Brit Nagydíj Kibeszélő

A megszokott és jól bevált Kibeszélő Topicot ismét létrehozzuk, hogy legyen hol megbeszélni a napi eseményeket.

A hétvége menetrendje

EseményIdőpont
1. szabadedzésPéntek 11:00
2. szabadedzésPéntek 15:00
3. szabadedzésSzombat 12:00
IdőmérőSzombat 15:00
FutamVasárnap 15:10

Aki esetleg még nem tippelt, az tippeljen ITT

Az alábbi linkeken lehet élőben nézni a hétvégét: M4 Oldala , Adás1 , Adás2 , Adás3  
Az alábbi linken élő szektorok, köridők láthatóak: Live Timing 

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Sidious:   VÁLASZ

    Meglátjuk, de szerintem a Mercedes-nek is érdeke lehet egy erős McLaren, az autó maga is elkezdte a Mercedes fejlődési pályáját követni (ha nem is RP szinten). Illetve konstruktőri 3. jelenleg, verik a gyári Renault-ot, a Mercedes erőforrás pedig ebben a pillanatban megkerülhetetlen fegyvertény – elég ránézni Williams, RP helyzetére. A csapat is kb. mostanra érik össze, kezd kiforrni az átstrukturálás, Ricciardo pedig egy Alonso által hátrahagyott űrt tölthet itt be. Meglátjuk, sok minden lehet, midnenesetre azt mondanám jók az oddsaik.

    És akkor a több mint 15 éves közös múltat nem is említettem – mondjuk ez nem feltétlen nyom sokat, lsd. Honda reunion.

  2. sztarvorsz:
    Elég gyászos egy futam volt (ez is), ennél már csak a vb meccs unalmasabb. Max beszólása volt kb a fénypont. Tragikus, hogy még csak be sem vethetnek új erőforrást a többiek, hogy legalább kozmetikázhassanak kicsit. Abban bízhatunk, h a Mercedes majd idén is letekerteti a mocit kicsit.

    Bottas nem tudja megverni Hamilton-t, de ez a mai kb. a kínosság netovábbja volt már. Hamilton séta szinten tartotta az 1 mp diffet, és hogy ha még nem húzná eléggé az ág is Bottast, Hamilton is belerúg egyet a közvetlen futam utáni nyilatkozatában, hogy Bottas kvázi azért szívta meg, mert túl erősen nyomta a gázt. Nem azért kapott 2 körrel korábban defektet, hanem azért, mert Hamilton szélárnyékában autózott. Kár Hamilton részéről ez az örökös szájkarate, de igazából ez már kb. nem oszt nem szoroz.

    Jövőre szerintem a McLaren a Mercedes motorral és Ricciardo-val 2. erők lesznek, onnantól már tényleg csak Mercedes motoros autók állnak dobogóra, Max még idén kiélvezheti.

    Most mit lehet várni egy olyan gumitól / a FIA kérésére ilyet gyárt a Pirelli!/és egyben egy autóversenytől, ami elkopik nem bírja a terhelést, nem lehet nyúzni, ergo takarékon , ahogy magyarázzák “ésszel versenyezve” kell a futamot behúzni.
    Ezeket beleszámítva még az egyforma verdákkal sem lehet egy limiten túl menni, KOCKÁZTATNI. Ergo ki lett herélve az autóversenyzés.
    Ehhez kell a publikumnak, no és a pilótáknak jó képet vágni.

    Köszönjük meg szépen a FIA-nak!

    Hamilton nyilatkozatára finoman csak azt mondanám: Gáz.
    Hamilton kezd egyre antipatikusabbá válni számomra.

  3. Sidious: Nem olyan biztos az, hogy a Mclaren javulni fog. Az lehet, hogy jobb motorjuk lesz, de egy Renaulthoz tervezett kaszniba kell a Merci erőforrást beleeröltessék. 2018-ban sem volt rögtön olyan nagy előrelépés a Hondáról Renaultra váltás.

    najó, de 2018-ig azt hitték h minden évben csodakasztnijuk van csak a honda fos. utána ébredtek rá h a kasztnijuk sem világverő, változtatni kell ebben abban

  4. sztarvorsz:
    Elég gyászos egy futam volt (ez is), ennél már csak a vb meccs unalmasabb. Max beszólása volt kb a fénypont. Tragikus, hogy még csak be sem vethetnek új erőforrást a többiek, hogy legalább kozmetikázhassanak kicsit. Abban bízhatunk, h a Mercedes majd idén is letekerteti a mocit kicsit.

