Verstappenéket frusztrálja a Mercedes bődületes fölénye

Nehéz megemészteni Max Verstappennek, hogy a Red Bull teljesen esélytelen a Mercedes ellen, de szerinte pillanatnyilag nincs olyan körülmény, ami hozzásegíthette volna őket a legyőzésükhöz az időmérőn.

Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. S.Perez: Szerintem Real Madridot akartál írni 🙂 Ők csinálták ezt mindig is. A Bayern inkább a fiatal és/vagy német tehetségeket szokta gyűjtögetni (most pl. Sané jött), de rájuk pont nem az a jellemző, hogy begyűjtik a világsztárokat. Németország legeredményesebb klubcsapata, de relatíve keveset költenek játékosra (akkor is kis összegeket). Más országok top klubcsapatai legalább ennyi tehetséget szippantanak be. Pl. a Real vagy PSG felfoghatatlan összegeket is kiad 1-1 játékosért, akiket aztán van, hogy ki sem használnak igazán (pl. Bale a Realban)

    Azért a Real nem éppen jó péda mostanában, mióta Zidane az edző (persze itt az első időszakát értem) a többi top klubhoz képest picsa összeget költöttek. Az meg, hogy Bale nincs kihasználva is csúsztatás kicsit, mert azért ebben a sztoriban legalább annyira hibás, mint a csapat. De ez itt off kicsit, nem is akarok mélyebben belemenni. 😀 de értem a hasonlatot. 🙂

  2. F1890: de még mindig nem érted. itt azon van a hangsúly h a real barcelona világból vásárol fel aki kell neki.

    a bayern ugyanezt teszi, plusz a német top csapatokból is elszipolyozza a jó képességű embereket így emiatt nincs riválisa. a barcelona real is ugyanezt teszi, de ott legalább 2 erős csapat van a bajnokságban, míg németországban nincs konkurenciája a bayernnek emiatt.

    Értem igen, ez jogos, eléggé egyoldalú a bundesliga. Én úgy vettem észre, hogy a többi viszonylag erős klubcsapat (Dortmund, Stuttgart, Leverkusen) elment a tehetség kinevelő, majd azt eladó irányba, nem igazán építenek jó csapatot. Egy üde színfolt volt Klopp pár éve a Borussiánál, aki ellenfelet csinált a Bayernnek, de azelőtt és azóta is semmi.

  3. guide: Én nem értek a focihoz.:D
    A bátyám Németországban él és szereti a futballt.Ő mesélte,hogy ha valamelyik kis csapatnál felbukkan egy tehetség,akkor megjelenik a Bayer és elviszi.Ezzel gyakorlatilag tönkreteszi,unalomba fullasztja a német bajnokságot.Példának a Drezdai focicsapatot említette,akik egész jól kezdtek szerepelni,amíg szét nem verte őket is a Bayer.Amúgy ez pont a Merci dominancia miatt került szóba.

    Aha, értem 🙂
    Amúgy az igaz, hogy a német bajnokság eléggé egyoldalú, mert a Bayern nagyon fölé emelkedik a többi csapatnak, még akkor is, ha szerintem kevés benne a világsztár. Lehet úgy tekinteni, hogy a kisebb vidéki csapatok 1-1 tehetségét elviszik, de valszeg azoknak a játékosoknak is az a célja, hogy a nemzet legjobb csapatában focizhassanak. Ördögi kör 🙂

  4. S.Perez: Szerintem Real Madridot akartál írni 🙂 Ők csinálták ezt mindig is. A Bayern inkább a fiatal és/vagy német tehetségeket szokta gyűjtögetni (most pl. Sané jött), de rájuk pont nem az a jellemző, hogy begyűjtik a világsztárokat. Németország legeredményesebb klubcsapata, de relatíve keveset költenek játékosra (akkor is kis összegeket). Más országok top klubcsapatai legalább ennyi tehetséget szippantanak be. Pl. a Real vagy PSG felfoghatatlan összegeket is kiad 1-1 játékosért, akiket aztán van, hogy ki sem használnak igazán (pl. Bale a Realban)

    Én nem értek a focihoz.:D
    A bátyám Németországban él és szereti a futballt.Ő mesélte,hogy ha valamelyik kis csapatnál felbukkan egy tehetség,akkor megjelenik a Bayer és elviszi.Ezzel gyakorlatilag tönkreteszi,unalomba fullasztja a német bajnokságot.Példának a Drezdai focicsapatot említette,akik egész jól kezdtek szerepelni,amíg szét nem verte őket is a Bayer.Amúgy ez pont a Merci dominancia miatt került szóba.

