voltak, de az várható volt, ott azzal kihozták a maxot, hogy felálltak a dobogóra. Malajziában Vettel nyerhetett is volna, ha nincs a motorhibája a kvalin, persze Verstappennel meg kellett volna vívjon, de mivel az RB fos volt kvalin, így övé lett volna a helyzeti előny, mert ebben az esetben valószínűleg ő szerzi a pole pozíciót. Japánban nem tudjuk, hogy mi lett volna, de azon a versenyen is a végén Verstappen ott loholt Hamilton nyakán, így abban is benne lehetett volna egy győzelem, Kimi tempója nem mérvadó, mert ő kb Monacot és a Hungaroringet leszámítva egész évben alul teljesített. Mexikóban ugye megint nyerhettek volna, ott fos volt a Mercedes, csak Vettel elbénázta a rajtot és nekiment Verstappennek meg Hamiltonnak is, bár neki ez így még talán jobban jött ki pontok szempontjából, mintha nyer és Hamilton bejön mondjuk 3.-nak. Braziliában meg nyertek is, az hogy ott Hamilton sz*rrá törte az autót és utána teljesen új motorral, energia visszanyerő rendszerekkel, váltóval ő volt a leggyorsabb az annyira nem meglepő, valószínűleg ez nem lett volna ilyen egyértelmű ha nem töri össze és ő is a már agyonhasznált alkatrészeket nyúzza. Abu Dhabiban valóban esélytelenek voltak.

    Egyébként a fölényes győzelmekről végül a 17-es Ausztrál nagydíjat is simán nyerte Vettel, Monacoban meg úgy voltak 1-2-be, hogy közbe Hamilton sehol nem volt Bottas meg még a 3. helyet se tudta megtartani Ricciardoval szemben, még mákja volt, hogy az a pálya olyan amilyen, mert egyébként Verstappen is elment volna mellette, sőt akkor ő volt a gyorsabb RB-s versenyző Monacoban, csak ő szívta meg a taktikát. Hungaroring meg csak azért nem volt fölényes győzelem, mert Vettel a verseny nagy részét egy ferde kormánnyal (felfüggesztéssel?!) nyomta le és rászóltak, hogy még a kerékvetőket is kerülje amennyire tudja, ha az önmagában nem lett volna elég zavaró, hogy nem egyenesen megy az autó, amikor egyenesben tartja a kormányt. Szóval ja, az egy jó autó volt, azt kellett volna tovább fejleszteni és, ha abba a koncepcióba került volna egy erősebb motor, akkor favoritok is lehettek volna a bajnokságban. Helyette elmentek az ellenkező irányba és tavalyra eljutottak oda, hogy csak a gyors pályák feküdtek nekik és még azokon a futamokon is szétb*szták a gumikat, mert nem tapadt az autó és állandó túlmelegedéssel küzdöttek.

  3. F1890: verstappen takarékon ment miután kiautózott egy előnyt. elvileg vettel az 1. kör után már semmit sem közeledett verstappenre, legalábbis én így emlékszem.

    Amennyit közeledett vettel max-ra, ugyanannyit veszített a végén mikor takarékra kapcsolt vettel, ergo egy tempót mentek, de teljesen más mezőny végéről indulni mint elején. Véleményem szerint ha nem is sokkal de jobb tempót tudott diktálni vettel mint Max.

  4. Zasalamel: Simán uralta mert verhető volt a merci, a ferrari meg simán jobb volt a RB-nál, kb fél percet ledolgozott vettel Maxszal szemben az utolsó etapban.

    verstappen takarékon ment miután kiautózott egy előnyt. elvileg vettel az 1. kör után már semmit sem közeledett verstappenre, legalábbis én így emlékszem.

  5. F1890: azt verstappen simán uralta. mellesleg vettel annyira tepert h utolsó pár körre alig maradt üzemanyaga.

    Simán uralta mert verhető volt a merci, a ferrari meg simán jobb volt a RB-nál, kb fél percet ledolgozott vettel Maxszal szemben az utolsó etapban.

    Szal én még malájt is beraknám azok közé amit megkellett volna nyerniük, de igazából mindegy is, mert összességében még ez is kevés lett volna a merci ellen.

    2018-ban viszont verhető volt a merci ferrarival.