    Bottas nem tudja megverni Hamilton-t, de ez a mai kb. a kínosság netovábbja volt már. Hamilton séta szinten tartotta az 1 mp diffet, és hogy ha még nem húzná eléggé az ág is Bottast, Hamilton is belerúg egyet a közvetlen futam utáni nyilatkozatában, hogy Bottas kvázi azért szívta meg, mert túl erősen nyomta a gázt. Nem azért kapott 2 körrel korábban defektet, hanem azért, mert Hamilton szélárnyékában autózott. Kár Hamilton részéről ez az örökös szájkarate, de igazából ez már kb. nem oszt nem szoroz.

    Jövőre szerintem a McLaren a Mercedes motorral és Ricciardo-val 2. erők lesznek, onnantól már tényleg csak Mercedes motoros autók állnak dobogóra, Max még idén kiélvezheti.

    Nem olyan biztos az, hogy a Mclaren javulni fog. Az lehet, hogy jobb motorjuk lesz, de egy Renaulthoz tervezett kaszniba kell a Merci erőforrást beleeröltessék. 2018-ban sem volt rögtön olyan nagy előrelépés a Hondáról Renaultra váltás.

  5. Bogyi007:
    Az elmúlt 40 percben nem volt hozzászólás vagy moderáció történt?!

    Sidious ne kavarj légyszíves! Egy szóval nem mondta senki sem hogy büntetni kellene Lewist!!!

    Szimpla kérdés volt részemről is, hogy szabályos-e a célba defektes gumival beérni, semmi több.

    Egyébként sem érne semmit egy büntetés, én már inkább annak drukkolok hogy legyen még legalább 2 Lewis győzelem az addigra 6 befejezett futam után és legyen annyi pontelőnye, amivel ha csak 8 futam lesz már fix legyen végérvényesen ez az év is.

    Úgysem lesz nagyon több már a vírus miatt idén, de akkor már hivatalosnak tekinthető ez az év is…

    Ebben ugyanis semmi, de TÉNYLEG semmi szórakozás és élvezet nincs már.
    Az edzések és a futamok lényeges eredménye borítékolható akkor meg mit nézzek rajta?

    Azt hogy a Ferrari és a Mclaren a Renaulttal egyetemben tud-e morzsákat szerezni?

    Köszönöm szépen ebből nem kérek!

    Mit csodálkozol, hogy ennyi hsz. van? Már lassan senki nem nézi ezt a fost, meg nem nagyon követik az eseményeket, mert nincs is mit.

  6. Elég gyászos egy futam volt (ez is), ennél már csak a vb meccs unalmasabb. Max beszólása volt kb a fénypont. Tragikus, hogy még csak be sem vethetnek új erőforrást a többiek, hogy legalább kozmetikázhassanak kicsit. Abban bízhatunk, h a Mercedes majd idén is letekerteti a mocit kicsit.

    Bottas nem tudja megverni Hamilton-t, de ez a mai kb. a kínosság netovábbja volt már. Hamilton séta szinten tartotta az 1 mp diffet, és hogy ha még nem húzná eléggé az ág is Bottast, Hamilton is belerúg egyet a közvetlen futam utáni nyilatkozatában, hogy Bottas kvázi azért szívta meg, mert túl erősen nyomta a gázt. Nem azért kapott 2 körrel korábban defektet, hanem azért, mert Hamilton szélárnyékában autózott. Kár Hamilton részéről ez az örökös szájkarate, de igazából ez már kb. nem oszt nem szoroz.

    Jövőre szerintem a McLaren a Mercedes motorral és Ricciardo-val 2. erők lesznek, onnantól már tényleg csak Mercedes motoros autók állnak dobogóra, Max még idén kiélvezheti.