  5. S.Perez: Ez így rossz hasonlat! A Dortmund mindig is abból élt, hogy kinevelte a tehetségeket, akiket utána jó pénzért továbbadott. A spanyol bajnokságban is megvannak ezek az együttesek, plusz a spanyolok gyakran a portugál és a brazil piacot is szépen lehalásszák.

    de még mindig nem érted. itt azon van a hangsúly h a real barcelona világból vásárol fel aki kell neki.

    a bayern ugyanezt teszi, plusz a német top csapatokból is elszipolyozza a jó képességű embereket így emiatt nincs riválisa. a barcelona real is ugyanezt teszi, de ott legalább 2 erős csapat van a bajnokságban, míg németországban nincs konkurenciája a bayernnek emiatt.

  6. F1890: A realnak ott a rivalisa a barcelona. A bayern meg nemetorszagot vasarolta fel mindig is, erre gondolt sztem.

    Barcelonabol realba 20 evente egy vki megy. Mig egy dortmundbol csomo mindenki megy a bayernbe

    Ez így rossz hasonlat! A Dortmund mindig is abból élt, hogy kinevelte a tehetségeket, akiket utána jó pénzért továbbadott. A spanyol bajnokságban is megvannak ezek az együttesek, plusz a spanyolok gyakran a portugál és a brazil piacot is szépen lehalásszák.

  7. S.Perez: Szerintem Real Madridot akartál írni 🙂 Ők csinálták ezt mindig is. A Bayern inkább a fiatal és/vagy német tehetségeket szokta gyűjtögetni (most pl. Sané jött), de rájuk pont nem az a jellemző, hogy begyűjtik a világsztárokat. Németország legeredményesebb klubcsapata, de relatíve keveset költenek játékosra (akkor is kis összegeket). Más országok top klubcsapatai legalább ennyi tehetséget szippantanak be. Pl. a Real vagy PSG felfoghatatlan összegeket is kiad 1-1 játékosért, akiket aztán van, hogy ki sem használnak igazán (pl. Bale a Realban)

    A realnak ott a rivalisa a barcelona. A bayern meg nemetorszagot vasarolta fel mindig is, erre gondolt sztem.

    Barcelonabol realba 20 evente egy vki megy. Mig egy dortmundbol csomo mindenki megy a bayernbe

  8. guide: Ha a szomszéd kábítószerrel kereskedik,akkor azért más a helyzet,nem?:D
    Amúgy egyszerű ez az ügy szerintem.A világ változik,az a forma1,amit szerettem nem lesz többet,elmúlt.A Mercedes akkora energiát,időt,pénzt nyom ebbe a projectbe,hogy legyőzhetetlenek.Olyanok,mint a fociban a Bayer München.A bátyám meséli,hogy minden jó focistát megvesznek,aki csak felbukkan más csapatoknál.A Merci is így kezdte annak idején,emlékszem még viccelődtek is rajta,hogy hány csapatkapitányuk lesz.

    Szerintem Real Madridot akartál írni 🙂 Ők csinálták ezt mindig is. A Bayern inkább a fiatal és/vagy német tehetségeket szokta gyűjtögetni (most pl. Sané jött), de rájuk pont nem az a jellemző, hogy begyűjtik a világsztárokat. Németország legeredményesebb klubcsapata, de relatíve keveset költenek játékosra (akkor is kis összegeket). Más országok top klubcsapatai legalább ennyi tehetséget szippantanak be. Pl. a Real vagy PSG felfoghatatlan összegeket is kiad 1-1 játékosért, akiket aztán van, hogy ki sem használnak igazán (pl. Bale a Realban)

  9. Judas: Azt tedd hozzá az okfejtésedhez hogy “ellméletileg”. Majd ha esetleg tényleg van ilyen és bizonyítható akkor lesz gyakorlatilag. Nos a többi csapat akkor is egy nagy lúzer a Mercihez képest. A lehetőség adott csak élni kell vele. Az viszont nem megy a többieknek.