  6. F1890: monzaban adtak 30 secet a ferrarinak, japánban szintén elpicsázták őket, malajziában lerohadt vettel alatt a kocsi kvalin, brazilban hamilton szintén mindenkit elvert volna ha nem ***kodik kvalin, abudhabiban megint elpicsázták a ferrarit. szóval összességében a ferrarinak monza után, egyedül szingapúrban nyerhettek volna, és mexikóban voltak még jobbak mint a merci. ja usat kihagytam, az is hamilton terep.

    jó volt az az autó, de csak félévig. mert utána már a ferrari esélytelen volt a merci ellen összességében. és ameddig a merci simán aratott kettős győzelmeket jó nagy különbséggel, addig ez a ferrariról nem mondható el. mert ugyan volt kettős sikereik, de ha belegondolunk 17-től kezdődően egyedül két futam rémlik ahol kényelmesen tudtak nyerni: 18 kanada, 18 spa. az összes többi győzelmükért, ha nem is vért hugyoztak, de a merci ott volt a sarkukban mindig

    Malájon is simán nyerhettek volna, Vettel sokkal jobb tempót tudott menni.

  7. Sidious: Nem Merci dara jött csak Szingapúrban Vettel bukott több mint 30 pontot és az azt követő két hétvégén meg motorhibája volt. Azaz autó nem volt rossz, ott már csak egy kicsit kellett volna fejlődjenek, hogy meglegyen a vb, ezért is érthetetlen, hogy minek indultak el az autóval egy teljesen más irányba.

    monzaban adtak 30 secet a ferrarinak, japánban szintén elpicsázták őket, malajziában lerohadt vettel alatt a kocsi kvalin, brazilban hamilton szintén mindenkit elvert volna ha nem ***kodik kvalin, abudhabiban megint elpicsázták a ferrarit. szóval összességében a ferrarinak monza után, egyedül szingapúrban nyerhettek volna, és mexikóban voltak még jobbak mint a merci. ja usat kihagytam, az is hamilton terep.

    jó volt az az autó, de csak félévig. mert utána már a ferrari esélytelen volt a merci ellen összességében. és ameddig a merci simán aratott kettős győzelmeket jó nagy különbséggel, addig ez a ferrariról nem mondható el. mert ugyan volt kettős sikereik, de ha belegondolunk 17-től kezdődően egyedül két futam rémlik ahol kényelmesen tudtak nyerni: 18 kanada, 18 spa. az összes többi győzelmükért, ha nem is vért hugyoztak, de a merci ott volt a sarkukban mindig

  8. F1890: na de bahreinben is hamilton volt a leggyorsabb csak elején bottas feltartott mindenkit, majd hamilton hibázott, kapott egy 5 seces letöltendő büntetést és onnantól már esélytelen volt.
    évad elején monacoig futamokon kb 50-50 volt h ki a jobb futamon , de időmérőn már akkor is a merci a ferrari előtt járt.
    a helyzet az h első félévben vettel eléggé kimaxolta a lehetőségeit(az egyik legerősebb féléve volt neki f1-ben szvsz), míg hamilton nem. aztán monzatól jött a szokásos merci dara.

    Nem Merci dara jött csak Szingapúrban Vettel bukott több mint 30 pontot és az azt követő két hétvégén meg motorhibája volt. Azaz autó nem volt rossz, ott már csak egy kicsit kellett volna fejlődjenek, hogy meglegyen a vb, ezért is érthetetlen, hogy minek indultak el az autóval egy teljesen más irányba.

  9. És akkor itt jön a képbe a Mercedes DAS rendszere, így megmarad a jó kanyartempó és az egyenesekben a gumikat is jobban tudják kezelni…

    Sidious: 17-ben asszem monzáig vezette a vbt Vettel és nyertek pl Bahreinben is ahova azért kell motorerő is. Plusz Vettel a vb címeit olyan autókkal nyerte amik gyengék voltak az egyenesben. Egy kanyarokban gyors autó mindig előnyösebb, mert ott több időt lehet nyerni és így nem főzik meg a gumikat, míg egy egyenesekre tervezett autó az lecsúszik az ívről, elmegy a hátulja, ezért magasabbak lesznek a gumi hőmérsékletek és hamarabb/többször kell kiállni.