  7. Végignéztem a futamot, tőlem ez kész csoda. Néha adok még esélyt a dolgoknak, de ilyenkor csak konstatálom, hogy nem változott semmi, és visszacsatolás ez nekem, hogy nem véletlenül vagyok közömbös a témában.
    Hamilton saga: Ügyes gyerek, csak a legnagyobbak kiváltsága, hogy folyton melléjük pártol Fortuna. Korábban is voltak szerencsés csillagzat alatt született versenyzők, ő még közülük is kiemelkedik. De tény, hogy érti a dolgát.
    Bottas saga: Lewis langyimangyi tempóját is csak eszeveszett küszködések árán képes tartani, annyira földöntúli és nem evilági az a Mercedes, hogy nem is kell másodikszámú pilótának tőle jobb. Hamilton hülyét csinál belőle a legszarabb napján is. Szerencsefaktor: zéró.
    Verstappen: Nincs vb-címe, mégis kiemelkedik az összes versenyző közül. Ilyen zsigeri tehetséggel nem is tudom rendelkezett-e valaha valaki, én merném a legnagyobbakhoz hasonlítani. Durva lehet megélni, hogy ennek ellenére még csak sansza sincs semmire, le vannak osztva a lapok jóideje és jóelőre.
    Középmezőny saga: Ódákat hallottam eddig erről a szegmensről, hogy idén aztán hűha, csak a Merci ne lenne. Ezen a versenyen még ez is piszok unalmas volt. Atya isten, a legnagyobb izgalomfaktor abból kerekedett, hogy Grojean nem ment ki kereket cserélni, aztán még bírta vagy 10 körig a többiekkel szemben :D. De tényleg, Leclerc légüres térben, tőle fényévekre ‘stappen, mögötte McLarenek külön, végére mintha Ricciardo éledezett volna, Stroll impotens. És így ennyike. Pozitív meglepetés Gasly volt, benne láttam akaratot, és amit csinált az szép is volt.
    Vettel saga: Egész hétvégén csak fut az autója és saját maga után. Nem az ő pályája ez tény, de hogy előrefele nem is nézegetett egyszer sem, csak hátra azt nem vártam. Remélem a második futamra találnak valamit, mert ez így nagyon félresiklott. Végén azért Bottasból szépen hülyét csinált, ott mosolyogtam.
    Egyebek: Raikkönen lehet már most a vitrinbe rakná a sisakját szíve szerint, borzalmas formában van ez a Sauber. Hogyan lettek ennyire fogalmatlanok, tavaly már átlépték erőből a Haast, most a Williamsekkel osztják le egymás között az utolsó helyeket. Remélem az Alfa jövőre nem akarja már ehhez a nevét adni, ez így nagyon gyenge.

    Majd még adok esélyt közben, mert csak nem bírok elszakadni, de köszönöm, ez így vérgyenge.

  8. Sidious: Konkrétan nem rád céloztam egyébként, hanem twitteren láttam, hogy voltak akik követelőztek, hogy büntessék meg Hamiltont, nem csak kérdezték, hogy szabályos e így célba érni.

    A merci/Hamilton ellendrukkerek (vagy legalábbis egy részük, mondjuk úgy a hardcore részük) tudnak alkotni. olyanokat olvasok néha, hogy még nekem is égnek áll a hajam pedig nem vagyok se Hamilton se merci drukker.

  9. Bogyi007:
    Az elmúlt 40 percben nem volt hozzászólás vagy moderáció történt?!

    Sidious ne kavarj légyszíves! Egy szóval nem mondta senki sem hogy büntetni kellene Lewist!!!

    Szimpla kérdés volt részemről is, hogy szabályos-e a célba defektes gumival beérni, semmi több.

    Egyébként sem érne semmit egy büntetés, én már inkább annak drukkolok hogy legyen még legalább 2 Lewis győzelem az addigra 6 befejezett futam után és legyen annyi pontelőnye, amivel ha csak 8 futam lesz már fix legyen végérvényesen ez az év is.

    Úgysem lesz nagyon több már a vírus miatt idén, de akkor már hivatalosnak tekinthető ez az év is…

    Ebben ugyanis semmi, de TÉNYLEG semmi szórakozás és élvezet nincs már.
    Az edzések és a futamok lényeges eredménye borítékolható akkor meg mit nézzek rajta?