    Nyilván elméleti síkon megy ez az egész most. Sehol nem mondtam, hogy fel kell jelenteni a szomszédot, ha neki jobban megy. Viszont te és a szomszédod valószínűleg nem az elitben harcoltok 10-20-30 éve, ugyanazokkal az emberekkel. Jelenleg ez kb. olyan, mintha Usain Bolt hirtelen ráverne még az egész mezőnyre 2 tizedet, mindenféle csalás nélkül. Aztán megmagyaráznánk, hogy jobb genetika… 🙂

    Ilyen szinten mindenki tudja aki ott dolgozik, hogy nagyjából mi az, amit legálisan, csalás nélkül, maximumban ki lehet hozni egy motorból/autóból. Ha a Merci ilyen forradalmi technikát tud kitalálni, amivel ennyivel jobb motort tudnak gyártani mint bárki más, akkor… miért is csalnak az utcai autókkal, hogy megfeleljenek a határértékeknek? :))

  10. F1890: én is így vagyok vele. lehet h csalnak lehet h nem. az biztos h eddig senki sem jött rá h mivel trükköznek.

    Nekem az üt szöget a fejembe, hogy a francba tudtak plusz lóerőt kicsiszolni a Mercedesnél SZABÁLYOSAN a Ferrari SZABÁLYTALAN lóerő nyerésére?
    Mert ez nekem valahogy nagyon talányos, de a többi motorszállító erre nem figyel fel?

  11. Judas: Nem vagyok naiv csak realista.
    Nem kell mindent elhinni már megtanultam. Lehet úgy van ahogy gondoljátok lehet hogy nem. Ha a szomszédombnak jobban megy mint nekem akkor jelentsem fel? Ugyan már. Inkább megpróbálok tanulni tőle. Tudom hogy ez messze áll a magyar mentalitástól de én próbálok így gondolkodni.

    Ha a szomszéd kábítószerrel kereskedik,akkor azért más a helyzet,nem?:D
    Amúgy egyszerű ez az ügy szerintem.A világ változik,az a forma1,amit szerettem nem lesz többet,elmúlt.A Mercedes akkora energiát,időt,pénzt nyom ebbe a projectbe,hogy legyőzhetetlenek.Olyanok,mint a fociban a Bayer München.A bátyám meséli,hogy minden jó focistát megvesznek,aki csak felbukkan más csapatoknál.A Merci is így kezdte annak idején,emlékszem még viccelődtek is rajta,hogy hány csapatkapitányuk lesz.

  12. Judas: Nem vagyok naiv csak realista.
    Nem kell mindent elhinni már megtanultam. Lehet úgy van ahogy gondoljátok lehet hogy nem. Ha a szomszédombnak jobban megy mint nekem akkor jelentsem fel? Ugyan már. Inkább megpróbálok tanulni tőle. Tudom hogy ez messze áll a magyar mentalitástól de én próbálok így gondolkodni.

    én is így vagyok vele. lehet h csalnak lehet h nem. az biztos h eddig senki sem jött rá h mivel trükköznek.

  13. Judas: Azt tedd hozzá az okfejtésedhez hogy “ellméletileg”. Majd ha esetleg tényleg van ilyen és bizonyítható akkor lesz gyakorlatilag. Nos a többi csapat akkor is egy nagy lúzer a Mercihez képest. A lehetőség adott csak élni kell vele. Az viszont nem megy a többieknek.