  10. Sidious: 17-ben asszem monzáig vezette a vbt Vettel és nyertek pl Bahreinben is ahova azért kell motorerő is. Plusz Vettel a vb címeit olyan autókkal nyerte amik gyengék voltak az egyenesben. Egy kanyarokban gyors autó mindig előnyösebb, mert ott több időt lehet nyerni és így nem főzik meg a gumikat, míg egy egyenesekre tervezett autó az lecsúszik az ívről, elmegy a hátulja, ezért magasabbak lesznek a gumi hőmérsékletek és hamarabb/többször kell kiállni.

    na de bahreinben is hamilton volt a leggyorsabb csak elején bottas feltartott mindenkit, majd hamilton hibázott, kapott egy 5 seces letöltendő büntetést és onnantól már esélytelen volt.
    évad elején monacoig futamokon kb 50-50 volt h ki a jobb futamon , de időmérőn már akkor is a merci a ferrari előtt járt.
    a helyzet az h első félévben vettel eléggé kimaxolta a lehetőségeit(az egyik legerősebb féléve volt neki f1-ben szvsz), míg hamilton nem. aztán monzatól jött a szokásos merci dara.

  11. F1890: drs+ szélárnyék. majd bahreinbe kiderül h kinek milyen a mocija. melbourne egy hoki-moki pálya kb 0 egyenessel.

    mellesleg sokat érnek a jó kanyartempóval ha az egyenesben szarok. ugyanez volt 17-ben is: jók voltak a kanyarokban, de egyenesben nem, így képtelenek voltak meccselni a mercivel. a mercedes meg minden évben olyan autót csinált ami a kanyarokban rohadt jó és csatázni is lehetett vele.
    első pár futamon majd kiderül h mi a szitu, lesz mindenféle pálya.

    17-ben asszem monzáig vezette a vbt Vettel és nyertek pl Bahreinben is ahova azért kell motorerő is. Plusz Vettel a vb címeit olyan autókkal nyerte amik gyengék voltak az egyenesben. Egy kanyarokban gyors autó mindig előnyösebb, mert ott több időt lehet nyerni és így nem főzik meg a gumikat, míg egy egyenesekre tervezett autó az lecsúszik az ívről, elmegy a hátulja, ezért magasabbak lesznek a gumi hőmérsékletek és hamarabb/többször kell kiállni.

  12. Felettébb érdekes ez a Ferrari motoros fia nyilatkozat…
    Tulajdonképpen kaptak egy büntetésfeladatot, de miért is ?
    Sose fogjuk megtudni, ezt túl elegánsan intézte az fia, ahhoz képest mekkora szája volt Binottonak.
    Én értem, hogy próbálják egy cukormázba eladni a sorozatot de ez nem tetszik.

  13. “Ami a köridőket illeti, az utolsó másfél órában volt némi izgalom, amikor Bottas először feljött a második pozícióba, majd első nekifutásra 5, majd másodikra további 3 századot faragott a Ricciardo által délelőtt elért időn. A finn pilótán kívül még Verstappennek sikerült a Renault elé kerülnie, a holland ráadásul úgy közelítette meg 1 tizedre a Mercedest, hogy a C4-es, vagyis az eggyel keményebb abroncsok dolgoztak az RB16-oson.

    MÁSODIK KOLLEKTÍV TESZT, BARCELONA
    A HARMADIK NAP VÉGEREDMÉNYE
    1. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:16.196, 79 kör
    2. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:16.269, 45 kör
    3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:16.276, 65 kör*
    4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:16.360, 181 kör
    5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:16.410, 90 kör*
    6. Esteban Ocon (francia, Renault) 1:16.433, 75 kör
    7. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point-Mercedes) 1:16.634, 154 kör
    8. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren-Renault) 1:16.820, 163 kör
    9. George Russell (brit, Williams-Mercedes) 1:16.871, 146 kör
    10. Danyiil Kvjat (orosz, Alpha Tauri-Honda) 1:16.914, 160 kör
    11. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:17.037, 86 kör*
    12. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:17.415, 115 kör
    13. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:17.495, 29 kör
    14. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull-Honda) 1:17.803, 59 kör*

    *csak délelőtt tesztelt”