    Azt hogy a Ferrari és a Mclaren a Renaulttal egyetemben tud-e morzsákat szerezni?

    Köszönöm szépen ebből nem kérek!

    Konkrétan nem rád céloztam egyébként, hanem twitteren láttam, hogy voltak akik követelőztek, hogy büntessék meg Hamiltont, nem csak kérdezték, hogy szabályos e így célba érni.

  10. Sidious: Igen, hát, amikor kiáll valaki gumit cserélni, akkor se kerül 1 kör hátrányba, hanem ott ugyanúgy átmegy a célvonalon. Ezért nem értem most azokat, akik szerint Hamiltont meg kéne büntetni, mert “veszélyes” defektes gumival végig menni. Teljesen mindegy volt, hogy kijön e vagy sem mindkét esetben megnyerte volna a versenyt, de mivel az utolsó kör volt, így nyilván az ember reflexből az utolsó kanyar felé megy, nem a boxba.

    Még lehet hamarabb is célba ért volna, mert úgy nem kellett volna defektes gumival az utolsó 2 kanyart megcsinálni (bár a pitben meg speed limit van, de hát amúgy sem ment túl gyorsan).

  11. Sidious: Igen, hát, amikor kiáll valaki gumit cserélni, akkor se kerül 1 kör hátrányba, hanem ott ugyanúgy átmegy a célvonalon. Ezért nem értem most azokat, akik szerint Hamiltont meg kéne büntetni, mert “veszélyes” defektes gumival végig menni. Teljesen mindegy volt, hogy kijön e vagy sem mindkét esetben megnyerte volna a versenyt, de mivel az utolsó kör volt, így nyilván az ember reflexből az utolsó kanyar felé megy, nem a boxba.

    Arrol nem is beszelve hogy ha mar abiztonsag a szempont, akkor a boxba hajtani emberek koze az utolso korben ilyen autoval veselyesebb, mint a celvonalon athaladni ahol kart nem tehet senkiben. De ez persze csak az utolso korre igaz.

  12. Bogyi007:
    Az elmúlt 40 percben nem volt hozzászólás vagy moderácuó történt?!

    Sidious ne kavarj légyszíves! Egy szóval sem mondtam hogy büntetni kellene Lewist!!!

    Szimpla kérdés volt, semmi több.
    Egyébként sem érne semmit, én már inkább annak drukkolok hogy legyen még legalább 2 Lewis győzelem az addigra 6 futam után és legyen annyi pontelőnye amivel ha csak 8 futam lesz már fix legyen végérvényesen ez az év is.

    Úgysem lesz nagyon több már a vírus miatt idén, de akkor már hivatalos ák tekinthető ez az év is…

    Ebben ugyanis semmi, de TÉNYLEG semmi szórakozás és élvezet nincs már.
    Az edzések és a futamok lényeges eredménye borítékolható akkor még mit nézzek rajta?

    Azt hogy a Ferrari és a Mclaren a Renault ellenében tud-e morzsákat szerezni?

    Köszönöm szépen ebből nem kérek!

    annyira izgalmas volt a hétvége, hogy ki kell pihennie az embereknek, ezért nincs hsz 😀

  13. Az elmúlt 40 percben nem volt hozzászólás vagy moderáció történt?!

    Sidious ne kavarj légyszíves! Egy szóval nem mondta senki sem hogy büntetni kellene Lewist!!!

    Szimpla kérdés volt részemről is, hogy szabályos-e a célba defektes gumival beérni, semmi több.

    Egyébként sem érne semmit egy büntetés, én már inkább annak drukkolok hogy legyen még legalább 2 Lewis győzelem az addigra 6 befejezett futam után és legyen annyi pontelőnye, amivel ha csak 8 futam lesz már fix legyen végérvényesen ez az év is.

    Úgysem lesz nagyon több már a vírus miatt idén, de akkor már hivatalosnak tekinthető ez az év is…

    Ebben ugyanis semmi, de TÉNYLEG semmi szórakozás és élvezet nincs már.
    Az edzések és a futamok lényeges eredménye borítékolható akkor meg mit nézzek rajta?

    Azt hogy a Ferrari és a Mclaren a Renaulttal egyetemben tud-e morzsákat szerezni?