    Vannak azért bőven arra utaló jelek, hogy a Mercinek kedveznek, ha figyelmesen követed az eseményeket mióta elkezdődött a hibrid éra. Rögtön, amikor elkezdtek komolyabban fejlődni 2013-ban, akkor volt egy illegális gumi tesztjük, amit ugye gyakorlatilag büntetlenül megúsztak és utána érdekes módon az olyan pályákon is erős pontszerzők tudtak lenni, ami zabálta a gumikat, miközben év elején pl Barcelonában Hamiltonnak volt vagy 15 box kiállása és nem szerzett pontot 🙂 Utána jöttek a hibrid motorok, amitől nyerő helyzetbe kerültek, aztán a Ferrari már elkezdte veszélyeztetni őket 2017-18-ban, erre bevezették 19-ben az új szárnyakat, amitől a Ferrari autója sz*rrá vált és a Red Bull is elvesztett a gumikopás beli előnyét a többiekkel szemben. Majd 19 második felére a Ferrari komolyat fejlődött időmérőkön, de futamon még mindig a Mercedes volt a legjobb autó, erre a Merci elkezdett rinyálni a Ferrari motor miatt és most újraépíttették velük az erőforrást, amitől a hírek szerint kb 50 lóerő hátrányba kerültek motorerőben és ha az időeredményeket nézzük lehet, hogy a Hondát is érintette ez a szabály “pontosítás” mert ők is 1 mp-t vesztettek a Mercihez képest. Ha ez még nem elég, akkor idén még be is vezették ezt a fos token rendszert meg befagyasztották a motorfejlesztést, hogy bebetonozzák a Merci dominanciáját újabb 2 évre. Hab a tortán, hogy Hamiltonnal és Bottasszal még kivételeznek, ha valmit szabálytalankodnak. Szóval elég egyértelmű itt, hogy a Merci addig fog nyerni, amíg a Liberty és az FIA azt akarja, hogy nyerjenek.

  14. Tapani: Nagyon naiv emberke vagy, ha ezt komolyan gondolod.

    Nem vagyok naiv csak realista.
    Nem kell mindent elhinni már megtanultam. Lehet úgy van ahogy gondoljátok lehet hogy nem. Ha a szomszédombnak jobban megy mint nekem akkor jelentsem fel? Ugyan már. Inkább megpróbálok tanulni tőle. Tudom hogy ez messze áll a magyar mentalitástól de én próbálok így gondolkodni.

  15. F1890:
    jelentősen a 2019-es szárnyak miatt húzott el a merci,mert a gumiproblémájukat megoldotta. így visszagondolva fura belegondolni h anno az ő kérésükre a pirelli 8ban 4 futamon más gumikat szállított. azt kellett volna mondani h nem 🙂

    azért kiv leszek jövőre h a das mennyit jelentett idén. mert gumifelmelegítésben biztos hasznos, és emiatt aláznak be kvalin ennyire mindenkit

    9-ben meg azok lettek a széria gumik, ezt ne felejtsük el. Ferrari azóta fogalmatlan a gumikkal, ami nem mentség, de az se hogy a bajnok csapat alá tették a gumit.

  16. jelentősen a 2019-es szárnyak miatt húzott el a merci,mert a gumiproblémájukat megoldotta. így visszagondolva fura belegondolni h anno az ő kérésükre a pirelli 8ban 4 futamon más gumikat szállított. azt kellett volna mondani h nem 🙂

    azért kiv leszek jövőre h a das mennyit jelentett idén. mert gumifelmelegítésben biztos hasznos, és emiatt aláznak be kvalin ennyire mindenkit

  17. Judas: Azt tedd hozzá az okfejtésedhez hogy “ellméletileg”. Majd ha esetleg tényleg van ilyen és bizonyítható akkor lesz gyakorlatilag. Nos a többi csapat akkor is egy nagy lúzer a Mercihez képest. A lehetőség adott csak élni kell vele. Az viszont nem megy a többieknek.

    Nagyon naiv emberke vagy, ha ezt komolyan gondolod.

  18. Ritka az olyan, hogy gumival a már domináló csapat irányába mozdulnak el. Ferraris dominancia idején nem számított milyen *** irány az egygumis verseny, akkor is meglépték, mert valamit tenni kellett hogy megfékezzék őket.
    A hosszú dominanciát az F1 vezetése engedte.

  19. lolkabolka: Őszintén? Átvizsgálnám rendesen az autót (nyilván ennek csak akkor van értelme, ha nincs részrehajlás az FIA részéről).