    NSO.hu oldaláról…

  14. ez a magyarázkodás összefügghet a mai FIA kijelentésevel, ami a Ferrari 19es motorjáról szól
    Ferrarin kívül a többiek fejlődést tapasztaltak motortéren, ez szomorú

    rengeteg kérdés merül fel,
    miért ma adták ki, és miért titkosak a részletei, miért nem tavaly év közben, vagy év végén, miért adták ki ha titkos…

  15. Van rá magyarázat… 🙁

    “Fontos azonban megjegyezni, a Ferrari például többször is lassabb volt bizonyos mérőpontoknál, mint az Alfa Romeo és a Haas, míg a Mercedes meglehetősen lassú volt az első szektorban, több tizedet is kapott az ugyancsak német erőforrást használó Racing Pointtól. Ez a délelőtti sebességlistán is jól látszott, Räikkönen neve mellett 334.5 (igaz, nem is tudta bevenni utána a kanyart), míg Pérezé mellett 317.8 km/h állt, ezzel szemben Leclerc 310.1, Hamilton 309.3 km/h-t ért el az adott mérőpontnál.”

    F1890: drs+ szélárnyék. majd bahreinbe kiderül h kinek milyen a mocija. melbourne egy hoki-moki pálya kb 0 egyenessel

  16. Bogyi007:
    Nézted a bejegyzést amit bemásoltam? Annyira vacak az a motor hogy 334-et tudott az egyenesben….

    drs+ szélárnyék. majd bahreinbe kiderül h kinek milyen a mocija. melbourne egy hoki-moki pálya kb 0 egyenessel.

    mellesleg sokat érnek a jó kanyartempóval ha az egyenesben szarok. ugyanez volt 17-ben is: jók voltak a kanyarokban, de egyenesben nem, így képtelenek voltak meccselni a mercivel. a mercedes meg minden évben olyan autót csinált ami a kanyarokban rohadt jó és csatázni is lehetett vele.
    első pár futamon majd kiderül h mi a szitu, lesz mindenféle pálya.

  17. Amit gondolok.

    1. mercedes megoldják az olajgondot, amúgy sinen vannak,
    szerintem még akár nagyvonalúságból a das rendszert is
    kiszedhetik
    2. Red bull verstappen pörög forog, ami jelenthet sokmindent akár
    azt hogy a határon mentek, amit nem gondolok, akár hiányosságot
    balansz, leszorítóerő, akármi
    3. Ferrari temetik magukat, ami lehet blöff is, de nincs B autó
    nincs lehengerlő erő semelyik pályaszakaszon….szerintem nem
    kamuznak
    4.5.6.7. RP/renault/mclaren / haas
    8.9.10. AlphaT / Alfa / Williams

  18. Nincs az a motor elbaxva szerintem…

    Nézzétek csak…

    Zasalamel: Szóval a motort is elb*szták, ha ez tényleg igaz, akkor tök felesleges erre a kocsira bármit is fejleszteni… 😀

  19. Bance:
    Binotto openly addresses the weaknesses of the SF1000: “We are faster in the corners now, but slower on the straights. We’ve found some downforce, unfortunately at the expense of drag. Our engine is also not as good as our engine from last year yet.”

    mi van? 😃😃😃

    Szóval a motort is elb*szták, ha ez tényleg igaz, akkor tök felesleges erre a kocsira bármit is fejleszteni… 😀

  20. Binotto openly addresses the weaknesses of the SF1000: “We are faster in the corners now, but slower on the straights. We’ve found some downforce, unfortunately at the expense of drag. Our engine is also not as good as our engine from last year yet.”

    mi van? 😃😃😃

  21. Stonefly:
    Ember legyen a talpán ha valaki ezekből a 16-os időkből kibogoz valamit. 😀

    Érdekes ez a mercedes olajprobléma, mert az továbbra sem konkrét motorproblémára utal szerintem, hogy reggel látszólag túltöltötték a rendszert olajjal állítólag mindhárom csapatnál. Olyan mintha a külső olajtartály körül lenne valami anomália. Vagy szar helyre tették a zsufolás miatt, vagy szar a formája emiatt.
    Na de majd remélem elmondják, hogy mi volt.

    Miért is kéne elmondaniuk h mi volt, majd mondanak valami kamut oszt ennyi.