    Köszönöm szépen ebből nem kérek!

  14. cnote76:
    Ha Hamilton a boxba hajt az utolsó körben, akkor átszelte volna a célvonalat a boxa előtt, és megnyeri a versenyt, mint egyszer Schumi?

    Igen, hát, amikor kiáll valaki gumit cserélni, akkor se kerül 1 kör hátrányba, hanem ott ugyanúgy átmegy a célvonalon. Ezért nem értem most azokat, akik szerint Hamiltont meg kéne büntetni, mert “veszélyes” defektes gumival végig menni. Teljesen mindegy volt, hogy kijön e vagy sem mindkét esetben megnyerte volna a versenyt, de mivel az utolsó kör volt, így nyilván az ember reflexből az utolsó kanyar felé megy, nem a boxba.

  15. DUdi: Szerintem igen. Mert az is a pálya része és talán ott is van célvonal.

    Szerintem is. Azért érdekel ez, mert van olyan szabály, hogy veszélyes autóval kötelező kiállni a boxba. Ez defektre nem vonatkozik azt hiszem, de ha vonatkozna, akkor ez egy érdekes kérdés lenne, mert hogy utolsó körben jött 😀

  16. ernike: Én ezt nem mondanám a Pirelli hibájának, senki nem mondta hogy 50 kört kell menni egyetlen gumival. Korán jött az SC ki kellett volna még egyszer állni ha nem akkor meg vállalni a kockázatot.

    Lehet innen is nézni. Meg igaz is. De a Pirelli történetében nem az első ilyen probléma amit látunk.

  17. Ott volt a közvetítés során (talán Albonnál mutatták) hogy egyes részeien a pályán 4G oldalterhelés érte a pilótákat…

    velorex:
    Ha jól emlékszem az egyik jobb kanyarban elég sokszor lehetett porfelhőt látni, amita bal első és hátsó kerekek keltettek. No ésaza terhelés sem volt semmi, ami ennek következtébena kerekekre hatot.

  18. Ha jól emlékszem az egyik jobb kanyarban elég sokszor lehetett porfelhőt látni, amit a bal első és hátsó kerekek keltettek , amint a kerékvetőn átvágva keltettek. No és az a terhelés sem volt semmi, ami ennek következtében a kerekekre hatot.

  19. DUdi: Majd kiderül.
    De elég sok helyen a Pirelli gumi hibájának írják, senki nem írja a törmeléket.

    Én ezt nem mondanám a Pirelli hibájának, senki nem mondta hogy 50 kört kell menni egyetlen gumival. Korán jött az SC ki kellett volna még egyszer állni ha nem akkor meg vállalni a kockázatot.

  20. A pálya 3 különböző részén volt a 3 deffekt. Nem hiszem, hogy Kimi ennyi törmeléket hagyott volna. Itt valami más történt, egyszerűen elfogyhattak a gumik.

    DUdi: Majd kiderül.
    De elég sok helyen a Pirelli gumi hibájának írják, senki nem írja a törmeléket.

  21. Lényegében nem érdekel, csak megkérdeztem.

    Az egész nem érdekel. Jellemző az egész F1-re hogy közel egész kört defektes gumival futva, Lewis futamot nyer egy friss gumis Red Bull ellen.

    Komolytalan az egész….

    Tényleg mi a ***omért nézem ezt az egészet még…

    Daenath: mar vartam ki lesz az elso aki raugrik erre!

  22. Sidious: A tempója se jó, leszakadt Ocontól és most megelőzte Gasly is. Szóval nem csak az a gond, hogy forgalomba volt és nem tudott elég közel kerülni. Leclerc kb 1 mp-vel megy jobb köröket.

    Gondolom a gumikat se tudja normálisan kezelni ezzel a beállítással.

  23. Tpal: A Ferrari gyakorlatilag olyan lapos hátsó szárnnyal megy, mint amilyet csak Monzában látni. Azon már a DRS se hoz túl sokat.

    A tempója se jó, leszakadt Ocontól és most megelőzte Gasly is. Szóval nem csak az a gond, hogy forgalomba volt és nem tudott elég közel kerülni. Leclerc kb 1 mp-vel megy jobb köröket.