    Elmúltak már azok az idők, amikor másodpercekkel gyorsabb lehet lenni másoknál, legálisan. Ez nem a 80-as, 90-es évek, amikor még sehol nem járt a technika, nem volt minden ennyire agyonszabályozva. Lehet, hogy úgy tűnik a többi csapat bal***, de azért ennyire ne legyünk vakok. Itt most nem egy Haasra / Williamsre gondolok elsősorban, de egy Ferrari, Red Bull, McLaren nem felejt el autót tervezni egyik pillanatról a másikra. Ha tévútra is tévednek, és engedik a fejlesztést, akkor vissza szoktak zárkózni ezek a csapatok viszonylag rövid időn belül. Persze pár tized különbség nyilván lesz, ez még akár pilótafüggő is, stb., de itt másodperc feletti időkről beszélünk jelenleg… Ennyire nem mehet zsákutcába az ÖSSZES többi csapat, 5+ éve, és itt ezen van a hangsúly. Ezzel nem azt állítom, hogy a többi csapat ne trükközne, de abban szinte biztos vagyok, hogy a Mercinél sokkal nagyobb előny származik ezekből a “trükkökből”, mint bármelyik másik csapatnál. Erre nyilván nem fog fény derülni soha, hiszen ha kiderülne, hogy végig csaltak pl. a motorral nem vehetik el visszamenőleg azt a 6-7-8 vb címet (ki tudja hol áll meg…)

    Azt tedd hozzá az okfejtésedhez hogy “ellméletileg”. Majd ha esetleg tényleg van ilyen és bizonyítható akkor lesz gyakorlatilag. Nos a többi csapat akkor is egy nagy lúzer a Mercihez képest. A lehetőség adott csak élni kell vele. Az viszont nem megy a többieknek.

  20. Judas:
    Most úgy őszintén. Mégis most mit csináljanak a Mercivel? Ez nem a Merci hibája a többi csapat egyszerűen rém gyenge. Én emelem a kalapom a Merci előtt nagyszerű munkát végeztek. Nekem sem tetszik de ez van.

    Őszintén? Átvizsgálnám rendesen az autót (nyilván ennek csak akkor van értelme, ha nincs részrehajlás az FIA részéről).

    Elmúltak már azok az idők, amikor másodpercekkel gyorsabb lehet lenni másoknál, legálisan. Ez nem a 80-as, 90-es évek, amikor még sehol nem járt a technika, nem volt minden ennyire agyonszabályozva. Lehet, hogy úgy tűnik a többi csapat bal***, de azért ennyire ne legyünk vakok. Itt most nem egy Haasra / Williamsre gondolok elsősorban, de egy Ferrari, Red Bull, McLaren nem felejt el autót tervezni egyik pillanatról a másikra. Ha tévútra is tévednek, és engedik a fejlesztést, akkor vissza szoktak zárkózni ezek a csapatok viszonylag rövid időn belül. Persze pár tized különbség nyilván lesz, ez még akár pilótafüggő is, stb., de itt másodperc feletti időkről beszélünk jelenleg… Ennyire nem mehet zsákutcába az ÖSSZES többi csapat, 5+ éve, és itt ezen van a hangsúly. Ezzel nem azt állítom, hogy a többi csapat ne trükközne, de abban szinte biztos vagyok, hogy a Mercinél sokkal nagyobb előny származik ezekből a “trükkökből”, mint bármelyik másik csapatnál. Erre nyilván nem fog fény derülni soha, hiszen ha kiderülne, hogy végig csaltak pl. a motorral nem vehetik el visszamenőleg azt a 6-7-8 vb címet (ki tudja hol áll meg…)

  21. F1890:
    sok embernek az. másoknak a rb, megint másoknak a ferrari. szerencsére fiatalkorban kaptam az unalmat a ferrari révén, így valahogy hozzászoktam ehhez. bár nem tetszik ami van, az is igaz.

    Csak az a bibi,hogy már a 7. éve ez megy és valszeg még minimum jövőre is!Én 1994 óta nézem folyamatosan az F1-et,de nem emlékszem egy olyan csapatra sem,akit hagytak volna eddig dominálni.(a Ferrarit se)
    De biztos van az a pénz!😡