  22. Ember legyen a talpán ha valaki ezekből a 16-os időkből kibogoz valamit. 😀

    Érdekes ez a mercedes olajprobléma, mert az továbbra sem konkrét motorproblémára utal szerintem, hogy reggel látszólag túltöltötték a rendszert olajjal állítólag mindhárom csapatnál. Olyan mintha a külső olajtartály körül lenne valami anomália. Vagy szar helyre tették a zsufolás miatt, vagy szar a formája emiatt.
    Na de majd remélem elmondják, hogy mi volt.

  23. Bance:
    Binotto: “It is difficult to say if we’re slow because of the engine power or because of the drag. We are not hiding. This is the real performance of our car.
    In the morning we did qualifying simulation and in the afternoon a race simulation. We bring home more data that will be useful to us. We are ready as a team but we are not at the level to win a race right now..”🤷🏼‍♂️ 😃

    Amennyiben ez igaz, konkretan a force indiat kell vizslatni, amig nem fejlesztik fel a kocsit, hogy a red bullal harcoljanak

  24. Binotto: “It is difficult to say if we’re slow because of the engine power or because of the drag. We are not hiding. This is the real performance of our car.
    In the morning we did qualifying simulation and in the afternoon a race simulation. We bring home more data that will be useful to us. We are ready as a team but we are not at the level to win a race right now..”
    🤷🏼‍♂️ 😃

  25. F1890: állítólag az olajhasználat szigorítása miatt jobban kopik a motor.

    fölösleges itt vaktába lövöldözni h 21-es motort tesztelik. mert ha azt tesztelik akkor már idén bevetnék, nem pedig a 20-assal melóznának.

    Ez szerintem tesztpadon már kiderült volna. Itt szerintem a bezsúfolással lesz a baj.

  26. Zasalamel: Kb 7-8 versenytávot tett meg a motor mielőtt elfüstölt, ennyi km után ez az elfüstölés már bőven belefér egy szezonban.

    Szorozd meg 2-vel a 7-8 futamot és akkor kijön, hogy mennyit kellett volna fussanak ezek a motorok. A 3 szabadedzés és az időmérő egy hetvégén talán még több is mint egy futam távja.

  27. velorex: Hát hónap múlva? A mai F1-ben lehetséges, amikor már hat futam után már új specifikációval fútják a köröket. Tudom kezelik a motorokat,mert beosztják őket a későbbi pályákra,amelyek esetleg nem motorigényesek,dea Mercedesnél ez nem volt jellemző hogy a motort cserélni keljen büntetést vonva maga után.

    állítólag az olajhasználat szigorítása miatt jobban kopik a motor.

    fölösleges itt vaktába lövöldözni h 21-es motort tesztelik. mert ha azt tesztelik akkor már idén bevetnék, nem pedig a 20-assal melóznának.

  28. velorex: Hát hónap múlva? A mai F1-ben lehetséges, amikor már hat futam után már új specifikációval fútják a köröket. Tudom kezelik a motorokat,mert beosztják őket a későbbi pályákra,amelyek esetleg nem motorigényesek,dea Mercedesnél ez nem volt jellemző hogy a motort cserélni keljen büntetést vonva maga után.

    Kb 7-8 versenytávot tett meg a motor mielőtt elfüstölt, ennyi km után ez az elfüstölés már bőven belefér egy szezonban.

  29. Paberto: Mi tortenik akkor amikor 6 honapig nincs muszaki hibaja egy csapatnak, aztan egyik versenyen megis elfustol a motor?

    Hát hónap múlva? A mai F1-ben lehetséges, amikor már hat futam után már új specifikációval fútják a köröket. Tudom kezelik a motorokat,mert beosztják őket a későbbi pályákra,amelyek esetleg nem motorigényesek,de a Mercedesnél ez nem volt jellemző hogy a motort cserélni keljen büntetést vonva maga után.

  30. velorex:
    Ahogyan elnézem a Mercedes a második teszthéten már a 2021-es motort teszteli.😁
    Az első héten mindent lerendezett, elvégezte azt,amire szükség volt,baromi megbízhatósággal.
    Ez a hét szerintem már nem az idei évről szól a Mercedesnél.

    Racing Point, és a Willi is 3x lerobbant a merci motorral.

  31. velorex:
    Ahogyan elnézem a Mercedes a második teszthéten már a 2021-es motort teszteli.😁
    Az első héten mindent lerendezett, elvégezte azt,amire szükség volt,baromi megbízhatósággal.
    Ez a hét szerintem már nem az idei évről szól a Mercedesnél.

    Nagy luxus lenne amikor az egesz teli felkeszules mindossze 6 napos. Azt a motort tesztelhetnek akarmiben es, nem kell ahhoz F1-es auto feltetlenul. Amit most a palyan csinalnak, az 2020-rol szol.

  32. velorex:
    Ahogyan elnézem a Mercedes a második teszthéten már a 2021-es motort teszteli.
    Az első héten mindent lerendezett, elvégezte azt,amire szükség volt,baromi megbízhatósággal.
    Ez a hét szerintem már nem az idei évről szól a Mercedesnél.

    Nem elképzelhetetlen sajnos….

  33. Zasalamel:
    Wéber Gabi igencsak ráállt a ferrarira mostanság, kb minden cikkjénél lehúzza a ferkát… 😀

    Gondolom ez olyan bekattanás lesz neki, mint amikor mindenből azt akarta kihozni, mennyire király a Honda motor 😀
    Én arra tippelek hogy nagyjából hasonló erőviszonyok lesznek mint tavaly, merci-verstappen-ferrarik-albon, ami persze elég szar. De nem tudom elképzelni hogy Racing Point pl veszélyes lesz a Ferrarira.

  34. Ahogyan elnézem a Mercedes a második teszthéten már a 2021-es motort teszteli.😁
    Az első héten mindent lerendezett, elvégezte azt,amire szükség volt,baromi megbízhatósággal.
    Ez a hét szerintem már nem az idei évről szól a Mercedesnél.

  35. guide: Most jó lenne látni Vettel tavalyi versenyszimulációs idejét.Mintha az gyorsabb lett volna,de lehet rosszul emlékszem.Visszafelé csak nem “fejlődtek”.

    Sajnos nem tudom tavaly milyen etapot tolt Vettel, de most ezek voltak a köridők C2-es gumival:

    Kivezető kör – 1:24.0 – 1:23.7 – 1:24.0 – 1:24.2 – 1:24.1 – 1:24.0 – 1:23.7 – 1:24.3 – 1:24.3 – 1:24.8 – 1:23.8 – 1:24.1 – 1:24.0 – 1:23.9 – 1:24.0 – 1:23.9 – 1:24.3 – 1:24.1 – 1:24.3 – 1:24.3 – bevezető kör.

    Kivezető kör – 1:22.2 – 1:22.7 – 1:22.5 – 1:22.3 – 1:22.6 – 1:22.3 – 1:22.6 – 1:23.6 – 1:24.0 – 1:21.7 – 1:22.2 – 1:22.5 – 1:22.2 – 1:22.2 – 1:22.6 – 1:22.3 – 1:22.5 – 1:22.6 – 1:22.0 – 1:21.8 – 1:22.0 – 1:25.2 – 1:22.0 – 1:21.8 – 1:21.9 – 1:21.8 – bevezető kör.

    Ami fura, hogy végén gyorsabb köröket ment mint az elején, valszeg nem tudják kellően felmelegíteni az abroncsokat, de hideg is volt ma és az aszfalt se volt megfelelő állapotban.

    Merci külön dimenzió 1.20-as köröket mentek múlt héten C2 gumival, de RB-hez viszonyítva kb fél sec különbség lehet körönként. Persze közrejászthat az is, h a múlt héten melegebb is volt mint ma.

  36. F1890:
    “We can feel the car is better, I think sector three feels better,” Vettel said.

    “We also know that it does come with a trade. We still have some work to do, we are slower than we want down the straights because we are a bit draggy.

    “We are aware of that, but the objective was to put more downforce on the car which I think we did.

    “Sector three does feel better, but obviously getting out of sector three and down to Turn 1 doesn’t feel as good as last year.

    “Certainly in the corners is where you feel the difference, and where we improved, but it looks like others are even a bit faster.”

    “We worked very hard over winter, and I think our car is a step forward,” said Vettel.

    “Currently it does come with some more drag, but we are aware.

    “We are pushing as hard as we can to get rid of the drag and make it more efficient. But we also believe that come race day, it gives us an advantage the way it is set up now, so we will see.

    “It will be key to develop the car, especially since it seems that we’re not the very fastest right now.”

    Mercedes hinted last week that Ferrari had deliberately run its power unit at a low level – something the team denied – in order to downplay its true pace.

    While Vettel conceded it was “hard to compare” the frontrunning teams given their varying testing programmes, he said Ferrari’s performance had still done little to wow the F1 paddock.

    “If you look at the big teams, then nobody is really trying to do anything fancy,” Vettel said.

    “Most of the work is done in the background and you don’t really see.

    “I’m curious to really see where we are in Australia. But for sure, it’s not like we leave the very strongest impression right now.”

    Most jó lenne látni Vettel tavalyi versenyszimulációs idejét.Mintha az gyorsabb lett volna,de lehet rosszul emlékszem.Visszafelé csak nem “fejlődtek”.

  37. “We can feel the car is better, I think sector three feels better,” Vettel said.

    “We also know that it does come with a trade. We still have some work to do, we are slower than we want down the straights because we are a bit draggy.

    “We are aware of that, but the objective was to put more downforce on the car which I think we did.

    “Sector three does feel better, but obviously getting out of sector three and down to Turn 1 doesn’t feel as good as last year.

    “Certainly in the corners is where you feel the difference, and where we improved, but it looks like others are even a bit faster.”

    “We worked very hard over winter, and I think our car is a step forward,” said Vettel.

    “Currently it does come with some more drag, but we are aware.

    “We are pushing as hard as we can to get rid of the drag and make it more efficient. But we also believe that come race day, it gives us an advantage the way it is set up now, so we will see.

    “It will be key to develop the car, especially since it seems that we’re not the very fastest right now.”

    Mercedes hinted last week that Ferrari had deliberately run its power unit at a low level – something the team denied – in order to downplay its true pace.

    While Vettel conceded it was “hard to compare” the frontrunning teams given their varying testing programmes, he said Ferrari’s performance had still done little to wow the F1 paddock.

    “If you look at the big teams, then nobody is really trying to do anything fancy,” Vettel said.

    “Most of the work is done in the background and you don’t really see.

    “I’m curious to really see where we are in Australia. But for sure, it’s not like we leave the very strongest impression right now.”

  38. Sidious:
    Vettel leggyorsabb köre. Most megnéztem egy időben Bottaséval a múlt hétről, igazából, ami feltűnt azaz 5-ös és a 10-es kanyar, azokon a Mercedes sokkal szűkebben átmegy, de annál, ahogy Vettel megy ezeken a részeken még Kubica is jobban eltalálta a kanyarcsúcspontokat tegnap, szóval ebben benne lehet a pálya állapota is, hogy ma az eső miatt nem volt olyan jó. Plusz még kérdéses, hogy mennyire van letekerve ez az autó, mi volt az ára annak, hogy növelték a leszorítóerőt.

    https://formula.hu/parc-ferme/24651?fbclid=IwAR0cr5P90zjRMr7PXIhforiNxElv8kpTW6qSEraCZuTHskSCTA41Z1nI-pQ

    Szépen mozog a ferrari, bár az látszik h a középgyors részeken kicsit ingatag (főleg az ötös kanyarban) mindez letekert motorral, ami nem túl bíztató. Egyelőre a merci sínautó mellette, meglátjuk….

  39. Vettel leggyorsabb köre. Most megnéztem egy időben Bottaséval a múlt hétről, igazából, ami feltűnt azaz 5-ös és a 10-es kanyar, azokon a Mercedes sokkal szűkebben átmegy, de annál, ahogy Vettel megy ezeken a részeken még Kubica is jobban eltalálta a kanyarcsúcspontokat tegnap, szóval ebben benne lehet a pálya állapota is, hogy ma az eső miatt nem volt olyan jó. Plusz még kérdéses, hogy mennyire van letekerve ez az autó, mi volt az ára annak, hogy növelték a leszorítóerőt.

    https://formula.hu/parc-ferme/24651?fbclid=IwAR0cr5P90zjRMr7PXIhforiNxElv8kpTW6qSEraCZuTHskSCTA41Z1nI-pQ

  40. Binotto said they speed is not sufficient enough to fight for victory in Melbourne. But the season is long. Binotto says they are not sandbagging.
    Binotto about Racing Point: “They are close. It’s not surprising if you look at the shape of their car.”
    Red Bull and Mercedes don’t really believe Ferrari’s pace shown in testing while Binotto continues to say that they are not sandbagging and that they are not having the speed to fight for victory in Melbourne.
    Can we perhaps expect a turnaround when we arrive in Melbourne?
    Binotto: “Honestly I don’t think so. We know what we are doing. We know if we have margin or not. If you look at the race simulation pace, Hamilton’s was quite impressive.”
    😂

  41. roberto23: Persze, de én most semleges nézőként értettem. Baromi izgi lesz, ha a 3 nagy után ott lesz a senki földjén 4-nek a RP.

    Ha már erről van szó, akkor inkább ne a senkiföldjén legyenek, hanem legyenek veszélyesek legalább a Ferrari vagy a Red Bullra, mekkora cink lenne már rájuk nézve, hogy fogva vannak a motort kivéve egy tavalyi Mercivel.
    Legalább akkor kiderülne, hogy mekkora volt a valós előnyük és hogyan játszadoztak a többiekkel.

  42. roberto23:
    Hát a Mercit meg a RP-t kivéve egyik csapat sem áll a helyzet magaslatán. Mondjuk a Renault az elmúlt tesznapokon egész szép körszámot produkált, de úgy tűnik egyelőre tényleg messze vannak a pink Merci-től. Ha Stroll-ék tényleg ennyire elhúznak a középmezőnytől mégszarabb szezon vár ránk, mint a tavalyi….

    Nézőpont kérdése 😉

  43. Sidious: Vettel a tavalyi autóval 16,2-t ment a teszten, nem hiszem, hogy lassultak volna, amikor szinte semmit nem változtak a szabályok, plusz ez csak 1 tizeddel jobb annál, amit Kubica futott tegnap, azt mégnehezebb lenne elképzelni, hogy az Alfa a Ferrari szintjén lenne. Tesztből kitalálni,hogy ki hogyan áll baromi nehéz, ez az idei meg még a szokásosnál is zavarosabb.

    Ami egy pici bizakodásra adhat okot, hogy az utolsó szektort nagyon szereti a ferka. Tavaly ott nagyon szenvedtek.

  44. Idei tesztet csak foszlányokban tudom követni, nyilván a ferrari érdekel a legjobban. Tavaly volt egy pazar motor, ami vagy karcolta a merci teljesítményét vagy erősebb is volt, viszont aero/tapadás fronton óriási volt a hátrány. Most két lehetőséget látok, vagy altatnak és megtalálták a hiányzó kockákat, vagy marad a tavalyi szenvedés.

  45. Zasalamel:
    Bottas a múlt héten 1.15.7-et ment C5 gumin, vettel ettől az időtől 1,1 secre van, ami nagyon sok….

    Vettel a tavalyi autóval 16,2-t ment a teszten, nem hiszem, hogy lassultak volna, amikor szinte semmit nem változtak a szabályok, plusz ez csak 1 tizeddel jobb annál, amit Kubica futott tegnap, azt mégnehezebb lenne elképzelni, hogy az Alfa a Ferrari szintjén lenne. Tesztből kitalálni,hogy ki hogyan áll baromi nehéz, ez az idei meg még a szokásosnál is zavarosabb.

  46. Hát a Mercit meg a RP-t kivéve egyik csapat sem áll a helyzet magaslatán. Mondjuk a Renault az elmúlt tesznapokon egész szép körszámot produkált, de úgy tűnik egyelőre tényleg messze vannak a pink Merci-től. Ha Stroll-ék tényleg ennyire elhúznak a középmezőnytől mégszarabb szezon vár ránk, mint a tavalyi….

  47. Zasalamel:
    Vettel ugyanott megforgott mint Max, de vettel nem szorult be a kaávicságyba, be is ment a boxba… egyelőre ez a 1.17.0 C4 gumival nem éppen izmos kör…

    A Racing Pointhoz képest 3 tizedet bukik Vettel az első szektorban… Az a motor még mindig vészüzemmódban van lényegében.

  48. Bance: más fórumon azt olvastam, hogy azon a körön levágta az utolsó sikánt, a live
    timing adatai szerint nem ment át a harmadik szektor utolsó két mérő érzékelőjén

    Sky sportosok pont erről beszéltek, hogy nem vágta át a sikánt vettel. Azért maradt érvényben a szektoridő. DE majd kiderül, egyszer úgyis fog a ferka is menni kvalis kört.